Simon Crafar szerint Marc Márquez szándékosan futott a képességeihez mérten rosszabb köridőket a sepangi teszten, hogy ezzel megtévessze az ellenfeleit.
Nem volt problémamentes az előző héten lezajlott sepangi MotoGP-teszt Marc Márquez számára. A spanyol pilóta a gyakorlás első napján technikai problémákkal küzdött, a másodikon pedig az időveszteség miatt az átlagosnál jóval több kör megtételére kényszerült.
Végül a harmadik nap sikerült számára a legjobban: 1:57.270-es idővel a hatodik helyen zárt, 588 ezreddel lemaradva a nem hivatalos körrekordot felállító Francesco Bagnaiától. Vannak azonban olyanok, akik úgy hiszik, hogy Márquez közelebb is tudott volna kerülni az élmezőnyhöz, ha igazán akar. Ezt gondolja többek között a jelenleg szakíróként dolgozó és a verseny utáni interjúkat készítő Simon Crafar is. Az új-zélandi expilóta, aki futamot nyert az 500 köbcentiméteres kategóriában, a helyszínről nézte végig a malajziai gyakorlást.
Marc Márqueznek nincs szüksége a testvére segítségére, anélkül is „túl közel” került hozzá a teszten
„Van valami, amit észrevettem a teszten: az élmezőnyt alkotó pilóták általában lágy hátsó gumival gurultak ki a pályára – idézi Crafart a Crash.net. – Úgy voltak vele, hogy »bumm, nyomjuk, fussunk egy jó időt«. Viszont ezután, mivel nagyon sok életet vettek ki a gumikból, már nem 57-es, hanem inkább csak 58-as időket futottak, majd pedig már csak 59-eseket.”
„Márquez velük ellentétben nem a minél jobb időkre ment rá, ő konzisztensen 58-as köröket futott. Szóval nekem az volt a benyomásom, hogy ő így tesztelt. Amikor kint voltam a pályánál, úgy láttam, hogy csak a féktávokon volt annyira agresszív, amilyennek őt ismerjük. Ott viszont nagyon jól nézett ki, azt mondom, hogy idén ő lesz a legkeményebben fékező Ducati-pilóta. Ez eddig Bagnaia volt, de Jorge Martín és Enea Bastianini sem voltak nagyon lemaradva tőle ezen a téren.”
Bagnaia helyett Martínra hasonlítana Marc Márquez, aki az ágyában is „gyorskörön volt”
„A pálya többi részén pedig egyenletesen és konzisztensen motorozott. Az utolsó kanyart mindig kissé szélesen vette, ami nem egy megszokott dolog egy nyolcszoros világbajnoktól. Ez szerintem arra utal, hogy direkt akarta megtéveszteni a többieket. Szándékosan időt vesztett abban a kanyarban, hogy lassabbnak mutassa magát. Ez volt az érzésem, miközben figyeltem. Szerintem ő úgy van vele, hogy amikor eljön az idő, akkor majd tud ennél jobbakat menni. De ettől még nem gondolom azt, hogy meg fogja nyerni az első versenyt. Viszont szerintem még nem láttuk, hogy igazából mire képes.”
Crafar arról is beszámolt, szerinte hogyan zajlott a munka a Gresininél Sepangban. „Márqueznek nem állt rendelkezésére sok tesztelhető alkatrész, hiszen jelenleg egy szatellitcsapatnál versenyez, de azért már így is elkezdte kiismerni a GP23-at. Felderítette, hogy mire képes a motor, hiszen végül is erre való egy teszt. Szerintem már azt is kapiskálja, hogy milyen [beállítások] tetszenek neki. Sokat dolgozott azon, hogy megbarátkozzon a motorral. Sok mindent próbálgattak Frankie Carchedivel, a versenymérnökével, az üléspozícióktól a geometriai beállításokig.”
Marc Márquez elárulta, mi az, ami másképp működik új csapatánál a Hondához képest