back to top
2025. július 09. 22:38
Kezdőlap Blog Oldal 618

Victor Steeman elhunyt

Sajnos bekövetkezett az, amitől szombat óta tartottunk: az ifjú holland Victor Steeman belehalt az első portimaoi futamon elszenvedett sérüléseibe.

Victor a Supersport 300-as VB portimaoi  szezonzáró fordulójának első, szombati futamának második körében szenvedett súlyos balesetet: a 14-es kanyarban a Kawasakija ledobta magáról, a mögötte érkező José Luís Perez González pedig már nem tudta kikerülni, és eltalálta őt. González sértetlenül megúszta, de Steemant helikopterrel a farói kórházba kellett szállítani. Ott megműtötték, de továbbra is kritikus maradt az állapota.

Kedden, október 12-én este a Superbike világbajnokság azonban egy közleményben tudatta: a pálya és a kórház orvosi személyzete, valamint a sportbírók minden erőfeszítése ellenére az MTM Kawasaki holland versenyzője belehalt sérüléseibe.

Az utolsó előtti győzelem Magny-Coursban. Fotó: World Superbike Media

Leon Langstädtler és Chrissy Rouse tragédiáit követően egy hónapon belül ő a harmadik motoros, aki versenybaleset következtében veszíti életét.

A családja eképpen nyilatkozott: „Valami, amit egy motorversenyző szülőjeként mindig is féltél, most megtörtént. A mi Victorunk nem tudta megnyerni az utolsó versenyét. Az elviselhetetlen veszteség és gyász ellenére hihetetlenül büszkén osztjuk meg veletek, hogy a mi hősünk a halála révén öt embert tud megmenteni, mivel a szerveit felajánlotta donáció céljából. Szeretnénk megköszönni mindenkinek azt, ahogyan az elmúlt napokban mellettünk voltatok. A Victorunk elmondhatatlanul hiányozni fog!”

Victor élete legjobb szezonját teljesítette idén: a szezonzáróig négy győzelme mellett csupán kétszer nem szerzett pontot. Úgy érkezett meg Portimaóba, hogy minimális matematikai esélye még volt a bajnoki címre: ugyanis amennyiben Álvaro Díaz egyetlen pontot sem szerzett volna, ő pedig mindkét futamot megnyeri, pontazonosággal ugyan, de a több győzelme révén övé lett volna az évvégi korona.
180 pontjával posztumusz második lett a bajnokságban, mivel a harmadikként záró Hugo de Cancellis csak 171 egységet gyűjtött.

Barcelonai rajtelsősége révén pedig rekordot is döntött:senki sem szerzett annyi pole pozíciót a Supersport 300 VB történetében, mint ő (szám szerint hatot).

Egyetlen hétvége erejéig, de Számadó Máté csapattársa is volt: Magny-Cours-ban ugyanis Máté helyettesítette az MTM Kawasakinál Ruben Bijmant.

Victor Steeman mindössze 22 évet élt. Nyugodjék békében!

A P1RACE.HU ŐSZINTE RÉSZVÉTÉT FEJEZI KI A GYÁSZOLÓ CSALÁD ÉS BARÁTOK FELÉ!

Valentin Debise a GMT94-nél folytatja 2023-ban

Valentin Debise több alkalommal szerepelt a világbajnokságon szabadkártyával vagy cserepilótaként, a 2023-as szezont már főállásban a szériában tölti a francia.

Valentin Debise a 2023-as Supersport Világbajnokságban fog versenyezni a GMT94 Yamahával, miután az elmúlt néhány szezonban többször is beugró versenyzőként szerepelt a francia csapatnál. Debise kétszeres francia Supersport-bajnokként csatlakozik a világbajnokság mezőnyéhez, a csapat egyetlen versenyzőjeként. A francia versenyzőt a hazai és a nemzetközi színtéren elért eredményei miatt választották.

Debise WorldSSP és WorldSBK tapasztalattal is rendelkezik. A WorldSSP-ben 2012-ben debütált, és legjobb eredménye a nyolcadik hely volt a Donington Parkban, amikor Honda gépen versenyzett. 2014-ben többször is visszatért a mezőnybe.

Egy ideig távol volt a WorldSBK paddocktól, de 2020-ban visszatért a Kawasaki TPR csapat színeiben, a barcelonai és Magny-Cours-i hazai pályáján. Legjobb eredménye egy 14. volt, amelyet a spanyolországi Superpole versenyen, valamint hazai pályán, a Magny-Cours-i 1. futamon ért el. 2021-ben Debise három fordulót teljesített a WorldSSP-ben cserepilótaként a GMT94 Yamaha színeiben, aminek két hatodik hely lett az eredménye. Az idei szezonban további két alkalommal állt rajthoz a GMT94 Yamahával, és minden futamon top10-es helyezést ért el, köztük a dobogóért is küzdött Magny-Cours-ban és Mostban.

A francia sűrű évet tudhat magáénak, hiszen 2022-ben a francia bajnokságban is versenyzett, mind a supersport, mind a superbike gépeken. A Yamaha YZF-R6 és a Yamaha YZF-R1 motorokkal versenyezve Debise összesen 21 győzelmet aratott Franciaországban a szezon során, a Supersport kategóriában az eső helyen, míg Superbike géposztályban a második pozícióban végzett.

A WorldSSP-be átigazolásáról Debise így nyilatkozott: „Nagy örömömre szolgál, hogy a 2023-as szezonban állandó versenyzőként csatlakozhatok a GMT94 Yamaha csapathoz. Ez volt a célom az elmúlt két szezonban, és ez az elmúlt évek sok erőfeszítésének és elszántságának eredménye. Már volt néhány nagyszerű közös versenyünk, és most lehetőségem van arra, hogy megmutassam a bennem rejlő teljes potenciált. A versenyszezonom véget ért, de folytatom az edzéseket, hogy készen álljak a 2023-as első megmérettetésre. Köszönöm a GMT94 Yamahának, hogy hittek bennem, és minden partneremnek, aki támogatott. Köszönöm a francia bajnokságnak is, amely lehetővé tette, hogy megmutathassam a bennem rejlő lehetőségeket.”

Christophe Guyot csapatmenedzser hozzátette: „Magny-Cours előtt Jules Cluzel bejelentette nekünk, hogy idén szeretné befejezni versenyzői pályafutását. Neki köszönhetően 25 dobogós helyezésünk és hét győzelmünk van a WorldSSP-ben. Mindenekelőtt szeretném megköszönni neki, hogy a GMT94-et a világbajnokság legjobb csapatai közé emelte. Beszéltünk Andy Verdoiával, akinek két WorldSSP-s szezon után több időre van szüksége ahhoz, hogy teljes potenciálját kiaknázza. Segítünk neki fejlődni a szezon végéig, hogy megtalálja a számára legmegfelelőbb 2023-as projektet. A francia Supersport-bajnokságban ebben a szezonban veretlen Valentin a WorldSSP-ben pót- és szabadkártyás versenyzőként minden körülmény között megmutatta nekünk, hogy mit tud. A jó kapcsolat, amit a csapat tagjaival kialakított, a hatalmas motivációja és a francia, továbbá a világbajnokságon nyújtott lenyűgöző teljesítménye teljes mértékben meggyőzött minket arról, hogy ő lehet az a versenyző, aki a Supersport Világbajnokságban a projektünk élére állhat.”

Marini: Phillip Island egy teljesen más dimenzió lesz

0

A Ducati versenyzője, Luca Marini az eső áztatta pályán bukott a MotoGP legutóbbi, burirami futamán. Az olasz befejezte a versenyt, de egy jó eredmény elérhetetlen volt számára.

A csalódást keltő thaiföldi versenyhétvége után, ahol Luca Marini egy bukás után csak a 23. helyen végzett a Ducati GP22-vel, a Mooney VR46 Racing Team olasz versenyzője egyenesen hazarepült. Valentino Rossi testvére ott pihent néhány napot, hogy aztán ismét a MotoGP-legenda birtokán edzzen.

Marini a hét elején indult Ausztráliába, de először visszatekintett az elmúlt versenyre.

„Nagyon izgatottan várom a pénteki napot, kár hogy szünetet kellett tartanunk Buriram és Ausztrália között. Könnyebb lett volna magam mögött hagyni a thaiföldi eseményeket, ha utána rögtön elutazunk. A többi kategóriához képest Phillip Island egy teljesen más dimenzió lesz a MotoGP-motorral.” – jegyezte meg az olasz.

Pablo Nieto csapatfőnök így nyilatkozott az ausztrál futam előtt:

„Volt egy hetünk feltöltődni, most pedig a hosszú tengerentúli út utolsó két állomása következik. Ausztráliában egy egyedülálló pálya vár ránk, amely garantáltan szórakoztató lesz az újonc versenyzőink számára, akiknek csak most lesz lehetőségük először itt versenyezni MotoGP-motorral.”

„Sajnos Thaiföldön a verseny nem alakult kedvezően számunkra, gondjaink voltak az időjárás folyamatos változásával is.” – ismerte el a spanyol.

„Mindenesetre tovább dolgozunk, és szeretnénk élvezni a Phillip Island-i pálya szépségét.”

Lowes szinte szárnyal

0

Magny-Cours óta Alex Lowes jobban motorozik, mint valaha. A 2022-es Superbike-világbajnokság portimãói találkozóján a Kawasaki versenyzője időnként erősebbnek érezte magát, mint a rekord világbajnok Jonathan Rea.

Alex Lowes a legjobb szezonját teljesíti a 2022-es Superbike-világbajnokságban, mióta a Kawasakihoz csatlakozott. Portimão után az angol 189 ponttal a világbajnokság hatodik helyén áll. A hátralévő három tengerentúli versenyen maximum 186 pontot lehet szerezni. 2021-ben Lowes 213 pontot gyűjtött.

Lowes teljesítménye az utóbbi időben meglehetősen konstans. Magny-Cours-ban volt a legjobb hétvégéje, három negyedik hellyel. Az elmúlt hétvégén a 32 éves versenyző az 5., 4. és 5. helyen végzett, ami azt jelenti, hogy két világbajnoki helyet javított, és már csak hét ponttal van lemaradva az ötödik helyen álló Yamaha-pilótától, Andrea Locatellitől.

„Szerintem bármikor, amikor Johnny, Toprak vagy Álvaro közelében vagy, elég jól tudsz menni.” – vigyorgott Lowes.

„Az első futambon elég jól éreztem magam, és megfelelő tempót diktáltam. A végén jó csatát vívtam Axellel. Őszintén szólva úgy éreztem, hogy a tempóm egy kicsit gyorsabb lett volna a párharc nélkül. A Superpole futamban ismét közel kerültem Rea-hez, sőt, egy kicsit erősebbnek éreztem magam nála. A második futamban akadtak gondjaim, ami miatt öt-hat körrel hátrébb kerültem. Ez azt jelentette, hogy nem tudtam lépést tartani az elöl haladó srácokkal. A verseny közepétől kezdve ugyanolyan tempót mentem, mint Jonathan. Elégedett lehetek. A végéig nyomtam, és utolértem Rinaldit. Csak ennyit tehettem.”

Baz: Remélem, hamarosan az első 5-ben tudunk végezni

0

Loris Baz a Superbike-világbajnokság mindkét portimãói főfutamán bejutott az első tízbe.

Loris Baz a 7. rajthelyről vágott neki a hétvégének, míg csapattársa, Eugene Laverty jóval hátrébbról, a 17. helyről indult. A szombati első főfutamban a francia kilencedik lett, a vasárnap délelőtti sprintfutamban pedig szintén kilencedik. A második főfutamban számos párharcot vívott, majd a tizedik helyen intette le őt kockás zászló. A Brit Nagydíj óta másodszorra sikerült Baznak mindkét főfutamban a Top10-be kerülnie.

„Mindhárom futamban jó csatákat vívtunk.” – jegyezte meg Baz.

„Azt hiszem, a beállításaink a Superpole futamon nem voltak tökéletesek, úgy éreztem, hogy állandóan fékeznem kell, mint egy vadember, de még így sem voltam messze Scott Redding mögött, ami jó – egészen az utolsó körig, amikor volt egy nehéz pillanatom. Összességében elég jó hétvége volt, különösen az elején tapasztalt nehézségeket figyelembe véve. Remélem, hogy hamarosan lesz egy problémamentes hétvégénk, ahol normálisan tudunk dolgozni, jó beállításokat találni és javítani a motoron. Nem hibáztathatunk senkit, egyszerűen csak nem volt szerencsénk. Azt hiszem, a tengerentúli versenyek nagyon különbözőek lesznek, sosem lehet tudni, mire számíthatunk. Bejutottunk a Top10-be, ami a cél. Mégis remélem, hogy hamarosan az első ötben tudunk végezni.”

Csapattársa, Laverty a három futamon kétszer a 15., egyszer pedig a 16. helyen végzett, ami mindössze egy világbajnoki pontot jelent.

„Jelenleg csak annyit tehetünk, hogy folyamatosan fejlődünk.” – mondta az északír, aki az utolsó szezonját teljesíti.

„A csapat fantasztikus munkát végzett ezen a hétvégén. Ahelyett, hogy kiugró eredményeket akartunk volna elérni, inkább a gyengeségeinken dolgoztunk, hogy javítsunk a motoron. Őszintén szólva a legutóbbi versenyen jobb volt minden, mint korábban. A motor sok szempontból jó volt, de most az erőátvitelen kell dolgoznunk, mert négy kör után úgy tűnik, hogy elfogy a hátsó gumi, és onnantól kezdve folyamatosan esünk vissza. Alaposan meg kell vizsgálnunk mindent és javítanunk ezen. 20 kör nagyon hosszú, ha már a 4. körben tönkremennek a gumik.”

 

Crutchlow: Nagyon várom a hétvégi versenyt

0

A Yamaha versenyzője, Cal Crutchlow a pénteki bukás után erős fájdalmakkal vágott neki a burirami versenynek. A vasárnapi eső végül még több problémához vezetett.

Cal Crutchlow az Aragóniai GP óta Razlan Razali RNF csapatánál versenyez a MotoGP-ben. Az angol pilóta Andrea Dovizioso helyére érkezett, aki a misanói futam után befejezte pályafutását.

Crutchlow Aragónban és Motegiben is Top15-ös eredményeket hozott, ezáltal természetesen pontokat is szerzett. Buriramban a Yamaha versenyzője pénteken szintén ígéretesen kezdett. Azonban egy bukás után és a vasárnapi heves esőzés miatt ez csak a 19. helyre volt elég a futamon.

Most Ausztrália következik.

„Nagyon izgatott vagyok, hogy visszatérhetek Ausztráliába.” – mondta a 36 éves versenyző.

„Legutóbb 2019-ben versenyeztem ott. Azt hiszem, mindenki nagyon várja ezt a pályát. Az utolsó futam Buriramban nagyon kiábrándító volt a rossz körülmények miatt.”

„Remélhetőleg az időjárás egy kicsit jobb lesz Ausztráliában ezen a hétvégén, és remélhetőleg jó eredményt érhetünk el. A csapatnál minden jól működik, a Yamahával való együttműködés nagyon szoros. Jelenleg nagyon sűrű a programom, de már nagyon várom a hétvégi versenyt.” – mondta a Yamaha versenyzője.

 

Bezzecchi: Rossi egy nagyon jó barát és edző

0

Marco Bezzecchi igazán eredményes újonc szezont teljesít. A VR46 Akadémia tagjaként Valentino Rossi bizalmát élvezi.

Bezzecchi azonban azt is szem előtt tartja, hogy Rossi nyomdokaiba lépjen a királykategória csúcsán.

„Mindig is Vale rajongója voltam, fantasztikus érzés az ő nevével a motorunkon versenyezni” mondta Bez. – Számomra ez egy nagyon nagy álom, mert vele együtt megérkezni a MotoGP-be, az valami több. Mindig is hatalmas rajongója voltam. Óriási szerencsém volt, hogy találkoztam vele és sok évvel később csatlakoztam az akadémiához. Hosszú ideje vagyunk már együtt. Tartjuk a kapcsolatot és tanácsokat ad nekem. Ő egy nagyon-nagyon jó barát és egy fantasztikus edző.”

Marco Bezzecchi, Valentino Rossi, Gran Premio Motul de la República Argentina
Fotó: MotoGP Media

A Mooney VR46 Racing Team versenyzője, Bezzecchi sikeresen teljesíti újonc szezonját, Assenben dobogón végzett. A Thai Nagydíjon a pole pozícióba kvalifikálta magát, így feldobottan vág neki az e heti ausztrál MotoGP-nek.

„Az első célom, hogy megpróbáljak futamot nyerni” – mondta. „Hogy egyike legyek azoknak a srácoknak, akiknek lehetőségük van a győzelemre. Aztán szeretnék gyári motorra ülni. A Ducati a legjobb választás, a legjobb lehetőség, ez az álmom. Várom, hogy esélyt kapjak arra, hogy a gyári csapatban motorozhassak. Világbajnok akarok lenni a MotoGP-ben.”

Bagnaiáról így nyilatkozott: „Pecco adatait tanulmányozom, mert ő az, aki a legjobban kezeli a Ducatit.”

Bezzecchi elmondta élményeit a dobogós versenyhétvégéről is: „Ez volt minden bizonnyal a szezon legjobb napja. Az első dobogós helyezésem nagy érzelem volt. Az elején nem hoztam magamat a motoron. A téli teszten, majd Malajziában és Indonéziában már jobban éreztem magam.

„Hol tudok még fejlődni? A fékezésben. Ez a motor legerősebb része, de egyben a legnehezebb is, mert bíznod kell a motorban.

„Miben vagyok jó a kezdetektől fogva? A gumikkal való bánásmódban.

„Jó dolog gyorsnak és versenyképesnek lenni, és szinte minden versenyen harcolni. Nagyon elégedett vagyok.”

Bastianini: A következő 3 futam minden lesz, csak nem könnyű

0

Három futam van hátra a 2022-es MotoGP-szezonból és a maximálisan megszerezhető pontszám 75. Vajon Enea Bastianini még esélyes a világbajnoki címre?

„Mindannyian nagyon közel vagyunk egymáshoz. Már csak három futam hiányzik, így minden lesz, csak nem könnyű. Fogalmazzunk inkább így: biztosan érdekes lesz.” – mondta jelentőségteljesen a 2020-as Moto2-es világbajnok.

„Egy bonyolult versenyhétvégén vagyunk túl, de az biztos, hogy pozitívan tudom értékelni: A burirami esőben elért hatodik hely után a motivációnk továbbra is magas. Most három nagyon fontos verseny vár ránk, és a két egymást követő nagydíj, az ausztrál és a malajziai mindenképpen nagyon érdekes lesz.”

„Phillip Island-en még nem ültem MotoGP-motoron, így először meg kell ismernem az egész pályát. Sepangról viszont tudjuk, hogy ott gyorsak tudunk lenni. A februári tesztek fontos jelzéseket adtak nekünk.”

Valójában Bastianini érte el a legjobb időt az idei IRTA-teszten Sepangban – ez volt az előjele az egy hónappal későbbi katari győzelmének.

Nakagami kihagyja az ausztrál hétvégét

0

A hétfő reggeli kontrollvizsgálat után egyértelművé vált: az LCR Honda versenyzője, Takaaki Nakagami Buriram után a Phillip Island-i nagydíjat is kihagyja. Tetsuta Nagashima tehát újabb MotoGP-hétvégét teljesít.

Az Aragóniai GP-n történt bukás miatt a japán versenyző hosszabb kényszerszünetre kényszerült, mint eredetileg feltételezték: Takaaki Nakagami a gyógyulás útján van ugyan, de még két hét pihenésre szorul. Ezért Buriramhoz hasonlóan az ausztrál futamon is Tetsuta Nagashima ül majd az LCR Hondára.

Emlékeztetőül: Nakagami néhány nappal a jobb keze gyűrűs és kisujjának első műtétje után már túl volt a hazai versenyén, Motegiben, de aztán a 30 éves japán versenyzőnek hazájában egy második műtéten is át kellett esnie.

„A japán futam után újabb műtéten estem át az ujjaimon, és napról napra jobban vagyok, de még mindig nehéz néhány dolgot megfogni.” – jellemezte állapotát tíz nappal a beavatkozás után Nakagami.

„Jól érzem magam, nincsenek fájdalmaim, de az orvos azt javasolta, hogy még legalább két hétig pihenjek, ami azt jelenti, hogy kihagyom az ausztrál hétvégét.”

„Jövő hétfőn újabb orvosi vizsgálat következik, hogy eltávolítsák a varratokat, aztán eldöntjük azt is, hogy versenyezhetek-e Malajziában. Addig is a legjobbakat kívánom Nagashimának és a csapatomnak erre a hétvégére.”

Marc Márquez: Ausztráliában érezhetőek lesznek a gyengeségeink

0

A Repsol Honda sztárja, Marc Márquez elégedett a fejlődésével az aragóniai visszatérése óta. A burirami ötödik helyezés után egyértelműen a célt szem előtt tartva utazott haza.

Az ázsiai túra első két állomása után Marc Márquez a héten ismét Spanyolországban van.

„Így kell ezt kezelnem, még akkor is, ha szívesen maradtam volna Ázsiában. Nekem dolgom van, azon dolgozom, hogy visszajussak a csúcsra. Minden rendben van, de meglátogatom a fizioterapeutáimat és az orvosaimat Spanyolországban, hogy mindent jól kontrolláljak, és folytassam az edzéseket.” – magyarázta a 29 éves versenyző.

A versenymentes hétvége éppen jókor jött a nyolcszoros világbajnok számára, aki június 2-án esett át összesen negyedik felkarműtétjén, és alig három hete tért vissza a versenyzéshez:

„Ez a hét nagyon fontos volt. Természetesen továbbra is edzettem, de pihentem is. Általában akkor érzed a fejlődést, amikor egy nagy erőfeszítés után pihensz egy kicsit.”

„Phillip Island nehéz lesz, különösen a Hondával. Úgy gondolom, hogy a gyengeségeink különösen ezen a pályán lesznek érezhetőek.”

„A legfontosabb számomra az, hogy nagy lépéseket éreztem Aragóntól a Thaiföldig. Ez volt és ez a cél. Tudom, hogy a Honda talán hoz néhány új alkatrészt Ausztráliába. Meglátjuk, megpróbáljuk megérteni, hol tartunk, és már előre dolgozunk a következő szezonra.” – tekintett előre az 59-szeres MotoGP-győztes.