back to top
2025. július 27. 15:52
Kezdőlap Blog Oldal 557

Újabb változásokat jelentettek be a MotoGP-ben

0

A FIM-et és a Dornát tömörítő ‘Állandó Iroda’ megváltoztatta a MotoGP-t felügyelő szervezet struktúráját. Íme az új felállás.

A MotoGP új korszakot kezd 2023-ban a sprintfutamok bevezetésével, így még nagyobb hangsúly lesz a verseny-igazgatóságon. A régóta tisztségében lévő versenyigazgató, Mike Webb marad a MotoGP-osztály versenyigazgatója, miközben a verseny a szombat délutáni sprintfutammal bővül.

Graham Webber, a MotoGP versenyigazgató-helyettese a Moto2 és Moto3 kategóriák versenyigazgatójaként új szerepet kap. Emellett a MotoE versenyigazgatója is marad. Az elektromos hajtású verseny 2023-ban a FIM Enel MotoE világbajnoksággá alakul.

MotoGP, Mike Webb 2021
Mike Webb (Fotó: MotoGP Media)

George Massaro, aki korábban a Red Bull MotoGP Rookies Cup és a Talent Cup versenyigazgató-helyettese volt, mostantól a MotoGP paddockjában a Rookies és a Talent Cup versenyek versenyigazgatója lett.

A FIM MotoGP-világbajnokság versenyigazgatóinak háromfős csapata tehát a következőkből áll majd:

  • MotoGP-versenyigazgató – Mike Webb
  • Moto2-, Moto3- és MotoE-versenyigazgató – Graham Webber
  • Red Bull MotoGP Rookies Cup- és Talent Cup-versenyigazgató – George Massaro

A 2023-as FIM MotoGP Világbajnokság állandó tisztségviselőinek és szerveinek teljes listája:

Versenyigazgatóság:
  • Versenyigazgató és elnök: Mike WEBB
  • FIM képviselője: Bartolome ALFONSO
  • Dorna képviselője: Loris CAPIROSSI
Rendezvényszervező bizottság:
  • Versenyigazgató és elnök: Mike WEBB
  • Versenyigazgató-helyettes: Graham WEBBER
  • FIM biztonsági tisztviselője: Bartolome ALFONSO
  • FIM orvosi stábjának igazgatója: Giancarlo di FILIPPO
  • GP technikai igazgató: Danny ALDRIDGE
FIM MotoGP Stewards Panel:
  • FIM MotoGP Steward elnök (az IRTA által jelölt): Freddie SPENCER
  • FIM MotoGP Stewardok (a FIM által jelöltek): Andrès SOMOLINOS és Tamara MATKO
FIM Fellebbezési Stewardok Testülete: ez a testület a FIM Circuit Racing Commission alább említett tagjaiból és a FIM-hez csatlakozott nemzeti szövetséget képviselő tagból áll rotációs rendszerben.
  • Stuart HIGGS
  • Ralph BOHNHORST
  • Raffaele De FABRITIIS
  • Peter GODDARD
Tartalék vagy az utolsó pillanatban történő helyettesítés esetén:         
  • Bill CUMBOW
  • Paul DUPARC
  • Paul KING
MotoGP Bizottság:
  • DORNA képviselője és elnöke: Carmelo EZPELETA
  • A FIM képviselője: Paul DUPARC
  • IRTA képviselője: Hervé PONCHARAL
  • MSMA képviselője: Biense BIERMA
Állandó elnökség:
  • DORNA-vezérigazgató: Carmelo EZPELETA
  • FIM-elnök: Jorge VIEGAS

Tiger Woodsot győzheti le a MotoGP világbajnoka a rangos elismerésért

0

Francesco Bagnaiát egy igen rangos díjra jelölték 2022-es teljesítménye után. A világbajnok Tiger Woods ellen száll harcba a Laureus World Sports Awards „Az év visszatérése” díjáért.

Francesco Bagnaia Olaszország egyértelmű hőse volt 2022-ben. Számos elismerésben és díjban részesült, de ezúttal az egyik legrangosabb sportelismerésért száll harcba.

Bagnaia Collare d’Oro díjjal gazdagodott

Az olasz versenyzőnek a golfszupersztár Tiger Woods ellen kell megküzdenie a tavalyi elképesztő visszatéréséért járó díjért.

Bagnaia a 2022-es szezonban 91 pontos hátrányból nyerte el a koronát a regnáló bajnok Fabio Quartararóval szemben, az utolsó hétvégén megszerezve első MotoGP-címét. Sokat hibázott a szezon során, ötször bukott, de a fordulat a MotoGP történetének legnagyobbja volt.

A jelöltek a díjra a következők:
  • Francesco Bagnaia (MotoGP)
  • Tiger Woods (golf)
  • Christian Eriksen (labdarúgás)
  • Jakob Ingebrigtsen (atlétika)
  • Klay Thompson (kosárlabda)
  • Annemiek van Vleuten (kerékpározás)

„Tavaly láttam az elismerést, amelyet Valentino Rossi Laureus Sporikon címként kapott, és ma már az egyik legrangosabb nemzetközi sportdíjra való jelölés is nagy büszkeséggel tölt el.” mondta Bagnaia.

Giacomo Agostini, a MotoGP legendája is nyilatkozott a jelölés után: „Sok éven át az egyetlen név, amelyet Olaszországban a MotoGP-vel társítottunk, Valentino Rossi, az időtlen bajnok volt. Tavaly, amikor a Laureus díjátadó ünnepségen sportikonként tüntették ki, nagyszerű volt látni, hogy sportágunkat világszerte elismerik. Idén az általam legjobban szeretett sportág ismét reflektorfénybe került Francesco Bagnaia révén, akit a „Laureus Az év visszatérése ” kategóriában jelöltek. Francesco valóban nevet szerzett magának a motorsportban. Az, hogy Valentino Rossi a vezetője és mentora volt, jót tett neki, erősítette a jellemét. Ezt mutatta meg az elmúlt szezonban az elszántságával, amikor ledolgozta azt a 91 pontos hátrányt, ami Fabio Quartararótól választotta el. Soha senki nem volt még képes ilyen nagy különbséget behozni. A szezon utolsó nagydíján hihetetlen teljesítményt hajtott végre, amiért megérdemli, hogy megünnepeljük.”

Pedrosa elmondta, szerinte kinek kedvezhet a MotoGP nagy újítása

0

Dani Pedrosa továbbra is aktívan dolgozik a KTM bokszában. Az osztrákok pontosan tudják, hogy ő az RC16 fejlesztésének egyik alappillére, ezért a spanyol pilótába vetett bizalmuk feltétel nélküli. A sepangi teszten mindent beleadott, és bár a jeladója nem működött, Pedrosa körideje a legjobbak között volt.

Néhány nappal később a gyári és a szatellit csapatok versenyzői is megerősítették azokat a pozitív visszajelzéseket, melyeket Pedrosa közölt a motorral kapcsolatban. A spanyol a DAZN-nek adott interjújában nemrég úgy nyilatkozott, hogy jelenleg igyekeznek alkalmazkodni a csapaton belüli változásokhoz.

„Új technikusok, új ötletek vannak, plusz itt van Jack Miller, aki még mindig alkalmazkodik a motorhoz. A másik oldalon pedig ott van Binder, aki egy kicsit próbál idomulni az újításokhoz, hogy lássa, illeszkednek-e az ő vezetési stílusához.”

„A csapat különböző alternatívákat próbál ki, hogy lássák, tudnak-e előrelépni, vagy nem. A referenciák tekintetében nem sokat változtak a dolgok: abból, amit láttunk, úgy tűnik, hogy a Ducati nagyon erős, ahogyan az Aprilia is. Talán egy kicsit vannak csak elmaradva egymástól, de majd kiderül.”

A KTM gyári csapata emeli a tétet 2023-ban

A Castellar del Vallés-i versenyző egy másik, a paddockban vitatott kérdésre is kitért: a sprintversenyekre.

„Az olyan embereknek, mint Marc Márquez vagy Jorge Martín, akik nagyon robbanékonyak, úgy gondolom, hogy ez a formátum megfelelhet. Más versenyzők számára azonban, akik a hosszabb távú versenyekhez vannak szokva, biztos vagyok benne, hogy egy kicsit nehezebb lesz alkalmazkodni. Most meg kell próbálnunk úgy alakítani az edzéseket, hogy egy kicsit robbanékonyabbak legyünk. A jerezi indulásra sokkal specifikusabban készülök, hiszen ezek rövidebb edzések, de sokkal intenzívebbek, mint a tesztek, amiket teljesítettem. Meg kell próbálnom egy kicsit jobban felkészülni, hogy gyorsan regenerálódjak az edzések között, mert garantáltan igénybe fogja venni a testemet. Aztán ott van a mentális aspektus is. Amikor versenyzel, egy kicsit agresszívebb dinamikában vagy, amikor pedig nem, akkor egy kicsit nyugodtabb helyzetben. Azt hiszem, ez a kettő közül a nehezebb.”

Véget ért a MotoGP címvédőjének rémálma?

0

Francesco Bagnaia elárulta, a tavalyi évhez képest sokkal jobban érezte magát esős körülmények között a sepangi teszten. A 2022-es MotoGP-világbajnok úgy véli, ennek több oka is lehet.

Retteghetnek az ellenfelek, hiszen a Ducati valósággal tarolt a Sepangban rendezett háromnapos MootoGP-teszten. A bolognai gyártó az első ötből négyet, míg az első kilencből hét helyet sajátított ki magának, és egyedül az Aprilia tudta megszakítani az egyhangúságot. A tavalyi évből kiindulva nem kizárt, hogy a Ducati idén még félelmetesebb lesz.

Ismét a Ducati az élen, Rossi versenyzője a teszt legjobb idejével zárt, a Honda szenved

2022-ben ugyanis nem kezdték jól a szezont, és az idény elején csak küszködtek. Francesco Bagnaia féltávnál 91 pontos hátrányban volt Fabio Quartararo mögött, de aztán ő és az egész gyártó feljavult, és, ahogyan mondani szokás, a többi már történelem. Az olaszok a nehéz kezdés ellenére mindhárom világbajnoki címet elhozták, idén pedig sokkal jobbak a kilátásaik, mint tavaly ilyenkor.

Tanultunk a hibáinkból, az biztosnyilatkozta mosolyogva Bagnaia. – A 2021-es utolsó teszten hihetetlennek tűnt a [2022-es] motor, aztán idejöttünk, és az érzet nem volt a legjobb. Azonban sokat dolgoztunk, a történet [végét] pedig mindenki ismeri. Idén az elejétől kezdve remekül éreztem magam az új motoron. Úgy érzem, nagyon közel vagyunk a 2022-es specifikációhoz, szóval figyelembe véve, hogy azt négy éven át fejlesztettük, jó, hogy már most ennyire közel vagyunk.”

A 26 éves versenyző még egy jó hírnek örülhetett, hiszen úgy néz ki, az idei évre megszabadult egy problémától. Azok után, hogy korábban jól ment az esőben, tavaly csak szenvedett ilyen körülmények között. Indonéziában csak a tizenötödik helyen végzett, a motedzsi időmérőn tizenkettedik helyen zárt, míg a sepangi, nedves pályán zajló szabadedzésen szintén szenvedett. Az egyetlen kivétel a thaiföldi dobogó volt. Úgy tűnt, a Ducati versenyzői közül Bagnaiát érintette a leginkább ez a probléma, mivel mások ilyenkor is az élmezőnyben harcoltak. Ám a teszt alapján 2023-ra sikerült orvosolni ezt a gondot.

A másik, aminek nagyon örülök, hogy a vizes [pályát] illetően nagy lépést tettem előre a tavalyi évhez képest – folytatta. – Merthogy őszintén szólva, az előző évben minden alkalom rémálom volt, amikor láttam, hogy esik az eső vagy vizes [az aszfalt]. A régi motorral sokat küszködtem, ezzel viszont már az első pályára lépéstől kezdve nagyon jó szinten voltam. Remekül éreztem magam, visszatértem a 2021-es szintre.”

MotoGP, Francesco Bagnaia, Ducati, Sepang teszt 2023
Bagnaia sokkal jobban érezte magát vizes pályán, mint tavaly (Fotó: MotoGP Média)

Arra viszont ő sem tudott, esetleg nem akart válaszolni, hogy ez pontosan minek köszönhető. „Úgy vélem, ez több összetevőből áll, talán az erőforrás egy kicsit másképp működik, és ez segít, talán a motor egyensúlyáról [van szó] – fogalmazott. – Sok minden [közrejátszhat]. Az [új] erőforrás nagyon jól működött. Tavaly néha küszködtem a gyorsulással a nedves felületen. [Vizes pályán] itt nem próbáltam ki a 2022-es specifikációt, de nagyon jól emlékszem az októberi második szabadedzésre, amelyen sokat szenvedtem. Most viszont negyedik vagy ötödik helyen voltam vizes pályán, kerékcsere nélkül, és az időmet a tízkörös hosszú etap során futottam meg. Szóval remekül érzem magam [a motoron]. A valódi okot nem tudom, de jobban érzem magam.”

Forma-1-es hétvégéken fog versenyezni Jorge Lorenzo

0

A Porsche Szuperkupa állandó versenyzője lesz idén Jorge Lorenzo. A széria a Forma-1 betétsorozata, így a spanyol pilóta többek között a Magyar Nagydíj hétvégéjén is fog szerepelni.

Jorge Lorenzo 2019-ben vonult vissza a MotoGP-ből, és azóta néhány egykori kollégájához hasonlóan kettőről négy kerékre váltott. Az ötszörös világbajnok tavaly az olasz Porsche Carrera Kupában versenyzett állandó jelleggel, és az összetettben a tizennegyedik helyen zárt. Emellett a Porsche Szuperkupa első, imolai hétvégéjén is elindult, és a harmincadik pozícióban végzett.

A spanyol pilóta idén is folytatja autóversenyzői karrierjét, és immáron egész szezonon át a Porsche Szuperkupa mezőnyében lesz látható. Lorenzót a tavalyi csapatbajnokság harmadik helyezettje szerződtette. „Örömmel jelentem be, hogy a Huber Racing Team színeiben indulok a Porsche Szuperkupa versenyein 2023-ban – jelentette be saját közösségi oldalain. – Nagyon versenyképes és profi csapat.”

Mindez azt jelenti, hogy Lorenzo Forma-1-es hétvégéken fog versenyezni, ugyanis a Porsche Szuperkupa a négykerekű csúcskategória betétsorozataként működik. Egészen pontosan nyolc fordulót rendeznek: az elsőt május 19-től 21-ig Imolában, az utolsót szeptember 1-től 3-ig Monzában tartják. A magyar szurkolók akár élőben is láthatják őt versenyezni, hiszen július 21-től 13-ig a Hungaroringre is ellátogat a mezőny a Magyar Nagydíj betétfutamaként.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

JORGE LORENZO (@jorgelorenzo99) által megosztott bejegyzés

Christoph Huber csapatfőnök és Jorge Lorenzo

Lorenzo ezzel egyértelműen előrelépett autóversenyzői karrierjében. Ez mát kis híján tavaly is megtörtént, hiszen a 35 éves exmotoros megbeszéléseket folytatott a DTM-et akkoriban irányító Gerhard Bergerrel, hogy szabadkártyával elindulhasson a német túraautó-bajnokság egyik futamán. Ez azonban kútba esett, mivel a sorozat irányítása kikerült tízszeres F1-es futamgyőztes kezéből, mert a korábbi promóter megszűnt, és a jogok Német Autóklubhoz, az ADAC-hoz kerültek.

Lorenzónak így nem jött össze az, ami például Andrea Doviziosónak igen. Az olasz versenyző 2019-ben, a misanói hétvégén versenyzett a DTM-ben, egy tizenkettedik, valamint egy tizenötödik helyet szerzett az Audival. Egy másik szakág legendája, Sébastien Loeb pedig tavaly indult el a portimãói idénynyitón, ahol tizenhatodikként, majd tizennyolcadikként ért célba.

Lorenzo egykori csapattársa és nagy riválisa, Valentino Rossi a MotoGP-ből történt 2021-es visszavonulása óta szintén autóversenyzésbe kezdett. A kilencszeres világbajnok idén már két hosszú távú futamot is teljesített: A Dubaji 24 órás versenyen a harmadik, míg a Bathursti 12 órás viadalon a hatodik pozíciót gyűjtötte be aktuális csapattársaival.

Bukások és Yamaha-elsőség a hétvégi szezonnyitó előtti utolsó teszten

0

A 2023-as szezon indulása előtti utolsó teszt első napján Toprak Razgatlıoğlu végzett az élen Phillip Islanden.

A Dorna hivatalos tesztjére hétfőn és kedden kerül sor, közvetlenül a hétvégi Phillip Islandi szezonnyitó előtt. A Superbike kategória mindkét tesztnapon két, egyenként kétórás edzést tart. A teszt célja egyértelműen a beállítások finomhangolása a hétvégi szezonnyitó előtt.

Az edzések nagy része viszonylag eseménytelenül zajlott, mert a csapatok kezdetben a beállításokra koncentráltak. Néhány perccel a gyakorlás vége előtt kezdődtek a gyors körök. Phillip Islanden sem a kvalifikációs SCQ, sem a lágy SCX versenygumi nem áll rendelkezésre.

Tíz perccel a vége előtt Bautista 1:30.808-as idővel az élre állt, de nem sokkal később Toprak Razgatlıoğlu 1:30.674-al vette át az első helyet. Az utolsó percben Michael Rinaldi, mint legjobb Ducati-pilóta, a második helyre ugrott fel, az olasz csupán 0,099 másodperccel teljesítette lassabban körét, mint a Yamaha-pilóta. Őt követte szorosan csapattársa, Álvaro Bautista, megelőzve Rea-t és Locatellit a top5-ben. Az újoncok továbbra is jól teljesítenek, Gardner a 7., míg Aegerter a 9. helyen zárta az első napot, míg Danilo Petrucci a 12. pozícióban végzett.

A legjobb BMW pilóta a Bonovo action újonca, Garrett Gerloff (+0,997 mp) volt a 8. helyen. A leggyorsabb Honda Iker Lecuona (+1,230 mp) volt a tizenegyedik helyen.

A délutáni edzést 5 alkalommal is piros zászló szakította meg. A tavalyi top3 versenyzői sem úszták meg bukás nélkül az első tesztnapot. Jonathan Rea és Álvaro Bautista nagyjából egy időben bukott a 4-es kanyarban az FP2-ben, míg Toprak Razgatlıoğlu az FP1-ben esett el a 10-es kanyarban, amikor már csak néhány perc volt hátra az etapból.

A teszt első napjának eredménye:

1 Toprak Razgatlioglu Pata Yamaha Yamaha 1:30.674
2 Michael Rinaldi Aruba.it Racing Ducati 1:30,773 + 0.099
3 Alvaro Bautista Aruba.it Racing Ducati 1:30,808 + 0.134
4 Jonathan Rea Kawasaki Racing Team Kawasaki 1:30,889 + 0.215
5 Andrea Locatelli Pata Yamaha Yamaha 1:31,096 + 0.422
6 Philipp Öttl Team GoEleven Ducati 1:31,595 + 0.921
7 Remy Gardner GYTR GRT Yamaha Yamaha 1:31,600 + 0.926
8 Garrett Gerloff Bonovo Action BMW BMW 1:31,671 + 0.997
9 Dominique Aegerter GYTR GRT Yamaha Yamaha 1:31,728 + 1.054
10 M. van der Mark ROKiT BMW Motorrad BMW 1:31,832 + 1.158
11 Iker Lecuona Team HRC Honda 1:31,904 + 1,230
12 Danilo Petrucci Barni Spark Racing Team Ducati 1:32.047 + 1.373
13 Scott Redding ROKiT BMW Motorrad BMW 1:32,121 + 1.447
14 Axel Bassani Motocorsa Racing Ducati 1:32.206 + 1.532
15 Alex Lowes Kawasaki Racing Team Kawasaki 1:32.278 + 1.604
16 Tom Sykes Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 1:32,388 + 1,714
17 Loris Baz Bonovo Action BMW BMW 1:32,437 + 1,763
18 Xavier Vierge Team HRC Honda 1:32,486 + 1,812
19 Oliver Koenig Orelac Racing MOVISIO Kawasaki 1:32,561 + 1.887
20 Lorenzo Baldassarri GMT94 Yamaha Yamaha 1:33,387 + 2,713
21 Eric Granado MIE Racing Honda 1:34,464 + 3,790
22 Hafizh Syahrin MIE Racing Honda 1:34,583 + 3,909

Több száz motoros kísérte őt, majd Madrid utcáin repesztett Marc Márquez (videók)

0

Marc Márquezt előbb több száz motoros kísérte, majd egyedül száguldozott Madrid utcáin a róla szóló dokumentumsorozat premier előtti bemutatóját megelőzően. A spanyol pilóta második évadot is szeretne.

Eljött a számos MotoGP- és főleg Marc Márquez-rajongó által várt nagy nap: a mai napon az Amazon Prime Video streamingszolgáltató felületén elérhetővé válik a nyolcszoros világbajnokról szóló dokumentumsorozat, a Marc Márquez: ALL IN. Jelenleg még elő kell fizetni a platformra ahhoz, hogy valaki legálisan megtekinthesse, de június 5-étől a Red Bull TV-n ingyenesen is meg lehet nézni.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a spanyol versenyző hatalmas bulit tervezett a premier előtti napra, amikor az első epizódot együtt nézte meg a rajongókkal Madridban. A vasárnapi rendezvény valóban nagyszabású volt, hiszen a fővárosban jó néhány kilométernyi szakaszt órákra le kellett zárni a forgalom elől, és egy időre Madrid lett a MotoGP fővárosa.

Az esemény azzal kezdődött, hogy Márquez egy 350 fős konvoj kíséretében vonult fel. A 30 esztendős pilóta utcai ruhába öltözve egy Honda CBR1000RR-R Fireblade-et vezetett. Ami a mögötte haladó motorosokat illeti, a részvétel regisztrációhoz volt kötött, és akkora volt az érdeklődés, hogy a helyek órákkal a jelentkezés megnyitását követően elfogytak.

Amikor a konvoj elérte Madrid leghíresebb és egyik legnagyobb utcáját, a Gran Viát, Márquez versenyzői overallra váltott, és a Honda RC213V-S-re, vagyis a MotoGP-ben használt RC213V utcai változatára pattant. A spanyol versenyző a két oldalon álló közönség legnagyobb örömére fel-le száguldozott az utcán és gumit égetett, egészen addig, amíg a beszámolók szerint le nem égett a kuplungja.

Ezt követően jött a fő attrakció, amikor a Plaza de Españán, Madrid hatalmas terén összegyűlt a többezres tömeg. A színpadon Márquez mellett ott volt a családja, valamint az esemény műsorvezetője, a DAZN újságírójaként dolgozó Izaskun Ruiz is. Nekik, valamint a színpad körül álló tömegnek levetítették az első epizódot az óriáskivetítőn, majd Márquez elvegyült a jelenlévők között. Előtte azonban mondott néhány mondatot a sorozatról.

A szakmámban nagyon nyitott vagyok, de soha nem tapasztaltam meg, mi van a lelkem mélyénkezdte. – Mentálisan sem voltam erre felkészülve. Két nehéz és kemény évet éltem át a sérülés miatt, de ezek is arra késztettek, hogy másképp nézzek az életre, és elgondolkodjak azon, hogy minek ennyi titokzatoskodás. Az ember az, aki, az erősségeivel és a gyengeségeivel, és ez érettebbé tett, és nem féltem felfedni magam.”

A sorozat nagyrészt a tavalyi évet dolgozza fel, amikor Márquezt negyedszer is megműtötték a 2020-as Spanyol Nagydíjon elszenvedett felkartörésének következményeként. Ekkor a visszavonulás gondolata is komolyan felmerült, ezért a készítőkkel közösen úgy döntött, hogy az azt megelőző két év helyett erre az időszakra helyezzék a hangsúlyt.

2019-ig egy szuperhőséhez hasonlított a pályafutásom, de az ember élete egyik napról a másikra megváltozik – fogalmazott. – Ez bárkivel megtörténhet, és [a sorozat mögött] az az elképzelés, hogy emberivé tegyük a sportolót. Az eredeti ötlet az volt, hogy [arról szóljon a sorozat, hogy] két évig sérült voltam, és újra nyerni akartam, mert képes voltam rá, de aztán hirtelen gond lett a látásommal, majd jött a negyedik műtét. Ez volt az utolsó lehetőség, vagy ez, vagy a visszavonulás. Aztán pedig a szezon végén újra versenyezhettem, és dobogóra állhattam.”

Bár hivatalos bejelentés egyelőre nincs, de Márquez már a második évadon gondolkozik. Amennyiben ez megvalósul, akkor reményei szerint egy csodás visszatérésről fog szólni, de tudja, hogy az újabb negatív fordulat is benne van a pakliban. „Újabb bajnoki címet akarok [nyerni], mindig ez a cél, és ennek eléréséhez az ember veszélynek teszi ki magát – mondta. – Lehet, hogy lesz még egy sérülés. A motorozásban ez is benne van, de a szenvedély mindent kibír. Az én szenvedélyem mindig is a motorozás lesz. Harmincéves vagyok, és még sok van bennem.”

Az eltiltott versenyző edzés közben szenvedett balesetet

0

Andrea Iannone továbbra is eltiltását tölti, ám az olasz versenyző elszánt, hogy visszatérjen büntetése után, így idejét edzésekkel tölti. Vallelungában azonban nem sikerült túl jól a gyakorlás számára.

Andrea Iannone doppingtesztje 2019-ben mutatott pozitív eredményt, azóta tölti büntetését. Több alkalommal nyilatkozta, hogy eltiltása után szeretne visszatérni a versenyzéshez a MotoGP vagy Superbike mezőnyébe.

Pernat szerint a doppingolás miatt eltiltott versenyző 2024-ben visszatér

Az olasz 2023-ban nagyon komolyan veszi az edzést, visszatért a vallelungai pályára is az Aprilia RSV4 nyergében. A hétvége folyamán a Ducati tesztversenyzőjével, Michele Pirróval együtt edzettek az aszfaltcsíkon. Nem nyomták keményen, nem teljesítettek erős köridőket. Ennek ellenére Iannone egy hajtűkanyart szélesen vett és a kavicságyban kötött ki. A bukás következtében a vállát fájlalta és arra gyanakodott, hogy eltörött a kulcscsontja. A röntgenfelvételek negatívnak bizonyultak, a korábbi MotoGP-pilóta nem szenvedett törést. Az olasz versenyző azonban nem folytatta az edzéseket, annak ellenére, hogy idei évben nagyon komolyan veszi azokat, az egész esztendőre kidolgozott edzésprogramja van.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Andrea Iannone (@andreaiannone) által megosztott bejegyzés

„Egy komplett edzésprogramom van az évre.” – mondta Iannone. „Több tesztet is profin hajtottunk végre. Jól érzem magam és nem gondolom, hogy veszítettem volna a sebességemből az elmúlt években, de most nem tudok erről többet mondani. Amikor elérkezik az ideje, hogy beszéljek a terveimről, akkor megteszem. Sajnos ma ez történt: nem tettem sebességbe a hajtűkanyarban, szélesen fordultam, elestem és megütöttem a vállam. Nem mentünk gyorsan, 1:40-es idő körül motoroztunk és a következő körben kiálltam volna.” – nyilatkozott az esetről a GPOne.com oldalnak.

Rins szerint a Suzuki korábbi technikai vezetője mentheti meg a Hondát

0

Az LCR Honda újonca, Álex Rins nyíltan beszélt a HRC mérnökeinek munkájáról és a Suzuki korábbi technikai vezetőjébe, Ken Kawauchiba vetett bizalmáról.

Álex Rins a 2022-es MotoGP-szezon utolsó három futamából kettőt megnyert (Phillip Island, Valencia), így a japán gyártó ragyogóan búcsúzott a világbajnokságtól. Rins az új szezon első hivatalos MotoGP-tesztjén, Sepangban a 19. helyen végzett az összesített időmérőn, egy másodperccel maradt el Luca Marini legjobb idejétől.

Rins 2023-ban Takaaki Nakagami mellett fog versenyezni az LCR-Hondánál. Januárban történt egy bejelentés, mely szerint a Suzuki korábbi technikai vezetője, Ken Kawauchi a HRC-hez igazolt, melynek a spanyol versenyző nagyon örül. Rins és Kawauchi 2017 óta ismerik egymást a Suzukinál eltöltött közös időszakuk révén.

„A Honda mindenképpen javítani akar a motoron. A tavalyi év nagyon kritikus volt számukra. Nehéz megmondani, hogy most jó munkát végeznek-e vagy sem. Majd a szezon után meglátjuk, de bízom Kawauchiban és a Hondában. Rendszeresen elmondtam a benyomásaimat Kawauchinak, és arra számítok, hogy az ő jelenléte hozzájárul majd a csapat sikeréhez. Nagy tapasztalattal rendelkezik, hosszú éveken át dolgozott a Suzukinál, 2015-től egészen a tavalyi év végéig ott volt. Ha most minden tudását át tudja adni a Hondának, az nagyszerű lesz. Nagyon jól ismer engem, és a vezetési stílusomat is, és fontos megjegyezni, hogy a Honda egészen más, mint a Suzuki.” 

Marc Márquez egy példával érzékeltette, mekkora a különbség a mostani és a korábbi Hondája között

0

Marc Márquez a napokban interjút adott a Mundo Deportivónak, melyben továbbra is a hamarosan debütáló dokumentumfilm-sorozata volt a fő téma. A spanyol versenyző egyik meghívást fogadja a másik után, jövő héten például az El Hormiguero című műsorban látják vendégül.

Marc Márquez mozgalmas napokat él át. Nemcsak a sepangi teszt töltötte ki a mindennapjait mostanság, hanem ALL IN című dokumentumfilmjének beharangozó riportjai is. A spanyol versenyző médiakörútjáról hangsúlyozta, hogy mindezt nem azért teszi, hogy növelje népszerűségét, mivel szerinte az ismertség egyértelműen eredményeinek köszönhető. Márquez maga azt vallja, hogy nem kifejezetten szereti az ilyen típusú reflektorfényt, illetve az elmúlt pár évben igyekezett elzárkózni a média világától, mert nem érezte magát késznek a szereplésre. Most azonban megtört a jég, hiszen a 30 éves pilóta végre kilépett a komfortzónájából, és rengeteg információt megosztott rajongóival még dokumentumfilmje megjelenése előtt. Szerinte a film felépítése leginkább olyan, mintha egy barátjával beszélgetne, ami nem feltétlenül fog tetszeni mindenkinek, de Márquez leszögezte: ő ilyen.

Természetesen a szezon kezdete előtt felmerül a kérdés, hogy a kevésbé versenyképes Honda vajon mennyi kétséget ébreszt a 30 éves klasszisban. Már többször is elmondta, és Márquez most is ragaszkodik a kétéves szerződéséhez a Hondával. A spanyol pilóta még a legnehezebb percekben is élvezhette csapata rendkívüli támogatását:

„A célom a győzelem. Az álmom vagy illúzióm – mindegy, hogyan nevezzük – hogy ezt a Hondával érjem el. Sok tényező van a pályán és azon kívül is, de én és az egész csapat ugyanazt az elvet valljuk és egy irányba tartunk.”

A spanyol versenyzőnek nincsenek kétségei afelől, hogy a HRC milyen erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy maga mögött hagyja gyenge formáját:

„Beszéltünk a japánokkal, volt egy átszervezés, új alkatrészek, új koncepciók, egy sokrétű tesztet végeztünk Malajziában, ahol sok furcsa dolgot próbáltunk ki, ez tény, de ezekre volt szükség a projekthez. Ez a lista olyan dolgokat tartalmaz, amelyek arra bátorítanak, hogy pozitívan álljak az idei szezonhoz.”

„Amikor az első előszezoni teszten a koncepció annyira más, és ilyen tesztelést végzel, az hatalmas versenyfutást jelent az idővel, ezért is van az, hogy nem végeztünk mindennel és számos dolog a portugál tesztre marad. 2014-ben emlékszem, hogy délután 14:00-kor indultam el a malajziai pályáról, minden készen volt. Most nem, 18:00 volt, esett az eső, és én még mindig motoroztam, mert muszáj volt.” – foglalta össze Márquez azt a hatalmas mentalitásbeli változást, amivel a Honda a legutóbbi malajziai teszthez hozzáállt.