back to top
2025. július 27. 08:56
Kezdőlap Blog Oldal 264

Raúl Fernández elárulta, „kilencven százalék”, hogy Silverstone-ban végre felülhet az idei Apriliára

0

Saját elmondása szerint szinte biztos, hogy Raúl Fernández a Brit Nagydíjon már az ideire frissített Apriliával fog versenyezni. A spanyol pilóta elárulta, hogy amikor a barcelonai sprinten az élről bukott, a kompartment szindróma hátráltatta.

Az RNF helyét idén átvevő Trackhouse Racing intenzívebb együttműködést folytat az Apriliával, mint elődje. Ennek keretében a noaleiek gyári motorokkal látják el az amerikai csapatot. Vagyis csak látnák, mivel az ellátási láncok körül fellépő problémák miatt eddig csak az istálló egyik pilótája, a tapasztaltabb Miguel Oliveira kapta meg a 2024-es RS-GP-t.

Nagy tervekkel, de csak egy gyári motorral vág neki a Trackhouse a 2024-es MotoGP-szezonnak

Raúl Fernándezt ez láthatóan nem zavarta meg, hiszen a technikai hátránya ellenére eddig több pontot – bár csak eggyel többet – gyűjtött, mint Oliveira. Viszont így is nagy örömmel számolt be arról, hogy nemsokára már ő is legfrissebb géppel indulhat majd csatába. Bár ehhez fontos hozzátenni, hogy a homologizációs szabályok miatt lényegében csak az aerocsomagot tudják szezon közben frissíteni, de akár ez is nagy előrelépést jelenthet.

„Kilencven százalék, hogy Silverstone-ban megkapom az új motort – nyilatkozta Fernández. – De még ellenőrzik, hogy ott így is oda tudják-e nekem adni. Eredetileg az volt az elképzelésünk, hogy [a mugellói teszten] megpróbáljuk kiismerni a motort és felkészíteni a Brit Nagydíjra.” Ezzel arra utalt, hogy a mugellói kollektív tesztet lényegében elmosta az eső. A spanyol pilóta azon a gyakorláson ült fel a jerezi teszt után második alkalommal az idei Apriliára, viszont az időjárási körülmények miatt csak néhány kört tudott megtenni vele.

A tavalyi motorjánál feltehetően az elmúlt időszakban nála fellépő kompartment szindróma erősebben hátráltatta. Fernández elárulta, hogy ez akkor is szerepet játszott, amikor emlékezetes módon az élről bukott a Katalán Nagydíj sprintfutamán. „Barcelonában is ez volt [akadályozott a kompartment szindróma], amikor Marc [Márquez] és Aleix [Espargaró] előtt voltam. Akkor a dobogós helyekért folyó harcot veszítettem el emiatt a probléma miatt”- jegyezte meg a 23 éves pilóta. Jó hír, hogy nemrég sikeresen átesett azon a műtéten, amely ezt hivatott megoldani.

Raúl Fernández: Úgy sírtam, mint egy kisbaba, amikor visszaértem a bokszba

Leváltják a hírhedten veszélyes Supersport 300-as világbajnokságot, 2026-ban érkezik az új kategória

Bejelentették, hogy 2026-tól egy új kategória indul a Supersport 300-as világbajnokság „helyén”. A lépés fő célja, hogy ez a sorozat közelebb legyen a nagyobb géposztályokhoz, mint elődje.

A Supersport 300-as világbajnokság története 2017-ben indult el. A Superbike-vb betétkategóriájaként futó sorozatnak eddig két olyan győztese volt, akik ismertek a szélesebb közönség előtt: Ana Carrasco 2018-ban, Manuel González 2019-ben vihette haza a trófeát. Előbbi idén a nemrég debütált női vb, utóbbi pedig a Moto2 mezőnyének prominens tagja.

Viszont rajtuk kívül a Supersport 300-as világbajnokság a feszült futamairól is hírhedt lett. Sajnos a tragédiáktól sem volt mentes a kategória, 2021-ben Dean Berta Viñales, a MotoGP-ben versenyző Maverick Viñales unokaöccse, 2022-ben pedig Victor Steeman hunyt el egy balesetben. Talán a veszélyessége is hozzájárult ahhoz, hogy a FIM rövidesen „lecseréli” ezt a szériát, bár hivatalosan nem ezzel indokolták a lépés. Az erről szóló döntés a Superbike Bizottság legutóbbi ülésén született meg, amelyet a misanói versenyhétvége alatt tartottak.

Keményen kritizálta az életveszélyes bajnokságot a MotoGP rangidőse

„A Superbike Bizottság jelenleg egy új belépő kategória 2026-os bevezetésén dolgozik, ami jelentős változást jelent majd a versenyzés tekintetében – olvasható a közleményben. – Ez az új kategória a Supersport 300-as világbajnokság helyébe fog lépni, amely 2017-es indulása óta sikeresen szolgált nevelő sorozatként. A Supersport 300-as világbajnokság teljesítette azon küldetését, hogy fenntartható és megfizethető platformot biztosítson a feltörekvő tehetségeknek a világbajnokságra való eljutáshoz.”

„Erre a sikerre építve az új kategória bevezetésének az a célja, hogy tovább növelje a belépő kategória sportszakmai és kereskedelmi jelentőségét – tették hozzá. – Ennek az új kezdeményezésnek az egyik fő célja, hogy a nagyobb kategóriákba, különös tekintettel a Supersport-világbajnokságra eljutni kívánó versenyzőknek egyenletesebbé tegye a fejlődési útját. A belépő és a középső kategória közötti teljesítménykülönbség csökkentésének az a célja, hogy a pilótáknak zökkenőmentesebbé tegye a kategóriák közti átmenetet, elősegítse a fejlődésüket, és ezáltal jobban felkészítse őket a nagyobb kategóriák követelményeire.”

„Emellett ennek a lépésnek az is a célja, hogy jobban felkeltse a gyártók érdeklődését, mivel ez lehetővé teszi nekik, hogy olyan gépeket mutassanak meg, amelyek egy növekvő piaci szegmenshez tartoznak. Az új kategóriában fürge motorok fognak szerepelni, erősebb, középkategóriás hengerűrtartalmú motorblokkokkal. Ennek részleteit a Superbike Bizottság az elkövetkező hetekben és hónapokban meg fogja határozni. A Supersport 300-as világbajnokság utolsó szezonja 2025-ben kerül majd megrendezésre, így a csapatoknak és a gyártóknak elég idejük lesz arra, hogy felkészüljenek az új kategória 2026-os bevezetésére. Ez az időszak biztosítja a zökkenőmentes váltást, és lehetővé téve minden érdekelt félnek, hogy alkalmazkodjon az új technikai szabályzathoz.”

Hihetetlen, hogy Bautista mit úszott meg a misanói hibája után (videó)

Álvaro Bautista hibázott a misanói Superpole futamon. Az arról készült felvétel pedig megmutatta, nagyon közel került ahhoz, hogy súlyos következménye legyen az esetnek.

Már első ránézésre sem volt gondtalan Álvaro Bautista misanói hétvégéje. A Superbike-világbajnokság címvédője saját bevallása szerint még nem találta meg a tökéletes összhangot a Ducatijával. Részben ennek volt köszönhető, hogy nem tudta megszorongatni a domináló Toprak Razgatlıoğlut, sőt igazán a csapattársával, Nicolò Bulegával sem tudta felvenni a versenyt, így mindkét teljes pontértékű viadalt a harmadik helyen zárta.

Bautista úgy látja, hogy mostanra elérték a Ducati jelenlegi motorjának határait

A Superpole futam után azonban nem állhatott fel a dobogó legalsó fokára, hiszen csak a tizenhetedik pozícióban ért célba. Hat körrel a leintés előtt még a negyediket foglalta el, de hibázott a 10-es kanyarban. Ezután tudta folytatni a versenyt, de értelemszerűen hátraesett a mezőny végére. Ebből az esetből a televíziós közvetítés során a következőket láthatták a nézők.

Viszont később kiderült, hogy ez egyáltalán nem volt egy veszélytelen helyzet. Bautista maga hozta nyilvánosságra az Instagram-oldalán az ezt bizonyító videót, amely a pálya zárt láncú videokamerás rendszeréből származik. Ezen azt láthatjuk, hogy a mögötte jövő Andrea Locatelli és Andrea Iannone is majdnem eltalálta, amikor keresztbe csúszott. Szerencsére végül mindketten el tudták kerülni, így a spanyol pilóta sértetlen maradt. „Amikor a szerencse melletted van…” – kommentálta a képsort.

Ez a videó sokaknak eszébe jutatta Marco Simoncelli tragikus balesetét, már csak azért is, mert a róla elnevezett misanói pályán történt az eset. Simoncelli a MotoGP 2011-es Maláj Nagydíján nagyon hasonló módon csúszott keresztbe, de sajnos őt nem tudták elkerülni a vetélytársai. Ez biztosan felrémlett Bautista szeme előtt, hiszen akkor még ő is királykategóriában versenyzett.

Ma 11 éve hagyott itt minket Marco Simoncelli

Mélységek és magasságok: vegyes hétvégét zártak a magyar motorosok az Alpok-Adria Bajnokságban

0

Az előző hétvégén a Pannónia-ringen került sor az Alpok-Adria Bajnokság legutóbbi fordulójára. A mezőnyben ott volt többek között Kecskés Bence, Számadó Máté és Varga Tibor Erik is. A három említett magyar tehetség közül az előbbi kettő eredményesen szerepelt, utóbbit viszont egy technikai probléma hátráltatta.

A Pannónia-ring egy kifejezetten motorosoknak épült pálya, amely rendszeresen vendégül lát rangos versenysorozatokat. Az előző hétvégén az Alpok-Adria Bajnokság mezőnye csapott össze Ostffyasszonyfán, a forduló szokás szerint egyben az Országos Bajnokság egyik állomása is volt. Ezen természetesen több magyar tehetség is motorra ült, akik közülök most hármat emelünk ki.

Kecskés Bence igazán eredményes hétvégét tudhat maga mögött. A Yamaha YZF R6-tal versenyző pilóta az Alpok-Adria bajnokság STK 600-as kategóriájában és a megegyező magyar bajnoki értékelésben mindkét futamon az első helyen végzett, és még a saját legjobb köridejét is megdöntötte. Ráadásul Kecskés emellett másokra is oda tudott figyelni, hiszen a Szív Bajnokai Alapítvánnyal közösen több száz plüssállatot gyűjtött össze, amelyeket később egy gyerekkórház betegei fognak megkapni.

Számadó Máténak hasonlóan jól sikerült a forduló. A 18 éves pilótát technikai probléma hátráltatta az időmérőn, de még így is második lett a Stock 1000-es kategóriában. A csapata szombatra megjavította a Suzuki GSX-R-t, és így Számadó meg tudta mutatni, hogy mi rejlik benne. Az első futamon a kategóriájában első, a második versenyen pedig második lett, ez a magyar bajnoki értékelésben két első helyet jelentett neki.

Varga Tibor Erik viszont saját hibáján kívül nem tudta megcsillogtatni a tudását. A debreceni pilóta a STK 600-as kategóriában vitézkedett volna Triumph-jával, az időmérőt még másodikként befejezte, de később sajnos a motorja „megadta magát”. Azonban hétfő este így is megörvendeztette a szurkolóit egy jó hírrel. „A hétvégén Portugáliában a portimãói Autódromo de Algarve pályán rajthoz állok a JuniorGP 600 Stock kategóriájában” – írta a Facebook-oldalán. A MotoGP-ből jól ismert helyszínen más honfitársaink mellett akár majd Kecskéssel is találkozhat.

Szörnyű tragédia, 9 éves tehetség vesztette életét Interlagoson

0

A halálhírét a brazil Superbike-bajnokság – amelynek keretein belül fut a Honda Junior Cup – erősítette meg. „A SuperBike Brasil csapatának minden tagját elszomorította ez az esemény, és őszinte részvétét fejezi ki Lorenzo családjának és barátainak” – írták a közleményükben.

Somaschini az Interlagosként közismert pálya Pinheirinho névre hallgató kanyarjában, amely az egyik leglassabb, szenvedte el a bukást. Az edzője, Diego Pierluigi szerint nagyjából 40 km/h-s sebességgel haladt az esése előtt. „A bukás nagyon lassú volt, de Lolo a sisakja legalsó részével ütötte be a fejét, úgy, hogy az gyulladást okozott a koponyalapjában” – mondta Pierluigi a Reuters szerint.

„Összetört szívvel és szomorú lélekkel kell búcsút vennem tőled – köszönt el később tanítványától az Instagram-oldalán. – Nagyon fogsz hiányozni Lolito. Köszönöm, hogy részese lehettem az álmodnak. Nyugodj békében bajnok.”

A 2014-ben, Rosarióban született Somaschini 4 éves korában kezdett el minimotorozni, az édesapja vitte le először a pályára a La Vanguardia beszámolója szerint. Ezután gyorsan beleszeretett ebbe a világba, és az lett az álma, hogy egyszer MotoGP-pilóta lehessen. Példaképet is választott magának: Jorge Lorenzót, akinek tiszteletére a 99-es rajtszámmal indult a versenyein.

Az ötszörös világbajnok maga is lerótta a kegyeletét. „Megszakad a szívem, hiszen én voltam a példaképe, és az én számomat viselte – írta az Instagram-oldalán. – A motorok mindent megadhatnak nekünk, de sajnos mindent el is vehetnek. Bármelyik pillanatban… Egy nagy ölelést küldök a családjának.”

A Ducati igazgatója úgy látja, nem rajtuk múlik, hogy a Pramac végül a Yamahát választja-e helyettük

0

Gigi Dall’Igna azt gondolja, rövidesen kiderül, hogy a Pramac jövőre melyik gyártó partnere lesz. A Ducati versenyrészlegének általános igazgatója szerint „nem az ő kezükben van a döntés”, de azt szeretné, hogy náluk maradjon az olasz csapat.

Már jó ideje húzódik a Yamaha szatellitcsapat-keresése. A japán gyártónak korábban sokáig a Tech3, majd a (más nevek alatt is futó) RNF volt a partnere. Viszont a maláj istálló a tavalyi szezonban már az Apriliával működött együtt, azóta pedig az iwataiak csak két motorral képviseltetik magukat a mezőnyben. Azonban ezen minél előbb változtatni szeretnének, és a technikai igazgatójuk szerint egyáltalán nem kizárható, hogy akár már idén sikerül megállapodniuk egy ügyféllel.

A Yamaha igazgatója megszólalt a szatellitcsapat-keresésükről, szerinte „még nincs vége a játéknak”

Az mostanra egyértelművé vált, hogy ez az istálló csak a Pramac lehet, amelynek az idei szezon végén lejár a Ducatival kötött szerződése. A két fél együttműködése 2004-ben kezdődött el (akkor az alakulat még a D’Antin nevet viselte), és tavaly ért a csúcsra, hiszen az előző MotoGP-szezonban a Pramc első szatellitistállóként megszerezte a csapatvilágbajnoki címet. Első ránézésre így nehezen érthető, miért fontolgathatja a tulajdonos, Paolo Campinoti, hogy átviszi a mostanában eléggé küszködő Yamahához az istállóját.

A (valószínűsíthető) választ erre Mauro Grassillinek, a Ducati Corse sportigazgatójának egy korábbi nyilatkozatában találhatjuk meg. „A Pramac és többi szatellitcsapatunk menedzselése kissé változni fog – árulta el Grassilli az Autosportnak. – A világgazdasági helyzet arra kényszerít bennünket, hogy fokozottan figyeljünk a kiadásokra, mind a gyári csapat, mind a Ducatitól a legtöbb támogatást kapó Pramac esetében. Ezért megpróbálunk visszatérni egy fenntarthatóbb modellhez.”

A Pramac működtetéséhez a Ducati mellett persze Campinoti is eléggé jelentős összeggel járul hozzá, és ez csak nőni fog, ha a bolognaiak tényleg csökkentik a támogatásukat. Azt pedig Fabio Quartararo új fizetése – a szerződéshosszabbítása után a mezőny legjobban kereső tagja lett – megmutatta, hogy a Yamaha szívesen költ a MotoGP-projektjére. Erre gondolva pedig világossá válik, miért mondja azt Gigi Dall’Igna, az olasz gyártó versenyrészlegének általános igazgatója, hogy nem rajtuk múlik a kimenetel.

Hiába a csapatfőnök kijelentése, igenis lehetséges a Pramac és a Yamaha házassága?

„Egyértelmű, hogy a utolsó szakaszban járunk [a döntés előtt], hiszen kezdünk kifutni az időből, amikor egy ilyen döntést meg lehet hozni – nyilatkozta Dall’Igna az olasz Sky Sportsnak. – Az egyértelmű, hogy a megoldás nem a mi kezünkben van, szóval várnunk kell. Hosszú közös múltunk van a Pramac-kal. Sokat dolgoztunk együtt, és barátság köt össze minket. Szóval azt remélem, hogy Paolo Campinoti azt a döntést hozza, hogy [nálunk] maradnak.”

Nemrég derült ki, hogy rövidesen két élversenyzőjüket is elveszítik a bolognaiak. Jövőre ugyanis Jorge Martín az Aprilia gyári csapatánál, Enea Bastianini pedig KTM – nevet változtató – szatellitalakulatánál folytatja a pályafutását. Ezt Dall’Igna egyszerűen úgy kommentálta, hogy „megerősödtek az ellenfeleink, szóval nem lesz könnyű dolgunk, sokat kell dolgoznunk”.

A Ducatinál elismerték, hogy valóban fenyegeti őket a Pramac távozása

A családja hírt adott a női vb-n súlyosan megsérült pilótáról, még kómában van, de stabil az állapota

0

A családja beszámolt a női motoros világbajnokság első futamán súlyosan megsérült Mia Rusthen állapotáról. A norvég pilóta még mindig kómában van, de szerencsére már túljutott az életveszélyen.

Nem indult jól a női motoros világbajnokság bemutatkozó idénye. A sorozat első futamára a Superbike-világbajnokság misanói versenyhétvégéjének keretében került sor. A szombati viadal nem futott le a tervek szerint, mivel Mia Rusthen egy óriási bukást szenvedett el 7. körben. Rusthen éppen a tizenkettedik helyért csatázott, amikor az utolsó kanyarban nagy sebességgel kirepült a pályáról. Sajnos nekiütközött a falnak, és megsérült a feje, emiatt pedig mentőhelikopterrel egy cesenai kórházba kellett szállítani.

Mesterséges kómába helyezték a női világbajnokság első futamán hatalmasat bukó pilótát

Azóta viszont kiderült, hogy szerencsére már túl van az életveszélyen. Először a sorozat hivatalos honlapján jelent meg a megnyugtató hír. „Mia Rusthen állapota továbbra is stabil, az elkövetkező napokban Olaszországból egy norvégiai kórházba szállítják majd, ha azt az orvosok jóváhagyják” – olvasható a közleményben.

Ezután a családja számolt be az állapotáról. „Kedves mindenki, ez egy rövid híradás tőlünk, akik a legközelebb állunk Miához – írták a családi versenycsapatuk Facebook-oldalán. – Először is szeretnénk megköszönni a hatalmas figyelmet, támogatást és szeretetet, amelyet Mia és mi is kaptunk a női világbajnokság első futamán történt baleset után, amelyben Mia fejsérülést szenvedett. Nagyon szívmelengető és vigasztaló volt. Teljesen meghatódtunk attól, hogy a világ minden pontjáról ezrek éreznek együtt vele és követik a sorsát ebben a nehéz helyzetben.”

„Mia továbbra is a Maurizio Bufalini kórházban van itt, Olaszországban, és a traumatológiai osztály csapata szakszerű kezelésben részesíti. A szerettei körülötte vannak, és ez erőt ad neki és nekünk, a családjának is. Mia még mindig kómában van, de az orvosok szerint szerencsére már nincs életveszélyben, stabilak az életjelei, és jó az állapota. Most azon dolgoznak, hogy hazaszállítsák egy norvégiai kórházba, amint elég stabil lesz a repüléshez. Ami a sérülése mértékét illeti, még korai lenne bármilyen konkrét dolgot megfogalmazni, de azt reméljük, hogy az erős fizikuma és a makacssága át fogja ezen segíteni. Szívélyes üdvözlettel: Mia anyukája és apukája, idősebb nővére és barátja.”

Bagnaia szerint „hamarosan eljön” az első idei győzelem, amelyet a tavalyi Ducatival aratnak

0

Francesco Bagnaia és Enea Bastianini is úgy gondolja, hogy rövidesen valaki futamot fog nyerni a tavalyi Ducatival. Jorge Martín is elismeri, hogy a legfrissebb és az előző Desmosedici elég hasonlóak, de azért egy területen egyértelműen jobbnak tartja az ideit.

A jelenlegi tabella első három helyén három Ducati-pilótát találunk. Viszont ők nem mind ugyanolyan motoron ülnek, hiszen amíg Jorge Martín és Francesco Bagnaia az idei, addig Marc Márquez a tavalyi Desmosedicit használja. Ennélfogva már többször fellángolt a vita arról, hogy pontosan mekkora is a különbség a két típus között. Nemrég Bagnaia is megszólalt ebben a témában.

Pirro szerint Bagnaia és Marc Márquez csatája megmutatta, mennyi van az idei és a tavalyi Ducati között

„Tény, hogy mi [az idei Ducatival versenyzők] jól alkalmazkodtunk a motorhoz – nyilatkozta Bagnaia. – A tavalyi motor esetén több időre volt szükség az alkalmazkodáshoz, de attól még az egy nagyon jó motor. Bizonyos pályákon nagyon versenyképes volt, más pályákon mondjuk kevésbé. Az előző szezonban Mugellóban a tavalyi [motor] nagyszerűen muzsikált, ahogy Barcelonában is. Szóval nehéz megmondani, hogy idén [Mugellóban] miért nem működött annyira jól. De azóta már kaptak új fejlesztéseket, új kipufogót és szerintem hamarosan eljön majd az idei első győzelem, amelyet a tavalyi motorral aratnak. Bár jelenleg nagyon magas a színvonal, illetve az új gumik sem könnyítik meg a helyzetet, és mi [az idei motorral versenyzők] nagyon jó munkát végzünk. Nemcsak úgy itt vagyunk, mint három lassú versenyző, hanem kiváló munkát végzünk.”

Ahogy az elmúlt években, úgy idén is összesen nyolc Ducatit találhatunk meg a rajtrácson, ezek közül szokás szerint négy idei és négy tavalyi. Az előző szezonban, amelyben ugyanez volt a felállás, négy futamot és két sprintet nyertek az akkor aktuálisan egyéves technikával. A mostani szezonban Álex és Marc Márquez, illetve Fabio di Giannantonio és Marco Bezzecchi használ tavalyi Ducatit. Közülük eddig az idősebb Márquez fivér járt a legközelebb ahhoz az említett győzelemhez, amelyről Bagnaia mellett a csapattársa, Enea Bastianini is úgy véli, hamarosan sor kerülhet rá.

A Ducati vezérigazgatója úgy látja, hogy Marc Márquezt nem Bagnaiával és Martínnal kell összemérni

„Egyetértek Peccóval – mondta Bastianini. – Emlékszem, tavaly kellett egy kis idő meg néhány módosítás, mivel az a motor eléggé volt más, mint a 2021-es [amellyel 2022-ben versenyzett még a Gresininél – a szerk.]. De szerintem a tavalyi motor eléggé hasonló az ideihez, szerintem nem volt nagy változás. Ahogy Pecco mondta, valószínűleg a 2023-as géppel a jövőben fognak [futamot] nyerni. De a problémát [az idei motorral versenyző pilóták] magas szintje jelenti. Nagyon közel vagyunk egymáshoz, és a 2023-as motorral versenyzők közül Marc kiemelkedik. De szerintem a különbség [a két motor között] nem annyira nagy.”

Jorge Martín viszont úgy látja, hogy egy bizonyos területen sokkal jobb az idei motor. „Nekem a nagy változást a 2024-es gépen a fékezés jelentette. Ezért is választottuk végül ezt a modellt – jegyezte meg Martín. – De úgy gondolom, hogy például Mugellóban, a tavalyival versenyképesebb lettem volna, mert az előző szezonban erősebb voltam az irányváltások tekintetében, mint ebben az idényben. Szóval [az idei motorral] többet küszködtem [Mugellóban], mint tavaly a 2023-assal. De ettől még eléggé hasonlóak.”

Martín szerint végre sikerült megoldaniuk a Ducati idei motorjának legnagyobb problémáját

Megtörtént a hosszabbítás – a Superbike-vb 2029-is biztosan ellátogat az Adriai-tenger partjára

A misanói pálya öt évvel meghosszabbította a szerződését a Superbike-világbajnokságot irányító Dornával, így 2029-ig biztosan a sorozat naptárának része marad.

Az előző hétvégén Misanóban vendégeskedett a Superbike-világbajnokság mezőnye. Bár maguk a versenyek Toprak Razgatlıoğlu dominanciája miatt nem voltak annyira izgalmasak, a fordulónak volt egy kimondottan örömteli híre. A sorozatot irányító Dorna ugyanis bejelentette, hogy öt évvel meghosszabbította a szerződését a pályával, amelyre így 2029-ig minden évben visszatér majd a széria. Az elmúlt időszakban Assen és Magny-Cours után ez a harmadik helyszín, amely biztosította a helyét a naptárban.

Razgatlıoğlu szerint „ez még csak a kezdet”, Bautista úgy látja, a török „érinthetetlen” volt Misanóban

„Nagy örömünkre szolgál, hogy folytathatjuk a misanói versenypályával hosszú ideje fennálló kapcsolatunkat. Az Emilia-romagna-i forduló a Superbike-világbajnokság egyik sarokköve, hiszen ez az esemény a szenvedélyes rajongókról és a kiváló szervezésről ismert – mondta Gregorio Lavilla, a sorozat vezérigazgatója. – A 2029-ig történő hosszabbítás pedig megmutatja az afelé való elkötelezettségünket, hogy világszínvonalú versenyeket hozzunk erre a történelmi helyszínre. Izgalmas futamokban és felejthetetlen pillanatokban gazdag hosszú évekre számítunk.”

„Az olyan nagyszabású események, mint a Superbike-világbajnokság fordulója, felkeltik az érdeklődést a motorsportok iránt, és ugyanakkor elősegítik egy hosszú és jól tagolt ellátási lánc kialakulását – tette hozzá Andrea Albani, a pálya ügyvezető igazgatója a megállapodás gazdasági oldalára utalva. – A lehetőségek így megsokszorozódnak, a 2029-ig történő szerződéshosszabbítás ezáltal bizalmat és optimizmust kelt az ágazatunkban tevékenykedő vállalkozók körében.”

A ma már Marco Simoncelliről elnevezett pálya 1972-ben nyitotta meg a kapuit, azóta pedig számtalan módosításon esett át. A motorosok 2008 óta használhatják a jelenlegi nyomvonalat, amely 10 jobb- és 6 balkanyart tartalmaz. A versenyzők az óramutató járásával megegyező irányban teljesítik az egyenként 4226 méter hosszú köröket.

A Superbike-világbajnokság először 1991-ben látogatott el az Adriai-tenger partjától alig néhány kilométerre fekvő pályára. Azóta pedig rövidebb kihagyásokkal – 1992, 2013 és 2020 maradt ki, utóbbi a koronavírus miatt – folyamatosan a naptár részét képezi. A legtöbb győzelmet, pontosan nyolcat Jonathan Rea tud felmutatni Misanóból, a sorozat legeredményesebb pilótája ráadásul 2009-ben itt állhatott fel először a dobogó tetejére egy teljes értékű verseny után.

Mir a nehézségek ellenére is kitart: értesülések szerint szerződést hosszabbított a Hondával

0

Sajtóértesülések szerint Joan Mir további két évvel meghosszabbította a Hondával kötött szerződését.

Talán azt senki sem kérdőjelezi meg, hogy Joan Mir egy igazán tehetséges versenyző. Ezt megmutatta 2017-ben, amikor a Moto2-es világbajnokság, és 2020-ban is, amikor a királykategória trófeáját vitte haza. Viszont aztán a lendületét megtörte, hogy akkori csapata, a Suzuki a 2022-es szezon végén kivonult a MotoGP-ből.

A tavalyi idényt így már a Honda gyári istállójánál kezdte meg, de ez a váltás finoman szólva sem jött be neki. A 2023-as szezonban egy versenyt tudott a legjobb tíz tagjaként befejezni, de általában azzal is problémája volt, hogy egyáltalán meglássa a kockás zászlót. A folyamatos bukások miatt meg is sérült, így több fordulót ki kellett ülnie.

Egyelőre az idei szezonja sem néz ki sokkal jobban. Eddig a jerezi sprinten elért kilencedik helyét nevezhetjük a csúcspontnak, ráadásul az esések sem kerülik el. Ennek is volt „köszönhető”, hogy az elmúlt időszakban már a visszavonulását is belengette az állandó küszködés miatt, pedig még mindig csak 26 éves. Közben a Yamaha fejlődése nyomán a Honda egyértelműen csak az ötödik erővé vált a MotoGP-ben, bár a koncessziós jogok okán bízhatnak abban, hogy ez rövidesen megváltozik.

Mir: Versenyzőként már nincs sok időm hátra, szeretnék biztosra menni, amikor döntök a jövőmről

Úgy tűnik, ennek a reménye elég volt Mirnek ahhoz, hogy meghosszabbítsa az eredetileg idei szezon végén lejáró szerződését. Az olasz Motorsport ugyanis arról értesült, hogy a spanyol pilóta további két évig a Hondát fogja erősíteni. A lap szerint a megállapodás egyelőre még csak szóbeli, de nemsokára hivatalos formát ölt majd, és rövidesen be is fogják jelenteni. Az aszakaiak – Repsoltól megváló – gyári csapata így a mostani pilótapárosával vághat neki a következő idénynek, hiszen Luca Marini kontraktusa is érvényes a 2025-ös szezonra.