back to top
2024. november 21. 13:32
KezdőlapMotoGPViñales elégedetlen az Apriliával: Nem én irányítom a motort, hanem a motor...

Viñales elégedetlen az Apriliával: Nem én irányítom a motort, hanem a motor irányít engem

Maverick Viñales értékelte a Sepangban nyújtott teljesítményét, és elárulta, hogy nem volt teljesen elégedett az Apriliával. Viñales emellett azt is elmondta, hogy szerinte miért nem igazán alkalmas a katari pálya a tesztelésre.

Érdekes időszakon van túl az Aprilia. A sepangi shakedownon, majd az ugyanitt megrendezett kollektív MotoGP-teszten is az ő fejlesztéseik, illetve a Forma–1-ből átvett mérőeszközük vonzotta az egyik legtöbb figyelmet. Az ezekkel az újításokkal felvértezett motor azonban nem minden pilótájuknak nyerte el a tetszését, az elégedetlenek táborának hangadója pedig talán nem is lehetett volna más, mint valenciai teszten az élen végző Maverick Viñales.

„Teniszütő” jelent meg az Aprilián, az is kiderült, hogy miért

„Amikor behajtok a kanyarokba, akkor továbbra sem valami jó az egyensúly. Nagyon instabil a gép, alapvetően nem én irányítom a motort, hanem a motor irányít engem – idézi Viñalest a Crash.net. – Ez pedig nem egy túl kellemes érzés. Az mondjuk jó, hogy Valenciában megismertem azt az érzetet, amelyre szükségem lenne, de ugyanaz megvolt itt is, amikor az első pár kört a régi motorral tettem meg. Tisztában vagyok vele, hogy mit kellene tennünk.”

„Sokat fogunk még dolgozni az aerodinamikán is, hogy kiderüljön, más megoldások jobban feküdnének-e nekem. Még nem fejeztük be az aerocsomag tesztelését, maradt még valamennyi dolgunk ezzel kapcsolatban Katarra is. Akkor akarom majd még többet próbálgatni az aerocsomagot, amikor úgy érzem, hogy a motorral már jó irányba tartunk. Másképp nem tudom eléggé nyomni.”

Az Aprilia és a Honda is radikális újításokkal készült a shakedownra, a MotoGP-idény első tesztjére

Viñalesnek az új aerocsomaggal a teszt első napja sikerült a legjobban, akkor hatodikként zárt. A második és a harmadik nap végén már sokkal hátrébb lehetett csak megtalálni a nevét a listán, hiszen a tizennyolcadik, illetve a tizenkettedik hely lett az övé. Viszont eközben csapattársa, Aleix Espargaró pont egy ezzel ellentétes utat járt be, hiszen a keddi tizenharmadik után szerdán a negyedik, csütörtökön pedig az ötödik pozícióban végzett, közvetlenül a legjobbak mögött. Top Gunnak elmondása szerint még több kilométerre lett volna szüksége a jobb eredményhez, éppen ezért már most a katari teszt jár a fejében.

„Szükségem lenne még további egy vagy kettő napra. Mindig jó, ha több idő áll rendelkezésre a tesztelésre. Viszont már most is azt tudom mondani, hogy az új motor kipróbálása után tisztában vagyunk vele, hogy mit kellene még tennünk. Két hét múlva már el is kezdődik a katari teszt, amely nagyon jó alkalom lesz a motor még alaposabb kiismerésére.”

„Mondjuk általában a katari nem a legjobb pálya a tesztelésre, hiszen amióta új felületet kapott, azóta hihetetlenül jó ott a tapadás, ez pedig csökkenti a motor visszajelzéseinek intenzitását. Azonban ettől még arra kell törekednünk, hogy újra olyan legyen minden, mint amilyen a valenciai teszten volt, mivel itt, Sepangban nem éreztem magam úgy, mint ott. Nekem továbbra is ez a legfontosabb feladat.”

Viñales szerint a valenciai teszten végre megértették az Aprilia titkát