back to top
2025. június 25. 10:41
Kezdőlap Blog Oldal 718

Rossi Moor-győzelem a sachenringi hétvégén

A Northern Talent Cup versenysorozat harmadik versenyhétvégéjére a MotoGp-vel egyidőben és egy helyszínen folytatódott Sachenringen.

A MotoGP programjához igazodva az időmérőt, a szabadedzések után tartották.

Századmásodpercek döntöttek:

1 Jurrien VAN CRUGTEN NED BB64 Academy 1’32.635
2 Valentino HERRLICH GER Busch & Wagner Racing 1’32.665
3 Rossi MOOR HUN FAIRIUM Next Generation Riders 1’32.672

Titino egy első fogaskerék törés után a 11. helyről rajtolhatott.

A szombati verseny a késői kezdés ellenére nagyon melegben (32 °C) zajlott.

Rossi a 3. helyről nagyon jól kapta el a rajtot, és Farkas Kevinnel szinte végig csatázták a versenyt. Az élen ezúttal is percről percre változott a felállás. Rossi és Kevin csatájába néha Valentino Herrlich is beleszólt, de volt, hogy Varga Tibi kergette a két magyart.

Rossi Moor (92), Varga Tibor (44), Dustin Schneider (20). Fotó: Dorna Sports

Az utolsó körben Farkas, Rossi, Schneider és Varga Tibike volt a sorrend. Sőt még volt pár másodpercig, hogy Varga Tibi állt a harmadik helyen. A kockás zászlónál a sorrend:

Rossi Moor
Farkas Kevin
Varga Tibi

Rossi Moor. Fotó: Dorna Sports

Azonban sajnos Varga Tibit pályaelhagyás miatt egy hellyel visszaminősítették, így a harmadik helyen hivatalosan Dustin Schneider végzett.
Matteo Masili a 11. helyről rajtolva biztosan motorozta végig a versenyt és a 10. helyen végzett.

Vasárnap még melegebb időre ébredtünk. (34 °C)

A rajt Rossi számára nem sikerült, így az első körben a 6. helyen motorozott. Vincze Martin is állt az élen, majd ismét Rossi Moor, Farkas Kevin és Herrlich váltogatták egymást az élen.

Rossi Moor (92), Farkas Kevin (28), Vincze Martin (12), Valentino Herrlich (10), Varga Tibor (44) Fotó: Dorna Sports

Mint mindig, itt is az utolsó körig húzták a fiúk az idegeinket. A kockás zászló először Rossi Moort, aztán Farkas Kevint, majd Lenoxx Phommarát intette le, ebben a sorrendben. Ismét jött a versenybíróságtól a határozat, hogy Rossit pályaelhagyás miatt egy helyezéssel visszaminősítették. Rossit a pálya „Vízesés” részénél szorították ki, és elkerülve az ütközést kénytelen volt egy pár centit korrigálni.

Rossi Moor, Farkas Kevin és Lenoxx Phommara a dobogón. Fotó: Dorna Sports

Matteo végig biztosan motorozva javított tegnapi teljesítményén, és a 9. helyen végzett. Rossi mindkét versenyen az egyetlen versenyző volt, aki 1:33 alatt hozta a köridőket: Szombaton 1:32:872,  vasárnap 1:32:965.

Az első futam végeredménye ezen a linken, a másodiké, valamint a bajnokság állása pedig ezen a linken tekinthető meg.

A Northern Talent Cup a mostani hétvégén, Assenban folytatódik, a MotoGP betétfutamaként.

Félezer indulóból 76. lett Zsigovits Norbert az Erzbergrodeón

Zsigovits Norbert az endurózás világának ékkövén indult Ausztriában. Az Erzbergrodeo 500 indulójából pedig az előkelő 76. helyen végzett.

2019 után először gyűlt össze az endurózás, illetve az offroad-mezőny krémje, hogy az Erzbergrodeo keretein belül megmérethesse magát. A verseny egészen elképesztő mennyiségű indulót, 1200 motorost érdekelt. Ebből végül az 500 legjobb jutott be a két napos prológ során a vasárnapi főversenyre, melyet végül Manuel Lettenbichler nyert meg. De a többit már halljuk Zsigovits Norbert szájából!

A verseny talán a rali és a klasszikus enduro keverékeként írható le a legjobban” – mondta el nekünk az Erzbergrodeo kapcsán Zsigovits. „A döntőbe a két nap prológja során futott jobbik időddel lehet bejutni, összesen 500 versenyzőnek. A verseny teljesítésére négy órád van, ha esetleg nem érsz célba, akkor az alapján értékelnek, hányadik ellenőrzőpointig értél el. A pálya hosszú harmincöt kilométer. A motorosok aztán ötvenesével indulnak.

Zsigovits végül az Erzbergrodeo 500 indulójából a 76. legjobb lett. „Nagyjából erre számítottam, és ez első évhez képest egy jó eredményt. Valamivel talán lehetett volna jobb is. A 11. ellenőrzőpointig ugyanis 35. helyen álltam. Ott viszont volt egy feljáró, ahol nagyon tolakodni kellett, illetve felhúzni egymást. Ez jókora stressz, fejben pedig még nem teljesen raktam össze, hogy lehetne ezt igazán jól csinálni. Ott rengeteg időt vesztettem.

És ha már a felhúzások… Zsigovits szavaiból kiderül, hogy az Erzbergrodeo egy rettenetesen fizikális verseny. „Három-négy embernek is én segítettem. Muszáj, mert különben az ember lent marad, és csak ott fog ácsorogni. Ehhez van a motor elején egy fogantyú, amibe bele lehet kapaszkodni, illetve az első kereket is meg lehet fogni. Végső esetben pedig van kötél is a felhúzáshoz.

A hardenduro jókora kihívás. „Ez egy teljesen új impulzus, de pontosan ezért is vágtam bele. Egy év múlva már lehetnek ebben elég jó eredmények. A fő irány persze továbbra is a superenduro.

Zsigovits szerint az Erzbergrodeo az enduro-versenyzés ékköve. „Olyan az egész, mint egy óriási fesztivál. Olyan árak is vannak… De a mezőnyben ott van az összes nagy endurós, illetve off-roados név. A superenduro-vb legnagyobb sztárjai is talán Haaker kivételével mind ott voltak a mezőnyben. Az egész egy óriási felhajtás, ez nagyon jól látszik a nézői érdeklődésen is.

Lettenbichler lett az Erzbergrodeo nyertese

0

Hétvégén zajlott az enduro-versenyzés ékköve, a 2019 után először megrendezett Erzbergrodeo. Gigamezőny jött össze a versenyre.

A legendás Red Bull Erzbergrodeo 2019 óta nem fogadhatta a műfaj legjobbjait világszerte, 2022-ben tehát jókora érdeklődés mutatkozott a verseny 26. kiírása iránt. Ennek megfelelően egészen elképesztő, 1200 fős nevezési lista gyűlt össze a hardenduro-világbajnokság osztrák futamára.

Az első sorban ott volt az összes nagy esélyes, így Manuel Lettenbichler, Michael Walkner, Teodor Kabakcsiev és Mario Román is. A verseny első drámáját Graham Jarvis hozta, a tabella éllovasa ugyanis egy órát vesztegelt egy műszaki hiba javítása alatt.

Tulajdonképpen rögtön a verseny elején Manuel Lettenbichler állt az élre, őt szorosan követte Walkner és Román. Később Lettenbichler növelni tudta előnyét, a második helyre viszont Román zárkózott fel. A háromfős élboly végül kettővé zsugorodott, a győzelem kérdése egyre inkább Lettenbichler és Román között dőlhetett el. Három óra versenyzés után végül mindössze három perc döntött előbbi javára.

2022 Erzbergrodeo
Fotó: Red Bull Content Pool

A harmadik helyre az a Trystan Hart ért fel, aki már a nap elején is a top 5-ben volt. Bár később némileg visszaesett, és voltak időszakok, amikor csak hetedik helyen állt, végül fel tudott kapaszkodni. Ezzel Hart az Erzbergrodeo történetének első kanadai dobogósa lett. Később Michael Walkner a jó kezdés után visszaesett, így ő csak a hatodik helyen tudott befutni. A negyedik hely így Billy Bolt és Alfredo Gómez között dőlt el, kettejük között végül valamivel több, mint két perc döntött.

2015-ben még Manuel Lettenbichler apja, Andreas tudott diadalmaskodni a versenyen, ezzel ők lettek az Erzbergrodeo történetének első győztes apa-fiú párosa. Az első sorból induló Zsigovits Norbert az 500 induló közül a 76. helyen ért célba, hamarosan az ő beszámolóját is olvashatjátok a versenyről!

A versenyt ténylegesen nyolcan fejezték be, a többieket az elért checkpointok száma alapján értékelték.

A dobogósok nyilatkozatai

Manuel Lettenbichler: „Rettenetesen fáradt vagyok. Nagyon keményen kellett nyomnom, de most a fellegekben járok. Az Erzbergrodeo megnyerése mindig ott volt a saját személyes bakancslistámon. Többször kerültem már közel ehhez, most pedig végre megvan! Rettenetesen stresszes volt az egész verseny, miután főleg a második félidőben Mario ott volt a nyakamon. Miután elsőnek értem oda a Motorey Highway-szakaszhoz, még ív sem volt, így fákon kellett másznom. Nagyon kimerültem. Mindig mondtam, hogy akarok vinni még egy trófeát a Lettenbichler házba, most pedig ez megtörtént!

Mario Román: „Nagyon kemény verseny volt. Bejártunk rengeteg szakaszt, de még így is szembesültünk meglepetésekkel. Talán minden idők legkeményebb versenye volt azok közül, amin én ott voltam. Nagyon közel voltam Manihoz, de egyszerűen nem tudtam tovább csökkenteni a hátrányomat. Hétfőn elvesztettem a nagypapámat, így ezt az eredményt most neki ajánlom.

Trystan Hart: „Egy jókora hibát vétettem a Carl’s Dinner szakasz előtt, ami miatt visszaestem a nyolcadik helyre. Ott azt hittem, minden esélyem elszállt. Amikor odaértem, tudtam, hogy valami nagyot kell nyújtanom, ha valamit akarok még ettől a versenytől. Ez viszont rengeteget kivett belőlem. Nem voltam extrém fáradt, de rendesen görcsölt már a lábam. Ez a dobogó óriási eredmény számomra. Nagyon szerettem volna felhelyezni Kanadát a hardenduro térképére, ez pedig most az Erzbergrodeo alkalmával sikerült is!

Az Erzbergrodeo végeredménye

# Versenyző Motor Idő
1 Manuel Lettenbichler KTM 2:58:51
2 Mario Román Sherco 3:02:17
3 Trystan Hart KTM 3:11:53
4 Billy Bolt Husqvarna 3:18:25
5 Alfredo Gómez GasGas 3:20:30
6 Michael Walkner GasGas 3:40:32
7 Wade Young Sherco 3:55:13
8 Matthew Green KTM 3:55:54

A bajnokság állása az Erzbergrodeo után

# Versenyző Motor Pont
1 Billy Bolt Husqvarna 45
2 Mario Román Sherco 43
3 Manuel Lettenbichler KTM 40
4 Graham Jarvis Husqvarna 37
5 Teodor Kabakcsiev KTM 35
6 Alfredo Gómez GasGas 33
7 Wade Young Sherco 32
8 Michael Walkner GasGas 29
9 David Cyprian KTM 16
10 Matthew Green KTM 16

Bagnaia: Nem értem mi történt

0

Az előző öt MotoGP-futamon a Ducati gyári versenyzője, Francesco Bagnaia két győzelmet aratott, azonban Sachsenringen ismételten bukott. Nem tudott magyarázatot adni esésére.

Francesco Bagnaia nagy reményekkel indult a német nagydíjon a pole pozícióból, de aztán a negyedik kör elején az 1-es kanyar kijáratánál bukott, amikor megcsúszott a hátsó kereke. „Pecco” először hitetlenkedve ült az aszfalton, majd csalódottan visszakullogott a boxba.

Sajtótájékoztatója előtt az olasz versenyző bevágott két bécsi kolbászt. „Rengeteg kalóriát égettem el ma” – mondta epés humorral. A bukás után látott düh kicsit elhalványult. „Végül is eltelt néhány óra” – mondta Bagnaia.

Mi történt valójában? „Kezdjük az alapokkal: A motoron ülök, ha bukom, az azért van, mert hibáztam” – mondta Bagnaia. „De a dinamika nagyon furcsa volt az biztos. A mai MotoGP-ben ritka, hogy a versenyzők megpördülnek a kigyorsítás alatt. Ezen a hétvégén minden nap körülbelül 70 kört mentem, és soha nem történt ilyesmi. Egyáltalán nem számítottam erre, ezért eléggé feldúlt voltam. Még most is nagyon dühös vagyok – különösen azért, mert nincs magyarázatom a bukásra.”

„Abban a pillanatban, amikor elkezdtem húzni a gázt, megpördültem. Így buksz egy Moto2-es motorral vizes pályán”értetlenkedett az olasz. „Olyan versenyző vagyok, aki önkritikus, ha hibázott, és elfogadja a saját hibáit. De ma nagyon nehéz volt számomra. Újra és újra lepörgetem a pillanatot a fejemben, hogy magyarázatot találjak. Sajnos azonban nem látok semmit, amit mondhatnék: Ez van.”

Ha megnézzük a felvételeket vagy az adatokat, még egy kicsit lágyabban is használtam a gázt. Ennek ellenére mégis buktam. Vagy nagyon nehezek voltak a körülmények… De ha megnézem, hogyan motoroztam az első körökben, nem aggódtam” – fejtegette a ducatis.

„Nem hiszem, hogy bármi módon meg lehet érteni ezt a bukást. Kicsit keményebben fékeztem, de még mindig a határokon belül. Jól megfékeztem a motort, nem estem át az elejére. Amikor elengedtem a féket és elkezdtem adni a gázt, megpördültem. A kipörgésgátló már beavatkozott. Tehát nem lehet azt mondani, hogy az elektronika sem működött. Nyilvánvaló, hogy a tapadási szint ma alacsonyabb volt, de normális esetben jön egy figyelmeztetés, mielőtt bukunk. Egyszerűen megpördültem.”

„Nagy kár, mert elszalasztottunk egy újabb esélyt” – bosszankodott Bagnaia. „A versenyig tökéletes hétvége volt. Ismét ott voltunk a legerősebbekkel, vagy talán mi voltunk a legerősebbek. Fabio azonban egyre inkább megmutatja, hogy ő a legjobb.”

A szezon negyedik nullázása után Bagnaia lemaradása a világbajnokságot vezető Fabio Quartararo mögött 91 pontra nőtt. „Már ez előtt is nehéz volt, 66 pont volt a különbség. Most már biztosan sokkal nehezebb” – ismerte el. „De még van tíz versenyünk, és megpróbáljuk kihozni belőle a maximumot, és a lehető legelőrébb végezni.”

Knockhill BSB – O’Halloran duplázni tudott

0

O’Halloran ezidáig nem tudott győzni Skóciában – ezúttal duplázni tudott, miután mindkét vasárnapi futamot behúzta Knockhillben.

Második futam – O’Halloran legyőzte az átkot és győzni tudott először Skóciában

Jason O’Halloran megszerezte élete első brit bajnoki futamgyőzelmét Knockhillben, a hétvége második futamán a dobogó legfelső fokára állhatott.

A futam elején Kyle Ryde a bajnokságot vezető Bradley Ray és Rory Skinner előtt az élre állt, de Skinner az első körben átvette a vezetést.

Peter Hickman és Andrew Irwin számára idő előtt véget ért a verseny, miután a páros a második körben a hajtűkanyarban kiesett.

Az élen Skinner próbálta maga mögött tartani Rayt és O’Hallorant, akik Ryde-ot tessékelték hátrébb. Azonban a nyolcadik körben Leon Haslam és Storm Stacey ütköztek a hajtűkanyarban, ami a biztonsági autó pályára gurulását eredményezte.

Amikor a verseny újraindult, Skinner eleinte még képes volt Rayt és O’Hallorant feltartóztatni, de a McAMS Yamaha versenyzője ismét támadásba lendült. A 22. körben Ray a hajtűkanyarba érve kissé letért az ideális ívről, amit O’Halloran azonnal ki is használt és megelőzte riválisát.

O’Halloran ezután Skinner-t vette célba, és hajtott első futamgyőzelmére Skóciában. Négy körrel a futam vége előtt az élre állt, amikor Lee Jackson csatlakozott az előtte lévő trióhoz, hogy harcba szálljon az elsőségért.

Mivel O’Halloran előnyt tudott kimotorozni, az FS-3 Kawasaki versenyzői, Skinner és Jackson mérkőztek meg a második helyért. Jackson végül megelőzte csapattársát, és sikerült elhárítania Skinner ellentámadását is. A versenyzőpáros az FS-3 Kawasaki csapat első kettős dobogós helyezését szerezte meg, Ray pedig a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót.

A csapattársak nem kímélték egymást:

Tommy Bridewell lett az ötödik Josh Brookes, Danny Buchan és Glenn Irwin előtt volt. Ryde eközben a kilencedik helyre esett vissza, míg Tarran Mackenzie a tizedik helyet szerezte meg, miután a rajtrács végéről indult, mivel kihagyta a szombati sprintfutamot időmérős bukása miatt.

Knockhill – BSB 2. futam végeredménye:

1 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha
2 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 0.715
3 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki 1.010
4 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha 1.821
5 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Ducati 2.810
6 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 3.406
7 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 4.327
8 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 4.439
9 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 6.094
10 Tarran MACKENZIE McAMS Yamaha Yamaha 7.286
11 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 9.361
12 Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 12.589
13 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 15.229
14 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 15.371
15 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 16.017
16 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 16.656
17 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 20.647
18 Dan LINFOOT iForce BMW BMW 21.398
19 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 25.495
20 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 25.757
21 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 38.407
Nem ért célba
Luke MOSSEY TAG Racing Honda 2 kör
James EAST NP Racing Kawasaki 2 kör
Luke HOPKINS Black Onyx Security Honda 5 kör
Ryan VICKERS FHO Racing BMW 8 kör
Dan JONES iForce BMW BMW 11 kör
Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 23 kör
Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 23 kör
Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 29 kör
Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 29 kör

 

Harmadik futam – O’Halloran duplázott

Jason O’Halloran kettős futamgyőzelmet ünnepelhetett vasárnap Knockhillben, Bradley Ray a második helyen ért célba.

A harmadik futam rajtjánál Rory Skinner arra pályázott, hogy a hazai versenyen elért dobogós helyezéseinek számát növelni tudja, és a rajt után az élre állt O’Halloran és Ray előtt.

Skinner azonban az ötödik körben kiesett az élről, így Ray vette át a vezetést, aki időközben megelőzte O’Hallorant. Ray tartotta az előnyét egészen öt körrel a lientés előttig, amikor a McAMS Yamaha versenyzője támadásba lendült; a hajtűkanyarban átvette a vezetést.

O’Halloran 0,993 másodperccel előzte meg Rayt a célban, a harmadik helyért folytatott harc pedig a verseny során ötfős küzdelemmé alakult. Végül Lee Jackson legyőzte riválisait, és megszerezte második dobogós helyezését a hétvégén.

Danny Buchan átverekedte magát a mezőnyön, és végül a negyedik helyen ért célba, amivel a szezon eddigi legjobb eredményét érte el. Mögötte a Tommy Bridewell, Glenn Irwin és Josh Brookes értek célba. Tarran Mackenzie az utolsó körökben felzárkózott Brookesra, és a nyolcasik helyen látta meg a kockás zászlót. Az első tízben még Kyle Ryde és Tom Sykes végzett.

Knockhill – BSB 3. futam végeredménye:

1 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha
2 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha 0.993
3 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 1.587
4 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 2.302
5 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Ducati 4.560
6 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 5.284
7 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 6.082
8 Tarran MACKENZIE McAMS Yamaha Yamaha 6.373
9 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 12.846
10 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 14.502
11 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 14.596
12 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 14.977
13 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 15.330
14 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 20.317
15 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 20.417
16 Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 21.047
17 Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 27.642
18 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 33.879
19 Luke HOPKINS Black Onyx Security Honda 39.854
20 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 40.937
21 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 1 kör
22 James EAST NP Racing Kawasaki 1 kör
Nem ért célba
Ryan VICKERS FHO Racing BMW 7 kör
Luke MOSSEY TAG Racing Honda 12 kör
Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 13 kör
Dan LINFOOT iForce BMW BMW 15 kör
Dan JONES iForce BMW BMW 15 kör
Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 19 kör
Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 21 kör
Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki 26 kör

 

Brad Binder: Hosszú hétvégén vagyunk túl

0

Rendkívüli felzárkózást mutatott be Sachsenringen a dél-afrikai versenyző. Binder a 15. rajtkockából indulva 7. lett. Mégsem teljesen elégedett.

„Hosszú hétvégén vagyunk túl itt Sachsenringen. 3 napot fáradoztunk azon, hogy egyetlen körön versenyképesek legyünk. Ez valóban nem volt egyszerű számunkra, mivel minden edzésen kiszorultunk a Top10-ből. Még akkor is, amikor úgy éreztem, hogy mint versenyző, nagyon is jól teljesítek.” – kezdi Binder.

„Természetesen az sem könnyítette meg a helyzetünket Oliveirával, hogy meglehetősen hátulról, a 14. és 15. rajtkockából indultunk. A reggeli bemelegítő edzésen azonban jobb volt a tempóm. Tudtam, hogy hol a határ. A célom az volt ma, hogy leintsen a kockás zászló. Nagyon örülök, hogy egyben vissza tudtam hozni a motort a bokszba, mivel ez is hatalmas jelentőséggel bír esetünkben. A 7. hely nem az, amit vártunk, de a futam végére nagyon elkezdtek fogyni a gumik. A verseny felénél még azt hittem, több versenyzőt is meg tudok előzni. Mindent beleadtam, de sajnos ennyire futotta. A hátsó gumi ennyit bírt.”

„Most nagyon igyekeznünk kell, mert következő hétvégén egy teljesen más karakterű pálya jön, ahol bizonyára hűvösebb időjárási viszonyok fogadnak majd minket. Remélem ,hogy az ottani körülmények jobban fekszenek majd nekünk.”

 

Sachsenring – a második NTC futamon is kettős magyar diadal!

A Sachsenring nagyon kedves lesz nekünk magyaroknak. A szombati Northern Talent Cup futam után a vasárnapin is két magyar végzett az első helyen.

Verseny

A futam felvétele itt nézhető vissza.

Farkas Kevin ezúttal is zseniálisan rajtolt, ugyanis a hatodik helyről előrelépve az elsőként fordult az első kanyarban. Az elsőséget közel két körön át tartotta is, amikro leelőzte a holland Loris Veneman. Ezután kialakult egy újabb, sokfős élboly, aminek először Rossi Moor állt az élén, de volt, amikor Vincze Martin szelte át elsőként a célvonalat. Tegnaphoz hasonlóan ismét többször volt, hogy három magyar volt az élen – csak Kevin és Rossi mellé ezúttal Martin csatlakozott, nem Varga Tibike.
A három magyar srác közé két német és egy holland fiú, Dustin Schneider, Valentino Herrlich és Jurrien Van Crugten ékelődött be olykor, de az élen Farkas és Moor tartották magukat.

Az élboly, három magyarral: Moor (92), Farkas (28) és Vincze (12). Mellettük még Schneider (20) és Herrlich (10). Fotó: Dorna Sports

Később szép lassan felzárkózott rájuk a svájci Lenoxx Phommara, Vincze Martin pedig bekerült a húsdarálóba, és hátrébb csúszott.
Az utolsó kör kezdetére Farkas és Moor kicsi el tudtak lépni, de a többiek hamar utolérték őket. Phommara még be tudott szúrni Farkasnak az utolsó előtti kanyarban – aki az utolsóban válaszolt erre. A célvonalat Rossi Moor szelte át elsőként, ám utólag egy hellyel hátrasorolták, mivel az utolsó körben kiszélesítette a pályát – pontosan ugyanott, ahol tegnap Varga Tibike, csak most ő nem a bronzot, hanem az aranyat veszítette el. A győzelem így Farkas Keviné lett, Rossi Moornak az ezüst, Lenoxx Phommarának pedig a bronz jutott.

Ismét két magyar a dobogó első két fokán! Fotó: Dorna Sports

Vincze Martin zseniálisan versenyzett ma, a dobogóra azonban nem fért fel: ötödikként zárta a második szászországi viadalt. Varga Tibike ma nem tudott úgy szárnyalni, mint tegnap – a 11. helyéért öt pont a jutalma. Lőrinc Laci ma sem gyarapította a pontjai számát, egy perc hátrányban, 21-ként futott be.

Varga Tibor (44) ma nem tudott a dobogóért harcolni. Itt Noa Cuypers (18 és Kilian Holzer (57) előtt halad. Fotó: Dorna Sports

Sachsenring – Northern Talent Cup második futam végeredménye:

1 FARKAS Kevin HUN Agria Racing Team 28’07.721
2 Rossi MOOR HUN FAIRIUM NGRT 0.000
3 Lenoxx PHOMMARA SWI Team Phommara 0.139
4 Jurrien VAN CRUGTEN NED BB64 Academy 0.361
5 VINCZE Martin HUN Chrobák MSE 0.535
6 Dustin SCHNEIDER GER Goblin Racing 0.630
7 Rocco SESSLER GER MCA Racing 0.840
8 Maxime SCHMID SWI Team Schmid 1.248
9 Matteo MASILI ITA FAIRIUM NGRT 1.319
10 Loris VENEMAN NED TeamNL Open Line 3.454
11 VARGA Tibor HUN Forty Racing 9.227
12 Kilian HOLZER AUT HK Racing 9.461
13 Valentino HERRLICH GER Busch & Wagner Racing 9.580
14 Noa CUYPERS BEL Junior Black Knights 9.938
15 Filip NOVOTNÝ CZE Brno Circuit JRT 18.372
16 Julius COENEN GER Helena & Julius Racing 18.454
17 Loris DEKKERS BEL Junior Black Knights 39.558
18 Luca GÖTTLICHER GER JRP Junior Academy 39.794
19 Delano GREVEN NED KNMV/DG Motorsport 39.886
20 David SIDOROV UKR SP-Moto Junior Team UA 39.972
21 LŐRINC László HUN BRR Team 1’03.457
22 Levin PHOMMARA SWI Team Phommara 1’03.460
23 Rio OLOFSEN NED TeamNL Open Line 1’11.286
24 Michal PROKEŠ CZE Brno Circuit JRT 1 kör

Farkas Kevin így nyilatkozott a futam után:

A srácoknak nem lesz sok idejük pihenni: jövő hétvégén Assenban, a MotoGP Holland Nagydíjának betétfutamaként folytatják a pontvadászatot. Búcsúzóul nézzük meg a tabella állását. Mivel az eddigi hat futamból ötöt magyar versenyző nyert meg, így kifejezetten jól állunk:

 A 2022-es Northern Talent Cup állása három forduló után:

1 Rossi MOOR HUN FAIRIUM NGRT 127
2 FARKAS Kevin HUN Agria Racing Team 94
3 Dustin SCHNEIDER GER Goblin Racing 73
4 Loris VENEMAN NED TeamNL Open Line 70
5 Matteo MASILI ITA FAIRIUM NGRT 59
6 VINCZE Martin HUN Chrobák MSE 55
7 Jurrien VAN CRUGTEN NED BB64 Academy 53
8 Lenoxx PHOMMARA SWI Team Phommara 46
9 Rocco SESSLER GER MCA Racing 40
10 Kilian HOLZER AUT HK Racing 37
11 VARGA Tibor HUN Forty Racing 35
12 Noa CUYPERS BEL Junior Black Knights 32
13 Maxime SCHMID SWI Team Schmid 31
14 Luca GÖTTLICHER GER JRP Junior Academy 21
15 Julius COENEN GER Helena & Julius Racing 17
16 Valentino HERRLICH GER Busch & Wagner Racing 14
17 Filip NOVOTNÝ CZE Brno Circuit JRT 13
18 David SIDOROV UKR SP-Moto Junior Team UA 7
19 Rio OLOFSEN NED TeamNL Open Line 7
20 LŐRINC László HUN BRR Team 4
21 Michal PROKEŠ CZE Brno Circuit JRT 2
22 Loris DEKKERS BEL Junior Black Knights 2
23 Levin PHOMMARA SWI Team Phommara 1
24 Sviatoslav PYLYPENKO UKR SP-Moto Junior Team UA 0
25 Delano GREVEN NED KNMV/DG Motorsport 0

 

Pannónia-ring – Hihetetlenül izgalmas futamot láthattak a nézők

Vasárnap rendezték a Pannónia-ringen az oldalkocsis világbajnoki hétvége második futamát. Nagyon izgalmas versenyt láthattak a pályára kilátogató nézők.

A szombathoz hasonlóan vasárnap is napos, az előzőekhez képest melegebb, de szeles idő várta a mezőnyt a rajtrácson. Az előző futamhoz hasonlóan, a tabella vezető párosa Ellis és Clement indulhattak az élről. Jó rajtoltak és az első kanyarban az élen fordultak a Markus Schlosser – Marcel Fries alkotta duó előtt.

Mögöttük nagyon szorosan érkeztek a többiek, Bennie Streuer – Kevin Kolsch, Stephen Kershaw – Ryan Charlwood, Harry Payne – Mark Wilkes sorrendben. Kimeswenger és Sedlacek versenye korán véget ért, az első kör után a boxba kényszerültek kuplungprobléma miatt.

A vasárnapi futamon nem három, hanem négy csapat maradt együtt az élen, hogy megküzdhessenek a futamgyőzelemért. Nem is akármilyen csatákat láthattunk. A verseny második körében a Kershaw/Charlwood duó vette át a harmadik helyez a Streuer/Kolsch párostól. Jó néhány körön keresztül Ellis/Clement, Schlosser/Fries, Kershaw/Charlwood, Streuer/Kolsch sorrendben haladtak a versenyzők az első négy pozícióban. A nyolcadik körben kezdődött egy nagy adok-kapok az élen, többször helyet cseréltek az első két helyen álló párosok, hasonlóan a harmadik – negyedik helyen haladó duókhoz.

A hátrébb motorozó csapatok között is nagy csatákat láthattunk, a Peugeot/Peugeot és a a Wyssen /Hoffer duók között, de Payne és Wilkes is felzárkózott, szoros verseny volt a három alakulat között.

Kimeswenger és Sedlacek kiesésével Cable és Richardson Vinet és Arifon ellen vívott kemény csatát a teljes futam alatt az utolsó helyeken, amelyből utóbbiak jöttek ki győztesen.

Vinet / Arifon
Hihetetlen testhelyzet az utas részéről / Vinet / Arifon Fotó: P1Race

Négy körrel a leintés előtt a második kanyarban, amikor a két vezető csapat egymás mellett haladt, Ellis és Clement szélesre ment, amivel Schlosser/Fries került ismét az az élre. Kershaw/Charlwood volt ekkor a második, majd néhány kanyarral később Schlosser/Fries is kiszélesítette a pályát, és visszaestek a negyedik helyre. Streuer és Kolsch álltak az élre, a kör végén Streuer/Kolsch, Ellis/Clement, Kershaw/Charlwood, Schlosser/Fries volt a sorrend.

A futam utolsó szakaszában a Streurer/Kolsch duónak sikerült előnyt kimotoroznia,  Schlosser/Fries pedig közvetlenül Kershaw/Charlwood mögött haladtak, és végül sikerült megelőzniük őket a dobogóért.

Streuer/Kolsch duó az élen
Streuer/Kolsch duó az élen Fotó: P1Race

Az Ellis/Clement alkotta csapat mindent megtett, hogy megpróbáljanak előzni és újra az élre állhassanak, de ez nem sikerült nekik, azonban így sem voltak csalódottak a verseny végén. Nagyon elégedett és mosolygós dobogósokat láthatott a magyar publikum és azt gondolom, hogy mi, akik kint voltunk a pályán, hasonlóan elégedettek lehetünk a show-val, amit az oldalkocsis világbajnoki mezőny nyújtott ezen a hétvégén a Pannónia-ringen.

A megérdemelt pezsgőzés
A megérdemelt pezsgőzés Fotó: P1Race

Pannónia-Ring – FIM Sidecar world Championships 2. futam végeredménye:

1 Bennie Streuer Kevin Kölsch Bonovo Action
2 Todd Ellis Emmanuelle Clement Santander Salt 1.396
3 Marcus Schlosser Marcel Fries Gustoil Sidecar 1.425
4 Stephen Kershaw Ryan Charlwood Quattro Group 2.129
5 Ted Peugeot Vincent Peugeot FHC Competition 10.532
6 Lukas Whyssen Thomas Hofer Gustoil Sidecar 19.656
7 Harry Payne Mark Vilkes DAO1886 30.372
8 Claude Vinet Sebastien Arifon Team Vinet LKS 1:48.470
9 Kevin Cable Charlie Richardson LW Racing 1:48.622
Nem ért célba
Peter Kimeswenger Ondrej Sedlacek MRSC Gunskirchen

Aleix Espargaró: Azt hittem, fel kell adnom a versenyt

0

Egyik kedvenc pályája közé sorolja Aleix Espargaró Sachsenringet. A mai futam azonban nem valószínű, hogy a kedvencek közé kerül majd.

Ugyan a 4. helyen végzett, a spanyol versenyző mégsem elégedett. Egyrészt legnagyobb riválisa, Fabio Quartararo zsebelte be a futamgyőzelmet, másrészt voltak problémái az első gumival. Úgy véli, emiatt nem jött össze a dobogó.

„A rajtrácson lecseréltük az első gumit.” – kezdi Espargaró.

„Akkor vettem észre, hogy valami nem stimmel,amikor kijöttem a bemelegítő körre. Vibrált a motor eleje. Nagyon mérges voltam, mert már nem volt idő kicserélni a gumit. Pénteken 7 pilótának volt hasonló gondja a versenygép elejével, szombaton pedig Joan Mirnek. Nekem, személy szerint nem volt eddig ilyen problémám, mindig tökéletesen működött, nem pattogott. Az első 6-7 körben nem volt gond, de utána a motor hátulja is rendetlenkedni kezdett. Csodálom, hogy egyáltalán dobogó közeli pozícióban tudtam maradni. Többször hittem azt, hogy fel kell adnom a versenyt.”

„Végül 4. lettem, de lehettem volna 2. is akár. A futam végén az az elfékezés abszolút az én hibám volt. Próbáltam zárni az ívet, de nagyon csúszkált a motor. Az Aprilia erős kanyarsebességét abszolút nem tudtam kihasználni. Ha megnézzük a tempómat, olyankor meglehetősen lassú is voltam.”

Bradl: A Honda vezethetetlen ilyen melegben

0

Marc Márquez hiányában Stefan Bradl ül a Repsol Honda boksz bal oldalán. A németnek azonban hiába a hazai pálya, nem tudott értékelhető eredményt elérni.

Valószínűleg amilyen gyorsan csak lehet, Bradl szeretné elfelejteni a mai futamot. Mindössze a 16. helyen fejezte be a Német Nagydíjat, ami jelen esetben az utolsó célba érkezőt is jelentette. A még pontszerző 15. pozícióban motorozó Remy Gardnertől is 21 másodpercet kapott a hazai pilóta. A Repsol Honda másik versenyzője, Pol Espargaró zúzódásaira, illetve a melegre hivatkozva idejekorán feladta a futamot. Nem a gyári Honda hétvégéje volt a mosatni, az egyszer biztos.

„Pol kiállt. A sérülései és a meleg miatt. Fogalmam sincs, hogy én miért fejeztem be a futamot egyáltalán. 21 másodperccel voltam lemaradva az előttem haladó versenyzőtől. Előfordul, hogy a hazai futamodon labdába sem tudsz rúgni, ez ma pont így alakult. Borzalmas.” – kezdi Bradl.

„A Honda egyelőre nem fejlesztett olyan burkolatot, amivel az ilyen hőséget túl lehetne élni. Ennek az üzenetnek célba kell találnia. Elfogadhatatlan, ami történt. Ilyen nincs. Nagyon sok szörnyű és meleg futamon részt vettem már, de ez. Komolyan nem tudom, miért fejeztem be egyáltalán.”

„Szabályosan égett az ujjam, nem tudtam rendesen fékezni pár kör után. A sok bal kanyar miatt az ember jobb keze nem kap túl sok menetszelet. Ez még inkább megnehezítette a dolgokat. 10 kör után már a lábam is égett. Ilyen időjárási körülmények között ez a motor vezethetetlen. Sürgősen találnunk kell valami megoldást.”