A Tech3 csapat a MotoGP következő két futamán nem kívánja helyettesíteni Pol Espargarót, aki a portugál hétvége második szabadedzésén szenvedett súlyos balesetet.
Pol Espargaró előreláthatólag nem lesz ott a soron következő két futamon, de csapata úgy döntött, hogy versenyzőjük iránti tiszteletből nem eszközölnek helyettest sem ezekre a nagydíjakra.
„Pol iránti tiszteletből nem fogjuk megtenni” ─ mondta a Tech3 egyik vezetője a Motorsport.com-nak szombaton.
„Amikor már tisztább képet kapunk az állapotáról, akkor majd kitalálunk egy tervet.”
A szabályzat azonban előírja, hogy a csapatoknak, hogy minden erőfeszítést meg kell tenniük annak érdekében, hogy a visszalépéstől számított tíz napon belül javaslatot tegyenek egy alkalmas helyettesre, ahogyan azt a sportszabályzat 1.11.3. cikkelye kimondja.
Mivel a KTM-mel egy csoportba tartoznak, a Tech3-nak könnyű dolga lenne, ha az osztrák gyártó valamelyik tesztpilótáját kérné fel erre a célra.
A Ducatinak a jövő heti argentin fordulóra is pótpilótát kell hívnia, miután Enea Bastianini válltörést szenvedett a Luca Marinivel való ütközés során a szombati portugáliai MotoGP sprintversenyén.
Ha egy versenyzőt megtorpedóznak, mint ahogy az Miguel Oliveirával történt a portugál MotoGP-futamon, általában súlyos sérülés a következmény. Az orvosok szerint a hazai versenyzőnek nagy szerencséje volt.
Marc Márquez és Miguel Oliveira ütközése volt a legijesztőbb pillanat a tegnapi Portugál Nagydíjon: Márquez a harmadik körben meggondolatlan manővert hajtott végre, és a 3-as kanyarban nekiment Oliveirának. Mindkét pilóta kiesett a versenyből.
A portugált hordágyon vitték le a pályáról 67 000 sokkolt szurkoló szeme láttára, és a pálya orvosi központjába szállították. Onnan a CryptoDATA RNF Aprilia csapata adott helyzetjelentést: „Miguelnek megzúzódott a jobb combja, de szerencsére a röntgenfelvételek nem mutatnak törést.”
Nem sokkal később a 28 éves versenyző is megszólalt:
„Nem számítottam arra, hogy ilyen korán véget ér a hazai futamom. Kár érte, de büszkék lehetünk a fejlődésre, amit egy nehéz pénteki nap után elértünk. A kvalifikáció jól sikerült, a sprintfutamban pedig a kezemben volt a dobogó. Ma jól rajtoltam és a második helyen álltam, ami jó lehetőség lett volna a dobogóra. A csípőm is megsérült, de mindent megteszek, hogy jövő hétvégére fitt legyek” ─ foglalta össze Oliveira a SPEEDWEEK.com-on.
Marc Márquez bocsánatot kért Miguel Oliveirától a portimãói ütközés után. Stefan Bradl nem helyettesíti a spanyolt a hétvégi Argentin Nagydíjon.
A pénteki szűkös 14. helyezés és az kvalifikáció első szakaszában elért elképesztő legjobb idő, és az azt követő pole pozíció után Marc Márquez nagy reményekkel indult a portimãói két futamra, de mindössze hét ponttal távozik a következő GP-szereplésére. Ahogy az várható volt, a stewardok nem minősítették az Oliveira elleni támadást versenybalesetnek.
A Repsol Honda gyári versenyzőjét a késői sajtótájékoztatón először arról kérdezték, hogy a jobb kezén lévő törött kézközépcsont ellenére versenyezhet-e Argentínában, de mint utóbb kiderült, nem fog.
„Őszintén szólva, az Argentin Nagydíj jelenleg nem nagyon foglalkoztat. Ma az a legfontosabb, hogy Miguel jól van. Minden más másodlagos. Mivel a verseny első részében komoly hibát követtem el abban a kanyarban, ez okozta azt az incidenst. Elfékeztem magam, majd az első kerék masszívan blokkolt. Ezért fel kellett engednem a féket, és az volt a tervem, hogy ezután balra kanyarodok, de már jobbra is dőltem, és nem tudtam irányt váltani. A Martínnal való ütközést el tudtam kerülni, de Miguelt nem. Nagyon aggódtam érte, bocsánatot kértem tőle, és szeretnék bocsánatot kérni a csapatától és a portugál szurkolóktól is. Most dupla hosszú körbüntetést kaptam a következő nagydíjamra, amivel teljes mértékben egyetértek” ─ idézi a spanyol versenyző szavait a SPEEDWEEK.com.
„Ettől eltekintve szenvedtem némi sérülést, a jobb kezemen és a térdemen, de ahogy mondtam, a helyzetem jelenleg nem olyan fontos.”
„Természetesen az ember soha nem akar ilyen helyzetbe kerülni és ilyen incidenseket okozni. Ilyenkor megnő a sebesség, különösen a szűk kanyarokban. Ezt láttuk 2022-ben Ausztráliában Fabio Quartararóval. Ő fékezett, de szerencsére nem sodort senkit veszélybe. Az öcsém viszont ott nem tudta elkerülni az ütközést Jack Millerrel. Mégis, itt az első két napon kontrollálni tudtam a manővereimet. Senki sem ütközik szándékosan; természetesen nem akartam így befejezni a versenyt, de talán a kemény gumi elöl nem volt ideális választás. Elvégre az 1-es és 2-es kanyarból kijövet messze lemaradtam az élmezőnytől, ezért nem terveztem előzési manővert. Nem is gondoltam rá, de aztán blokkolt az első kerék.”
A Repsol Honda csapat várhatóan csak egy motorral áll rajthoz Argentínában. Stefan Bradl, aki hétfőn délelőtt 10 órakor repül Portugáliából Zürichbe, majd a németországi repülőterek sztrájkja miatt bérelt autóval utazik Zahlingbe, nem fogja helyettesíteni Márquezt, Bradlnek ugyanis április elején Jerezben kell tesztelnie az új Kalex futóművet.
Miután magángéppel visszatért Madridba, a Honda sztárját, Marc Márquezt alaposabban megvizsgálták: törés a jobb keze hüvelykujján az első kézközépcsont tövénél.
A portugália futamon történt balesete után, amelyben Marc Márquez előbb Jorge Martínnal érintkezett, majd Miguel Oliveirát torpedózta meg, a Honda sztárja egy magánrepülővel Madridba repült, ahol további orvosi vizsgálatokat végeztek rajta. Vasárnap délután egyébként már begipszelt kézzel közlekedett a pályán.
Az első diagnózist a madridi Ruber Internacional kórházban erősítették meg: Márqueznek elmozdult törése van a jobb keze hüvelykujján az első kézközépcsont tövénél. Dr. Ignacio Roger de Oña Dr. Samuel Antuña és Dr. Andrea García Villanueva közreműködésével komplikációk nélkül megműtötték a 30 éves versenyzőt, és a csontot két csavarral rögzítették.
Marc Márquez kihagyja a jövő hétvégi Argentin Nagydíjat, és úgy tervezi, hogy az április közepén esedékes texasi fordulóra tér vissza.
Ezenkívül úgy tűnik, hogy a spanyol versenyző ezáltal a büntetést is megússza, mivel büntetési értesítőjének szövege kifejezetten azt tartalmazza, hogy az Argentin Nagydíjra kapott dupla hosszú körös büntetést. A The-Race.com a MotoGP szervezőitől kért felvilágosítást, és megerősítették, hogy a törvény szerint a büntetés csak az argentin futamra vonatkozik.
Az ellentmondás először akkor tűnt fel, amikor a FIM MotoGP stewardjai kiadták a szankcióról szóló értesítést, amelyben az állt, hogy a büntetés egy adott versenyen alkalmazandó; ebben az esetben a büntetést Argentínában kell letölteni.
Ez az értesítés azonban különbözik attól, amelyet Celestino Vietti kapott a 2022-es Moto2-es szezon utolsó fordulóján, tavaly novemberben Valenciában, és amelyet a vasárnapi portugál versenyen kellett letöltenie.
Fabio Quartararo nyitóhétvégéje nem sikerült eredményesen. A francia versenyző arról beszélt, mivel akadnak gondjai.
Fabio Quartararo korántsem tekinthető eredményesnek, főleg ha azt nézzük, hogy vissza szeretné szerezni világbajnoki címét. A szombati sprintversenyen a 10., míg a vasárnapi főfutamon a 8. helyen ért célba. Utóbbi helyezéséhez az is hozzájárult, hogy a mezőnyben rengeteg bukás történt.
„A mai 25 körös verseny is nehéz volt, ez főleg a kvalifikációval függ össze. Két nap alatt kétszer is elrontottuk a rajtot. Tegnap a rajtvezérléssel volt gondunk, ma pedig egy olyan ívet választottam, ami nem jött be, így a rajtfázisban jócskán visszaestem. A tempó nem volt olyan rossz. De problémánk van azzal, ahogy a motort irányítjuk, lehetetlen harcolni az előttünk lévőkkel. Megoldást kell találnunk arra, hogy beleszólhassunk az előttünk zajló küzdelembe. Nem csak a Ducati ellen kell küzdenünk… Nekünk soros motorunk van, szóval teljesen más, mint az ellenfeleknek. Ők teljesen máshogy állítják be a motort, és teljesen más a tapadásuk, mint nekünk. Egyelőre fogalmunk sincs, hogyan javíthatnánk a helyzeten. Néhány helyen közelebb tudunk kerülni az elöl haladókhoz, de ez sosem elég az előzéshez. Minden egyenesben elhúznak tőlünk, aztán újra utolérjük őket, de a következő kanyar után máris újra elnyúlnak. De meg kell találnunk a módját, hogy újra előzni tudjunk.” – panaszkodott 2021 világbajnoka.
Tough… I gave everything but not the result we hoped for. Difficult moment for us but we are not giving up and we are motivated to make steps forward. P8 pic.twitter.com/tUyhRMqeKw
A francia tudja, hogy ezek a problémák a későbbi szakaszban is gondot jelentenek majd.
„Igen, nos, Las Termasban a következő hétvégén egy simább pálya vár ránk. De a tapadás ott nagyon alacsony… Nehéz megmondani, hogy mit kellene tennünk. Ma egy Honda mögött voltam, és az összes többi gyártó mögött. A problémák ezekben a csatákban minden gyártónál azonosak voltak. Nagy potenciál van bennünk, gyorsak lehetünk. De nem tudjuk tartani a lépést az ellenfeleinkkel. Természetesen néhány gyárnak gyorsabb motorjai vannak, mint nekünk. Otthagynak minket, mi pedig nem tudunk védekezni. Tanácstalan vagyok, amikor azt kérdezik tőlem, hogy mit tehetünk. Ma legalább az első gumi jól működött, így a végsőkig ki tudtam tolni. De még a fékzónákban sem vagyunk a legjobbak.”
Több olyan eset került szóba mostanában a MotoGP-paddockban, ami indokolttá tenné a Forma1-hez hasonló versenyzői szövetség megalapítását. A pilóták úgy érzik, nem számít a véleményük.
Nagy vihart kavart és megosztotta a MotoGP-közösséget, amikor bejelentették a sprintfutamok bevezetését. Szombaton megtartották a történelmi sprintversenyt, ahol a gyári Ducati-versenyző, Enea Bastianini súlyos sérülést szenvedett. Pontosan az történt, amitől sokan tartottak, az extra futamok nagyobb kockázatot is jelentenek egyben a világbajnoki-címért folytatott küzdelemben.
Pénteken Pol Espargaró szenvedett súlyos sérülést, amikor bukott Portimãóban. Sérülései részben a portimãói aszfaltcsík hiányosságainak és szabályoknak való nem-megfelelőségének köszönhető.
Többször beszámoltunk már arról, hogy a versenyzők évek óta panaszkodnak a kavicságy minőségére, ezen kívül egy nagyon fontos biztonsági tartozék is hiányzott az ominózus kanyarból, mégpedig a levegővel felfújt biztonsági fal. Utóbbi problémát a spanyol versenyző pénteki bukása után orvosolták, de vajon miért kellett megvárni, hogy történjen egy komoly eset ahhoz, hogy javítsanak alapvetően elvárt biztonsági kérdésekben? Valószínűleg Pol Espargaró komoly sérülése megelőzhető lett volna, ha nyitott fülekkel meghallgatják a motorversenyzők aggályait.
A két téma kapcsán ismét egymásnak feszültek a versenyzők és a Dorna illetékesei. Ezt a hangulatot talán Aleix Espargaró foglalta össze a legjobban, aki bevallotta, hogy szerinte a MotoGP versenyzőinek jelenlegi helyzete nem áll messze kedvenc filmjének, a Gladiátor című mozinak egyes jeleneteitől.
„A kedvenc filmem a Gladiátor, de szerinted ők [a római gladiátorok] szerettek ott lenni? Nem hiszem – de szeretem nézni. Talán tennünk kell valamit, talán változtatnunk kell valamin, de ha akarok, maradhatok otthon is.”
„Nincs meg a hatalmunk” – mondta Fabio Quartararo. „Ki dönt? Ők. Sokat teszünk, de mindig később változtatunk. A végén már nincs értelme beszélni.” 2021 világbajnoka a szombati sprintfutam után elmondta, hogy tart attól, hogy előbb-utóbb nagy bukás fog történni.
Aleix Espargaró néhány héttel korábban is kifakadt, amikor Fabio Di Giannantonio megsérült a portimãói teszt első napján a bukótérben található túl nagy kavicsok miatt. A spanyol versenyző elkeseredett, hogy mondanak valamit, de nem történik igazi változás panaszaik hatására.
„Mit akarsz, mit tegyek, öljem meg őket?”– mondta akkor a The-Race.com nevű oldalnak az Aprilia versenyzője. „Semmit sem tehetek. Elmondhatjuk, hogy mit gondolunk, ennyit tudunk tenni. Helytelen lenne, ha csendben maradnánk, és ezt már sokszor elmondtuk a sajtótájékoztatón, a biztonsági bizottságban, nektek [a médiának]. De bizonyos dolgokra nincs reakció”.
A sprintfutamok megosztják a versenyzőket, nincs mindenki nyíltan ellene, sőt többen kifejezetten élvezték is a futamot. Egy dologban azonban mindannyian egyetértenek, hogy több erőfeszítést és extra kockázatot jelent.
Carlos Ezpeleta, a Dorna sportigazgatója nem ért egyet azzal, hogy nem hallgatják meg a versenyzők véleményét.
„Úgy gondolom, és úgy érezzük, hogy a versenyzőknek van hangjuk van a bajnokságban. Hallgatunk rájuk – és már azelőtt is figyeltünk rájuk, mielőtt ez divatba jött volna. Már régóta csináljuk ezt. Nagyon büszkék vagyunk erre. És ott van a biztonsági bizottság – de a versenyzőknek is hihetetlen jó kapcsolatuk van velünk, Carmelóval és a Dorna többi munkatársával. És nagyon boldogok vagyunk emiatt.”– nyilatkozta Carlos Ezpeleta.
Amikor a Dorna bejelentette a sprintfutamok 2023-as bevezetését, több versenyző is panaszkodott, hogy senki nem konzultált velük az új formátumról. Bár a Biztonsági Bizottságon elhangzott néhány észrevétel, sokan egyetértettek abban, hogy a Forma-1-ben már létező a GPDA-hez (Grand Prix Drivers’ Association, azaz a versenyzők érdekvédelmi szervezete) hasonló szövetséget kellene létrehozni, amely a versenyzők érdekeit védi az ilyen helyzetekben. Korábban arról már beszámoltunk, hogy szóba került Andrea Dovizioso neve is ennek a szervezetnek az elnöki posztjára.
Álex Márquez is támogatna egy versenyzői szövetséget. „Úgy érzem, hogy jelenleg nincs meg a hatalmunk ahhoz, hogy változtassunk. A versenyzői bizottság megléte a jövő, és erre szükségünk is van, hogy elkerüljük az olyan problémákat, mint a tegnapi Pol-eset vagy valami hasonló. Beszélnünk kell a versenyzőkkel, és meglátjuk, hogy melyikük teszi meg az első lépést, de szükségünk van egy versenyzői bizottságra, ahogyan az összes sportágban van. Ha van egy bizottságunk, az egyszerű: készítünk egy petíciót, és ha több mint 50% [támogatja], akkor igen, ha nem, akkor nem. Szerintem ennek kell lennie a jövőnek.” – fejtette ki véleményét Álex Márquez.
Az ifjabbik Márquez úgy véli, hogy „egy ügyvéd” kinevezése lenne a helyes út a MotoGP versenyzői testületének vezetésére. „Nem kell, hogy versenyző legyen, most nem. Valaki másnak kell lennie. Egy ügyvédnek, mert olyas valaki kell, aki ért a szerződésekhez. Valaki, aki tudja, mit tehetünk és mit nem.”
Farkas Kevin a hétvégén debütált a Red Bull Rookies Cupban. Nem is akárhogyan, hiszen pontokat tudott szerezni első versenyhétvégéjén.
Néhány héttel ezelőtt arról beszélgettünk Kevinnel, hogy mi az elvárása az idei szezonnal kapcsolatban. Akkor elmondta, hogy a folyamatos fejlődés, a pontszerzés pedig „hatalmas boldogság lenne”. Nos, ez sikerült a magyar fiúnak egyből a debütáló hétvégéjén. Íme a hétvége összefoglalója!
A dél-afrikai Ruche Moodley egészen Az utolsó percekig az első helyen állt a Red Bull MotoGP Rookies Cup első fordulójának kvalifikációján. Angel Piqueras vette el tőle az első helyet, amikor sikerült a KTM RC 250 R-rel szélárnyékba kerülnie és kicseleznie a portimãói szembeszelet.
Farkas Kevinnek felemásra sikerült első kvalifikációja a sorozatban. A magyar fiú nagyon gyors volt az időmérő edzésen, a nyolcadik helyen is állt a listán. Azonban belekeveredett egy bukásba, így nem tudott javítani idején, így végül a 13. rajtkockából várhatta a piros lámpák kialvását élete első Red Bull Rookies Cup versenyén.
„Élvezetes első nap volt. Az első két edzésen szerettem volna felvenni a ritmust az időmérőre, ami sikerült is. Nyolcadik helyen álltam, amikor egy esés történt előttem, amit sajnos nem tudtam elkerülni. De a legfontosabb hogy Eddie O’Shea és Leo Rammerstorfer rendben vannak. Holnap a 13. helyről várhatom a piros lámpák kialvását. A tempóm egész jó. Holnap pedig csak élvezni szeretném életem első Red Bull MotoGP Rookies Cup-os versenyét.„ – tette közzé Facebook-oldalán pénteken.
Az időmérő edzés végeredménye:
Első futam
Az újonc Álvaro Carpe az utolsó körig küzdött tapasztaltabb honfitársával, Angel Piqueras-szal a győzelemért. A 16 éves Piqueras talált egy kis pluszt, és végül 0,673 másodperccel Carpe előtt megnyerte a 17. szezon első versenyét. A 15 éves finn Rico Salmela pedig kevesebb mint 2 másodperccel lemaradva, a harmadik helyen ért célba.
Elég sűrű a mezőny a Red Bull Rookies Cupban Fotó: Gold & Goose / Red Bull Content Pool
Farkas Kevin rajtja nem sikerült rosszul. 17. helyen fordult el az első kanyarban, majd kialakult egy kis adok-kapok a mezőnyben, aminek következtében a kategóriában még rutin nélkül versenyző Kevin az ötös kanyarban hátrébb csúszott. Azonban nem adta fel a küzdelmet, sikerült visszaküzdenie magát a 15., azaz pontszerző pozícióig. A 14. helyért harcolt, amikor elment a motor eleje, és nem tudta elkerülni a bukást. Azonban a jelek mindenképpen bíztatóak, hiszen első versenyén máris pontszerző pozícióért tudott küzdeni.
Az 1. futam végeredménye:
Megkérdeztük Farkas Kevint az első versenyén tapasztaltakról.
„A szombati futam drámai volt és szomorú. Sajnos az egész verseny alatt szenvedtem, és 10 kör után az ötös kanyarba bemenet elment a motor eleje. Olyan hirtelen történt a dolog, hogy nem volt esélyem erre reagálni, ilyen a motorsport, ez benne van a pakliban.” – emlékezett vissza.
Fotó: Farkas Kevin FB oldala
Nyilvánvalóan nem jó dolog az első versenyt így befejezni, ezzel kapcsolatos érzéseiről kérdeztük a magyar tehetséget. „Szomorúságot, csalódottságot éreztem. Nem így akartam megkezdeni a szezont, de ez van. Előre nézünk.”
3 fős csapata azonban nem hagyta Kevint csüggedni, hiszen ahogy a fiatal versenyző is fogalmazott, ez benne van a motorsportban. „Elmondták, hogy ’lépjünk tovább, ilyen dolgok megesnek, holnap sokkal jobb lesz’”
Ez így is lett, a vasárnap tényleg sokkal jobban sikerült, nem is akárhogyan.
Második futam
Angel Piqueras megszerezte második Red Bull MotoGP Rookies Cup győzelmét is. A befutó rendkívül izgalmasan sikerült, a győztes pilóta mindössze 0,002 másodperccel előzte meg a spanyol Marcos Rudát. A maláj Hakim Danish 0,015 másodperccel maradt le a harmadik helyen, 0,001 másodperccel az ír Casey O’Gorman előtt.
A szombati győztes Piqueras csak a 4. volt az utolsó, lejtős balos kanyarban, de a 16 éves versenyző kihúzódott a 3 KTM szélárnyékából, és egy kerékszélességgel előrébb szelte át a célvonalat. Féltávnál Màximo Quiles egy másodperces előnyre tett szert, amit senki sem tudott megközelíteni. A 15 éves spanyol azonban bukott az élről, és csak a 11. helyen ért célba.
A mezőny a portimãói hullámvasúton Fotó: Gold&Goose / Red Bull Content Pool
Farkas Kevin nagyszerű futamot teljesített, végig nagy csatában volt Aditamával és Mizerával, ment az oda-vissza előzgetés a pályán. A körülmények nem voltak ideálisak, hiszen csupán 13 fok volt a levegő hőmérséklete, és az aszfalt sem melegedett fel ennél jobban a futam rajtjánál. A magyar versenyzőt azonban ez nem zavarta, és nem akadályozhatta őt abban, hogy megszerezze első pontjait a MotoGP előszobájaként emlegetett nívós sorozatban, méghozzá két ponttal a zsebében térhet haza.
A 2. futam végeredménye:
A második versenyen tapasztaltakról is megkérdeztük Kevint. A magyar fiú nyilvánvalóan sokkal vidámabban emlékszik vissza erre a futamra.
„Jó csatákat vívtam, meg kell tanulnom agresszívabbnak lenni, főleg az első pár körben, mert ha itt nem vagy agresszív az első körökben, akkor bedarálnak. Élveztem a csatát, de szerintem sokkal többet ki lehetett volna hozni ebből a futamból, de egy célunk volt, hogy érjünk célba, mivel erre már lehet építkezni. Pontokat is szereztünk, erre már lehet alapozni.”– nyilatkozta nagyon érett hozzáállással. „A startnál hideg volt a pálya, csúszós is volt az aszfalt, de körről körre javultak a körülmények. Nem nehezítette nagyon a dolgomat, hogy 13 fokos volt az aszfalt, de az elején óvatosabban mentem, nem vállaltam felesleges kockázatot, mert sokkal jobb dolog befejezni egy futamot, mint elesni. Remélem az idei eséseket az idei évre már letudtuk, nem akarok többet bukni.”
Arbi Aditama (93), Amaury Mizera (2), Farkas Kevin (56) Fotó: Gold &; Goose / Red Bull Content Pool
Farkas Kevin egy stabil versenyző, nem szokták bukások nehezíteni versenyeit. Ha visszatekintünk a 2022-es Northern Talent Cup futamaira (nyilvánvalóan ez egy teljesen más sorozat), Kevin mindössze egyszer esett el, akkor is vizes körülmények között, a kivezető körön.
A pontszerzés nagy dolog, főleg a debütáló versenyhétvégén. A magyar fiú természetesen nagyon örült ennek. „Mágikus érzés. Őszinte leszek, a szombat után elég jó érzés, pontokat szereztünk, innen fogunk építkezni és reméljük, hogy innentől kezdve csak jobb lesz.”– mondta a 16 éves pilóta.
A pontszerzésen kívül az sem elhanyagolható, hogy rengeteg értékes tapasztalattal térhetnek haza, a rutin megszerzésének útján pedig minden új információ a fejlődést szolgálja. „Felemás tapasztalattal megyek haza. Amire nagyon büszke vagyok, az a rajt, hiszen azzal nagyon szenvedtünk a teszt alatt. Teljesen máshogy kell kezelni ennek a motornak a startját, mint az eddigi NTC-s motoromét. Gyakorlatilag újra meg kellett tanulni rajtolni, de ahhoz képest, hogy mennyire szenvedtünk, a rajtok jól sikerültek szerintem, nem tökéletesek és nem a legjobbak, de arra, hogy ne csússzak vissza nagyon sok helyet, tökéletes volt és nyilván dolgozni fogunk azon, hogy ezen javítsunk. Sok tapasztalattal megyünk haza, főleg azért, mert elkezdtem nagyjából megismerni azt, hogy versenykörülmények között milyenek a versenytársaim, nyilván kell még ennek is idő, illetve a motorral való ismerkedésnek is.”– árulta el Kevin.
A Red Bull Rookies Cup következő állomása április utolsó hétvégéjén, Jerezben lesz. Addig bőven van idő a tapasztalatok feldolgozására és a munka folytatására. Elárulta nekünk, mivel fog telni az ideje a következő versenyig. „Először is suli, aztán remélem, hogy itthon is jó idő lesz és ki tudunk menni minél többet tesztelni. Nyilván konditerem is lesz a programban, erősen fogunk edzeni Jerezre.” – zártuk a beszélgetést.
A debütáló hétvége mindenképp eredményesen zajlott a magyar versenyző számára, hiszen a pontszerzésen kívül (ami nem egy elhanyagolható dolog), rengeteg tapasztalatot szerzett. Jerezben, 1 hónap múlva folytatódik a bajnokság.
Nem volt egy szerencsés hétvége a MotoGP mezőnye számára. Rengeteg bukást és sérülést láthattunk. Utoljára Jorge Martínnál állapítottak meg kisebb törést.
A királykategória mezőnyéből többeknek nem ez a nyitóhétvége lesz a legszebb emlékük pályafutásukból. A sérüléssel végződő bukások sorozata már pénteken a szabadedzésen megkezdődött Pol Espargaróval, aki állkapocs–, és csigolyatörést szenvedett, emellett pedig tüdőzúzódással is kezelik.
A szombati sprintversenyen folytatódott a balszerencsék sorozata, amikor Luca Marini ütötte ki márkatársát, Enea Bastianinit. Az eset következtében a gyári Ducati-versenyző lapockacsonttörést szenvedett, így vasárnap nem is tudott rajthoz állni.
A vasárnapi főfutam első körében Marc Márquez hibázott, aminek következtében Miguel Oliveira is bukott. Az eset harmadik résztvevője Jorge Martín volt, akinek vasárnapi futama borzalmasan sikerült. A HRC-s versenyzővel két alkalommal is összeakadtak. A második esetnél a nyolcszoros bajnok és a hazai futamát teljesítő Miguel Oliveira jártak rosszabbul, mindketten fájó testrészekkel hagyták el az aszfaltcsíkot. Utóbbit hordágyon kellett levinni a pályáról, végül zúzódásokkal megúszta az esetet. Marc Márquez nem volt ilyen szerencsés, a Honda versenyzője kézközépcsonttörést szenvedett.
A futam után nem sokkal jött az értesítés, miszerint Jorge Martín fájlalta a jobb lábát, ezért az orvosi központba szállították kivizsgálásra. A vizsgálat megállapított egy kisebb törést jobb lábfejének nagylábujján.
Aleix Espargaró ─ mint a mezőny legidősebb tagja ─ azt követelte, hogy Marc Márquezt legalább egy nagydíjra tiltsák el a portugál futamon történt incidense után.
Marc Márquez a Portugál Nagydíj harmadik körében egy meggondolatlan manőver eredményeképp aláfordult Miguel Oliveira motorjának, így mindketten kiestek a versenyből. A Honda versenyzője dupla hosszú körös büntetést kapott.
Márquez bocsánatot kért, Oliveira szerencsére komolyabb sérülés nélkül megúszta az esetet, de Aleix Espargaró nem hagyta szó nélkül a dolgot.
„Számomra minimum egy futamra el kell tiltaniuk őt, mint Takaaki Nakagamit tavaly Barcelonában. Nem én hozom a szabályokat, csak remélem, hogy Miguel jól lesz. Az a sebesség, amivel megütötték, komoly térdsérülést is okozhatott volna. Brad anno megütötte a térdemet, és egy évig fájt. Szóval remélem, hogy Miguel jól van” ─ idézi a spanyol szavait a Crash.net.
A 2023-as év első versenyhétvégéjén Espargaró testvére, Pol állkapocs- és tüdősérüléseket szenvedett egy pénteki balesetben, majd Enea Bastianini eltörte a lapockáját egy Luca Marinivel történt incidens után.
Mégis Joan Mir, aki szombaton Fabio Quartararóval érintkezett, hosszú körbüntetést kapott, amit vasárnap le is töltött.
Espargaró dühöngött: „Millió kamera van a motoron. Miért nem látják ezeket, és miért nem tudják elemezni? Mi 20 versenyző vagyunk, nem 100. Miért kapott Joan büntetést, de Álex nem? Nem azt mondom, hogy Joannak büntetést kellett volna kapnia, de ha az egyik büntetést kap, akkor a másiknak is kell. Én is jól rajtoltam, aztán Binder nekem jött, de őt sem büntették meg, nem tudom miért.”
Az Aprilia versenyzője, Espargaró a kilencedik helyen végzett a szezonnyitó futamon.
„Nagyon örülök a fizikai állapotomnak. Voltak kétségeim, mert Malajziában nem éreztem jól magam, a teszten, pedig a karommal voltak problémák. Az utolsó körökben nyugodt voltam, az elöl lévő srácok lassabbak voltak nálam, de nem tudtam előzni. Mentálisan viszont az új formátum kemény. Ez azért van, mert más, szóval majd megszokjuk. Ez nem a sebességről szól, ha nem tudsz jó kvalifikációt teljesíteni, akkor nincs mit tenni. A versenyen elért helyezésem az én hibám volt.”
A Repsol Honda sztárja nem úszta meg sértetlenül a második körös balesetét Portimãóban, eltört a jobb első kézközépcsontja.
A tegnapi sprintfutamban Marc Márquez akciója jól sikerült, amikor a futam utolsó etapjában az első kanyar belső íven elszáguldott Miller és Oliveira mellett, és ezzel a bátor manőverrel bebiztosította magának a harmadik helyet és hét világbajnoki pontot.
A Repsol Honda versenyzője ma azonban a teljes verseny 25 köréből a másodikban egy meglehetősen meggondolatlan támadást indított Oliveira és Martín ellen, a 3-as kanyarban hirtelen fékezett, és a bukótérbe rántotta Miguel Oliveirát is.
Az eset után Márquez odasétált a földön mozdulatlanul fekvő portugál versenyzőhöz, majd bocsánatkérő gesztust tett a 67 000 néző felé, akik dühösen kifütyülték őt.
Ezt követően a hatszoros MotoGP világbajnok az orvosi központba ment, hogy megvizsgálják: A diagnózis szerint eltört a jobb első kézközépcsontja. Holnap további vizsgálatok következnek számára Barcelonában.
Az, hogy Marc Márquez a csont rögzítésével járó esetleges műtét után versenyezhet-e a jövő hétvégén Argentínában, nagyon kérdéses.
A FIM stewardjai ezenkívül dupla hosszú körös büntetést szabtak ki az eset okán Márqueznek.