back to top
2025. július 04. 12:48
Kezdőlap Blog Oldal 150

Hivatalos: új névvel bővül a MotoGP 2024-es versenyzőinek listája

0

Hivatalossá vált, hogy Michele Pirro vezeti a VR46 motorját a Barcelonai Szolidaritás Nagydíján, illetve a két nappal későbbi teszten. A 38 éves motoros először áll rajthoz a MotoGP 2024-es idényében.

Már az Ausztrál Nagydíj hétvégéje előtt tudni lehetett, hogy Fabio Di Giannantonio vállműtét miatt kihagyja a szezon utolsó két fordulóját, valamint az azt követő tesztet. A sepangi hétvégén Andrea Iannone helyettesítette a 26 éves motorost, azt viszont eddig nem jelentették be, hogy a Valenciából Montmelóba áthelyezett idényzárón ki lesz Marco Bezzecchi csapattársa.

Melandri kritikus, többet várt Iannonétól: Olyan köridőket futott, mint én – 2007-ben

A nemzetközi sajtó néhány munkatársa azonban már múlt héten tudni vélte a választ, és nem is lőttek mellé. Hétfőn kora délután ugyanis hivatalossá vált, hogy Michele Pirro ülhet fel a Ducati Desmosedici GP23-asra. Iannone tehát nem kapott második esélyt, ahogyan más, a Superbike-vb-n a márkát képviselő pilóta sem, mint például Nicolò Bulega vagy Danilo Petrucci.

Ugyanakkor nem lehet azt mondani, hogy inkorrekt döntés született, hiszen Pirro a bolognaiak tesztpilótájaként talán az idén bevezetett koncessziós szabályok legnagyobb vesztese volt, legalábbis ebben az idényben. A Ducati ugyanis a korlátozások ellenére minden eddiginél nagyobb fölényt mutatott, az olasz motoros viszont egyetlen szabadkártyát sem kaphatott. Emellett egészen idáig senkit nem kellett helyettesíteni, de ez persze örömteli fejlemény.

Ezzel az is eldőlt, hogy a 2024-es szezonban összesen huszonkilenc pilóta fog rajthoz állni, hiszen a huszonkét állandó versenyző mellett eddig hatan szerepeltek helyettesként és/vagy szabadkártyásként. Közülük csupán Remy Gardner, Iannone, valamint Lorenzo Savadori nem tudott pontot szerezni, mindenki más legalább 2 egységgel rendelkezik.

Így áll a MotoGP-tabella a Maláj Nagydíj után

Persze Pirrótól nem feltétlenül elvárás, hogy a főfutamon végezzen az első tizenötben, még úgy sem, hogy ismeri a motort. Utoljára a tavalyi Amerikai Nagydíjon szerzett pontot, akkor tizenegyedikként ért célba, miután rengetegen buktak előtte. Az első tízben több mint öt éve, a 2019-es Olasz Nagydíjon zárt utoljára, akkor hetedikként intették le.

Pirro ezzel újabb csapatot pipálhat ki, hiszen a VR46 színeiben még soha nem versenyzett. Ugyanakkor aligha maga a futamhétvége volt a fő szempont, amikor Valentino Rossi istállója, valamint a Ducati őt választotta. Sokkal inkább a két nappal később esedékes tesztet tarthatták szem előtt, amelyen kétségkívül hasznosabb munkát végezhet, mint bármelyik másik versenyző, aki felmerült Di Giannantonio pótlására.

Ezt ki gondolta volna? – Rossi saját birodalmában versenyzett együtt ismét Stonerrel (videó)

0

Valentino Rossi meghívta Casey Stonert a tavulliai ranch-ára, és a két egykori pilóta majdnem napra pontosan tizenkét év után ismét egy pályán versenyzett. Úgy tűnik, a kilencszeres világbajnok újabb riválisával rendezte korábbi viharos kapcsolatát.

Sűrű hétvégéje volt Casey Stonernek. A Honda és a Ducati korábbi MotoGP-versenyzője ellátogatott az EICMA-ra, vagyis a milánói motorkiállításra, ahol több sajtóterméknek is nyilatkozott. Azonban nem ez volt az egyetlen programja Olaszországban, ugyanis vasárnap már Tavulliában volt jelenése. Egészen pontosan Valentino Rossi híres ranch-án.

Stonert meglepte, hogy a Ducati nem gáncsolta el Martínt: „Tudom, mire képesek a győzelemért”

Bizony, a 45 éves exmotoros meghívta saját birodalmába egykori riválisát, akivel számos csatát megvívtak, amikor mindketten a MotoGP-ben versenyeztek. Mondhatni, majdnem tökéletes volt az időzítés, hiszen a kétszeres világbajnok utolsó futamának ma, november 11-én van az évfordulója. Azonban erre aligha gondolt, és csak az számított, hogy ismét együtt motorozhatnak, persze ezúttal nem aszfalton, hanem dirt tracken.

Minden idők legnagyobbja lehetett volna, de ő meg akart halni

Sok minden megváltozott az elmúlt 12 évben Vale és köztem – írta Stoner az Instagram-oldalán közzétett bejegyzésében, utalva a korábbi rivalizálásukra. – A család és a barátok terén is, de a motorozás iránti szenvedély mindig ugyanolyan marad. Köszönöm a lehetőséget, hogy ismét megoszthattam veled a pályát.”

Rossi és Stoner összesen hét éven át versenyeztek együtt a MotoGP-ben, hiszen eddig tartott utóbbi királykategóriás pályafutása. A legemlékezetesebb csatájukat talán a 2008-as USA Nagydíjon vívták, amikor az olasz versenyző egyszer a pályát levágva előzte meg ellenfelét, aki aztán később elesett, de akkora volt az előnyük, hogy még így is másodikként ért célba.

Rossi lenne a felelős Stoner mentális megsemmisüléséért és korai visszavonulásáért?

A másik emlékezetes incidensük a 2011-es jerezi futamon történt, amikor Rossi bukott, és motorja Stoner alól is kiütötte a gépet. Ekkor hangzott el az emlékezetes „az ambíciód túlnőtte a tehetségedet” mondat az ausztrál motoros részéről, aki később elárulta, csalódott ellenfelében, aki ráadásul a háta mögött is kritizálta, miután a helyére igazolt a Ducatihoz.

Stoner csalódott Rossiban az emlékezetes ütközésük után, és nem ez volt az egyetlen sérelme

Azonban úgy tűnik, hogy Rossi rendezte nézeteltérését Stonerrel, csakúgy, mint korábban Max Biaggival vagy Jorge Lorenzóval. Kérdés, hogy vajon a jelenleg 39 esztendős exmotoros kap-e meghívót Rossi szokásos háziversenyére, a 100 km dei Campioni, azaz a „Bajnokok 100 km-e” elnevezésű viadalra. Ennek az időpontját múlt héten hirdette meg, az eseményt 2025. január 10-én, illetve 11-én rendezik.

Rossi elismerte, az ő hibája volt, hogy évekig fújtak egymásra Biaggival

Lorenzo és Marc Márquez leigazolása egy tőről fakad a Ducatinál? – Dovizioso szerint nem

0

Andrea Dovizioso szerint Jorge Martínnak most már kellően nagy előnye van ahhoz, hogy a szezonzárón képes legyen menedzselni azt, de még mindig vannak kérdőjelek. A 38 éves korábbi pilóta elárulta, miben látja a különbséget Jorge Lorenzo, illetve Marc Márquez szerződtetése között a Ducati szempontjából.

Andrea Dovizioso a 2022-es idény közepén vonult vissza a MotoGP-től, ám a motorozás világától természetesen nem szakadt el. Olyannyira, hogy Cal Crutchlow sérülése miatt idén többször is tesztelte a Yamahát. Emellett persze időről időre megosztja a véleményét a sorozat aktualitásairól, ahogyan ez most is történt a hétvégi EICMA-n, vagyis a milánói motorkiállításon.

Az első téma mi más is lehetett volna, mint az idei világbajnoki csata. Jorge Martín 24 pontos előnyből várja a Montmelóba áthelyezett szezonzáró hétvégét Francesco Bagnaia előtt, ami már megnyugtató előnynek tűnik. Ez utóbbiról Dovizioso is így vélekedik, ám felhívta a figyelmet, hogy még vannak ismeretlen tényezők, amelyek megkeverhetik a paklit.

Miért fordult meg a sorrend Martín és Bagnaia között, ha győzelmek terén tovább nyílt az olló?

Fogalmazzunk úgy, hogy most már elég egyértelmű a helyzet – nyilatkozta a GPOne.com-nak, de aztán árnyalta ezt a kijelentést. – A motorozásban is igaz a mondás, hogy »soha ne mondd, hogy soha«, mert még bármi megtörténhet, és látnunk kell, milyen időjárási körülmények lesznek Barcelonában. Továbbá ott van az a kérdés is, hogy milyen gumikat visz a Michelin. Úgy vélem, Martín irányítása alatt tartja a helyzetet, és tudja menedzselni, ami Malajziáig nem éppen így volt.”

A mostani szezon előtt rengetegen voltak kíváncsiak arra, hogy Marc Márquez mire megy az egyéves Ducatin, miután tavaly tizenegy esztendő után elhagyta a Hondát. Nos, a világbajnoki címért folytatott csatába nem tudott beleszólni, ám a harmadik helyet megszerezheti, hiszen 1 ponttal vezet Enea Bastianini előtt. Ami viszont ennél alighanem fontosabb, hogy jövőre a gyári Ducatinál fog versenyezni.

Marc idén remekül menedzselte magát – fogalmazott Dovizioso. – Elkövetett néhány hibát, de ezek mind azt a célt szolgálták, hogy készen álljon a következő évre. Időre volt szüksége, hogy alkalmazkodjon bizonyos új helyzetekhez, valamint a motorhoz. Szerintem jó munkát végzett, és a szezon végére sok mindenben javult. Most már rendkívül kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt a Ducatin, de további apró lépéseket kell tennie. Az a helyzet, hogy Marc előidézte azt a szituációt, amelyet szeretett volna, ami hasznos a világbajnoki győzelmek szempontjából, míg Pecco még inkább próbára lesz téve. Ugyanakkor azt gondolom, hogy ha nyerne, Bagnaia eloszlatná a vele kapcsolatos kétségeket, pedig már most is egy élversenyző.”

A Ducati nem először igazolt le korábbi királykategóriás világbajnokot, hiszen Nicky Hayden, Valentino Rossi és Jorge Lorenzo is úgy érkezett meg a gyári istállóhoz, hogy korábban már felért a csúcsra. A spanyol versenyző érkezésének pillanatában már felfelé ívelt a projekt, de persze még mindig nem tartott ott, ahol most. Dovizioso szerint van különbség az akkori és a mostani helyzet között.

Az idei vb-címet Martín érdemli, a jövő évi Marc Márquezé lesz – legalábbis Stoner szerint

Hasonlónak tűnhet a szituáció, mégis más – vélekedett. – Lorenzót azért vitték oda, mert a Ducatinál voltak olyanok, akik nem hittek az [akkori] pilóták sikerében. Ami viszont Marcot illeti, ez egyszerűen csak egy választás volt, tekintve, hogy már van egy bajnokuk házon belül, a motor pedig győzelemre alkalmas.”

Bagnaia jövőre valamelyest hasonló helyzetben lesz, mint Dovizioso volt 2017-ben, illetve 2018-ban, hiszen egy karrierszinten nála sikeresebb versenyző lesz a csapattársa. A 38 esztendős exmotoros viszont sikerrel vette az akadályt: mindkét évben simán legyőzte csapattársát, és második lett a tabellán pont Márquez mögött. Most pedig elmondta, mit tanácsolna a jelenlegi címvédőnek.

Peccónak azt kell tennie, amit idén is csinált, vagyis önmagára, a saját tulajdonságaira kell összpontosítania, és ki kell használnia a potenciálját anélkül, hogy túlságosan kifelé tekintgetne – magyarázta. – Lorenzo jelenléte a bokszban lehetőséget adott nekem a fejlődésre, és az előnyömre vált. Egy ilyen referencia hasznos az előrelépéshez. Azonban van egy fontos szempont: az embernek mindig magára kell koncentrálnia, mert ha túlságosan elkezdi nézegetni a másikat, akkor azt kockáztatja, hogy kívül találja magát.”

Miért fordult meg a sorrend Martín és Bagnaia között, ha győzelmek terén tovább nyílt az olló?

0

Bár Jorge Martín eddig kevesebb, míg Francesco Bagnaia több főfutamot nyert, mint tavaly, ezúttal mégis előbbi várhatja előnyből a szezonzárót. Bár a szombatokat tekintve mindketten romlottak, míg a vasárnapokat illetően javultak, ezeknek a mértéke nagyon eltérő.

Ahogyan az előző idényben, úgy most is Francesco Bagnaia és Jorge Martín között dől el a MotoGP világbajnoki címe. Azonban van egy nem elhanyagolható különbség a két szezon között: ezúttal a Pramac pilótája várja előnyből a szezonzáró hétvégét. Olyannyira, hogy még nagyobb a különbség, mint egy éve ilyenkor, hiszen 2023-ban 21, míg idén 24 pont volt a differencia az utolsó sprint-, illetve főfutam előtt.

Rálép-e Bagnaia Lorenzo útjára? – a címvédő elárulta, meddig hajlandó elmenni a bajnokságért

A sorozat hivatalos honlapján pedig megnézték, mi okozza ezt az eltérést, és összehasonlították a két bajnokaspiránsnak az előző, illetve a mostani idényét. Mindezen mi csupán annyit változtattunk, hogy a 2023-as valenciai főfutamot nem vettük bele, aminek két oka volt: egyfelől egészen más eredmény született volna, ha nem az utolsó futamról van szó, és Martín nincs rákényszerítve a túlzott kockázatvállalásra, másfelől így jön ki, hogy mindkét szezonban tizenkilenc-tizenkilenc sprintet, illetve főversenyt vizsgáljunk.

MARTÍN EREDMÉNYEI
2023-as sprintek 2023-as főfutamok 2024-es sprintek 2024-es főfutamok
Győzelmek 9 4 7 3
Második és harmadik helyek 5 4 9 11
Nullázások 0 3 2 2
Pontok 168 260 164 321
Pontok összesen 428 485

Ha ez alapján válaszolni kell arra a kérdésre, hogy miben javult Martín a legutóbbi évadhoz képest, akkor talán a kiegyensúlyozottság áll a legközelebb a valósághoz. Bár a rövid és a hosszú viadalokon is kevesebb győzelmet aratott, azokon a futamokon, amikor nem jött össze a diadal, tizeneggyel több alkalommal végzett az első háromban, a vasárnapokat tekintve (természetesen a tavalyi Ausztrál Nagydíjat is ideértve) pedig hét a differencia. Különösen érdekes a Francia és az Indonéz Nagydíj között eltelt időszak, amikor két győzelem mellett hat második és egy harmadik helyet szerzett a főversenyeken, miközben Bagnaiának ekkor volt egy olyan sorozata, amikor hatból öt hosszú versenyt nyert meg.

A nullázások száma a tavalyi idényzárót nem számítva még nőtt is, de „jobban osztotta el”: míg tavaly három főversenyen nem jött össze a pontszerzés, addig idén ez két-két szombati és vasárnapi futam. Persze ezen a ponton meg kell említeni a San Marinó-i Nagydíjat, ahol csak 1 pontot szerzett. Ezzel együtt 57 ponttal jobban áll tavalyi önmagához képest, még úgy is, hogy az erősségének számító sprinteken 4-gyel kevesebbet gyűjtött be.

BAGNAIA EREDMÉNYEI
2023-as sprintek 2023-as főfutamok 2024-es sprintek 2024-es főfutamok
Győzelmek 4 6 7 10
Második és harmadik helyek 9 7 3 4
Nullázások 1 3 5 3
Pontok 140 302 116 345
Pontok összesen 442 461

Martínnal ellentétben Bagnaia többször nyert a főfutamokon, mint tavaly: ha a Valenciai Nagydíjat nem számoljuk, akkor négy a különbség, hiszen már tíznél tart, ami csak nagyon keveseknek jött össze a királykategória teljes történetében. A sprinteken viszont jelentős visszaesés tapasztalható: mindössze 116 egységet szerzett a 2023-as 140-hez képest. Különösen a szezon első hat hétvégéjén teljesített rosszul ezen a fronton: ekkor csupán 14 pontot gyűjtött Martín 56-jával szemben.

Ennek elsődleges oka, hogy a sprinteken néggyel többször nullázott, mint tavaly, így a főfutamos betliket is hozzáadva idén már nyolcnál tart. Bár ezek közül kettő egyáltalán nem varrható a nyakába, kettő pedig csak részben (hogy mekkora részben, arról megoszlanak a vélemények), de a sprintes nullázásokhoz még az austini nyolcadik, valamint az aragóniai kilencedik hely is hozzájön, amelyek összesen 3 pontot jelentettek számára.

Martín főnöke tíz évet öregedett a Bagnaiával vívott csatája alatt, a Ducati vezére nem merte nézni

Vissza fog térni a „kiábrándítóan” szereplő Honda, véli a márka sokszoros világbajnoka

0

Mick Doohan kiábrándítónak tartja a Honda jelenlegi teljesítményét, pláne az ő időszakával összehasonlítva, de Aleix Espargaró szerződtetését jó lépésnek tartja. Az ausztrál expilóta felidézte első világbajnoki címét, amelyet harminc évvel ezelőtt szerzett.

Bár időről időre vannak biztató jelek, a Honda immáron évek óta csak árnyéka korábbi önmagának. Amióta 2019-ben mindhárom világbajnokságot megnyerték, mindössze négy futamgyőzelem jött össze. 2022 óta pedig rendre a konstruktőri tabella utolsó helyén végeznek, ráadásul idén a csapatok között is kibérelték az utolsó két helyet.

Mindez ég és föld a japán márka korábbi korszakaihoz képest. A sorozatban megszerzett vb-címeket tekintve a 90-es évek korszaka jelentette a csúcsot, amikor az aszakaiak zsinórban hat egyéni, illetve gyártói címet ünnepelhettek. Előbbiből ötöt Mick Doohannek köszönhetnek, aki nyilvánvalóan csalódottan szemléli az elmúlt esztendők szenvedését.

„Olyanok vagyunk, mint a bowlingbábuk” – Marini mozgó akadályhoz hasonlította a Hondákat

Hosszú időt töltöttem a Hondánál – nyilatkozta. – Amikor versenyeztem, a Hondánál maradtam. Csak egyéves szerződéseket kötöttem, mert ők jobban elkötelezték magukat a győzelem mellett, mint a többi gyártó, ami a technikai személyzetet és az egész hátteret illeti. Ezért maradtam ott. Szóval kiábrándító, hogy jelenleg ilyen helyzetben vannak. Személy szerint úgy gondolom, a világjárvány egy lépéssel visszavetette a japán gyártókat, míg az európaiak tovább fejlődtek, akár az elektronika terén, akár más szempontból. Vissza fognak térni, de változtatni kell a gondolkodásukon. Úgy tűnik, hogy a Yamaha jó lépéseket tesz afelé, hogy jövőre ezt elérje, és bízom benne, hogy a Honda is ezen az úton fog menni. Jó, ha több márka is versenyben van a bajnokságért.”

A Honda az elmúlt időszakban jól látható lépéseket tett a fejlődés érdekében: Romano Albesiano személyében európai technikai igazgatót szerződtettek, és a jelenleg szintén az Apriliánát erősítő Aleix Espargaró lesz a gyártó egyik teszt- és fejlesztőpilótája. Doohan ez utóbbit pozitívan értékeli. „Jó lépés, hogy Aleix lesz a tesztpilóta – fogalmazott. – Szükségük lesz valakire, aki gyors, és aki érti, mire van szükség motorfronton az előrelépéshez.”

Hivatalos: A Hondához és az Apriliához is új technikai igazgató érkezik

Doohan egészen Márquezig a Honda legeredményesebb versenyzőjének számított, miután 1994 és 1998 között zsinórban öt vb-címet szerzett. Mindezt azok után, hogy már 1992-ben is öles léptekkel haladt a végső győzelem felé, ám asseni balesetének következtében majdnem amputálták a lábát. Akkor végül Wayne Rainey megelőzte őt az összetettben, ahogyan egy évvel korábban is, így megkönnyebbülést jelentett, amikor három évtizede felért a csúcsra.

„Láttam a csontot és az inat” – Doohan felidézte a balesetet, amelyben majdnem elvesztette a lábát

Nagyon rég volt, harminc évvel ezelőtt – emlékezett vissza. – Olyan, mintha egy emberöltővel ezelőtt versenyeztem volna. Rengeteg szép emlékem van. Élveztem a versenyzést, a munkát, az elkötelezettséget. Megkönnyebbültem, amikor megvalósult [az álom]. Néhány évvel korábban már közel jártam hozzá, aztán jöttek a sérülések és a technikai problémák. Párszor másodikként zártam, így a győzelem megkönnyebbülést jelentett. Azonban tudtam, hogy ez csak a munka kezdete volt, mert nem akartam egy bajnoki címnél megállni.”

Már a bemutatkozása előtt kirúghatja a MotoGP-legenda fiát a Forma–1-es csapata

Razgatlıoğlu még mindig nem tett le a MotoGP-álomról, de már csak egy esélyt ad magának

0

Toprak Razgatlıoğlu leszögezte, még nem mondott le arról, hogy egyszer a MotoGP-ben versenyezzen. Azonban hozzátette, hogy ha ez 30 éves kora előtt nem jön össze, akkor már nem fogja hajszolni ezt a célt.

Toprak Razgatlıoğlu idén is megmutatta, hogy a Superbike-világbajnokság mezőnyének egyik, ha nem a legjobb pilótája. A török pilóta tavaly elhagyta a Yamahát, és idén már a gyári BMW színeiben versenyzett, ám a váltás nehézségei ellenére megnyerte a 2024-es kiírást. Ráadásul nem is akárhogyan, hiszen a szezon közepén rekordot döntve zsinórban tizenhárom győzelmet aratott, és előnyét még úgy is megőrizte, hogy sérülés miatt lényegében két teljes hétvégét kihagyott.

Razgatlıoğlu nem akar leállni, jövőre tovább javítaná saját elképesztő rekordját

Sokan úgy vélik, hogy Razgatlıoğlu megérdemelné, hogy kipróbálhassa magát a MotoGP-ben. Menedzsere, az ötszörös világbajnok Kenan Sofuoğlu nyár elején kijelentette, hogy ügyfelét már jövőre a királykategóriába vinné, ám mivel a bajor gyártóval 2025-ben jár le a szerződése, erre nem volt lehetőség. A 28 esztendős motoros azonban továbbra sem tett le a gyorsaságimotoros-vb legmagasabb géposztályáról.

Még mindig él az álom a MotoGP-vel kapcsolatban – nyilatkozta a kétszeres Superbike-világbajnok az olasz Sky Sportsnak. – Jövőre a BMW-nél folytatom, de 2026-ra szabad leszek. A következő évben talán folytatunk megbeszélést egy MotoGP-csapattal, hogy kiderítsük, van-e esélyünk egy jó szerződésre, hogy átmehetünk-e a másik paddockba.”

Razgatlıoğlu szavai egybecsengenek Sofuoğlu múltkori kijelentésével, aki szintén leszögezte, továbbra is a MotoGP a cél. A török versenyző ugyanakkor már csak egy esélyt ad magának. „Ha 2026-ban nem kerülök a MotoGP-be, akkor már nem fogok ezen gondolkozni, mert öregszem, és úgy vélem, 2026 lesz az utolsó lehetőségem” – hangsúlyozta.

Razgatlıoğlu továbbra is a MotoGP-ben akar versenyezni, de Marc Márquez példáját nem követné

Valóban, Razgatlıoğlu 2026 őszén tölti be 30. életévét, és nem jellemző, hogy valaki ennyire idősen debütáljon a királykategóriában. Persze nem is példa nélküli, és még csak az időben sem kell annyit visszamenni. 2022-ben Nagasima Tecuta már túl volt a harmadik ikszen, amikor három futamon át helyettesítette Nakagami Takaakit. Ami pedig az állandó versenyzőket illeti, Thomas Lüthi 2018-ban 31 és fél esztendősen mutatkozott be a MotoGP-ben.

Razgatlıoğluék helyzetét emellett az is nehezítheti, hogy a mezőny nagy része 2026-ig írt alá. A királykategória jövő évi versenyzői közül csupán Luca Marininek, Johann Zarcónak Somkiat Chantrának, Franco Morbidellinek és Jack Millernek jár le egy év múlva a kontraktusa. Hogy utóbbi helyére felültetik, azt nehéz elképzelni, hiszen tavaly pont a Yamaha M1-est tesztelte, ami egyik oldalról sem sült el túlságosan jól.

A VR46-nál első ránézésre szintén nehéz elképzelni, de mivel Valentino Rossi a BMW-nél versenyez, talán nem is megoldhatatlan. Ugyanakkor Sofuoğlu a már említett nyilatkozatában leszögezte, kizárólag gyári specifikációjú motorral számolnak, ami jelentősen bonyolítja a helyzetet. A Honda viszont korábbi sajtóértesülések szerint megkörnyékezte Razgatlıoğlut, és Marini motorja adott esetben fel is szabadulhat a gyári istállónál.

Megy még valaha Razgatlıoğlu a MotoGP-be? – akár Rossi is segíthet megvalósítani az álmot

Stonert meglepte, hogy a Ducati nem gáncsolta el Martínt: „Tudom, mire képesek a győzelemért”

0

Casey Stonert meglepte, hogy a Ducati eddig egyenlő feltételeket biztosított a két bajnokaspiránsnak, és bízik benne, hogy a szezonzárón sem lesz trükközés. Az ausztrál exversenyző szerint ugyanakkor korábbi munkaadója más szempontból igazságtanul bánt el a tabella éllovasával.

Jorge Martín a világbajnoki cím megnyerésének kapujába érkezett, miután a Maláj Nagydíj hétvégéjén 24 pontra növelte előnyét Francesco Bagnaiával szemben. A spanyol versenyző szintén idei specifikációjú motoron ül, ám a neki dolgozó gárda létszáma sokkal kisebb, hiszen márkatársával ellentétben szatellitcsapatnál versenyez.

Így áll a MotoGP-tabella a Maláj Nagydíj után

Sokan már csak ezért odaadnák neki a világbajnoki címet, többek között Casey Stoner szerint is ő érdemli a végső győzelmet. „Úgy gondolom, Jorge megérdemli a bajnoki címet, és abban a helyzetben van, hogy meg is nyerje – nyilatkozta a La Gezzatta dello Sportnak. – Pecco mindent meg fog tenni, hogy elhódítsa, a Ducati pedig szeretné megtartani az egyes rajtszámot. [Remélem] minden simán fog menni, mert nagy káosz alakulhat ki.”

Az idei vb-címet Martín érdemli, a jövő évi Marc Márquezé lesz – legalábbis Stoner szerint

A 39 esztendős exmotoros arra utalt, hogy a Ducati esetleg belenyúl-e kettőjük küzdelmébe. Mindez egész szezonban téma volt, mondván, a bolognaiak nyilvánvalóan a gyári istálló versenyzőjét akarják a tabella élén látni, azóta pedig, hogy kiderült, Martín elhagyja a gyártót, csak felerősödtek ezek a találgatások. Stonert személy szerint meglepte, hogy eddig nem történt ilyesmi, vagy legalábbis a külvilág nem tud róla. „Én is ezen a véleményen vagyok – reagált arra a felvetésre, hogy a Ducatinál nem mindenki venné szívesen Martín diadalát. – Ismerem a márkát, és tudom, hogy mire képesek a győzelemért. Meglep, hogy eddig nem láttam ilyesmit, vagy talán megtörtént, és Jorge jól jött ki belőle.”

A Ducatinál azonban kommunikációs fronton mindenképpen ragaszkodnak ahhoz, hogy nem szólnak bele a küzdelembe, még olyan szinten sem, hogy Enea Bastianinit mint csapattársat adott esetben félreállítják Bagnaia elől, ami azért nem lenne ördögtől való. Erről Davide Tardozzi, a gyári alakulat csapatmenedzsere beszélt legutóbb, de Gigi Dall’Igna, a márka versenyrészlegének általános igazgatója is hasonló véleményen van.

Ezt Gigi gondolja így – jelentette ki Stoner. – Azonban ott vannak [a Ducati vezetői], akik nem akarják elbukni az egyes rajtszámot. Ugyanakkor mindenki nagyon figyeli őket. Ha előidéznek egy ilyen hibát, az kiderül. Ha problémát okoznak, az vissza fog ütni rájuk. Remélem, minden rendben fog menni, és az igazi világbajnokot láthatjuk.”

Az szinte biztos, hogy Martínnak a közeljövőben nem lesz érdemi esélye a bajnoki cím megszerzésére, hiszen jövőre már az egyre inkább küszködő Apriliánál fog szerepelni. Egy ideig úgy tűnt, hogy a Ducati őt viszi fel a gyári csapathoz, ám végül Marc Márquezre esett a választás, amit Stoner meglehetősen igazságtalannak tart.

Stonernek nem tetszik a mai MotoGP, megszüntetné a sprinteket, és nehezebbé tenné a vezetést

Jorge megmutatta, mire képes, és folyamatosan fejlődött. Megérdemli, hogy megnyerje a világbajnokságot. A Ducati számára nagy csapás lenne, hiszen jövőre elveszítik őt, de úgy vélem, Jorge számára még nagyobb [érvágás a távozás], hiszen évekig hűséges volt a márkához, rendkívüli erőfeszítéseket tett, hogy egyedüliként küzdhessen meg Bagnaiával a futamok, illetve a bajnokság megnyeréséért, és megfosztották őt attól a lehetőségtől, hogy feljebb léphessen a gyári csapathoz. Szerintem ez nem igazságos. Sajnos azonban a Ducati így működik, ezért veszített el annyi versenyzőt. Az embernek el kell hagynia a legjobb motort, de egy pilóta nemcsak a pénzért versenyez, hanem a szenvedélyért és a szórakozásért. Amikor pedig másik ilyen könnyen hátat fordítanak neki, akkor máshol találja meg a motivációt.”

Már a bemutatkozása előtt kirúghatja a MotoGP-legenda fiát a Forma–1-es csapata

Sajtóértesülés szerint az Alpine Forma–1-es csapata már most kiteheti Jack Doohant, az ötszörös 500-as világbajnok Mick Doohan fiát.

Ahogy korábban beszámoltunk róla, augusztus végén az Alpine Forma–1-es csapata hivatalosan bejelentette, hogy Pierre Gasly mellé Jack Doohant ülteti autóba a 2025-ös1 hiszen az ötszörös 500-as világbajnok Mick Doohan fiáról van szó.

Azonban nemrég a mértékadó La Gazzetta dello Sport arról számolt be, hogy az Alpine már az idénykezdet előtt kiteheti Doohant. Az olasz sportnapilap szerint ennek a hátterében a franciákhoz a mostani szezon közben tanácsadóként visszatérő Flavio Briatore állhat. Az ismert szakember ugyanis Franco Colapintót szeretné leigazolni az ausztrál pilóta helyére, amire feltehetően meglehet az esélye. Ezzel pedig akár végleg megfúrhatja az istállója jelenlegi tartalékosának Forma–1-es bemutatkozását. Doohan ugyanis szakértők szerint egyedül az Alpine-nál kerülhetett ténylegesen képbe.

Az ügy hátterét részletesen az alábbi cikkben találhatják meg.

Újabb fordulat az F1-es pilótapiacon: kirúgná a legenda fiát a magát meggondoló csapat

A MotoGP könnyebb, mint a Moto2? – egy világbajnok szerint igen

0

Fabio Quartararo úgy véli, a Moto2 nehezebb a MotoGP-nél, és azt is elárulta, miért gondolja így. A francia versenyző a Yamaha fejlődéséről is beszélt.

Manapság megvan annak a rendje és módja, hogy miként lehet eljutni a MotoGP-be. A nevelőszériák után az adott versenyző bekerül a Moto3-ba, ahonnan ideális esetben jó teljesítményének köszönhetően eljut a Moto2-be, és, ha ott is megállja a helyét, akkor jöhet a királykategória, amely papíron a legnehezebb géposztály.

Ez utóbbi állítást azonban nem mindenki gondolja így. Fabio Quartararónak igencsak atipikus úton jutott el a MotoGP-ig, hiszen a kisebb kategóriákban finoman szólva sem tűnt ki: a Moto3-ban előbb tizedik, majd tizenharmadik lett az összetettben, a középső géposztályban pedig ugyanezeket az eredményeket érte el, csak fordított sorrendben.

Ezzel együtt 2019-ben bekerült a MotoGP-be, és az SRT, illetve a Yamaha nem is döntött rosszul: 2019-ben rögtön egy leggyorsabb körrel nyitott Katarban, majd hat pole pozícióig és hét dobogóig jutott. 2020-ban aztán három futamgyőzelmet szerzett, de mivel ezt leszámítva nem állt pódiumon, a bajnoki címért nem harcolhatott. Az azt követ idényben viszont felért a csúcsra, immáron a gyári Yamaha színeiben. Ennek fényében talán nem meglepő, hogy Quartararo nem a MotoGP-t tartja a legkeményebb géposztálynak.

Quartararo: Pár nap alatt nagy lépést tettünk előre

Szerintem a Moto2 a legnehezebb kategória – nyilatkozta a Motosprintnek. – Amikor ott versenyeztem, különböző vezetési stílusok voltak jellemzőek, és nehéz volt alkalmazkodni, míg a MotoGP-ben csak egy stílus van, és azt az utat kell követni. Könnyebb volt megszoknom a MotoGP-t, mint a Moto2-t. A fékezés néha gondot jelentett, de általánosságban ez volt a helyzet.”

2022-ben aztán jó esély mutatkozott a címvédésre, de Francesco Bagnaia végül lehajrázta őt. Ekkor már látszottak a baljós jelek, tavaly pedig már csak néhány dobogót tudott elcsípni. Ha lehet, az idei szezon még rosszabbul indult, csupán a kaotikus jerezi sprinten végzett az első háromban, de utólag azt is elvették tőle. Ennek ellenére Quartararo hosszabbított a Yamahával, és az elmúlt hétvégéken egyértelműen látszik az előrelépés. Nyilvánvalóan abban bízik, hogy előbb-utóbb a technika lehetővé teszi számára, hogy visszatérjen az élmezőnybe, de leszögezte, ebben a sportágban ezt nem lehet készpénznek venni.

Ezen a területen semmi sem biztos – fogalmazott. – Ha a sepangi tesztekre és a jelenlegi helyzetre gondolunk, egyértelmű a különbség, hiszen tudjuk, milyen úton kell haladnunk. A japán mérnökök mentalitásának megváltozása nem triviális, de például az első misanói hétvége pénteki napján volt egy egyórás megbeszélésünk, ami fontos jel. Előbb a mentalitás kezdett el változni, aztán a motor. A váz terén történő fejlődés jelentős újdonság számunkra. A kezdeti cél az, hogy gyakrabban legyünk ott a Q2-ben, ami megváltoztathatja az ember életét egy adott hétvégén.”

Miller felidézte a szörnyű tragédiát, amelyben elveszítette gyerekkori legjobb barátját

0

Jack Miller elárulta, mit jelent az a három tetoválás, amelyet magára varratott. Az ausztrál versenyző fiatalon elhunyt barátját, új-zélandi gyökereit, valamint lánya születésének emlékét hordozza a testén.

Nemrég megjelent az „Under the skin”, vagyis „A bőr alatt” című sorozat legújabb része a MotoGP közösségi oldalain. Ennek a sorozatnak a lényege, hogy a királykategória pilótái felfedjék, milyen nyomokat hordoznak a bőrükön. Ennek jellemzően két típusa van: a baleset során szerzett maradandó sérülések, illetve a tetoválások.

Jack Miller a második kategóriáról beszélt. A gyári KTM-től az év végén búcsúzó motoros elárulta, nem annyira rajong a tetoválásokért, de azért hármat így is csináltatott az évek során. Az ausztrál pilóta hozzátette, mindháromnak van jelentése. Elsőként a jobb combjára mutatott, és egy szomorú történetet osztott meg a nyilvánossággal.

[Itt] van a legjobb barátom, akit akkor veszítettem el, amikor tizenhét évesek voltunk – jelentette ki. – Talán hétesztendős korunktól kezdve lényegében minden napot együtt töltöttünk, amíg… elnézést, ő volt tizenhét, én pedig még tizenhat. Egy krosszmotoron [elszenvedett balesetben] halt meg. Valenciából repültem vissza 2011-ben, Szingapúrban leszálltunk, és értesültem a hírről. Aztán hazamentem, ő még kórházban volt… legalább el tudtam tőle búcsúzni. Gyakorlatilag a testvérem volt, és úgy alakult, hogy a szomszédházba költözött, onnantól kezdve pedig… de már előtte is szinte nálunk lakott, minden napot együtt töltöttünk. Szóval nehéz volt elveszíteni őt.”

A másik két tetoválás a felsőtestén található, és ezek mögött szerencsére már pozitívabb sztorik állnak. A jobb oldalon Új-Zéland nemzeti jelképét viseli magán, hiszen szülei 1988-ban ebből az országból vándoroltak át Ausztráliába. „Ezen az oldalon van az új-zélandi ezüst páfrány, amely egyszerűen tisztelgés az új-zélandi gyökereim előtt” – magyarázta.

A legszebb emlék pedig a bal oldalon található tetováláshoz köti. Millernek és feleségének, Rubynak tavaly megszületett első közös gyermekük. A kislányt Pip Florence-nek keresztelték el, és ez a név virít a 29 éves versenyzőn is, alatta a dátummal: 2023. szeptember 14-e. Az apropó tehát csodálatos, ám a tetoválás folyamata nem volt túlságosan kellemes.

Ami a másik oldalt illeti, Ruby és én szerettünk volna valamit, amikor Pip megszületett – idézte fel. – Amikor a másik oldalon [tetováltak] a bordáimnál, kijelentettem, hogy a bordáimnál soha nem fogok másik tetoválást csináltatni. Amikor elkészíttettem Pip nevét, határozottan emlékeztem, hogy miért mondtam ezt. Valószínűleg életem legszebb napja volt, amikor megszületett, úgyhogy számomra különleges, hogy ott van az a dátum, mintegy emlékeztetőül, hogy hálát adjak.”