Nem tetszik Marc Márqueznek, hogy a MotoGP az aerodinamikai fejlesztések szempontjából egyre inkább elkezdett a Forma–1-re hasonlítani. Az ezzel egyetértő Ben Spies szerint a királykategória motorjai manapság már úgy néznek ki, mint a repülőgépek.
Napjaink MotoGP-jében az egyik legfontosabb fejlesztési terület az aerodinamika. A Ducati jelenlegi fölénye részben annak köszönhető, hogy a bolognaiak Gigi Dall’Igna vezetésével mindenkinél előbb ismerték fel ennek a jelentőségét. Vannak azonban olyanok, akik szerint ez az irány rosszat tesz a sorozatnak. Közéjük tartozik Marc Márquez is, aki nemrég elég kemény szavakkal fejezte ki a nemtetszését ezzel kapcsolatban.
Tényleg csak a csillagos ég szabhat határt az aero csomagok további fejlesztéseinek?
„Láttam a fotókat, amelyek a shakedownon készültek, és azok alapján azt mondom, hogy már tényleg a Forma–1 felé haladunk. Nem titok, hogy utálom az ilyen fejlesztéseket – idézi Márquezt a SPEEDWEEK.com. – Azonban a szabályok ezt lehetővé teszik, és a csapatok élnek is ezzel a lehetőséggel. Viszont még ha nem is tetszik, akkor is alkalmazkodnom kell ehhez.”
„Azt gondolom, hogy emiatt a nézőket is veszteség éri, mivel mostanában a korábbinál sokkal kevesebb előzést lehet látni. Szerintem mind egyetérthetünk abban, hogy jobb volt a műsor az aero elterjedése előtt. A versenyekre kilátogatók nem fogják észrevenni, hogy a szárnyaknak köszönhetően három tizeddel gyorsabbak vagyunk az előző évekhez képest.”
Azonban Márquez látásmódját valóban nem osztják a csapatok, hiszen a shakedownon a Honda és az Aprilia mellett a KTM és a Ducati is új aerodinamikai megoldásokkal kísérletezett. Velük ellentétben viszont Ben Spies, korábbi MotoGP-pilóta és egyszeres Superbike-világbajnok, egyetért a spanyol versenyzővel.
Az Aprilia és a Honda is radikális újításokkal készült a shakedownra, a MotoGP-idény első tesztjére
„Nagyon király lenne, ha a MotoGP-gépek elkezdenének egyre inkább motorokra, és egyre kevésbé repülőgépekre hasonlítani – olvasható Spies X-oldalán. – Gyerünk, MotoGP, hagyjátok, hogy újra a pilóták jelentsék a különbséget! Engedjétek meg a gyártóknak, hogy kevesebb pénzt kelljen elpazarolniuk olyasmire, amit úgysem tudnak átforgatni az utcai közlekedésbe!”
A magyar idő szerint kedd hajnalban, Sepangban kezdődött kollektív teszten valószínűleg megint láthatunk új szárnyelemeket a motorokon, akár Márquez Ducatiján is. A nyolcszoros világbajnok elárulta, hogy csapatával mire fognak koncentrálni, illetve szerinte mi a legfontosabb feladatuk a most következő három nap során.
„A lábtartók és a kormány beállításával fogjuk indítani, mivel Valenciában még éppen csak felültem a motorra. Amint megtaláltam a tökéletes pozíciót, kezdhetünk majd olyan beállításokat keresni, amelyek fekszenek a vezetési stílusomnak. Az elején megint azzal a szabványos beállítással fogok menni, amely hasonlít [Francesco] Bagnaiáéra vagy [Jorge] Martínéra, aztán pedig ezzel kezdünk majd el játszani. A legfontosabb feladatunk, hogy az új versenymérnökömnek és nekem meg kell találnunk a közös nyelvet.”
Marc Márquez úgy tekint Bagnaiáékra, ahogyan korábban őt kezelték
Márquez ezenkívül arról is beszámolt, hogy „eléggé nyugodtan” várja a szezon kezdetét. Ennek az lehet az egyik oka, hogy elmondása szerint „biztosan jobb állapotban” van, mint tavaly ilyenkor. Az is kiderült, hogy a télen nem voltak „nagyobb problémái”, az ekkor elvégzett műtétje pedig szerinte csak egy „kis dolog”. Hozzátette, azért várja különösen a sepangi tesztet, mert annyira nem fekszik neki az a pálya – ellentétben a valenciaival –, így nagyon kíváncsi rá, hogy milyen teljesítményre lesz ott képes a Ducatival.