back to top
2025. szeptember 23. 17:49
Kezdőlap Blog Oldal 877

Mindent bevetettek Mandalikán az eső elűzésére

0

De tényleg mindent. Még felsőbb erők segítségét is kérték a helyszínen. Tulajdonképpen működött, ugyanis az eső többé-kevésbé elállt, és verseny is lett…

Európai szemmel egészen szürreális jelenetek zajlottak le a rossz idő miatt (monszun, villámlás…) halasztott indonéz MotoGP-verseny előtt.

Mandalika ugyanis még egy sámánasszonyt is bevetett a siker érdekében, amely a jövőben akár jó kis mémek alapja lehet majd a humorosabb követők részéről…

A sámánasszonynak aztán Fabio Quartararo is besegített…

A bajnokság végül értékelte a próbálkozást Fabio Quartararo részéről…

Mandalika – Chantra megszerezte Thaiföld első futamgyőzelmét!

0

A Moto2-es futam versenytávját 16 körre csökkentették biztonsági okokból a magas hőmérséklet miatt. A rajtot a Honda Team Asia thai versenyzője, Somkiat Chantra kapta el a legjobban, aki hamar átvette az elsőséget – és aki tőle szokatlan módon meg is tartotta azt. Chantra nemcsak, hogy az élen maradt, hanem kényelmes, jó két másodperces előnyt motorozott ki, és ezt meg is tudta tartani a végéig! A pole-ból induló Jake Dixon a harmadik helyre csúszott vissza, ám kiesett, amikor épp visszavette volna a második helyet.

Még visszaállt a versenybe, később azonban behajtott a boxba. A második helyért a katari győztes Celestino Vietti és az ottani második Aron Canet küzdöttek, mögöttük újabb másodpercekkel lemaradva haladt Sam Lowes a negyedik pozícióba visszacsúszva – végül ebben a sorrendben futottak is be a (valljuk be őszintén: nem túl izgalmas) futamon.

Chantra érzelmes győzelmet szerzett önmagának: korábban még dobogóra sem állt, most pedig egyből a legfelső fokára.

Indonéz Nagydíj – Moto2 futam végeredménye:

1 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KAL
2 Celestino VIETTI Mooney VR46 KAL 3.230
3 Aron CANET Flexbox HP40 KAL 4.366
4 Sam LOWES Marc VDS KAL 7.918
5 Augusto FERNANDEZ KTM Ajo KAL 12.228
6 Ai OGURA Honda Team Asia KAL 12.384
7 Fermín ALDEGUER Speed Up BOS 12.696
8 Tony ARBOLINO Marc VDS KAL 14.547
9 Pedro ACOSTA KTM Ajo KAL 17.786
10 Albert ARENAS GasGas Aspar KAL 18.327
11 Joe ROBERTS Italtrans Racing KAL 18.509
12 Cameron BEAUBIER American Racing KAL 18.566
13 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KAL 19.711
14 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact KAL 19.960
15 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KAL 20.551
16 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KAL 23.047
17 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MVA 23.218
18 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 KAL 24.179
19 Romano FENATI Speed Up BOS 25.133
20 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KAL 26.954
21 Filip SALAC Gresini Moto2 KAL 27.678
22 Gabriel RODRIGO Pertamina SAG KAL 29.548
23 Zonta GOORBERGH RW Racing GP KAL 31.773
24 Alessandro ZACCONE Gresini Moto2 KAL 32.436
25 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KAL 33.974
Nem értek célba
Sean Dylan KELLY American Racing KAL 3 kör
Jake DIXON GasGas Aspar KAL 4 kör
Keminth KUBO Yamaha VR46 KAL 9 kör
Simone CORSI MV Agusta Forward MVA 12 kör

Mandalika – Foggia magabiztos győzelmet aratott

0

Magyar idő szerint hajnali öt órakor rajtolt el a Moto3-asok versenye. Az események már a rajt előtt megkezdődtek, ugyanis a zseniális második rajthelyet szerző újonc brazil Diogo Moreira csak a boxutcából indulhatott el műszaki probléma miatt (pár kör után fel is adta  a küzdelmet). A két másik első soros induló, Carlos Tatay és Mario Aji gyengén rajtoltak, az első helyekre Andrea Migno, Dennis Foggia, Sergio Garcia és Izan Guevara léptek fel. Foggia a negyedik kör végén átvette a vezetést, és a kockás zászlóig már nem adta ki azt a kezéből: fokozatosan ellépett a többiektől, több másodperc kényelmes előnyt kimotorozva magának. A második hely volt kérdéses csak: azért viszont kemény csata alakult ki: Guevara, Migno, Garcia, valamint Ayumu Sasaki, Deniz Öncü, Daniel Holgado és Jaume Masia egyaránt harcoltak érte.

Ez végül Izan Guevaráé lett, a dobogó legalsó fokára pedig a rajtelső Carlos Tatay állhatott fel, akinek ez volt élete első Moto3-as pódiuma – pedig még egy hosszú körös büntetést is le kellett töltenie a kilences kanyar levágásáért (ahogyan Matteo Bertellének is – aki viszont ezt nem töltötte le időben, így megduplázták a büntetését). A katari győztes Mignot Sasaki az utolsó körben ütötte ki, Joel Kelso és Stefano Nepa pedig az utolsó kanyarban akadtak össze. A helyi hős Aji végül két ponttal örvendeztette meg a hazai közönséget.

Indonéz Nagydíj – Moto3 futam végeredménye:

1 Dennis FOGGIA Leopard Racing HON
2 Izan GUEVARA GASGAS Aspar GAS 2.612
3 Carlos TATAY CFMOTO PrüstelGP CFM 3.639
4 Sergio GARCIA GASGAS Aspar GAS 3.759
5 Deniz ÖNCÜ KTM Tech3 KTM 3.870
6 Xavier ARTIGAS CFMOTO PrüstelGP CFM 4.962
7 Jaume MASIA KTM Ajo KTM 5.289
8 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia KTM 5.405
9 Daniel HOLGADO KTM Ajo KTM 5.533
10 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HON 5.687
11 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 16.286
12 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 16.921
13 Scott OGDEN VisionTrack HON 17.257
14 Mario AJI Honda Team Asia HON 24.626
15 Matteo BERTELLE QJMotor Avintia KTM 24.809
16 Lorenzo FELLON SIC58 SC HON 31.522
17 Riccardo ROSSI SIC58 SC HON 31.628
18 Joel KELSO CIP Green Power KTM 32.204
19 Ana CARRASCO BOE SKX KTM 41.202
20 Joshua WHATLEY VisionTrack HON 48.013
21 Gerard RIU MALE BOE SKX KTM 48.090
Nem értek célba
Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUS 1 kör
Andrea MIGNO Rivacold Snipers HON 1 kör
Stefano NEPA MTA Team KTM 1 kör
Alberto SURRA Rivacold Snipers HON 6 kör
Adrian FERNANDEZ KTM Tech3 KTM 13 kör
Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 15 kör
Ivan ORTOLÁ MTA Team KTM 16 kör

Daytona 200 – Brandon Paasch ismét ellopta a befutót

Múlt hét szombaton rendezték az Amerikai Egyesült Államok egyik legnívósabb motorversenyét, a Daytonai 200 mérföldes versenyt, vagyis a Daytona 200-at. A szervezést és a promóciót idéntől átvette az amerikai bajnokságot is szervező MotoAmerica, és a megújult Supersport szabályoknak megfelelő motorok indulhattak rajta – az amerikai bajnokságba azonban nem számít bele, éppen azért, hogy minél több „vendég” indulhasson rajta. Ez idén is így volt, mivel több MotoAmerica Superbike-menő is tiszteletét tette rajta, de európai motorosok is megmérették magukat – köztük a Supersport VB-futamgyőztes Sheridan Morais is.

A rajtelsőséget a Warhorse Ducati csapat V2-es Panigaléján induló Josh Herrin szerezte meg, a második helyet Sheridan Morais, a harmadikat pedig a MotoAmerica Superbike címvédő bajnoka, Jake Gagne. A második sorból a tavalyi Daytona 200-győztes Brandon Paasch, a 2020-as Supersport bajnok mexikói Richie Escalante, valamint a dél-afrikai Cameron Petersen rajtolhattak. Eredetileg a korábbi Superbike-bajnok Josh Hayes indulhatott volna a negyedik pozícióból, őt azonban utólag megbűntették, mivel a technikai ellenőrök nem engedélyezett hűtőfolyadékot találtak a Yamahájában (a szabályok szerint csak vízzel lehet hűteni), így a boxutcából kellett rajtolnia.

A futam mintegy két órával később kezdődött a tervezettnél, mivel eleredt az eső, az oválon pedig még az autósok sem versenyeznek esőben, nemhogy a motorosok.

Íme a teljes verseny:

Jake Gagne már pár kör után feladta a viadalt, mivel a reggeli warm-upon megsérült, és nem bírta a fájdalmat. Az 57 körös versenyt a nyolcadikban piros zászlóval megszakították, mivel egy baleset miatt takarítani kellett a pályát. Szűk félóra után 50 körösre indították újra futamot, melyen a kawasakis Max Angles indult az élről, mellőle Cameron Petersen, illetve a magát pár kör alatt a harmadik helyre feltornászó Josh Hayes rajtoltak.

Angles egy elrontott kanyar miatt hátraesett az élbolyból, melyben Hayes, Petersen, Herrin és Escalante vívtak egymással nagy csatákat, akikre szép lassan felért Morais és Paasch is. Herrin versenye az első boxkiállásnál ment el: a csapat ugyanis elszámolta az üzemanyag mennyiségét, amely párszáz méterrel hamarabb fogyott el, mint kellett volna, ezzel több, mint egy percet veszített, hogy beguruljon a boxba – a Ducati utána pedig csak nehezen akart beindulni… A verseny hátralevő részében egy négyfős élmezőny alakult ki: Hayes, Petersen, Morais és Paasch – három Yamaha és egy Triumph.

Petersen (45), Hayes (4), Morais (113), és Paasch (96) Fotó: Brian J. Nelson / MotoAmerica

A suzukis Escalante nem tudta tartani a tempójukat, a korábban vezető kawaskis Angles pedig elesett – és bár tudta folytatni, a jó helyezéstől elbúcsúzhatott. Az utolsó boxkiállás után is ők álltak az élen: Petersen pár másodperc előnynel vezetett, mögötte a többiek szorosan hárman együtt. A végére aztán a dél-afrikai versenyző előnye elfogyott, a többiek utolérték. Az utolsó körökben egy öldöklő csata alakult ki közöttük, amelyet végül Paasch nyert meg: ahogyan tavaly Sean Dylan Kellyt, úgy idén is a befutónál, az előtte haladók szélárnyékát kihasználva ugrott az élre, és mindössze hét ezredmásodperccel előzte meg Petersent, 57-el Moraist és 126-al Hayest.

A dobogósok: Petersen – Paasch – Morais Fotó: Brian J. Nelson / MotoAmerica

Paasch két egymást követő évben nyerte meg tehát a legendás viadalt, két különböző márkával (tavaly Yamahával győzött), de le a kalappal Petersen és Morais előtt is, akik életük legelső Daytona 200-án rögvest a dobogóra állhattak.

Említsük meg a sorozat magyar érdekeltségét is: az Amerikában élő magyar Halász Antal idén is elindult a versenyen, és az előkelő 22. helyen zárt a Yamahájával.

A 2022-es Daytona 200 végeredménye:

1 Brandon Paasch USA Triumph
2 Cameron Petersen ZAF Yamaha 0.007
3 Sheridan Morais POR Yamaha 0.057
4 Josh Hayes USA Yamaha 0.126
5 Richie Escalante MEX Suzuki 46.053
6 Danny Eslick USA Triumph 1:00.688
7 Harry Truelove GBR Yamaha 1:00.762
8 Geoff May USA Suzuki 1.08.009
9 Hayden Gillim USA Suzuki 1:16.124
10 Josh Herrin USA Ducati 1:29.837
11 Chris Peris USA Yamaha 1 kör
12 Matt Truelove GBR Yamaha 1 kör
13 Carl Soltisz USA Suzuki 1 kör
14 Rocco Landers USA Yamaha 1 kör
15 Kamil Holan CZE Ducati 2 kör
16 Max Angles USA Kawasaki 2 kör
17 Darren James CAN Yamaha 2 kör
18 Kevin Olmedo SLV Yamaha 3 kör
19 Sam Lochoff ZAF Suzuki 3 kör
20 Arthur Aznavuryan USA Yamaha 3 kör
21 Nick Patenaude USA Yamaha 3 kör
22 Halász Antal HUN Yamaha 3 kör
23 Ray Hofman USA Kawasaki 3 kör
24 Jonathan Schweiger USA Yamaha 3 kör
25 August Nord USA Yamaha 4 kör
26 Timothée Monot FRA Yamaha 4 kör
27 Scott Briody USA Suzuki 4 kör
28 Reid Hall USA Yamaha 5 kör
29 Jason Waters USA Yamaha 5 kör
DNF John Knowles USA Yamaha
DNF Stephen Hoffmann USA Yamaha
DNF Chris Sarbora USA Kawasaki
DNF Matt Burdett USA Yamaha
DNF Anthony Fania Jr. USA Yamaha
DNF Cody Wyman USA Yamaha
DNS Jake Gagne USA Yamaha
DNS Michael Selpe USA Ducati
DNS Luke Power AUS Suzuki
DNS Christian Miranda USA Yamaha
DNS Vincent Levillain FRA Kawasaki
DNS Jose Lloreda COL Yamaha
DNS Alex Coelho POR Kawasaki
DNS Tim Haye USA Yamaha

Kétszer is majdnem elesett gyors körén Jorge Martín

0

Kimondottan erős volt mindkét Pramac az Indonéz Nagydíj időmérőjén. Ez mondjuk Jorge Martín esetében egy hajszálon függött…

Jorge Martín a pole-pozícióból indulhatott a szezonnyitó katari futamon, de végül kiesett, mindezt ráadásul önhibáján kívül. Így érthető módon fűtötte a bizonyítási vágy, hogy a második futamon hozzon, legalábbis kezdésként, egy újabb erős időmérőt. A pole ugyan nem jött össze, de az első sor igen. Ennek pedig döntő fontossága lehet Martín szerint.

Persze először be kellett fejezni a kört… „Kétszer is majdnem elszálltam, az egyesben és a 16-osban is elvesztettem a motor elejét” – ismeri el Martín. „De jó kör volt. Érdekes módon boldogabb vagyok, mint Katarban. Elértük a célunkat, és megvan az első sor. Ez itt nagyon fontos, ugyanis elég nehéznek tűnik az előzés. Így pedig mindenki nyilván nagyon nagyot akar majd rajtolni. Kell majd még találnunk néhány tizedet a versenytempóban, mert sok erős rivális van körülöttem. De azt gondolom, a legjobbakkal harcolhatok majd.”

Jól ment a csapattárs Johann Zarco is. A másik pramacos közvetlenül mögüle indulhat majd, a harmadik kockából. Zarco egy reménykeltő nyolcadik hellyel kezdte a szezont Katarban, megelőzve például a címvédő Quartararót is. Jorge Martín versenyét Pecco Bagnaia tette tönkre, aki esésekor magával sodorta a spanyolt is. Martín tavaly egy futamot nyert, és négyszer indulhatott az első rajtkockából.

Quartararo: Feltüzel, ha nehéz a helyzetünk

0

Nehezen indult Fabio Quartararo 2022-es szezonja Katarban. Az indonéz pole-pozíció az első életjel a vb-címvédőtől.

Fabio Quartararo szerezte meg az indonéz pole-pozíciót a királykategóriában. Ezzel máris sokkal jobb helyzetben van, mint a szezonnyitón volt, ahol egy gyengécske időmérőt egy gyengécske futam követett és csak kilencedik lett.

A francia szerint nagyon fontos volt az első rajthely, kezdve például a pálya adottságaival. „Nem volt egyszerű pole-pozíció…” – kezdett bele a francia az időmérő után. „Ez a pálya nagyon kemény a hátsó gumikkal. Ráadásul úgy néz ki, elég nehéz lesz itt előzni, ugyanis elég nehéz ott maradni egy rivális mögött. Jó, hogy elöl vagyok, így pedig optimális esetben én diktálhatom majd a tempót.

Na meg persze a gyenge szezonkezdést is lehetett ezzel kozmetikázni. Quartararo hozzállásán mindenesetre nem múlt.

Amikor nehéz a helyzet, pontosan abból merítek erőt. Olyankor pont fordítva kezdtek hozzáállni a dolgokhoz, és a megoldásokat keresem, hogy visszakerülhessünk az élre. Ez az én mentalitásom.

Több versenyző is felvetette aggályait Mandalika állapotával kapcsolatban, a gumikkal kapcsolatban még a Michelin is reagált a kihívásokra egy más borítású gumival. Ehhez egyébként Quartararónak is volt hozzáfűznivalója, ugyanis ő sem teljsen elégedett a körülményekkel. „Én a magam részéről jobban szerettem azt, amit a teszteken használtunk, mikor itt voltunk…” – kommentálta röviden.

Zarco Bastianini szélárnyékát használva az első sorban

0

Zarco Bastianini szélárnyékát használva az első sorban

A már bevett taktika Johann Zarco esetében is működött, aki márkatársa szélárnyékát kihasználva érte el a 3. legjobb időt ma reggel.

„Már a pénteki második szabadedzésen jó köridőt tudtam futni” – kezdi Zarco, szavait a Speedweek.com idézi.

„A negyedik szabadedzésen elszenvedett bukásom valószínűleg amiatt az olajfolt miatt történt, amit Alex Rins motorhibája okozott”

A suzukis pilóta versenygépe ugyanis hirtelen lángolni kezdett, a spanyol kénytelen volt leugrani a versenygépről, hogy ne sérüljön meg. Az időmérőt megelőző szabadedzést félbeszakították az eset miatt, és a pályamunkások igyekeztek eltávolítani a motorból kiömlött olajat a pályáról. Zarco egy ilyen olajfolton csúszott meg, mivel a piros zászlós megszakításra hosszú perceket kellett várni. Mindkét pilóta sértetlenül úszta meg a történteket.

„Szerencsére az eset után az edzést félbeszakították, így volt pár pillanat arra, hogy összeszedjem magam és fellélegezzek” – folytatja Zarco.

„Ettől függetlenül jól sikerült a végső kifutás, kipróbálhattam a kemény keverékű abroncsokat is, ami esetemben nagyon jól működött, ezért úgy gondolom, a versenyre is tökéletes választás lesz. Az első körökben még azt gondoltam, hogy nehéz lesz elérni az 1.31-es időt. Ezért a második szakaszban próbáltam más versenyzők mögé beállni, hogy húzassam magam, de nem én voltam az egyetlen, aki ehhez a cselhez folyamodott. Az utolsó körben Bastianini mögött voltam, tanulmányozhattam őt és sikerült mindent kihoznom ebből a helyzetből. Katarban nem kezdtem a legjobban a futamot. A februári tesztnapok jobban sikerültek, de ez a 3. hely egy nagyon jó kiindulópont arra, hogy jó rajtot tudjak majd venni.”

Mir: „Jelen állás szerint nem fogok célbaérni”

0

Mindössze a 18. helyről várhatja a rajtot a 2020-as világbajnok, Joan Mir, aki markáns véleménnyel volt a saját és csapata teljesítményéről.

„Nincs meg a komfortérzet, majdnem minden kanyarban elesek. A határon motorozok, de így sem vagyunk erősek.” 

Forrás: Team Suzuki

Mir utoljára a 2020-as portugál futamon teljesített ilyen rossz hétvégét, amikor a világbajnoki cím megszerzése után mindössze a 20. rajthelyet szerezte meg, majd célba sem ért a futamon. A probléma forrását még keresik.

„Nyilván a csomagunk nem a legjobb. De meg kell értenünk mi történik, mert még nem tudjuk. Ha így megyek, szerintem még célbaérni sem fogok tudni, szerintem esés lesz a vége. Komolyan, mivel minden kanyarban a határon megyek, ilyenkor könnyebb hibázni. Szóval nagyon kemény lesz, ha nem javulunk, de szerintem találni fogunk valamit, mert ha nem, akkor nagy baj lesz.”

Csapattársa, Rins ugyan eredményesebb volt, de a nap leglátványosabb esete is vele történt meg, amikor motorja kigyulladt menet közben, és a kifolyt olaj miatt piros zászlóval intették le a 4. szabadedzést. Rins végül a 8. helyről rajtolhat, ami a katari szerepléshez hasonló.

„Volt egy figyelmeztető jel a 10-es kanyarban, de először azt hittem, hogy a gumik, mert használt gumiknál több idő kell, míg működni kezd. Ledöntöttem a motort, megcsúsztam, kimentem a pályáról, hátranéztem, de nem láttam semmit. Szóval mentem tovább.

A 12-es kanyarban aztán valami furcsát éreztem. Megcsúszott a hátulja, és ahogy hátranéztem, láttam, hogy lángol. Szóval egyből lehúzódtam a saját és mások biztonsága érdekében, és próbáltam leugrani a motorról. Nem tudom mi történt, a srácok továbbra is próbálják kideríteni.”

Mandalika – Quartararo indulhat az élről

0

A szokásosnál több nagy név is részt vett a Q1-ben: mindkét Repsol Honda, valamint Joan Mir és Francesco Bagnaia is gyengén muzsikáltak pénteken, így a „lassabbak” között kellett kvalifikálniuk magukat. Bár előtte is történt érdekesség, hiszen a negyedik szabadedzésen Alex Rins alatt kigyulladt a Suzuki.

Nem Marc Marquez napja volt a szombati: a Q1-ben elesett a 13-as kanyarban, és a motort hátrahagyva rohant vissza a boxutcába a tartalék motorért – hogy aztán azzal is elessen, ezúttal a 12-esben. Az eset videója itt tekinthető meg. De Marco Bezzecchi és Joan Mir is elestek. Végül két ducatis, Bagnaia és Fabio Di Giannantonio jutottak tovább a Q2-be.

Az időmérő második felében is estek a motorosok: először Franco Morbidelli

majd Aleix Espargaro és megismerkedett a kavicsággyal:

A rajtelsőséget végül a tegnapi szabadedzések győztese, a címvédő Fabio Quartararo szerezte meg Mandalikában. Az első sort a két Pramac Ducati, vagyis Jorge Martin és Johann Zarco teszi teljessé. A gyári KTM-es Brad Binder indulhat a negyedik helyről, mellőle a katari győztes Enea Bastianini, valamint a Q1-ből továbbjutó Bagnaia várhatják a rajtjelzést. A Repsol Hondák csúfosan szerepeltek az időmérőn: a kétszer is bukó Marc Marquez a 15., míg az előszezoni teszten leggyorsabb Pol Espargaro csak a 16. helyről rajtolhatnak. A Suzuki sem lehet elégedett, Alex Rins nyolcadik helye nem igazán jelent vígaszt Mir 18. rajtkockája mellett. Az utolsó sorból Remy Gardner, Darryn Binder és Takaaki Nakagami fognak rajtolni.

Indonéz Nagydíj – MotoGP időmérő edzés végeredménye:

1 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAM 1’31.067
2 Jorge MARTIN Pramac Racing DUC 1’31.280
3 Johann ZARCO Pramac Racing DUC 1’31.378
4 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 1’31.433
5 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUC 1’31.504
6 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUC 1’31.507
7 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 1’31.566
8 Alex RINS Team SUZUKI SUZ 1’31.582
9 Jack MILLER Ducati Lenovo DUC 1’31.714
10 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APR 1’31.723
11 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUC 1’31.829
12 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAM 1’32.336
Nem jutott tovább a Q1-ből
13 Luca MARINI Mooney VR46 DUC 1’31.666
14 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUC 1’31.695
15 Marc MARQUEZ Repsol Honda HON 1’31.830
16 Pol ESPARGARO Repsol Honda HON 1’31.831
17 Andrea DOVIZIOSO WithU Yamaha RNF YAM 1’31.870
18 Joan MIR Team SUZUKI SUZ 1’31.875
19 Alex MARQUEZ LCR Honda HON 1’31.987
20 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APR 1’32.006
21 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 1’32.122
22 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1’32.140
23 Darryn BINDER WithU Yamaha RNF YAM 1’32.299
24 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HON 1’32.330

Mandalika – Dixon először a pole-ban, rengeteg bukás a második kanyarban

0

A Moto3-hoz hasonlóan ezúttal is ideális körülmények voltak, de ettől még a versenyzőknek meggyűlt a bajuk a pályával. A Q1-ből Somkiat Chantra, Bo Bendsneyder, Jeremy Alcoba és Simone Corsi jutottak tovább. Nem sikerült viszont a Katarban kiválóan szereplő Ai Ogurának, aki így csak a 21. helyről rajtolhat.

Ezúttal is láthattunk bukást a kettes kanyarban, a Q2 elején Jorge Navarro volt az áldozata. Nem sokkal később Cameron Beaubier is ugyanott dobta el a motort egy akkor jónak számító mért kört követően. Még el sem takarították a motorját, amikor Albert Arenas is elesett – sárga zászló alatt, amiért Pedro Acosta a szabadedzéseken büntetést kapott. Arenas ideje viszont így is elég volt a második sor széléhez. Acosta már annak tudatában ment, hogy a versenyen egy hosszúkörös büntetést le kell töltenie, de ő is elesett – ugyanabban a kanyarban, nem először a hétvégén.

Jól ment viszont a Q1-ből bejutott Chantra, aki sokáig első sort érő helyen állt. A két brit, Jake Dixon és Sam Lowes végül megjavította az idejét, sőt Augusto Fernandez is bejött közéjük. Talán kevesen gondolhatták, hogy az Aspar csapat a középső kategóriában lesz erősebb, de ezúttal Dixon révén ez történt. A Moto3-hoz hasonlóan itt is első pole pozíciósunk van Dixon személyében, aki a két vb-aspiráns, Fernandez és Lowes előtt indulhat az első sorból. Utóbbi kettő között kisebb konfliktus is kialakult az utolsó körben a pályán, amiért Lowes feltartotta Fernandezt.

Chantra végül a 4. helyen végzett szintén egy Q1-es, Bendsneyder előtt, Arenas pedig a bukással együtt is 6. lett. A katari futamot uraló Celestino Vietti a 7. helyről várhatja a rajtot, az újonc Acosta pedig a 10. lett.

Indonéz Nagydíj – Moto2 időmérő edzés végeredménye:

1 Jake DIXON GASGAS Aspar KAL 1’35.799
2 Augusto FERNANDEZ KTM Ajo KAL 1’35.901
3 Sam LOWES Marc VDS KAL 1’35.953
4 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KAL 1’36.260
5 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KAL 1’36.337
6 Albert ARENAS GASGAS Aspar KAL 1’36.581
7 Celestino VIETTI Mooney VR46 KAL 1’36.588
8 Tony ARBOLINO Marc VDS KAL 1’36.657
9 Simone CORSI MV Agusta Forward MVA 1’36.665
10 Pedro ACOSTA KTM Ajo KAL 1’36.751
11 Cameron BEAUBIER American Racing KAL 1’36.900
12 Fermín ALDEGUER Speed Up BOS 1’37.006
13 Aron CANET Flexbox HP40 KAL 1’37.028
14 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MVA 1’37.034
15 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact KAL 1’37.072
16 Romano FENATI Speed Up BOS 1’37.312
17 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 KAL
18 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KAL
Nem jutott tovább a Q1-ből
19 Joe ROBERTS Italtrans Racing KAL 1’36.905
20 Barry BALTUS RW Racing GP KAL 1’36.908
21 Ai OGURA Honda Team Asia KAL 1’36.913
22 Marcel SCHRÖTTER Liqui Moly Intact KAL 1’37.033
23 Filip SALAC Gresini Moto2 KAL 1’37.218
24 Gabriel RODRIGO Pertamina SAG KAL 1’37.436
25 Zonta GOORBERGH RW Racing GP KAL 1’37.582
26 Keminth KUBO Yamaha VR46 KAL 1’37.625
27 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KAL 1’37.843
28 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KAL 1’38.066
29 Alessandro ZACCONE Gresini Moto2 KAL 1’38.609
30 Sean Dylan KELLY American Racing KAL