back to top
2025. július 27. 14:27
Kezdőlap Blog Oldal 556

A MotoGP-mezőny legjobbja lesz a csapattársa, véli a Honda világbajnok igazolása

0

Joan Mir megtiszteltetésnek érzi, hogy a Honda versenyzője lehet, és úgy véli, Marc Márquez személyében a világ legjobb versenyzőjével kell megküzdenie csapaton belül. A 2020-as MotoGP-világbajnok szerint azonban ez mindkettőjüknek jót tehet, és optimista a következő idényt illetően.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Repsol Honda szerdán délelőtt bemutatta motorjának idei festését, valamint a versenyzők ruházatát. Az eseményen szokás szerint részt vett a két versenyző, Marc Márquez és Joan Mir is. A nyolcszoros világbajnok csapattársának személye öt év alatt már negyedik alkalommal változott, és Jorge Lorenzo óta először ismét egy MotoGP-világbajnokot kapott maga mellé.

Bemutatkozott a gyári Honda, ezzel a motorral térne vissza a csúcsra Marc Márquez (kép)

Az ifjabbik spanyol pilóta 2020-ban ért fel a csúcsra, mindössze egyetlen futamgyőzelemmel. Mivel a királykategóriában előtte és azóta sem ünnepelhetett a dobogó tetején, ezért esetében az az érdekesség áll fenn, hogy ugyanannyi vb-címmel és nagydíjgyőzelemmel rendelkezik úgy, hogy ez a szám nem nulla. Mir 2019 óta a Suzukinál versenyzett, ám mivel tavaly ők elköszöntek a MotoGP-től, új csapat, illetve gyártó után kellett néznie.

Nagy megtiszteltetés ez a számomra – nyilatkozta a bemutatón. – Rendkívül izgatott vagyok, hogy viselhetem ezeket a színeket. Alig várom, hogy elkezdjük a szezont, és hálás vagyok, hogy tagja lehetek ennek a nagy múltú csapatnak. Ez egy friss változás, és egy olyan versenyző csapattársának lenni, mint Marc, a legjobb módja annak, hogy az ember megmérettesse magát. A világ legjobb pilótájával vetem össze magam.”

Az biztos, hogy Márquez minden idők egyik legeredményesebb pilótája, a jelenlegi mezőnyből pedig messze kiemelkedik ezen a téren. Kérdés, hogy mennyire sikerült leküzdenie a sérülése jelentette hátrányokat, de ezzel kapcsolatban egyelőre biztató hírek érkeznek. Amennyiben pedig ős és újdonsült csapattársa is magas szinten fog szerepelni, akkor még többet hozhatnak ki egymásból.

Amikor a két pilóta [egyaránt] nagyon versenyképes, mindketten arra késztetik a másikat, hogy még jobban teljesítsen – magyarázta Mir. – A teszten nagyon hasonlóak voltak a visszajelzéseink, szóval úgy tűnik, egy irányba haladunk, ami megkönnyíti a mérnökök dolgát. Alkalmazkodnom kell ehhez a motorhoz, amelyben más az erőforrás [beállítása]. Teljesen eltér attól, amit korábban vezettem, így idomulnom kell hozzá, valamint különböző alkatrészeket kell tesztelnem. Nem volt könnyű, de már elértünk egy versenyképes szintet, és további visszajelzések, valamint a csapat munkája révén nagyszerű eredményekre lehetünk képesek.”

MotoGP, Repsol Honda bemutató 2023, Marc Márquez, Joan Mir
Marc Márquez és Joan Mir (Fotó: Honda Racing Corporation)

Nyilvánvaló, hogy a nagyközönség messze nem rendelkezik minden információval, de a sepangi teszten látottak alapján a Hondánál aligha vak ok ekkora optimizmusra. A három nap során egyszer sem tudtak az élmezőnyben végezni, és Márquez, valamint a csapatmenedzser, Alberto Puig is kijelentette, hogy ennél több kell. Az viszont Mir szempontjából biztató, hogy a harmadik napon nem volt messze honfitársától.

Leleplezte idei külsejét a Repsol Honda (galéria)

0

Bemutatta idei motorfestését a Repsol Honda, vagyis a japán márka gyári MotoGP-csapata. Alábbi galériánkban az RC213V-ről, valamint a két versenyzőről, Marc Márquezről és Joan Mirről készült képeket lehet megtekinteni.

Bemutatkozott a gyári Honda, ezzel a motorral térne vissza a csúcsra Marc Márquez (kép)

0

Hosszabb szünet után folytatódott a bemutatók sora a MotoGP-ben. Ezúttal a sepangi teszten halványan szereplő, de elsősorban Marc Márquez révén a csúcsra igyekvő Repsol Honda leplezte le idei festését.

Eddig öt csapat mutatta be idei motorját, illetve általában inkább csak annak festését a MotoGP-ben, köztük három gyári istálló. Azonban a legutóbbi is már szűk négy hete volt a Red Bull KTM révén, hiszen időközben megrendezték a shakedownt, majd az év első tesztjét Sepangban. Szerdán délelőtt viszont folytatódott a leleplezések sora, és egy sokak által várt esemény következett.

A gyári Honda a madridi Repsol Campusban, vagyis a névadó szponzor központjában mutatta be az RC213V idei festését, a japán közönség miatt magyar idő szerint a délelőtti órákban. A japánok mindenképpen szeretnének javítani a tavalyi eredményen, amikor a csapatok között a kilencedik, míg a gyártóknál a hatodik, azaz utolsó helyen végeztek az összetettben.

A teszten látottak azonban nem feltétlenül adnak okot a bizakodásra, hiszen a Honda egyik napon sem tudott az élmezőnyben zárni, ráadásul a lemaradásuk is igen nagy volt a Ducatihoz képest. Több érintett is kijelentette, hogy ennél mindenképpen több kell ahhoz, hogy futamgyőzelmekért és a világbajnoki címekért szálljanak harcba riválisaikkal szemben.

A japán alakulat alighanem elsősorban Marc Márquezben bízik, aki 2022-ben annak ellenére is a legtöbb pontot gyűjtötte a gyártón belül, hogy nyolc futamot kihagyott. A spanyol versenyző 2020-as sérülése óta próbálja minél inkább visszanyerni az egészségét, ennek érdekében tavaly nyáron negyedszer is kés alá feküdt. Bár a teszten ő sem tudott igazán villantani, saját állapotáról pozitívan nyilatkozott.

A Honda idei teljesítménye a nyolcszoros világbajnok jövője szempontjából is kulcsfontosságú lehet. Márquez 2024 végéig rendelkezik szerződéssel a Hondával, de már most megkezdődtek a találgatások, hogy meddig maradhat ott. Ő maga úgy fogalmazott, hogy az az álma, hogy a jelenlegi csapatával, illetve gyártójával térjen vissza a csúcsra, de ha úgy látja, hogy ez nem lehetséges, akkor keres magának más lehetőséget.

Itt lehet megnézni a Repsol Honda bemutatóját

Márquez hat év alatt már az ötödik csapattársat kapja, hiszen a másik motoron Joan Mir váltotta Pol Espargarót. A 2020-as világbajnok a tavalyi idény végén távozó Suzukitól érkezett. A szintén spanyol pilóta a teszten nem sokkal maradt el Márquez idejétől, és úgy fogalmazott, hogy kezdik megérteni, mire van szüksége a számára új technikán.

Dani Pedrosa több futamon is versenyezhet idén?

0

A KTM szeretné, ha Dani Pedrosa nemcsak a Spanyol Nagydíjon venne részt a 2023-as MotoGP-szezonban, hanem még legalább egy futamon, amitől a spanyol motoros sem zárkózik el. Ami a többi gyártót illeti, esetükben még nincs hivatalos megerősítés, de valószínűleg ők is több lehetőséget fognak felhasználni.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Dani Pedrosa idén visszatér a MotoGP-be, legalábbis egy futam erejéig. A 31-szeres MotoGP-futamgyőztes a Spanyol Nagydíjon fog részt venni szabadkártyával, így a 2021-es első ausztriai hétvége után fog ismét motorra ülni futamon. Akkor egy emlékezetes balesetbe keveredett, aminek látványos tűz lett a vége, de az újraindítás után a tizedik helyen ért célba.

Dani Pedrosa ismét versenyezni fog a MotoGP-ben

A spanyol motoros 2018-ban hagyott fel az állandó versenyzéssel, de tesztpilótaként még maradt a királykategóriában, igaz, immáron nem a Honda, hanem a KTM színeiben. Eleinte azonban elzárkózott a versenyzéstől, aztán másfél éve megtört a jég. Az akkori incidens után viszont úgy fogalmazott, hogy soha többet nem akar futamon indulni, de idén ezt már biztosan nem fogja betartani.

Igen, igaza van – válaszolta nevetve a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában arra a kérdésre, hogy mindez a rövid memóriájának köszönhető-e, de aztán megadta a valódi magyarázatot. – Az új nagydíjformátum teljesen átalakítja a világbajnokságot, úgyhogy egy kicsit fel kell zárkóznunk, hogy ugyanazt a nyelvet beszéljük, mint a versenyzők. Meg akarom érteni ennek az új formátumnak a dinamikáját, hogy megértsem a pilóták szemszögét, amikor bizonyos dolgokról beszélgetnek a mérnökökkel. Ez a teszteken is segíteni fog nekem. Mint tudják, minden évben csak korlátozott számú abroncs áll rendelkezésünkre tesztelési célokra.”

Pedrosa az idén debütáló sprintfutamra célzott, melynek révén a mezőny tagjai másfélszer akkora versenytávot fognak megtenni egy hétvégén, mint eddig, hiszen szombaton is lesz egy viadal. Ennek és a technikai fronton való versenynek köszönhetően az idei évre nagyon fontossá váltak a szabadkártyás lehetőségek, és könnyen lehet, hogy Pedrosa nem is csak Jerezben fog elindulni.

A szabályok szerint egy gyártó egy idényen belül legfeljebb háromszor adhat szabadkártyás lehetőséget valamelyik tesztpilótájának, és a kérelmet legalább 90 nappal az adott verseny előtt be kell nyújtani. Ezt hivatalosan eddig csak a KTM tette meg a már említett Spanyol Nagydíjra, de az osztrák gyártó alighanem többször fog élni a joggal. Franesco Guidotti csapatmenedzser a MotoGP.com-nak elmondta, elképzelhető, hogy Pedrosa később is fog versenyezni.

MotoGP, Dani Pedrosa, KTM, Stájer Nagydíj 2021
Pedrosa a 2021-es Stájer Nagydíjon versenyzett utoljára (Fotó: Gold & Goose/Red Bull Content Pool)

Ez pedig minden bizonnyal a szeptemberben esedékes San Marinó-i Nagydíj lesz, mivel utána két napig Misanóban maradnak tesztelni, ami kulcsfontosságú lesz a 2024-es motor fejlesztésének szempontjából. A többi gyártó esetében még nincs hivatalos megerősítés, de minden valószínűség szerint ők is több alkalommal fognak élni a szabadkártyával.

Michele Pirro vélhetően Mugellóban és Misanóban fog versenyezni a Ducatival, de Davide Tardozzi csapatmenedzser azt sem tartja kizártnak, hogy Assenben is motorra ül. Lorenzo Savadori az Olasz Nagydíjon, a Holland TT-n és a spielbergi viadalon vehet részt. A Honda és a Yamaha részéről még nem nyilatkoztak arról, hogy Stefan Bradl, illetve Cal Crutchlow mikor versenyezhet. Utóbbiról Massimo Meregalli csapatigazgató csak annyit mondott, hogy akár mindhárom lehetőséget kihasználhatják, mivel az idei évben nincs ügyfélcsapatuk.

Egy rossz és egy jó hírt jelentett be a legmagasabban jegyzett magyar motorversenyző

Sebestyén Péter bejelentette, szinte biztosan nem lesz ott a Supersport-világbajnokság szezonrajtján. A korán kelők azonban így is találkozhatnak vele az idénynyitó hétvégén.

A tél folyamán nagy volt a csend a jelenlegi első számú magyar gyorsaságimotor-versenyző, Sebestyén Péter körül. A 28 éves pilóta a Supersport-világbajnokság mezőnyében töltötte az elmúlt hat idényt, még ha nem is mindig versenyzett teljes szezonon át. Ami viszont a mostani idényt illeti, nem érkezett bejelentés azt illetően, hogy hol folytatja a pályafutását, ha egyáltalán marad a sorozatban.

Sokáig azonban már nem lehetett volna tovább hallgatni, ugyanis ezen a hétvégén elindul a Superbike-, valamint a Supersport-világbajnokság az ausztráliai Phillip Islanden. A magyar pilóta végül kedden este törte meg a csendet, és fontos bejelentést tett közzé saját Facebook-oldalán. Ebből kiderült, hogy szinte biztosan nem lesz ott a szezonnyitóm, de azért egy jó hírt is közölt rajongóival.

Sebestyén Péter
Sebestyén Péter (Fotó: PS56 Team)

Van egy jó és egy rossz hírem! – fogalmazott. – Kezdem a rosszal… Így pár nappal a WorldSBK 2023-as szezonjának nyitóhétvégéje előtt szinte biztosra kijelenthetem, hogy nem leszek ott a rajtrácson Ausztráliában. A jó hír, hogy azért érdemes lesz felkelni korán, vagy inkább le sem feküdni, mert viszont az Aréna 4-en megtaláltok mint szakkommentátor!”

Ami a magyar közvetítéseket illeti, a csatorna a pénteki szabadedzéseket nem sugározza, de a szombati és a vasárnapi eseményeket igen. Előbbi napon a Superbike harmadik szabadedzése, valamint mindkét sorozat időmérője és első futama lesz látható, míg a hét utolsó napján a Superbike Superpole versenyét, valamint a két második futamot adják le élőben, majd ismétlésben is.

Sebestyén 2017 óta versenyzett a Supersport-világbajnokság mezőnyében az SSP Hungary by Pedercini Racing, a CIA Landlord Insurance, a Team Tóth és az Evan Bros színeiben, aminek során Kawasakit, Hondát és Yamahát vezethetett. Legjobb összetettbeli eredménye a 2019-ben elért tizenegyedik pozíció, míg a futamokat tekintve a 2021-es argentínai hétvége második versenyén szerzett ötödik hely az egyéni rekordja.

Pontszerzéssel és keserédes érzésekkel zárult a szezon Sebestyén Peti számára

Ami a tavalyi szezont illeti, a HUMDA által támogatott versenyző 40 ponttal a tizenkilencedik pozícióban végzett a tabellán, miközben csapattársa, Lorenzo Baldassarri a második helyen zárt 388 egységgel. Az idény végén csalódottan értékelt, és szavai alapján arra lehet következtetni, hogy nem volt megelégedve csapatával. Azt egyelőre nem tudni, hogy a továbbiakban mi várható, mindenesetre Sebestyén az idézett bejegyzésében csupán a Phillip Island-i idénynyitóról jelentette ki, hogy szinte biztosan nem lesz ott.

A regnáló bajnoknak sikerült legjobban a főpróba két nappal a szezonkezdet előtt

0

Lezárult a szezonnyitány előtti utolsó teszt a Superbike kategória számára. Az első napon még a Yamaha-pilóta, Toprak Razgatlıoğlu zárt a legjobb idővel, de Álvaro Bautista visszatért az élre, az újoncok is igen jól szerepeltek a főpróbán. 

Bukások és Yamaha-elsőség a hétvégi szezonnyitó előtti utolsó teszten

A Superbike előszezoni hivatalos teszt nagyon szorosra sikerült, amit a számok is elárulnak, hiszen 16 versenyzőt csupán 1.5 másodperc választotta el egymástól. Bautista erősen kezdte a második napot Phillip Islanden, a délelőtti etapon 1’30.272-es idővel nyitott, ami a teszt addigi leggyorsabb ideje volt, ami elég volt arra, hogy a ranglista első helyén végezzen. A regnáló bajnok a hétvégére való felkészülésre és a beállításokra összepontosított.

Csapattársa, Michael Ruben Rinaldi előszezonja is nagyon sikeresnek bizonyult, a 27 éves olasz ismét nagyot lépett előre, és a nap folyamán többször a lista elején tűnt fel, végül a kombinált eredmények alapján a harmadik helyen fejezte be a két napos gyakorlást.

Meglepetésre nem Toprak Razgatlıoğlu, hanem csapattársa, Andrea Locatelli lett a legjobb Yamaha versenyző, aki összesítésben a második helyen végzett, és mindkét kétórás etap során rövid versenyszimulációkat is végrehajtott. Toprak Razgatlıoğlu tovább dolgozott a hátsó tapadás javításán. A török versenyző a versenyszimulációkra fókuszált, így délelőtt az ötödik lett, míg délután a tizedik helyen találhattuk meg nevét a listán, összesítésben pedig a hatodik legjobb időt érte el a teszten.

Az első nap vegyes érzései után Jonathan Rea ismét a Kawasaki legjobb versenyzője lett negyedik helyével, a nap folyamán sok kört tett meg. Arra összpontosított, hogy kezelhetővé tegye a motort, a hármas szektor volt a gyenge pontja, miközben a gumik hosszabb élettartamán is tovább dolgozott. Az északír pilóta az első tesztnaphoz hasonlóan, ismét bukott a 4-es kanyarban.

A kategória-újonc Dominique Aegerter jó formában motorozott, a délutáni edzésen a második lett, a kombinált eredmények alapján pedig az ötödik pozíció volt a svájci pilótáé.

Csapattársa, Remy Gardner is sikeres előszezonon van túl. A délutáni etapon az ötödik legjobb időt tudhatta magáénak, ami összesítésben a kilencedik pozícióra volt elég az ausztrál számára.

Volt egy ütközés is a teszten, Axel Bassani és Danilo Petrucci érintkeztek, aminek következtében a 4-es kanyarban buktak. Mindketten fel tudtak állni, de az orvosi központba szállították őket kivizsgálásra. Szerencsére egyik versenyző sem sérült meg.

A második tesztnap végeredménye:
1 Alvaro BAUTISTA Aruba.it Racing Ducati 1’30.272
2 Andrea LOCATELLI Pata Yamaha Yamaha 1’30.344 0.072
3 Michael Ruben RINALDI Aruba.it Racing Ducati 1’30.501 0.229
4 Jonathan REA Kawasaki Racing  Kawasaki 1’30.716 0.444
5 Dominique AEGERTER GRT Yamaha Yamaha 1’30.739 0.467
6 Toprak RAZGATLIOGLU Pata Yamaha Yamaha 1’30.757 0.485
7 Philipp ÖTTL Team GoEleven Ducati 1’30.838 0.566
8 Iker LECUONA Team HRC Honda 1’30.930 0.658
9 Remy GARDNER GRT Yamaha Yamaha 1’31.073 0.801
10 Axel BASSANI Motocorsa Racing Ducati 1’31.323 1.051
11 Danilo PETRUCCI Barni Spark Racing Ducati 1’31.351 1.079
12 M. VAN DER MARK ROKiT BMW  BMW 1’31.375 1.103
13 Garrett GERLOFF Bonovo Action  BMW 1’31.390 1.118
14 Scott REDDING ROKiT BMW  BMW 1’31.485 1.213
15 Alex LOWES Kawasaki Racing  Kawasaki 1’31.549 1.277
16 Loris BAZ Bonovo Action  BMW 1’31.612 1.340
17 Xavier VIERGE Team HRC Honda 1’31.943 1.671
18 Lorenzo BALDASSARRI GMT94 Yamaha Yamaha 1’31.990 1.718
19 Tom SYKES Kawasaki Puccetti  Kawasaki 1’32.075 1.803
20 Oliver KOENIG Orelac Racing  Kawasaki 1’32.829 2.557
21 Hafizh SYAHRIN MIE Racing Honda 1’33.029 2.757
22 Eric GRANADO MIE Racing Honda 1’33.626 3.354

 

Rossi versenyzője elárulta, melyik élpilótától kap sok segítséget

0

Minden versenyzőt, így Marco Bezzecchit is foglalkoztatja a 2023-ban bevezetésre kerülő sprintfutam. Az olasz versenyző arról beszélt, min kellett változtatni emiatt, és mit jelent számára az, hogy a VR46 Akadémia pilótái együtt edzenek.

Marco Bezzecchi számára jól kezdődött 2023-as bajnokság előszezonja, hiszen a sepangi teszt első napján a legjobb időt motorozta a mezőnyben.

A Ducati volt a leggyorsabb, mégis meglepetéssel indult a MotoGP első idei tesztje

Az olasz pilóta keményen edz annak érdekében, hogy második szezonjában még sikeresebb lehessen, mint 2022-ben. Pol Espargaróhoz hasonlóan Bezzecchi is változtatott a felkészülésén, hogy minél jobban felkészüljön a MotoGP új formátumára, a szombat délutáni sprintre.

A VR46-versenyző azonban titkokat nem árult el felkészüléséről. „Tudjátok, szeretem megtartani magamnak a titkaimat. Amit elmondhatok: az edzés természetesen kicsit más, de mindenekelőtt egy kicsit több. Nem a hétvégi körök számáról van szó, az szinte változatlan marad. De egy verseny mindig egy verseny. Még ha rövidebb is, a motorozás intenzitása más. Tehát egy kicsit többet kellett edzenünk. De amúgy is minden télen keményen edzünk.”

Arra a kérdésre, hogy fizikailag vagy mentálisan tartja megterhelőbbnek a sprintfutam bevezetését, az olasz versenyző azt válaszolta, hogy mindkét szempontból nehezebb lesz a 2023-as formátum. „Az én szemszögemből nézve mindkét szempontból egy kicsit nehezebb lesz. Mentálisan ez egy nagy lépés. Mert eddig így alakult számomra a hétvége: pénteken nincs, vagy kicsi a nyomás; a kvalifikáción szombaton persze érez az ember egy kis nyomást; az FP4 és az FP3 – az utolsó 15 percet leszámítva – szintén rendben van. A vasárnap természetesen a nagy nap. Idén egy kicsit más lesz, és azt hiszem, mentálisan egy kicsit nehezebb less. Fizikailag, ahogy mondtam, az intenzitás más egy versenyhelyzetben, mint az FP4-en. Talán a verseny alatt nem érzed a különbséget, de aztán este, amikor lefekszel aludni, fáradtabb vagy. Egyelőre azonban ez mind csak elmélet. Először ki kell próbálnunk.”

Bezzecchit ezután a VR46 Akadémiáról és a regnáló bajnok jelenlétéről kérdezték. Természetesen a fiatal olasz számára nagyon fontos Bagnaia jelenléte a közös edzésnapokon. „Nagyon jó a kapcsolatunk, szóval jó, hogy együtt edzünk és együtt töltjük az időt. Például együtt megyünk vacsorázni, szinte mindig a motorokról beszélgetünk. Mindent el tudok neki mondani, és fordítva. Nemcsak Peccóval van jó kapcsolatom, hanem Franco Morbidellivel, Maróval [Marini] és mindenki mással is az Akadémián. De persze az is jó, ha ugyanolyan motoron ülsz, mert akkor van egy jó referenciád. Pecco a legjobb a világon – a szezon végéig. Aztán majd meglátjuk, hogy így is marad-e.” mondta nevetve Bezzecchi. „Nem, viccet félretéve, nagy szerencse, ha egy nagyon gyors sráccal versenyezhetsz. Ő is sokat segít nekem, ezt nem is akarom titkolni. Nagyon sokat támogat engem, sokat foglalkozik velem. Ezért van ilyen jó kapcsolatunk, tényleg nagyon szerencsésnek tartom magam” – zárta szavait.

A közösen töltött idő nagyon fontos az Akadémia tagjai számára:

Óriási bakival debütált a Marc Márquezről szóló sorozat, felháborodtak a szurkolók

0

Hétfőn vált elérhetővé a Marc Márquezről szóló dokumentumsorozat, ám ez nem ment zökkenőmentesen. Számos országban, köztük Magyarországon is csak az esti órákban lehetett megtekinteni az epizódokat, ami nagy felháborodást váltott ki a szurkolókból.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, hétfőn eljött a sok MotoGP-, illetve még inkább Marc Márquez-szurkoló által várt nap, és az Amazon Prime Video felületén elérhetővé vált a Marc Márquez: ALL IN című dokumentumsorozat. A közönség arra számított, hogy az epizódokat már a korai órákban meg lehet tekinteni, ám sokaknak csalódnia kellett.

Több száz motoros kísérte őt, majd Madrid utcáin repesztett Marc Márquez (videók)

Mint kiderült, a sorozat jó néhány országban órákig nem volt elérhető, amikor elméletileg már annak kellett volna lennie. Amikor a Twitteren egy holland felhasználó rákérdezett az Amazon Helpnél, hogy orvosolható-e ez a probléma, ők sem tudtak érdemi választ adni. Először úgy reagáltak, hogy már megtekinthető, és miután a kérdező erősködött, hogy nem, akkor is csak annyi volt a reakció, hogy a nap folyamán hamarosan elérhetővé válik.

Mint világszerte sok más érdeklődőt, őt is az az üzenet fogadta, hogy a tartózkodási helyén nem tud hozzáférni a sorozathoz. A Redditről kiderült, hogy számos országban, köztük jelentős piaccal rendelkező régiókban is hasonló volt a helyzet. Többek között az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Romániában, Szingapúrban és Romániában is ezzel kellett szembesülniük az előfizetőknek.

Miként Magyarországon is, ahogyan azt jelen cikk szerzője a saját bőrén megtapasztalta. Szintén a Reddit alapján Ausztrália és Portugália biztosan azon országok közé tartoztak, ahol nem volt ilyen jellegű probléma, és vélhetően Spanyolországban sem volt érintett, hiszen mégiscsak ők jelentik az első számú célközönséget. Estére aztán alighanem mindenhol megoldódott a dolog, így most már tényleg meg lehet nézni a sorozatot.

Sőt, ez még nem minden: egy svéd felhasználó arról írt, hogy meglehetősen hamar sikerült befejeznie a szériát. Ennek oka pedig, hogy véletlenül az utolsó résznél kezdte, de ezért elsősorban nem ő hibáztatható, ugyanis akkor még csak az az epizód volt számára elérhető. Ahogyan ő maga fogalmazott, számára egészen addig természetes volt, hogy egy sorozat automatikusan az elején kezdődött el, és ebbe az érvelésbe aligha lehet belekötni.

Marc Márquez ALL IN
Nem a legjobban debütált a Márquezről szóló sorozat (Fotó: MotoGP Media)

Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, az érintett rajongók egy része keményen fogalmazott, és sokan felháborodásukat fejezték ki, elsődlegesen az Amazon irányába. Valaki egy hozzászólásban egyenesen a MotoGP-t szólította meg, hogy egy újabb dokumentumfilm vagy -sorozat esetében már ne az Amazonnal működjenek együtt, mert a tavalyi Unlimited című szériánál is voltak hasonló gondok. A cégtől egyelőre senki egyelőre nem szólalt meg, hogy tisztázza a probléma okát.

A Yamaha főnöke nyíltan beszélt arról, milyen hátrányt jelenthet számukra az ügyfélcsapat hiánya

0

„Logikus lenne egy együttműködés Valentinóval és a VR46-tal, mint szatellitcsapat, jó irány lenne” – jegyezte meg a Yamaha főnöke, Lin Jarvis, de ez az elképzelés számos ponton akadályokba ütközik.

Ami a 2015-ös újrakezdés óta a Suzuki és az Aprilia MotoGP gyári csapataival történt, az most a dicsőséges Yamaha Factory Racing csapattal is megtörtént. A japánoknak idén két MotoGP-pilótával kell beérniük; a MotoGP négyütemű korszakának 2002-es kezdete óta először fordul elő, hogy nem lesz ügyfélcsapat ellátva. Lin Jarvis, a Yamaha Motor Racing ügyvezető igazgatója már régóta keres egy ügyfélcsapatot 2024-re és a további évekre.

Az RNF-fel való szakítás már a tavaly májusi Mugellói Nagydíjon nyilvánvalóvá vált. Azóta felröppentek olyan spekulációk, hogy a Yamaha csak egyéves szerződést ajánlott az RNF-nek 2023-ra, mert a japánok különböző okokból Valentino Rossi Mooney VR46-os csapatával szerződnének 2024-re.

Már most látszik, mikor lesz nagy hátrányban a Yamaha a MotoGP-ben?

Tény, hogy a Yamahának nincs második csapata, amely támogatná őket az YZR-M1 Yamaha továbbfejlesztésében a gyári versenyzők, Fabio Quartararo és Franky Morbidelli számára a következő szezonban. Cserébe Cal Crutchlow várhatóan egy mindenre kiterjedő tesztprogramot teljesít majd.

„Szombat este Sepangban megbeszéltük, hogy az ügyfélcsapat hiánya hogyan befolyásolhatja a 2023-as szezont” – magyarázta Lin Jarvis a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.

„Egyelőre, amikor arról van szó, hogy visszatérjünk a pályára a tavalyi szezon után, amikor nem volt kellő sebességünk vagy teljesítményünk, az, hogy nincs ügyfélcsapatunk, nem jelent hátrányt. Azonban hátrányt jelenthet a GP-hétvégéken, amikor különböző forgatókönyvekhez kell beállítani a motort, amikor hirtelen változik az időjárás, és pénteken már eldőlt, hogy ki megy egyenesen a Q2-be. Ilyenkor az olasz versenytársunknak rendelkezésére állnak az információk és adatok, hogy nyolc versenyző különböző dolgokat próbál ki, és különböző gumikeverékeket tesztel; szóval biztosan hátrányban leszünk. Ez a véleményem: a motor fejlesztésében nem lesz hátrány, de a versenyben igen.”

A Yamaha hamarosan előzetes megbeszéléseket és tárgyalásokat folytat olyan jelöltekkel, akik a 2024-es MotoGP-világbajnokságon a Yamahára válthatnak.

A választék azonban nem nagy. Lucio Cecchinello 2024 végéig meghosszabbította a HRC-vel kötött szerződését. A Gresini Racingnek 2023 végéig szóló szerződése van a Ducatival, de nem áll szándékában elválni a Borgo Panigale-i honfitársaitól.

Úgy tűnik tehát, hogy Rossi Mooney VR46-os csapata marad az egyetlen komoly jelölt. A kilencszeres világbajnoknak azonban egyrészt 2024-ig van Ducati szerződése, másrészt csak akkor gondolkodik a márkaváltáson, ha a Yamaha ismét versenyképes motor lesz.

A VR46-os csapatfőnök nem bánná, ha gyári csapat „ellopná” valamelyik versenyzőjét

„Szeretnénk minél hamarabb visszatérni egy szatellitcsapattal” ─ ismerte el Lin Jarvis.

„Semmi sürgős nincs, de mégsem akarunk feleslegesen időt veszíteni. Ha 2024-re találunk egy olyan megoldást, amely illeszkedik a jövőre vonatkozó stratégiánkhoz, az jó lenne. Nincs könnyű dolgunk, mert a legtöbb csapatnak érvényes szerződése van. Lucio Cecchinello LCR csapatának pedig például nagyon hosszú múltja és kapcsolata van a Hondával. Szóval egy ilyen megállapodás nehéz lenne.”

„Természetesen rengeteg megbeszélés zajlik a VR46-tal. Szorosan együttműködünk velük, ők vezetik a Moto2 Master Camp csapatunkat, nagyon szoros a kapcsolatunk Valentinóval. A logika azt mondaná, hogy ez egy jó irány lenne számunkra. Valentinónak két abszolút ígéretes versenyzője van Marco Bezzecchi és Luca Marini személyében. Mi pedig Yamaha motorokkal támogatjuk a VR46 Riders Academy-t. Ez az irány tökéletes lenne, csak a Ducatival 2024-re szóló szerződésük van…”

Újabb változásokat jelentettek be a MotoGP-ben

0

A FIM-et és a Dornát tömörítő ‘Állandó Iroda’ megváltoztatta a MotoGP-t felügyelő szervezet struktúráját. Íme az új felállás.

A MotoGP új korszakot kezd 2023-ban a sprintfutamok bevezetésével, így még nagyobb hangsúly lesz a verseny-igazgatóságon. A régóta tisztségében lévő versenyigazgató, Mike Webb marad a MotoGP-osztály versenyigazgatója, miközben a verseny a szombat délutáni sprintfutammal bővül.

Graham Webber, a MotoGP versenyigazgató-helyettese a Moto2 és Moto3 kategóriák versenyigazgatójaként új szerepet kap. Emellett a MotoE versenyigazgatója is marad. Az elektromos hajtású verseny 2023-ban a FIM Enel MotoE világbajnoksággá alakul.

MotoGP, Mike Webb 2021
Mike Webb (Fotó: MotoGP Media)

George Massaro, aki korábban a Red Bull MotoGP Rookies Cup és a Talent Cup versenyigazgató-helyettese volt, mostantól a MotoGP paddockjában a Rookies és a Talent Cup versenyek versenyigazgatója lett.

A FIM MotoGP-világbajnokság versenyigazgatóinak háromfős csapata tehát a következőkből áll majd:

  • MotoGP-versenyigazgató – Mike Webb
  • Moto2-, Moto3- és MotoE-versenyigazgató – Graham Webber
  • Red Bull MotoGP Rookies Cup- és Talent Cup-versenyigazgató – George Massaro

A 2023-as FIM MotoGP Világbajnokság állandó tisztségviselőinek és szerveinek teljes listája:

Versenyigazgatóság:
  • Versenyigazgató és elnök: Mike WEBB
  • FIM képviselője: Bartolome ALFONSO
  • Dorna képviselője: Loris CAPIROSSI
Rendezvényszervező bizottság:
  • Versenyigazgató és elnök: Mike WEBB
  • Versenyigazgató-helyettes: Graham WEBBER
  • FIM biztonsági tisztviselője: Bartolome ALFONSO
  • FIM orvosi stábjának igazgatója: Giancarlo di FILIPPO
  • GP technikai igazgató: Danny ALDRIDGE
FIM MotoGP Stewards Panel:
  • FIM MotoGP Steward elnök (az IRTA által jelölt): Freddie SPENCER
  • FIM MotoGP Stewardok (a FIM által jelöltek): Andrès SOMOLINOS és Tamara MATKO
FIM Fellebbezési Stewardok Testülete: ez a testület a FIM Circuit Racing Commission alább említett tagjaiból és a FIM-hez csatlakozott nemzeti szövetséget képviselő tagból áll rotációs rendszerben.
  • Stuart HIGGS
  • Ralph BOHNHORST
  • Raffaele De FABRITIIS
  • Peter GODDARD
Tartalék vagy az utolsó pillanatban történő helyettesítés esetén:         
  • Bill CUMBOW
  • Paul DUPARC
  • Paul KING
MotoGP Bizottság:
  • DORNA képviselője és elnöke: Carmelo EZPELETA
  • A FIM képviselője: Paul DUPARC
  • IRTA képviselője: Hervé PONCHARAL
  • MSMA képviselője: Biense BIERMA
Állandó elnökség:
  • DORNA-vezérigazgató: Carmelo EZPELETA
  • FIM-elnök: Jorge VIEGAS