back to top
2025. július 16. 18:46
Kezdőlap Blog Oldal 601

10 éve: utolsó pár előre fuss Valenciában

Bár addigra minden világbajnoki cím eldőlt, 2012-ben mégis különleges szezonzáró futamokat rendeztek Valenciában. Mind a Moto2-es, mind a MotoGP mezőnyben olyat láttunk, amit csak nagyon ritkán a gyorsasági motorversenyzés történetében.

A helyzetet nehezítette, hogy egész nap hűvös esős idő uralkodott Spanyolországban, így a szezonzáró futamon az esőgumik játszották a főszerepet. A Moto2-es kategóriában a leköszönő világbajnok Marc Marquez volt, aki a pénteki szabadedzésen összeakadt Simone Corsival, ezért megbüntették. Akkoriban még nem volt hosszúkörös büntetés, így Marquezt a rajtrács végére száműzték – ez a több, mint 30 fős mezőnyben önmagában komoly nehezítő körülmény.

Forrás: MotoGP Media

A többi viszont már történelem. Kezdve azzal, hogy már a rajtnál a fél mezőnyt maga mögé utasította, Marquez a folytatásban egyesével szedte az áldozatait. Bár Simon és Terol az elején ellépett, a végén utolérte őket, és 2 körrel a vége előtt a vezetést is átvette. Így egy ilyen emlékezetes futammal búcsúzott a kategóriától, és lépett fel a MotoGP-be. Olyannyira különleges futamról beszélünk, hogy a MotoGP hivatalos Youtube csatornáján ez az egyetlen nem királykategóriás futam, amely teljes egészében visszanézhető.

A Moto2-vel ellentétben a MotoGP-ben már a száradó pálya kavarta meg a mezőnyt. Gyakorlatilag lehetetlen volt eldönteni, így a felvezető körnek is eltérő gumikkal vágtak neki: míg a világbajnok Jorge Lorenzo száraz, a két Repsol Honda, Casey Stoner és Dani Pedrosa esőgumikkal kezdett. Pedrosa viszont hiába indult volna pole pozícióból, meg sem várta a rajtot, már a felvezető kör végén kiment motort cserélni. A példáját követte még Crutchlow, Hayden és Bautista is.

Az első körös kavarodásokban sokan próbáltak az élre állni, de aztán a pálya villámgyorsan száradt, és Lorenzo kanyaronként szedte vissza az elején vesztett pozíciókat. Sőt, a boxutcából indulók is bőven utolérték a mezőnyt, mielőtt ők is kijöttek volna cserélni. Bár azt hittük volna, hogy innentől nem lesz gond a száradó pályával, hiszen mindenki egységesen váltott, az egyik lekörözésnél mégis ez döntötte el a futamot. A futamot magabiztosan vezető Lorenzo ráhajtott egy vizes foltra, amitől katapultált a motorja. Ezzel Pedrosa örökölte meg tőle az első helyet, és miközben mögötte sorra buktak egymás után a versenyzők, ő igencsak tetemes előnnyel vezetett.

Forrás: MotoGP Media

Mivel a bajnoki cím korábban eldőlt, így Pedrosa csak a legtöbb futamgyőzelmet tudta megszerezni a szezonban. A valenciai viszont minden bizonnyal kiemelkedik ezek közül, hiszen kevesen mondhatják el magukról, hogy a boxutcából rajtolva nyertek futamot. Legutóbb erre a Moto3-asoknál volt példa 2021-ben, amikor is Pedro Acosta élete második versenyén Katarban tudott így nyerni.

A futam további adaléka még, hogy a sérült Ben Spies helyén beugró Nakasuga is jó döntést hozott azzal, hogy száraz gumikkal indult, mert ez a sok bukásokkal együtt körülötte egy második helyet ért neki. Ez nemcsak neki pályafutása legjobb eredménye, hanem abban az évben az egyetlen japán dobogós helyezés is volt. A harmadik helyen lévő Casey Stoner pedig ezt követően akasztotta szögre a bukósisakot, és (ahogy a táblán mutatták neki) „mehetett horgászni”.

Mandalika: Bautista nyerte a kétszer is félbeszakított második szabadedzést

0

A pénteki nap legeseménydúsabb szabadedzése egyértelműen a Superbike-osok második gyakorlása volt. Szinte alig jöttek még ki a pályára, amikor Hafizh Syahrin bukását követően a motorja a pálya közepén landolt. A maláj versenyző sértetlenül megúszta, ám a piros zászló következtében mindenkinek vissza kellett mennie a boxba.

Az újraindítás után folytatta remek tempóját az első szabadedzést is jól kezdő Iker Lecuona, ám nem örülhetett sokáig, ugyanis néhány perc után ő is elesett. Bár a spanyol is saját lábán, de csak némi segítséggel tudta elhagyni a pályát.

Bár a későbbiek során is volt még bukás – Laverty találta magát a földön -, ezek miatt már nem kellett félbeszakítani a körözést. A Supersporthoz hasonlóan itt is jól szerepeltek a Ducatik. Előbb Rinaldi zárkózott fel az elejébe, Bautista pedig az egész nap kiváló tempót diktáló Razgatlioglu köridejét is megjavította. A két Ducatis végül közrefogta a címvédőt, Jonathan Rea pedig a 4. helyen még éppen egy másodpercen belül követi a listavezetőt.

A második szabadedzés végeredménye:

1 A. BAUTISTA Aruba.it Racing – Ducati  1’33.626
2 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha with Brixx WorldSBK  1’34.088  0.462  0.462
3 M. RINALDI Aruba.it Racing – Ducati  1’34.590  0.964  0.502
4 J. REA Kawasaki Racing Team WorldSBK  1’34.595  0.969  0.005
5 G. GERLOFF GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  1’34.843  1.217  0.248
6 X. FORES BARNI Spark Racing Team  1’34.871  1.245  0.028
7 A. LOCATELLI Pata Yamaha with Brixx WorldSBK  1’34.941  1.315  0.070
8 X. VIERGE Team HRC  1’35.022  1.396  0.081
9 A. BASSANI Motocorsa Racing  1’35.139  1.513  0.117
10 S. REDDING BMW Motorrad WorldSBK Team  1’35.213  1.587  0.074
11 A. LOWES Kawasaki Racing Team WorldSBK  1’35.265  1.639  0.052
12 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Racing  1’35.414  1.788  0.149
13 P. OETTL Team Goeleven  1’35.610  1.984  0.196
14 I. LECUONA Team HRC  1’35.766  2.140  0.156
15 M. VAN DER MARK BMW Motorrad WorldSBK Team  1’36.331  2.705  0.565
16 E. LAVERTY Bonovo Action BMW  1’36.948  3.322  0.617
17 K. NOZANE GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  1’37.088  3.462  0.140
18 L. BAZ Bonovo Action BMW  1’37.156  3.530  0.068
19 L. MERCADO MIE Racing Honda Team  1’37.346  3.720  0.190
20 K. SMITH TPR Team Pedercini Racing  1’37.790  4.164  0.444
21 H. SYAHRIN MIE Racing Honda Team  1’38.249  4.623  0.459
22 O. KONIG Orelac Racing Verdnatura  1’39.095  5.469  0.846

Mandalika: Bulega vezetésével három Ducati az élen a pénteki edzések végén

A Ducatikról szólt a második szabadedzés a Supersport kategóriában. Bár délelőtthöz képest kevésbé kavarodott meg a sorrend, több versenyző is hibázott. Köztük az újonc Huertas, akinek bukása miatt 20 perccel a vége előtt piros zászlóval félbe is kellett szakítani a körözést. De nem ő volt az egyetlen. A rutinos Rafaele De Rosa az újraindítás után 12 perccel a vége előtt megfutotta a legjobb kört, 5 perccel később pedig már a sóderágyban találta magát. Ennek ellenére az utolsó percekig maradt az élen.

A másik olasz Nicolo Bulega volt az, aki először az élre tört, rajta kívül pedig más nem is előzte meg De Rosát. Az első szabadedzést megnyerő Manzi ezúttal a 6. helyig kapaszkodott fel, a remekül kezdő Petersen viszont a legjobb 10-en kívül zárt, ahogy Sebestyén Péter is 14. lett. Az első 6 helyen végül 5 olasz versenyző zárt, de meglepetésre nincs köztük a bajnoki címre esélyes Lorenzo Baldassarri. Bár ezúttal ő is, és Aegerter is befértek a legjobb 10-be, de csak a 8.-9. helyen végeztek.

A második szabadedzés végeredménye:

1 N. BULEGA Aruba.it Racing WorldSSP Team  1’38.004
2 R. DE ROSA Orelac Racing Verdnatura  1’38.227  0.223  0.223
3 F. CARICASULO Althea Racing  1’38.249  0.245  0.022
4 Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti Racing  1’38.295  0.291  0.046
5 N. TUULI MV Agusta Reparto Corse  1’38.345  0.341  0.050
6 S. MANZI Dynavolt Triumph  1’38.568  0.564  0.223
7 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team  1’38.702  0.698  0.134
8 L. BALDASSARRI Evan Bros.WorldSSP Yamaha Team  1’38.839  0.835  0.137
9 D. AEGERTER Ten Kate Racing Yamaha  1’38.912  0.908  0.073
10 C. ONCU Kawasaki Puccetti Racing  1’39.321  1.317  0.409
11 A. VERDOIA GMT94 Yamaha  1’39.362  1.358  0.041
12 S. JESPERSEN Kallio Racing  1’39.488  1.484  0.126
13 J. CLUZEL GMT94 Yamaha  1’39.707  1.703  0.219
14 SEBESTYÉN PÉTER Evan Bros.WorldSSP Yamaha Team  1’39.801  1.797  0.094
15 A. HUERTAS MTM Kawasaki  1’40.014  2.010  0.213
16 U. ORRADRE MS Racing Yamaha WorldSSP  1’40.156  2.152  0.142
17 H. SOOMER Dynavolt Triumph  1’40.174  2.170  0.018
18 T. BOOTH-AMOS Motozoo Racing by Puccetti  1’40.208  2.204  0.034
19 O. BAYLISS BARNI Spark Racing Team  1’40.607  2.603  0.399
20 L. BERNARDI CM Racing  1’40.889  2.885  0.282
21 M. BRENNER VFT Racing  1’41.318  3.314  0.429
22 O. VOSTATEK MS Racing Yamaha WorldSSP  1’41.937  3.933  0.619
23 L. TACCINI Ten Kate Racing Yamaha  1’42.589  4.585  0.652

 

Mandalika: Razgatlioglu nyerte az első edzést, Rea mindössze 8. hellyel kezdett

0

Bár ezen a hétvégén Bautista biztosíthatja be a világbajnoki címet ezen a pályán, az első szabadedzésen a címvédő kezdett a legjobban. A szokásos meleg és páratartalom ezúttal sem könnyítette meg a versenyzők dolgát, de legalább az eső nem érkezett meg. Razgatlioglu pedig végig magabiztos volt, és a referenciapontot jelentette a többiek számára.

Bár sokáig itt is a szokásos hármas volt az élen, akiket Locatelli követett szorosan, a végén az utolsó javítások kicsit megkavarták az erősorrendet. A török versenyzőt senki nem tudta letaszítani az élről, viszont a Hondával már többször remeklő Iker Lecuona jött fel mögé a második helyre. Alvaro Bautista harmadik lett a Ducatival, Jonathan Rea pedig visszacsúszott a végére. A kawasakis mindössze a 8. helyen találta magát, míg csapattársa, Alex Lowes a legjobb 10-be sem fért be.

Az első szabadedzés végeredménye

1 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha with Brixx  1’36.938
2 I. LECUONA Team HRC  1’37.127  0.189  0.189
3 A. BAUTISTA Aruba.it Racing – Ducati  1’37.509  0.571  0.382
4 M. VAN DER MARK BMW Motorrad WorldSBK Team  1’37.719  0.781  0.210
5 X. VIERGE Team HRC  1’37.882  0.944  0.163
6 A. LOCATELLI Pata Yamaha with Brixx  1’37.913  0.975  0.031
7 M. RINALDI Aruba.it Racing – Ducati  1’37.932  0.994  0.019
8 J. REA Kawasaki Racing Team  1’37.965  1.027  0.033
9 S. REDDING BMW Motorrad WorldSBK Team  1’38.052  1.114  0.087
10 K. SMITH TPR Team Pedercini Racing  1’38.114  1.176  0.062
11 A. LOWES Kawasaki Racing Team  1’38.694  1.756  0.580
12 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Racing  1’38.697  1.759  0.003
13 P. OETTL Team Goeleven  1’38.849  1.911  0.152
14 A. BASSANI Motocorsa Racing  1’38.869  1.931  0.020
15 H. SYAHRIN MIE Racing Honda Team  1’39.004  2.066  0.135
16 G. GERLOFF GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  1’39.147  2.209  0.143
17 O. KONIG Orelac Racing Verdnatura  1’39.360  2.422  0.213
18 L. BAZ Bonovo Action BMW  1’39.444  2.506  0.084
19 L. MERCADO MIE Racing Honda Team  1’39.749  2.811  0.305
20 X. FORES BARNI Spark Racing Team  1’39.754  2.816  0.005
21 K. NOZANE GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  1’40.704  3.766  0.950
22 E. LAVERTY Bonovo Action BMW  1’41.630  4.692  0.926

 

Mandalika: Manzi kezdett az élen, Sebestyén 6. az első szabadedzésen

A tavalyi hétvégéhez képest új aszfalton kezdték a körözést a Supersport versenyzői. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a köridők rohamosan javultak, ám Jules Cluzel technikai gondok miatt nem tudott egyből csatlakozni a többiekhez a pályán. A francia mindössze az utolsó bő negyed órában tudott aktívan részt venni az edzésen.

Bár az edzés nagy részében az élmezőnyben volt a bajnokesélyesek, a végén nem róluk szólt az első gyakorlás. A legjobb kört az utolsó másodpercekben Stefano Manzi érte el. Az olasz versenyzőhöz legközelebb a Hobelsbergert helyettesítő Simon Petersen tudott kerülni. A Triumph és a Yamaha mögött egy másik olasz, Caricasulo volt a harmadik a Ducatival. Rajta kívül két Kawasaki, Montella és Öncü tudott még egy másodpercen belül maradni. Ami viszont magyar szempontból a legfontosabb, hogy Sebestyén Péter a kiváló 6. helyen zárta az első szabadedzést. Az Evan Bros bajnoki címre is esélyes pilótája, Lorenzo Baldassarri csak a 13., míg a bajnoki címvédő Dominique Aegerter csak a 15. volt az első szabadedzésen több, mint 2 másodperces hátránnyal.

Az első szabadedzés végeredménye:

1 S. MANZI Dynavolt Triumph

 1’42.090

2 S. JESPERSEN Kallio Racing

1’42.307

0.217 0.217
3 F. CARICASULO Althea Racing  1’42.347  0.257  0.040
4 Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti Racing  1’42.658  0.568  0.311
5 C. ONCU Kawasaki Puccetti Racing  1’42.962  0.872  0.304
6 SEBESTYÉN PÉTER Evan Bros.WorldSSP Yamaha Team  1’43.221  1.131  0.259
7 A. HUERTAS MTM Kawasaki  1’43.235  1.145  0.014
8 J. CLUZEL GMT94 Yamaha  1’43.236  1.146  0.001
9 H. SOOMER Dynavolt Triumph  1’43.304  1.214  0.068
10 R. DE ROSA Orelac Racing Verdnatura  1’43.685  1.595  0.381
11 N. BULEGA Aruba.it Racing WorldSSP Team  1’43.871  1.781  0.186
12 U. ORRADRE MS Racing Yamaha WorldSSP  1’44.041  1.951  0.170
13 L. BALDASSARRI Evan Bros.WorldSSP Yamaha Team  1’44.092  2.002  0.051
14 N. TUULI MV Agusta Reparto Corse  1’44.241  2.151  0.149
15 D. AEGERTER Ten Kate Racing Yamaha  1’44.247  2.157  0.006
16 M. BRENNER VFT Racing  1’44.451  2.361  0.204
17 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team  1’44.720  2.630  0.269
18 O. VOSTATEK MS Racing Yamaha WorldSSP  1’44.741  2.651  0.021
19 O. BAYLISS BARNI Spark Racing Team  1’45.055  2.965  0.314
20 T. BOOTH-AMOS Motozoo Racing by Puccetti  1’45.060  2.970  0.005
21 A. VERDOIA GMT94 Yamaha  1’45.545  3.455  0.485
22 L. TACCINI Ten Kate Racing Yamaha  1’45.837  3.747  0.292
23 L. BERNARDI CM Racing  1’46.000  3.910  0.163

Egzotikus helyszín: Lombok ad otthont a Supersport VB utolsó előtti fordulójának.

Az őszi rossz idő beköszöntével megkezdődött a tengerentúli menetrend, ahol Argentína után most Indonézia következik. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Sebestyén Peti Argentínában mindkét futamon pontot szerzett, célja, hogy minél erősebb befejezést érjen el a szezon utolsó megmérettetésein.

Az indonéz forduló tavaly került be a Superbike-világbajnokság naptárába, egy nagyon egoztikus helyszín, ahol folyamatosan változnak a körülmények. A magas páratartalom mellett, sok egyéb időjárási tényezővel is számolni kell.

Tavaly is nagyon tetszett már ez a pálya, illetve úgy gondolom, hogy a tengerentúli futamokon mindig jöhetnek nem várt fordulatok, úgyhogy nagyon várom, hogy újra pályára lépjünk itt. Eddig a szezon közel sem úgy alakult, ahogy azt bárki elvárta volna, de nagyon motivált vagyok és érzem, hogy a megfelelő megközelítéssel sok minden benne lehet még az elkövetkezendő 4 versenyben.” – mondta el a HUMDA pilótája.

A hétvégi program itthoni idő szerint péntek hajnalban a szabadedzésekkel indul, a futamokat és a Superpole-t az ARENA4 TV egész hétvégén élőben közvetíti!

Hétvégi menetrend és közvetítések:

Péntek:

  1. Szabadedzés: 02:00 – 02:45
  2. Szabadedzés: 05:00 -05:45

Live Timing: www.worldsbk.com

Szombat:

Időmérő edzés: 02:55 – 03:15

I. Futam 05:00   

Vasárnap:

II. Futam 05:00

HUMDA Podcast: Farkas Kevin, Számadó Máté, Vincze Martin

0

Bemutatjuk a HUMDA Academy tagjait. Nyolc autó- és motorsport szakágban összesen 29 versenyző támogatásával indult el a HUMDA Academy utánpótlásnevelési rendszer.

Alapos felmérési munkát követően transzparens és mérhető elbírálási szempontok alapján kerülhettek be versenyzők a programba. A versenypályákon már elért eredmények mellett többek között a vezetéstechnikát, valamint a fizikai- és mentális alkalmasságot is vizsgálva állították össze a szakemberek a HUMDA Academy névsorát.

A kiválasztást Michelisz Norbert, a túraautó világkupa 2019-es bajnoka és Talmácsi Gábor, a MotoGP-sorozat 2007-es világbajnoka irányította. A kiválasztás alapját képező képességfelmérésben a motorsport-specifikus vizsgálatokkal és felmérésekkel foglalkozó Fit4Race volt a HUMDA partnere.

Bautista már az első futamon világbajnok lehet Indonéziában

0

Két találkozóval a 2022-es Superbike-világbajnokság vége előtt már nem az a kérdés, hogy Álvaro Bautista megnyeri-e a világbajnokságot, hanem az, hogy mikor. A Ducati versenyzője túlságosan is egyértelműen vezet Toprak Razgatlıoğlu és Jonathan Rea előtt, nevezetesen 82, illetve 99 ponttal.

Bautista már az első futamon megszerezheti a bajnoki címet, ha megszerzi a győzelmet, Razgatlıoğlu pedig legfeljebb hetedik lesz. Vagy a spanyol a második helyen végez, és a Yamaha versenyzője nem jut tovább a 12. helynél. Ha Bautista eggyel több pontot szerez, mint Rea, akkor a hatszoros világbajnok az első futam után már nem tudja utolérni a Ducati versenyzőjét.

Valószínűbb, hogy a döntést a verseny vasárnapján hozzák meg. Ha Bautista előnye a Superpole futam után több mint 87 pont a világbajnoki második helyezett előtt, akkor ő lesz a világbajnok. A 2. futam után már csak több mint 62 pontra van szüksége.

Bautista legrosszabb forgatókönyve az lenne, ha Razgatlıoğlu mindhárom indonéziai futamot megnyerné. Ebben az esetben megelégedhetne a főfutam és a Superpole futam harmadik helyével, de a főfutamban a második helyen kellene végeznie. Ezzel az eredménnyel 64 pontos előnye lenne, és világbajnok lenne.

Bautista így vélekedik: „Ez a hétvége lesz az egyik legnehezebb számunkra. Még soha nem versenyeztem itt Ducatival, így péntek reggelről kell találnom néhány támpontot a motorhoz. Az aszfalt is új, így sok tényezőt, köztük a tapadást is meg kell értenünk. A bizonytalan időjárás ebből a szempontból nem jelent akadályt, de minden körülményre fel kell készülnünk.”

Újabb műtét vár Nakagamira

0

Az LCR Honda versenyzője, Takaaki Nakagami számára a keddi valenciai MotoGP-teszt a várakozásainak megfelelően alakult, ám ezt követően újabb kézműtéten kell átesnie Japánban.

Taka Nakagami még Aragóniában sérült meg egy bukás következtében. A japán versenyző Motegiben még rajthoz állt, de utána megműtötték a kisujját, és a valenciai döntőig nem is indult.

A 30 éves versenyző még mindig az utóhatásokkal küzdött az utolsó futamon, de ez nem akadályozta meg abban, hogy kedden teszteljen. A teszt után, amelyet a 19. helyen fejezett be, egy másodperccel lemaradva a vezető Luca Marinitől, a Honda versenyzője összegzett.

„Hosszú nap volt, már reggel rengeteg kört tettünk meg. Kipróbáltunk néhány különböző csomagot és futóművet, és az elektronikára koncentráltunk.” – magyarázta Nakagami.

„A csapat remekül dolgozott a hétvégén és a teszten is, így elégedett vagyok a teljesítményünkkel.”

Nakagaminak a közeljövőben ismét „kés alá kell feküdnie”, mivel még mindig nem tudja kinyújtani a jobb keze kisujját.

„A 2022-es szezonnak vége, és visszautazom Japánba, hogy újra megműtsenek. Ezután felépülhetek, és felkészülhetek a 2023-as első tesztre Malajziában.”

Carlo Pernatot kitiltották a gyári Ducati bokszból

0

A szezon közbeni heves viták után a Ducati szerelői kedden megtréfálták Bastianini menedzserét, Carlo Pernatot. Kitiltották a gyári csapat bokszából – de csak viccből.

Az elmúlt MotoGP-szezonban többször is heves viták alakultak ki Gigi Dall’Igna és Carlo Pernat között.

Pernat pártfogoltja Bastianini ugyanis többször is bajba sodorta a világbajnoki favorit Pecco Bagnaiát. A Maláj Nagydíj után, ahol „Bestia” a Ducati vezetőségét a kétségbeesésbe kergette a világbajnoki éllovas elleni féktelen támadásaival, mielőtt beérte volna a második hellyel, Pernat követelte, hogy a Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti fizesse ki a harmadik helyért járó világbajnoki prémiumot, még akkor is, ha Bastianini a Peccótól elszenvedett vereségek (Misano és Sepang) után a negyedik helyen végezne.

Példátlan kitartása (és üzleti érzéke) miatt a Ducati szerelői a keddi teszten egy kicsit megtréfálták az egykori Aprilia versenyigazgatót. Normális esetben a Ducati Lenovo boksz bejáratánál egy tábla van, amelyen az áll: „Belépés tilos – csak engedéllyel rendelkező személyeknek”.

Alatta van néhány áthúzott kép olyan dolgokról, amelyeket nem szabad bevinni – például fényképezőgépeket vagy mobiltelefonokat.

Tegnap a szerelők egy áthúzott fotót ragasztottak a tábla alá a 74 éves olaszról, aki természetesen viccesen és humorral fogadta a tréfát.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Carlo Pernat (@carlo_pernat_official) által megosztott bejegyzés

A témát természetesen kiaknázták a közösségi médiában – és egy „Sorry Carlo” feliratot írtak alá.