back to top
2025. július 22. 18:35
Kezdőlap Blog Oldal 547

A MotoGP újonca a Ducatik dominanciájára számít idén is

0

A 25 éves Augusto Fernández idén a GasGas csapatban bizonyíthatja, hogy még egy MotoGP-újonc is sikeres lehet az RC16-os motorral. Eddig volt néhány kiváló edzésideje, melyekkel máris felhívta magára a figyelmet.

A tavalyi Moto2-es világbajnok Augusto Fernández a sepangi teszt után kapta az örömteli hírt, mely szerint Pol Espargaróhoz hasonlóan ő is a legújabb, 2023-as gyári motorokat kapja a következő MotoGP-szezonban.

A géposztály újoncaként Fernández volt az egyetlen állandó versenyző, aki részt vett a háromnapos shakedown teszten. A spanyol versenyző számára minden arról szólt, hogy megismerje a MotoGP-gépet és a Michelin abroncsokat.

„A sepangi teszten a vezetési stílusom adaptálására koncentráltam, mert ott a Moto2-höz képest néhány dolgon változtatnom kell” – magyarázta Augusto Fernández a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.

„Először meg kell értenem a motort és a viselkedését, mielőtt új alkatrészeket próbálnék ki.”

Máris veszélyben érzi magát a MotoGP egyetlen újonca?

A finn Mika Kallio mostantól a Pierer Group alkalmazásában áll, mint mentor, miután befejezte tesztpilóta feladatait. Dani Pedrosát az IRTA tesztjén (február 10-12.) is újra és újra látták a pályán a robogóval, hogy információkat gyűjtsön a motorról és a versenyzőkről.

„Igen, szorosan együttműködve dolgoztam Mika Kallióval, Danival is, volt néhány közös megbeszélésünk. Megnéztük az adatokat és elemeztük a motorozásomat, hogy javítsunk a teljesítményemen. Ez mindenképpen nagy segítség számomra.”

„Előtte a shakedown teszten sokat mentem egyedül, szóval alig vártam, hogy több versenyzőt lássak a pályán, és felfedezzek néhány új ívet. Nem a köridőket akartam előtérbe helyezni, hanem inkább arra törekedtem, hogy biztonságosabbá tegyem a vezetési stílusomat, és a MotoGP-hez igazítsam.”

A Ducati a várakozásoknak megfelelően uralta a teszteket. Augusto Fernández arra számít, hogy a vörösök hasonló fölényben lesznek, mint a 2022-es szezonban?

„Igen, természetesen a Ducati a tavalyi év után egyértelműen a legnagyobb favorit. Ők a referencia mindenki más számára, de úgy gondolom, hogy a mi motorjainkkal is jó eredményeket érhetünk el.”

Létezik motorversenyző, aki fél a motoroktól? ─ Igen, és ráadásul többszörös világbajnok

0

Jorge Lorenzo többször beszélt már arról, hogy fél a motoroktól. Ha egy versenyző azt mondja, hogy fél a motoroktól, az legalább annyira szürreálisnak tűnhet, mint amennyire igaz. A spanyol elmondása szerint pályafutása utolsó szakaszában olyannyira félt a versenyzéstől, hogy képtelen volt a motor gázkarjára tenni a kezét.

Jorge Lorenzo a La Roca című műsorban fejtette ki a témát, mely szerint fél a motoroktól.

„Az esetek 99%-ában vagy inkább 99,9%-ában nem féltem, mert versenyeket nyertem, és ezzel sikerült egy kis időre szőnyeg alá söpörnöm a félelmem. Máskor viszont ismét előjött, akkor pedig nem tudtam elképzelni, hogy folytatni tudnám a versenyzést. Négy futamon egymás után hétszer buktam, volt, hogy beütöttem a fejem, elvesztettem az eszméletem, három napig nem emlékeztem semmire, és a mai napig nem emlékszem, mi történt azon a versenyen.”

Ekkor orvosa azt mondta a spanyol legendának, hogy az állapota kényes, mert az egyik pupillája kisebb, mint a másik, és ez annak a tünete, hogy történt valami az agyában. Ezért elgondolkodott, és azt mondta magának:

„Ha így folytatom, és nem leszek óvatosabb, abból baj lehet.”

Lorenzóval állította párhuzamba új világbajnok versenyzőjüket a gyári Honda főnöke

Lorenzo elmondta, hogy a visszavonulása óta nagyon ritkán motorozik.

„Két napot szoktam az elektromos motorkerékpárok szponzorával. A tulajdonos nagy motorrajongó, és imád pályára járni. Szervez egy napot 20 híres motorossal, elmegyünk Mugellóba és Misanóba. Más esetben nem nagyon ülök motorra.”

Lorenzo egyébként elfogadta a Super Soco ajánlatát, hogy az elektromos motorkerékpárok gyártójának nagykövete legyen világszerte. A hivatalosan ProDay névre keresztelt nap a márka népszerűsítését szolgálja, és mellesleg lehetővé teszi, hogy néhány potenciális Super Soco vásárló kipróbálhassa az elektromos motorkerékpárok kínálatát a misanói pályán, néhány meghívott versenyző kíséretében.

Marc Márquezt még csak ennyire sem méltatták ─ elmondta, mi volt a legfájdalmasabb számára a műtétet megelőzően

0

Marc Márquez azt állítja, hogy Pol Espargaró nem látogatta meg negyedik műtéte előtt, mely rendkívül rosszul esett a spanyol klasszisnak.

Marc Márquez dokumentumsorozata már egy hete lázban tartja a rajongókat. A filmben a spanyol versenyző érzékenyebb oldalát is megismerhetjük, különösen akkor, mikor már hivatalossá vált, hogy újra kés alá kell feküdnie. Márquezt számos versenyzőtársa felkereste, hogy sok szerencsét kívánjanak neki, de voltak, akik ennyire sem voltak hajlandóak, amit a cerverai pilóta nehezen viselt.

Marc Márqueznek újabb akadállyal kell megküzdenie a legendás orvos szerint

„Aleix Espargaró egyike volt azon keveseknek, akik eljöttek hozzám” – mesélte Márquez a mugellói hétvégéről, amikor a riválisok már tudták, hogy karrierje a közelgő műtét kimenetelétől függ.

„Fabio Quartararo is eljött, de például a csapattársam, Pol [Espargaró] nem jött el hozzám, pedig ő ott van mellettem a bokszban. Nyilván nem várhatod el mindenkitől, hogy eljöjjön. Aleixre sem számítottam.”

„Pontosan tudtam, hogy ki fog támogatni és ki nem. Vagy ki kívánja a legjobbat nekem és ki nem. Szerencsére nem sokan vannak, akik rosszat akarnak nekem, de van valaki, akire mernék fogadni, hogy igen.”

A történelem egyik legjobbja, de Marc Márquez a pályán kívül igazán nagy példakép (vélemény)

A dokumentumsorozat producere megjegyezte, hogy Márquez ősellensége, Valentino Rossi nem küldött jókívánságokat, amire a Honda versenyzője alapvetően számított.

Márquez elérzékenyült, mikor Aleix Espargaró ellátogatott hozzá, és megjegyezte, milyen nagyra értékeli honfitársa emberségét.

Az Aprilia pilótája már a héten versenyezni fog

0

A MotoGP 2023-as szezonja egy hónap múlva kezdődik Portimãóban, de az Aprilia gyári pilótája, Maverick Viñales már a héten nyeregbe pattan Andalúziában ─ igaz, hegyikerékpárral.

Maverick Viñales a GP-pályákon kívül is szereti a kihívásokat, így tavaly az osztrák futam után már teljesítette az Ironman 70.3 triatlont Zell am See-ben. Ezen a héten a 28 éves spanyol Andalúziában versenyez hegyikerékpáron.

A szervezők megerősítették a MotoGP versenyzőjének részvételét az „Andalucía Bike Race” elnevezésű nemzetközi terepversenyen, amely február 27. és március 4. között hat szakaszon keresztül vezet Córdoba és Jaén tartományokon keresztül. Összesen 339 km és 9000 méter szintkülönbség szerepel a programban.

Maverick Viñales nem csapattársával, Aleix Espargaróval áll rajthoz, akiről köztudott, hogy nagy szenvedélye a hegyikerékpározás, és aki korábban szintén részt vett az Andalucía Bike Race-en, hanem Tomi Misserrel, aki maga is Downhill Európa-bajnok és Masters világbajnok cross-country és downhill versenyeken.

Szinte az életüket kockáztatták – ezért örülnek a sprintfutamnak a MotoGP versenyzői

0

Aleix Espargaró szerint a sprintfutamnak van egy pozitív hozadéka, mivel így nem a délelőtti harmadik szabadedzésen dől el tíz Q2-es hely sorsa. Marc Márquez azt hangsúlyozta az új formátummal kapcsolatban, hogy néhány hétvége után megosztják a tapasztalataikat a Biztonsági Bizottsággal.

Idén megújul a MotoGP, legalábbis ami a hétvégi menetrendet illeti, ugyanis érkezik a sprintfutam. Mindez azt jelenti, hogy szombatonként is rendeznek egy versenyt, amely a távot és a pontozást tekintve is feleannyit ér, mint a vasárnapi normál futam. Ehhez persze a pénteki és a szombati programon is változtatni kellett, aminek szintén lehetnek következményei.

MotoGP 2022, Malajziai Nagydíj
A sprintfutam a menetrend korábbi részét is befolyásolja (Fotó: MotoGP Media)

Maga a sprintfutam megosztja a sportág szereplőit, de egy járulékos hozadékának a versenyzők mindenképpen örülnek, legalábbis a mezőny legidősebb tagja, Aleix Espargaró szerint. Ez pedig az, hogy a harmadik szabadedzésnek immáron nem lesz tétje, és nem az fogja meghatározni az első tíz Q2-es helyet. Ez ugyanis nem volt az ínyükre.

Van egy nagyon pozitív dolog, legalábbis számomra – idézi a Motorcyclesports.net az Aprilia versenyzőjét. – A pilóták egyáltalán nem szerették a szombati harmadik szabadedzést. Itt, Európában általában nagyon hideg van [olyankor], szinte az életünket kellett kockáztatnunk, hogy bejussunk az első tízbe, mert tudtuk, hogy ez fontos. Ezért a harmadik szabadedzésen sokkal többet rizikóztunk, mint az időmérőn. Most pedig nincs ilyen edzés. Pénteken lesz az időmérő, de délután, jobb hőmérsékleti körülmények között, amikor minden egy kicsit jobban a helyén van. Ez az egyetlen pozitívum. Szombaton pedig meleg lesz.”

A korábbi szabály helyett mostantól a pénteki, az eddiginél hosszabb első és második szabadedzésen elért idők átlaga dönti el, hogy melyik tíz versenyző jut elsőként az időmérő döntő szakaszába, a lerövidített harmadik gyakorlás mostantól a negyedik tréning szerepét fogja betölteni. Bár a nyitóedzést szintén délelőtt rendezik, de valamivel később, mint a korábbi harmadikat, így a pilóták melegebb aszfalton versenyezhetnek az idővel, illetve egymással.

Espargaró honfitársa, Marc Márquez szintén biztonsági szempontot hozott fel a sprintfutamok kapcsán, de nem a múltra, hanem inkább a jövőre vonatkozóan. Nyilvánvaló, hogy közvetlen gyakorlati tapasztalatuk még nincs az új formátummal kapcsolatban, ezért néhány hétvége után meg fogják vitatni a friss élményeket, illetve az abból levonandó tanulságokat. A nyolcszoros világbajnok a változtatást sem zárja ki.

MotoGP, Marc Márquez, Sepang teszt 2023
Marc Márquez szerint néhány alkalom után megbeszélést fognak tartani (Fotó: MotoGP Media)

Szerencsések vagyunk, hogy a MotoGP-ben ott van a Biztonsági Bizottság, és meghallgatják a versenyzőketjelentette ki. – Miután három-négy sprintet teljesítettünk, beszélni fogunk róla. Amikor nagyon megváltozik a formátum, akkor ezt kell tennünk. Lehet, hogy lesz néhány módosítás a következő években, ez normális és természetes. Először viszont a világbajnokságon kell elkezdenünk, utána meg tudjuk ítélni a formátumot.”

Elúszott Marc Márquez nagy lehetősége?

0

Paolo Ciabatti elárulta, a Ducatinak jelenleg nincs szüksége Marc Márquezre, mert Francesco Bagnaia személyében megvan a saját „földönkívülijük”. A gyári istálló sportigazgatója szerint pár éve kerülhetett volna szóba reálisan az átigazolás.

Marc Márquez 2020-ban írta alá jelenlegi, 2024-ig tartó szerződését a Hondával. Nem sokkal később súlyos sérülést szenvedett, amiből az idei évre többé-kevésbé talán végleg felépült, a japánok viszont teljesen leépültek az elmúlt években. Éppen ezért időről időre felmerül a pletyka, hogy a nyolcszoros világbajnok elhagyja alma materét, és máshol próbál visszatérni a csúcsra.

Marc Márquez, Repsol Honda
Marc Márquezt 2024-ig köti szerződés a Hondához (Fotó: MotoGP Media)

Az érintett ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy elsődlegesen a Hondával szeretne ismét bajnokságot nyerni, de ha úgy látja, hogy ez nem megy, akkor megvizsgálja a lehetőségeit. Kétségtelen, hogy ebben a pillanatban a Ducati lenne számára a legkecsegtetőbb megoldás, és így a mezőny messze legeredményesebb versenyzője a legjobb motoron ülhetne. Csakhogy ez aligha fog megvalósulni.

Nem arról van szó, hogy a Ducatinak nincs szüksége egy olyan »földönkívülire«, mint Marc, hanem arról, hogy a Ducatinak már van sajátja – utalt a címvédő Francesco Bagnaiára Paolo Ciabatti, a gyári csapat sportigazgatója a Motorsport.com spanyol kiadásának adott nyilatkozatában. – A bajnokságot viszont egyvalaki nyerte meg, aki 189 körön át vezetett, több mint százzal megelőzve a másodikat, aki [Fabio] Quartararo volt. Soha ne mondd, hogy soha, de Márquez harmincéves, nekünk pedig öt-hat évvel fiatalabb versenyzőink vannak. Nem hiszem, hogy a Ducatinak szüksége van Marcra, és ezt a legnagyobb tisztelettel mondom.”

A bolognai gyártó jelenleg három ügyfélcsapattal rendelkezik, ami azt jelenti, hogy hat pilóta várja a lehetőséget, hogy elfoglalja valamelyik gyári versenyző helyét. Az olasz szakember szerint nincs értelme még valakit a nyakukra hozni, akinek a jobb karja ráadásul saját bevallása szerint sem lesz már olyan, mint korábban. Persze teljesen nem vetette el az ötletet, de szavai alapján valószínű, hogy ez a hajó már elment.

Már így is van elég pilótánk, aki alig várja, hogy bekerüljön a gyári csapatba anélkül, hogy [Márquez] szerződtetésén gondolkoznánk – folytatta Ciabatti. – Nyilvánvaló, hogy ha holnap felhív minket, hogy találkozót kérjen, nem fogjuk rácsapni a telefont. Azonban az az időszak, amikor Marc a Ducatihoz szerződhetett volna, néhány évvel ezelőtt volt, most már nem ez a helyzet.”

MotoGP, Jack Miller, Ducati, Marc Márquez, Honda, Amerikai Nagydíj 2021
Márquez aligha igazolhat a Ducatihoz (Fotó: MotoGP Media)

Ami biztos, hogy Márqueznek idén még a Hondával kell felvennie a versenyt a Ducatikkal. Ennek kapcsán pedig aligha lehet optimista, legalábbis a sepangi teszt alapján, ahol az első kilenc helyből az olasz gyártó hetet sajátított ki, míg a spanyol motoros csak a tizedik pozícióban zárt legjobb hondásként. Később ő maga, valamint Alberto Puig csapatmenedzser is kijelentette, hogy ez a teljesítmény nem lesz elég.

A tavalyi szenvedés után kihasználná a Ducati filozófiáját Marc Márquez öccse

0

Álex Márquez optimistán tekint a MotoGP-szezon első futamaira, és kiemelte, fontos lenne a jó kezdés. A Gresini új versenyzője elmondta, mennyire szívélyesen fogadták őt a Ducatinál, és az olasz gyártó filozófiájáról is beszélt.

Álex Márquez idén a Gresini színeiben fog szerepelni a MotoGP-ben. Az olasz istálló a Ducati tavalyi motorjait használja, ami bár nem az aktuális technika, vélhetően így is jó pozíciókért lehet vele harcolni. Ellentétben a 2022-es évvel, amikor a spanyol pilóta még az LCR-nél szerepelt, és év végén kemény kritikát fogalmazott meg a Hondánál zajló folyamatokról.

Álex Márquez is kemény szavakkal illette a Hondát

A japánok az előző esztendőben borzalmasan teljesítettek, és ezt jól mutatja, hogy a nyolc futamot kihagyó Marc Márquez szerezte a legtöbb pontot a gyártón belül. Öccse még dobogóra sem állhatott, és mindössze a tizenhetedik helyen zárt a tabellán. Később elsősorban a kommunikációt kritizálta, de már akkor érezte, hogy a Ducatinál más a kultúra. Egyelőre minden szempontból pozitív benyomásai vannak.

A tavalyi év kemény volt – nyilatkozta a 26 éves Moto3-as és Moto2-es világbajnok a Motorbike Magazine-nek. – Azt hiszem, korai még [az erőviszonyokról] beszélni, de legalább élveztem. A motor sokkal többet enged. Amikor motoron ülök, mindig élvezem, de a gyorsaságot fontos élvezni.”

Az ifjabbik Márquez a gyári istállóhoz távozott Enea Bastianini helyére érkezett a Gresinihez. Az olasz motoros a világbajnok Francesco Bagnaia után a legtöbb futamot nyerte a tavalyi szezonban, és két fordulóval a vége előtt még volt matematikai esélye a világbajnoki címre. A kétszeres MotoGP-dobogósnak tehát nagy űrt kell betöltenie, de ő nem aggódik.

Fontos a szezonkezdet, hogy pozitív és jó lendületet vegyünk – fogalmazott. – Portimãóban egy olyan pályán kezdünk, amit szeretek, majd olyan helyszínek következnek, ahol a Ducati nagyon jól megy, mint Austin és Argentína. Majd meglátjuk, de ez nagyszerű lehetőség lesz arra, hogy jól kezdjünk. A logika azt diktálná, hogy az év során fejlődünk, de fontos lenne a jó kezdés.”

Ami a motort illeti, a sepangi teszten a Ducati pilótái az első kilencből hét helyet sajátítottak ki, Márquez a kilencedik helyen zárt. Bár a Gresini, ahogyan tavaly, úgy idén is a bolognai gyártó előző évi versenygépét használja, de a Desmosedici GP22-es nem meglepő módon még idén is versenyképesnek tűnik. Ez pedig nyilvánvalóan nagy segítség a csapatnak.

Némileg fejlesztettek a GP23-ason használt elektronikán, de ez a 2022-es motoron is működhet – magyarázta a spanyol versenyző. – Ezek viszont apróságok. Ez is segít abban, hogy a saját dolgomra koncentráljak, csak a beállításokra, hogy lássuk, számunkra mi válik be a legjobban. Ez megkönnyíti az ember életét, mert látja, hogy ez egy olyan motor, amely működik, és csak finomítani, újítani kell, hogy a legtöbbet hozhassuk ki belőle.”

MotoGP, Álex Márquez, Gresini, Sepang teszt 3. nap 2023
Álex Márquez (Fotó: Gresini Racing)

A sportszakmai szempont mellett ráadásul a légkör is remek a Ducatinál. Davide Tardozzi csapatmenedzser odáig ment, hogy „idén egyértelművé válik, hogy Álex Márquez miért kétszeres világbajnok”. Mindez alighanem jót tett a spanyol pilóta lelkének, mint ahogyan az is, ahogyan a gyártónál az érkezéséhez viszonyultak. „Az első naptól kezdve nagyon kedves volt a fogadtatás – árulta el. – A Ducatinak megvan az a filozófiája, hogy azt akarják, hogy a motorjaikat hajtó mind a nyolc versenyző az élmezőnyben legyen, és rengeteg támogatást adnak. Az ember ezért hálás lehet, és fontosnak érezheti magát a gyáron belül.”

Lorenzo szerint Rossit saját fegyvere győzte le 2015-ben

0

Jorge Lorenzo úgy véli, hogy Valentino Rossi híres pszichológiai trükkjei visszafelé sültek el a 2015-ös év végén, mert a legenda már nem érezte magát erősnek és nem volt hite.

A Yamaha versenyzői, Jorge Lorenzo és Valentino Rossi éppen a bajnoki címért harcoltak, amikor az olasz ellentmondásos módon azzal vádolta Marc Márquezt, hogy aktívan próbált Lorenzónak segíteni. Rossit megbüntették a Márquezzel történt incidens miatt Sepangban, így elbukta tizedik világbajnoki címét, mely csak még jobban szította a viszályt az érintettek között.

Lorenzo a Marc Márquez: ALL IN című dokumentumsorozatban így emlékszik vissza:

„Rossi és Márquez kapcsolata megváltozott. Néztem, mi történik közöttük, és dörzsöltem a tenyerem, mert úgy gondoltam, hogy ez a csata előnyömre válhat, és úgy is lett. Márquez elkönyvelte, hogy Rossi szándékosan tette, amit tett.”

Rossi a 2015-ös malajziai futamot megelőző sajtótájékoztatón azzal vádolta Márquezt, hogy összeesküvést sző ellene, és azon van, hogy semmiképpen ne sikerüljön neki a tizedik világbajnoki cím.

Marc Márquez bevallotta, nem volt hajlandó megkockáztatni Rossi vb-címét

Lorenzo felidézte Rossi vádjait: „Ha erős vagy, és tudod, hogy minden futamot meg fogsz nyerni, akkor nem beszélsz ilyen dolgokról. Marcot már nem érdekelte annyira a győzelem. Őt csak az érdekelte, hogy minden kanyarban megelőzze Valentinót.”

Márquez hozzátette: „Lorenzónak igaza van. Ha gyors vagy, akkor semmi sem zavar ebben, és nincs időd ostobaságokra. Ha nem vagy gyors, alacsonyabb rendűnek érzed magad, és úgy látod, hogy veszíteni fogsz, akkor áthárítod másra a problémát.”

Márquez a dokumentumsorozatban elismeri, hogy 2015 utolsó futamán úgy döntött, nem kockáztat a futamgyőzelem érdekében, mert nem akarta Rossit a világbajnoki címhez segíteni.

Pedrosa sem osztotta Rossi véleményét: „Valentino olyan versenyző, aki szereti a csatákat. Nem értettem egyet azzal, hogy azt mondta, Marc megpróbálta segíteni Lorenzót Ausztráliában. Nem tudtam hova tenni a dolgot.”

Joan Mir sem menekülhet ─ Marc Márquez feltett szándéka, hogy lehetetlenné tegye az életét

0

Marc Márquez az elmúlt évek alatt egyik csapattársát sem kímélte, legnagyobb áldozata talán Dani Pedrosa volt. Joan Mir még nem tudja, mi vár rá a boksz másik oldalán.

Marc Márquez 2013-ban csatlakozott a MotoGP mezőnyéhez, Pedrosa csapattársa volt a Repsol Hondánál akkor, és újoncként lett világbajnok abban az évben. A két versenyző hat szezont töltött egy garázsban, amely alatt Márquez öt bajnoki címet nyert.

Az ALL IN című dokumentum-sorozatban Márquez részletesen mesélt arról az időszakról:

„Dani és én, most már remekül kijövünk egymással, és ő egy csodálatos ember, de 2013-ban és 2014-ben volt feszültség. Ő volt a király, a No1, és az emberek figyeltek arra, amit a bokszban mondott. Mindenki várt tőle valamit. A csapat rá összpontosított, majd a semmiből jöttem én és robbantottam.”

Pedrosa osztja korábbi csapattársa véleményét: „Azokban az években nagy volt a feszültség, mert ugyanazért küzdöttünk. Tudott a potenciálomról, de nem adott teret, hogy szárnyalhassak. Nagyon versenyképes, mindig is az volt, ez az egyik nagy erőssége.”

Márquez elismerte, hogy a versenyképessége odáig fajult, hogy szándékosan megpróbálta tönkretenni Pedrosa motorját hamis vélemények terjesztésével.

Lorenzóval állította párhuzamba új világbajnok versenyzőjüket a gyári Honda főnöke

Joan Mir sem menekülhet

„Akkoriban remek motorunk volt, és minden jól működött. Szóval ha egy alkatrész bevált neki, akkor az nyilván nem tetszett nekem, és le akartam csapni rá. Nem akartam, hogy az övé legyen. Ez az a fajta trükk, amit mindenki csinál, de az emberek nem beszélnek róla.”

„2015, 2016 után lenyugodtak a kedélyek, és jó, normális, csapattársi kapcsolatunk volt. Egy idő után szerintem megtanulod elfogadni a helyzetet, nem igaz? Biztos vagyok benne, hogy ez előbb-utóbb velem is megtörténik.”

Pedrosa így emlékszik vissza: „Annak ellenére, hogy mennyire versengtünk egymással, végül remekül kijöttünk.”

„Soha nem voltam egy kedves csapattárs” – mondta Márquez olyan szavakkal, amelyek talán megijeszthetik Mirt.

„Ha csak teheted, lehetetlenné kell tenned a csapattársad életét.”

A Superbike-világbajnok tudja, hogy egy hétvége még nem tükrözi az esélyeket

0

Toprak Razgatlıoğlu számára borzalmasan zárult az ausztrál hétvége. Mindenki arra számított, hogy a török versenyző száraz pályán verhetetlen lesz, de végül Alex Lowes hibájának áldozata lett. Bautista viszont ismét leiskolázta a mezőnyt.

Pole pozíció a kvalifikáción, harmadik hely az első fő futamon és a Superpole-on ─ vasárnap délig minden a terv szerint haladt Toprak Razgatlıoğlu számára. A Yamaha versenyzője már pénteken elmondta, hogy igyekszik a legjobbat kihozni magából, de reális esélye nincs a győzelemre, mivel Álvaro Bautista túl erős.

A száraz második futamon azonban minden ellene szólt.

„Általában jól szoktam rajtolni, de a második futamban ez egyértelműen rosszul sikerült, de a fő problémám a keményebb gumi volt” – mondta a 2021-es világbajnok a SPEEDWEEK.com-nak.

„A sprintfutamban a lágy versenygumit tudtuk használni, amivel fantasztikusan működik a motorom. Ma viszont már az első körökben nem volt tapadásom, és a kanyarvételem is katasztrofális volt.”

Meglepő módon a hétszeres Phillip Island-győztes Jonathan Rea-nek is gondjai voltak a második futamban, de sem a Ducatinak, sem pedig Razgatlıoğlu csapattársának, Andrea Locatellinek nem.

„Johnny általában erős ezen a pályán, ahogyan a Ducati is. Locatelli jó beállítást dolgozott ki az R1-esére az új lengőkarral, és már a teszten is jól motorozott. Phillip Island nem az a pálya, ahol a legjobban szoktam teljesíteni. A lágy gumival minden rendben volt, de a keménnyel nem. Johnnynak ugyanez volt a problémája, ő a nyolcadik helyen végzett. Egyszerűen nem volt szerencsénk.”

A 26 éves versenyző 22 körből 11 után már majdnem kilenc másodperccel volt lemaradva a futamot vezető Bautistától. A 17. körben Alex Lowes elesett, és elsodorta magával a hetedik helyen haladó török versenyzőt.

„Megpróbáltam a lehető legjobb pozíciót megszerezni. Próbáltam követni Rea-t, de aztán Alex előttem elesett. Nem az ő hibája volt, én egy másik íven haladtam. Nem látott engem, de vele együtt ütköztem. Talán a hatodik helyen végezhettem volna, de a rossz tapadás miatt ez aligha volt lehetséges.”

A Superbike-világbajnokok elmondták, hogyan kezelték az emberpróbáló körülményeket Ausztráliában

A Ducati sztárja, Álvaro Bautista a szombati vizes futam megnyerése után a Superpole-futamot és a Superbike második fordulóját is fölényesen nyerte vasárnap Ausztráliában.

Bautista motorozása annyira könnyednek és nyugodtnak tűnt, hogy felmerült a kérdés, miért pont a Phillip Island-i pályán volt ennyire fölényes a spanyol.

„Talán azért, mert szeretem a gyors kanyarokat. Itt csak két lassú kanyar van, az összes többi gyors. Ha megnézzük a téli teszteket, minden pályán gyors voltam, nem csak itt. Mostanra már kívül-belül ismerem a motort, tudom, hogyan viselkednek a gumik, mindenhol megvannak a referenciáim. Emellett az új motorral egy kicsit könnyebb a kanyarokból kigyorsítani. Most már különösen várom Indonéziát. Nem mintha tavaly ott küszködtem volna, de sosem volt az az érzésem, hogy a győzelemért harcolhatnék. Majd meglátjuk, hogy idén milyen érzés lesz.”

„Razgatlıoğlu ma peches volt, mert egy másik versenyző áldozata lett; valami hasonló történt Reával is reggel, de ők is ott lesznek a jövőben, ahogy jó néhányan mások is. A mi feladatunk az, hogy még pontosabbak legyünk, még jobban koncentráljunk, és minél kevesebb hibát kövessünk el.”

„A motorral annyi gond van csak, hogy hevesen inog, mert olyan alacsony és könnyű vagyok sokat kell mozognom a motoron, hogy kompenzáljam. Ezt a problémát nem könnyű orvosolni. A tél folyamán megpróbáltuk a motort kezelhetőbbé tenni, de ha az egyik oldalon javítasz a csomagon, akkor az a másik oldalon hátránnyal jár, például a tapadásban. A legjobb kombináció megtalálása trükkös feladat.”