back to top
2025. június 25. 06:14
Kezdőlap Blog Oldal 717

Mir: Összeértünk Oliveirával

0

Az eddigi szezon legjobb hétvégéje lehetett volna Mir számára a német forduló, de sajnos hiába minden igyekezet, pont nélkül zárt a spanyol.

Joan Mir remekül kezdte a pénteki napot. A másnap megrendezésre került időmérőn is a 12. rajtkockát szerezte meg. Ezek alapján úgy vélte, az eddigi legeredményesebb futam vár majd rá. A verseny 4. körében azonban összeért Oliveirával, melynek eredményeképp elesett a 2020-as világbajnok.

„Ez a hétvége tele volt magasságokkal és mélységekkel.” – kezdi Mir.

„Pénteken és szombaton olyan jól éreztem magam, mint mostanság soha. Biztos voltam benne, hogy ez a hétvége fog a legjobban sikerülni az eddigi futamok közül. A tempónk is rendkívül jó volt.”

„A tikkasztó hőség miatt a közepes gumikat keményre cseréltük hátul. Ez is közrejátszott a későbbi bukásban. Nem működtek túl jól a gumik az első pár körben, számos pozíciót veszítettem az egyenesekben. Az 1-es kanyar előtt Oliveira mellém került a 4. körben. Ugyanakkor fékeztünk, de ő a belső íven volt. Ahogy megpróbáltam lezárni az ívet, összeértünk. Kikényszerültem az ideális íven túlra, elment a motor eleje és elestem. Kellett volna még pár kör, hogy a gumik elérjék a megfelelő hőmérsékletet.”

Fejlesztéseket sürget Scott Redding

0

Nem úgy alakul egyelőre Scott Redding 2022-es szezonja a BMW-vel, ahogy azt ő várta. Technikai fejlődésekben látja a változás kulcsát.

Néhány kivételes futamtól eltekintve Scott Redding általában valahol a top 10 határán, sokszor azon kívül táncol. Legjobb eredménye az asseni harmadik futam, ahol ötödikként intették le az angolt. Redding első BMW-s szezonja tehát jelentősen más szinteken telik, mint ahhoz tavaly, illetve tavalyelőtt a Ducati nyergében hozzászokott. 2020-ban másodikként, tavaly a harmadik pozícióban zárta a szezont. Szezonjait rendszeres futamgyőzelmek, de minimum stabil dobogók kísérték. Idén viszont egyelőre mindössze 48 ponttal rendelkezik, amivel csak 10. összetettben.

Az az igazság, hogy a versenytempónk még csak nem is rossz” – gondolkozott el Redding a crash.net felvetésére. „Az alapján a hatodik-hetedik hely folyamatosan jöhetne. Amivel viszont nagyon komoly gond van, az a rajt. Márpedig ez rendkívül fontos, különben az első körökben a 16-17-18. helyeken találom magam. Elkezdesz ezekkel a srácokkal harcolni, és hirtelen két kör alatt 4-5 másodpercet vesztesz.

Ennek pedig egy megoldása van Redding szerint. „A versenytempó abszolút pozitív, ebben egyre jobbak és jobbak vagyunk, mindig egy kicsit előrelépve. Valamit viszont kezdeni kell a rajtokkal. Úgy érzem, megérdemlem ezt. Jól dolgozunk, aztán ez egy ilyen apró és könnyen megoldható dolgon csúszik el. Most van egy kis szünetünk Doningtonig, addig remélem, lesz erre megoldás.

Scott Redding tavaly, még Ducati-versenyzőként hét futamot is meg tudott nyerni, idén egyelőre még a dobogóhoz sem járt soha igazán közel.

Razgatlıoğlu MotoGP teszt: „Hasznos lesz, akár tetszik a motor, akár nem”

0

Június 21-én, Aragóniában tesztel először MotoGP-motort a Superbike-világbajnok Toprak Razgatlıoğlu. A SPEEDWEEK.com a a várakozásairól beszélgetett a török versenyzővel.

Amikor kiderült, hogy a Yamaha két évvel, 2024 végéig meghosszabbítja a szerződést a MotoGP világbajnok Fabio Quartararóval, egyértelmű volt, hogy Toprak Razgatlıoğlu jövőre is a Superbike-világbajnokságban fog motorozni. Ugyanis ő és menedzsere, Kenan Sofuoğlu már a tárgyalások elején megegyeztek: Razgatlıoğlu nem fog szatellitcsapatban versenyezni a MotoGP-világbajnokságon.

A 2021-es bajnoki címért járó „jutalomként” Toprak június 21-én, Aragóniában egy napig tesztelheti az M1-est. A Yamaha szeretné látni, hogy a 19-szeres Superbike-győztes mennyire gyors a prototípus géppel. Razgatlıoğlu pedig azt szeretné megtudni, hogy élvezi-e egy ilyen motor vezetését.

„A teszt jó lesz, így a Yamaha láthatja a bennem rejlő potenciált”mondta Razgatlıoğlu a SPEEDWEEK.com-nak adott interjúban. „Az, hogy először ülök MotoGP-motoron, mindenképpen hasznos lesz nekem, akár tetszik a motor, akár nem. Ha nem kapok gyári szerződést a MotoGP-ben, akkor inkább maradok a Superbike-világbajnokságban. Szeretem ezt a paddockot. A MotoGP paddockját 2013-ban és 2014-ben ismertem meg, amikor a Red Bull Rookies Cupban versenyeztem. Már akkor láttam, hogy mennyire fontos a megfelelő csapat. A jó eredményekhez gyári csapatra van szükséged, ezt tudom. Talán 2024-re összejön majd a dolog.”

„Feltételezem, hogy a MotoGP-motor valami teljesen más – mondta Toprak. „Egy superbike egy utcai motor, még akkor is, ha sok mindent megváltoztatnak rajta. A MotoGP gyors, az elektronika más. Meglátjuk, hogy az én vezetési stílusom hogyan illeszkedik ehhez. Márquez stílusa eléggé hasonlít az enyémhez. Mindig is nagyon agresszíven motorozott, és én ezt szeretem. Az elmúlt két év sérülései előtt hihetetlenül jól ment. Ő volt az első, akinek ilyen stílusa volt. Sokat csúszkált, gyakran állt közel a bukáshoz, a stílusa elképesztő volt. Quartararo viszont úgy motorozik, mint egy óramű, mindig ugyanúgy. Talán ez az a stílus, amire ma szükség van a MotoGP-ben, nem tudom. A királykategóriában nagyobb kanyarsebességgel kell motoroznod, a Superbike inkább stop-and-go.”

Razgatlıoğlu tevékenységét a MotoGP paddockjában jobban követik, mint bármelyik másik Superbike-pilótát. Amikor Estorilban Márquez-stílusban mutatott be egy mentést, sok elismerést kapott kivételes motorvezérlése miatt.

„A mentés tényleg hihetetlen volt – vigyorgott Razgatlıoğlu. „Szép képek születtek. Az azt követő teszten az első kanyarban újra megpróbáltam, de buktam. Az ilyen mentéseket Kenan törökországi versenypályáján is gyakoroljuk. Az első kerék gyakran megcsúszik – általában nem esek el. De néha mégis előfordul. A lassú kanyarokban újra fel tudod állítani a motort, ez egy ilyen kanyar volt. Nem könnyű, mert a motor nehéz.”

Sofuoğlu elmondta, hogy tárgyalni fog bármelyik MotoGP-gyártóval, amelyik Razgatlıoğlut érdekli 2024-re. „Számomra az összes motor jó a MotoGP-ben és a Superbike-világbajnokságban” – hangsúlyozta a török versenyző. „Az én feladatom az, hogy jól motorozzak. Kenan dolga az, hogy a megfelelő helyre juttasson, ahol ezt megtehetem.”

40 éves statisztikai mélyponton a Honda

0

1982-ben fordult elő a Honda esetében az, ami a vasárnapi Német Nagydíjon megint: hogy egyetlen pontot sem szereztek.

Nincs egyszerű helyzetben a Honda. A japán márka versenyzői közül a toronymagasan legnagyobb név, a nyolcszoros világbajnok klasszis Marc Márquez sérült, a többiek pedig nem igazán tudnak bánni a motorral. A Repsolt a Német Nagydíj hétvégéjén ezúttal Márquez helyén beugróként képviselő Stefan Bradl egyenesen odáig ment, hogy olyan körülmények között, amilyenekben a futamot rendezték, a Honda gyakorlatilag vezethetetlen.

A Honda rendszeresen megkapja kritikaként, hogy túlságosan egypólusú, és gyakorlatilag kizárólag Márquezre koncentrál. Nem véletlenül mondta azt Alberto Puig is, reméli, Márquez még idén visszatérhet. Várna rá ugyanis rengeteg fejlesztési munka is…

Nos, a Német Nagydíj további táptalajt adott ezeknek a kritikáknak. A Honda ugyanis az 1982-es Francia Nagydíj óta, vagyis immár több mint negyven éve először nem tudott pontot szerezni. A márka négy képviselőjéből három kiesett, a negyedik Stefan Bradl pedig csak 16. helyen ért célba.

Az ominózus, 1982. májusi, nogarói hétvége kapcsán pedig a japánok ráadásul még meg is tudják védeni magukat. Ekkor ugyanis egyöntetűen az összes gyári csapat bojkottálta a versenyt, tekintettel a Circuit Paul Armagnac veszélyes állapotára. Ahhoz, hogy olyan versenyt találjunk, amikor a Honda erőből nem tudott egyetlen pontot sem szerezni, még visszább kell lapoznunk a történelemkönyvekben…

Veszélyes volt Viñales műszaki hibája

0

Már épp dobogós csapattársát ostromolta Maverick Viñales, amikor motorja megadta magát. Mindezt ráadásul igen veszélyesen.

Rég nem látott jó teljesítménnyel rukkolt elő Maverick Viñales a Német Nagydíj során. Az Aprilia fiatalabbik spanyolja a harmadik sorból rajtolva szépen zárkózott egyre feljebb. Egy idő után már tulajdon vb-aspiráns csapattársa, Aleix Espargaró is nagy nyomás alá került Viñales jóvoltából. Egészen addig, ameddig Viñales motorja meg nem adta magát. A konkrét műszaki hiba az összeültetést érintette.

Nagyon nagy kár a futamért, mert egyébként kifejezetten versenyképesnek éreztem magam” – mondta el Viñales a futam után a GPOne kérdésére. „A rajtnál meg tudtam előzni Marinit és Martínt, jó tempóm volt. Jó móka volt a verseny. Egészen 10 körrel a vége előttig.

Viñales eleinte nem is értette, mi a baj. „Már épp arra készültem, hogy Aleixet támadjam. Aztán elkezdtem vibrációt érezni, nem is értettem, hogy miért. Aztán a nyolcas kanyarban, 180 km/órás sebességnél az eleje lezárt, akkor láttam, hogy a baj az összeültetéssel van. Annyira megült a motor, hogy a lábam konkrétan a földön volt. Elsőre azt hittem, defektet kaptam.

Ezek után persze, hogy keserű a szájíz Viñalesnél. „Kénytelen voltam kiállni, mert ha kint maradok, az túl veszélyes lett volna. Nagy kár, mert gyorsabb voltam Aleixnél, de ezt sajnos nem tudtuk kihozni. Ezzel együtt boldog vagyok, mert jelentőset léptünk előre több területen is.

Kiesésével „Mack” nem tudta gyarapítani 46 addig megszerzett pontját. Ezzel a mennyiséggel jelenleg a tabella 14. helyén található.

Sachsenring – Görbe Soma pontot szerzett a Rookies Cupban!

Végre megtört (vagy legalábbis vékonyodott) a jég Görbe Soma 2022-es Red Bull Rookies Cup szezonját illetően, és a németországi Sachsenringen már ő is feliratkozott a pontszerzők közé. Ahogyan korábban írtuk, Soma az időmérőn a 15. rajthelyet szerezte meg. A szászországi versenyhétvégén segítségére volt hazánk egyetlen gyorsasági motoros világbajnoka, Talmácsi Gábor is.

Első verseny

Az első futam felvétele itt tekinthető meg:

Soma nem kapta el jól a rajtot, az első kör végére hátraesett a 20. helyre.  Később feljött a 17. helyre, ám a 10 körrel a vége előtt ismét a 20. volt. Soma nagyot csatázott egy négyfős bolyban a francia Amaury Mizerával, az osztrák Jakob Rosenthalerral és az olasz Alex Venturinivel a 17. pozícióért. Ám a tét a végén a pontszerzés lett, ugyanis az utolsó kör elején a brit O’Shea és az indonéz Aditama kiütötték egymást. A négyük küzdelmét Soma nyerte meg, így a 15. helyen befutva megszerezte az idei első pontját a Red Bull Rookies Cupban.

Soma így nyilatkozott a szombaton rendezett futam után:

A többiekről röviden: a spanyol José Rueda a JuniorGP-hez hasonlóan földbe döngölte a mezőnyt az első versenyen. Már a rajtnál ellépett a többiektől, akik csak az ezüstért csatázhattak. A szoros mezőnyben végül az ausztrál Harrison Voight lett a második, az olasz Luca Lunetta a harmadik.

Végeredmény

1 99 José RUEDA SPA 28’32.152
2 29 Harrison VOIGHT AUS 10.770
3 58 Luca LUNETTA ITA 10.932
4 95 Collin VEIJER NED 11.469
5 81 Lorenz LUCIANO BEL 11.128
6 67 Casey O’GORMAN IRL 11.334
7 77 Filippo FARIOLI ITA 11.414
8 27 Rico SALMELA FIN 11.642
9 21 Demis MIHAILA ITA 11.718
10 57 Danial SHAHRIL MAL 11.990
11 14 Cormac BUCHANAN NZE 12.053
12 28 Máximo QUILES SPA 12.235
13 48 Gabin PLANQUES FRA 12.764
14 69 Marcos RUDA SPA 17.115
15 42 GÖRBE Soma HUN 31.174
16 78 Jakob ROSENTHALER AUT 31.263
17 55 Alex VENTURINI ITA 31.401
18 2 Amaury MIZERA FRA 31.524
19 12 Jacob ROULSTONE AUS 32.305
20 9 Freddie HEINRICH GER 32.313
21 11 Ruché MOODLEY RSA 47.122
22 10 Guillermo MORENO MEX 1’06.784
Nem értek célba
8 Eddie O’SHEA GBR 1 kör
93 Fadillah Arbi ADITAMA INA 1 kör
18 Angel PIQUERAS SPA 18 kör

 

Második verseny

A második futam felvétele itt tekinthető meg:

A második futamon a mezőny hamar több bolyra szakadt. Soma a mezőny hátsó traktusában, egy nyolcfős csapatban küzdött az utolsó pontszerző helyekért. A maláj Shahrillal, a spanyol Rudával, az olasz Mihaliával, az osztrák Rosenthalerrel, a francia Mizerával, a német Heinrich-el és az ausztrál Roulstone-nal vívtak a 13. pozícióért. Soma ennek a bolynak a 4., helyén futott be – ami összetettben egy 16. hely volt, így pont lecsúszott az utolsó egységről.

A versenyen José Rueda szombattal ellentétben nem tudott ellépni a többiektől, ám szinte végig vezetett. Az utolsó körben azonban hárman is le tudták vadászni, így ezúttal lemaradt a dobogóról a listavezető. A futamot a spanyol Angel Piqueras nyerte meg a holland Collin Veijer és az olasz Filippo Farioli előtt.

Végeredmény

1 18 Angel PIQUERAS SPA 28’33.212
2 95 Collin VEIJER NED 0.158
3 77 Filippo FARIOLI ITA 0.190
4 99 José RUEDA SPA 0.354
5 27 Rico SALMELA FIN 0.393
6 28 Máximo QUILES SPA 0.403
7 29 Harrison VOIGHT AUS 0.593
8 58 Luca LUNETTA ITA 9.425
9 8 Eddie O’SHEA GBR 9.457
10 67 Casey O’GORMAN IRL 18.439
11 81 Lorenz LUCIANO BEL 18.520
12 11 Ruché MOODLEY RSA 18.695
13 57 Danial SHAHRIL MAL 26.513
14 69 Marcos RUDA SPA 26.616
15 21 Demis MIHAILA ITA 26.668
16 42 GÖRBE Soma HUN 26.776
17 78 Jakob ROSENTHALER AUT 26.812
18 2 Amaury MIZERA FRA 26.992
19 9 Freddie HEINRICH GER 27.013
20 12 Jacob ROULSTONE AUS 27.049
21 55 Alex VENTURINI ITA 47.541
22 93 Fadillah Arbi ADITAMA INA 1’15.234
Nem értek célba
14 Cormac BUCHANAN NZE 1 kör
48 Gabin PLANQUES FRA 6 kör
10 Guillermo MORENO MEX 15 kör

 

Az összetett állása

A tabellát a spanyol Rueda vezeti 139 ponttal, a második helyezett Veijer 10 ponttal van tőle elmaradva. A harmadik helyen álló Máximo Quiles hátránya azonban már 54 pont, így az idei bajnoki cím valószínűleg Rueda és Veijer között fog eldőlni.
Soma egyetlen ponttal rendelkezik, így a 26 fős mezőnyből jelenleg a 25. Egyedül a mexikói Guillermo Morenót előzi meg, aki idén még nem szerzett egyetlen pontot sem.
A tabella itt tekinthető meg.

Hosszú nyári szünet

Mivel a finnországi Kymiring-re tervezett fordulót törölték a naptárból, és egyelőre nem jelentettek be pótlást sem, így jelen állás szerint a következő Red Bull Rookies Cup-fordulóra két hónap múlva kerül sor majd a Red Bull Ringen, a MotoGP Osztrák Nagydíjának betétfutamaként.

Morbidelli optimistán érkezik Assenbe

0

Franco Morbidelli a 13. helyen zárta a MotoGP futamot a Sachsenringen. Az olasz három világbajnoki pont mellett néhány fontos tapasztalattal érkezik majd Assenbe.

Franco Morbidelli a 20. rajtkockából vágott neki a 30 körös versenynek. A Yamaha versenyzője a versenytáv során előre tudott menni, és végül a 13. helyen végzett, fél perccel lemaradva csapattársa, Fabio Quartararo mögött.

Morbidelli ezután a nagydíj tapasztalatairól beszélt. „A 20. helyről indulni nehéz feladat volt. Mégis sikerült harcban lennünk az első 10 helyért. Ez jó dolog volt” – mondta Morbidelli. „A versenyen nagyon nehéz volt másik motor mögött menni a hőmérséklet miatt. Amikor elértem a 10. hely körüli csoportot, az első gumim elkezdett veszíteni a tapadásból. Biztosan a hőmérséklet miatt. Ezután nagyon nehéz volt tartani a tempót és támadni.”

„Keményen kell dolgoznunk, hogy friss gumikon jobbak legyünk a kvalifikáción. Meg kell találnunk az oda vezető utat, de a csapat már dolgozik rajta” – mondta optimistán Morbidelli. „Már a bemelegítésen is tapasztaltunk némi javulást, sajnos ezt nem tudtuk kipróbálni az új lágy gumikkal. Ez a feladatunk Assenre.”

Morbidelli már nagyon várja a következő versenyhétvégét, hiszen a Yamaha versenyzője további előrelépést és felzárkózást szeretne elérni. „Már régóta nem versenyeztem Assenben. Sajnos néhány hétvégét ki kellett hagynom ott. Legutóbb 2019-ben motoroztam a TT Circuit-en, akkor az ötödik helyen végeztem. Jó emlékeim vannak a helyszínről, a Moto2-ben nyertem ott. Haladunk előre, nagyon izgatott vagyok.”

Bastianini még mindig bízik a vb-címben

0

Hiába nyert már három futamot is idén, Enea Bastianini hátránya mégis tetemes a vb-összetettben. Ennek ellenére bízik még a vb-címben.

Enea Bastianini egy mindössze kétfős társaság tagja a 2022-es MotoGP-mezőnyben. Ő és Fabio Quartararo ugyanis azok, akik idén már legalább három futamot nyerni tudtak. Azonban míg Quartararo a kiegyensúlyozottsága mellé teszi oda az extra eredményeket, és nyerni tudott például legutóbb a Sachsenringen is, addig Bastianini formájában óriási kilengéseket tapasztalhatunk.

A Bestia az utóbbi három futamon kimondottan rossz formában van. Hazai nagydíján, Mugellóban, valamint a katalán futamon kiesett, és legutóbb, a Német Nagydíjon is csak 10. lett. Hátránya így már 72 pont a francia vb-címvédő mögött, ráadásul ott van még köztük Aleix Espargaró és Zarco is. Bastianini ennek ellenére bízik még a vb-címben.

Pozitív nap volt a vasárnap, jobb, mint ahogy a szombat alakult” – mondta el Bastianini még a Német Nagydíj után. „A rajt nem volt túl jó, mondhatni, várakozásokon alul sikerült. Nem alakult jól a verseny eleje, ráadásul nehéz itt előzni is. Nagy volt a szél is, de ahhoz lehetett alkalmazkodni. Lejjebb helyezkedtem el a motoron, így pedig tudtam hozni egy viszonylag erős versenytempót. Szóval jó eredményt értünk el ahhoz képest, ahonnan indultunk.

Alakult a verseny ahogy alakult, Bastianini szerint van még esély. „Még mindig csak féltávnál vagyunk, sok van még a szezonból. Nyilván Fabio előnye tetemes ezzel a 72 ponttal. De a szezon második felében lehetnek még meglepetések. Sok-sok olyan pálya jön majd, amit nagyon szeretek.

Rossi Moor-győzelem a sachenringi hétvégén

A Northern Talent Cup versenysorozat harmadik versenyhétvégéjére a MotoGp-vel egyidőben és egy helyszínen folytatódott Sachenringen.

A MotoGP programjához igazodva az időmérőt, a szabadedzések után tartották.

Századmásodpercek döntöttek:

1 Jurrien VAN CRUGTEN NED BB64 Academy 1’32.635
2 Valentino HERRLICH GER Busch & Wagner Racing 1’32.665
3 Rossi MOOR HUN FAIRIUM Next Generation Riders 1’32.672

Titino egy első fogaskerék törés után a 11. helyről rajtolhatott.

A szombati verseny a késői kezdés ellenére nagyon melegben (32 °C) zajlott.

Rossi a 3. helyről nagyon jól kapta el a rajtot, és Farkas Kevinnel szinte végig csatázták a versenyt. Az élen ezúttal is percről percre változott a felállás. Rossi és Kevin csatájába néha Valentino Herrlich is beleszólt, de volt, hogy Varga Tibi kergette a két magyart.

Rossi Moor (92), Varga Tibor (44), Dustin Schneider (20). Fotó: Dorna Sports

Az utolsó körben Farkas, Rossi, Schneider és Varga Tibike volt a sorrend. Sőt még volt pár másodpercig, hogy Varga Tibi állt a harmadik helyen. A kockás zászlónál a sorrend:

Rossi Moor
Farkas Kevin
Varga Tibi

Rossi Moor. Fotó: Dorna Sports

Azonban sajnos Varga Tibit pályaelhagyás miatt egy hellyel visszaminősítették, így a harmadik helyen hivatalosan Dustin Schneider végzett.
Matteo Masili a 11. helyről rajtolva biztosan motorozta végig a versenyt és a 10. helyen végzett.

Vasárnap még melegebb időre ébredtünk. (34 °C)

A rajt Rossi számára nem sikerült, így az első körben a 6. helyen motorozott. Vincze Martin is állt az élen, majd ismét Rossi Moor, Farkas Kevin és Herrlich váltogatták egymást az élen.

Rossi Moor (92), Farkas Kevin (28), Vincze Martin (12), Valentino Herrlich (10), Varga Tibor (44) Fotó: Dorna Sports

Mint mindig, itt is az utolsó körig húzták a fiúk az idegeinket. A kockás zászló először Rossi Moort, aztán Farkas Kevint, majd Lenoxx Phommarát intette le, ebben a sorrendben. Ismét jött a versenybíróságtól a határozat, hogy Rossit pályaelhagyás miatt egy helyezéssel visszaminősítették. Rossit a pálya „Vízesés” részénél szorították ki, és elkerülve az ütközést kénytelen volt egy pár centit korrigálni.

Rossi Moor, Farkas Kevin és Lenoxx Phommara a dobogón. Fotó: Dorna Sports

Matteo végig biztosan motorozva javított tegnapi teljesítményén, és a 9. helyen végzett. Rossi mindkét versenyen az egyetlen versenyző volt, aki 1:33 alatt hozta a köridőket: Szombaton 1:32:872,  vasárnap 1:32:965.

Az első futam végeredménye ezen a linken, a másodiké, valamint a bajnokság állása pedig ezen a linken tekinthető meg.

A Northern Talent Cup a mostani hétvégén, Assenban folytatódik, a MotoGP betétfutamaként.

Félezer indulóból 76. lett Zsigovits Norbert az Erzbergrodeón

Zsigovits Norbert az endurózás világának ékkövén indult Ausztriában. Az Erzbergrodeo 500 indulójából pedig az előkelő 76. helyen végzett.

2019 után először gyűlt össze az endurózás, illetve az offroad-mezőny krémje, hogy az Erzbergrodeo keretein belül megmérethesse magát. A verseny egészen elképesztő mennyiségű indulót, 1200 motorost érdekelt. Ebből végül az 500 legjobb jutott be a két napos prológ során a vasárnapi főversenyre, melyet végül Manuel Lettenbichler nyert meg. De a többit már halljuk Zsigovits Norbert szájából!

A verseny talán a rali és a klasszikus enduro keverékeként írható le a legjobban” – mondta el nekünk az Erzbergrodeo kapcsán Zsigovits. „A döntőbe a két nap prológja során futott jobbik időddel lehet bejutni, összesen 500 versenyzőnek. A verseny teljesítésére négy órád van, ha esetleg nem érsz célba, akkor az alapján értékelnek, hányadik ellenőrzőpointig értél el. A pálya hosszú harmincöt kilométer. A motorosok aztán ötvenesével indulnak.

Zsigovits végül az Erzbergrodeo 500 indulójából a 76. legjobb lett. „Nagyjából erre számítottam, és ez első évhez képest egy jó eredményt. Valamivel talán lehetett volna jobb is. A 11. ellenőrzőpointig ugyanis 35. helyen álltam. Ott viszont volt egy feljáró, ahol nagyon tolakodni kellett, illetve felhúzni egymást. Ez jókora stressz, fejben pedig még nem teljesen raktam össze, hogy lehetne ezt igazán jól csinálni. Ott rengeteg időt vesztettem.

És ha már a felhúzások… Zsigovits szavaiból kiderül, hogy az Erzbergrodeo egy rettenetesen fizikális verseny. „Három-négy embernek is én segítettem. Muszáj, mert különben az ember lent marad, és csak ott fog ácsorogni. Ehhez van a motor elején egy fogantyú, amibe bele lehet kapaszkodni, illetve az első kereket is meg lehet fogni. Végső esetben pedig van kötél is a felhúzáshoz.

A hardenduro jókora kihívás. „Ez egy teljesen új impulzus, de pontosan ezért is vágtam bele. Egy év múlva már lehetnek ebben elég jó eredmények. A fő irány persze továbbra is a superenduro.

Zsigovits szerint az Erzbergrodeo az enduro-versenyzés ékköve. „Olyan az egész, mint egy óriási fesztivál. Olyan árak is vannak… De a mezőnyben ott van az összes nagy endurós, illetve off-roados név. A superenduro-vb legnagyobb sztárjai is talán Haaker kivételével mind ott voltak a mezőnyben. Az egész egy óriási felhajtás, ez nagyon jól látszik a nézői érdeklődésen is.