back to top
2025. július 22. 12:52
Kezdőlap Blog Oldal 546

A Superbike-világbajnokság mezőnye három év kihagyás után visszatér az ikonikus olasz pályára

0

Véglegessé vált a Superbike-világbajnokság 2023-as versenynaptára. Két nappal azután, hogy Ausztráliában Álvaro Bautista mesteri győzelemmel indította a szezont, megerősítették, hogy Imola visszatér a helyszínek listájára.

Három szezonnyi kihagyás után az ikonikus olasz pálya ad otthont a Superbike-világbajnokság hetedik fordulójának, amelyet július 14-16. között rendeznek meg. A Ducati otthonától, Borgo Panigale-tól kevesebb mint 60 kilométerre található Autódromo Enzo e Dino Ferrari a legjobb csatáinak színhelye volt azóta, hogy 2001-ben felvették a versenynaptárba: 2002-ben Colin Edwards és Troy Bayliss csapott össze, négy évvel később pedig az ausztrál itt ünnepelhette második világbajnoki címét.

Phillip Island – Bautista mesterhármast ért el, míg legfőbb riválisai katasztrofális futamot teljesítettek

„Három szezonnyi kihagyás után örömmel jelenthetem be, hogy visszatérünk Imolába” – mondta Gregorio Lavilla, a Superbike-világbajnokság ügyvezető igazgatója.

„Ez a második olaszországi forduló megerősíti majd a bajnokság népszerűségét az olasz rajongók körében; ott nagy a szenvedély a sportágunk iránt, hiszen számos olasz versenyző és csapat van a paddockban. Imola nagy múltra tekint vissza, és nagyon várjuk a 2023-as olasz fordulót, amely izgalmas eseménynek ígérkezik a szurkolók számára.”

A KTM csapatfőnöke elmondta, mely területeken kell fejlődniük a gyári versenyzőknek

0

Francesco Guidotti, a Red Bull KTM csapatfőnöke beszélt Jack Miller fejlődéséről a Pramacnál töltött közös időszakuk óta, és Brad Binder kvalitásairól is ejtett néhány szót.

Francesco Guidotti csapatfőnök idén újra együtt lesz Jack Millerrel a Red Bull KTM bokszában, miután 2018 és 2020 között együtt dolgoztak a Pramac Racingnél. Miller ezután két évig a Ducati gyári versenyzője volt, és ez idő alatt három MotoGP futamot nyert.

Arra a kérdésre, hogy Guidotti észrevett-e fejlődést a most 28 éves ausztrálon a Pramacnál töltött közös időszakuk óta, az olasz így válaszolt a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában:

 „Természetesen más ember lett, sokat fejlődött az elmúlt két évben. Én is idősebb vagyok, mindenki megváltozott. Az idő tényleg repül, és a világ olyan gyorsan változik, különösen 2020 után a Corona-járvánnyal és mindennel – sokat változtunk, de nem feltétlenül azért, mert mi akartuk, hanem mert minden megváltozott körülöttünk. Jack most már nagyon érett, elvégre megnősült. Azt hiszem, ez a megfelelő pillanat arra, hogy elhagyja a komfortzónáját. Ez egy új kihívás számára, és meglehetősen nagy, de rendkívül motivált. Az, hogy egy gyári csapatból egy másik gyári csapathoz megy, nagy önbizalmat ad neki.”

Új versenyzőt szerződtetett a KTM gyári csapata

Miller új csapattársa Brad Binder lesz, akinek fő erőssége az állandósága, és aki 2022-ben a világbajnokság hatodik helyén végzett.

„Az a fontos, hogy következetes legyen a versenyző. Binder már az, emellett nagyon gyors is.Tavaly viszont ez nem látszott igazán, mert Brad rendszerint hátulról indult. A hangsúly mindig azokon van, akik elöl vannak. Megvan a tempója, de arra kell törekednie, hogy az első három sor valamelyikéből induljon.”

„Jack tulajdonságai jól ismertek: nagyon gyors, de néha kicsit indulatos a verseny elején, de a hozzáállása, a tapasztalata és a gyorsasága az, ami minket érdekel. Ha aztán a szezon során meg tudja találni azt az állandóságot is, ami a múltban hiányzott neki, még jobb lesz” – mosolygott Guidotti.

2023-ban is lesz magyar versenyző a német bajnokság legkisebb kategóriájában

0

A következő szezonban is az IDM (azaz a német bajnokság) SSP300-as kategóriájában láthatjuk versenyezni Számadó Mátét, aki 2022-ben rendkívül sikeres idényt teljesített.

A Hungarian Racing Engineering csapat színeiben Számadó Máté ismét a német bajnokságban, az IDM-ben fog versenyezni. A 2022-es idényben több dobogós helyezést is elért. Jó szereplésének köszönhetően a Supersport-világbajnokságon több alkalommal is rajthoz állhatott, ahol pontokat is tudott szerezni.

Magny-Cours: Vannucci nyerte a drámai futamot, Számadó pontszerző!

Máté 2022-ben szintén a Hungarian Racing Engineering Team színeiben versenyzett, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség közreműködésével az IDM Supersport 300 bajnokság mezőnyében. Az eredmények érkeztek is a fiatal magyar versenyzőnek –  3. helyen zárt Oscherslebenben, majd egy 2. helyet ért el Mostban, amit egy 3. hely követett Schleizben. Máté szinte folyamatosan pontszerző helyeken ért célba, a szezon a 3. helyen is állt a tabellán, de végül 7. pozícióban végzett.

Máté csapata mindent megtesz azért, hogy a fiatal tehetség a legjobb körülmények között  versenyezzen és a lehető legtöbb nemzetközi versenyen rajthoz állhasson.

„Örömmel jelentjük be, hogy csapatunk két új Kawasaki ZX6r-t vett át Teodorovic Jugoslavtól, az Ivanics Motor Kft. igazgatójától, a Kawasaki márka magyarországi importőrétől. Hatalmas köszönet új partnerünknek, az Ivanics Csoportnak és a Kawasaki Magyarországnak, hogy ezt lehetővé tette. Versenyzőink, Számadó Máté és Luki Owen ezekkel a vadonatúj motorokkal fognak edzeni és a 2023-as versenyszezon egyes versenyein indulni. Rengeteg munka vár a csapatra, hogy a motorokat felkészítsék a szezonra, de a csapatszerelők Lévai Barnabás és Nagy Attila Bálint alig várják, hogy nekiláthassanak. A HRE Team számára ez az idei első jelentős lépés a 2023-as célok eléréséhez. Hamarosan további fontos hírekkel érkezünk, úgyhogy maradjatok »vonalban«, nehogy lemaradjatok!” – tette közzé a HRE csapata hivatalos Facebook-oldalán.
A HUMDA versenyzője azt is elárulta, hogy: „Rajta vagyunk, hogy minél több helyen tudjak versenyezni!”
Nem Számadó Máté lesz az egyetlen magyar versenyző a német bajnokságban, hiszen Kovács Bálint és Görbe Soma is ott lesz a sorozat különböző kategóriáiban.

Már a tavalyi év előtt is sokkal eredményesebb lehetett volna a Ducati?

0

Ki tudhatna többet a Ducati sikertörténetéről, mint tesztversenyzőjük, Michele Pirro? Erről mesélt most az olasz versenyző.

Michele Pirro a pályán szerzett olasz Superbike-bajnoki címe mellett a Ducati tesztpilótájaként részese volt Francesco Bagnaia és Álvaro Bautista MotoGP- és Superbike-világbajnoki címének. Sikereinek listája hosszú, bár nem a reflektorfényben végzi munkáját. Azt se felejtsük el, hogy mekkora szerepe van Pirrónak az elektromos Ducati tesztelésében: a gyártó idén szállítja először az egységmotorokat a MotoE-világbajnokságra, és Pirro tesztelőként a V21L-en is be volt vonva.

„Elmondhatjuk, hogy hosszú évek után sikerült győznünk a MotoGP- és a Superbike-világbajnokságban. Nagyon boldog vagyok, mert amikor 2012 végén csatlakoztam a Ducatihoz, elméletileg csak egy évig lettem volna tesztpilóta. Azért írtam alá a Ducatihoz, hogy versenyezzek, de aztán jött Gigi Dall’Igna, és minden megváltozott. Versenyzőként bosszant, hogy soha nem kaptam lehetőséget arra, hogy egy teljes világbajnoki szezonban versenyezzek, de boldog vagyok, mert úgy gondolom, hogy sokat tettem hozzá ahhoz, hogy a Ducati ilyen magas szintre kerüljön, és hogy sok különböző versenyzővel győzzünk a Superbike-világbajnokságban és a MotoGP-ben.”

Pirro hosszú ideig nem kedvelte Dall’Ignát azért, amiért nem engedte el őt mint tesztpilótát.

Sokáig utálta Dall’Ignát a Ducati egyik meghatározó alakja

„Ez fontos volt számomra, mert Valentino Rossi kudarca után jöttem. Akkoriban azt mondták: ‘Ezzel a motorral csak Stoner lehet gyors’. Én mindig úgy gondoltam, hogy egy jó pilóta vagyok, akinek szüksége van az érzésre, hogy elöl legyen, mint Valentinónak és sok más versenyzőnek. Keményen dolgoztam azon, hogy a mérnököknek megadjam azt, amit a versenyző érez. És ez oda vezetett, hogy a motor egyre jobb és jobb lett. A mérnökök mindig a számítógép képernyőjén olvasott adatokban keresik a választ, de a motoron ott vannak a versenyzők” – folytatta Pirro. „Kezdetben nehéz volt, mert csak a számokkal foglalkoztak, de fontos volt, hogy rávegyük őket, hogy arra is gondoljanak, amit a versenyzők mondanak. Ez egyre jobb és jobb munkához vezetett. Ami engem illet, mindig igyekeztem a legjobbat kihozni magamból. És közben lehetőségem volt nagyszerű versenyzőkkel dolgozni – mint Dovizioso, Lorenzo, Casey, akivel hat hónapig dolgoztam együtt, Iannone…”

A mérnökök nem mindig gondolják, úgy, hogy a versenyzők érzése a valós, egy szenzornak tekintik őket. „Az elején nehéz volt átadni az érzéseimet. Mert én például 100 km/h-val közelítek egy kanyarhoz, aztán valaki más felszáll ugyanarra a motorra, és nem sikerül neki. Ezt egy mérnöknek elmagyarázni nem könnyű. Ők látják a matematikát, de egy székben ülnek egy számítógép előtt. Nehéz volt versenyezni a számítógépen lévő számokkal. De idővel elnyertem a bizalmukat, és hittek nekem. Azt hiszem, a nagy különbség az volt, hogy megváltoztattuk a megközelítést. A korábbi tesztpilóta egy korábbi versenyző volt, aki két-három másodperccel lassabb volt, mint a GP versenyzői. Amikor a Ducatihoz kerültem, versenyezni akartam, így minden egyes teszteléskor tűzbe jöttem, gyors voltam, mint egy versenyző. Így amikor valamit, amit teszteltem, elvittek a nagydíjra, az bevált nekik. És amikor én magam is elmentem egy nagydíjra, együtt voltam a többiekkel. Ez vezetett oda, hogy bíztak bennem. Három-négy évvel ezelőtt más gyártók is elkezdtek gyors tesztpilótákat alkalmazni. A rendszer egy kicsit megváltozott. Azt hiszem, ez egy kicsit fordulatot jelentett a Ducati számára, mert nem rendelkeztünk olyan erőforrásokkal, mint a Honda és a Yamaha.”

„Megpróbálták leszerződtetni Jorge Lorenzót, egy olyan versenyzőt, aki a különbséget jelentette volna, de problémái voltak. Aztán a fiúkba fektettek  és ez bejött”  zárta Pirro.

Francesco Bagnaia Stoner 15 évvel ezelőtti címe után elnyerte a koronát a Ducati számára. Pirro szerint ez korábban is eljöhetett volna. „Szerintem Dovival 2017-ben is nyerhettünk volna. Ha egy kicsit jobban teljesít Phillip Islanden, akkor abban az évben győzhetett volna. De a világbajnokság, ami a legjobban ‘fáj’ nekem, az a 2020-as, amikor Mir nyert. Valamint 2021… Ha Pecco nem bukik Misanóban, akkor megváltozott volna a helyzet. Úgy gondolom, hogy a tavalyi szezont leszámítva még két bajnoki címet nyerhettünk volna” véli a Ducati tesztpilótája. „Abban az évben, amikor Dovi volt, talán azért, mert ő maga volt az.”

Rossi ismét gyorsasági motorral gurult az aszfaltcsíkra

0

Valentino Rossi nem tudja elengedni a kétkerekűek világát, Portimão után ismét gyorsasági motoron száguldozott, természetesen a VR46 Akadémia versenyzőinek társaságában. 

Januárban Portimãóban ült gyorsasági motorra Valentino Rossi, ezúttal hazai terepen, Misanóban hajtotta meg R1-esét.  A „Doktor” Francesco Bagnaia, Franco Morbidelli, Luca Marini, Marco Bezzecchi, Andrea Migno és Celestino Vietti társaságában látogatott el az olasz aszfaltcsíkra, hogy tovább folytassák a felkészülést a rövidesen kezdődő MotoGP szezonra.

Rossi újra motorra ült, és a fiatal magyar versenyzővel is találkozott (videó, kép)

Bagnaia, Morbidelli, Marini és Bezzecchi a MotoGP tesztelési szabályainak való megfelelés érdekében széria Superbike-okat használnak az edzésre. A királykategória pilótái a március 11-12-én Portimãóban megrendezésre kerülő utolsó előszezoni teszten ülhetnek vissza versenymotorjaikra, hogy tökéletesítsék azokat a 2023-as idényre.

A baráti kör, amikor lehet, együtt tölti az időt. A közelmúltban Valentino Rossi MotoRanchén is megfordultak, hogy flat track tudásukat csiszolgassák, ami nem mellesleg egy tökéletes felkészülési forma az embert próbáló motoros szezonra.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Valentino Rossi (@valeyellow46) által megosztott bejegyzés

 A kilencszeres világbajnok és tanítványai nem csak két keréken tréningeznek együtt, a közelmúltban a gokartpályán is megcsillantották tehetségüket.

Valentino Rossi továbbra is aktívan versenyez, igaz nem két keréken, hanem sportautóban. Számára a versenyszezon megkezdődött már, hiszen Dubajban és Bathurstban is rajthoz állt januárban és februárban. Előbbi helyszínen a dobogóra is felállhatott.

Baleset és komoly büntetés is hátráltatta Rossit, de így is dobogóval kezdte az évet

A Forma-1 és a MotoGP vezetői együtt ellenőrzik a munkálatokat

0

Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezérigazgatója Stafano Domenicalival, az F1 vezérigazgatójával a hétvégén együtt látogatott Katarba, hogy tájékozódjanak a Losail Circuit pályán zajló átalakításokról.

A 2004-ben megnyitott pálya az idei évben kivételesen nem a MotoGP szezonnyitójának ad otthont annak érdekében, hogy a versenypályán és a környező létesítményeken végzett fejlesztések befejeződhessenek.

A MotoGP és az F1 képviselői előtt tartott tájékoztatón, amelyen a Dorna sportigazgatója, Carlos Ezpeleta és a MotoGP új biztonsági felelőse, Tomé Alfonso is részt vett, többek között megerősítették az új pályafelület, szegélyek és vízelvezető rendszer építését, továbbfejlesztett biztonsági korlátokat, pályavilágítást és biztonsági berendezéseket. Ezeken felül új infrastrukturális hálózatokat hoznak létre, építenek 3 új alagutat, új belső utakat és parkolókat, illetve burkolati munkákat is végeznek.

A munkálatoknak –  amelyek a feltételezések szerint a versenyirányító épület és a rajt/célvonal áthelyezését is magukban foglalják a célegyenes elejére –  az október 6-8-i katari F1-es hétvégére kell elkészülniük. A MotoGP egyetlen éjszakai futamára a versenyszezon utolsó előtti fordulójaként, november 17-től 19-ig kerül sor.

Az átépítési munkálatok miatt a MotoGP idei nyitóversenyét március 24-26. között Portimãóban rendezik meg.

Hivatalos: Portugáliában kezdődik a 2023-as szezon

A MotoGP újonca a Ducatik dominanciájára számít idén is

0

A 25 éves Augusto Fernández idén a GasGas csapatban bizonyíthatja, hogy még egy MotoGP-újonc is sikeres lehet az RC16-os motorral. Eddig volt néhány kiváló edzésideje, melyekkel máris felhívta magára a figyelmet.

A tavalyi Moto2-es világbajnok Augusto Fernández a sepangi teszt után kapta az örömteli hírt, mely szerint Pol Espargaróhoz hasonlóan ő is a legújabb, 2023-as gyári motorokat kapja a következő MotoGP-szezonban.

A géposztály újoncaként Fernández volt az egyetlen állandó versenyző, aki részt vett a háromnapos shakedown teszten. A spanyol versenyző számára minden arról szólt, hogy megismerje a MotoGP-gépet és a Michelin abroncsokat.

„A sepangi teszten a vezetési stílusom adaptálására koncentráltam, mert ott a Moto2-höz képest néhány dolgon változtatnom kell” – magyarázta Augusto Fernández a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.

„Először meg kell értenem a motort és a viselkedését, mielőtt új alkatrészeket próbálnék ki.”

Máris veszélyben érzi magát a MotoGP egyetlen újonca?

A finn Mika Kallio mostantól a Pierer Group alkalmazásában áll, mint mentor, miután befejezte tesztpilóta feladatait. Dani Pedrosát az IRTA tesztjén (február 10-12.) is újra és újra látták a pályán a robogóval, hogy információkat gyűjtsön a motorról és a versenyzőkről.

„Igen, szorosan együttműködve dolgoztam Mika Kallióval, Danival is, volt néhány közös megbeszélésünk. Megnéztük az adatokat és elemeztük a motorozásomat, hogy javítsunk a teljesítményemen. Ez mindenképpen nagy segítség számomra.”

„Előtte a shakedown teszten sokat mentem egyedül, szóval alig vártam, hogy több versenyzőt lássak a pályán, és felfedezzek néhány új ívet. Nem a köridőket akartam előtérbe helyezni, hanem inkább arra törekedtem, hogy biztonságosabbá tegyem a vezetési stílusomat, és a MotoGP-hez igazítsam.”

A Ducati a várakozásoknak megfelelően uralta a teszteket. Augusto Fernández arra számít, hogy a vörösök hasonló fölényben lesznek, mint a 2022-es szezonban?

„Igen, természetesen a Ducati a tavalyi év után egyértelműen a legnagyobb favorit. Ők a referencia mindenki más számára, de úgy gondolom, hogy a mi motorjainkkal is jó eredményeket érhetünk el.”

Létezik motorversenyző, aki fél a motoroktól? ─ Igen, és ráadásul többszörös világbajnok

0

Jorge Lorenzo többször beszélt már arról, hogy fél a motoroktól. Ha egy versenyző azt mondja, hogy fél a motoroktól, az legalább annyira szürreálisnak tűnhet, mint amennyire igaz. A spanyol elmondása szerint pályafutása utolsó szakaszában olyannyira félt a versenyzéstől, hogy képtelen volt a motor gázkarjára tenni a kezét.

Jorge Lorenzo a La Roca című műsorban fejtette ki a témát, mely szerint fél a motoroktól.

„Az esetek 99%-ában vagy inkább 99,9%-ában nem féltem, mert versenyeket nyertem, és ezzel sikerült egy kis időre szőnyeg alá söpörnöm a félelmem. Máskor viszont ismét előjött, akkor pedig nem tudtam elképzelni, hogy folytatni tudnám a versenyzést. Négy futamon egymás után hétszer buktam, volt, hogy beütöttem a fejem, elvesztettem az eszméletem, három napig nem emlékeztem semmire, és a mai napig nem emlékszem, mi történt azon a versenyen.”

Ekkor orvosa azt mondta a spanyol legendának, hogy az állapota kényes, mert az egyik pupillája kisebb, mint a másik, és ez annak a tünete, hogy történt valami az agyában. Ezért elgondolkodott, és azt mondta magának:

„Ha így folytatom, és nem leszek óvatosabb, abból baj lehet.”

Lorenzóval állította párhuzamba új világbajnok versenyzőjüket a gyári Honda főnöke

Lorenzo elmondta, hogy a visszavonulása óta nagyon ritkán motorozik.

„Két napot szoktam az elektromos motorkerékpárok szponzorával. A tulajdonos nagy motorrajongó, és imád pályára járni. Szervez egy napot 20 híres motorossal, elmegyünk Mugellóba és Misanóba. Más esetben nem nagyon ülök motorra.”

Lorenzo egyébként elfogadta a Super Soco ajánlatát, hogy az elektromos motorkerékpárok gyártójának nagykövete legyen világszerte. A hivatalosan ProDay névre keresztelt nap a márka népszerűsítését szolgálja, és mellesleg lehetővé teszi, hogy néhány potenciális Super Soco vásárló kipróbálhassa az elektromos motorkerékpárok kínálatát a misanói pályán, néhány meghívott versenyző kíséretében.

Marc Márquezt még csak ennyire sem méltatták ─ elmondta, mi volt a legfájdalmasabb számára a műtétet megelőzően

0

Marc Márquez azt állítja, hogy Pol Espargaró nem látogatta meg negyedik műtéte előtt, mely rendkívül rosszul esett a spanyol klasszisnak.

Marc Márquez dokumentumsorozata már egy hete lázban tartja a rajongókat. A filmben a spanyol versenyző érzékenyebb oldalát is megismerhetjük, különösen akkor, mikor már hivatalossá vált, hogy újra kés alá kell feküdnie. Márquezt számos versenyzőtársa felkereste, hogy sok szerencsét kívánjanak neki, de voltak, akik ennyire sem voltak hajlandóak, amit a cerverai pilóta nehezen viselt.

Marc Márqueznek újabb akadállyal kell megküzdenie a legendás orvos szerint

„Aleix Espargaró egyike volt azon keveseknek, akik eljöttek hozzám” – mesélte Márquez a mugellói hétvégéről, amikor a riválisok már tudták, hogy karrierje a közelgő műtét kimenetelétől függ.

„Fabio Quartararo is eljött, de például a csapattársam, Pol [Espargaró] nem jött el hozzám, pedig ő ott van mellettem a bokszban. Nyilván nem várhatod el mindenkitől, hogy eljöjjön. Aleixre sem számítottam.”

„Pontosan tudtam, hogy ki fog támogatni és ki nem. Vagy ki kívánja a legjobbat nekem és ki nem. Szerencsére nem sokan vannak, akik rosszat akarnak nekem, de van valaki, akire mernék fogadni, hogy igen.”

A történelem egyik legjobbja, de Marc Márquez a pályán kívül igazán nagy példakép (vélemény)

A dokumentumsorozat producere megjegyezte, hogy Márquez ősellensége, Valentino Rossi nem küldött jókívánságokat, amire a Honda versenyzője alapvetően számított.

Márquez elérzékenyült, mikor Aleix Espargaró ellátogatott hozzá, és megjegyezte, milyen nagyra értékeli honfitársa emberségét.

Az Aprilia pilótája már a héten versenyezni fog

0

A MotoGP 2023-as szezonja egy hónap múlva kezdődik Portimãóban, de az Aprilia gyári pilótája, Maverick Viñales már a héten nyeregbe pattan Andalúziában ─ igaz, hegyikerékpárral.

Maverick Viñales a GP-pályákon kívül is szereti a kihívásokat, így tavaly az osztrák futam után már teljesítette az Ironman 70.3 triatlont Zell am See-ben. Ezen a héten a 28 éves spanyol Andalúziában versenyez hegyikerékpáron.

A szervezők megerősítették a MotoGP versenyzőjének részvételét az „Andalucía Bike Race” elnevezésű nemzetközi terepversenyen, amely február 27. és március 4. között hat szakaszon keresztül vezet Córdoba és Jaén tartományokon keresztül. Összesen 339 km és 9000 méter szintkülönbség szerepel a programban.

Maverick Viñales nem csapattársával, Aleix Espargaróval áll rajthoz, akiről köztudott, hogy nagy szenvedélye a hegyikerékpározás, és aki korábban szintén részt vett az Andalucía Bike Race-en, hanem Tomi Misserrel, aki maga is Downhill Európa-bajnok és Masters világbajnok cross-country és downhill versenyeken.