back to top
2025. július 27. 00:41
Kezdőlap Blog Oldal 536

Acosta koncentrációja a folyamatos nyomás ellenére sem rendült meg ─ spanyol győzelem Portugáliában

0

Spanyol diadallal zárult a középső kategória szezonnyitó versenye. Arón Canet minden eszközt bevetett ugyan, de nem volt ellenszere honfitársa, Pedro Acosta ellen.

Egységes gumiválasztással vágott neki a teljes Moto2-es mezőny a Portugál Nagydíjnak vasárnap kora délután. A második helyről induló Arón Canet kapta el a legjobban a rajtot a középső géposztályban, mögötte a korábbi első sor tagjai, Pedro Acosta és Filip Salač érkezett.

Folyamatos pozícióváltások következtek az élen. A tavalyi szezon egyik nagy vesztese, Celestino Vietti a negyedik helyen haladt. Acosta vette át a vezetést, és igyekezett némiCanetne előnyt kimotorozni. Alonso López és Bo Bendsneyder a mezőny közepén összeakadt, melynek következtében a holland versenyző elesett. Az incidensért Lópezt hosszú körös büntetésre ítélték.

Canet tudta tartani Acostával a tempót az élen.  Az első két versenyző közel másfél másodperces előnyre tett szert az üldözőkkel szemben. A pole pozícióból rajtoló Salač fokozatosan esett vissza.

Arbolino a harmadik helyen haladt, és minden erejével azon volt, hogy csökkentse hátrányát az élen haladó kettőshöz képest. Nyolc körrel a leintés előtt mindössze egy másodperces lemaradásban követte Acostát és Canetet.

A két spanyol versenyző közül egyértelműen Canet kigyorsítása volt a jobb, és az utolsó kanyarban mindig ráesett Acosta hátsó kerekére, de 18 éves honfitársát még így sem tudta megelőzni. Arbolino eközben jelentősen gyorsabb köröket futott a képzeletbeli dobogó harmadik fokán, mint az előtte haladók. Az első Moto2-es szezonját teljesítő Darryn Binder számára nem sikerült eredményesen a bemutatkozás, elesett, de szerencsére vissza tudott térni a pályára. Alig egy körrel később Alonso López is kénytelen volt feladni a futamot.

Az élen Acosta tempót talált, és igyekezett meglépni Canettől. Úgy tűnt azonban, hogy Arbolino hiába igyekezett, nem tudta utolérni őket.

Három körrel a futam vége előtt egyértelművé vált, hogy a győzelem sorsa két ember között fog eldőlni, Arbolino hátránya egyre inkább nőtt. Végül Canetnek nem volt ellenszere Acosta ellen. A 18 éves pilóta szerezte meg a futamgyőzelmet a Moto2-es kategória szezonnyitó futamán.

A Moto2-es futam végeredménye: 

A pénteki edzésnapot uraló versenyző első futamgyőzelmét szerezte, ám a leintés után furcsa balesetbe keveredett

0

Folyamatos szélárnyékharc, izgalmas csaták, drámai felzárkózások. Nagyszerű versennyel kezdődött a vasárnapi program Portugáliában, ám a legboldogabb mégis Daniel Holgado volt, aki megszerezte első futamgyőzelmét.

A portugál pálya fölött szépen lassan gyülekeztek a felhők, de nem olyan mértékben, hogy az idény első Moto3-as futamát eső árnyékolja majd be.

A Moto3-as mezőny még el sem rajtolt, Deniz Öncü motorját máris vissza kellett tolni a bokszba, így onnan eredt a többi versenyző után.

Ayumu Sasaki szenzációsan kapta el a rajtot a pole pozícióból indulva, de Joel Kelso tört az élre az első kanyarokat követően, és máris három tizedes előnyt motorozott ki. Mögötte Daniel Holgado érkezett, gyorsan át is vette a vezetést Kelsótól. Gabriel Rodrigo 2021-ben futott leggyorsabb versenyben futott körét David Muñoz veszélyeztette, mindössze két tizeddel maradt el az argentin pilóta korábbi idejétől.

A bolyozás első áldozata David Alonso lett, aki Iván Ortolá motorjával érintkezett. A fiatal versenyző szerencsére vissza tudott állni a versenybe. A versenyfelügyelők azonban elkezdték vizsgálnia két pilóta közötti esetet.

Sasaki mindeközben az élre tört, de elsősége nem tartott sokáig, mert Holgado azonnal visszavágott a japánnak. Ortolát megbüntették az Alonsóval történt incidens miatt, két hosszú körös büntetést is bezsebelt a fiatal versenyző.

Deniz Öncü szépen zárkózott fel a bokszutcából indulva, már a 19. helyen haladt. Az élen nagyjából az első 11 versenyző alkotott egy bolyt. Muñoz zseniális tempót motorozva érkezett meg a célegyenesbe, de ez sem volt elég ahhoz, hogy megelőzze az élen haladó Holgadót. Az első két helyen haladó pilóta a pálya bizonyos szakaszain el tudott lépni a többiektől.

Ortolá 12 körrel a vége előtt teljesítette első hosszú körös büntetését, melynek eredményeképp a 13. helyre esett vissza. A szélárnyékot kihasználva a célegyenes végén Sasaki tört az élre, de az óriási bolyozásban gyorsan elveszítette az első pozíciót, hiszen mind Holgado, mind Moreira elment mellette. Ortolá a második hosszú körös büntetéséből sokkal jobban jött ki, csak három pozíciót veszített a korábbihoz képest.

Az élen Holgado igyekezett némi előnyt kimotorozni. A célegyenesben eldobott ugyan pár tizedet, de sikerült az élen maradnia. Jaume Masiá eközben megfutotta a verseny leggyorsabb körét az ötödik helyen haladva. A pálya középső részéhez érkezve Holgado előnye teljesen elolvadt, így Sasaki vette át a vezetést.

A kör végére egy kilenc főből álló boly küzdött a legelőkelőbb pozíciókért. Teljesen átrendeződött az élmezőny, Sasaki visszaesett a nyolcadik helyre, és ismét Holgado vette át a vezetést. Egyre több versenyző neve mellett jelent meg a felkiáltójel, mert a pályaelhagyás elkerülésére figyelmeztet.

Öt körrel a vége előtt ismét felborultak az erőviszonyok. Ezúttal Muñoz tört az élre, majd nem mindennapi meglepetésnek lehettünk tanúi, hiszen az újonc, Ruedának egy pillanatra sikerült megelőznie. Ortolá a két hosszú körös büntetés letöltése után kiesett a versenyből.

Deniz Öncü, a rajtnál történt dráma ellenére már a 11. helyen haladt, és megfutotta a futam leggyorsabb körét. A török versenyző két körrel a vége előtt jobb köröket teljesített, mint az élmezőny tagjai. A futam hajrájára érkezve továbbra is több versenyző esélyes volt a dobogós pozíciókra.

Marc Márquez tegnapi csodaelőzését ma Sasaki mutatta be. Holgado kezdte meg az első helyen az utolsó kört, és mindent elkövetett, hogy megszerezze első futamgyőzelmét. Mögötte Muñoz és Rueda érkezett, de Holgadótól nem lehetett elvenni az elsőséget.

A leintés után Kelso ráfutott Holgadóra, és hatalmas highside-ot mutatott be. Az ausztrál versenyzőt az orvosi központba szállították, de szerencsére eszméleténél van.

A Moto3-as futam végeredménye: 

Nem árulja el titkát a sprintfutam legszebb előzését produkáló Marc Márquez

0

Nehéz elhinni, de Marc Márquez a szombati teljesítményét azzal magyarázta, hogy a csapata jó tanácsokat adott a vezetési stílusa módosítására, de ezeket titokban tartja.

Marc Márquez tehetsége és a Honda Racing Corporation iránti elkötelezettsége ismét megakadályozta a teljes katasztrófát a portimãói sprintversenyen, mivel három márkatársa is bukott. A Repsol Honda sztárja viszont a pénteki 14. hely után először az kvalifikáció első szakaszán diadalmaskodott, majd a Q2-ben még a pole pozíciót is előrántotta a tarsolyából.

„Nagyon boldog vagyok, mert ez egy hihetetlen vasárnap, bocsánat… szombat volt” ─ idézi a spanyol versenyzőt a SPEEDWEEK.com.

 „Ami ma történt, az váratlan volt, mert pénteken még küszködtünk, de aztán nemcsak a motoron javítottuk, hanem a vezetési stílusomat is átalakítottam, de tovább kell fejlődnünk.”

„Jól kvalifikáltam, ami a versenytávot tekintve hasznos, mert ez az első rajtpozíció ma is érvényes. Már a teszt után tudtam, hogy a szombati rövid versenytáv lesz az egyik erősségem. A mai, 25 körön viszont több gondom lesz. Már tegnap is látszott, hogy bizonyos helyeken sok időt veszítünk, és csak a féktávokon tudjuk behozni, de ez nem a legjobb módja a versenyzésnek, mert 25 körön keresztül nem lehet ezt csinálni. Szóval tovább kell dolgoznunk a Hondával, a csapattal, az összes technikusunkkal, mert a legjobbat kell kihoznunk a jelenlegi helyzetünkből.”

Bombameglepetés az időmérőn: Marc Márquez körrekorddal szerezte meg az év első pole-ját

Marc Márquez a verseny egyik kulcsjelenetét akkor hajtotta végre, mikor a verseny utolsó szakaszában egyszerre megelőzte Oliveirát és Millert a belső íven.

„Amikor megláttam Miguelt befordulni, azt gondoltam, hogy itt az idő a támadásra, de az első kanyarban nagyon nehéz belülről előzni, mert a kanyar közepén van egy bukkanó. A videón látszik, hogy Oliveira motorja ott elkezd imbolyogni, nem tudta tartani az ívet emiatt. Nem igazán az volt a célom, hogy itt a dobogón végezzek, mert a csapatban megegyeztünk, hogy ha szombaton az első ötben végzek, az már elképesztő eredmény lesz, de ezt a harmadik helyet aztán az utolsó két körben ügyesen meg tudtam védeni, és kontroll alatt tudtam tartani az ellenfeleket. Ezért vagyok boldog.”

Bár Márquez már nyolc világbajnoki címet nyert összesen, péntek este hasznos tanácsokat kapott a csapattól, hogyan javíthatna a vezetési stílusán a portimãói pályán.

„Természetesen nem fogom elárulni, hogy mit sulykoltak belém, mert a csapatunknak és a Hondának más versenyzői is vannak. Így ez az én titkom marad. Nem könnyű tanácsot adni valakinek, aki már annyiszor nyert. Néha nehéz meghallgatnom őket, de ha van értelme, akkor megfogadom a tippeket. Most kíváncsian várom, hogy ma újabb javulást tudunk-e elérni.”

Quartararo aggódik a sprintfutamok miatt, baljós véleményt fogalmazott meg

0

Szombaton debütált a sprintverseny a MotoGP-ben. Fabio Quartararo a 10. helyen fejezte be a futamot, arra figyelmeztet, hogy a túl agresszív versenyzésnek rossz vége lehet.

Fabio Quartararo rajtja sem sikerült már jól, végül 6 másodperces hátránnyal maradt le Francesco Bagnaia mögött a 12 körös sprintfutamon. A futam elején összeértek Mirrel is, ami szintén nem segítette a franciát az előrébb jutásban.

Elmesélte az okokat: „Problémám volt az indításvezérléssel. Amikor feljebb kapcsoltam, nagyon sok pozíciót vesztettem. A tempóm nem volt rossz. De jabulnunk kell egy körön, hogy jobb rajtpozíciót szerezzünk. Pontosan tudjuk, hogy min kell dolgoznunk. Álex Márquez és Johann Zarco mögött voltam. Világosan láttam, hogy mely területeken vagyunk rosszak. Néhány területen lehet, hogy jók vagyunk, de ezen a pályán nem tudjuk kihasználni az erősségeinket. Sok időt veszítünk a többiekkel szemben, amikor felállítjuk a motort.”

Quartararo szerint több versenyző túlságosan bevállalós volt a sprintfutamon, ami hamarosan nagy eséshez vezethet.  „Hamarosan lesz egy nagy bukás, nagyon hamar! Ezt általánosságban mondom! Nem egy autóban ülünk, ahol sokkal biztonságosabb egy érintkezés. Oké, ma nagyon messze hátul voltam, és megpróbáltam a legjobbat kihozni magamból. Szerencsére nem történt semmi. De még 20 sprintverseny van hátra, és nem akarok erre gondolni. Lehetsz agresszív, igen. Végül ma sem volt nagy gond – csak Mir, Bastianini és Marini bukott. De a jövőben biztosan lesznek még bukások.”

Igazán súlyos baleset ugyan nem történt a szombati sprintfutamon, de Enea Bastianini így is megsérült miután márkatársa, Luca Marini kiütötte őt.

Főnöke szerint több futamot is kihagyhat a gyári Ducati lapockatörést szenvedett versenyzője

Az egész sportágat megváltoztathatta volna, ha beváltja fenyegetését az első amerikai világbajnok

0

Kenny Roberts volt az első amerikai, aki megnyerte a gyorsaságimotoros-világbajnokság 500 köbcentis kategóriájának világbajnoki címét.

Kenneth Leroy Roberts a kaliforniai Modestóban született 1951. december 31-én. Földpályás versenyző volt, aki két AMA Grand National bajnoki címet, három 500 köbcentis összetettbeli elsőséget, valamint három győzelmet tudhat magáénak a Daytona 200-on. Ő az édesapja Kenny Roberts Jr-nak és Kurtis Robertsnek, akik szintén motorversenyzők.

Robertset tartják az egyik első olyan versenyzőnek, aki a kanyarokban a térdét használta a motor egyensúlyban tartása érdekében, emellett az ő nevéhez fűződik az a technika is, hogy a kanyarokból kifelé a hátsó kerékre helyez nagyobb nyomást, hogy segítsen a motor irányításában (ez a technika „throttle steering” néven ismert, az amerikai flat track versenyzők körében elterjedt).

Roberts azzal szerzett magának nevet, hogy egy alulmotorizált Yamaha fedélzetén harcolt a Harley-Davidson gyári dirt track csapatával az amerikai Grand National Championshipben, egy olyan sorozatban, amely négy különböző dirt track szakág versenyeit és az országúti versenyeket foglalta magában Motorja lóerőhiányát szinte rettenthetetlen, határozott vezetési stílusával kompenzálta. Ez a félelmet nem ismerő stílus 1975-ben került előtérbe, amikor Roberts az Indy Mile National versenyen egy olyan földpályás motorral indult, amelynek vázába egy Yamaha TZ 750-es kétütemű közúti versenymotort szereltek. A túlzott lóereje miatt vezethetetlennek tartott motoron Roberts a kétüteművel hátulról érkezett meg, és az utolsó körben megelőzte a gyári Harley-Davidson duóját, Korky Keenert és Jay Springsteent, és ezzel az amerikai dirt track versenyek történetének egyik leghíresebb győzelmét aratta.

Az amerikai versenyző 1978-ban Európába utazott, hogy részt vegyen a gyorsaságimotoros-világbajnokságon. Sokakat meglepett, hogy első próbálkozásra megnyerte az 500 köbcentis bajnoki címet, annak ellenére, hogy nem volt előzetes ismerete az európai pályákról. Roberts a brit versenyzőlegendával, Barry Sheene-nel és a későbbi világbajnokkal, az amerikai Freddie Spencerrel vívott csatáiról is ismert volt.

Roberts
Fotó: MotoGP Media

Az 1983-as 500 köbcentis világbajnoki címért folytatott csatája Spencerrel a svédországi futamon csúcsosodott ki, amikor a két versenyző összeütközött az utolsó körben. Roberts leszaladt a pályáról, majd később ostobának és veszélyesnek titulálta az előzést. Ezt követően Spencer sprintelt a célvonalig, így megszerezte a győzelmet. Roberts megnyerte az utolsó futamot,  de Spencer a második helyen végzett, így 2 pontos előnnyel begyűjtötte első világbajnoki címét. Ő lett a legfiatalabb, aki felért a csúcsra. Ezt a rekordot mind ez idáig csak Marc Márquez tudta megdönteni.

„Ostoba” előzéssel lett világbajnok, majd megismételhetetlen teljesítménye tette tönkre karrierjét

Az 1983-as idényt a gyorsaságimotoros-vb történetének egyik legnagyobb szezonjaként tartják számon, Mike Hailwood és Giacomo Agostini 1967-es, 500 köbcentis párharcával együtt. Egy nagyszerű pályafutás méltó lezárásaként Roberts az 1983-as szezon utolsó versenyén, az Olasz Nagydíjon megnyerte utolsó futamát.

Robertsre azért is emlékeznek, mert ő volt az egyik első versenyző, aki felkarolta a pilóták biztonságának ügyét. Amikor megérkezett a Grand Prix színpadára, a pilóták olyan helyszíneken versenyeztek, mint a finnországi Imatra, ahol vasúti átjárók és telefonoszlopok köré állított szénabálák voltak. Roberts konfrontatív, néha lekicsinylő álláspontot képviselt a futamok szervezőivel szemben, megkérdőjelezve a korábban elfogadott szabályrendszert, amelyhez az akkori motorosok hozzá voltak szokva. Versenyzői lázadást szervezett, és azzal fenyegetőzött, hogy World Series néven egy konkurens versenysorozatot indít, hogy megkérdőjelezze a FIM monopóliumát. Bár az említett bajnokság végül nem indult el, arra kényszerítette a FIM-et, hogy komolyan vegye a pilótákat, és legyen változás a biztonságukat illetően.

Miután 1983-ban befejezte versenyzői pályafutását, Roberts a csapatvezetés irányába fordult, és olyan pilótákat vezetett futamgyőzelmekhez, mint Eddie Lawson, Wayne Rainey vagy épp Luca Cadalora.

Roberts
Fotó: MotoGP Media

A Yamaha csapatmenedzsereként az amerikai klasszis három 500 köbcentis világbajnoki címet nyert Rainey-vel, és ezt a sikert megismételte a 250 köbcentis kategóriában John Kocinskivel.

Az 1990-es évek közepén Roberts kiábrándult abból, hogy az istálló „köztes” embere volt, és csalódott a japánok csapatvezetési módszereiben. A versenymotorokat lízingelték neki, és gyakran nem engedték, hogy elvégezze a győzelemhez szükséges változtatásokat. Ennek eredményeként Roberts úgy döntött, hogy saját motorokat épít. A vállalkozás nem volt olyan sikeres, mint a Yamahánál töltött évek, de bebizonyította, hogy képes rá. A csúcspontot a négyütemű motorok MotoGP-be való bevezetése jelentette; Roberts motorja egyes pályákon megdöntötte a régi kétütemű motorok köridejét, és az első sorba került a kvalifikáción a többi gyári négyüteművel szemben.

Roberts
Fotó: MotoGP Média

A csapat 2006-ban még működött, és ironikus módon visszatért egy japán beszállítóhoz. A Honda biztosította az RC211V V5 motort, a vázat pedig a Roberts csapat tervezte. A 2007-es szezonban a MotoGP-ben megjelentek a 800 köbcentiméteres négyütemű motorok. Roberts ismét alkatrészeket szerzett a Hondától a Team Roberts KR212V versenymotorhoz, de az eredmények nem a remélteknek megfelelően alakultak, és a csapat finanszírozása is elapadt. A 2007-es idény után Roberts a szponzorok hiánya miatt kiszállt a MotoGP-ből. A gépet egyébként a 2000-es világbajnok, Kenny Roberts Jr. vezette, aki az első olyan versenyző, aki apja után maga is világbajnok lett.

Főnöke szerint több futamot is kihagyhat a gyári Ducati lapockatörést szenvedett versenyzője

0

A Ducati versenyzője, Enea Bastianini úgy néz ki, hogy egy időre a kényszerszünetet kell, hogy tartson, miután a 2023-as szezonnyitó sprintversenyén balesetet szenvedett.

Enea Bastianini a 12 körös sprintverseny a második körében esett ki, amikor szélesre vette az ívet és a VR46 Ducati versenyzője, Luca Marini egy előzési kísérlet következtében aláfordult, majd mindketten kiestek a versenyből. Bastianini végül lapockacsonttörést szenvedett.

Luca Marini nem tartja magát hibásnak a balesetben:

„Kár érte. Épphogy ráfordultam az ívre, egy kicsit jobban bedőltem, hogy elkerüljem a kontaktot Eneával, és egyszerűen elment a motor eleje. Aztán nekiütköztem. Ilyen dolgok előfordulhatnak, ez mindig probléma. Szóval sajnálom, de őszintén szólva nehéz azt mondani, hogy ez nagy hiba volt a részemről. Ez egy versenybaleset. Remélem, hogy jól lesz. Elmentem a bokszához, és még nem jött vissza az orvosi központból.”

A Sky Italia megkérdezte a Ducati csapatfőnökét, Davide Tardozzit, aki szerint Bastianini műtétre szorulhat, és akár három hétre is kieshet.

„Remélem, hogy az Amerikai Nagydíjra felépül” ─ nyilatkozta Tardozzi.

Ez arra utal, hogy Bastianini, aki az idei szezonban csatlakozott a gyári Ducati csapathoz, nemcsak a holnapi főfutamot, hanem a teljes jövő heti programot is kihagyja Argentínában.

Óriási Ducati-dráma után a címvédő utolsó körös előzéssel győzött a történelmi MotoGP-futamon

Ha ez így van, ő lesz a második királykategóriás versenyző, aki a szezon ezen korai szakaszában kiesik egy időre, miután a Tech3 Gas Gas versenyzője, Pol Espargaró pénteken egy szörnyű bukásban megsérült.

A MotoGP versenyzői intézkedést sürgetnek a spanyol balesete után.

Óriási Ducati-dráma után a címvédő utolsó körös előzéssel győzött a történelmi MotoGP-futamon

0

Rendkívül izgalmas sprintversenynek lehettünk tanúi a királykategória történetében először. Francesco Bagnaia hatalmas csatát vívott Jorge Martínnal, és végül megszerezte a győzelmet.

Marc Márquez rajtelsőségével indult a MotoGP történetének első sprintfutama. A spanyol klasszis hatalmas idővel kvalifikálta magát a rajtrács legelőkelőbb pozíciójába, mellőle a tavalyi világbajnok, Pecco Bagnaia és a Pramac Ducati versenyzője, Jorge Martín indulhatott.

Marc Márquez szenzációsan kapta el a rajtot, ám a hatodik helyről induló Enea Bastianini még nála is jobban. Az első pár kanyart követően a spanyolt már három Ducati üldözte, ám csapattársa nem volt ilyen szerencsés, már az első körben bukott, és magával sodorta a francia, Fabio Quartararót is.

Nem kellett sokat várni a futam újabb drámájáig, hiszen Luca Marini pár perccel később aláfordult Bastianininek, mindketten kiestek a versenyből, de a gyári Ducati pilótája nehezen hagyta el a kavicságyat. A Mooney VR46 csapat drámája tovább folytatódott, mert Marco Bezzecchi nagy felzárkózása közben szintén eldobta a motort.

Az élen eközben Jorge Martín diktálta a tempót, mögötte Bagnaia érkezett, és Jack Miller lemaradása is csekély volt tavalyi csapattársához képest. Quartararónak sikerült visszaállnia a versenybe, a 8. körben már a 10. helyen haladt.

Miller fél másodperccel volt gyorsabb a teljes mezőnynél, így gyorsan áthámozta magát Bagnaián, és Martín nyomába eredt. Mögöttük hasonló lendülettel érkezett Miguel Oliveira. Bastianinit közben az orvosi központba szállították, további kivizsgálásra.

A futam feléhez érkezve Martín és Miller biztonságosnak mondható előnyt motorozott ki. Az ausztrál végül megunta az üldöző szerepét, és amint lehetősége nyílt rá, elment Martín mellett, de a spanyol sem volt rest, azonnal visszavette az első pozíciót.

Három és fél körrel a vége előtt Martín begyújtotta a rakétákat, de mögötte csupa nagy nevekből álló vonat érkezett. Bagnaiai megelőzte a második helyen haladó Millert, majd egy Espargaró-Viñales csatának is tanúi lehettünk. Nem kímélték egymást az Aprilia versenyzői.

Az utolsó két körre fordulva Martín előnye Bagnaiával szemben 6 tizedre nőtt, eközben Marc Márquez kettős előzést mutatott be Millerrel és Oliveirával szemben. Bagnaia azonban a szélárnyékot kihasználva ráfutott a hibázó Martínra, de végül nem sikerült megelőznie.

A két éllovas ellógott az üldöző bolytól, mögöttük azonban hatalmas csata zajlott a harmadik helyért. Bagnaia az utolsó fél kör kezdetén átvette a vezetést, míg Oliveira elrontott egy ívet, így Márquez átvette tőle a harmadik helyet.

Végül a nem mindennapi csatákat tartogató sprintversenyt Francesco Bagnaia sikeresen behúzta, a második helyen Martín haladt át a célvonalon, majd a pole-ból induló Marc Márquez érkezett meg a harmadik helyen.

A sprintfutam végeredménye:

Megsérült a drámai balesetben a Ducati gyári pilótája, kihagyja a futamot

0

A gyári Ducati versenyzője, Enea Bastianini és a VR46-os Luca Marini akadtak össze az történelmi első sprintfutam elején az ötös kanyarban. A vétlen Bastianini a vállát fájlalta az esés után. Mindkét versenyző jól van.

Enea Bastianinit az eset után kivizsgálásra vitték az orvosi központba.

Az esetről a motogp.com oldalon tekinthető meg a videó.

Később kiderült, hogy a tavalyi vb-harmadiknak eltört a lapockacsontja. Tardozzi szerint versenyzőjénél a műtét sem zárható ki.

Másodpercekkel korábban a 2021-es világbajnok, Fabio Quartararo is bukott Joan Mirrel együtt, a 20. helyről kezdte meg a felzárkózást.

A gyenge MotoGP időmérő után a Moto2-ben vigasztalódhatott a Gresini csapata

0

Körrekordok nem dőltek, de így is akadtak izgalmak a Moto2-géposztály időmérő edzésén. Végül nem a titkos favorit, Acosta végzett az élen.  

Q1

A mezőnyben volt hiányzó az időmérőn. A Superbike-világbajnokságból érkező Kohta Nozane, a délelőtti bukását követően a karját fájlalta, így nem indult a kvalifikáción. A MotoGP-ből a középső géposztályba visszalépő Darryn Binder állt az élre a kvalifikáció első szakaszának korai szakaszában, majd Alcoba és Tony Arbolino is megelőzte a dél-afrikai pilótát. Arbolino nagyon jó tempót diktált, következő körén tovább javította köridejét. Az olasz versenyző mögé Zonta van den Goorbergh sorakozott fel, megelőzve Alcobát.

Az edzés utolsó szakaszában nem történt már számottevő változás, így Arbolino, van den Goorbergh, Alcoba és Darry Binder mehettek tovább a kvalifikáció második szakaszába.

Q2

A Q2 elején van der Goorbergh bukott – elszenvedve szombati harmadik esését is. Az edzés elején Pedro Acosta állt az élre Bendsneyder és Salač előtt. Arón Canet azonban néhány perccel később átvette a spanyol favorittól az első helyet, majd egy hatalmasat mentett, elkerülve ezzel a bukást.

7 perccel a leintés előtt a cseh Salač ment egy elképesztően gyors kört, amivel a Gresini versenyzője az élre tudott állni, miközben Alonso López a 3-as kanyarban bukott. Manuel González eközben Pedro Acostát tessékelte egy pozícióval hátrébb és jött fel a 3. pozícióba.

2 perccel az edzés vége előtt Barry Baltus dobta el a versenygépét a pálya utolsó szektorában, tönkretéve néhány versenyző gyors körét, többek között Dixon és Acosta 5. és 3. helyet érő idejét. Acosta azonban nem adta fel a küzdelmet, újra próbálkozott egy gyors körrel. Annak ellenére, hogy piros szektorral kezdte körét, a pole pozíciót nem sikerült megszereznie, de az első rajtsorba azért odaért. A mezőny utolsó próbálkozásai már nem hoztak változást az élen, így Salač (aki Moto2-es pályafutása első pole pozícióját szerezte), Canet és Acosta indulhat az első sorból. Vietti, González és Alcoba alkotja a második sort, míg mögülük Arenas, Arbolino és Lowes kezdheti meg az idei első versenyt. A top10-et Bo Bendsneyder zárta. Salač az edzés után elmondta, hogy nagyon boldog azért, hogy megszerezte élete első Moto2 pole pozícióját, amit Acosta szélárnyékának is köszönhetett.

Moto2 időmérő edzés végeredménye:

Japán pole pozíciót és meglepetés második helyezettet hozott az idei első kvalifikáció

0

A MotoGP után a Moto3-ban is megdőlt a pályacsúcs az időmérő edzésen. Sasaki magabiztosan vitte el az év első pole pozícióját. 

A legkisebb kategória idei első kvalifikációja ideális körülmények között, 25 fokos levegő–, és 42 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdődött meg a Q1-es etappal.

Q1

Az első gyors körök után Scott Ogden állt az élre, majd Riccrado Rossi vette át tőle a vezetést. Nagy csata zajlott a 4 továbbjutást jelentő helyért. 6 perccel a leintés előtt Xavi Artigas ért oda az elős pozícióba Rossi, Ogden és Suzuki előtt. A Red Bull Rookies Cupból érkező újonc, Veijer tudott javítani néhány perccel a leintés előtt, amivel a második helyig tört előre.

Az utolsó nagy rohamok előtt így Artigas, Veijer, Rossi és Ogden álltak a továbbjutást érő helyeken. Furusato dobta el versenygépét az 1-es kanyarban 3 perccel az edzés vége előtt. Gyorsan vége lett a sárga zászlós szakasznak, így elindulhattak az utolsó próbálkozások a Q2-es helyekért. Suzuki futott egy elképesztő utolsó szektort, amivel a második helyre ugrott előre, kitaszítva onnan Ogdent. Artigas, Suzuki, Veijer és Rossi mehettek tovább a kvalifikáció második szakaszába. Némi meglepetésre Fenati nagyon messze volt a továbbjutást érő helyektől.

Q2

A délelőtti szabadedzésen Iván Ortolá már megjavította a korábbi Moto3-as körrekordot. A kvalifikáció második szakaszában 5 percet kellett várni arra, hogy ezen az időn tovább faragjon valaki. 1:46.798-al Ayumu Sasaki vette át a hivatalos leggyorsabb kört és állt az élre Kelso és Artigas előtt. Őket követte Toba és Rossi, akik ezredre azonos kört motoroztak az első próbálkozásnál.

Néhány perccel a leintés előtt a tavalyi év Red Bull Rookies Cup és Junior GP bajnoka, a Moto3-ban újonc José Antonio Rueda vette át a második helyet Kelso előtt.

Nem érkeztek már nagy javítások az időmérő végén, így az első rajtsort Sasaki, Rueda és Kelso alkotja a vasárnapi versenyen. A pénteki nap legjobbja, Holgado nyitja a második sort, mellőle Ortolá és Alonso indulhatnak majd a futam stratjánál. A harmadik sorból Artigas, Öncü és Masia várhatja majd idén először a piros lámpák kialvását. A top10-et Nepa zárja.

Moto3 időmérő végeredménye: