back to top
2025. május 10. 18:13
Kezdőlap Blog Oldal 168

Utolsó pillanatos változtatás szült újabb hibát Marc Márqueznél, aki végig hitt a negyedik helyben

0

Marc Márquez elárulta, az Osztrák Nagydíj előtt az utolsó pillanatban le kellett cserélni az első gumit, majd miközben annak felmelegítésére koncentrált, nem aktiválta az összeültető-rendszert. A nyolcszoros világbajnok ezúttal egész hétvégén jól érezte magát, de a nagy eredmény nem jött, ellentétben néhány korábbi alkalommal.

Az Osztrák Nagydíj főfutama előtt Marc Márquez esetében az volt a kérdés, hogy képes lesz-e felvenni a versenyt Francesco Bagnaiával és Jorge Martínnal, és tud-e esetleg harcolni a győzelemért. Azonban a rajt után már egészen más kérdéseket kellett feltenni vele kapcsolatban, és végül a megszerzett negyedik helynél nem volt feljebb számára.

Martín csak az elején tudta megszorítani Bagnaiát, Marc Márquez nagyot zárkózott a rossz rajtja után

Ennek oka, hogy a spanyol motoros első méterei borzalmasan sikerültek, ugyanis az összeültető-rendszer nem aktiválódott, ráadásul még a bukótérbe is ki kellett mennie, miután az 1-es kanyar előtt összeütközött Franco Morbidellivel. Márquez elismerte, hogy előbbi az ő hibája volt, de elmondta, hogy ezt egy másik nem várt esemény előzte meg.

„Ez egy olyan nap volt, amikor valaki azt mondta, hogy »nem fogod megcsinálni« foglalta össze a versenyét a TNT Sportsnak adott nyilatkozatában. – Ahogyan mondtam, ezen a hétvégén rendkívül jól, rendkívül erősnek éreztem magam. Tegnap, a mai bemelegítésen és a versenyen is. A futam előtt viszont nagy problémánk volt az első gumival, és az utolsó pillanatban, nagyon rövid idő alatt cseréltük le. A csapat elképesztő munkát végzett. A felvezető körön az abroncs hőmérséklete még mindig nem tette lehetővé, hogy nyomjam, és arra koncentráltam, hogy felmelegítsem. Eközben nem engedtem ki megfelelően az első [magasságállító] eszközt, ami az én hibám volt, ami miatt az első kanyarban már a középmezőnyben voltunk, és sajnos nagy ütést kaptam Morbidellitől. Az első kanyarban tizenharmadikok voltunk. Utána azt mondtam [magamban], hogy »rendben, légy türelmes, lépésről lépésre!«. Tudtam, hogy a negyedik helyre van esély, amikor pedig negyedik voltam, próbáltam nyomni egy kicsit, de láttam, hogy [Enea] Bastianini túl messze van. Néhány csepp esőre vártam, de nem érkezett meg.”

A tempója alapján Márqueznek valóban jó esélye lett volna minimum a dobogóra, de ezúttal nem jött ki a lépés számára. Ugyanakkor a mostani negyedik helye a szemében nagyon másképpen néz ki, mint ugyanez a pozíció Silverstone-ban, amelyet a legrosszabb teljesítményének titulált. A 31 éves pilóta szerint lényegében most az ellenkezőjét élte át annak, amit jó néhány korábbi fordulóban, amikor a szenvedés ellenére meglett neki a dobogó.

„A vasárnapi futam végeredményéből nem látszik, de [idén] ezen a hétvégén nyújtottuk az egyik legjobb teljesítményt – fogalmazott. – Megvolt a teljesítmény, megvolt a sebesség, minden edzésen versenyképesek voltunk, és nagyon jól éreztem magam. Ennek nagyon örülök. Néha előfordult, hogy nem volt meg az érzet, és egész hétvégén küszködtünk, aztán vasárnap másodikként zártunk, mint Montmelóban, és nem tudom, melyik pályákon. A mai nap, illetve ez a hétvége ennek az ellenkezője volt. Jól éreztem magam, de a legfontosabb pillanatban jött egy hiba, majd még egy.”

A MotoGP két hét múlva Aragóniába, egy Márquez számára kedvező helyszínre látogat, ahol összesen hatszor, a MotoGP-ben ötször nyert korábban. Az óramutató járásával ellentétes vonalvezetés valóban növeli a Gresini pilótájának az esélyeit, de ő maga úgy véli, ha minden klappol, akkor sem lesz könnyű dolga.

„Aragóniában a burkolat ismét módosulni fog a normál változatra – árulta el. – Meglátjuk, hogy ezzel az új motorral igazán jól érzem-e magam az ausztriai különleges burkolathoz képest. Ezt ott fogjuk megtudni. Ahogyan a sachsenringit és az austinit, úgy az aragóniai pályát is szeretem. Egy tökéletes hétvégével talán lesz esélyünk küzdeni az élmenők ellen, de tudjuk, hogy nagyon gyorsak, és még tökéletes körülmények között, tökéletes teljesítménnyel is nehéz lesz harcolni velük.”

Bagnaia szerint hihetetlen teljesítményt nyújtottak Martínnal, aki nem keres kifogásokat

0

Francesco Bagnaia minden körben csak egy kicsit akart jobban teljesíteni Jorge Martínnál az Osztrák Nagydíj közepén, hogy a hátsó gumi ne okozzon neki kellemetlen meglepetést a hajrában. A Pramac pilótája bízott benne, hogy a végéig harcban lesz riválisával, míg Enea Bastianini nem számított dobogós helyezésre.

Francesco Bagnaia győzelmével zárult az Osztrák Nagydíj a MotoGP-ben. A címvédő a 2. körben megelőzte a pole pozícióból rajtoló Jorge Martínt, és onnantól kezdve nem engedte ki a kezéből a vezetést, sőt, a verseny közepén el is lépett riválisától. A dobogó legalsó fokára Enea Bastianini állhatott fel, akinek előre- és hátrafelé sem nagyon kellett figyelnie a viadal nagy részében.

Martín csak az elején tudta megszorítani Bagnaiát, Marc Márquez nagyot zárkózott a rossz rajtja után

Az idősebbik olasz pilóta ezzel zsinórban a harmadik spielbergi főfutamot nyerte meg, a sprinteket is ideszámolva pedig már sorozatban öt diadalnál tart a Red Bull Ringen. Ami viszont ennél is fontosabb, hogy a szombati egyenlítés után 5 ponttal elhúzott Martín elől a világbajnoki tabellán. A 27 esztendős motoros ugyanakkor ellenfelét is méltatta.

„Elképesztő volt a tempó – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Szerintem én és Jorge hihetetlen dolgot hajtottunk végre a sebességet és a kiegyensúlyozottságot illetően. Próbáltam csak egy kicsit jobban teljesíteni nála, hogy növeljem az előnyömet, tudván, hogy az utolsó körökben itt bármi történhet a hátsó gumival. Mindenesetre nagyon boldog vagyok, sorozatban háromszor nyertünk itt, ez fantasztikus. Az egész csapatomnak köszönetet akarok mondani, ahogyan a [VR46] Akadémiának is az edzésért és a minden nap elvégzett kemény munkáért. Ez egy különleges nap számunkra.”

Martín kétségek között zárhatta a sprintfutamot, hiszen a büntetése miatt nem derült ki, hogy meg tudta volna-e szorítani Bagnaiát. A főversenyen viszont ez annak ellenére sem sikerült, hogy ezúttal a rajtnál megtartotta a vezetést. A Pramac motorosa persze nem volt teljesen egészséges, hiszen korábban megvágta az ujját, de nem ebben keresi a vereség okát.

„Nincsenek kifogások – szögezte le. – Az biztos, hogy a rajtot illetően fejlődtünk, de kicsit bosszús vagyok. Azt gondoltam, hogy ma végig együtt tudok menni Peccóval, és harcolhatok vele, de, ahogyan haladtunk, láttam, hogy az első [gumi] nagyon felforrósodik. A futam egy pontján rendkívül közel voltam, utána hat-hét tizedes előnyt alakított ki, és innentől kezdve elkezdtem rosszabbul érezni magam. A végén aztán megpróbáltam újra nyomni, arra gondoltam, hogy hátha az ő abroncsai jobban elhasználódtak az enyéimnél, de láttam, hogy a határon vagyok, úgyhogy bejöttem a második pozícióban. Nem erre számítottam ma, másra gondoltam, de még mindig sok van hátra. Jó volt itt versenyezni, Ausztria fantasztikus volt, legközelebb pedig remélhetőleg tudunk fejlődni.”

Bastianini a hetedik helyről indulva kifejezetten jól rajtolt, és rögtön feljött a harmadik helyre, amiben persze Marc Márquez elrontott startja is szerepet játszott. Ő azonban még Martínnál is rövidebb ideig tudta tartani Bagnaia tempóját, de hiába szakadt le az élen motorozó párosról, a mögötte lévők ugyancsak messze voltak tőle, így a dobogóért nem kellett aggódnia.

„Ez a pódium egyértelműen felülmúlta a várakozásaimat – kezdte. – Még ma délelőtt is küszködtem a [motor] elejével, ahogyan a futamon is. Agresszív voltam, közel akartam maradni Peccóhoz és Jorgéhoz a versenyen, de ez kicsit nehéz volt. Ez a harmadik hely rendben volt, úgy vélem, körről körre fejlődünk, és mindig jobbak vagyunk. Elégedett lehetek.”

Martín csak az elején tudta megszorítani Bagnaiát, Marc Márquez nagyot zárkózott a rossz rajtja után

0

Francesco Bagnaia nyerte az Osztrák Nagydíjat a MotoGP-ben, miután a futam elejét követően ellépett Jorge Martíntól. Enea Bastianini szinte végig teljesen egyedül motorozva szerezte meg a harmadik helyet, miután Marc Márqueznek rosszul sikerült a rajtja, és a tizenharmadikról a negyedik pozícióig tudott visszazárkózni.

A szokásoknak megfelelően a MotoGP főfutamával zárult az Osztrák Nagydíj hétvégéje. A pole pozícióból ezúttal is Jorge Martín rajtolhatott, mellőle a sprintet megnyerő Francesco Bagnaia, valamint az ott eleső Marc Márquez várhatta a kezdést. A viadal előtt a tabella harmadik helyét elfoglaló Enea Bastianini a hetedik helyet szerezte meg az időmérőn. A gumiválasztást tekintve semmilyen változatosság nem volt, hiszen mindenki két közepeset választott a 33 fokos aszfalton zajló 28 körös viadalra.

Martín sérült ujjal is legyőzte Bagnaiát, kettejüket megközelíteni sem tudták a spielbergi időmérőn

Bagnaia ezúttal is jól rajtolt, de Martín megtartotta a vezetést, Marc Márquez viszont elrontotta a rajtot, mivel nem ült össze a motor eleje, ráadásul összeakadt Franco Morbidellivel, és mindkettőjüknek ki kellett mennie a bukótérbe, így a nyolcszoros világbajnok visszaesett a tizenharmadik helyre. Bastianini ellenben feljött a harmadik pozícióba, őt pedig a két gyári KTM, majd a két gyári Aprilia követte.

A 2. körben Bagnaia rögtön támadott, és az 1-es kanyarban megelőzte Martínt. A spanyol versenyző a kör végén visszatámadott, de csak néhány pillanat erejéig vette vissza a vezetést. A két éllovast viszonylag közelről követte Bastianini, Jack Millernek viszont már valamivel nagyobb volt a hátránya. Marc Márquez eközben feljött a tizedik helyre.

A következő körökben Martín támadási közelségen kívülre került Bagnaiához képest, Bastianininek pedig nagyjából ugyanekkora volt a lemaradása a Pramac motorosa mögött. Hátrébb Marco Bezzecchi mindkét gyári Apriliát megelőzte, míg Marc Márquez öccsét, Álexet utasította maga mögé, és átvette tőle a kilencedik helyet. Sőt, a 7. körben Maverick Viñales mellett is elment, miután a 29 éves versenyző hibázott.

Ugyanebben a körben Brad Bindernek sikerült maga mögé utasítania csapattársát, sőt, Millerre Bezzecchi is megérkezett, és bár elsőre csak ideiglenesen volt meg az előzés, a következő kör elején be tudott bújni mellé. Mögöttük Marc Márquez még egy pozíciót javított, és Aleix Espargaró megelőzésével már a hetedik helyen haladt.

Miller jól védekezett a Gresini pilótája ellen, olyannyira, hogy a 10. körben utóbbi el is rontotta a 2-es sikánt, miután a könyöke hozzáért a KTM hátsó gumijához. Mindeközben az élen annyiban változott a helyzet, hogy Bastianini lemaradt Bagnaiáról és Martínról, de az első kettős között minimális volt a különbség.

A 11. körben Millernek bekérte az árát a határon történő motorozás, és az ausztrál versenyző a hatodik helyről elesett. A helyét megöröklő Marc Márquez pedig utolérte Binder és Bezzecchi párosát, de az olasz és a spanyol versenyző sem tudta megtámadni az előtte lévőt. Egészen a 17. körig, amikor a 31 éves versenyző agresszívan bevetődött márkatársa mellé a 2-es sikánban. Ezt követően el is lépett tőle, majd a következő körben Bindert is maga mögé utasította.

Mindeközben Bagnaia ellépett Martíntól, és 19. körre már több mint másfél másodperccel vezetett, míg Bastianini hátránya már közel 4 másodperc volt a spanyol motoros mögött. Közben a gyári Apriliák pilótái ismét összecsaptak, és a kör végén Viñales maga mögé utasította Aleix Espargarót, így feljött a hetedik pozícióba.

Innentől kezdve nem változott az élmezőny sorrendje. Bagnaia magabiztos előnnyel, 3,232 másodperccel nyerte meg az Osztrák Nagydíjat Martín előtt, Bastianininek pedig végképp nem kellett egyik irányba sem figyelnie. Marc Márquez az előzések után szintén könnyedén tartotta meg a negyedik pozíciót, míg mögötte Binder, Bezzecchi, Viñales, Morbidelli, Aleix Espargaró és a Pol Espargarót az utolsó előtti körben megelőző Álex Márquez lett az első tíz sorrendje.

A MotoGP spielbergi főfutamának végeredménye

Vietti hibázott, de így is simán nyerte az élmenők betlijét hozó Moto2-es futamot

0

Celestino Vietti egy nagyobb hibával együtt is simán nyerte az Osztrák Nagydíjat a Moto2-ben, míg Arón Canet lemaradt a dobogóról Alonso Lópezzel és Jake Dixonnal szemben. A bajnoki tabella élmenői közül egyik versenyzőnek sem sikerült a futam.

A Moto3-as futam után szokás szerint a Moto2-es viadallal folytatódott az Osztrák Nagydíj hétvégéjének utolsó napja. A pole pozícióból idén másodszor Celestino Vietti indulhatott, mellőle pedig Arón Canet és a listavezető Sergio García várták a piros lámpák kialvását. Utóbbival kapcsolatban már a verseny előtt biztos volt, hogy megőrzi a vezetést, hiszen Ogura Aj részleges kéztörés miatt nem volt ott a rajtrácson. Az őt követő üldözők közül Joe Roberts a tizenegyedik, Fermín Aldeguer pedig mindössze a tizenhetedik helyet szerezte meg az időmérőn.

A piros zászló után Vietti szerezte meg a Moto2-es pole pozíciót, Ortolá a Moto3-as időmérőt nyerte meg

Canet jól kapta el a rajtot, de az 1-es kanyarban ő és Vietti is kiment a pályáról. Azonban vissza tudtak térni az első két helyre, a 2-es sikánban pedig a spanyol pilóta dűlőre vitte a csatát. García maradt a harmadik, míg mögötte Alonso López, Jake Dixon és Marcos Ramírez motorozott.

López még az 1. kör végén megelőzte az MT Helmets pilótáját, míg hátrébb Álex Escrig és Mario Aji estek el, utóbbit el is szállították az orvosi központba. A 2. körben Vietti visszaelőzte Canetet, López pedig felzárkózott rájuk. Hátrébb Aldeguernek jól sikerültek az első körök, és feljött a tizenkettedik helyre, igaz, a kört tizenharmadiként fejezte be. Roberts ellenben visszaesett a tizenötödik pozícióba, de utána hármat is előzött.

A 3. kör elején López szintén elment Canet mellett, míg Dixon felzárkózott Garcíára, mögöttük pedig Tony Arbolino utasította maga mögé Ramírezt. A brit versenyző néhány körön keresztül beragadt a tabella éllovasa mögé, de aztán a 6. körben maga mögé utasította, majd néhány másodperc múlva a Marc VDS motorosa is megtette ugyanezt.

A következő körökben Vietti némileg ellépett López és Canet elől, de a 10. körben nem elváltotta magát a 3-as kanyarban, így egy pillanat alatt utolérték őt. Hátrébb Ramírez már körök óta nem tudott támadást intézni García ellen, és már Manuel González is utolérte őket, igaz, utóbbi a 11. körben hibázott, és pozíciót vesztett Darryn Binderrel szemben. A hátsó régióban Dennis Foggia dobta el a motort.

A 15. kör végén Canet megtámadta Lópezt, de utóbbi a következő kör elején sikeresen kivédekezte az akciót, miközben Vietti előnye ismét nőtt, ráadásul nem sokkal később Dixon utolérte őket. Mögöttük pedig jött a drámai fordulat, ugyanis a 19. körben García hosszú körös büntetést kapott pályaelhagyásért. A spanyol pilóta a következő körben le is töltötte ezt, és a hatodikról a tizenharmadik pozícióba zuhant.

A 22. körben Jorge Navarro elesett, de ennél jóval érdekesebb volt, hogy Dixon megtámadta Canetet. Akkor még nem járt sikerrel, de az utolsó kör elején meg tudta csinálni az előzést, López ellen viszont már nem volt esélye. Mindeközben Vietti simán nyerte a futamot, a KTM Ajo színeiben először. Ami a bajnoki élmenőket illeti, mindannyian betliztek: Roberts kilencedik lett, amivel csak 7 pontot faragott Ogurával szemben; García mindössze tizennegyedikként ért célba, így csak 20 pontra növelte előnyét csapattársa előtt. Aldeguer pedig még pontot sem szerzett, hiszen huszadikként intették le, és csapattársa meg is előzte őt az összetettben.

A Moto2 spielbergi futamának végeredménye

A pole-t megszerző Ortolá fel sem állhatott a rajtrácsra, Alonso büntetéssel együtt nyert a Moto3-ban

0

David Alonso a hosszú körös büntetése ellenére is megnyerte az Osztrák Nagydíjat a Moto3-asok között, míg David Muñoz mindössze 5 ezreddel győzte le Daniel Holgadót a második helyért. Iván Ortolá technikai hiba miatt nem rajtolhatott el a pole-ból, de aztán óriási felzárkózást mutatott be.

Szokás szerint a késő délelőtt rendezték meg a Moto3-as futamot az Osztrák Nagydíj hétvégéjének zárónapján. A pole pozícióból a futam előtt a tabella második helyén álló, 53 pontos hátrányban lévő Iván Ortolá indulhatott, mellőle Joel Kelso és Collin Veijer várhatták a startot. Az összetett élmezőnyéből Daniel Holgado a negyedik, míg a listavezető David Alonso a hatodik pozíciót szerezte meg. Utóbbit ráadásul hosszú körös büntetéssel sújtották lassú motorozás miatt.

A piros zászló után Vietti szerezte meg a Moto2-es pole pozíciót, Ortolá a Moto3-as időmérőt nyerte meg

Még el sem kezdődött a futam, máris jött az első dráma, ugyanis Ortolá technikai hiba miatt nem tudott felállni a rajtrácsra. Ennek köszönhetően Kelso volt a legjobb pozícióban, aki meg is tartotta a vezetést, Veijer viszont egészen a hetedik helyig zuhant vissza. A második helyre Holgado, a harmadikra Alonso jött fel, de Dacid Muñoz még az 1. kör végén mindkettőjüket megelőzte.

Alonso aztán visszajött a harmadik pozícióba Holgado kárára, míg Filippo Farioli elesett. Muñoz csapattársát is megtámadta, de csak néhány pillanatra vette át a vezetést. A 3. kör elején Alonso nem várhatott tovább, és a szintén megbüntetett Ángel Piquerasszal együtt letöltötte a hosszú kört. A két versenyző a tizedik, illetve a tizenegyedik helyre tért vissza.

Alonso aztán megkezdte a felzárkózást, és a 4. kört nyolcadikként fejezte be, miután Stefano Nepát és Matteo Bertellét is maga mögé utasította. Ami az élmezőnyt illeti, a Boé Motorsport pilótái Holgadóval együtt elléptek, és közel 1 másodperc volt a különbség a mögöttük haladó José Antonio Ruedával szemben.

Alonso eközben Adrián Fernández mellett is elment, és Jamanaka Riuszej hibája révén már a hatodik pozícióban haladt. Előttük Veijer megelőzte Ruedát, így a 6. kör elején átvette a negyedik helyet. Az első bolyban viszont ekkor még nem volt változás, ellentétben a következő körrel, amikor Holgado letaszította Muñozt a második helyről. Sőt, a kör végére Kelsóval szemben is sikeresnek bizonyult, így az élre állt.

A következő körökben az első három boly, illetve duó között elkezdett csökkenni a távolság. A 9. körben ismét változott a dobogós helyen állók sorrendje, hiszen Muñoz maga mögé utasította csapattársát. Sőt, az ezt követő kör elején Kelso Veijerrel szemben is pozíciót veszített. Hátrébb Piqueras és Alonso között történt helycsere, de a kolumbiai motoros hamar visszavette a hatodik helyet.

Közvetlenül féltáv után Veijer a Boé Motorsport másik versenyzőjét is megelőzte, így már a második pozícióban haladt. Sőt, a kör végén Holgado ellen is eredményesnek bizonyult, így átvette a vezetést. A következő kör elején Muñoz ugyancsak megelőzte honfitársát, míg Kelso összeért Ruedával, így kénytelen volt kimenni a bukótérbe, és visszaesett a nyolcadik helyre, Fernández mögé. Piqueras eközben előbb Alonsót, majd Ruedát is megelőzte.

A kör későbbi részében Holgado visszavette a második helyet, majd az elsőt is, de a 13. kör eleje nagyon rosszul j9tt ki számára, és Veijer, Piqueras, Muñoz, majd Alonso is elment mellette. Az Aspar versenyzője ráadásul nem sokkal ezután már dobogós helyen haladt, hiszen előbb Muñozt, majd Piquerast is maga mögé utasította.

A 14. kör elején Piqueras Muñozzal szemben is pozíciót vesztett, egy körrel később pedig Holgado előzte meg. Nem sokkal később viszont egyet javított, hiszen a Boé Motorsports pilótáját mindketten maguk mögé utasították. Az elején szintén változott a sorrend, ugyanis Alonso átvette a vezetést. Ugyanennek a körnek a végén Nepa esett el.

A 16. kör elején Veijer Muñozzal, Piquerasszal és Holgadóval szemben is pozíciót bukott, akik között ismét változott a sorrend. Egy körrel később az újoncot vissza tudta előzni, miután Holgado kicsit kiszorította honfitársát. A következő körökben viszont nem változott a helyzet, hiszen Muñoz nem tudott érdemben támadni.

Az utolsó kör elején Muñoznak ki kellett mennie a pályáról, így visszaesett a negyedik pozícióba, Piqueras mögé. Utóbbit viszont visszaelőzte, sőt, Veijer is elment a Leopard pilótája mellett. Holgado ugyancsak nem tudta megtámadni Alonsót, aki így a büntetés ellenére megnyerte a futamot, sőt, a GasGas motorosát Muñoz lehajrázta, és 5 ezreddel bejött elé a második helyen. Piqueras vissza tudta előzni Veijert, mögöttük pedig Fernández, Rueda és Kelso lett az első boly sorrendje. Ortolá 4,656 másodperccel az ausztrál versenyző mögé, a kilencedik pozícióig zárkózott fel, aminek következtében ugyan megtartotta az összetettbeli második helyét, de hátránya 71 pontra nőtt.

A Moto3 spielbergi futamának végeredménye

Pol Espargaró ideges volt és félt – akár a dobogóért is harcolhatott volna?

0

Pol Espargaró számára a második rajtsor volt a cél, ám az időmérőn történt bukása megakadályozta ennek elérésében, aminek szerinte mentális oka volt. A spanyol versenyző úgy véli, teljesítménye sokat elárul a KTM fejlesztéseinek minőségéről.

Az Osztrák Nagydíj hétvégéjén három tesztpilóta is szerepet kapott a szabadkártya révén. Közülük egyértelműen Pol Espargaró nyújtotta a legjobb teljesítményt. A 33 éves motoros az első szabadedzésen a harmadik, míg a szombaton rendezett másodikon a második helyet szerezte meg, és bátyja, Aleix Espargaró már azt vizionálta, hogy akár a dobogóért is harcolhat.

Ez azonban a sprinten nem történt meg, és a főfutamot illetően sem túl nagy a valószínűsége. Ennek elsődleges oka, hogy az időmérőn elesett, és nem tudta befejezni az ígéretes körét. Pedig azzal akár a második sorba is kvalifikálhatta volna magát „Ez volt a cél, és közel voltunk – nyilatkozta. – Szerintem gyorsak voltunk.”

Martín sérült ujjal is legyőzte Bagnaiát, kettejüket megközelíteni sem tudták a spielbergi időmérőn

Az ifjabbik Espargaró idén a mugellói forduló után másodszor kapott lehetőséget a KTM-től versenykörülmények között. Szavai arra utalnak, hogy szerinte az ezzel járó teher volt az elsődleges okozója az esésének. „Amikor az ember itt van és újra versenyez, a nyomás visszajön – fogalmazott. – Ideges voltam, féltem.”

Espargarónak az ígéretes tempója ellenére a Q1-et is meg kellett járnia, ahol Miguel Oliveiráéval ezredre azonos idővel végzett a második helyen. A pénteki edzésen ugyanis nem volt esélye a továbbjutásra, mert a motorblokkja meghibásodott. „A pénteki két motorblokkal kapcsolatos probléma nélkül könnyű lett volna azonnal a Q2-be jutni – vélekedett. – Erre mindenképpen jó esélyünk lett volna.”

Egy ilyen jellegű baki nyilvánvalóan mindig bosszantó, pláne annak tudatában, hogy korábban rengeteget tesztelték, és a nyolcszoros MotoGP-dobogós beszámolója alapján akkor nem ütötte fel a fejét ez a probléma. Hogy pontosan mi okozta, arról nem beszélt, mindenesetre tény, hogy szombaton nem hátráltatta ez a tényező.

„Most kitartott – utalt a sprintversenyre. – Ugyanilyen könnyen előfordulhatott volna a tesztek során is, de nem történt meg. Ez kifogásnak hangzik, ám ennyi tesztkilométer után nem számítottunk rá, sokkoló volt. Nem hiszem, hogy ez még egyszer megtörténik, akkor sem, ha még egy egész évig ezzel a motorral fogunk menni.”

Espargaró végül a tizedik helyről kezdhette meg a sprintet, és egy ideig a nyolcadik pozícióban haladt. Aztán viszont Brad Binder és Marco Bezzecchi is megelőzte, de Marc Márquez bukásának köszönhetően végül pontot tudott szerezni. Ezzel utolérte a gyári Honda állandó versenyzőjét, Luca Marinit, de ami ennél fontosabb, hogy működni látszanak a KTM fejlesztései.

Martín büntetése és Marc Márquez bukása után Bagnaia könnyedén nyerte meg a spielbergi sprintet

„Egy sprintfutamon nehéz benyomást szerezni róla – mondta a motorról. – Azonban az a tény, hogy a második szabadedzésen én voltam a leggyorsabb, annak ellenére, hogy nem vagyok annyira jó, mint Brad, Pedro [Acosta] és Jack [Miller], sokat elmond a motor minőségéről. Általában három-négy tizeddel gyorsabbak nálam.”

Martín felülvizsgálná a vesztét okozó szabályt, Bagnaia szükségtelennek tartja ellenfele büntetését

0

Jorge Martín úgy véli, felül kell vizsgálni a szabályt, amelynek megszegéséért büntetést kapott az Osztrák Nagydíj sprintfutamán, és kijelentette, ha előre tudja a sportfelügyelők döntését, akkor nem engedi vissza maga elé Francesco Bagnaiát. A címvédő szintén szükségtelennek titulálta a szankciót.

Akár óriási csatát is hozhatott volna az Osztrák Nagydíj sprintje, ám ez végül elmaradt, pontosabban csak az első néhány körben kapta meg a közönség. Jorge Martín ugyanis aztán nem tudta érdemben támadni Francesco Bagnaiát, majd minden esélyét elvesztette erre, ugyanis a sportfelügyelők hosszú körös büntetésre ítélték.

Ennek oka, hogy a verseny elején a 2-es sikánban megpróbált elmenni a címvédő mellett, de elfékezte magát, és levágta a sikánt. Bár valamennyire lelassított, hiszen Bagnaiát visszaengedte maga elé, de a szabályok szerint ilyenkor legalább 1 másodpercet kell veszítenie, ám ez nem történt meg. Martín szerint nem igazságos ez az előírás.

Martín büntetése és Marc Márquez bukása után Bagnaia könnyedén nyerte meg a spielbergi sprintet

„Biztos, hogy felül kellene vizsgálni a szabályt – nyilatkozta. – Szerintem harcolhattam volna Peccóval. A [gumi] nyomására vonatkozó szabály miatt vártam néhány kört, hogy bemenjek [a büntetőívre]. Végső soron sok mindenre kell egyszerre gondolni. Amikor pedig támadni akartam, egyenesen mentem, és elküldtek a hosszú körre. Miután időt veszítettem, nem hiszem, hogy igazságos [megbüntetni ezért]. Ha már az ember időt vesztett, nem tudom, miért van szükség erre. Nem azért megyek egyenesen, mert így akarok, hanem, mert a határon vagyok a küzdelemben. Ilyen körülmények között talán időt is vesztek… Lehet, hogy hagyni kellene a versenyzést, és legalább élvezni a jó csatát.”

Hogy Martín mire lett volna képes Bagnaia ellen a futam második felében, azt soha nem tudjuk meg, mivel a 8. körben letöltötte büntetését. A második helyet mindenesetre így is megtartotta, pontosabban visszakapta, hiszen néhány körrel később Marc Márquez elesett. A Pramac motorosa ugyanakkor kijelentette, ha előre tudja, hogy szankcionálják, akkor vissza sem engedte volna maga elé a gyári Ducati motorosát.

Már a győzelmet vette célba Marc Márquez, amikor a „legrosszabb pillanatban” jött a hiba

„Igazságos vagy sem, végül is ez van – fogalmazott. – Ez a nap tele volt komplikációkkal. A legjobbamat nyújtottam ebben a helyzetben. Végső soron kicsit mélyen mentem be [a kettes sikánba], mert Pecco mellett nem volt sok helyem, és még el is engedtem őt. Nem csináltam gyors levágást, hanem elvesztettem a pozíciót Peccóval szemben. Még így is hosszú körös büntetés járt. Ha ezt tudom, maradtam volna az első helyen, és megvártam volna a büntetést. Azonban így alakult.”

A büntetésről Bagnaiát is megkérdezték, aki valamennyire riválisa mellé állt ebben a témában. „Jorge elkövetett egy hibát, ami sokba került neki – jelentette ki. – Azzal viszont, hogy így vágta le a pályát, már eleve időt bukott, így nem hiszem, hogy szükség volt a büntetésre. Ugyanakkor ezek a szabályok, és be kell tartani őket.”

A 27 esztendős pilóta ezután felidézte, hogy pontosan mi történt a 2-es sikánban, ami előidézte Martín büntetését. Elárulta, hogy olyan döntésre kényszerítette ellenfelét, amellyel mindenképpen pórul jár: vagy szimplán elveszíti a pozíciót vele szemben, vagy pedig nem tudja bevenni a kanyart. Végül utóbbi valósult meg.

„Az egyes kanyarból jól jött ki, ahogyan én is – emlékezett vissza. – Szóval úgy döntöttem, hogy kívülre megyek, és aztán azt mondtam [magamban], hogy »most úgy fogok fékezni, mint egy időmérőn. Ha úgy akar fékezni, mint én, akkor szélesre fog menni, ez bizonyos.« Megcsinálta, és szélesre futott. Az biztos, hogy amikor az ember levágja a sikánt, már időt veszít, de a szabály az szabály, egy másodpercet kell visszaadni, és ő nem tette meg.”

A Trackhouse döntésének árnyékos oldala – mi vezetett az amerikai Roberts mellőzéséhez?

Már a győzelmet vette célba Marc Márquez, amikor a „legrosszabb pillanatban” jött a hiba

0

Marc Márquez elárulta, az Osztrák Nagydíj sprintjén már azon gondolkodott, hogy meg tudja-e támadni Francesco Bagnaiát, amikor jött a hiba. A tempójának viszont örült, és a főfutamon megpróbál legalább egy harmadik helyet kihozni belőle.

Marc Márqueznek kifejezetten jól alakult az Osztrák Nagydíj hétvégéje, egészen a sprintfutam hajrájáig. A korábbi hétvégékkel ellentétben pénteken ezúttal könnyedén bejutott a Q2-be, ahol az első sorba kvalifikálta magát. A rajtnál szintén nem vesztett pozíciót, sőt, Jorge Martín hosszú körös büntetése után úgy tűnt, hogy a második helyen futhat be.

A hajrához közeledve 1,7 másodperc volt a hátránya Francesco Bagnaia mögött, de ezt 1,4-re sikerült lecsökkentenie. Azt viszont már soha nem tudjuk meg, hogy képes lett volna-e megszorongatni a címvédőt, ugyanis a 3-as kanyarban elesett. Ennek következtében Enea Bastianini 19 pontra növelte előnyét vele szemben a tabella harmadik helyén.

Martín büntetése és Marc Márquez bukása után Bagnaia könnyedén nyerte meg a spielbergi sprintet

„Nehéz elfogadni, de örülök ennek a szombatnak – nyilatkozta Márquez. – A teljesítmény ott volt. Tudom, hogy mi volt a hiba. [Az időmérő után] azt mondtam a parc fermében, hogy fél lépéssel vagyok lemaradva az élmenők mögött, a sprinten pedig túl sokat kockáztattam. Még arra is gondoltam, hogy az utolsó körökben el tudom kapni Peccót, mert nagyon jól éreztem magam a motoron.”

Persze Bagnaiának elegendő előnye volt ahhoz, hogy nem feltétlenül kellett mindent kiadnia magából, illetve a motorjából, és a leintés után elmondta, hogy ekkor már menedzselte a tempót, és a különböző motorblokk-beállításokat próbálgatta a főversenyre. Márquez tisztában van vele, hogy márkatársában volt tartalék, de ő is tudott volna újítani.

„Jól éreztem magam, és tudtam, hogy a sprint utolsó köreiben leszek erős, mert a használt gumival jobban érzem magam, mint az újjal – magyarázta. – Szóval akkor, az elején próbáltam menedzselni a helyzetet. Aztán, amikor támadásba lendültem, és tényleg jó volt a tempóm, a hármas kanyarban hibáztam. Nagyon jó teljesítményt nyújtottam a hétvége során, de a legrosszabb pillanatban rontottunk.”

A nyolcszoros világbajnok úgy véli, túlságosan optimistán ment be a 3-as kanyarba. Ennek kapcsán részletesen elmondta, hogy pontosan mi történt, és arra is kitért, hogy az időjárás nem könnyítette meg a dolgát. Az időmérőn ugyanis még jóval alacsonyabb volt a hőmérséklet, mint a délutáni sprinten, amelyen így másképpen kellett motorozni.

„Elég nehéz felmérni a pálya határát, különösen, ha az ember a többiek mögött motorozik, mert délelőtt a hűvösebb időjárás miatt tizenöt fokkal alacsonyabb az aszfalt [hőmérséklete], teljesen más a vezetési stílus – fogalmazott. – A versenyen sokszor blokkoltam az első [kereket], és sokkal nehezebb volt. A bukás előtt blokkoltam a fékezésnél, és kicsit felengedtem a féket, majd amikor újra meghúztam, a sebesség miatt elestem. Amikor az ember blokkol, megnő a sebesség.”

Márquez az utolsó négy sprintből háromszor is elesett, legutóbb a Brit Nagydíj szombati futamán kötött ki a földön. Az azonban elmondása szerint egészen más érzéseket váltott ki belőle, mint a mostani, amikor azt a bizonyos fél lépést próbálta ledolgozni. A hosszabbik futamot viszont mindenképpen be szeretné fejezni, és legalább a dobogó alsó fokára fel akar állni.

„A silverstone-i baleset miatt sokkal rosszabbul éreztem magam, mint most – jelentette ki. – Ezúttal úgy érzem, hogy nem szeretek bukni, de legalább ott voltam [a tempót tekintve]. Az első helyekért harcoltam. Az viszont igaz, hogy ha okosak vagyunk, akkor vasárnap jó hozzáállással meglehet a harmadik hely. Aztán a futam során meglátjuk, nem lehet tudni, hogy az ember mikor húzza meg a gázt.”

A Trackhouse döntésének árnyékos oldala – mi vezetett az amerikai Roberts mellőzéséhez?

0

Úgy tűnik a hét, de talán a hónap bomba meglepetése Ogura Aj Trackhouse-hoz való szerződése, ami rejt még magában néhány kérdést. Ezeken töprengtünk el, és ha pontos magyarázatot nem is kaptunk, érdemes kicsit átrágni magunkat a történeten.

Mindenki úgy sejtette, hogy Joe Roberts lehet az Egyesült Államok és a MotoGP közötti kapocs, az a versenyző, aki visszaadja az amerikaiaknak a hitet és a nemzeti büszkeséget a gyorsaságimotorozás felsőházában. És legyünk őszinték, minden jel arra utalt, hogy ez tényleg megtörténhet. Sőt, a spekulánsok nagyjából kilencven százaléka biztos volt az amerikai fiú érkezésében. Így tehát mindenki csak arra várt, hogy az Államok újdonsült biztos anyagi háttérrel bíró csapata, a Trackhouse Racing mikorra időzíti a leigazolásáról szóló sajtóközleményt. Végül azonban volt egy nyári szünet, némi megakadás Roberts menetelésében, és a kártyavár összedőlt, a lapok pedig úgy elkeveredtek, mintha egy nyári viharral érkező fuvallat söpörte volna le őket.

Hivatalos: végül tényleg japán pilótát igazolt a Trackhouse – amerikai helyett

Hogy ezt a bonyolult ügyet tisztán lássuk, érdemes végigmenni a cselekményeken időrendi sorrendben. Joe Roberts, az amerikai reménység huszonhét éves, szóval a sport tekintetében nem mondható fiatalnak. Kijelenthetjük azt is, karrierjét aköré építette, hogy egyszer világbajnok legyen. A neve pedig a szakmai berkekben és Amerikában is jól csengett, hiszen a sportág legnépszerűbb amerikai versenyzője és egyben úttörője Kenny Roberts volt. Bár ettől függetlenül közte és Joe Roberts között nincs rokoni szál.

Ez viszont nem jelentett komolyabb problémát, a közönség elnézte, az ország – bár ott a gyorsaságimotoros-világbajnokság népszerűsége bőven a nemzeti bajnokságok alatt van a technikai sportokat tekintve – pedig várta, hogy ismét legyen egy versenyzőjük, aki képviseli a nemzetet az elit ligában.

Az egész sportágat megváltoztathatta volna, ha beváltja fenyegetését az első amerikai világbajnok

Roberts ennek megfelelően kijárta az összes iskolát. Versenyzett a világbajnokság előszobájában, a Red Bull Rookies Cupban, majd visszatért az Államokba, ahol nevet szerzett magának a nemzeti bajnokság 600-as kategóriájában, végül pedig 2017-ben ismét Európába repült, hogy megalapozza a MotoGP-ről szőtt álmait. Először a Moto2-es Európa-bajnokságon indult, amelyen az első és egyetlen szezonja végén ötödik lett. Időközben viszont az utolsó öt fordulóban már a középső kategória világbajnokságán is lehetőséget kapott, ahol egy szenzációs tizedik hellyel nyitott Csehországban.

Az ezt követő két év nem alakult számára fényesen, de úgy tűnt, karrierjére jó hatással lehet, hogy 2019-ben leigazolta az American Racing Team. A csapat megalapító Eitan Butbul üzletembernek/befektetőnek és segítőjének, az egykor a MotoGP-ben versenyző John Hopkinsnak nem titkolt célja volt, hogy ők legyenek az Egyesült Államok új MotoGP-csapata, a projektbe pedig Roberts is remekül illeszkedett.

A Trackhouse hosszú idő után repítheti vissza Amerikát a motorversenyzés legmagasabb szintjére

Eddigi legjobb szezonját – leszámítva az idei évet, amelyben ismét a csapat kötelékében motorozik – is velük hozta össze 2020-ban, amikor megszerezte az első dobogóját, összetettben pedig a hetedik helyen végzett. Utólag azonban úgy tűnik, élete legnagyobb hibáját is ekkor vétette, ugyanis az akkor még kétségbeesett Aprilia 2021-re gyári királykategóriás szerződés kínált neki. Butbul, mint a menedzser, illetve Hopkins, mint a személyes coach természetesen látták a szerződésben rejlő lehetőséget, és szorgalmazták is annak aláírását. Roberts viszont a gyártó gyenge teljesítményére hivatkozva visszautasította az ajánlatot, sőt, még „házi” csapatát is elhagyta, mondván előbb világbajnoki címet szerezne a Moto2-ben, ezért eligazolt az akkor legerősebbnek látszó Italtrans alakulathoz. Tény, hogy Roberts esetleges szerződtetésével az American Racing még nem került volna be egyenes úton a királykategóriába, de Butbulnak mindenesetre jó tárgyalási alapot jelentett volna, hogy védence az Aprilia versenyzője. Az noalei gyártó pedig már akkor is egyértelműen az amerikai piacot vette elsőként számításba, és ott szeretett volna új területeket meghódítani, így kiemelkedő jelentőséggel bírt volna nekik az amerikai vonal beintegrálása.

Az üzlet meghiúsulását követően a paddockbéli pletykák szerint Roberts és Butbul kapcsolata is megromlott némileg, noha az üzletember továbbra is ellátta mellette a menedzsment feladatokat. Roberts álmai viszont meghiúsultak, mert abban a három idényben, amit az Italtrans csapatnál töltött, nem tudott átütő sikert elérni, még úgy sem, hogy 2022-ben összejött egy hőn áhított futamgyőzelem.  De így a tavalyi év végén talán már senkit nem lepett meg, hogy tékozló fiúként hazatért, és visszaült az American Racing Moto2-es gépére.

Addigra viszont már bőven átalakult a lapjárás, ami az amerikai piacot illeti. A csődöt mondott RNF helyét átvette az amerikai technikai sportokban és a tengerentúli piacon igencsak prosperáló Trackhouse Racing. Így az Aprilia rövid úton megoldotta a problémáit, és már nem igazán volt szüksége sem Butbulra, sem pedig Robertsre. A projekt komolyságát azt is jól mutatja, hogy a Trackhouse visszacsábította a Forma–1-ből a MotoGP egyik legelismertebb csapatfőnökét, Davide Briviót, aki Valentino Rossi csapata helyett végül inkább az amerikaiakkal kötött üzletet, minden bizonnyal azért, mert a Doktor ajánlata meg sem közelítette a Trackhouse által kínált gázsit. Az istállónál ugyanis feltehetően azzal kalkuláltak, hogy az F1-es vezetői bérezés alá nemigen mehetnek.

A Forma–1-es tapasztalatait felhasználva egyesítené a kultúrákat a MotoGP-be visszatérő Brivio

A Dorna Liberty Media általi felvásárlása már csak hab volt a tortán, ami megerősíthetett minket abban is, hogy az amerikai piac valóban meghatározó jelentőségűvé válik majd a MotoGP számára. Talán ez volt az utolsó reménysugár Roberts szerződtetését illetően, és talán emiatt is vették sokan biztosra, hogy annak bejelentése csak idő kérdése. Ugyanakkor nem vették számításba Brivio menedzsmenti szerepét, és azon képességét, amellyel az új feltörekvő tehetségeket válogatja ki. Már a Suzuki csapatvezetői pozíciójában is hozott olyan döntéseket, amelyekkel sokakat meglepett, de az idő mindenképp őt igazolta, hiszen egy bizonytalan projektből épített egy világbajnok csapatot. És azt sem szabad elfelejtenünk, hogy a szakember mindig is kedvelte a fiatal, kevésbé sztárolt versenyzőket. Álex Rins és Joan Mir szintén ezt a tábort erősítették, majd ezt a Suzuki színeiben bizonyították is. Viszont emellett sem szabad elmenni, hogy Brivio ritkán tekint vissza a múltba. Egyedül Valentino Rossival tesz néha kivételt, érthető okokból kifolyólag, de még vele kapcsolatban sem elfogult – egy tíz ezelőtti, személyes beszélgetés tapasztalataiból szűrtem le. Mindenesetre Brivio egyértelműen az a szakember, akire a Trackhouse-nak szüksége volt, leginkább a józansága, szakmai rátermettsége, alázata és diplomáciai érzéke miatt.

Persze azt sem szabad kizárnunk, hogy a Trackhouse és Butbul között akad némi üzleti rivalizálás, hiszen épp a Trackhouse hiúsította meg Butbul MotoGP-t illető álmait. Tehát, ha jobban belegondolunk: miért is igazolták volna le épp az ő versenyzőjét, aki idén ugyan egy jó szezont fut, de négy évvel idősebb, mint a tényleges választottjuk, Ogura.

A patás ördögöt vagy az egyetlen menekülési lehetőséget jelenti a MotoGP-nek Amerika?

Persze ha Roberts oldaláról is megvizsgáljuk, kétségtelenül szomorú ez az egész, és rávilágít Jamie Robinson, egykori Grand Prix-versenyző barátom azon történeteire, amelyekből néhányat nemrég az Off Track Podcastban is megosztott. Ezek szerint a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájában legalább akkora szerepe van a politikának, mint a sportnak, és aki egyszer valamilyen okból kifolyólag politikailag elvérzett, vagy akár csak rosszul döntött, messze kerülhet az álmaitól. Roberts esetén pedig pont ez történt, amikor 2020-ban visszautasította az Aprilia ajánlatát. Ez is jól mutatja, hogy mennyire kegyetlen a MotoGP világa, és egy mennyire apró hiba is elég ahhoz, hogy kiírjanak bennünket, noha kétség sem férhet a tehetségünkhöz.

Roberts pedig valóban egy egyszerű, sztárallűröktől mentes, félig hippi család sarja Kaliforniából, aki valóban egy szakadt farmerben és egy öreg pick-upban érzi magát a legjobban, távol a világ zajától. Ez pedig a mai MotoGP-től sajnos nagyon távol áll, legalábbis attól a MotoGP-től, amelyben a csapatok figyelembe veszik a versenyzőik közösségi médiás követőinek a számát. Senkit nem érdekel, hogy három héttel a kulcscsonttörése után, a nyári szünetben négy motorral is edzett Laguna Secán, hogy ismét formába kerüljön, senkit nem érdekel, hogy pokoli fájdalmakkal küzdött meg azért, hogy legalább helytálljon a bajnokságban. A legtöbben főként majd azt látják, és azzal magyarázzák a mellőzését, hogy elesett a világbajnoki harcért folytatott küzdelemben, egy olyan sportágban, amelyben minden egyes pályára menetelnél kivétel nélkül az életükkel játszanak a versenyzők. Ezek a magyarázatok pedig, amelyek sokszor távol állnak a valóságtól, mentálisan könnyedén megtörhetnek egy olyan pilótát, aki eddig valóban örömét lelte a versenyzésben.

Bagnaia szerint „hihetetlen” volt a sprint első köre, Aleix Espargaró a „legjobb szombatját” futotta

0

Az Osztrák Nagydíj sprintfutamának dobogósai, Francesco Bagnaia, Jorge Martín és Aleix Espargaró értékeltek a leintés után.

A második pozícióból rajtolva Francesco Bagnaia aránylag egyszerűen nyerte meg az Osztrák Nagydíj sprintjét. A címvédő dolgát nagyon megkönnyítette, hogy Jorge Martín hosszúkörös büntetést kapott, amiért a 2. körben átvágta a sikánt. Bagnaia pont Martín hibája miatt vette vissza a vezetést, előtte oda-vissza előzgették egymást a pole pozícióból induló vetélytársával. Egyébként a spanyol versenyzőnek a hivatalos indoklás szerint legalább egy másodpercet kellett volna veszítenie a pályán kívül, de ezt nem tette meg, ezért jött a retorzió.

Martín büntetése és Marc Márquez bukása után Bagnaia könnyedén nyerte meg a spielbergi sprintet

„Hihetetlen – értékelte az eredményt Bagnaia. – De, ami igazán hihetetlen, hogy az első körben, amelyben végig csatáztunk, 1:28.7-es időt futottunk, ami csak két tizedmásodperccel lassabb a tavalyi pole pozíciót érő időmnél [ami 1:28.539 volt – a szerk.]. Nagyon boldog vagyok. Az elején intenzív volt köztünk a csata, de aztán láttam, hogy Jorge szélesre futott. És akkor azt mondtam magamnak, hogy »nyugodtnak kell lennem, mert baj lehet az első gumival«. De aztán minden tökéletesen ment, szóval nagyon boldog vagyok, és remélem, hogy így fogunk továbbmenni is.”

Ahogy említettük, Martín büntetést kapott, amit őt a 8. körben töltött le, majd a negyedik helyre, Marc Márquez mögé jött vissza. Viszont később a nyolcszoros világbajnok bukott, így végül a Pramac versenyzője lett a második. „Ez egy nehéz verseny volt nekem – kezdte Martín. – Szerintem a büntetés nélkül sokkal jobb lett volna [a futam], mivel előtte nagyon közel voltunk egymáshoz Peccóval, és nagyszerű csatát vívhattunk volna. De [a versenyfelügyelők] végül úgy is megbüntettek, hogy sok időt veszítettem [a sikán átvágásánál]. Utána meg csak próbáltam megőrizni a dobogós helyet, és fenntartani a tempót. Majd meglátjuk, hogy vasárnapra elő tudunk-e venni valami mást.”

Aleix Espargarónak elég eseménytelen futama volt. A negyedik helyről rajtolt, de végül Márquez bukásának köszönhetően felállhatott a dobogó legalsó fokára. „Hihetetlenül boldog vagyok, ez volt az egész pályafutásom egyik legjobb szombatja – mondta az állandó mezőny körelnöke. – Ez szinte jobban esik, mint néhány győzelem. Nem számítottam erre, mivel ez az egyik legrosszabb pályám, itt nagyjából soha nem zártam még a legjobb tízben. Az időmérőn is jó kört tudtam összerakni, és a sprinten egy újabb dobogót szereztem – ez csodálatos. Nagyon büszke vagyok arra a munkára, amit a csapattal elvégeztünk.”