back to top
2025. július 09. 18:23
Kezdőlap Blog Oldal 619

Rinaldi: Az FP3 kihagyása volt mindennek az oka

0

Pénteken még azt kellett feltételezni, hogy Michael Rinaldi komolyan versenyben lesz a győzelemért a 2022-es Superbike-világbajnokság portimãói találkozóján. A 26 éves versenyző az első edzésen a legjobb időt érte el, és az FP2-n is erős tempót mutatott.

Azonban szombaton valami nem stimmelt: A Superpole-on csak kilencedik lett, az első futamon pedig hetedik.

„Pénteken jól ment nekem. Az FP1-en én voltam a leggyorsabb, és a második edzésen is elöl voltam.” – mutatott rá Rinaldi.

„A szombati szabadedzésen csak egy kört mentem, mert valami baj volt a motorral, és utána rossz gumit választottam az első futamra – ez volt az oka annak, hogy nem tudtam az élen lenni. Az általános érzés nem volt ugyanaz, mint az első edzésen.”

A vasárnap délelőtti Superpole futamon az ötödik helyet szerezte meg, ami egyben jobb rajtpozíciót is jelentett a második főfutamra: a negyedik hely, bár majdnem nyolc másodperccel lemaradva a győztes csapattársa, Álvaro Bautista mögött.

„Vasárnapra sikerült egy kicsit javítanunk, és stabil tempót is motorozni, de az elejétől kezdve nehézségeim voltak. Magny-Cours-ban és Barcelonában, ahol dobogóra állhattam, normálisan tudtam motorozni, itt viszont csak azt tudtam kihozni, amit a motor megengedett.” – magyarázta az olasz.

„Különösen azzal volt gondom, hogy a motorom dőljön, ami Franciaországban természetesen működött. Aztán amikor a gumik elfogytak, nem tudtam már mit előrántani a tarsolyomból. Talán az FP3 kihagyása volt az oka annak, hogy Portimãóban nem sikerült a dobogóra állnunk. Bár mindig a dobogón akarok végezni, elsősorban a világbajnoki címért szeretnék versenyezni jövőre. Ez a verseny is segített abban, hogy jobb csomagot tudjak összeállítani 2023-ra.”

 

 

Jack Miller esküvővel töltötte a szünetet

0

Jack Miller kihasználta a versenymentes heteket az Ausztrál Nagydíj előtt és elvette párját, Ruby Maut.

Miller több, mint tíz évvel ezelőtt költözött Ausztráliából Európába, hogy új szintre emelje versenyzői karrierjét, amelyet már 2003-ban, nyolcéves kisgyermekként tervezett, amikor az ausztrál Filth Bike bajnokságban indult egy 65 köbcentis motorral.

Miller két évig Németországban élt, ahol a Racing Team Germany színeiben az IDM 125, majd a Moto3-as világbajnokságban versenyzett. 2014-ben a Red Bull KTM Ajo csapatával a Moto3-as világbajnokságot 12 ponttal elveszítette Alex Márquez ellen, majd a MotoGP osztályba lépett fel, kihagyva a Moto2-es géposztályt.

Most az Andorrában élő Jack Miller saját családot alapít.

A 24 éves Ruby Mau korábban modellként dolgozott, és időnként a közösségi médiában posztolt képeket ebből az iparágból. Ausztráliában csak Jack Millerrel való kapcsolatának köszönhetően vált igazán ismertté. A pár 2022. március 27-én hozta nyilvánosságra eljegyzését. 2022.10.08-án a pár örök hűséget fogadott egymásnak.

Jack Miller az alábbi gondolatot fűzte esküvőjükhöz Facebook oldalán: „2022. október 8-án elvettem feleségül a legjobb barátomat. Mi vagyunk Millerék.”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Jack Miller (@jackmilleraus) által megosztott bejegyzés

Sok boldogságot kívánunk az ifjú párnak!

Rea: Elértem a határaimat

0

A Kawasaki versenyzője, Jonathan Rea a portimãói kvalifikáción elért rekordidejével bizonyította, hogy még mindig nagyon gyors. A három futamon azonban nem jutott a harmadik helynél előrébb.

Az első főfutamot és a Superpole futamot a világbajnok Toprak Razgatlıoğlu nyerte Álvaro Bautista előtt, a második főfutamban a spanyol visszavágott. Jonathan Rea minden futamban az élmezőnyben versenyzett, és vezetni is tudott, de végül minden alkalommal a harmadik helyen végzett.

Az északír versenyző a világbajnokságban is a harmadik helyen áll, és három versennyel a szezon vége előtt 82 ponttal van lemaradva a listavezető Bautistától, Razgatlıoğlu lemaradása pedig 56 pont.

„Elértem a határaimat”ismerte el Rea. „Amikor az élen álltam többször lassítottam, hogy kíméljem a hátsó gumimat. Akkor sem vállaltam nagy kockázatot. De amikor Álvaro a második főfutamon megelőzött, nagyon gyors volt. Sikerült egy kicsit megzavarnom Toprak ritmusát, de amikor a hátsó gumim elkezdett elfogyni, vége volt. Nem bántam meg semmit, mindent megtettem, és jobb versenyzők vertek meg. Elkeserítő, hogy milyen nagy a lemaradásunk – de ez a valóság.”

„A tavalyi évhez képest előreléptünk, sokkal jobb a tempónk” – mondta a kawasakis. „De ez nem elég ahhoz, hogy tartsuk a lépést Álvaróval és a Ducatival. A féktávokon is sokat javultunk. Tavaly még Toprak közelében sem voltam, és eszembe sem jutott, hogy túlfékezzem őt. Itt ez néhányszor sikerült, ami nem volt rossz. A gyenge pontunk a motorerő kontrollálása, amikor a hátsó gumi elfogy. Az egyenesben pedig sokkal lassabbak vagyunk Bautistánál. Semmi nem maradt a gumikban, minden fegyveremmel harcolok.”

JuniorGP – Görbe Soma újabb szerencsétlen hétvégén van túl

Görbe Soma 2022-es pechszériája sajnos továbbra sem ért véget. Az aragóniai forduló egyetlen versenyén az utolsó helyről rajtolt, mivel büntetést kapott a kvalifikáción. A versenyen 13 pozíciót javított, de futamának egy technikai probléma miatti bukás vetett véget.

Időmérő edzés

A JuniorGP osztályban Collin Veijer volt a leggyorsabb a két szabadedzés után. A holland megszerezte a pole pozíciót is David Alonso és csapattársa, Cormac Buchanan előtt. A már bajnok José Ruedának szombaton az időmérőn meg kellett elégednie a hetedik hellyel.

Görbe Soma a 21. helyen végzett, de végül büntetést kapott lassú motorozásért, így a mezőny végéről kellett nekivágnia a vasárnapi futamnak.

Soma Facebook oldalán osztotta meg érzéseit:

„Nehéz napot tudhatok magam mögött. Egy büntetés miatt holnap az utolsó helyről kell kezdenem a versenyt. Biztosan nem lesz könnyű a versenyen jó pozíciót elérni.”

Az időmérő edzés végeredménye:
1 Collin VEIJER AGR TEAM KTM 1:58.345
2 David ALONSO ASPAR JUNIOR TEAM GASGAS 1:58.464 0.119
3 Cormac BUCHANAN AGR TEAM KTM 1:58.626 0.281
4 Filippo FARIOLI ASPAR JUNIOR TEAM GASGAS 1:58.661 0.316
5 Adrián CRUCES CUNA DE CAMPEONES KTM 1:58.719 0.374

21 GÖRBE SOMA ARTBOX HONDA 2:00.007 1.662
A verseny

A futam ITT nézhető vissza. A JuniorGP versenye 2:39:40-nél kezdődik.

A pole pozícióból induló Collin Veijer a rajt után is az élen motorozott a 15 körös versenyen. A mezőny sokáig együtt maradt. A futam második részében Veijer, David Salvador és José Rueda tudott egy kis előnyt kimotorozni a mezőny többi tagjával szemben. A két spanyol többször is megpróbálta támadni Veijert, de az AGR Team versenyzője visszaverte a támadásokat, és sikeresen megvédte vezető pozícióját. Tizenöt kör után Veijer haladt át elsőként a célvonalon, mindössze 0,111 másodperccel Salvador és 0,175 másodperccel Rueda előtt. David Alonso lett a negyedik korai hibáját követően, míg Luca Lunetta zárta az első ötöt.

Görbe Soma a szombati büntetését követően a 29. (utolsó) helyről kezdte meg a futamot, és folyamatosan lépkedett előre. 4 körrel a leintés előtt már a 16. helyen motorozott, amikor technikai probléma miatt bukott. A magyar versenyző szerencsére nem sérült meg.

Nyilatkozatát Facebook oldalán olvashatjuk:

„A tegnapi időmérős büntetésem miatt ma a rajtrács végéről, a 29. helyről kellett nekivágnom a versenynek. A második körben már a 20. helyen voltam, és step by step lépkedtem előre. 4 körrel a vége előtt már a 16. helyen álltam amikor egy váltóprobléma miatt hatalmasat buktam. Szerencsére megúsztam sérülés nélkül, de sajnos nem fejezhettem be a versenyt. Nagyon sajnálom, mert bár a motor nem volt a topon,mégis élveztem vele a versenyzést. Folytatás Valenciában a hónap végén.”

A futam végeredménye:
1 Collin VEIJER AGR TEAM KTM
2 David SALVADOR LAGLISSE ACADEMY HUSQVARNA 0.111
3 José Antonio RUEDA TEAM ESTRELLA GALICIA 0,0 HONDA 0.175
4 David ALONSO ASPAR JUNIOR TEAM GASGAS 5.270
5 Luca LUNETTA AC RACING TEAM HUSQVARNA 5.273
….
Nem ért célba
GÖRBE SOMA ARTBOX HONDA

 

A JuniorGP idei utolsó állomására október 30-án, Valenciában kerül sor, ahol a mezőnyre két futam vár. A záróhétvége pont egy héttel lesz a MotoGP (és egyben a Red Bull Rookies Cup) szezonzárója előtt.

Sebestyén Peti a 9. helyről bukott vasárnap

A szombati szorgalmas adatgyűjtésnek köszönhetően a vasárnapi futamra sikerült egy versenyképest beállítást találni. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Sebestyén Peti rögtön a rajtot követően megkezdte a felzárkózást és egészen a 9. helyig menetelt, amíg az utolsó körben a kigyorsításnál elment a motorja hátulja.

A szombati verseny és a hétvége kitartása beérni látszott a vasárnapi futamon, hiszen Sebestyén Peti remek tempóban kezdte meg a felzárkózást. Félidőhöz közeledve egy közvetlenül előtte történt bukás kikerülése miatt néhány másodpercet vesztett, így leszakadt az élbolytól, ám a TOP 10 abszolút elérhető volt. Magabiztosan haladt a 9. helyen, de sajnos az utolsó körben védekezés közben egy ártatlannak tűnő szituációban megcsúszott a motor hátulja és emiatt bukott.

Sebestyén Péter (56) Fotó: PS56 team

“A mai napnak is egy pozitív befejezése lehetett volna, ha a végén nincs ez a hiba. Nem is igazán tudom felidézni sajnos mi történt, a kigyorsításnál mindent úgy csináltam mint előtte, de a motor önálló életre kelt és nem tudtam megfogni. Úgy látszik az, hogy egy kis szerencse is mellém álljon továbbra is várat magára, de pozitívum a mai napról, hogy a katasztrofális kezdet után sikerült egy jól motorozható beállítást találni. Nincs is értelme a main többet bánkódni, innentől Argentínára fókuszálok.” – mondta el a HUMDA pilótája.

A Supersport-világbajnokság mezőnye 2 hét múlva megkezdi a tengerentúli futamokat. Az első állomás Argentína lesz!

Razgatlıoğlu: Nagyon élveztem a csatákat Álvaróval

0

A Superbike világbajnok Toprak Razgatlıoğlu remek teljesítményt nyújtott a hétvégén, de a második főfutamon minden igyekezete ellenére alulmaradt Álvaro Bautistával szemben.

Toprak Razgatlıoğlu a szombati első főfutamot 0,657 másodperccel nyerte Álvaro Bautista előtt, a vasárnap délelőtti sprintfutamban pedig 0,123 másodperccel előzte meg a Ducati ászát.

A második főfutamban a török mindent megpróbált. Az 1. és 6. kör között a rekordbajnok Jonathan Rea vezetett, majd két körig Toprak, majd öt körig Bautista volt az élen. A 14. körben a Yamaha-sztár utoljára lázadt fel Bautistával szemben, és rövid ideig vezetett, majd a spanyol 2,256 másodperccel elhúzott tőle, és megnyerte 28. Superbike-futamát.

Razgatlıoğlu a hétvégén Portugáliában három ponttal többet szerzett Bautistánál, így 56-ra csökkentette hátrányát az összesített tabellán, és még hátra vannak az argentin, az indonéziai és az ausztrál futamok.

„Két győzelem és egy második hely nem rossz az utolsó európai versenyen.” – mondta Toprak.

„Erősen kezdtük a hétvégét, és szeretem a pályát. A Superpole futam volt a legjobb versenyem idén, nagyon élveztem a csatákat Álvaróval. Az egyenesekben nagyon gyors volt, de én még mindig megpróbáltam elkapni. Az volt a tervem, hogy elöl maradok, ha egyszer odaértem. A második főfutamban azonban ez lehetetlen volt. Az előzés sem volt könnyű. A bajnokság még nem ért véget – de azért futamról futamra nézek mindent.”

„A motorom jó volt, de az utolsó kanyartól az elsőig Álvaro 0,5-0,6 másodpercet vert rám az egy kilométer hosszú egyenesben. Amint az utolsó kanyarban rálépett a gázpedálra, valamennyi rést hagyott. A kör hátralévő részében sikerült felzárkóznom, de megelőzni nem tudtam. Olyan erősen nyomtam, hogy a végén minden kanyarban megcsúszott az első kerék. A legutóbbi futamot nem nyertem meg, de képes voltam a győzelemért harcolni – ez nagy motivációt ad nekem Argentínára. Ott sem lesz könnyű a Ducati ellen, mert a pályának van egy másik hosszú egyenese is.”

 

Bautista: Működött a terv, boldog vagyok

0

A Ducati sztárja, Álvaro Bautista megszakította Toprak Razgatlıoğlu hétvégi győzelmi sorozatát. A spanyol verhetetlen volt vasárnap délután.

A török világbajnok két győzelmét követően Álvaro Bautista vasárnap délután Portimãóban, az utolsó európai futamon bizonyított. A spanyol a 9. körben a harmadik helyről indított támadást, és gyorsan átverekedte magát Rea-n és Razgatlıoğlun.

Végül még a világbajnoknak is be kellett látnia, hogy a spanyol verhetetlen ezen a versenyen. Bautista 2,3 másodperces előnnyel szerezte meg a győzelmet.

„A Superpole futam után úgy becsültem, hogy Toprak erősebb lesz a második futamra. Így hát elindultam a versenyen, és vártam, hogyan fog alakulni.” – mondta Bautista.

„Amikor Johnny vezetett és Toprak volt a második, Toprak elég nyugodtan motorozott, és a köridők nem voltak különösen gyorsak. Valószínűleg spórolni akart a gumikkal – de ez nem volt jó nekem. Így átvettem a vezetést és felvettem a tempót. A terv az volt, hogy ha követnek, akkor meg kell terhelniük a gumijaikat, és a végén én kapok esélyt arra, hogy a győzelemért harcoljak. Működött a terv, és boldog vagyok.”

Portimãóban ismét megmutatkozott a Ducati erőssége a Kawasakival és a Yamahával szemben. Míg Bautista jobban kihasználja a V4R erejét, mint bármely más Ducati-pilóta, a Yamaha sztárja, Toprak Razgatlıoğlu a féktávokon bizonyult erősnek. Rea Kawasakija pedig ismét nagyon erős volt a gyors kanyarokban.

„Mindketten nagyobb kanyarsebességre képesek, mint én, különösen a lejtős kanyarokban vettem ezt észre. Azt hiszem, Toprak és Johnny jobban tudja terhelni a gumikat.” – magyarázta a 37 éves versenyző.

Bautista megnyugtató 56 pontos előnnyel utazik Argentínába, az első tengerentúli versenyre török versenytársa előtt.

 

Aegerter: Kockáztattam, mert győzni akartam

A második portimaói Supersport futam is hihetetlen izgalmakat tartogatott, rengeteg előzést láthattunk és hatalmas csatát az élmezőnyben. Ezúttal Dominique Aegerter jött ki győztesen a küzdelemből, megszerezve első győzelmét a portugál aszfaltcsíkon.

A szombati futam kevésbé sikerült jól Aegerter számára, és a szezonban először fordult elő, hogy nem állhatott a dobogón (amikor célba ért a versenyen). Vasárnap végig a határon motorozott és hatalmas csatát vívott Caricasulóval az első helyért. Nem volt könnyű győzelem, de végül a svájci diadalmaskodott, tovább növelve előnyét a tabellán.

Mivel egyetlen riválisa a bajnoki címért, Baldassarri csak hetedik lett, Aegerter 45 pontra növelte előnyét az összesített listán.

„A szombati verseny csak tizenkét körig tartott, és nem volt szerencsém” – mondta a svájci. „Ma folyamatosan megpróbáltam előre törni, az egyetlen esélyem az első kanyarban való előzés volt. A többi kanyarban annyira a határon voltam, hogy megkockáztattam volna a bukást. Az utolsó körben kockáztattam, mert nyerni akartam. A másik három gyártónak több plusz nyomatéka van, másképp motoroznak. Ha egyedül mennék, akkor majdnem egy másodperccel gyorsabb lennék, mint a többiek. De ha valamelyikük előttem van, akkor megtörik a ritmusom.”

Portimao: Mirko Gennai első győzelmét szerezte

Egy új futamgyőztessel ért véget a Supersport 300-as kategória idei szezonja. Bár az egyéni bajnoki cím már eldőlt, maradtak még nyitott kérdések a második futamra.

Bár a rajtnál még mindenki megúszta, Iglesias már az első kört sem tudta befejezni a szezonzárón. Az élboly viszont egyben maradt, ahogy a legtöbb futamon. A sűrűjében pedig sajnos ezúttal is történtek bukások, de szerencsére ezúttal sérülés nélkül megúszták.

Az utolsó kört is még úgy kezdték meg, hogy négyen is esélyesek voltak a győzelemre, köztük az idei világbajnok, Álvaro Diaz. Ketten viszont balszerencsések voltak, Alberto és Alonso az utolsó körben estek el. Végül viszont nem a bajnok, hanem az olasz Mirko Gennai hajrázott a legjobban. Harmadik szezonjának utolsó versenyén így végül megszerezte pályafutása első győzelmét a kategóriában. Sikerével pedig a Yamaha is ünnepelhetett, hiszen ők lettek a konstruktőri bajnokok. Diaz lett végül a második, és Vannucci tette teljessé a Yamahás dobogót.

1 M. GENNAI  Team BrCorse     
A. DIAZ  Arco Motor University Team  0.831  0.831 
M. VANNUCCI  AG Motorsport Italia Yamaha  1.918  1.087 
A. MILLAN  SMW Racing  1.981  0.063 
H. DE CANCELLIS  Prodina Racing WorldSSP300  2.006  0.025 
E. VALENTIM  AD78 Team Brasil by MS Racing  2.262  0.256 
L. LEHMANN  Freudenberg KTM – Paligo Racing  2.300  0.038 
M. GAGGI  Vinales Racing Team  2.372  0.072 
S. DI SORA  Leader Team Flembbo  2.544  0.172 
10  B. IERACI  Prodina Racing WorldSSP300  2.637  0.093 
11  D. MOGEDA  Team#109 Kawasaki  2.703  0.066 
12  Y. SAIZ MARQUEZ  Accolade Smrz Racing  4.036  1.333 
13  K. SABATUCCI  Kawasaki GP Project  4.663  0.627 
14  S. MARKARIAN  Leader Team Flembbo  5.316  0.653 
15  M. GARCIA  Yamaha MS Racing  5.469  0.153 
16  I. PERISTERAS ProGP Racing  5.541  0.072 
17  D. BORGES  Rame Moto Racing  5.565  0.024 
18  D. GEIGER  Fusport-RT Motorsports by SKM-Kawasaki  10.312  4.747 
19  F. SEABRIGHT  Vinales Racing Team  13.633  3.321 
20  A. ZANCA  Kawasaki GP Project  16.791  3.158 
21  I. GARCIA ABELLA  Yamaha MS Racing  17.362  0.571 
Nem fejezte be a futamot
  D. BERGAMINI  ProGP Racing  1 Lap   
T. ALONSO  Quaresma Racing Team  1 Lap   
T. ALBERTO  Fusport-RT Motorsports by SKM-Kawasaki  1 Lap   
I. IGLESIAS  SMW Racing  6 Laps   
H. MAIER  AD78 Team Brasil by MS Racing  8 Laps   

Portimão: Bautista megfosztotta Razgatlıoğlut a triplázástól

0

A Superpole futam eredményeképp Razgatlıoğlu, Bautista és Rea sorrendben vágott neki a világbajnokság első 3 helyezettje az utolsó portimãói futamnak.

Jonathan Rea kezdte a legjobban a futamot. Pár kanyar elteltével sikerült megkaparintania az első helyet. A második kör kezdetekor sem sikerült letaszítania a többieknek az északír versenyzőt az élről. Bautista elkövetett egy kisebb hibát, így leszakadt az első két pozícióban motorozó versenytársáról.

Mindenki meglepetésére Axel Bassani idejekorán feladni kényszerült a versenyt egy bukás miatt. Az olasz versenyző eddig minden futamon szerzett pontot.

14 körrel a vége előtt Razgatlıoğlu az élre tört. Az első három pilótára a nagy pozíciócserék következtében felzárkózott Rinaldi is, aki azonnal szorongatni kezdte csapattársát.

Két körrel később Bautista támadásba lendült, és az első kanyar kijáratánál átvette a második helyet török riválisától. Nem kellett sokat várni, a spanyol ugyanis gyorsan áthámozta magát Rea-n, és megszerezte az első pozíciót.

Bautista 9 körrel a vége előtt minimális előnyre tett szert. Razgatlıoğlu igyekezett tartani vele a lépést, de a Ducati ma is bizonyította, hogy a pálya bizonyos szakaszain utolérhetetlen.

Razgatlıoğlunak végül sikerül felérnie Bautistára, hatalmas csata kezdődött az első helyért. Rea tempója a verseny ezen szakaszán már nem volt elegendő ahhoz, hogy utolérje az előtte motorozó pilótákat.

A spanyol pilóta végül leszakította magáról török versenytársát 3 körrel a futam vége előtt. Bautista végül olyannyira rákapcsolt, hogy 2 másodperces előnnyel húzta be a győzelmet, így növelni tudta előnyét a világbajnoki pontversenyben.

A futam végeredménye:

1 A.  BAUTISTA Aruba.it Racing  Ducati 
2 T.   RAZGATLIOGLU Pata Yamaha  Yamaha  2,256
3 J.   REA Kawasaki Racing  Kawasaki 4,758
4 M. RINALDI Aruba.it Racing  Ducati  7,833
5 A.  LOWES Kawasaki Racing  Kawasaki  8,406
6 A.  LOCATELLI Pata Yamaha  Yamaha 15,191
7 S.  REDDING BMW Motorrad BMW  19,661
8 X.   VIERGE Team HRC Honda  20,581
9 G.  GERLOFF GYTR GRT Yamaha  Yamaha  20,889
10 L.   BAZ Bonovo Action BMW BMW  23,756
11 P.   OETTL Team Goeleven Ducati  24,047
12 M. VAN DER MARK BMW Motorrad BMW 25,749
13 L.   BERNARDI BARNI Spark  Ducati  29,930
14 R.  TAMBURINI Yamaha Motoxracing  Yamaha  31,337
15 J.   GAGNE Attack Performance  Yamaha  36,203
16 E.   LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 38,719
17 M. FRITZ IXS – Yart – Yamaha Yamaha  41,026
18 C.  PONSSON Gil Motor Sport Yamaha  48,489
19 H.  SYAHRIN MIE Racing Honda  Honda  48,591
20 L.   MERCADO MIE Racing Honda Honda  48,727
21 K.  NOZANE GYTR GRT Yamaha Yamaha  49,505
22 I.    LECUONA Team HRC Honda  106,148
23 O.  KONIG Orelac Racing Kawasaki  113,116
Nem ért célba:
A.  BASSANI Motocorsa Racing Ducati  17 kör
L.   HASLAM TPR Team Pedercini  Kawasaki  17 kör
L.   MAHIAS Kawasaki Puccetti  Kawasaki  19 kör