back to top
2025. május 10. 14:10
Kezdőlap Blog Oldal 169

Aleix Espargaró visszatáncolt, szerinte a „spanyol média” adta a szájába a Millert támadó mondatokat

0

Aleix Espargaró több médium beszámolója alapján pénteken lényegében felszólalt az ellen, hogy Jack Miller újra ülést kapjon a MotoGP-ben. Az állandó mezőny korelnöke azonban később azt mondta, hogy megmásították a szavait, szerinte ő főként önmagáról és a visszavonulása okairól beszélt.

Pénteken jelentették be, hogy Franco Morbidelli a VR46-hoz igazolt. Eközben folyamatosan erősödtek azok a pletykák, hogy a KTM-től kiszoruló Jack Miller jövőre már a Pramac pilótája lesz. Több sajtótermék beszámolója alapján Aleix Espargaró úgy reagált ezekre a hírekre, szakmai szempontból nem tartja helyesnek, hogy ez a két versenyző a következő szezonban is a MotoGP-mezőny tagja legyen.

Éles kritika Aleix Espargarótól: szerinte igazságtalan, hogy Morbidelli jövőre is a mezőny tagja lesz

Erre aztán az egyik érintett, Morbidelli reagált is, Miller viszont nem szólalt meg. Elképzelhető, hogy az ausztrál pilóta választotta a jó megoldást, hiszen Espargaró szerint – legalábbis róla – nem azt mondta, ami megjelent. „A számba adtak olyan dolgokat, hogy nevetségesnek találom, hogy Jack [Millernek] ülése van [a MotoGP-ben], de én nem mondtam ezt – szögezte le a spanyol pilóta. – De persze ismerjük a spanyol sajtót, nem újdonság, hogy ezt csinálják.”

„Én önmagamról beszéltem, arról, hogy úgy érzem, már nem vagyok eléggé versenyképes – magyarázta Espargaró. – És hogy ha a csapattársaim vagy a márkatársaim, ugyanolyan motorral előttem lennének, akkor távoznék [a sorozatból], én ugyanis így érzem magam. Arról beszéltem, idén már nem vágyok annyira arra, hogy eljöjjek a versenyekre, amennyire korábban, ezért pedig úgy döntöttem, hogy visszavonulok. Emellett csak annyit mondtam, nagyon örülök, hogy a Trackhouse elvitte Ogura [Ajt], mivel szerintem helyes, hogy lehetőséget adnak a fiataloknak.”

„Tehát soha nem mondtam azt, hogy »igazságtalan, hogy Jacknek van itt motorja«, ő talán még nálam is jobban szereti a motorokat – tette hozzá. – Szóval, ha valaki adna neki egy motort, az rendben van. De azt nem hiszem, hogy igazságos lenne más pilóták [pályafutását] blokkolni, hiszen Sergio García vagy Tony Arbolino is megérdemelne egy [királykategóriás] motort. Semmi bajom sincs Jackkel, és ugyanezt mondhatnám el Franco Morbidelli és Miguel Oliveira kapcsán is. Nekünk mind vannak itt [a MotoGP-ben] eredményeink. Persze ez mind csak az én véleményem, de én a versenyzői önmagamra gondolva mondtam ezt. Ha ugyanígy éreznék, mint most, és az ő helyzetükben lennék, akkor én félreállnék. De ha folytatni akarják, és van olyan csapat, amely felveszi őket, az is rendben van.”

Tényleg van esély a MotoGP-karrier folytatására? – Miller sokatmondóan reagált az értesülésekre

Bagnaia elégedett volt a pénteki teljesítményével, bár lehet, rosszul döntött egy fontos kérdésben

0

Francesco Bagnaia körrekorddal zárta az élen az Osztrák Nagydíj edzését. A címvédő elégedett volt a pénteki napjával, bár utólag már azt gondolja, lehet, hogy ki kellett volna próbálnia a kemény első gumit. Bagnaia emellett arról is beszélt, hogy kiket látott eddig a leggyorsabbnak.

Pénteken új pályacsúcs született a Red Bull Ringen. A rekordot Francesco Bagnaia állította fel az edzés hajrájában futott 1:28.508 másodperces körével. Bagnaia ezzel Franco Morbidellit és Jorge Martínt megelőzve első helyen jutott be az Osztrák Nagydíj időmérőjének második szakaszába. A Ducati versenyzője azonban még így is talált kivetnivalót a pénteki napjában.

Bagnaia nagy fölénnyel és körrekorddal zárta az élen a napot, mögötte nagy a csata a Ducatik között

„Elégedett vagyok, mivel azt hiszem, egész nap helyes dolgokat csináltunk, azt az egy dolgot leszámítva, hogy nem próbáltuk ki a kemény első [gumit] – nyilatkozta Bagnaia a MotoGP hivatalos honlapjának. – Úgy döntöttem, hogy nem a kemény elsőt fogom használni, mivel sok versenyzőt láttam, akik azzal a gumival buktak. Viszont lehet, hogy ez volt az egyedüli megfelelő alkalom a [kemény első] kipróbálására. Jorge [Martín] elég gyors volt vele, bár nem annyira, mint a közepes [elsővel], de elég konzisztens volt.”

„Megkérdeztem tőle [Enea Bastianinitől], hogy miként érezte magát [a kemény elsővel] – tette hozzá. – Azt mondta, hogy egész jól, de a bal oldalt tekintve türelmesebbnek kellett volna lennie. De őszintén szólva, nem láttam olyan sok meggyőződést a tekintetében, ezért úgy döntöttem, hogy inkább a közepessel folytatom. De általánosságban eddig minden jól alakul, nagyon elégedett vagyok a motorral. Persze van még min javítanunk szombatra, de a motor már majdnem teljesen készen áll a versenyre.”

A Michelin főnöke felfedte, mi lehet Bastianini titka, amely a silverstone-i duplájához vezetett

A címvédő viszont arra is felhívta a figyelmet, lehet, nem is jelent majd hátrányt neki a főfutamon, hogy nem próbálta ki a kemény elsőt. „Ha egy kicsit csökkenne a hőmérséklet, akkor már a közepes [első] jobb lenne – magyarázta. – De őszintén szólva ez az esőtől is függ, hiszen most úgy néz ki, hogy vasárnap eshet az eső a verseny alatt, sőt akár flag-to-flag futam is lehet belőle. De meglátjuk, nagyon nehéz erről biztosat mondani, itt minden nap eléggé változik az időjárás.”

Bagnaiát megkérdezték, hogy kiket tart a legfontosabb riválisainak ezen a hétvégén. „Martín, Morbidelli és [Marc] Márquez igazán gyorsak, ők egyelőre nagyon erősek – elemezte a vetélytársait. – Persze még mi is lehetünk egy kicsivel gyorsabbak, és ugye eddig a kemény [első] gumit nem is próbáltuk ki. Azonban még korai lenne megmondani, hogy kik lesznek a [legfőbb] riválisok, ahogy azt is, hogy mi lesz a megfelelő gumiválasztás a sprintre – mi most a közepes mellett vagyunk. Mindenesetre véleményem szerint ők a leggyorsabbak.”

Morbidelli reagált Aleix Espargaró beszólására, majd meghazudtolta a Ducati csapatfőnökét

0

Franco Morbidelli szerint „jó vicc”, hogy Aleix Espargaró igazságtalannak tartja az ő MotoGP-ben való maradását. Az VR46 által frissen leigazolt pilóta szerint még nincs eldöntve, hogy jövőre ki fogja megkapni a gyári motort. Morbidelli emellett az Osztrák Nagydíjról is szót ejtett.

Tegnap vált hivatalossá, hogy a korábbi értesüléseknek megfelelően Franco Morbidelli a VR46-hoz igazol. Bár számára ez biztosan jó hír volt, nem mindenki volt kimondottan lelkes. Aleix Espargaró az Osztrák Nagydíj pénteki napja alatt arról beszélt, igazságtalannak tartja, hogy egy a csapattársaihoz képest ennyire alulteljesítő pilóta a MotoGP-ben maradhat.

Éles kritika Aleix Espargarótól: szerinte igazságtalan, hogy Morbidelli jövőre is a mezőny tagja lesz

Ezt persze Morbidelli sem hagyhatta szó nélkül. „Egy ez jó vicc volt Aleixtől – ironizált. – Nagyon vicces. Nézzétek, nem tudom, hogy erre mit mondhatnék. Rossz időzítéssel mondott el bizonyos dolgok, szóval ugyan már!”

A pénteki edzésen Morbidelli a pályán is „válaszolt” Espargarónak, hiszen Francesco Bagnaia mögött másodikként jutott be a Q2-be. „Az biztos, hogy a jó hírek boldoggá tesznek, amikor pedig boldog vagyok, akkor jól teljesítek – mondta erről az olasz motoros. – Kezdem megtalálni az összhangot a GP24-gyel [az idei Ducatival]. Pénteken tényleg jó időt futottam. Ráadásul már az első gyorskörömön is gyorsak voltunk, ami miatt nagyon elégedett vagyok. A pénteki minden szempontból egy jó nap volt.”

„Hogy ez tényleg egy nagy esély-e [jó eredmény elérésére]? Majd szombaton meglátjuk, hiszen addig még van egy edzésünk, amelyen a használt gumikkal tudunk majd dolgozni. Így pedig reálisabb képet kaphatunk a valós versenytempónkról. De az valóban igaz, hogy pénteken mind az új, mind a használt közepes gumikkal erős voltam.”

A Ducati nagyjából két héttel ezelőtt jelentette be, hogy jövőre a VR46 lesz az első számú ügyfelük, miután a Pramac a Yamahát választotta. Azonban költségcsökkentés miatt a tavulliai alakulat kettő helyett már csak egy gyári motort fog kapni. Davide Tardozzi, a bolognaiak gyári istállójának csapatfőnöke pedig már azt is felfedte a sajtónak, hogy a 2025-ös motorral Fabio Di Giannantonio versenyezhet majd. Morbidellinek így értelemszerűen az általa idén is vezetett 2024-es gép fog jutni. Viszont ő Tardozzival ellentétben úgy gondolja, hogy még nem lefutott ez az ügy.

Di Giannantonio tavaly vérrel is aláírta volna, hogy gyári motort kap, bár szerinte az még nem biztos

„Azt még meg kell határozni a jövő évre nézve, hogy kié lesz az új és kié az idei motor. Ez pedig minden bizonnyal elég nehéz lesz… – jegyezte meg a 29 éves versenyző. – Azt elég nehézkesnek látom, hogy további jelentős lépéseket tegyünk meg ezzel [az idei] motorral. Ez a gép ugyanis már most is nagyon jól muzsikál. Szóval azt majd meglátjuk, hogy melyik motorral fogok versenyezni, ahogy azt is, hogy mire megyek vele. Persze, egyszer [2020-ban] már megtörtént velem, hogy nagyon gyors tudtam lenni egy általam jól ismert csapattal és motorral. Majd meglátjuk, hogy mire leszünk képesek.”

Di Giannantonio megsérült, kihagyja az ausztriai hétvége hátralévő részét

0

Fabio Di Giannantoniónak kificamodott a válla, miután balesetet szenvedett az Osztrák Nagydíj edzésén. A VR46 pilótáját kórházba vitték, ahol megállapították, hogy alkalmatlan a versenyzésre, így kihagyja a hétvége hátralévő részét.

Bár a pályán kívül kifejezetten jól alakultak a dolgok a VR46 körül, hiszen mind Fabio Di Giannantonio maradását, mind Franco Morbidelli érkezését bejelentették, az Osztrák Nagydíj első napja után nem lehetnek boldogok. Fabio Di Giannantonio ugyanis balesetet szenvedett, aminek következtében ki kell hagynia a hétvége hátralévő részét.

Hivatalos: Morbidelli visszatér Rossi szárnyai alá, a VR46-hoz igazol

A spielbergi hétvége pénteki napján rengetegen buktak, különösen az első szabadedzésen. Pedro Acosta például háromszor is a földön találta magát, ezek közül különösen a második volt ijesztő, de Aleix Espargaró is sántikált az egyik esése után. Ők azonban ép bőrrel megúszták az eséseket, ellentétben az olasz pilótával.

Di Giannantoniónak jó esélye rá, hogy már az edzésen beverekedje magát a Q2-be, hiszen az első gyakorláson nyolcadikként végzett. Azonban a délutáni tréning első felében bukott, és olyan balszerencsésen ért földet, hogy fájdalmai voltak. Ennek következtében az orvosi központba szállították, és már nem tért vissza a pályára.

Nem sokkal az edzés leintése után a VR46 közölte, hogy Di Giannantoniónak kificamodott a bal válla, ezért kórházba szállították, hogy további vizsgálatoknak vessék alá, és kiderítsék, hogy alkalmas-e a versenyzésre. Később pedig kiderült, hogy a válasz nemleges, vagyis a 25 éves motoros nem lehet ott a pályán a hétvége hátralévő részében.

Di Giannantonio a negyedik pilóta a MotoGP 2024-es idényében, akinek sérülés miatt futamot kell kihagynia. Aleix Espargaró a Holland TT főfutamáról és a Német Nagydíj hétvégéjének érdemi részéről hiányzott, míg Álex Rins a Sachsenringen és Silverstone-ban nem állt rajthoz. Rajtuk kívül az Assenben szabadkártyával szereplő Lorenzo Savadori nem tudott részt venni a főfutamon.

A VR46-nak Marco Bezzecchi szereplése nyújthat némi vigaszt. A háromszoros MotoGP-futamgyőztes nem sokkal Di Giannantonio esése előtt szintén bukott, de ő sérülés nélkül megúszta, így folytathatta a körözést. A hajrában pedig a kilencedik helyet szerezte meg, így szombaton nem kell részt vennie az időmérő első felvonásán.

Bagnaia nagy fölénnyel és körrekorddal zárta az élen a napot, mögötte nagy a csata a Ducatik között

Bagnaia nagy fölénnyel és körrekorddal zárta az élen a napot, mögötte nagy a csata a Ducatik között

0

Francesco Bagnaia pályacsúccsal zárta az élen az Osztrák Nagydíj edzését a MotoGP-ben, megelőzve a Pramac versenyzőit és Marc Márquezt, akik között minimális volt a különbség. Fabio Di Giannantonio meglátogatta az orvosi központot bukása után.

A MotoGP edzésével zárult az Osztrák Nagydíj első, pénteki napja. Szokás szerint ezen a tréningen dőlt el, hogy melyik tíz versenyzőnek nem kell részt vennie a Q1-ben a szombati időmérőn. Ami az időjárást illeti, a délelőtti gyakorláshoz hasonlóan verőfényes napsütés fogadta a mezőnyt: a levegő hőmérséklete 32, az aszfalté 37 fokos volt a bokszutca megnyitásának pillanatában.

Roncsderbivel, Acosta brutális bukásával és Martín elsőségével indult a spielbergi hétvége

A legtöbben két közepes gumin kezdték az edzést, de előkerültek a kemény elsők és a lágy hátsók is. Mondhatni, szokás szerint a két Márquez futotta meg az első mért kört: Marc 1:31.172-vel, míg Álex ennél 38 századdal gyengébb idővel kezdett. A leggyorsabb viszont Francesco Bagnaia volt, aki 1:30.843-mal nyitott, 54 ezreddel megelőzve Fabio Quartararót, akinek viszont pályaelhagyás miatt elvették a körét.

A második próbálkozások során a címvédő tovább gyorsult, és 1:29.637-es körének köszönhetően továbbra is vezetett, 31 századdal megelőzve Jack Millert. Nem sokkal később viszont Marc Márquez immáron a harmadik körével feljött a második helyre, miután 92 ezreddel felülmúlta a gyári KTM motorosát.

Aztán viszont mind Bagnaia, mind Márquez visszaesett, ugyanis a korábban a kavicságyat is megjáró Jorge Martín is megérkezett az élmezőnybe, sőt, konkrétan az első helyre, miután 17 ezreddel múlta felül bajnoki riválisát. Azonban sokáig nem vezetett, ugyanis a gyári Ducati pilótája tovább faragott az idején, és 88 ezredes különbséggel visszaállt az élre.

Bagnaia körét azonban elvették, de Martín csak ideiglenesen került vissza az eredményjelző tetejére, ugyanis Marc Márquez 112 ezreddel gyorsabb volt nála, így átvette a vezetést. A címvédő viszont tovább próbálkozott, és immáron egy érvényes, ráadásul még gyorsabb körrel jelentkezett, és 228 ezreddel megelőzte leendő csapattársát.

Az edzés első bukását a Honda tesztpilótájaként induló Stefan Bradl produkálta a 2-es sikánban. Mindeközben a gyári Aprilia pilótái egymást zavarták meg, a szintén szabadkártyával szereplő márkatársuk, Lorenzo Savadori motorblokkja pedig füstölni kezdett, és ki is intették őt a bokszutcába.

Félidőhöz közeledve Marco Bezzecchi volt a következő eleső pilóta, a VR46 motorosa a 2-es sikán kijáratánál bukott. Nem sokkal később csapattársa, Fabio Di Giannantonio is a kavicságyban kötött ki, ő a 8-as kanyarban járt pórul, majd elvitték az orvosi központba. Marc Márquez szintén meglátogatta a bukóteret, de neki sikerült motoron maradnia.

A szabadedzésen kétszer is eleső Pedro Acosta ismét bukott ezúttal a 9-es kanyarban, de szerencsére ez csak a motor esetében volt látványos, ő már a csúszás közben felállt, majd mutatta, hogy vigyék vissza a bokszba. Szerencséjére ott volt a tartalékmotor, mert az a versenygép elég csúnyán összetört. A szabadkártyával rajthoz álló Pol Espargarónak szintén nem alakult jól az edzés, ugyanis lelassult, majd félrehúzódott, és dühösen vette tudomásul a történteket.

Bő 20 perccel a vége előtt az élmezőny tagjai visszatértek a pályára, és Marc Márquez 205 ezredre csökkentette Bagnaiával szembeni lemaradását. Időközben egyébként Martín mögött változott a sorrend, hiszen a negyedik helyre Franco a VR46-hoz igazoló Morbidelli jött fel, míg utána egy-egy Yamaha és Honda következett Álex Rins, illetve Johann Zarco személyében. Bő 15 perccel a vége előtt aztán Maverick Viñales feljött az ötödik pozícióba.

A hajrához közeledve Acosta javított először komolyabbat, a GasGas újonca 28 ezredes lemaradással feljött a harmadik helyre, míg Miller szintén megelőzte Martínt. Bezzecchi náluk is gyorsabb volt, és a második pozícióba ugrott fel, de nem sokáig volt ott, ugyanis Martín 1:28.917-tel átvette a vezetést. Acosta tovább javított, és 391 ezreddel visszavette a harmadik helyet.

Marc Márquez szintén megérkezett, és mindössze 25 ezreddel maradt el a Pramac motorosától, így feljött a második pozícióba, míg Morbidelli 293 ezredes hátránnyal a harmadik helyen állt. Egészen addig, amíg Aleix Espargaró meg nem előzte, utóbbi 19 századdal maradt el barátjától. Bagnaia kettőjük közé tudott bejönni.

Az utolsó próbálkozások során Marc Márquez mindössze 1 ezreddel előzte meg Martínt, ám honfitársa aztán 89 ezreddel visszavette a vezetést. Azonban Morbidelli nála is gyorsabb volt, egészen pontosan 38 ezreddel, Bagnaia viszont mindannyiuknál sokkal jobb kört, 1:28.508-as pályacsúcsot motorozott. Álex Márquez közvetlenül bátyja mögé, az ötödik helyre jött fel, utóbbi csak az idején tudott javítani.

Néhány másodperccel a leintés előtt Enea Bastianini esett el a 2-es sikánban, majd Binder feljött az ötödik helyre, elütve ezzel Acostát a továbbjutástól. Bastianini ezzel a tizedik helyre csúszott vissza, így neki még pont meglett a Q2, ahogyan az előtte végző Bagnaiának, Morbidellinek, Martínnak, Marc Márqueznek, Bindernek, Álex Márqueznek, Aleix Espargarónak, Viñalesnek és Bezzecchinek is.

A MotoGP spielbergi edzésének végeredménye

 

Éles kritika Aleix Espargarótól: szerinte igazságtalan, hogy Morbidelli jövőre is a mezőny tagja lesz

0

Szavai alapján Aleix Espargaró szakmai szempontból nem tartja helyesnek, hogy Jack Miller esetlegesen jövőre is a MotoGP-ben folytathatja pályafutását, Franco Morbidelli azóta hivatalossá vált maradását viszont ennél is nyíltabban kritizálta.

A héten felröppent a pletyka, miszerint Jack Miller számára mégis van remény, ami a MotoGP-pályafutás folytatását illeti. Az ausztrál motorost a Pramackal hozták szóba, és több jel is arra utal, hogy a jövőre már Yamahákkal versenyző olasz istálló valóban leigazolja őt. Többek között ő maga is úgy fogalmazott, hogy valóban van esély egy új királykategóriás szerződésre.

Miller közelmúltbeli eredményei azonban nem igazán indokolják, hogy jövőre is a MotoGP-ben versenyezzen. Tavaly 163 ponttal a tabella tizenegyedik helyén zárt, miközben csapattársa, Brad Binder 293 egységet gyűjtött. Idén még rosszabb a helyzet: a gyári KTM idősebbik pilótája 42 pontnál tart, míg csapattársa 114-nél, de az újonc Pedro Acosta ennél is többet, 122-t gyűjtött. Aleix Espargarót ezzel kapcsolatban kérdezték, és szavai alapján arra lehet következtetni, hogy szakmai szempontból nem ért egyet Miller potenciális leigazolásával.

Tényleg van esély a MotoGP-karrier folytatására? – Miller sokatmondóan reagált az értesülésekre

„Erről nem fogok nyilatkozni, mert bajba kerülnék – jelentette ki a csütörtöki sajtónapon. – Ha elmondanám, hogy mit gondolok erről és valaki másról, aki a VR46-nál fog kikötni, az nem lenne helyes. Jól kijövök Jackkel, szomszédok vagyunk, és most lett apa. Tudom, hogy sokkal jobban szereti a motorokat, mint én. Nagyon örülök, hogy még mindig itt lehet. Ugyanakkor van egy sokkal rosszabb eset is.”

Hogy ki az, akire az állandó mezőny korelnöke kétszer is utalt? Természetesen Franco Morbidelli, akiről azóta hivatalossá vált, hogy valóban Valentino Rossi alakulatához igazol. Az olasz pilóta hosszú évek óta árnyéka korábbi önmagának, és bár idén egyértelműen fejlődik, még mindig jelentősen elmarad a több gyári specifikációjú Ducatit hajtó márkatársától.

Hivatalos: Morbidelli visszatér Rossi szárnyai alá, a VR46-hoz igazol

„Morbidelli esete rosszabb, mint Milleré – folytatta Espargaró. – Semmi baj nincs azzal, ha Morbidelli a MotoGP-ben marad, de amikor az embernek ennyi éven keresztül folyamatosan győztes motorja van, és a csapattársai minden alkalommal, minden futamon és minden időmérőn legyőzik, akkor számomra nem tűnik igazságosnak, hogy nem adnak lehetőséget a fiatal versenyzőknek. Amikor az embernek már sok győztes motorja volt, és nem mutat semmit, de folyamatosan lehetőséget adnak neki, akkor látjuk, ahogyan egy Alonso López a száját harapdálja, hogy feljebb léphessen.”

A gyári Aprilia motorosa elárulta, részben ezért vonul vissza az idei év végén az állandó versenyzéstől. „Ezért döntöttem úgy, hogy jövőre félreállok, mert úgy érzem, nem vagyok ezer százalékon, mint amire ezek a srácok képesek – fogalmazott. – Már nincs meg bennem az a vágy, hogy versenyezzek, és szerintem nem lenne korrekt, ha itt maradnék.”

Egyelőre két újonc debütálása biztos a MotoGP 2025-ös mezőnyében, és közülük az egyik, Ogura Aj pont az Aprilia szatellitcsapatánál, a Trackhouse-nál fog bemutatkozni. „Ha egy olyan csapatmenedzser, mint [Davide] Brivio, egy olyan versenyzővel kockáztat, mint Ogura, az kalapemelést érdemel – vélekedett Espargaró. –Szerintem Ogura nagyon jó: agresszív, önállóan dolgozik. Úgy gondolom, ez egy nagyszerű igazolás,

Hivatalos: végül tényleg japán pilótát igazolt a Trackhouse – amerikai helyett

Hivatalos: Morbidelli visszatér Rossi szárnyai alá, a VR46-hoz igazol

0

A VR46 bejelentette, hogy Franco Morbidelli lesz Fabio Di Giannantonio jövő évi csapattársa. Ezzel az is egyértelművé vált, hogy Fermín Aldeguer a Gresininél fog bemutatkozni.

Hivatalossá vált az, amit legkésőbb a Brit Nagydíj pénteki napja óta már mindenki készpénznek vehetett, hiszen Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatmenedzsere kikotyogta: Franco Morbidelli jövőre a VR46-nál fog versenyezni. Az olasz pilóta Fabio Di Giannantonio csapattársa lesz, aki marad az istállónál, de ezúttal magával a bolognai gyártóval írt alá szerződést.

Kikotyogták Rossi csapatának jövő évi versenyzőit, egyikük gyári motort kap a Ducatitól

Bár magánál a csapatnál egyik kategóriában sem versenyzett, Morbidelli számára nem lesz teljesen ismeretlen a környezet, hiszen a Valentino Rossi által alapított VR46 Akadémia növendékeként jutott el idáig. 2013-ban rögtön a Moto2-ben mutatkozott be a gyorsaságimotoros-világbajnokságon, de akkor még csak három futamon indult el szabadkártyával, pontot pedig nem szerzett.

A következő négy évben már a középső kategória mezőnyének állandó tagja volt, és folyamatosan fejlődött: 2015-ben megszerezte első dobogós helyezését, 2016-ban már nyolcszor felállhatott a pódiumra, míg 2017-ben már a futamgyőzelem is összejött. Sőt, három diadallal kezdte az idényt, összességében pedig nyolc alkalommal ünnepelhetett a dobogó tetején, amivel a világbajnoki címet is megszerezte.

2018-ban maradt a Marc VDS csapatánál, de már a MotoGP-ben vezethetett egy Hondát. A következő idényre átigazolt a Petronas Yamahához, amelynek színeiben 2020-ban három győzelmet aratott, és Joan Mir mögött második lett a kaotikus szezonban. A 2021-es idényt Rossi csapattársaként kezdhette meg, és akkor még aligha sejtette, hogy az az évi Spanyol Nagydíjon éri el pályafutása eddigi utolsó dobogós helyezését.

A Sachsenringen ugyanis megsérült, és bár utána a gyári Yamahánál folytatta karrierjét Maverick Viñales helyén, már soha nem volt a régi. Fabio Quartararo csapattársaként csak szenvedett, olyannyira, hogy 2022-ben csupán tizenkilencedikként végzett a tabellán. Bár tavaly valamelyest javult a teljesítménye, végül elváltak útjaik a japán gyártóval.

A mostani szezonban Johann Zarco helyét vette át a Pramacnál, de az év rémálomszerűen indult számára, mivel januárban komoly fejsérülést szenvedett egy teszten. Ennek következtében a MotoGP kollektív tesztjeit teljes mértékben kihagyta, és ez rá is nyomta a bélyegét az első futamaira, de azóta érezhetően feljavult a teljesítménye. Igaz, a hozzá hasonlóan gyári specifikációjú Ducatit hajtó márkatársait továbbra sem közelítette meg.

Hivatalossá vált a legrosszabbul őrzött titok: Di Giannantonio marad a VR46-nál

Morbidelli számára a VR46 alighanem tényleg az utolsó lehetőséget jelenti MotoGP-pályafutásának megmentésére. Erre ráadásul mindössze egy éve lesz, hiszen mindössze 2025-re írt alá a tavulliai alakulattal. Abból a szempontból jövőre nehezebb helyzetben lesz, hogy Di Giannantonióval ellentétben idei motort kap, bár tény, hogy így nem kell sokat vesződnie az ismerkedéssel.

„Nagyon boldog vagyok, hogy megerősíthetem, Franco 2025-ben a Pertamina Enduro VR46 Racing Team pilótája lesz – nyilatkozta Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója. – Franco volt az első versenyző, aki csatlakozott a VR46 Akadémiához, évek óta ismerjük, láttuk őt fejlődni Tavulliában, és ma nagy megelégedéssel mondhatjuk, hogy a következő szezonban a csapathoz igazol. Ő egy nagyon tehetséges versenyző, alig várjuk, hogy üdvözölhessük őt, és hogy élvezhesse azt a családias és otthonos légkört, amely megkülönböztet minket. Továbbra is egy Ducatival, egy Desmosedici GP24-essel fog versenyezni, és biztosak vagyunk benne, hogy a legerősebb srácokkal együtt fog harcolni. Ismét csak köszönetet mondhatok a Ducatinak az emberi és a technikai támogatásáért, valamint minden partnerünknek, többek között a Pertamina Lubricantsnek, akik támogatják ezt a hihetetlen projektet.”

„Milyen gyönyörű történet! – ezek már Morbidelli szavai. – Nagy örömmel jelentem be, hogy aláírtam a VR46 Racing Teamhez a 2025-ös idényre. Mindenképpen otthon fogom érezni magam itt, nagyon szeretnék jól teljesíteni, és szeretném jó eredményekkel meghálálni ezt a bizalmat mind saját magam, mind az egész csapat számára. Vissza akarok menni az időben, és újra együtt örülni az egész istállóval. Szívből köszönöm a teljes VR46 Akadémiának és a menedzsmentemnek. Vale, Carlo, Uccio, Albi és Gianluca. Barátok, de egyben a VR46 kulcsfigurái. Alig várom, hogy együtt vágjunk bele ebbe az új kalandba.”

Roncsderbivel, Acosta brutális bukásával és Martín elsőségével indult a spielbergi hétvége

0

Jorge Martín végzett az élen az Osztrák Nagydíj első szabadedzésén, megelőzve Franco Morbidellit és a szabadkártyával szereplő Pol Espargarót. A gyakorlás számos bukást hozott, ezek közül Pedro Acosta második esése volt a legijesztőbb.

A Moto3-é és a Moto2-é után a MotoGP mezőnyének is megkezdődött az Osztrák Nagydíj, hiszen délelőtt megrendezték az első szabadedzést. Bár a hétvégére jósoltak esőt, egyelőre ez nem érkezett meg, és verőfényes napsütés fogadta a versenyzőket. Beleértve azt a három tesztpilótát is, akik szabadkártyával indulnak Spielbergben: Pol Espargaró a KTM-et, Lorenzo Savadori az Apriliát, Stefan Bradl pedig a Hondát vezeti.

A KTM képes lesz újra győzelemmel megörvendeztetni a hazai szurkolókat? – hétvégi menetrend

A legtöbben lágy első és közepes hátsó gumival kezdtek, de az új aerodinamikai elemmel és kipufogóval megjelenő Pol Espargarónak közepes, míg Brad Bindernek, valamint Pedro Acostának kemény abroncsot tettek fel előre. Az első mért kört Álex Márquez futotta meg, a Gresini versenyzője 1:33.781 másodperccel nyitott. Ennél azonban jó néhányan gyorsabbak voltak, az első helyet Jorge Martín foglalta el 1:31-179-cel.

Persze a köridők rohamosan javultak, és a második próbálkozások után Acosta 1:30.876-tal állt az élre, 18 ezreddel megelőzve a Pramac versenyzőjét. Ezt követően viszont Pol Espargaró szintet lépett, és 1:29.944-gyel állt az élre, 45 ezreddel megelőzve Francesco Bagnaiát, illetve 292-vel Bindert.

A címvédő aztán tovább gyorsult, de csak csökkenteni tudta a hátrányát, egészen pontosan 2 századra. Mindeközben a hétvége első bukását Aleix Espargaró produkálta, aki a 2-es sikánban esett el. Marco Bezzecchinek szintén rosszul indult a napja, ő a 3-as kanyarban dobta el a motort, és bár tovább tudott menni, a kör későbbi részében félreállt.

A következő bukás Binder nevéhez fűződött, a gyári KTM pilótája a 2-es sikán kijáratánál került a kavicságyba. Bagnaia szintén majdnem pórul járt, de ő megfogta az esést. Nem sokkal később utóbbi honfitársa, Franco Morbidelli 1:29.872-vel átvette a vezetést, de persze ennek még nem volt nagy jelentősége.

Bő negyed óra elteltével Aleix Espargaró ismét elesett, ezúttal a 2-es sikán kijáratánál, ráadásul utána jól láthatóan sántikált. Néhány perccel később Marc Márquez szintén a kavicságyba került, de szerencséjére a motoron maradt a 4-es kanyarban. Ahogyan Acosta is, de ő csak az ideális ívről csúszott le.

Az idősebbik Márquez a hibája után javított, és 334 ezredes lemaradással feljött az ötödik pozícióba, közvetlenül a szintén gyorsuló, a hátrányát 201 ezredre csökkentő Martín mögé. Pontosabban csak feljött volna, ugyanis a nyolcszoros világbajnok körét pályaelhagyás miatt törölték.

A következő nagyobb mentés Acosta nevéhez fűződik, aki ezúttal ki is ment a bukótérbe, sőt, még a falat is eltalálta, de ezzel csak megtámasztotta a motort, amelyen fennmaradt. Az utolsó 10 percben viszont már nem úszta meg a bukást, és Aleix Espargaró második eséséhez hasonlóan a 2-es sikán kijáratánál dobta el a motort.

Az élmezőnyből Martín javított elsőként a hajrában, a bajnoki tabella éllovasa 218 ezreddel bizonyult gyorsabbnak csapattársánál, így átvette a vezetést. Acosta számára pedig rémálomszerűen folytatódott a tréning, ugyanis a 4-es kanyarhoz közeledve, még nagy tempónál ismét elesett ugyanazzal a motorral, amellyel néhány perccel korábban is bukott. Bár nagy erővel csapódott az aszfaltnak, de szerencsére nem esett komolyabb baja, viszont a pályára került törmelékek miatt 3:34 másodperccel a vége előtt piros zászlóval megszakították az edzést.

A körözés 5 és fél perc múlva indult újra. Pol Espargaró és persze Acosta kivételével mindenki pályára rajzott. Az élmezőny tagjai viszont nem javítottak, sőt, Bagnaia a bukóteret is megjárta. Az első hét így nem is változott: Martín 1:29.654-gyel kezdett az élen, megelőzve Morbidellit, Pol Espargarót, Bagnaiát, Bindert, Acostát és Maverick Viñalest. Marc Márquez ideiglenesen feljött a nyolcadik helyre, de ismét elvették a körét, így csak tizennyolcadik lett. A nyolcadik így a szabályosan javító Fabio Di Giannantonio lett, míg az első tízet Joan Mir és Álex Márquez egészítették ki.

A MotoGP első spielbergi szabadedzésének végeredménye

Bagnaia vagy Martín legyen a világbajnok? – Marc Márquez elmondta, melyikük sikerének örülne

0

Marc Márquez Francesco Bagnaia korábbi kijelentésére reagálva elárulta, hogy bár a következő év új helyzet lesz számára, bízik benne, hogy segíteni tudják egymást a címvédővel a gyári Ducatinál. A spanyol versenyző azt szeretné, hogy – amennyiben ő nem harcolhat a végső győzelemért –, leendő csapattársa legyen az idei világbajnok.

A MotoGP következő idényének egyértelműen legizgalmasabb csapaton belüli párosítását egyértelműen a gyári Ducatinál kell keresni. Francesco Bagnaiához ugyanis az Enea Bastianini helyét átvevő Marc Márquez csatlakozik, így összeáll a jelenlegi mezőny két legeredményesebb versenyzője, ráadásul minden bizonnyal a legjobb motoron fognak ülni.

A címvédő ennek kapcsán nemrég kijelentette, együttműködésük jól is elsülhet, de akár katasztrófa is lehet belőle, ha konfliktus alakul ki közöttük. A csütörtöki sajtónapon Márquezt szembesítették ezekkel a szavakkal. A nyolcszoros világbajnok optimistán áll a következő évhez, és bízik benne, hogy sokat kihozhatnak majd egymásból.

„Úgy vélem, abban reménykedem és azt kívánom, hogy jó legyen a garázson belüli kapcsolat, és végső soron azt gondolom, hogy a garázson belüli versengés [mindkét] pilóta szintjét növeli – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – Ez mindig is így volt, és mindig is így lesz. Tanulhatok tőle, különösen azért, mert ő a Ducati legjobb versenyzője.”

Ami az utóbbi mondatot illeti, Márquez meglehetősen új helyzetben lesz. Korábban, a Hondánál ugyanis ő volt a referencia, és hozzá mérték az újonnan érkezőket. Még akkor is, ha korábbi MotoGP-világbajnok lett a csapattársa, ami kétszer is megtörtént, hiszen 2019-ben Jorge Lorenzóval, tavaly pedig Joan Mirrel osztozott a garázson, és mindkét alkalommal ő került ki győztesen az istállón belüli versengésből.

Bagnaia szerint Marc Márquez leigazolása nagyon jól is elsülhet, de katasztrófa szintén lehet belőle

„Ez egy új tapasztalat lesz számomra, mert [korábban] a Repsol Hondánál én voltam a bajnok – magyarázta a sajtótájékoztatón. – Megérkezett Jorge Lorenzo, megérkezett Joan Mir, mindketten világbajnokok voltak. [Ugyanakkor] más volt a helyzet, mert jobban ismertem a motort. Ez egy új élmény lesz számomra, mert a Ducatin belül Pecco a referencia. Az ő burkolatán van ott az egyes szám, rendkívül gyors, és sokat kell tanulnom tőle, illetve a vezetéséről. Az adatok természetesen [már] most megvannak, de egy garázson belül mindig más, és remélem, attól a ponttól kezdve tudunk segíteni egymásnak, hiszen végső soron, ha ő versenyképes, és én is versenyképes vagyok, akkor ez lesz a legnagyobb segítség a garázson belül, hogy növeljük a szintünket.”

Ami a mostani idényt illeti, Márquez hátránya 62 pontra nőtt a világbajnoki tabellán a listavezető Jorge Martínnak szemben, ráadásul két hete Enea Bastianini átvette tőle a harmadik helyet. A motorok közötti különbség ismeretében nem valószínű, hogy 2024-ben érdemben harcolhat a végső győzelemért, így legfeljebb szurkoló lehet.

A Gresini pilótáját meg is kérdezték, hogy amennyiben ő nincs pariban, kinek szurkol Bagnaia és Martín csatájában. Bár utóbbi a honfitársa, Márquez más tényezőt vett figyelembe. „Peccónak – válaszolta. –Azért, mert ő lesz a következő csapattársam, és azt preferálom, hogy az aktuális világbajnok legyen a garázsban.”

Rossiékon nőtt fel, de Kató a legnagyobb példaképe a MotoGP következő japán versenyzőjének

0

Ogura Aj elárulta, bár élőben nem láthatta versenyezni, Kató Daidzsirót tartja a példaképének. A Trackhouse jövő évi pilótája elmondta, ő is példát akar mutatni az ázsiai versenyzőknek, emellett az őt érintő Moto2-es változások jelentőségéről is beszélt.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Trackhouse bejelentette, hogy leigazolták Ogura Ajt, aki így jövőre az ő színeikben mutatkozhat be a MotoGP-ben. Bár az elmúlt hetekben már számítani lehetett erre a forgatókönyvre, de összességében meglepő fordulat, hiszen jó ideig úgy tűnt, hogy amerikai istállóként Joe Robertset szerződtetik.

Hivatalos: végül tényleg japán pilótát igazolt a Trackhouse – amerikai helyett

A 23 éves versenyző abban a korszakban nőtt fel, amikor négy pilóta uralta a MotoGP-t: Valentino Rossi, Jorge Lorenzo, Casey Stoner és Dani Pedrosa, majd az ausztrál motorost felváltotta Marc Márquez. Ugyanakkor számára nem ő a példakép, hanem egy olyan honfitárs, akit életkoránál fogva nem láthatott élőben versenyezni, legalábbis úgy biztosan nem, hogy emlékezzen rá. A 2003-ban elhunyt 250 köbcentis világbajnokról, Kató Daidzsiróról van szó.

„Természetesen ő a hősöm – nyilatkozta a CRASH.net-nek. – Nekem ő a történelem legjobb japán versenyzője. Azonban amikor gyerekként felnőttem, ő már elment. Amikor MotoGP-t néztem, Rossi, Stoner, Lorenzo és Pedrosa voltak, szóval ők inkább jelentettek referenciát számomra. Ami viszont Daidzsirót illeti, nagyon sokat tanulmányoztam őt azzal, hogy videókat néztem. Igen, nekem ő az első.”

Rossit is kihívhatta volna, de tragikus balesete miatt nem érhetett révbe Japán legnagyobb reménysége

Ami a jelent illeti, a mostani mezőny egyetlen japán versenyzője Nakagami Takaaki. Sokáig úgy tűnt, hogy Ogura pont az ő helyén debütálhat a királykategóriában. „Számára ez valóban nagyszerű lehetőség, és megvan benne a potenciál” – dicsérte honfitársát az LCR Honda pilótája. Az MT Helmets versenyzője mosolyogva fogadta a kedves szavakat. „Nagyon örülök, hogy ilyeneket mondott rólam” – jelentette ki.

Ogura 2015-ben kezdte bontogatni szárnyait az Asia Talent Cupban, ős ő lett az első olyan motoros, aki abból a sorozatból eljutott a MotoGP-be. Aztán következett a Moto3-as junior-világbajnokság, majd a gyorsaságimotoros-vb legkisebb kategóriája. Gyorsan tanult, hiszen 2019-ben tizedik lett az összetettben, egy évvel később pedig már hétszer állhatott fel a pódiumra, és az utolsó futamig volt esélye a végső győzelemre, végül harmadik lett. A 23 esztendős motoros szeretne utat mutatni a legnagyobb kontinensről érkező fiataloknak.

„A Honda projektjéből jöttem, és az Asia Talent Cupon keresztül jutottam el ide – fogalmazott még a bejelentés előtt. – Továbbra sincs olyan versenyző, aki ebből a sorozatból bekerült volna a MotoGP géposztályába, sokat jelentene nekem, ha én lehetnék az első. Különleges lehet most a fiatalabb [ázsiai] pilótáknak példát mutatni.”

2021-ben aztán már a Moto2-ben versenyzett, majd egy évvel később épphogy lemaradt a világbajnoki címről Augusto Fernándezzel szemben, miután az utolsó két fordulóban egyaránt elesett. A 2023-as esztendő aztán borzalmasan indult számára, hiszen még az első forduló előtt megsérült a csuklója. Ennek következtében a visszatérése után is nehezen vette fel a ritmust. Az idei éve viszont sokkal jobban alakul.

„Egyértelműen ez a legjobb idényem – szögezte le. – 2022 volt a második évem a Moto2-ben, és jól alkalmazkodtam a kategóriához, de akkor még sok mindent nem tudtam. Néha, amikor az ember versenyzőként nem tud valamit, könnyebb gyorsabban menni, mert nem tudja, hol a határ. 2022-ben ilyen helyzetben voltam, úgyhogy számomra ez az év sokkal többet jelent az akkori bajnoki címért történő küzdelemhez képest. A nehéz 2023-as szezon után sikerült visszatérnem egy új csapattal, új gumikkal és vázzal. Ez egy nagy dolgokkal teli év volt számomra, úgyhogy élvezem, és boldog vagyok.”

Persze tavalyról idénre komoly változások voltak a karrierjét illetően: egyrészt immáron Kalex helyett Boscoscurót vezet, másrészt a Dunlop helyett már a Pirelli a sorozat gumiszállítója. „Szerintem elég szerencsés voltam, mert nem igazán kellett gondolkodnom a Boscoscuro, illetve a Kalex váza közötti különbségen – magyarázta. – Ugyanakkor a gumi és a váz kombinációja eltérő, de a teszteken nagyon simán kezdtem a Boscoscuróval. Azonnal jól éreztem magam vele.”

Ogura hozzátette, lapvetően nem változtatott a vezetési stílusán, de a két márka abroncsait másképp kell menedzselni, hiszen a Pirellinek nagyobb az első tapadása. Ez számára kedvező változás, mert elmondása szerint a Dunlopnál soha nem találta meg az egyensúlyt az első és a hátsó gumi között. Idén viszont ez sikerült, és lehetséges, hogy Aojama Hirosi 2009-es 250-es elsősége után 15 évvel ő lesz az első japán világbajnok, hiszen féltávnál csupán 18 pont a hátránya Sergio Garcíával szemben. Utóbbi történetesen szintén az MT Helmetsnél versenyez.

„Jelenleg normális a kapcsolatom a csapattársammal – mondta. – Ez volt az egyik oka annak, hogy úgy döntöttem, európai csapatot választok. A Honda Team Asiánál Somkiat [Chantra] nagyon gyors volt, de nem könnyű elérni, hogy az embernek folyamatosan gyors csapattársa legyen. Egyfajta biztonságban érzi magát, ha senki nem hajtja, csak pihen, és például egy ötödik helyezéssel is elégedett lehet. Egy ilyen csapatnál viszont folyamatosan gyorsnak kell lenni. Ez nekem jó, ezért úgy döntöttem, hogy egy európai csapathoz csatlakozom, és jó, hogy van egy olyan csapattársam, mint Sergio.”