back to top
2025. május 11. 14:23
Kezdőlap Blog Oldal 789

Retró színekbe öltözik a Honda a Brit Bajnokságban

30 éve jelent meg a piacon Honda superbike motorja, a Fireblade. Az évforduló tiszteletére az akkori színeket veszi fel a brit különítmény.

Jelenleg a csapatbemutatók időszakát éljük: főleg a MotoGP-ben leplezik le egyre-másra a 2022-es festéseiket az alakulatok, de más sorozatokban is tartanak prezentációkat. Ugyanígy tett a Honda Racing UK is, amely a Brit Superbike Bajnokságban, valamint a nagyobb utcai versenyekben érintett.
A lelkes motorrajongók szíve joggal melegedhet az idei dizájn láttán: 2022-ben az idén 30 éves jubileumát ünneplő Fireblade eredeti, 1992-es festésére hajazó színeket öltenek magukra a CBR 1000 RR-R-esek.

A Havier Beltran vezette csapat tavaly a VB-hez hasonlóan a piros-kék HRC festésben pompázott, idén viszont az eredeti Fireblade-hez hasonlóan a fehér lesz a domináns, némi kékkel és pirossal.

Az istálló négy versenyzőt fog indítani a 2022-es Brit Superbike Bajnokságban – bár nincs változás, mivel már tavaly is mind a négyen ugyanitt versenyeztek. Az északír Glenn Irwin egy futamgyőzelmet és további három dobogós helyet is szerzett tavaly, amivel a Rájátszásba is bejutott; a két japán versenyző, Takumi Takahashi és Ryo Mizuno azonban egyszer sem végeztek a top10-ben. Melléjük érkezik a tavalyi Brit Superstock1000 bajnok, az angol Tom Neave.

Ahogyan pedig korábban megírtuk: az istálló a két legnagyobb utcai versenyen, a NorthWest 200-on és a Man-szigeti TT-n is jelen lesz az ezres géposztályban. Az egyik versenyzőjük a fent említett Glenn Irwin lesz, másikuk pedig az élő legenda, az idén 50 éves John McGuinness.
A retró színek mellett a csapat pedig bejelentette az új főszponzorát, az ismert olaj-és kenőanyagmárka Motult is egyúttal (lásd nyitóképünkön).

Az istálló idei első éles bevetése a március 25-27-i első hivatalos Brit Superbike Teszt lesz Snettertonban, a szezon pedig április 15-17-én indul Silverstoneban.
Tekintsétek meg a bemutatón készített fotókat:

Fotó: Honda Racing UK, Wikipedia

Pit Beirer: „Nemcsak a pénzen múlik” (2. rész)

0

A KTM Motorsport igazgatója, Pit Beirer a hivatalos csapatbemutatón egy hosszabb interjút adott a médiának. Az elmondottak első részét már közzéadtuk, most íme a második rész.

A KTM motorsportfőnöke az olasz GPOne szaklapnak nyilatkozott részletesen. Az interjú első részét itt olvashatjátok, most következzék a második.

Visszatérve a MotoGP-hez: mit vár a KTM Guidottitól? Mit hoz ő a csapathoz?

„Más csapatfőnökökhöz hasonlóan azt várom tőle, hogy a csapat „emberi” oldalát irányítsa. A felsővezetés ne a műszaki problémákat vesézzék ki a versenyhétvégék esti megbeszélésein, hanem irányítson, mutasson utat, meg Pedrosa is gyakrabban velünk lesz a pályákon. A másik fontos dolog a versenyzők kézben tartása lesz, hogy ők boldogok legyenek. Francescónak a csapat fejének kell lennie, de nem műszaki értelemben, hanem hogy a csapat tagjai körül minden rendben legyen.”

Guidotti elődje, Mike Leitner tanácsadóként marad a csapatnál.

„Mike jelenleg élvezi a nyugalmat. Ő több volt nekünk, mint egy csapatfőnök, méghozzá azért, amiket tett. Az elmúlt években nagyon jó szintre léptünk előre, de ideje volt változtatni. Megbeszéltük Mike-kal az új szerepét, ő technikai és műszaki tanácsokat tud adni, ebben ő a legjobb. Még mindig szerződésben állunk, de most már kevesebb nyomás lesz rajta, mint korábban, amikor mindent beleadott ebbe a projektbe.”

Még egy dolog: a KTM mindig négy gyári versenyzőről beszél, a többi gyártóval ellentétben. Valóban nincs különbség Binder, Oliveira, Gardner és Fernandez számára?

„Igen, négy versenyzővel állunk szerződésben. Az egyik erősségünk, hogy van egy igazi Akadémiánk, amely a Red Bull Rookies Cuptól egészen a MotoGP-ig tart. Négy versenyzővel egyformán bánni nem könnyű, mivel az jelentős ráfordítással jár: alkatrészek, szerszámok, anyagok… Hervé Poncharallal együtt járjuk ezt az utat, ugyanaz a cél vezérel minket – olyannyira együttműködünk, hogy a mi embereink vannak az ő csapatában. Szeretném, ha a versenyzők nem látnának különbséget a két csapat között. Nem tudom, hogy ez lehetséges-e, de mi minden lehetséges módon támogatjuk a szatelit csapatunkat. Ugyanazok a technikai feltételek adottak mind a négy versenyzőnk számára.”

Már hat éve van a MotoGP-ben. Hogyan változott a géposztály, és általánosságban véve a világbajnokság? Szeretne a KTM változtatni valamin a paddockon belül?

„Tisztelettudóan érkeztünk meg a MotoGP-be. Profi munkát végzünk, és nem áll szándékunkban megváltoztatni a Grand Prix-t, ez nem a mi szerepünk jelenleg. A KTM csupán annyit akar, hogy versenyképes legyen a géposztályban, és ezért mindent megtesz. A MotoGP-ben a gyártóknak minden nap változniuk kell, mert ha nem teszed meg, akkor azon kapod magad, hogy utolsó vagy a rajtrácson. Büszkék vagyunk a valamennyi géposztályban végzett munkánkra, mi támogatjuk a fiatal versenyzőket. Nem beszélve a Red Bull Rookies Cupról, ami megkönnyíti a fiatal tehetségeknek a GP világába való belépést.”

A KTM költségvetése 250 millió euró volt az elmúlt öt évre. Most, hogy ez elmúlt: elég volt az évi 50 millió?

„Mikor legutóbb néztem a malacperselyt, nem volt üres – mondta Beirer viccelődve. A büdzsénk elegendő ahhoz, hogy jó eredményeket érjünk el. A KTM gazdaságilag sokat nőtt, egy stabilabb cég lett, és komoly eredményeket ért el. A márka számára a MotoGP mind fejlesztési- mind marketingszempontból kiváló. Ez a géposztály ugyanakkor kockázatos is, ezért nincsenek itt egyéb gyártók, mivel nemcsak a renomét, hanem pénzt is lehet veszíteni. Az elmúlt években a költségvetésünk nem volt elég nagy ahhoz, hogy megnyerjük a bajnokságot; még ha tudjuk is, hogy nemcsak a pénzen, hanem inkább a tudáson és a tapasztalton múlik. De mindenünk megvan ahhoz, hogy versenyképesek legyünk.”

Fotó: KTM Media Library, Philipp Carl Riedl, Philip Platzer

Johann Zarco: „Sokat tanultam 2021-ben”

0

Mint előtte sokan, Zarco is megosztotta tapasztalatait a múlt évvel kapcsolatban, illetve a jövőre vonatkozó elképzeléseit is.

A 31 éves francia pilóta remekül kezdte a tavalyi szezont, egyik legfőbb kihívója volt Fabio Quartararónak, majd nem jöttek az eredmények, így a világbajnoki összetettet az ötödik helyen zárta.

A napokban zajló sepangi teszt keretein belül mesélt arról, hol is tartanak most a csapattal. Zarco szavait a Speedweek.com idézi:
„Az előkészületek közepén vagyunk. Itt vagyunk Malajziában, hogy teljesítsük az első IRTA-tesztet. A márciusi szezonkezdésig már nincs sok időnk. Az új évben azért dolgozok majd, hogy a világbajnoki összetettben elért pozíciómon javítsak. 2021-ben sokat tanultam. Rá kellett jönnöm, hogy egy ilyen idény alatt nagyon sok minden változhat. 17 futam esetében kezdhetsz nyilván jól, de ha utána 5 versenyen át nem jönnek értékelhető eredmények, akkor könnyen lejjebb csúszhatsz a tabellán. Ez egy értékes lecke volt számomra, és emiatt minden figyelmemet a jövőbeli feladataink felé fogom fordítani.”

Fotó: Pramac Racing

Pasini célja a Superbike bajnoki cím – ha Biagginak sikerült, neki miért ne

Mattia Pasini immáron a 36. életévét tapossa, azonban az olasz versenyzőt ez cseppet sem zavarja, hiszen a korábbi MotoGP 125-ös menő most próbálja újra felépíteni karrierjét, melynek végcélja a Superbike világbajnoki cím.

Pasini sokak számára ismerős lehet, hiszen a jelenleg 36 éves motoros több ádáz küzdelmet vívott Talmácsi Gáborral a 125-ös géposztályban 2004 és 2007 között, illetve 2009-ben az olasz versenyző jóvoltából szerezte meg a magyar Team Tóth istálló az egyetlen világbajnoki futamgyőzelmét a 250-esek mugellói viadalán. 2017-ben vagy épp 2018-ban még képes volt nyerni a Moto2-ben, azonban eddigi utolsó világbajnok futamát (szintén Moto2) 2020-ban, beugróként teljesítette az Ajo Motorsport színeiben. Tavaly megpróbálkozott az autóversenyzéssel, azonban Pasini úgy döntött, hogy mégiscsak a motorozás az ő terepe, azonban most már egy másik irányból próbál eljutni a csúcsra. A széria motorok mellette tette le a voksát, melynek jegyében idén az olasz Superbike bajnokságban indul majd egy Ducati Panigale V4-gyel. A rutinos versenyző nem titkolt szándéka, hogy egy jó nemzeti bajnokságban mutatott szereplésnek köszönhetően helyet kapjon a Superbike világbajnokságon, ahol aztán a bajnoki címet venné célba. „A közeljövőben szeretnék a Superbike világbajnokságon szerepelni. Mielőtt véget a ér a karrierem világbajnoki címet akarok nyerni. Max Biaggi képes volt rá akkor is, amikor már elmúlt 40 éves. Van tehát négy szezonom, hogy dolgozzak ezen. Először az olasz Superbike-ban szeretnék menni, aztán kiérdemelni a helyet a világbajnokságon.” – magyarázta Pasini.

Fotó: Mattia Pasini official 

Ducati: új erőforrás, a cél a több lóerő

0

A Ducati erre az évre próbál rátenni még egy lapáttal arra, amiben egyébként eddig is az élen jártak, vagyis erősíteni az erőforrásukat.

„Rengeteget dolgoztunk, úgy mondanám, hogy egy teljesen új motorblokkunk van. A célunk az volt, hogy minél több lóerőt találjunk, hiszen ez a filozófiánk. Mindeközben szeretnénk megtartani a régi motorblokk vezethetőségét, amely téren egészen jó szintet értünk el. A versenyzőink elégedettek voltak azzal a munkával, amit még a jerezi teszten végeztünk.” – mondta a Ducati Corse vezetője az olasz Sky Sportnak. „Ilyen tekintetben kíváncsi vagyok, hogy mik lesznek a visszajelzések, amikor Sepangban kipróbálják majd a végleges motort.” – magyarázta Gigi Dall’Igna. Habár tavaly év végén az versenytársak is elkönyvelték, hogy a Ducati rendelkezik a legütőképesebb csomaggal, az koránt sem biztos, hogy ez idén is így lesz, habár tény, hogy a bolognaiak egy kiváló alapra építkezhetnek. Tekintettel arra, hogy a 2021-es szezont követően feloldották a fejlesztési korlátozásokat, minden gyártó hozzányúlhatott az erőforrásához és a rendelkezésére álló anyagi, valamint emberi erőforrásaikat bevethetik a fejlesztések érdekében.
Könnyen előfordulhat, hogy némi átalakulás történik az erőviszonyokban, vagy éppen még jobban kiegyenlítődnek, esetleg aki eddig elöl volt az kissé hátrébb szorul, míg az utóbbi két évben gyengébben szereplők előre törnek. Nem mellékesen a Ducati lesz az a márka a mezőnyben, aki a legtöbb motorral rendelkezik 2022-ben, mivel összesen 8db versenygépet állítanak ki a rajtrácsra. A gyári istálló (Jack Miller, Francesco Bagnia) és a Pramac Ducati (Jorge Martin, Johann Zarco) versenyzői a legújabb fejlesztésű technikával megy majd idén, míg a Gresini Ducati és a VR46 Ducati pilótái a 2021-es modellt fogják használni.

Fotó: MotoGP Media

Jorge Martín: „A Top5 a cél”

0

Jorge Martín a tavalyi szezonban megjárta a mennyet és a poklot is, de erőfeszítéseinek hála, megszerezte az ’Év Újonca’ címet.

A fiatal spanyol még szinte fel sem ült arra a Ducatira, de már a második versenyhétvégén pole pozícióból indult a tavalyi idényben. Ez az eredmény pedig nem csak a kezdők szerencséjének bizonyult, hiszen a spanyol pilóta négy pódiumos helyezéssel, és az említetten kívül még három első rajtkockával zárta a szezont. Nagyszerű teljesítményét azonban beárnyékolta egy súlyos baleset, aminek következtében műtétre szorult, emellett másfél hónapot ki is kellett hagynia.

A 24 éves pilóta a következőképp foglalta össze élményeit, szavait a Speedweek.com idézi:
„A tavalyi szezon volt a legintenzívebb eddigi életemben, egy érzelmekkel tarkított sorozat volt a nagyon nehéz pillanatoktól, egészen a hihetetlenül boldog percekig. Voltaképp egy hullámvasút volt, de elértem a célom, és elnyertem az ’Év Újonca’ címet. Tavaly letettük az alapokat, idén készen állunk nagyobb dolgokat véghezvinni. Az idei szezonban magasabbak az elvárások. Nehéz kimondani, de ki kell várnunk a maláj tesztet, mivel a motor kicsit más. Jerezben sok változást hajtottunk végre rajta, kell találnunk egy jó alapot és a szezonra kell koncentrálnunk. A célom az, hogy az idény végén az első 4 vagy 5 között végezzek. Ez egy nagy cél, amiért keményen fogok küzdeni.”

Fotó: Pramac Racing

Íme a 2022-es Pramac Ducati – Több fehér és kék (Fotók + Videó)

0

A korábbiakhoz képest próbáltak a Pramac Racingnél némiképp beújítani a színösszeállítást tekintve, melynek eredményeként a piros mellett több fehér és egyben kék kapott helyet az elsőszámúnak nevezhető szatellit Ducati alakulat motorjain.

Versenyzőpárost illetően a Pramac-nál sem történt változás 2022-re, hiszen a rutinos Johann Zarco és az idén immáron másodéves Jorge Martin húzzák majd a gázt az istálló versenygépein. Az előzetes hírek szerint mindketten ugyanúgy gyári motort kapnak majd, mint a Ducati hivatalos csapatának pilótái (Bagnaia és Miller), amely egyébként már 2021-ben is így volt. Az elmúlt évi teljesítménye nyomán Jorge Martinnal ebben az évben a legtöbben már komoly kihívóként számolnak a világbajnoki címet illetően, míg Zarco esetében többek között a tekintélyes mennyiségű rutin az, ami sikereket hozhat a 31 éves francia számára. Ne felejtsük el például, hogy bár Zarco 2017 óta versenyez a királykategóriában, a kétszeres Moto2-es világbajnoknak továbbra sincs futamgyőzelme a legnagyobbak között, mégis tavaly év elején az első hét verseny során négy második helyet is szerzett, melynek köszönhetően a szezon első felében tulajdonképpen harcban volt a bajnoki címért.
Martin tavaly újoncként egy hatalmas bukás (a szezon harmadik hétvégéjén Portimaóban) és egyben sérülés hátráltatta, ami miatt négy (!) nagydíjat is ki kellett hagynia, majd pedig három futamba telt neki, mire ismét felvette a ritmust. Ausztriában aztán egy győzelemmel és egy harmadik hellyel mutatta meg, hogy ott a helye a legnagyobbak között, de azt se felejtsük el, hogy  Katarban, élete második MotoGP futamán már szerzett egy harmadik pozíciót is. A legtöbben Ducati dominanciával számolnak a MotoGP 2022-es szezonjában, amely ha valóban így lesz, akkor alighanem a Pramac Racing motorjai is versenyzői is jócskán kiveszik majd a részüket a sikerekből.

Kép: Pramac Racing

Sepang (ismerkedő) Teszt 3.nap – Vinales vezetésével kettős Aprilia-elsőség

0

A sepangi ismerkedő, ún. shakedown-teszt harmadik, egyben utolsó napján kettős Aprilia győzelem született. A tegnap után ismét győztes Vinales mögött a csapattárs Aleix Espargaro lett a második.

Február másodikán rendezték az első előszezoni teszt utolsó napját. Ezen csak az újoncok, a gyári tesztversenyzők, és a koncesszióval rendelkező gyártók motorosai vehetnek részt – amely jelenleg egyedül az Aprilia.
A tegnapi naphoz hasonlóan ismét az ő versenyzőjük végzett az élen: ismét a Yamahától kiebrudalt Maverick Vinales lett a leggyorsabb, ráadásul ő volt az egyedüli, aki bement 1:59 alá. Második helyen az utolsó napra becsatlakozó csapattársa, Aleix Espargaro végzett, másfél tized hátránnyal. A Tech3 KTM újonca, Raul Fernandez lett a harmadik, míg a VR46 Ducati elsőévese, Marco Bezzecchi a negyedik.
Ismét volt rotáció a résztvevők között: a már említett Aleix Espargaro mellett ma már pályán volt a Yamaha hosszabbító tesztpilótája, Cal Crutchlow, míg a Gresini Racing újonca, Fabio Di Giannantonio a mai napot is ki kényszerült hagyni gyomor-bél hurut (gastroenteritis) miatt. A versenyző elmondása szerint már jobban van, azonban ma még nem tudott motorra ülni, és reméli, hogy a szombaton kezdődő „rendes” teszten ott lesz. Crutchlow köridejét nem tudni, mivel a Yamaha nem nevezte meg, hogy a tesztversenyzői közül ki megy melyik motorral. A pályán tesztel még Dani Pedrosa, a KTM gyári tesztpilótája is, az ő motorján azonban nincs időmérő transzponder, így nem tudni a körideit.

Alább a harmadik nap eredményei, de előtte viszonyításképp pár adat:

Tegnapi legjobb idő: 1’59.833 (Maverick Vinales, Aprilia)
Tegnapelőtti legjobb idő: 2’00.898 (Raul Fernandez, KTM)
Versenyben futott leggyorsabb kör: 1’59.661 (Valentino Rossi, 2019)
Körrekord: 1’58.303 (Fabio Quartararo, 2019)

Sepang, Shakedown teszt 3. nap eredményei:

1 Maverick Vinales Aprilia Racing Aprilia 1:58.942
2 Aleix Espargaro Aprilia Racing Aprilia 1:59.086 + 0.144
3 Raul Fernandez Tech3 KTM Factory Racing KTM 1:59.468 + 0.526
4 Marco Bezzecchi Mooney VR46 Ducati Ducati 1:59.711 + 0.769
5 Michele Pirro Ducati Test Team Ducati 1:59.805 + 0.863
6 Remy Gardner Tech3 KTM Factory Racing KTM 2:00.046 + 1.104
7 Stefan Bradl Repsol Honda Test Team Honda 2:00.449 + 1.507
8 Sylvain Guintoli Suzuki Test Team Suzuki 2:00.491 + 1.549
9 Darryn Binder WithU Yamaha RNF Yamaha 2:00.928 + 1.986
10 Mika Kallio KTM Test Team KTM 2:01.074 + 2.132
11 Yamaha Test 1 Yamaha Test Team Yamaha 2:01.819 + 2.877
12 Yamaha Test 2 Yamaha Test Team Yamaha 2:02.257 + 3.315
13 Takuya Tsuda Suzuki Test Team Suzuki 2:02.661 + 3.719

Az első hivatalos IRTA tesztre most szombaton és vasárnap, február ötödikén és hatodikán kerül sor ugyanitt, a sepangi pályán. Ezen azonban már valamennyi versenyző ott lehet.

Fotó: MotoGP Media, WithU Yamaha RNF, Gresini Racing

Razali: „Dovival ugyanaz a célunk”

0

Andrea Doviziosótól új csapatfőnöke, Razlan Razali azt várja, hogy a legjobb hat között végezzen. Milyen szerencse, hogy az olasz pilóta sem gondolkodik másképp.

Razlan Razali nagy elvárásokat támaszt a veterán versenyző, Dovizioso felé, aki Darryn Binderrel kiegészülve alkotja idén a WithU Yamaha RNF MotoGP csapatot. A 35 éves olasz a tavalyi szezonban már lehetőséget kapott a pályára való visszaszokásra, de idén teljes idényt fut majd. Razali szerint Dovi képes lesz megugrani az elvárt szintet, és hozni a Top6-os eredményeket.

A csapatfőnök szavait a Speedweek.com idézi:
„A tavalyi szezonban futott 5 verseny nagyon fontos volt Andreának, hiszen így már nincs berozsdásodva. Egy régebbi modellel ment ugyan, de ez még mindig jobb, mint ha nem is vezetett volna semmit. Attól eltekintve, hogy milyen benyomást tett rá a motor, lett egy saját elképzelése arról, hogy milyen kemény is a jelenlegi mezőny. Andrea rendelkezik elég tapasztalattal és ésszel ahhoz, hogy ezt a telet optimálisan tudja alakítani. Tudja, hogy mit várunk tőle, ezen kívül pont ugyanolyan motort kap majd, mint amilyen a gyári pilótáké. Top6 eredményekkel számolunk, mivel meg vagyok róla győződve, hogy egy pilóta nem azért jön a MotoGP-be, hogy ennél kevesebb érjen el, ezért jó eredményeket várunk el tőle, ahogy ő is magától.”

Fotó: MotoGP Media

Vinales a leggyorsabb shakedown-teszt második napján

0

Az Aprilia spanyolja, Vinales volt az egyetlen, aki bement két perc alá. Kedden már Stefan Bradl is tesztelt.

Február elsején folytatódott a MotoGP 2022-es Shakedown tesztje a második nappal. Ezen a teszten csak az újoncok és a gyári tesztpilóták vehetnek részt, illetve azok a gyártók, akik a koncessziójuk miatt engedményekkel rendelkeznek – ez jelenleg egyedül az Aprilia.

A tegnapi napot kihagyó Maverick Vinales ki is használta ezt az alkalmat, és megnyerte a shakedown teszt második napját. Ő volt az egyetlen versenyző, aki két percen belüli időt tudott elérni. Második helyen ma is a Ducati gyári tesztversenyzője, az olasz Michele Pirro végzett, bő hét tizedes hátrányban. Harmadik a Mooney VR46 újonca, Marco Bezecchi lett kilenc tizeddel lemaradva – ezzel ő lett a legjobb az újoncok közül. A tegnapi első helyezett, a Tech3 KTM spanyol újonca, Raul Fernandez ma csak negyedik lett. Ma már pályára lépett a Repsol Honda tesztpilótája, Stefan Bradl is, akinek prózai okokból kellett kihagynia a hétfőt: nem érkezett meg a motor időben. Az idei és a tavalyi motorral is körözött egyaránt. A Gresini Ducati újonca, Fabio Di Giannantonio hasi fájdalmak miatt kihagyta a mai napot. A sort a Yamaha két japán tesztversenyzője, Kohta Nozane és Katsuyuki Nakasuga zárták.

Alább a második nap eredményei, de előtte viszonyításképp pár adat:

Tegnapi legjobb idő: 2’00.898 (Raul Fernandez, KTM)
Versenyben futott leggyorsabb kör: 1’59.661 (Valentino Rossi, 2019)
Körrekord: 1’58.303 (Fabio Quartararo, 2019)

Sepang, Shakedown teszt 2. nap eredményei:

1 Maverick Vinales Aprilia Racing Aprilia 1:59.833
2 Michele Pirro Ducati Test Team Ducati 2:00.565 + 0.732
3 Marco Bezzecchi Mooney VR46 Ducati Ducati 2:00.734 + 0.901
4 Raul Fernandez Tech3 KTM Factory Racing KTM 2:00.819 + 0.986
5 Sylvain Guintoli Suzuki Test Team Suzuki 2:01.102 + 1.269
6 Remy Gardner Tech3 KTM Factory Racing KTM 2:01.177 + 1.344
7 Darryn Binder WithU Yamaha RNF Yamaha 2.01.297 + 1.464
8 Stefan Bradl Repsol Honda Test Team Honda 2:01.361 + 1.528
9 Mika Kallio KTM Test Team KTM 2:01.923 + 2.090
10 Lorenzo Savadori Aprilia Test Team Aprilia 2:02.043 + 2.210
11 Yamaha Test 1 Yamaha Test Team Yamaha 2:02.870 + 3.037
12 Yamaha Test 2 Yamaha Test Team Yamaha 2:03.000 + 3.167

Fotó: MotoGP Media, WithU Yamaha RNF, Tech3 KTM Factory Racing, Mooney VR46 Racing Team