back to top
2025. július 27. 01:31
Kezdőlap Blog Oldal 265

Pol Espargaró: Bagnaia jobb versenyző, mint Binder? Szerintem nem

0

Pol Espargaró szerint nehéz megmondani, hogy ki a legjobb versenyző a MotoGP-ben. A KTM tesztpilótája elárulta, hogy az osztrák gyártó ajánlatot tett Jorge Martínnak.

Ahogy az már közismert, a következő szezonban Marc Márquez váltja Enea Bastianinit a Ducati gyári alakulatánál. A bolognaiak nem először próbálkoznak azzal, hogy egy kimondottan nagynevű pilótát igazolnak (bár ez eddig nem mindig jött be nekik). Most az elmúlt évek két többszörös világbajnokát teszik meg csapattársaknak, hiszen Márquez Francesco Bagnaiával osztozik majd az istállón.

Marc Márquez leigazolásával a Ducati sutba dobta jól bevált receptjét, véli a veterán menedzser

Ezt egyesek úgy harangozták be, hogy jövőre a Ducati gyári csapatát fogja erősíteni a MotoGP két legjobb versenyzője. Viszont Pol Espargaró, a KTM tesztpilótája szerint ezt nem lehet így kijelenteni. „Szeretném megkérdezni: Francesco Bagnaia jobb versenyző, mint Brad Binder? Szerintem nem – mondta Espargaró a Por Orejas című podcast egyik új részében. – Az emberek hajlamosak azt hinni, hogy jobb, csak azért, mert ő szokott nyerni. De vajon jelenleg Bradnek vannak-e ugyanolyan fegyverei, mint Peccónak? Nos, nincsenek. És Peccónak ugyanolyan eszközei vannak talán, mint Pedro Acostának? Pedig vajon Pedro mire lenne képes egy Ducatival?”

„Egyébként persze a gyártók a legjobbukat próbálják adni, hogy ők legyen a legjobbak a mezőnyben, és az a meggyőződésem, hogy a KTM így előbb-utóbb eljut majd oda, ahol most a Ducati van. De beszéljünk inkább a legjobb versenyzőkről, vagyis arról, hogy mindenképpen ők a legjobbak? Úgy értem, például Pecco jobb, mint Acosta, még azzal együtt is, amit [Acosta] csinált idén a GasGasnál? Vagy Jorge Martín ebben a szezonban jobb vagy rosszabb, mint [Marc] Márquez, úgy hogy, [Márqueznek] régebbi motorja van? Szóval nehéz lenne pontosan megmondani, hogy ki a legjobb. Általában azért nevezünk valakit jobbnak, mert több bajnoki címet szerzett, nem azért, mert feltétlenül jobban versenyzett.”

„Lehet, hogy ha Bagnaiát felültetnék egy KTM-re, akkor azonnal elkezdene nyerni. De az is lehet, hogy nem így lenne, ahogy annál a Jack Millernél láttuk, aki szintén a Ducatitól jött. Vagy vegyük Luca Marinit, aki a Ducatival dobogókat szerzett, aztán átült a Hondára, és nagyjából az összes főfutamon és sprinten az utolsó helyen végez. Idén Marini a mezőny legrosszabb versenyzője? Nem hiszem. Álex Rins most rosszabb versenyző, mint amikor a Suzukival [futamokat] nyert? Ezt sem hiszem. Szóval nagyon nehéz megmondani, hogy egy versenyző jobb vagy rosszabb [mint egy másik pilóta]. Azt meg lehet mondani, hogy ki nyert többet, kinek van több bajnoki címe, ki szerepel jobban a médiában, kinek nagyobb a marketingértéke… Ebben egyetértek. De, hogy ki a legjobb versenyző… Óvatosnak kell lenni, amikor ilyeneket mond az ember.”

Már a jövő évi mezőny felét ismerjük – tizenegy pilótának van szerződése a következő MotoGP-idényre

Miután kiderült, hogy Márquez igazol a Ducati gyári csapatához, Martín az Apriliát választotta, pedig úgy tűnik, máshonnan is kapott ajánlatot. „Én úgy tudom, Martínnak lehetősége lett volna arra, hogy felüljön a Pierer Mobility [a KTM-et és a GasGast is birtokló vállalat – a szerk.] egyik motorjára – árulta el Espargaró. – Kapott egy ajánlatot, amelynek köszönhetően egy narancssárga motort vezethetett volna. Innentől már csak találgatok, de mivel Martín kapott, szerintem talán Márquezt is megkeresték, ahogy más élversenyzőket is. Ez pedig azt jelenti, hogy a gyártó most az élversenyzőkre fogad.”

A KTM-nél nem adták fel, továbbra is az a céljuk, hogy visszahozzák a legendás márkát a MotoGP-be

0

Hubert Trunkenpolz, a KTM-et is tulajdonló Pierer Mobility Group igazgatótanácsának egyik tagja megerősítette, hogy továbbra is szeretnék visszahozni az MV Agustát a MotoGP-be. Szerinte erre legkorábban 2027-ben kerülhet majd sor.

Ahogy korábban mi beszámoltunk róla, a KTM-et és a GasGast is birtokló Pierer Mobility AG azt fontolgatta, hogy visszahozza a MotoGP-be a szintén hozzájuk tartozó MV Agustát, amely legendás márkának számít a motorversenyzésben. Ami az 500 köbcentiméteres kategóriát illeti, 1956-ban, valamint 1958 és 1974 között zsinórban 17 évig ők adták az egyéni világbajnokot – többek között John Surtees és Giacomo Agostini révén –, és ezekben az években 1966 és 1974 kivételével a gyártók közötti pontversenyt is megnyerték. Emellett a kisebb kategóriákban is szép sikereket értek el. Az 1976-os idény végén viszont kiszálltak, és a legmagasabb géposztályba azóta sem tértek vissza, de a Moto2-ben 2019 és 2022 szerepelt egy csapat ezen a néven.

Nevetséges okból nem kapott gyári támogatást a „szél fia”, aki elindította a brutális sorozatot

Viszont egy ideje már nem lehetett hallani erről a projektről, egészen mostanáig. „Továbbra is az a szándékunk, azt tervezzük, hogy az MV Agustát visszavisszük a királykategóriába – jelentette ki Hubert Trunkenpolz, a Pierer Mobility AG igazgatótanácsának egyik tagja a GPOne.com-nak. – De ezt biztosan nem egy külön motorblokk kifejlesztésével fogjuk megtenni, mivel az a legjobb, ha házon belül csak egy erőforrás van, és ettől [a motorblokktól] nem akarjuk megfosztani az MV-t. Ennél a márkánknál is ugyanaz a tervünk [mint a többinél].”

A MotoGP technikai szabályzata jelentősen módosul majd a 2027-es szezonra. A legfontosabb változás a motorblokkok 1000-ről 850 köbcentire való csökkentése. Már korábban – a BMW kapcsán – felmerült, hogy ez egy jó időpont lehet új gyártók, vagy márkák beszállásához. Ebben pedig Trunkenpolz is egyetért, bár teljesen más okból.

Akár a BMW beszállását is hozhatják a MotoGP új szabályai

„2027-től a KTM-nek és az MV-nek meg kell osztoznia az új 850 köbcentis erőforrásunkon, szóval az MV 2027-ben nem lesz különálló gyártó – mondta. – Ezt nem engedhetjük meg magunknak anyagi és más szempontok miatt sem. Nagyon egyszerű az MV Agustával kapcsolatos tervünk. Először 2024 és 2026 között vissza kell állítanunk a céget a helyes útra, időbe telik, amíg minden szempontból stabilizáljuk, a termékpalettától kezdve a gyártási helyszíneken át az üzleti oldalig. Amíg mindent rendbe nem teszünk, addig nincs értelme a MotoGP-ben versenyezni ezzel a névvel. Viszont 2027 jó év lehet arra, hogy az MV Agusta csatlakozzon a MotoGP-hez.”

„Mintha tőrt döftek volna a vállamba” – Petrucci nem tudta, hogy képes-e végigcsinálni a hétvégét

0

Danilo Petrucci elárulta, óriási fájdalmakkal kellett megküzdenie a Superbike-világbajnokság misanói hétvégéjén. Az olasz versenyző nagy eredménynek tartja a teljesítményét azok után, amit orvosa a balesetet követően mondott neki.

Azok után, hogy a két héttel korábbi teszten már ott volt, Danilo Petrucci az előző hétvégén versenyzett először azóta, hogy bő két hónappal ezelőtt súlyos balesetet szenvedett. A Barni Spark pilótája motokrosszedzés közben bukott, aminek következtében kórházba kellett szállítani, és több műtétet is el kellett végezni rajta.

Újabb súlyos motokrosszbaleset: Petruccinak több csontja is eltört, meg kellett műteni (kép)

Az olasz versenyző egyebek mellett kulcs- és állkapocscsonttörést szenvedett, arra pedig esélye sem volt, hogy az asseni fordulóban részt vegyen. Ám annak ellenére, hogy kezdetben a táplálkozás is gondot okozott neki, Misanóban már ott volt a mezőnyben, és összességében jól szerepelt. Pedig a fájdalmai nem múltak el teljesen.

„Nagyon boldog vagyok, hogy itt lehetek – nyilatkozta a hétvége korábbi szakaszában. – Nincsenek nagyobb sérüléseim, így szinte száz százalékosnak érzem magam. Még szükségem van egy kis időre, de nagyon örülök, hogy újra itt lehetek a paddockban. Néhány nap múlva megpróbálok újra motorozni. Nehéz elfogadni, mert a testem kilencvenöt százalékban rendben van, de a jobb vállamban elég nagy fájdalmat érzek. Ez gondot okoz, amikor fékezek, ilyenkor nagy fájdalmat érzek. Amikor felengedem a féket, és az egyenesben vagyok, nem érzek fájdalmat.”

Petrucci nem várt magától sokat a hétvégén, csupán annyit szeretett volna, hogy mind a három futamot be tudja fejezni. A pénteki nap elején még nem volt problémája, ám aztán ez hamar megváltozott, és egy kis extra pihenőre is szüksége volt. Elárulta, nem magával a töréssel volt gond, hanem annak egy járulékos következményével.

„Pénteken délelőtt egész jól éreztem magam, és nem voltak nagy fájdalmaim – fogalmazott. – Az első edzés elején még rendben voltam. Nem éreztem magam annyira jól a motoron, mint a májusi teszten. A tréning végén kezdtem érezni egy kis fájdalmat. Az első gyakorlás végén elég nagy bajban voltam, ezért úgy döntöttünk, hogy a második edzés első felét kihagyjuk. Az ember mindig nehezen tudja elképzelni, hogy milyen fájdalmat fog érezni, így rendre jóval nagyobb fájdalmat érez a vállában, mint amekkorára számított. A vállammal nagyon küszködöm. A töréssel kapcsolatban stabil a helyzet, de nagyon begyulladt. Minél többet használja az ember, minél többet veszi igénybe az izmokat, az inakat, és így tovább, annál rosszabb lesz.”

Petrucci a fájdalmai ellenére tisztességgel helytállt a hétvége során. A Superpole-on a tizenkettedik helyet szerezte meg, míg az első futamon kilencedikként ért célba, amit aztán a Superpole versenyen meg tudott ismételni. A második viadalon pedig jött az igazán nagy bravúr: Axel Bassanit legyőzve a hatodik pozícióban látta meg a kockás zászlót. Mindez igazán figyelemre méltó eredmény, tekintve, hogy orvosa mit mondott neki a balesete után.

Razgatlıoğlu megcsinálta a tökéletes hétvégét, hatalmas fölénnyel nyerte a második misanói versenyt

„Ez elképesztő – jelentette ki a Superbike-vb hivatalos honlapjának. – Nem számítottam rá, hogy itt leszek. A szombati nap után azt hittem, baj lesz. Nem tudtam, hogyan csináltam. Aztán reggel felébredtem, és nem tudtam, miként fogom végigcsinálni a két futamot. A Superpole versenyen nem igazán rajtoltam jól. Aggódtam a bukás miatt. Sok pilóta megelőzött, de nagyon agresszívak voltak egymással szemben, így egymásnak mentek. Néhány kör után a kilencedik helyen találtam magam, és mondtam, hogy »ó, tökéletes«. A második futam előtt, miután elhagytam a bokszot, a négyes kanyarban fékeztem, és nagy fájdalmat éreztem. Felálltam a rajtrácsra, és azt mondtam a csapatomnak, hogy »talán megteszek néhány kört, és meglátjuk«: Úgy éreztem, mintha kést döftek volna a vállamba. A rajt nagyon jól sikerült. Az első néhány kanyar rendben volt, és tudtam tartani a tempót, még ha nagyon fájdalmas is volt. Láttam, hogy Bassani nincs messze előttem, így vele mentem, mert megpróbáltuk lehagyni a mögöttünk lévő versenyzőket. Bajban volt, én pedig el tudtam menni mellette, de az utolsó négy kör rémálom volt. Amikor áthaladtam a célvonalon, úgy éreztem, mintha valaki megszúrta volna a jobb vállamat. Fájdalmaim voltak. Elképesztő érzés, mert nagyon fájt, ugyanakkor eszembe jutott, hogy a baleset után az orvos azt mondta, hogy »nem tudom, képes leszel-e újra motorra ülni«, és két hónap után hatodik lettem. Vegyes érzéseim vannak, a fájdalom és az öröm elegye, amitől a sírás kerülget.”

Marc Márquez leigazolásával a Ducati sutba dobta jól bevált receptjét, véli a veterán menedzser

0

Az Enea Bastianinit menedzselő Carlo Pernat szerint a Ducati szakított eddigi, a fiatalokra építő pilótapolitikájával, amivel nem ért egyet, de el tudja fogadni a mögötte húzódó érveket. Davide Tardozzi, a bolognaiak gyári istállójának csapatfőnöke Marc Márquez érkezése kapcsán kijelentette, Francesco Bagnaia félti a garázson belüli harmóniát.

Jövőre összeáll a gyári Ducatinál a jelenlegi mezőny két legeredményesebb versenyzője. A bolognaiak ugyanis úgy döntöttek, hogy Marc Márquezt szerződtetik a mostani kétszeres címvédő, Francesco Bagnaia mellé. Ezzel két olyan pilóta lesz az istállónál, akik 2025 elején együttesen minimum tizenegy, de lehet, hogy tizenkét világbajnoki címmel fognak rendelkezni.

Hivatalos: Marc Márquez a Ducati gyári csapatához igazol

Ugyanakkor a döntésnek ára volt, ugyanis a Ducati ezzel év végén el fogja veszíteni a jelenleg a bajnokság élén álló Jorge Martínt, valamint Enea Bastianinit is, hiszen előbbi a gyári Apriliához, míg utóbbi a Tech3-hoz igazol. Az olasz motoros veterán menedzsere, Carlo Pernat szerint a bolognaiak ezzel szakítottak a jól bevált recepttel.

Az Aprilia vezére elárulta, a „történelem leggyorsabban megkötött szerződését” írták alá Martínnal

„Mindenkinek joga van ahhoz, hogy az otthonában azt tegye, amit akar – nyilatkozta a Motosprintnek. – Nyilvánvalóan vannak olyan stratégiák, amelyekről nem biztos, hogy tudunk. Azonban elvetették az [Andrea] Dovizioso utáni időszaktól kezdve folytatott fiatalokra vonatkozó politikájukat, amely eddig egyértelműen meghozta az eredményét. Hirtelen megváltozott a stratégia, a fiatalokat elengedték, amivel más gyártókat erősítettek.”

Hivatalos: Bastianini mellett Viñales is a KTM-nél folytatja

Pernat arra utalt, hogy 2020 végén a gyári Ducati teljes sorcserét hajtott végre, és Dovizioso, illetve Danilo Petrucci helyét Jack Miller mellett Bagnaia vette át. Két évvel később aztán az ausztrál pilóta is távozott, utódjául pedig az akkor szintén kétéves MotoGP-tapasztalattal rendelkező Bastianinit választották. Pernat nem ért egyet a döntéssel, de az erre vonatkozó érveket el tudja fogadni.

„Egy huszonhat és egy huszonhét éves [valójában most mindketten 26 évesek, a következő idény elején pedig 27 esztendősek lesznek – a szerk.] versenyzőt engedtek el, hogy leigazoljanak egy harmincegy esztendős pilótát, akit ugyanakkor Marc Márqueznek hívnak – magyarázta. – Én ezt nem tettem volna meg, figyelembe véve, hogy az elmúlt időszakban alkalmazott stratégia bevált. Azonban meg tudom érteni az ötlet mögött húzódó indokokat. »Most az a célunk, hogy két nagy név együtt legyen.« Ez rendben van.”

Bagnaia aggódik Márquez érkezése miatt?

Felmerül a kérdés, hogy Bagnaia hogyan fogadta Márquez érkezésnek hírét. Ezzel kapcsolatban korábban azt lehetett olvasni, hogy „bajnokhoz méltóan” reagált, ám már akkor is felvetette, hogy a nyolcszoros világbajnok okozhat gondot a csapaton belül. Ezt Davide Tardozzi is megerősítette, de hozzátette, szerinte uralni fogják a helyzetet.

A Ducati elárulta, hogyan reagált Bagnaia, amikor megtudta, jövőre Marc Márquez lesz a csapattársa

„Pecco gyakran megismételte, hogy reméli, a fennálló harmónia megmarad a garázsban – jelentette ki a Cycle Worldnek a gyári Ducati csapatfőnöke. – Amiatt aggódik, hogy lesznek helyzetek, amelyek árthatnak a garázsban uralkodó légkörnek. Ez számunkra is prioritás. Nem gondoljuk, hogy Marc jelenléte problémákat okozhat a [gyári] Ducati garázsában. Szerintünk képesek vagyunk kezelni két olyan bajnokot, mint Marc és Pecco.”

Az olasz szakembernek azt is felvetették, hogy Márquez leigazolása nem jelenthet-e problémát abból a szempontból, hogy Bagnaia Valentino Rossihoz hűséges, hiszen a VR46 Akadémiának a növendéke. Mint ismert, a kilencszeres világbajnok kifejezetten rossz viszonyt ápol a spanyol motorossal, de Tardozzi kiemelte, hogy az ezt elsősorban kiváltó 2015-ös sepangi hétvége már közel 10 éve volt, és a címvédő egyébként is kibújt már a Doktor árnyékából. „Az igaz, hogy Pecco Valentino akadémiájának versenyzője, de ő maga is egy bajnok – hangsúlyozta. – Számunkra az a legfontosabb, hogy a garázsban továbbra is olyan harmonikus maradjon a légkör, mint most. Az én feladatom, hogy ezt fenntartsam.”

A gyári Ducati csapatfőnöke szerint Rossira még nem voltak felkészülve, szemben Marc Márquezzel

Hiába Razgatlıoğlu triplája, a BMW-nél nem lehetnek teljesen boldogok: elveszíthetik ügyfelüket

0

Sajtóértesülések szerint Jürgen Röder, a Bonovo Action tulajdonosa eldöntötte, hogy az idei év végén istállójával kiszáll a Superbike-világbajnokságból. A BMW ezzel elveszítené az egyetlen szatellitcsapatát, ami több kérdést is felvetne a jövőre nézve.

Már április óta pedzegetik, hogy a Bonovo Action csapata négy év után elhagyhatja a Superbike-világbajnokság mezőnyét. A hétvégén pedig kiderült, hogy mindez valószínűleg tényleg meg fog történni, hiszen a SPEEDWEEK.com arról számolt be, hogy Jürgen Röder, a német istálló tulajdonosa meghozta a döntést, és az információt már az alakulat tagjaival is közölték.

Razgatlıoğlu leigazolása miatt a BMW elveszítheti az egyetlen szatellitcsapatát

Röder az évek során igyekezett minden támogatást megadni Michael Galinski csapatfőnöknek, és euróban mérve nyolc számjegyű összeget invesztált a projektbe. Az utóbbi időszakban azonban több szempontból sem volt elégedett: a költségek jelentősen megnőttek, miközben nem jöttek a folyamatos jó eredmények, és a BMW-től sem kapnak akkora támogatást, mint amekkorát reméltek.

A Bonovo Action azok után csatlakozott a Superbike-vb mezőnyéhez, hogy az akkor még Yamahával versenyző Jonas Folger révén 2020-ban megnyerték az IDM, vagyis a német bajnokság Superbike kategóriáját. 2021-ben viszont nem a japán gyártó, hanem a BMW motorjával debütáltak, és azóta is azt használják. Első évükben a német pilóta mindössze egyszer végzett a legjobb tízben, amikor az aragóniai szezonnyitón kiszámíthatatlan volt a gumihasználat.

A következő évben már két motorossal vágtak neki az idénynek Loris Baz és Eugene Laverty személyében, majd tavaly utóbbit Garrett Gerloff váltotta. Az amerikai versenyző Magny-Cours-ban megszerezte a csapat eddigi történetének egyetlen pole pozícióját, de a dobogó továbbra sem jött össze, ahogyan idén sem.

Amikor a BMW tavaly májusban bejelentette, hogy leigazolták Toprak Razgatlıoğlut, hasonló helyzetbe kerültek, mint a MotoGP-ben a KTM: öt versenyző rendelkezett szerződéssel az idei évre, de csak négy helyük volt. Végül Bazt küldték el és fizették ki. Scott Redding pedig ragaszkodott ahhoz, hogy a gyári csapatnál folytassa, amit úgy oldottak fel, hogy a Bonovo Actiont amolyan második gyári istállóvá.

Azonban mindez egyelőre a pályán mutatott teljesítmény alapján egyáltalán nem látszik. Miközben Razgatlıoğlu az eddigi tizenkét futamból hatot megnyert, és a misanói hétvégén bemutatott tökéletes teljesítményének köszönhetően átvette a vezetést a bajnokságban, addig Gerloff mindössze a tizenharmadik, míg Redding csupán a tizennyolcadik helyet foglalja el a tabellán. A csapatok között pedig a Bonovo Action a nyolcadik pozícióban áll 54 ponttal.

Razgatlıoğlu megcsinálta a tökéletes hétvégét, hatalmas fölénnyel nyerte a második misanói versenyt

Amennyiben a Bonovo Action valóban távozik a Superbike-vb mezőnyéből, úgy a BMW nyilvánvalóan elveszíti ügyfelét. Ami a pilótákat illeti, Razgatlıoğlunak és Reddingnek már van szerződése 2025-re, de Marc Bongers, a német gyártó versenyigazgatója többször is hangsúlyozta, hogy Michael van der Markkal is számolnak. Persze Röder alakulatának kiszállása nem feltétlenül jelenti azt, hogy jövőre szatellitcsapat nélkül maradnak, Manuel Puccetti ugyanis állítólag fontolgatja, hogy hosszú idő után elhagyja a Kawasakit, és a BMW is ott van az opciók között.

Ez különböztette meg Stonert a korszak többi legendájától egykori ellenfelük szerint

0

Andrea Dovizioso szerint Casey Stonert a veleszületett tehetsége különböztette meg a korszak többi nagy versenyzőjétől. Az olasz expilóta Valentino Rossit, Dani Pedrosát, Jorge Lorenzót és Marc Márquezt is méltatta.

Valentino Rossi, Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa, Casey Stoner és Marc Márquez. Ők alkották a MotoGP nagy négyesét, hiszen hiába áll öt névből a lista, utóbbi kettő egymást váltotta, és soha nem versenyeztek együtt. A futamgyőzelmeket tekintve mindenképpen ők öten a négyütemű korszak legeredményesebb versenyzői, és a királykategória teljes történelmét tekintve is ott vannak a legjobb nyolcban (azzal a kiegészítéssel, hogy a nyolcadik helyen lévő Pedrosa Eddie Lawsonnal áll holtversenyben).

Nem sokan vannak, akik mindegyikükkel versenyeztek, és csak egy olyan pilóta van, aki mindegyikük ellen nyert futamot. Andrea Doviziosóról van szó, aki 62 alkalommal állhatott dobogóra, és ebből csupán 6-szor fordult elő, hogy az öt nagy alak közül egyik sem pezsgőzhetett vele. Amikor pedig második vagy harmadik lett, a 47-ből mindössze 5-ször nem a fent említett motorosok egyike diadalmaskodott. Az olasz versenyző Stonert emelte ki közülük.

Jöhet a szenzációs visszatérés? – Dovizioso nem zárta ki

„Lesújtó – foglalta össze egy szóban a Relevónak adott interjújában, hogy milyen volt ellene versenyezni. – A jó napjain bármelyik pilótát meg tudta verni. Olyan különleges tehetsége volt, hogy ha az ember megpróbálta utánozni, akkor az nem sikerült. Stonerben valami veleszületett dolog volt. Ahhoz, hogy fel lehessen vele venni a versenyt, nem volt elég ugyanazt tenni, hanem inkább valami teljesen mást kellett csinálni. Más fegyverekkel kellett harcolni. Más versenyzőkkel ellentétben Casey a vezetési képességei miatt csodálandó. Nézze meg őt, és élvezze a motorozását.”

A világbajnoki címek számában még ebből az ötösből is kiemelkedik Rossi és Márquez. Előbbi összesen kilenc, míg utóbbi nyolc végső győzelemnél jár, a királykategóriában pedig hetet, illetve hatot nyertek. A MotoGP-korszakban viszont döntetlen, hat–hat at állás. Dovizioso mindkettőjüket nagyra tartja, Márquez esetében azt is megélte, hogy milyen vele harcolni a vb-címért.

„Gyakran álmatlan éjszakát okoztak, de ez normális – jelentette ki. – Valójában örülök, hogy versenyezhettem ellenük. Rossi [volt] talán az egyik legkomplettebb, ő nyerte a legtöbb bajnokságot [a modern időszakban]. Ami Márquezt illeti, sok szempontból hihetetlenül erős, és nagyon nehéz volt őt legyőzni. Én három egymást követő évben versenyeztem vele magas szinten. Egy bizonyos ponton rátaláltam a nyerő lapra a csata megnyeréséhez, de a háborúéhoz nem. A szezon során végül mindig megtalálta a megoldást arra, hogy első legyen.”

Martín, Bagnaia és Marc Márquez a végsőkig tartó csatát vívhatnak a vb-címért Dovizioso szerint

Ami Lorenzót és Pedrosát illeti, ők is többszörös világbajnokként fejezték be pályafutásukat. Az ifjabbik spanyol versenyző háromszor is felért a csúcsra a MotoGP-ben, honfitársának viszont ez egyszer sem sikerült. Honfitársának ez egyszer sem sikerült, de egyrészt többször is közel volt hozzá, másrészt az alsóbb kategóriákban ő végzett a tabella élén a legtöbbször s felsorolt nevek közül.

„Jorge kiegyensúlyozott versenyző volt – fogalmazott Dovizioso. – Amikor jó formában volt, legóhengerlőnek bizonyult. Amikor kitűzött egy célt, precíz és határozott volt annak elérése során. Szerintem ez volt az egyik legfőbb erénye. Bizonyos szempontból olyan volt, mint a kedvenc versenyzője, Max Biaggi. Dani Pedrosát sokat tanulmányoztam. Ő is a csapattársam volt. Nagyon jó [volt], nehéz volt őt legyőzni, bár néha voltak hullámvölgyei. Szerintem több bajnoki címet érdemelt volna, mint amennyit nyert. Amikor jó napja volt, Danit is lehetetlen volt legyőzni. Egyszóval nehéz volt ellenük versenyezni, ugyanakkor lenyűgöző is.”

Doviziosónak mindegyik versenyzőhöz volt valamilyen kapcsolódási pontja. Pedrosának, Stonernek és Lorenzónak a csapattársa volt, Rossit ő váltotta a gyári Ducatinál a 2013-as idényben, míg Márquez ellen a bajnoki címért csatázott. Persze mondhatni, hogy nélkülük sokkal fényesebb karrierje lehetett volna, de úgy véli, nemcsak elvettek tőle, hanem adtak is neki valamit.

„Mindig volt szeretet és gyűlölet is közöttük – emlékezett vissza. – Szeretném azt gondolni, hogy pályafutásom során szerencsére hatalmas tehetségekkel volt dolgom. Olyan versenyzőkkel találkoztam, akik történelmet írtak, és ez nagyon nehéz volt számomra. Sokan voltak: Valentinótól Marcig, beleértve Stonert, Pedrosát és Lorenzót is. Mindegyiküknek más-más tulajdonságai voltak, de a legjobb, hogy mindig próbáltam őket tanulmányozni, igyekeztem belőlük is táplálkozni. Nagyon erős személyiségű egyénekről beszélünk. A jó napjaikon gyakorlatilag verhetetlenek voltak.”

Rossiék Le Mans-ban is kiestek, ugyanaz a pilóta csúszott ki, aki az előző balesetüknél vezette az autót

Valentino Rossi egysége a kavicságyban fejezte be a Le Mans-i 24 órás versenyt. A kiesésükkor ugyanaz a pilóta, Ahmad al-Harti ült az autóban, aki a Spái 6 órás viadalon elszenvedett balesetükkor is vezette a BMW-t.

Szombaton kezdődött el az Endurance Világbajnokság legfontosabb versenye, a Le Mans-i 24 órás. A viadalon természetesen ott volt Valentino Rossi is, aki az idei szezonban a W Racing Team, közismert nevén WRT 46-os rajtszámú BMW-jével próbálja megszerezni a GT3-as kategória bajnoki címét.

Hivatalos: Valentino Rossi rajthoz áll a Le Mans-i 24 órás versenyen

Rossi egységének nem sikerült különösebben jól az időmérő, hiszen csak a tizenkettedik helyről vághattak neki a futamnak. Viszont a tempójuk kifejezetten versenyképes volt, és a csapat jó stratégiai döntéseket hozott. Ennek köszönhetően pedig rövidesen az élmezőnyben találták magukat, és úgy tűnt, hogy eséllyel pályáznak a kategóriagyőzelemre, hiszen egy ideig még a vezetést is átvették.

Azonban végül nem látták meg a kockás zászlót. Nagyjából kilenc óra után, amikor már teljesen sötétbe borult az esőáztatta Le Mans-i pálya, Ahmad al-Harti elveszített az irányítást az autó fölött. Az ománi versenyző a Dunlop-sikán után hibázott, az ötödik helyről kicsúszott kavicságyba, és a falat is eltalálta. A karosszéria nem sérült meg súlyosan, ellentétben a hűtővel, és ez ellehetetlenítette a folytatást.

Rossi eddig a pontig nagyjából két órát töltött a volán mögött, és kifejezetten jól teljesített, de az végül nem derült ki, hogy ez a leintésnél mire lett volna elég. Viszont a sorozat jóvoltából közelről megnézhetjük, a Doktor hogyan gépészkedett az autóban.

A 46-os egység nagyon szerencsétlen volt az előző két futamon, hiszen legutóbb, a Spái 6 órás versenyen sem jutottak el a célvonalig. A kiesésük idején akkor is al-Harti ült az autóban, de abban az esetben egyáltalán nem volt ő volt a hibás.

Egyébként a Le Mans-i 24 órás versenyt több más ismert pilóta, például Mick Schumacher is idő előtt fejezte be. A drámai fordulatokban bővelkedő viadalt összesítésben a Ferrari 50-es rajtszámú egysége nyerte meg.

Óriási izgalmak után Ferrari-győzelem a Le Mans-i 24 óráson

Razgatlıoğlu szerint „ez még csak a kezdet”, Bautista úgy látja, a török „érinthetetlen” volt Misanóban

A Superbike-világbajnokság misanói fordulójának második futamát Toprak Razgatlıoğlu nyerte, mögötte pedig Nicolò Bulega, majd Álvaro Bautista szelte át a célvonalat. A három pilóta értékelt a leintés után.

Toprak Razgatlıoğlu nem ijedt meg attól, hogy a hazai pályájukon hívja ki a Ducati versenyzőit. A török pilóta a Superbike-világbajnokság misanói fordulója során a Superpole-t, a Superpole futamot, illetve az első és a második viadalt is megnyerte. Így karrierje harmadik, a BMW-hez történő igazolása óta pedig az első tökéletes hétvégéjét – amely kimondott célja volt – hozta össze ebben a sorozatban.

Razgatlıoğlu a második versenyt is magabiztosan húzta be, pedig a rajt után az elsőről egészen az ötödik helyig esett vissza. Viszont onnan gyorsan felkapaszkodott, és a 7. körben visszavette a vezetést. Nem véletlen, hogy elégedetten értékelt a leintés után.

Razgatlıoğlu megcsinálta a tökéletes hétvégét, hatalmas fölénnyel nyerte a második misanói versenyt

„Ahogy tudjátok, a verseny előtt azt mondtam, az a célom, hogy mindhárom futamot megnyerjem a hétvégén – kezdte Razgatlıoğlu. – Végül ezt sikerült is megcsinálnom. Köszönöm a csapatomnak, hihetetlenül jó munkát végeztek ezen a hétvégén. Ez különösen igaz a mai napra, amelyre még tovább tudtuk javítani a motort. És így ma még jobban, nyugodtabban éreztem magam a motoron, és ezt a versenyt még inkább élveztem [mint a többit]. De ez a futam senkinek sem volt egyszerű a nagy meleg miatt, ma mindenki többet csúszkált. Viszont nekem sikerült jó munkát végeznem, de persze ezt nem egyedül vittem végbe, ez igazi csapatmunka volt. Minden [csapattag] nagyon keményen dolgozott, ezért tudtuk mindhárom futamot megnyerni. De úgy tűnik, hogy ez még csak a kezdet.”

Nicolò Bulega a második helyről indulva jött be a második pozícióba. A rajt után egy időre átvette a vezetést, de miután Razgatlıoğlu elment mellette, nem tudott közel maradni hozzá. „Nagyon örülök [az eredménynek], ezen a hétvégén minden futamot dobogós, a második helyen fejeztem be – mondta Bulega. – Erősek voltunk, de Toprak még gyorsabb volt. Legközelebb újra megpróbáljuk. A cél az, hogy minden verseny után dobogóra álljunk. Elégedett vagyok, és köszönöm a helyi szurkolóknak a támogatást.”

Álvaro Bautista hatalmasat hibázott a Superpole versenyen, ezért csak a tizenegyedik helyről rajtolt. Viszont kiválóan sikerült elindulnia, és ennek köszönhetően a második körben már a negyedik pozíciót foglalta el. Végül Alex Lowest is maga mögé utasította, és így felállhatott a dobogó legalsó fokára.

„Ezen a versenyen jó rajtot vettem, megfelelő íveket választottam az első körben, és így sikerült sok pozíciót visszaszereznem – nyilatkozta Bautista. – Utána pedig csak próbáltam minél jobb tempót diktálni. Persze mostanában nem a legjobb formánkat, nem a lehető legjobb teljesítményt hozzuk, de most ez van. Próbáljuk felépíteni az önbizalmunkat, próbáljuk megtalálni a legjobb beállítást, végül is erről szól minden. Persze nagyon szerettem volna nyerni itt, a Ducati szurkolói előtt, de ez most egy nagyon nehéz verseny volt, többek között Toprak miatt is. Ő hihetetlenül magas szintet képviselt ezen a hétvégén, szinte teljesen érinthetetlen volt. De azért mi próbáltuk a legjobbunkat nyújtani, és innentől a következő futamokra készülünk.”

Bautista úgy látja, hogy mostanra elérték a Ducati jelenlegi motorjának határait

Razgatlıoğlu megcsinálta a tökéletes hétvégét, hatalmas fölénnyel nyerte a második misanói versenyt

Toprak Razgatlıoğlu nyerte a Superbike-világbajnokság misanói fordulójának második futamát, amelyen mögötte Nicolò Bulega, majd Álvaro Bautista szelte át a célvonalat. A török pilóta így pályafutása harmadik, a BMW-hez történő igazolása óta pedig az első tökéletes hétvégéjét hozta össze.

A Superpole futam után a második versennyel folytatódott a Superbike-világbajnokság misanói hétvégéjének vasárnapi programja. Az első sorból Toprak Razgatlıoğlu, Nicolò Bulega és Alex Lowes vághatott neki a viadalnak. A rajt előtt a levegő hőmérséklete 28, a pályáé pedig 45 fokos volt.

Bautista hatalmasat hibázott, Razgatlıoğlu megint simán nyert a misanói Superpole futamon

Ezúttal is Bulega indult el a legjobban, gyorsan elment Razgatlıoğlu mellett, akit aztán Andrea Iannone, Alex Lowes és Andrea Locatelli is megelőzött. Viszont Iannone besokalt az 1. kör közepén, és emiatt visszaesett. A tizenegyedik helyről induló Álvaro Bautista ekkor már az ötödik pozíciót foglalta el. Eközben Michael Ruben Rinaldi esett el, majd Adam Norrodin is bukott.

Razgatlıoğlu a 2. körben már újra a második helyen motorozott, Bulega mögött nagyjából másfél másodperc volt a hátránya. Kettejük után sorrendben Alex Lowes, Bautista és Locatelli haladt. Iannone ekkora már egészen a tizedik pozícióig esett vissza, feltehetően valamilyen technikai probléma hátráltatta.

Razgatlıoğlu folyamatosan közeledett Bulegára, az 5. körben már „csak” körülbelül egy másodperccel volt lemaradva. A török pilóta ezalatt teljesen lerázta az üldözőit, akik Lowes vezetésével több, mint négy másodperccel voltak lemaradva tőle. Eközben elfüstölt Dominique Aegerter Yamahája, majd Michael van der Marknak kellett kiállni a bokszutcába technikai probléma miatt.

Locatelli hibázott, így Axel Bassani átvette tőle az ötödik helyet. Razgatlıoğlu pedig a 7. körben előbb utolérte, majd meg is előzte Bulegát. Rövid időre úgy látszott, hogy Bulega vissza tud majd támadni, de rövidesen a BMW versenyzője eltávolodott tőle.

13 körrel a leintés előtt Xavi Vierge és Garrett Gerloff akadtak össze, előbbi nem is tudta folytatni a versenyt. A futam felénél Bautista elment Lowes mellett, így átvette tőle a harmadik helyet.

A verseny hajrájára fordulva Razgatlıoğlu teljesen lerázta Bulegát, 5 körrel a vége előtt már több, mint négy másodperc volt kettejük között, Bautista pedig további hat másodpercre volt a csapattársától. Az első öt sorrendjét ekkor Lowes és Locatelli tette teljessé.

Végül Razgatlıoğlu könnyedén nyerte meg a versenyt. A török pilóta ezzel teljesítette a kimondott célját, tehát tényleg összehozta pályafutása harmadik, a BMW-hez történő igazolása óta pedig az első tökéletes hétvégéjét, hiszen mindhárom misanói viadalon győzni tudott. A török versenyző persze így az összetettben is növelte az előnyét. Mögötte végül a Bulega, Bautista, Lowes, Locatelli, Danilo Petrucci, Axel Bassani, Remy Gardner, Iker Lecuona, Jonathan Rea sorrend kristályosodott ki.

Mesterséges kómába helyezték a női világbajnokság első futamán hatalmasat bukó pilótát

0

Szombaton rendezték meg a női motoros világbajnokság első versenyét, amelyen Mia Rusthen hatalmasat esett. A norvég versenyzőt mesterséges kómába helyezték, de szerencsére az orvosa „nagyon pozitív” az állapotával kapcsolatban.

A motorversenyzés sosem a veszélytelenségéről volt híres, ez pedig sajnos a női motoros világbajnokság első viadalán is kiderült. Az idén induló sorozat – amely végül a forduló törlése miatt hazánkba mégsem fog ellátogatni – a Superbike-vb misanói hétvégéjének szombati napján mutatkozott be igazán éles körülmények között.

Magyarországra látogat a jövőre induló női motoros világbajnokság

Mia Rusthen ugyanis hatalmasat esett a verseny 7. körében. A norvég pilóta éppen a tizenkettedik helyért csatázott, amikor az utolsó kanyarban nagy sebességgel kirepült a bukótérbe, és még a falat is elérte. Az igazán nagy problémát az jelentette, hogy Rusthen beverte a fejét. Emiatt többek között agyrázkódást is szenvedett, de szerencsére a Cesenában található Maurizio Bufalini kórház traumatológiai osztályán gyorsan stabilizálták az állapotát.

Később a családja adott hírt róla. „Mia jelenleg mesterséges kómában van – írták a Facebookon. – Műtéten esett át, hogy enyhítsék a fejében lévő nyomást, és megszüntessék a vérzést. Az orvosa nagyon pozitív, és elégedett az eredménnyel. Stabilizálódott nála a koponyaűri nyomás, és az életjelei is stabilak. Nagyra értékeljük azt a sok törődést és szeretetet, amit az emberek Mia irányába küldtek. Ez sokat jelent, még akkor is, ha ő az egyik legkeményebb hölgy az egész világon!”

Rusthen korábban nagyrészt hazájában, Norvégiában versenyzett, de tavaly már a női Európa-bajnokságon is megméretette magát. A 22 éves pilóta az idény végén a tizedik helyen zárt a rangos sorozat tabelláján.

Egyébként a bukás miatt piros zászlóval félbe kellett szakítani a futamot. Az újraindításra végül csak órákkal később került sor, amikor a mezőny idegessége miatt Jessica Howden is elesett, őt ugyanis az egyik vetélytársa lökte ki. A dél-afrikai versenyzőt ugyanabba a kórházba vitték, mint Rusthent, de szerencsére ő könnyebb sérülésekkel és egy agyrázkódással megúszta. Később az Instagram-oldalán arról számolt be, hogy a tervek szerint rövidesen már ki is fogják onnan engedni.

Howden esése miatt is be kellett lengetni a piros zászlót. A második újraindítás után a mezőny rutinosabb pilótái kezdtek csatázni a győzelemért, amelyet végül María Herrera húzott be Ana Carrasco, Sara Sánchez, Roberta Ponziani és Beatriz Neila előtt. Herrera végül duplázni tudott, hiszen a második versenyt is megnyerte, vasárnap mögötte a Sánchez, Carrasco, Neila, Ponziani sorrend alakult ki.