back to top
2025. július 23. 00:33
Kezdőlap Blog Oldal 548

Hihetetlen, a pályán sétáló ludak miatt kellett leállítani a világbajnoki futamot (videó)

Nem mindennapi esemény miatt kellett félbeszakítani a Supersport mezőnyének futamát Ausztráliában. Ezúttal nem az időjárás, és nem az abból adódó bukások sorozata miatt kellett piros zászlóval félbeszakítani a versenyt.

Napsütéses napra virradt ma Phillip Island, így azt gondolhattuk, zökkenőmentes futamok elé nézünk. 9 körrel a futam vége előtt Manzi állt a boly élére, mely Bulegával és Öncüvel egészült ki. Bulega azonban úgy döntött, már csak azért is bezsebeli második futamgyőzelmét a hétvégén, így támadást indított honfitársa ellen, mely sikeres volt.

5 kör volt hátra a leintésig, mikor a mind a nézők, mind a versenyzők érdekes dologra lettek figyelmesek. A semmiből egy tyúklúdpár sétált keresztbe a pályán. A futamot azonnal félbeszakították, így Bulega szerezte meg a győzelmet.

Szinte biztos, hogy jó ideig nem kerül feljebb a többszörös MotoGP-futamgyőztes

0

Massimo Rivola kijelentette, szinte biztos, hogy az RNF-nél szereplő új igazolásnak, Miguel Oliveirának 2024-ben nem lesz hely a gyári csapatnál. Az Aprilia versenyigazgatója azonban tudja, hogy olykor borulhat a terv.

Miguel Oliveira hosszú évek óta a KTM kötelékében versenyzett. A Moto3-ban az utolsó, míg a Moto2-ben az utolsó két évét az osztrák gyártó motorjain töltötte, míg a MotoGP-ben eddig teljes pályafutása során ezeken versenyzett. Nem is szerepelt rosszul, hiszen az elmúlt három évben összesen öt futamgyőzelmet szállított, és tavaly hozzásegítette a Red Bull KTM-et a csapatok közötti második helyhez.

MotoGP, Miguel Oliveira, RNF, Sepang teszt 2023
Oliveira idén és vélhetően jövőre sem gyári csapatnál fog versenyezni (Fotó: MotoGP Media)

Az idei szezonban azonban már Apriliát fog vezetni az RNF színeiben. Ez a motor szempontjából az eddigi jelek szerint előrelépés, viszont abban a tekintetben pedig pont az ellenkezője, hogy immáron nem egy gyári istálló színeit képviseli. Ráadásul valószínű, hogy ez az időszak nem is lesz olyan rövid, hiszen jövőre aligha fogja megkapni az egyik gyári versenygépet.

Miguel tudja, hogy Aleix [Espargaró] és Maverick [Viñales] még két évig szerződésben állnak az Apriliával” – nyilatkozta Massimo Rivola, az Aprilia versenyigazgatója a SPEEDWEEK.com-nak. Ahogyan az olasz szakember is említette, mindkét versenyző 2024-ig rendelkezik szerződéssel, és egyikükében sincs olyan záradék, hogy gyenge teljesítmény esetén idő előtt megválhatnak egymástól a felek.

Ugyanakkor Rivola is tudja, hogy előfordul, hogy a megállapodásokat felbontják, még ha náluk nem is ez a terv. Nem is kell olyan messzire mennie egy példáért, hiszen az egyik jelenlegi motorosa, Viñales pontosan ilyen körülmények között került hozzájuk a 2021-es idény közepén. Ami pedig Espargarót illeti, nemrég elárulta, hogy neki már aligha van sok hátra a MotoGP-ben.

Nincs ereje követni Rossi példáját – hamarosan visszavonulhat a MotoGP futamgyőztese

Mindig hangsúlyozzuk, hogy az életben soha ne mondd, hogy soha – jelentette ki az 51 esztendős szakember. – 2021-ben láttuk például, hogy mi történhet Maverick és a Yamaha esetében. A célunk azonban az, hogy tartsuk a tervünket. Ha például Aleix két év után vissza akar vonulni, akkor van egy szabad hely.”

Emellett az Apriliának attól sem kell feltétlenül tartania, hogy Oliveira türelme nagyon hamar elfogyna. Jövőre ugyanis már az RNF-nél is megkaphatja ugyanazt a motort, amit a gyári pilóták. Így hasonló lesz a helyzet, mint jelenleg a Pramacé a Ducatival, az LCR-é a Hondával vagy a GASGAS-ra átbrandelt motorral rendelkező Tech3-é a KTM-mel.

A gyűlölködésre is felkészült a gyári Ducati versenyzője

0

Enea Bastianini elárulta, azt is elfogadja, ha az idei MotoGP-szezonban gyűlölködésbe megy át a rivalizálás. Csapattársával, Francesco Bagnaiával is lesz versengés, de kiemelte, hogy az istállón belül harmóniának kell lennie.

A MotoGP sokat változott az elmúlt időszakban, ami a versenyzők közötti rivalizálást illeti. A korábbi években, évtizedekben a versengés sokszor átment ellenségeskedésbe, de ez egyelőre a múlté. Mindez vélhetően összefügg a régi nagyok, Valentino Rossi, Jorge Lorenzo és Dani Pedrosa visszavonulásával, valamint Marc Márquez sérülésével.

MotoGP, Enea Bastianini, Ducati, Sepang teszt 2023
Bastianini mindenre felkészült (Fotó: MotoGP Media)

A tavalyi évben előfordult, hogy a befutó után a pilóták lepacsiztak egymással. Ebbe a barátságos rivalizálásba csöppent bele tavaly Enea Bastianini, akinek két futammal a szezon vége előtt még volt matematikai esélye a bajnoki címre. Az olasz versenyző idén a gyári Ducati színeiben fog szerepelni, így nagy esélyt kapott arra, hogy idén még inkább harcba szálljon a végső győzelemért. A 25 éves motoros minden forgatókönyvre felkészült.

A MotoGP sokat változott, amióta megérkeztem a világbajnokság mezőnyébe – nyilatkozta a Corriere della Serrának. – Korábban nagy volt a gyűlölködés a versenyzők között, ma már más a helyzet. Hogy ez jó vagy rossz, azt nem tudom. Számomra az a fontos, hogy jól érezzem magam, és jókat csatázzak a pályán. Ha jó a [többiekkel való] kapcsolat, akkor rendben van, ha a gyűlölködés lesz a jellemző, azt is elfogadom. Jelenleg viszont senkiről nem mondanék rosszat.”

A tavalyi idényben Bastianini jelentette az egyik legnagyobb veszélyt Francesco Bagnaia világbajnoki címére, hiszen rengetegszer harcoltak egymással a pályán. Idén pedig csapattársak lesznek a mezőny vélhetően legerősebb istállójánál, és sokan találgatják, hogy milyen lesz a viszonyuk. Az ifjabbik olasz pilóta meg van győződve arról, hogy bár a versengés megmarad, nem lesz gond közöttük.

Sok szó esett erről, amikor a gyári csapathoz kerültem – jelentette ki. – Az, hogy olasz motorokon két olasz ül, bekerül a hírekbe. Azonban mindig is mondtam, hogy nagy a tisztelet kettőnk között, és persze a versengés is. Végső soron mindenki saját magáért versenyez, de nekünk nem lesznek problémáink az együttléttel. Közösen kell dolgoznunk, hogy a lehető legjobb motort fejlesszük ki. Emellett természetesen lesz versengés. Az én célom az, de ez rá is vonatkozik, hogy megpróbáljak a leggyorsabb lenni. Nem hiszem, hogy a futamon az egyikünk utat fog engedni a másiknak.”

Bastianini ugyanakkor kiemelte, hogy amit a többi ellenfele esetében elfogadna, azt csapaton belül mindenképpen el kell kerülni, és úgy véli, a Ducati felelőssége, hogy párharcaik megmaradjanak a sportszerűség határain belül. „Ez alapvető fontosságú – szögezte le. – Ha nyugalom van a bokszon belül, sokkal könnyebb a lehető legtöbbet kihozni [a csapatból]. Ha valami nem stimmel, akkor az ember arra koncentrál, és eltereli a figyelmét a célról, és ebből nem annyira egyszerű kijönni. A harmónia kulcsfontosságú.”

Enea Bastianini - Francesco Bagnaia - Ducati
A mostani csapattársak tavaly számos párharcot vívtak (Fotó: MotoGP Media)

Bagnaia tavaly felért a csúcsra, miután ledolgozta a féltávig összeszedett 91 pontos hátrányát Fabio Quartararóval szemben. A Ducati az év második részére egyértelműen a mezőny legjobb motorjává vált, most pedig talán még optimistábbak lehetnek, hiszen a sepangi teszten ezúttal nem volt gond. Éppen ezért Bastianini egyértelműen a világbajnoki címre hajt.

Megvan bennünk a potenciál, hogy a bajnoki címet célozzuk meg, ebben teljes mértékben hiszek – szögezte le. – Nem lesz könnyű, mert a riválisok sokan vannak és ádázul [küzdenek], kezdve a csapattársammal, Bagnaiával. A MotoGP-ben viszont olyan szinten vagyunk, hogy kockázatot jelent jósolni. A részletek rengeteget számítanak, többet, mint azt az ember gondolná, és aki ezeket jobban megoldja, az nyeri végül a bajnoki címet.”

Phillip Island – Bautista mesterhármast ért el, míg legfőbb riválisai katasztrofális futamot teljesítettek

0

Egyetlen nyitott kérdés maradt a Superbike világbajnokság nyitóhétvégéjén Phillip Islanden, rekordot (2 triplázás ugyanazon a pályán 2 egymást követő szezonban) dönthet-e Bautista újabb győzelmével? 

Álvaro Bautista rajtja nagyon jól sikerült, egyből az élre is állt a spanyol versenyző. Az első kanyarokban csapattársa, Rinaldi szorongatta a regnáló bajnokot. Locatelli sorolt be a Ducati-duó mögé a harmadik helyre. Rea rajtja is jól sikerült, elkezdett előre lépkedni, de hibája visszavetette lendületét és a 9. helyen találta magát. Az északír versenyző ezután újabb felzárkózásba kezdett, miközben Razgatlıoğlu szemmel láthatóan küzdött Yamahájával a verseny korai szakaszában. Az 1-es számú motorral versenyző Bautista már a futam elején megnyugtató előnyt motorozott ki csapattársa előtt.

Tom Sykes katasztrofális hétvégéjét bukása tette teljes kudarccá. Ez nem az a visszatérés, amiről a korábbi világbajnok álmodozott, úgy tűnik a Kawasaki Pucetti háza táján valami nagyon nincs rendben.

A futam elején a 9. helyért alakult ki parázs csata 4 versenyzővel – Öttl, Petrucci, Aegerter és van der Mark között ment az adok-kapok.

A 4. helyért Alex Lowes üldözte csapattársát, miközben a háta mögött Razgatlıoğlu nézelődött. A verseny feléhez közeledve Lowes el is ment Rea mellett, ám a hatszoros bajnok röviddel ezután visszaelőzte őt. Rea mögött egy hosszabb vonat alakult ki, folyamatos pengeváltásokat és helycseréket láthattunk a bolyban néhány körön keresztül Rea, Lowes, Razgatlıoğlu, Bassani, Öttl, Lecuona, Petrucci és Aegerter között. Bár a csata nem az első helyért zajlott, de így is nagy izgalmakat tartogatott.

A futam utolsó harmadához érve Bassani állt a boly élére Rea előtt. 6 körrel a leintés előtt jött a dráma Razgatlıoğlu számára, Alex Lowes hibázott, bukott és vitte magával a 2021-es világbajnokot is, ami mindkettőjük versenyének véget vetett.

Eközben Bautista senkitől nem zavartatva haladt a mesterhármas felé, mögötte Rinaldi és Locatelli körözött. Jonathan Rea teljesen elfogyott a csatákban a futam végére, folyamatosan esett vissza a bolyban. Az utolsó körben Aegerter is megelőzte az északír versenyzőt, így végül a 8. helyen zárta a futamot.

Bautista nagyon sima győzelmet aratott Rinaldi és Locatelli előtt. Vasárnap ez volt a második Ducati 1-2, hiszen a Superpole versenyen is ebben a sorrendben ért célba az olasz márka 2 gyári versenyzője.

Phillip Island – Ducati dominanciát és Yamaha drámát hozott sprintfutam

A top10-be Bassani, Öttl, Lecuona, Aegerter, Rea, Petrucci és Vierge fértek be. Álvaro Bautista előnye az első hétvégét követően 28 pont Locatelli és 31 pont Rea előtt a jövő hétvégi mandalikai futam előtt.

Superbike világbajnokság, 2. főfutam végeredménye:

1 A. BAUTISTA Aruba.It Racing Ducati
2 M. RINALDI Aruba.It Racing Ducati 6,191
3 A. LOCATELLI Pata Yamaha Yamaha 9,099
4 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 11,680
5 P. OETTL Team GoEleven Ducati 12,020
6 I. LECUONA Team HRC Honda 13,701
7 D. AEGERTER GYTR GRT Yamaha Yamaha 14,316
8 J. REA Kawasaki Racing Team Kawasaki 14,753
9 D. PETRUCCI Barni Spark Racing Ducati 18,745
10 R. GARDNER GYTR GRT Yamaha Yamaha 21,331
11 X. VIERGE Team HRC Honda 21,500
12 M. VAN DER MARK ROKiT BMW Motorrad BMW 29,790
13 S. REDDING ROKiT BMW Motorrad BMW 34,265
14 G. GERLOFF Bonovo Action BMW BMW 34,444
15 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 34,846
16 L. BALDASSARRI GMT94 Yamaha Yamaha 45,568
17 H. SYAHRIN MIE Racing Honda 102,330
18 O. KONIG Orelac Racing Kawasaki 102,589
19 E. GRANADO MIE Racing Honda 104,168
Ne ért célba
A. LOWES Kawasaki Racing Team Kawasaki 6 kör
T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha Yamaha 6 kör
T. SYKES Puccetti Racing Kawasaki 18 kör

Marc Márqueznek újabb akadállyal kell megküzdenie a legendás orvos szerint

0

A MotoGP legikonikusabb orvosa szerint Marc Márqueznek nem a karja, vagy korábbi látásproblémája lehet legnagyobb ellensége, hanem egyértelműen a mentális fáradtság.

Marc Márquez azzal a céllal vág neki a 2023-as idénynek, hogy újra a világbajnoki címért harcoljon. Dr. Claudio Costa, a Mobilklinika alapítója szerint a spanyol versenyzőt nem a számos műtét, és a folyamatos sérülésekből adódó nehézségek fogják hátráltatni, sokkal inkább az, hogy szellemileg elfáradt.

„Ez a fickó egy csodálatos versenyző” mondta a 82 éves szakember a MOW-nak Márquezről.

A történelem egyik legjobbja, de Marc Márquez a pályán kívül igazán nagy példakép (vélemény)

„Elszenvedte, amit elszenvedett, de a versenyzők ereje a fejükben van, és nincsenek olyan akadályok, amelyek megállíthatják a győzni akarást. Úgy gondolom, hogy a karproblémát valahogy leküzdötte, bár soha nem lesz a régi, míg a diplópiát kordában kell tartani. Nem aggódom egyik probléma miatt sem. Márquez feje miatt aggódom, mert lehet, hogy elfáradt. Újra nyerni akar, és eredményekre van szüksége, hogy táplálja az álmát: olyan motort kell adniuk neki, amivel tényleg versenyképes lesz. Megérdemli, és mindannyian megérdemeljük, hogy újra láthassuk a csodákat, amikre képes.”

Részletesen beszámolt a sorsdöntő műtétről a Marc Márquez karrierjét megmentő sebész

A regnáló bajnok Francesco Bagnaiáról Costa doktor így nyilatkozott: „Van egy olasz versenyzőnk, aki világbajnok, ráadásul olasz motorral, ez már önmagában elég kell, hogy legyen ahhoz, hogy ez a szezon jól induljon. Az igazság az, hogy a versenyzők mind nagyszerűek, és a sebesség mindig is az a varázslat lesz, aminek lehetetlen ellenállni.”

A 2023-as MotoGP-naptár minden fordulóban egy sprintfutamot is tartalmaz, ami jelentős változást jelent a hétvégékben.

„A versenyek lényege mindig ugyanaz marad, függetlenül attól, hogy milyen döntéseket hoznak. Nem szabad elzárkóznunk az új dolgoktól. Egyértelmű, hogy a nosztalgia mindig ott van: Valentino Rossi óriási volt, de nem maradhatott örökké a pályán, és benne van, hogy egy ilyen szeretett karakter búcsúja után valami elveszett a közönség szempontjából. A Covid is hozzájárult, és Marc Márquez sérülése is, de előre kell néznünk, én már csak tudom, 82 éves vagyok.”

Phillip Island – A Ducati duplázni tudott a piros zászlóval véget érő futamon

Vasárnap sem sikerült teljes versenytávot teljesítenie a Supersport mezőnyének, ezúttal azonban nem az időjárás és bukások szóltak közbe. Bulega megszerezte második futamgyőzelmét a csalódott Manzi előtt. 

Vasárnap napsütésben vághatott neki a Supersport mezőnye a második futamának Phillip Islanden. Ez mindenképpen pozitív fordulat volt a szombati kaotikus verseny után, ám a szél nem kímélte az ausztrál aszfaltcsíkot.

A szombati bukásokat követően voltak hiányzók a rajtrácson: Montella kulcscsonttörést szenvedett, míg Huertasnál a korábbi hírekkel ellentétben (ezek még deréktáji zúzódásról szóltak) többszörös törést diagnosztizáltak, eltörött az ötödik ágyékcsigolyája és ezen kívül bordatörést is megállapítottak nála a melbourne-i kórházban.

A pole pozícióból induló Manzinak nem volt a legerősebb a rajtja, a szombati futam hőse, Bulega és Öncü is az olasz elé került. A 3. körre a vezető trió elnyúlt a mezőnytől. Bulega próbálta maga mögött tartani ellenfeleit, Öncü és Manzi közelről követték a Ducati pilótáját.

Spinelli nem tudta megismételni szombati dobogóját, a futam korai szakaszában az újonc hibázott, így elbúcsúzhatott dobogós esélyeitől.

A verseny első harmadában Sebestyén Péter korábbi munkaadójának versenyzője, Montovani a szombati futamhoz hasonlóan eldobta versenygépét, amivel számára idő előtt ért véget a nyitóhétvége. Az olasz pilótát az orvosi központba szállították kivizsgálásra az eset után.

Az élmezőnyben eközben Manzi Öncü elé került és az első helyen motorozó honfitársát vette célba. A Yamaha versenyzője néhány kör után elszánta magát arra, hogy megelőzze Bulegát és az élre tudott állni.

Leszakítani nem tudta magáról riválisait, ezután Manzi vezetésével körözött a vonat a mezőny elején. Bulega azonban nem akarta beérni a második hellyel, a futam utolsó szakaszához érkezve visszavette az első pozíciót. A verseny 5 körrel a hivatalos táv vége előtt piros zászlóval ért véget. Ezúttal nem bukás, hanem az ausztrál tyúkludak látogatása okozta az idő előtti leintést. Bulega így behúzta második futamgyőzelmét Manzi és Öncü előtt. A top10-be Schrötter, van Straalen, Navarró, De Rosa, Debise, Tuuli és Bayliss fértek be.

Can Öncü a futam után elmondta, hogy a tegnapi napon nem volt szerencsés, amikor saját hibájából a felvezető körön bukott. Kenan Sofuoğlu és Toprak Razgatlıoğlu azonban helyretette a fiatal török versenyzőt, így motiváltan folytatja a szezont. Stefano Manzi nem volt boldog a piros zászlós leintés miatt, annak azonban örült, hogy új munkaadójával megszerezte az első dobogót. A pódiumon a legboldogabb ember nyilvánvalóan az álomszerűen kezdő, duplázni tudó Bulega volt, aki nagyon hálás a Ducatinak az elvégzett munkáért.

Supersport 2. futam végeredménye: 
1 N. BULEGA Aruba Racing Ducati
2 S. MANZI Ten Kate Racing Yamaha 0,382
3 C. ONCU Kawasaki Puccetti Kawasaki 1 szektor
4 M. SCHROETTER MV Agusta Reparto MV Agusta 2 szektor
5 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 2 szektor
6 J. NAVARRO Ten Kate Racing Yamaha 2 szektor
7 R. DE ROSA Orelac Racing Verdnatura Ducati 2 szektor
8 V. DEBISE GMT94 Yamaha Yamaha 2 szektor
9 N. TUULI Dynavolt Triumph Triumph 2 szektor
10 O. BAYLISS D34G Racing Ducati 2 szektor
11 B. SOFUOGLU MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 1 kör
12 J. MCPHEE Vince64 by Puccetti Kawasaki 1 kör
13 A. WONGTHANANON Yamaha Thailand Racing Yamaha 1 kör
14 A. SARMOON Yamaha Thailand Racing Yamaha 1 kör
15 A. NORRODIN PETRONAS MIE MS Honda 1 kör
16 T. MACKENZIE PETRONAS MIE MS Honda 1 kör
Nem ért célba
N. SPINELLI VFT Racing Yamaha Yamaha
F. CARICASULO Althea Racing Team Ducati
A. MANTOVANI Evan Bros. Yamaha Yamaha
H. TRUELOVE Dynavolt Triumph Triumph

Phillip Island – Ducati dominanciát és Yamaha drámát hozott a sprintfutam

0

Ezúttal száraz időben zajlott a Superbike-mezőny versenye Phillip Islanden a világbajnokság nyitóhétvégéjén. Íme a Superpole verseny eredményei.

Bautista jól kapta el a rajtot, azonban Toprak Razgatlıoğlu a 4-es kanyarban rövid időre az élre tudott állni. A regnáló bajnoknak csupán 1 körre volt szüksége, hogy visszavegye a vezető pozíciót. Innentől a spanyol nem hagyott kérdést, 2,5 másodperces előnyt kimotorozva húzta be idei 2. győzelmét.

A spanyol számára ez a 34. WorldSBK-győzelmét s 60. dobogóját jelentette. Csapattársa, Michael Ruben Rinaldi javítva szombati csalódást keltő teljesítményén, bebiztosította a Ducati 1-2-t. Razgatlıoğlu megismételte szombati helyezését, amikor Alex Lowes előzésével fellépett a harmadik helyre, így ismételten felállhatott a dobogó legalsó fokára. A hatszoros bajnok Jonathan Rea csupán a hetedik helyet szerezte meg, miután a nyitó körben időt és pozíciókat veszített Dominique Aegerter hibájának következtében.

Az északír nem tudta ledolgozni lemaradását, csupán az jelentett némi kárenyhítést számára, amikor Remy Gardner a 6. körben összeakadt csapattársával, Aegerterrel az 5. helyért folytatott csatában, ami mindkét GRT Yamaha-versenyző futamának véget vetett. Az esetet a versenyfelügyelőség a futam után vizsgálta. Néhány perccel a leintés után érkezett az információ, miszerint Remy Gardnernek kiosztottak egy hosszú körös büntetést felelőtlen motorozásért.

A legjobb kawasakis ezúttal Alex Lowes volt, aki a futam korai szakaszában dobogós helyen motorozott, de a verseny felénél előbb Rinaldi, majd Razgatlıoğlu is megelőzte. Locatellit már sikerült maga mögött tartania, aki az 5. pozíciót szerezte meg önmaga és a Yamaha számára. A top 10-et Öttl, Lecuona, Bassani és van der Mark egészítette ki.

A Superpole futam végeredménye:

1 A. BAUTISTA Aruba.It Racing Ducati
2 M. RINALDI Aruba.It Racing Ducati 2,462
3 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha Yamaha 3,060
4 A. LOWES Kawasaki Racing Team Kawasaki 3,833
5 A. LOCATELLI Pata Yamaha Yamaha 3,893
6 P. OETTL Team GoEleven Ducati 4,215
7 J. REA Kawasaki Racing Team Kawasaki 4,952
8 I. LECUONA Team HRC Honda 7,140
9 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 11,295
10 M. VAN DER MARK ROKiT BMW Motorrad BMW 11,843
11 D. PETRUCCI Barni Spark Racing Ducati 13,480
12 X. VIERGE Team HRC Honda 13,888
13 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 14,413
14 S. REDDING ROKiT BMW Motorrad BMW 16,795
15 G. GERLOFF Bonovo Action BMW BMW 17,891
16 L. BALDASSARRI GMT94 Yamaha Yamaha 26,122
17 O. KONIG Orelac Racing Kawasaki 32,457
18 E. GRANADO MIE Racing Honda 32,739
19 H. SYAHRIN MIE Racing Honda 32,949
20 T. SYKES Puccetti Racing Kawasaki 3 kör
Nem ért célba
D. AEGERTER GYTR GRT Yamaha Yamaha 5 kör
R. GARDNER GYTR GRT Yamaha Yamaha 5 kör

A Superbike-világbajnokok elmondták, hogyan kezelték az emberpróbáló körülményeket Ausztráliában

0

Esős körülmények fogadták a Superbike-világbajnokság mezőnyét Ausztráliában. A dobogós versenyzők elárulták, hogyan birkóztak meg a pálya és az időjárás viszontagságaival.

Álvaro Bautista a második rajtkockából indult, míg a pole pozíciót Toprak Razgatlıoğlu szerezte meg, a harmadik helyre pedig a géposztály meglepetés újonca, Domi Aegerter küzdötte fel magát. A Ducati sztárja azonnal az élre állt, de Jonathan Rea már az első körben megelőzte.

„Néhány kör után rájöttem, hogy hasonló a tempónk a többiekkel, de meglehetősen veszélyesek voltak a körülmények, mert szinte semmit nem láttam az előttem motorozó versenyző hátsó lámpáján kívül, így megpróbáltam az élre kerülni, de nem számítottam arra, hogy el tudok majd húzni. Igyekeztem úgy állni a dologhoz, hogy ha elöl vagyok, akkor elkerülöm az extra kockázatot. A verseny közepétől egyre csúszósabb és nehezebb lett a pálya, több ijesztő pillanatom is volt. Szerencsém volt, hogy nem buktam és célba értem.”

Bautista nem vett tudomást a Rea előtt egyre növekvő előnyéről és húzta a gázt folyamatosan.

„Néha, mikor vezetsz, lazítasz, és emiatt hibázol, de ilyen körülmények között nem engedheted meg magadnak ezt. Az utolsó öt körben nem tudtam teljes gázt adni a negyedik fokozatból. Amikor a pálya felszárad, az esőgumi futófelületének annyi, és a motor csak csúszik. Ilyen helyzetben nem lassíthatsz, mert csak rontasz a helyzeten.”

Míg sokak arcára feszültség volt írva a rajt előtt, Bautista maga volt a megtestesült kiegyensúlyozottság.

„A bokszban mindenki őrjöngött az időjárás miatt. Serafino Foti csapatfőnök beszélt a Supersport-győztes Bulegával, és elmondta, hogy a pálya teljesen vizes. Mondtam Serafinónak, hogy maradjon nyugodt, mert én is az vagyok. Mindenki más próbált változtatni ezen-azon, állandóan az időjárás-előrejelzést nézegették, hogy mikor esik jobban vagy kevésbé. Egy ilyen esetben az a fontos, hogy  nyugodt maradj, és próbáld meg kihozni magadból a legjobbat.”

Phillip Island – A regnáló bajnok a 2023-as szezon első győztese, a nagy hármas ismét összeállt

A Supersport futam után Jonathan Rea a parc fermé felé vette az irányt, nemcsak azért, hogy gratuláljon John McPhee-nek a harmadik helyhez, hanem azért is, hogy megnézze az esőgumik állapotát.

„Meglepően jó állapotban voltak, de kevés volt a tapadás, kevesebb, mint mikor novemberben itt voltunk, így a teljes esős beállítás volt a helyes döntés.”

Rea a rajt után azonnal jól érezte magát, és az élre állt.

„Aztán elkezdődtek a problémák a gyorsváltóval. Lefelé váltáskor a kuplungot kellett használnom, felfelé váltáskor pedig kipörgött a hátsó kerék. Ami még bonyolultabbá tette a dolgokat, hogy a motorfékre is szükségem volt, amikor visszaváltottam, így tulajdonképpen egyáltalán nem tudtam használni a kuplungot. Beletelt néhány körbe, mire újra megtanultam, hogyan kell motorozni.”

„A második hely a körülményekhez képest jó eredmény, de Álvaro Bautista nagyon erős. Egyértelműen ott lesz a világbajnoki küzdelemben, minden pályán és minden körülmények között!”

Mivel a száraz körülmények között megrendezett Superpole-on ő érte el a leggyorsabb időt, Toprak Razgatlıoğlu pozitívan várta a futamot, de az eső őt is megviccelte.

„Tavaly sokkal jobb volt a tapadás és az érzés vizes pályán. Most egyik sem volt 100%-os, főleg a jobb kanyarokban. Az egyes, négyes, nyolcas és tízes kanyarokban lassú voltam és sok időt vesztettem. Ezért próbáltam a lehető legjobb pozíciót megszerezni. Közben kicsit közelebb kerültem Johnny-hoz és Álvaróhoz. Ráadásul a vizor mögé folyt a víz, és összegyűlt az alján, ezért alig láttam. Nem vagyok különösebben boldog a harmadik hellyel, de a körülményekhez képest jól sikerült a napom. Az évek során sokat fejlődtem vizes pályán, de még mindig ez a gyenge pontom. Egy nap majd képes leszek esős futamokat nyerni.”

„Nem voltam olyan gyors, mint Álvaro, de jobban éreztem magam, mint pénteken, vagy mint a teszten. Nem csináltam versenyszimulációt, illetve itt az SC0-t használtam, amit korábban még soha.”

Kevésbé segítik már egymást a Márquez testvérek, az ifjabbik „trónfosztást” akar

0

Marc és Álex Márquez számára ez lesz az első olyan idény a MotoGP-ben, amikor különböző márkájú motorokkal vágnak neki a szezonnak. A fiatalabbik testvér számára ez meglehetősen sok újdonságot tartogat.

A 2023-as MotoGP-világbajnokság március 24. és 26. között kezdődik, és a szezon először a portugál Algarve tartományban található Portimãóban kezdődik, nem pedig Dohában, mint korábban. A Márquez testvérek MotoGP-karrierjük során először más márkájú motorral indulnak majd.

Ebből következik, hogy megszűnik a két testvér között az az információcsere, mely korábban jellemezte kapcsolatukat. Eddig mindketten Hondával versenyeztek, ami ezt lehetővé tette, most viszont különböző gyártók színeit képviselik, így nem oszthatnak meg mindent egymással. Álex Márquez felidézett egy esetet, mikor bátyja rossz néven vette, hogy nem számol be részletesen tapasztalatairól, és csak tőmondatokban beszél.

„Amikor a valenciai teszt után együtt mentünk haza, egy szót sem szóltunk egymáshoz. Marc akkoriban pokolian dühös volt. Megkérdeztem tőle, hogy kipróbáltak-e új dolgokat. Azt mondta, hogy próbálkoztak új dolgokkal, de semmi sem vált be. A kommunikáció azonban korlátozott volt, nem osztottam meg vele mindent, csak annyit mondtam Marcnak, hogy a Ducati más.”

Marc Márquez öccse szerint a Ducatinál teljesen más a környezet

Álex Márquez azt is bevallotta az MCN-nek, hogy miért váltott Hondáról Ducatira:

 „Megkérdeztem magamtól, hogy még mindig gyors vagyok-e. Ez volt az oka, hogy váltani akartam, mert a Hondánál nem éreztem így, abszolút nem pénzkérdés volt a dolog, egyértelműen arról szólt, hogy egy Ducatin szerettem volna folytatni.”

„Emellett igaz, hogy Marc a testvérem, de én meg akarom verni őt. Már mondtam neki, hogy az egyenesekben meg fogom előzni, aztán majd meglátjuk, mi történik a kanyarokban.”

Lorenzóval állította párhuzamba új világbajnok versenyzőjüket a gyári Honda főnöke

0

Alberto Puig hangsúlyozta, a Honda gyári istállójánál mindkét versenyzőnek képesnek kell lennie a futamgyőzelemre, ami az utóbbi években nem történt meg. A Repsol Honda csapatmenedzsere elárulta, Joan Mirt hasonló okból szerződtették, mint anno Jorge Lorenzót.

Kis túlzással ki lehet jelenteni, hogy a Honda az elmúlt években egyenlő volt Marc Márquezzel. A spanyol versenyző még tavaly, összesen nyolc futamot kihagyva előrébb végzett minden márkatársánál. Ami pedig a korábbi éveket illeti, utoljára 2018-ban, Cal Crutchlow révén történt meg, hogy rajta kívül bárki más futamot nyert a japánok motorjával.

MotoGP, Joan Mir, Sepang teszt 1. nap, 2023
Idén Joan Mir lesz Marc Márquez csapattársa (Fotó: MotoGP Media)

Ami a gyári istállót illeti, még rosszabb a helyzet, hiszen Dani Pedrosának a 2017-es szezonzárón szerzett diadala óta kizárólag Márquez volt képes győzni. A nyolcszoros világbajnok még sérülése után, a 2021-es idényben is háromszor ünnepelhetett a dobogó tetején. A Honda csapatmenedzsere azonban kijelentette, hogy ez nem tartható állapot.

A történelem azt mutatja, hogy egy olyan csapatban, mint a Repsol Honda, mindkét versenyzőnek képesnek kell lennie futamot nyerni – nyilatkozta Alberto Puig a motorbemutatón. – Az elmúlt években viszont Marc volt az egyetlen, akinek ez sikerült, és legutóbb másfél karral tette meg ezt. Mindig azt szeretnénk, ha a pilótáink a lehető legelőrébb lennének, és csapaton belüli versengést akarunk. Rendszerint mindkét motorost támogattuk, hogy mindent beleadhassanak a csapatért és az eredményekért.”

A gyári Honda a 2020-as idény végső győztesét, Joan Mirt igazolta le a távozó Pol Espargaró helyére. Ennek következtében 2019 óta először fordul elő, hogy két MotoGP-világbajnok ugyanannál a csapatnál versenyez. Akkor Jorge Lorenzo volt Márquez csapattársa, és az amögött meghúzódó gondolatmenet hasonlított a mostani helyzetre.

Azért, amit ez a csapat képvisel – válaszolta Puig arra a kérdésre, hogy miért Mir mellett döntöttek. – Ugyanazért, amiért Jorge Lorenzót szerződtettük, az általa elért eredmények miatt, és mert úgy véljük, jól fog teljesíteni. Pol Espargaró esetében azt gondoltuk, hogy miután egy másik gyártónál volt, hozzá tud járulni [a csapat teljesítményéhez] a tapasztalatával. Sok információt gyűjthettünk, és hasznos volt a motorunk fejlesztése szempontjából.”

Lorenzo szerződtetése azonban borzalmasan sült el, és miután egyetlen futamon sem állhatott dobogóra, az ötszörös világbajnok visszavonult. Utódai, Álex Márquez és Espargaró sem nyújtottak sokkal jobb teljesítményt, de Puig úgy fogalmazott, hogy ez „néha jól sül el, máskor rosszul”. A Repsol Hondánál most nyilvánvalóan abban reménykednek, hogy Mir beváltja a hozzá fűzött reményeket.

MotoGP, Jorge Lorenzo, Honda, Amerikai Nagydíj 2019
Lorenzo leigazolása rosszul sült el (Fotó: Honda Racing Corporation)

Joant azért szerződtettük le, mert úgy gondoljuk, sok olyan tulajdonsággal rendelkezik, amely illik a mentalitásunkhoz – magyarázta a spanyol szakember. – Gyors és tapasztalt versenyző, oka van annak, hogy bajnok. A Suzukival nagyon átgondolt és megfontolt módon nyert bajnoki címet. Teljes mértékben bízunk a képességében.”