back to top
2025. július 22. 07:48
Kezdőlap Blog Oldal 545

Az Aprilia versenyzője veszélyes és elhamarkodott lépésnek tartja a sprintfutamok bevezetését

0

A sprintversenyek csak még élvezetesebbé teszik a MotoGP-hétvégéket, de a versenyzők számára nemcsak a sport intenzitása, hanem a sérülésveszély is nagyobb ─ ezt Aleix Espargaró is jól tudja.

A PecinoGP YouTube-csatornának adott interjújában a spanyol feltételezte, hogy a megnövekedett sérülésveszély a legfontosabb szempont, amit figyelembe kell venni:

„Amikor azt mondtuk, hogy nem támogatjuk a sprintversenyeket, az nem azért volt, mert nem szeretünk versenyezni, hanem azért, mert tudjuk, hogy ezek bevezetésével még nagyobb kockázatot vállalunk. Szeretek versenyezni, de utálom az edzéseket és az előszezont, ez a 42 futam pedig rendkívül veszélyes lesz, csak még nagyobb lesz annak a valószínűsége, hogy megsérülünk.”

Aleix Espargaró elmondta, miért lehet nagy bajban Marc Márquez

Mindezt szem előtt tartva Espargaró azon a véleményen van, hogy a sprintformátumot egy szűkebb körű teszteléssel kellett volna kezdeni:

„Úgy gondolom, öt sprintfutammal kellett volna kezdeni, kipróbálni és megnézni, hogyan működik, de már nem tudunk változtatni, ez van, alkalmazkodnunk kell.”

A Honda Marc Márquez tehetségére alapozná a sikert?

0

A Honda gyári versenyzői nem voltak különösebben lelkesek a MotoGP malajziai tesztje után. A Marc Márquez végül nem is próbálkozott gyors körrel, inkább a Ken Kawauchi által vezetett mérnökök számára folytatta az adatgyűjtést. Egyelőre úgy tűnik, hogy az RC213V-nek még nincs meg az a tempója, hogy győzelemre aspirálhasson.

A HRC négy versenyzője igyekezett elkerülni a „vészmadárkodást”, de nem titkolják, hogy a 2023-as motor nem sokat fejlődött a tavalyi versenygéphez képest. Marc Márquez arra panaszkodott, hogy legjobb körén 0,777 másodperc volt a lemaradása Luca Marini GP22-esével szemben. Új csapattársa, Joan Mir 0.895, az újonc Álex Rins 1.043, Takaaki Nakagami pedig több, mint másfél tizeddel maradt el az olasztól. Márquez több prototípust is kipróbált a sepangi teszt során, végül egy, a Valenciában tesztelt változathoz nagyon hasonló, azonos problémákkal és potenciállal rendelkező változatra koncentrált.

„Ez még nem az a motor, amire szükségem van a bajnokság megnyeréséhez” – hangsúlyozta a Repsol Honda többszörös bajnoka a Corsedimoto hasábjain. A malajziai pálya egyértelműen nem az erőssége, de ekkora lemaradásban még sosem volt a spanyol versenyző.

Rövid időn belül a Hondának nagyot kell lépnie előre, ha versenyben akar lenni a 2023-as világbajnoki címért. Ken Kawauchi nem tud csodát tenni, de Marc Márquez tehetsége mindenképpen döntő lehet.

Marc Márquez visszavágyik az élmezőnybe, még akkor is, ha csapattársa elhódítja előle a vb-címet

„Csináltunk egy sprintverseny-szimulációt. Összehasonlítottuk magunkat Marinivel, ő ugyanabban az időben végezte ugyanezt. A versenytempót tekintve 0,5 másodperccel lassabbak voltunk nála” – ismerte el Álex Rins.

A Honda bokszában sok időt töltöttek olyan elemek tesztelésével, amelyek valószínűleg a polcra kerülnek majd. A portugál MotoGP-teszten már az új RC-V alapjain kell majd dolgozni. Például a misanói teszten debütáltak a Hondán az oldalsó burkolatok. Ez egy konzervatívabb változat, mint az, amit Aprilia és a KTM alkalmaz, a teljes felület kisebbnek tűnik. Sepangban újra felbukkantak ezek a burkolatok.

A Marc Márquez által leselejtezett motorok egyike más alumínium lengőkarral rendelkezett. Egyértelmű volt, hogy ez nem egy Kalex, hanem egy, a korábban használtakhoz nagyon hasonló modell. Úgy tűnik, a Honda mérnökei még a régi időkből is megpróbáltak leporolni valamit. Az aerodinamikai szárnyak nélküli motorral való utolsó kiállás egyértelmű jele annak, hogy Ken Kawauchi a nulláról akart kezdeni, mielőtt a jövőre gondolna.

Nem rajongsz a filmekért? Marc Márquez rád is gondolt

0

Két és fél hónap múlva jelenik meg a Pantauro Kiadó gondozásában egy könyv, amely bemutatja Marc Márquez pályafutását, illetve még az ALL IN című dokumentum-sorozatnál is mélyebb betekintést ad a spanyol versenyző életébe.

Marc Márquez gyermekkora óta versenyszerűen motorozik, de hogyan lett egy ismeretlen kisfiúból minden idők egyik legsikeresebb motorversenyzője? A „Being Marc Márquez” című könyv ugyan nem egy lineáris életrajz, mivel a történet még korántsem ért véget, de számtalan történetet hordoz magában, melyek még a legnagyobb Márquez-rajongók számára is ismeretlenek.

A történelem egyik legjobbja, de Marc Márquez a pályán kívül igazán nagy példakép (vélemény)

A könyv nyolc fejezetből áll, és egyedülálló betekintést enged a spanyol versenyző lelki világába. Mesél szenvedélyéről, amely semmi máshoz nem hasonlítható módon formálja személyiségét ─ és vasárnapról vasárnapra emberek millióit veszi le a lábáról.

A „Being Marc Márquez” egy képileg erős és modern kivitelezésű életrajz, amely olyan érzést ad az olvasónak, mintha maga ülne a motoron 350 km/órás sebességgel. Minden MotoGP-rajongónak kötelező darab.

Ha egy utazás elkezdődik… Íme a menetrend a mandalikai megállóhoz, hogy senki ne maradjon le a következő állomásról

0

A múlt hétvégi szezonnyitány után máris robog tovább a Superbike-világbajnokság mezőnye. Ezúttal a festői és egyben szeszélyes Mandalika az úticél a soron következő versenyhétvégén. Íme néhány statisztikai adat és a menetrend.

Álvaro Bautista bravúros hétvégét teljesített múlt hétvégén Phillip Islanden, hiszen minden futamon elsőként tudta átszelni a célvonalat. Vajon ez már az idei szezon képlete vagy magára találhat a Yamaha és a Kawasaki? Vagy netán az újoncok okoznak majd meglepetéseket? Most hétvégén néhány kérdésre választ kaphatunk. A menetrend előtt íme Mandalika a számok tükrében.

  • 400-400 – a tavalyi mandalikai hétvégén kétszer tűnt fel a 400-as szám – Andrea Locatelli megszerezte a 400. olasz dobogót, míg a Kawasaki is 400. pódiumát ünnepelte
  • 100 – Toprak Razgatlıoğlu a 100. rajtjára készül a Yamaha színeiben a soronkövetkező versenyen. A japán gyártó rekordja 181 Noriyuki Hagával.
  • 98 – Jonathan Rea először nincs a tabella első 3 helyezettje között, a 2020-as Phillip Island-i 2. futam óta, ami 98 versennyel ezelőtt volt.
  • 51 – 2021-ben Mandalika lett a WorldSBK történetének 51. pályája.
  • 21 – 2021-ben Mandalika lett a 21. pálya, amelyen Rea legalább egy győzelmet szerzett: ezzel az örökranglista élén áll. Carl Fogarty és Noriyuki Haga követi az északír versenyzőt, ők 19 különböző tudtak diadalmaskodni.
  • 5 – Rea az egyetlen versenyző, aki öt dobogós helyezést szerzett (öt futamból, ugyanis 2021-ben a Superpole versenyt törölték) Mandalikán.
  • 5 – Alvaro Bautista öt győzelmet aratott zsínórban. Ennél többet a 2019-es év első 11 futamán elért 11 győzelmekor könyvelhetett el, ami minden idők rekordja, holtversenyben Rea veretlenségi sorozatával, ami szintén 11 futamon át tartott 2018-ban
  • 2 – Andrea Locatelli először áll a bajnoki tabella 2. helyén.
  • 3 – Három gyártó tudott eddig pole pozíciót szerezni Indonéziában: Ducati (1994); Honda (1995, 1997); Yamaha (1996, 2021, 2022).
  • 3×3 – A 3 legsikeresebb versenyző Indonéziában: Carl Fogarty és John Kocinski 3-3 alkalommal végzett az első helyen Sentulban. Tavaly Toprak Razgatlıoğlu csatlakozott hozzájuk.
  • 2 – 2021-ben Mandalika lett a második indonéz pálya, Sentul után (1994-1997), amely a Superbike-világbajnokság futamainak ad otthont.
  • 2×2 – Az itt rendezett két hétvégéből kétszer Mandalika volt a bajnokság döntője: 2021-ben Toprak Razgatlıoğlu, tavaly Álvaro Bautista javára dőlt el a cím sorsa itt. Idén ez biztosan nem fog folytatódni.
  • 1 – Toprak Razgatlıoğlu az egyetlen versenyző, aki az első rajtkockából indulhatott Mandalikán a WSBK mezőnyéből.

Visszatekintés az előző évekre

2022-es futamok győztese: Toprak Razgatlıoğlu mindhárom versenyen az első helyen végzett.

Eddig kizárólag a Yamaha versenyző indulhatott a pole-ból:

  • 2022: Toprak Razgatlıoğlu (Yamaha) 1’31.371
  • 2021: Toprak Razgatlıoğlu (Yamaha) 1’32.877

Gyártói dobogós helyek (és győzelmek) a WorldSBK-ban a Mandalika International Street Circuit-en:

  • Kawasaki: 5 (2)
  • Ducati: 4
  • Yamaha: 5 (3)
  • BMW: 1

Az eddigi legszorosabb eredmények

  • Az első rajtsor legkisebb különbsége: 1.052 másodperc
  • Legszorosabb versenybeli különbség az 1. és a 2. helyezett között: 0,586 másodperc (Razgatlıoğlu 1., Rea 2., Superpole verseny).
  • Legközelebbi dobogó: 1.821 másodperc (Razgatlıoğlu 1., Rea 2., Locatelli 3., Superpole verseny)

Gyártói csúcssebességek az indonzéz aszfaltcsíkon 2022-ben:

  • Ducati: Superpole és Superpole verseny: Álvaro Bautista – 292,6 km/h.
  • Honda: Xavi Vierge – 292,6 km/h, Superpole futam
  • BMW: Scott Redding – 288,0 km/h, Superpole futam
  • Yamaha: Garrett Gerloff – 287,2 km/h, Superpole futam
  • Kawasaki: Jonathan Rea és Alex Lowes – 287,2 km/h, FP3, Superpole és Superpole futam

Hétvégi menetrend

PÉNTEK
02:00 – 02:45 Supersport VB 1. szabadedzés
03:00 – 03:45 Superbike VB 1. szabadedzés
05:00 – 05:45 Supersport VB 2. szabadedzés
06:00 – 06:45 Superbike VB 2. szabadedzés
SZOMBAT
01:30 – 02:00 Superbike VB 3. szabadedzés TV: Arena4
02:55 – 03:15 Supersport VB Superpole TV: Arena4
03:40 – 03:55 Superbike VB Superpole TV: Arena4 (ism.: 06:00)
05:00 Supersport VB 1. verseny TV: Arena4 (ism.: 12:45)
06:30 Superbike VB 1. verseny TV: Arena4 (ism.: 13:45)
VASÁRNAP
01:30 – 01:45 Superbike VB Warm-up
01:55 – 02:10 Supersport VB Warm-up
03:30 Superbike VB Superpole verseny TV: Arena4 (ism.: 10:00)
05:00 Supersport VB 2. verseny TV: Arena4 (ism.: 10:45)
06:30 Superbike VB 2. verseny TV: Arena4 (ism.: 11:45)

Túl sok a Ducati ─ az Aprilia versenyfőnöke intézkedéseket követel az ügyben

0

Több mint egy éve beszélnek arról, hogy a MotoGP-ben kiegyenlítetlenek az erőviszonyok, hiszen a rajtrácson a nyolc Ducati mellett csak két Yamaha szerepel. Ezt a helyzetet a FIM, a Dorna és a többi gyártó is szeretné megváltoztatni.

A Mooney VR46 Racing csapatnak esze ágában sincs idő előtt lemondani a világ legversenyképesebb motorjáról. Előbb-utóbb, talán 2025-re a Ducatinak meg kell válnia a nyolc motorjától, de még hat versenygéppel is hatalmas fölényben lesz a többi gyártóhoz képest. Lin Jarvis nyíltan beszélt arról, hogy Valentino Rossi alakulatát el tudná képzelni a Yamaha szatellitcsapataként, de még semmi nem hivatalos. Massimo Rivola, az Aprilia vezérigazgatója azonban egyre inkább sürgeti az intézkedéseket:

„A MotoGP-nek nem szabadna egyetlen gyártóról szólnia. A rajtkockák majdnem felét egy márka foglalja el… Kompromisszumot kellene keresnünk.”

A MotoGP 2023-as szezonjában nyolc Ducati, négy Aprilia, négy Honda, négy KTM és csak két Yamaha indul. Razlan Razali RNF csapata nem fogadta el az Iwata gyártótól a második éves szerződéshosszabbítást, és inkább az Apriliával kötött szerződést, amely első alkalommal négy RS-GP-t indít majd. A Ducati elsöprő ereje azonban megmaradt, számszerűleg és minőségileg is. A korábbi F1-es menedzser intézkedéseket sürget, hogy ez a jövőben ne fordulhasson elő még egyszer.

Az Aprilia pilótája már a héten versenyezni fog

„Ha én lennék a Ducati helyében, betiltanék minden tesztelést” – viccelődött Massimo Rivola a Speedweek.com-nak adott interjújában.

„Nem szép látvány, hogy a Yamahának csak két motorja van. Ezért kérek egy egyértelmű szabályt arra vonatkozóan, hogy az egyes gyártók hány motorkerékpárral szerepelhetnek.”

Ráadásul már a 2027-2031-es ötéves időszakra vonatkozó technikai szabályokról is tárgyalni kell, és úgy tűnik, mindenki egyetért abban, hogy így vagy úgy, de korlátot kell szabni a motorok teljesítményének.

A 30 az új 20? Lehet újra harmincon túli bajnok, aki egy illusztris társasághoz csatlakozna?

0

Eddig egyetlen versenyző tudott a MotoGP-érában 30 fölött világbajnoki címet szerezni. Vajon lesz 2023-ban olyan versenyző, aki követi a bajnokot?

A MotoGP-korszakban eddig csak egy versenyzőnek sikerült 30 éves kora után megszereznie a királykategória világbajnoki címét. Ő pedig nem más, mint Valentino Rossi.

A 2023-as szezon felé haladva több versenyző van a jelenlegi mezőnyben, aki 30 év felett jár. Ketten közülük az elmúlt években futamokat is tudtak nyerni, közülük az egyik természetesen Marc Márquez, aki a közelmúltban töltötte be a 3. X-et.

Rossit is felülmúlhatta volna, de hőssé válás helyett minden összedőlt – 30 éves Marc Márquez

Ha Márquez megnyerné az idei MotoGP-világbajnokságot, akkor ő és Rossi lennének kilencszeres világbajnokok, akik 30 felett is oda tudtak érni az első helyre. Az, hogy a spanyol Hondája és Márquez állapota lesz-e elég jó ahhoz, hogy erről beszélgessünk néhány hónap múlva, még a jövő zenéje.

Azonban nem Márquez az egyetlen, aki 30 felett szerezhet bajnoki címet. Aleix Esparagónak is megvan minden esélye erre. A 33 éves versenyző a tavalyi szezonban sikeres volt, ám nem ért fel a csúcsra. Most minden eddiginél keményebben fog hajtani a dobogókra, győzelmekre és első vb-címére az Aprilia RS-GP gépén, amely jelenleg úgy tűnik, hogy ismét jól áll a felkészülési időszakban, bár még ha korai ezt megítélni.

Rajtuk kívül vannak még 30 feletti pilóták a mezőnyben, bár látszólag kisebb eséllyel pályázhatnak a bajnoki címre. Aleix öccse, Pol Espargaró, Takaaki Nakagami és Johann Zarco mindannyian esélyesek arra, hogy azon illusztris versenyzők listájára kerüljenek, akik 30-as éveikben megnyerték a királykategória bajnoki címét.

Természetesen nem Rossi az egyetlen versenyző, aki a motorsport királykategóriájában 30 felett is bajnoki címet ünnepelhetett. Az 1950-es években Libero Liberati, Geoff Duke és Leslie Graham 30-as éveikben címeket nyertek, míg kicsit később a 15-szörös világbajnok Giacomo Agostini és a hétszeres világbajnok Phil Read is elérte ezt a bravúrt. Három további versenyző, akik együttesen 12 bajnoki címmel rendelkeznek, szintén elemükben voltak a 30-as éveikben: Eddie Lawson, Wayne Rainey és Mick Doohan.

Vajon a MotoGP jelenlegi versenyzői közül valaki felkerül a listára 2023-ban? Erre és sok más kérdésre is választ kapunk rövidesen.

Marc Márquez visszavágyik az élmezőnybe, még akkor is, ha csapattársa elhódítja előle a vb-címet

0

Marc Márquez elismerte, hogy az utóbbi években hiányzott neki az a nyomás, ami akkor nehezedik rá, ha a MotoGP-futamokon az élmezőnyben halad.

A spanyolt 2020 eleje óta kar- és szemsérülések gyötrik, amelyek miatt az elmúlt három szezonban 23 futamot hagyott ki. Marc Márquez így is megszerezte a Honda egyetlen MotoGP-győzelmét ebben az időszakban, de ez messze elmarad a 2019-es évtől, amikor egy futam kivételével minden versenyen az első vagy második helyen végzett.

„Ha egy győztes mentalitásával rendelkezel, akkor mindig nyomás alá helyezed magad. Ez mindig segít egy kicsit többet kihozni magadból, különösen a kulcspillanatokban. Őszintén szólva az elmúlt években ez hiányzott nekem. Nyilvánvalóan még nem kezdtük el ezt a szezont, de idén is a világbajnoki címért indulunk. Meglátjuk, mi történik majd a futamok során, de ma már a bajnoki címről beszélünk, és jelen esetben mindegy, hogy azt én vagy Joan szerezzük meg.”

Marc Márquezt még csak ennyire sem méltatták ─ elmondta, mi volt a legfájdalmasabb számára a műtétet megelőzően

Joan Mir egyetért azzal, hogy a nyomás a teljesítmény kulcsfontosságú része, és olyasmi, amit a versenyzőknek előnyükre kell fordítani.

„A nyomás olyasvalami, amivel, ha versenyzel, együtt kell élned. Egyértelmű, hogy ha egy gyári Honda kaliberű csapatnál versenyzel, akkor ez még nagyobb. Tavaly nekem is hiányzott a nyomás pozitív értelemben. A probléma az volt, hogy belekerültem egy negatív spirálba, így állandóan azon járt az agyam, hogy a motoron mi nem működik jól. A nyomás mindig olyan dolog, amit meg kell próbálnod élvezni.”

A Hondának bőven van tennivalója 2023-ra, ez nem titok. Márquez a múlt havi sepangi teszten négy különböző RC213V-t tesztelt, amelyeket egy általa preferált verzióra szűkített le.

„A választott motor koncepciója eléggé hasonlít a tavalyihoz. Akkor az volt a probléma, hogy a kanyar kijáratánál sokat veszítettünk, és a kigyorsítás sem volt megfelelő. Mi versenyzők meg tudjuk mondani, mi a probléma, aztán a mérnökökön múlik, hogy a megoldást találjanak rá. Meggyőződésem, hogy ami Malajziában volt, az már a múlt, és igyekszünk előre tekinteni a portugál teszten, mert a Honda folyamatosan azon dolgozik, hogy minél versenyképesebb motort biztosítson nekünk a szezonra. Úgy vélem, ha jól dolgozunk, benne lehetünk az első ötben” – zárta gondolatat Márquez a Crash.net hasábjain.

A Pramac Ducati versenyzőjénél betelt a pohár ─ senki ne kezelje gyerekként

0

Johann Zarco és Jean-Michel Bayle szakítása még inkább elmérgesedett, miután a Pramac versenyzője visszavágott volt edzője közösségi médiás posztjára.

Johann Zarco hetedik MotoGP-szezonjában még mindig az első nagydíjgyőzelméért hajt, és ennek érdekében szakított korábbi támogatójával.

„Már nem vagyok 15 éves” – mondta Zarco a Gazzetta dello Sportnak.

„Elég idős vagyok már ahhoz, hogy ne azon aggódjak, hogy amit csinálok, az zavar-e valakit vagy sem. Nem tudom tolerálni egy 53 éves ember gyerekes viselkedését. Tudom, hogy min kell dolgoznom. Jean-Michel utat mutatott, de képes vagyok magamnak is összeállítani egy edzésprogramot. Megértette velem, hogy a fizikai szempontból kell fejlődnöm, igazat adok neki, de egyre inkább arra sarkallt, hogy többet eddzek.”

Ismét nem jött össze – a Pramac Ducati versenyzője egyedül vág neki az idei szezonnak

Bayle korábban így nyilatkozott a távozásáról:

„Csalódott vagyok, és úgy érzem, befejezetlen a munkám Zarcóval. Rengeteg dolgot elemeztem, amin dolgozhattam a 2022-es szezonban, és ezt a telet arra szántam, hogy ezeken javítsunk. Különböző okokból kifolyólag nem lehetett meghatározni a stratégiámat erre a szezonra, és tudtam, hogy a bevett szokások megváltoztatása nem könnyű.”

Zarco és Bayle útjai már kétszer váltak el – először akkor, amikor a versenyző a KTM-től a Hondához igazolt.

A Superbike-világbajnokság mezőnye három év kihagyás után visszatér az ikonikus olasz pályára

0

Véglegessé vált a Superbike-világbajnokság 2023-as versenynaptára. Két nappal azután, hogy Ausztráliában Álvaro Bautista mesteri győzelemmel indította a szezont, megerősítették, hogy Imola visszatér a helyszínek listájára.

Három szezonnyi kihagyás után az ikonikus olasz pálya ad otthont a Superbike-világbajnokság hetedik fordulójának, amelyet július 14-16. között rendeznek meg. A Ducati otthonától, Borgo Panigale-tól kevesebb mint 60 kilométerre található Autódromo Enzo e Dino Ferrari a legjobb csatáinak színhelye volt azóta, hogy 2001-ben felvették a versenynaptárba: 2002-ben Colin Edwards és Troy Bayliss csapott össze, négy évvel később pedig az ausztrál itt ünnepelhette második világbajnoki címét.

Phillip Island – Bautista mesterhármast ért el, míg legfőbb riválisai katasztrofális futamot teljesítettek

„Három szezonnyi kihagyás után örömmel jelenthetem be, hogy visszatérünk Imolába” – mondta Gregorio Lavilla, a Superbike-világbajnokság ügyvezető igazgatója.

„Ez a második olaszországi forduló megerősíti majd a bajnokság népszerűségét az olasz rajongók körében; ott nagy a szenvedély a sportágunk iránt, hiszen számos olasz versenyző és csapat van a paddockban. Imola nagy múltra tekint vissza, és nagyon várjuk a 2023-as olasz fordulót, amely izgalmas eseménynek ígérkezik a szurkolók számára.”

A KTM csapatfőnöke elmondta, mely területeken kell fejlődniük a gyári versenyzőknek

0

Francesco Guidotti, a Red Bull KTM csapatfőnöke beszélt Jack Miller fejlődéséről a Pramacnál töltött közös időszakuk óta, és Brad Binder kvalitásairól is ejtett néhány szót.

Francesco Guidotti csapatfőnök idén újra együtt lesz Jack Millerrel a Red Bull KTM bokszában, miután 2018 és 2020 között együtt dolgoztak a Pramac Racingnél. Miller ezután két évig a Ducati gyári versenyzője volt, és ez idő alatt három MotoGP futamot nyert.

Arra a kérdésre, hogy Guidotti észrevett-e fejlődést a most 28 éves ausztrálon a Pramacnál töltött közös időszakuk óta, az olasz így válaszolt a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában:

 „Természetesen más ember lett, sokat fejlődött az elmúlt két évben. Én is idősebb vagyok, mindenki megváltozott. Az idő tényleg repül, és a világ olyan gyorsan változik, különösen 2020 után a Corona-járvánnyal és mindennel – sokat változtunk, de nem feltétlenül azért, mert mi akartuk, hanem mert minden megváltozott körülöttünk. Jack most már nagyon érett, elvégre megnősült. Azt hiszem, ez a megfelelő pillanat arra, hogy elhagyja a komfortzónáját. Ez egy új kihívás számára, és meglehetősen nagy, de rendkívül motivált. Az, hogy egy gyári csapatból egy másik gyári csapathoz megy, nagy önbizalmat ad neki.”

Új versenyzőt szerződtetett a KTM gyári csapata

Miller új csapattársa Brad Binder lesz, akinek fő erőssége az állandósága, és aki 2022-ben a világbajnokság hatodik helyén végzett.

„Az a fontos, hogy következetes legyen a versenyző. Binder már az, emellett nagyon gyors is.Tavaly viszont ez nem látszott igazán, mert Brad rendszerint hátulról indult. A hangsúly mindig azokon van, akik elöl vannak. Megvan a tempója, de arra kell törekednie, hogy az első három sor valamelyikéből induljon.”

„Jack tulajdonságai jól ismertek: nagyon gyors, de néha kicsit indulatos a verseny elején, de a hozzáállása, a tapasztalata és a gyorsasága az, ami minket érdekel. Ha aztán a szezon során meg tudja találni azt az állandóságot is, ami a múltban hiányzott neki, még jobb lesz” – mosolygott Guidotti.