back to top
2025. július 27. 12:50
Kezdőlap Blog Oldal 534

A VR46-os versenyző értetlenül áll Ducatija hétvégi problémái előtt

0

Luca Marini az előzetes várakozások ellenére katasztrofális hétvégét teljesített Portimãóban. Még mindig nem látják tisztán, hogy mi okozta bukásait és a motor furcsa viselkedését.

Luca Marini balszerencsés sorozata már a nyitóhétvége harmadik szabadedzésén elkezdődött, amikor bukott. A sprintversenyen sem alakult ez másképp, ahol ráadásul márkatársát, Enea Bastianinit is elsöpörte a pályán, aki lapockatörést szenvedett sz eset következtében.

Megsérült a drámai balesetben a Ducati gyári pilótája, kihagyja a futamot

A főfutamon szeretett volna javítani,  de ez sem sikerült, ennek a versenynek is bukás lett a vége. A fiatal olasz versenyző értetlenül áll az eset előtt, miután olyan módon veszítette el a motor elejét, ami „még soha nem történt meg a Ducatival”mondta Marini. „Egy rémálom. Erre nincsenek szavaim. A mai bukás váratlanul ért. Nagyon lassú voltam a pozíciómban, és nem küzdöttem azért, hogy nyerjek vagy veszítsek bármit. Csak próbáltam befejezni a versenyt, de nagyon furcsa módon elvesztettem az elejét, ami még soha nem történt velem Ducatival a MotoGP-ben. A motor érzése teljesen más volt, mint pénteken, és a teszten. Beszéltem a csapattal is, a csapatfőnökömmel, kicseréltük a vázat. Vasárnap ugyanazzal a motorral versenyeztem. Úgy buktam, hogy fogalmam sem volt, miért. Megnéztem az adatokat – egy fokkal jobban dőltem. De a mi motorunkkal nagyon jól érzed az első gumit. A mai versenyen rossz érzésem volt elöl. Soha nem tudtam rendesen megfékezni. Minden alkalommal a hátsó féket használtam. Lassú voltam. A kanyar bejárata egy rémálom volt. Talán ez lehet a kulcs.”

A sprintfutamban történt bukása után, amelynek okát nem tudni, Marini a vasárnapi bemelegítő edzésen érezte, hogy valami nincs rendben. A VR46os versenyző úgy gondolja, hogy a harmadik szabadedzésen történt bukása úgy károsította a motort, hogy sem ő, sem a csapat nem tudott róla.

„A bemelegítésen kipróbáltuk a motort, hogy ellenőrizzük, rendben van-e, de felmelegítettem a hátsó gumit. Lassú voltam, de azt hittem, hogy a gumi az oka, ezért azt mondtam: ‘A motor rendben van’. Talán ez az én hibám. De 10 perc alatt nincs időd két motor kipróbálására. Hamarosan újabb nagydíj lesz, ami jó nekem, mert vissza akarok ülni a motorra, hogy jó érzéseket érezzek. Ma egyetlen kört sem élveztem. Minden szombat reggel kezdődött, ahol elkövettem egy nagy hibát, nagyon buta volt. Buktam, talán kárt tettem a motorban, de nem tudtuk.  A sprintversenyen két kört tettem meg, így nem éreztem semmit a motoron. Ma egyértelműen valami baj volt, mert nagyon lassú voltam.” – mondta a vasárnapi futam után.

Ezek a versenyzők fogják helyettesíteni a sérülteket Argentínában

0

Nem csak a MotoGP géposztályból hiányzik több állandó versenyző a szezonnyitó után. A Moto3-asoknál is javában zajlott a cserepilóták keresése: a CIP és a CFMOTO PrüstelGP szerencsére már sikerrel járt ez ügyben.

Lorenzo Fellon egy héttel a szezonnyitó előtt a portimãói teszten bukott, és beütötte a korábban megsérült vállát. A probléma így akuttá vált, és a francia nem is tudott elindulni a szezon első futamán vasárnap, mert a bemelegítő kör során kiugrott a válla.

„Itt az ideje, hogy megoldjuk ezt a problémát, ezért kihagyok néhány futamot, hogy 100 százalékos állapotban térhessek vissza” ─ jelentette ki Fellon.

Helyettesítőként a CIP Green Power Team egy Moto3-as veteránt, Andrea Mignót választotta a következő futamra. A 27 éves olasz a 2022-es szezonnyitót Dohában megnyerte a Snipers Hondával, de miután a világbajnokság kilencedik helyén végzett, 2023-ra szerződés nélkül maradt. A múlt hétvégén Portimãóban csak a nézőként volt jelen, a Sky Sport Italia stúdiójának vendége volt, és kitörő örömmel szurkolt VR46-os kollégáinak, Pecco Bagnaiának és Marco Bezzecchinek.

A pénteki edzésnapot uraló versenyző első futamgyőzelmét szerezte, ám a leintés után furcsa balesetbe keveredett

„Örömmel jelentem be, hogy az Argentin Nagydíjon a CIP Green Power Team színeiben fogok versenyezni” – erősítette meg Migno a közösségi média csatornáin.

„Mielőbbi felépülést kívánok Lorenzo Fellonnak, és köszönöm a CIP csapatnak, hogy engem választottak. Köszönöm a VR46 Riders Academy-nek is, hogy ezt lehetővé tették.”

A német CFMOTO Racing PrüstelGP csapat a JuniorGP sorozatból érkező 17 éves David Almansát választotta Joel Kelso helyettesítésére.

Közben Kelso bal bokáját Barcelonában megműtötték. A beavatkozás sikeres volt, és a 19 éves ausztrál már a jövő héten újra terhelheti a lábát.

Kovács Bálint: „Amikor megjött a tempó, meglett a versenyképes köridő is”

0

A H-Moto Team pilótája folytatta idei szezonjára a felkészülést, ezúttal a gyári BMW-alakulattal, a BCC Alpha Van Zon BMW-vel tesztelt három napon keresztül a spanyolországi Cartagenában. A 21 éves motoros ez idő alatt nemcsak összeszokott a csapattal és a motorjával, de a harmadik nap végére a második legjobb köridőt is megszerezte csapaton belül.

A H-Moto Team versenyzője, Kovács Bálint az Endurance-világbajnokság mellett – ahol a szlovák Maco Racing Team versenyzőjeként indul – az IDM Superbike kategóriájában is rajthoz áll. Ráadásul a német bajnokság legjobb csapatával: Bálint gyári szerződéssel rendelkezik az Alpha BMW-vel. Az elmúlt napokat Spanyolországban töltötte a 21 éves motoros, ahol három napon keresztül tesztelte a 2023-as BMW-t. Cartagenában ott volt a teljes csapat, így többek között a többszörös IDM bajnok, Ilja Mikhalcsik, a korábbi WSBK versenyző, Leandro „Tati” Mercado, valamint a korábbi Red Bull Rookies Cup győztes, tavalyi ezüstérmes Florian Alt is.

Bálint a csapattal és a motorral is szinte azonnal összebarátkozott, az első körök után egyből komfortos volt számára az üléspozíció, a kezelőszerveket tökéletesen el tudta érni, kijelenthető, hogy a 190 cm magassága semmilyen problémát nem jelentett a teszt alatt.

Fotó: H-Moto Team

„Nagyon hamar megtaláltam mindenkivel a közös hangot, és ami a leglényegesebb, az új szerelőmmel és a motorral is egészen összecsiszolódtam. Az első pillanattól kezdve nagyon komfortosan éreztem magam a motoron, ennek köszönhetően már az első nap végére sikerült találnunk egy jónak tűnő alapbeállítást. Kipróbáltunk többféle gumikeveréket, próbálgattuk a futóvet és az elektronikát, valamint jelentősen előre léptünk a kipörgésgátló beállítása terén is. Amikor végre megjött a tempó, meglett a versenyképes köridő is. A harmadik nap délelőttjén megfutottam a leggyorsabb időmet is, így második lettem a hat Alphás motor közül. A csapatvezetők is elégedettek voltak a teljesítményemmel, ami jót tett az önbizalmamnak. Összességében a három nap alatt megtaláltuk a megfelelő beállításokat, különböző körülmények között teszteltük a motort. Jól tudom azonban, hogy ez csak a munka eleje volt, ahhoz, hogy megfelelően felkészült legyek a szezonra, és képes legyek olyan eredmény elérésére, amit elvárok magamtól, még rengeteget kell dolgoznom” – fogalmazott Kovács Bálint.

Fotó: H-Moto Team

A versenyző számára nincs pihenés, ugyanis rövidesen utazik Le Mans-ba, hogy részt vegyen az EWC hivatalos tesztjén. Az IDM idei szezonja május 12-14-én a Sachsenringen indul, majd a versenynaptár során számos más helyszínen is versenyeznek, beleértve a Red Bull Ringet Ausztriában, az asseni aszfaltcsíkot Hollandiában, vagy éppen Mostot Csehországban. Az IDM várhatóan szeptember 24-én fejeződik be a Hockenheimringen.

Marc Márquez csapatfőnöke elmondta, mi lehetett az oka a vasárnapi balesetnek

0

A Repsol Honda csapatfőnöke, Alberto Puig sajnálatát fejezte ki a Miguel Oliveira és Marc Márquez versenyének vasárnap véget vető incidens miatt.

Alberto Puig úgy ítélte meg, hogy több tényező is szerepet játszott a portugál futamon történetekben.

„Ez egy szégyen. Marc nem akart előzni. Az első kereke blokkolt, és miután elengedte a féket… Amikor ez megtörténik, a motor egyszerűen… kilő, mint egy rakéta. A kemény gumit használta, lehet, hogy még nem volt megfelelő hőmérsékletű. Talán még egy körre volt szüksége… valószínűleg ez lehetett az oka ennek”kezdte Puig, hangsúlyozva, hogy versenyzője semmit sem tehetett a baleset elkerülése érdekében.

Óriási hiba Marc Márqueztől, kiütötte ellenfelét, aki megsérült (videó)

„Nem akart előzni, elég jól érezte magát a motoron. A versenyzők mind együtt motoroztak, és lehetetlen volt elkerülnie a balesetet. Csak annyit szeretnék mondani, hogy Marc, a Honda és a csapat részéről is sajnáljuk a történteket, reméljük, hogy Oliveira jól van. Egyértelmű, hogy senki sem tesz szánt szándékkal ilyesmit.”

Közúti motorosoknak szervez vezetéstechnikai tréninget a HUMDA

0

Idén is bővült a HUMDA közkedvelt és nagy sikerű motoros közlekedésbiztonsági rendezvénysorozata, immár hét állomásra látogat el a Moto Safety. A résztvevők az ország hét különböző pontján fejleszthetik képességeiket és szerezhetnek gyakorlatot éles helyzetekben szakértő instruktorok segítségével. Az első, április 7-i Pécsett megrendezendő tréningre április 1-től 5-ig lehet jelentkezni a humdamotosafety.hu oldalon. A képzésen való részvétel feltétele a regisztrációs díj megfizetése. A rendezvénysorozat fővédnöke prof. dr. Palkovics László, a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány kuratóriumi elnöke.

Ahhoz, hogy kevesebb motoros baleset történjen a közutakon, empátiára és együttműködésre van szükség, de a magabiztos tudás és a motorkerékpár alapos ismerete is elengedhetetlen ahhoz, hogy mindenki biztonságban hazaérjen a nap végén. A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. motoros közlekedésbiztonsági napjai azt a célt szolgálják, hogy a résztvevők zárt pályán tudjanak gyakorolni. A pécsi, a kunmadarasi, a szegedi, a mezőkövesdi, a máriapócsi és a zalaegerszegi helyszínek mindegyikén 200 motoros vehet részt a képzésen, a DrivingCamp pedig 250 jelentkezőt fogad.

Többféle gyakorlati tréningen és egy elméleti előadáson vehetnek részt a regisztrálók a motoros közlekedésbiztonsági napokon. Az eseményeken instruktorok segítségével a szlalomozást, a vészfékezést, valamint az akadályok és vészhelyzetek elkerülését gyakorolhatják a jelenlévők. A sűrű forgalomban történő előrehaladással, a kanyarívekkel és a kanyarkombinációkkal is foglalkoznak majd a motorosok. Az elméleti előadásokon a közúti elsősegélynyújtásáról, az ittas vezetés hatásairól és a motorkerékpáros balesetek tapasztalatairól is szó esik. A kevesebb rutinnal rendelkezőknek is sikerélményt nyújthatnak a reggeltől késő délutánig tartó motoros közlekedésbiztonsági napok. A rendezvénysorozat szállítmányozási partnere a Kombi-Express Kft. logisztikai vállalat.

A Pécs-Pogány repülőtéren április 7-én, a kunmadarasi repülőtéren április 21-én, a szegedi repülőtéren május 1-jén, Mezőkövesden május 29-én, a DrivingCamp vezetéstechnikai pályán június 23-án, a RabócsiRingen július 1-jén, a ZalaZONE járműipari tesztpályán pedig július 8-án lesznek vezetéstechnikai tréningek, amelyeken összesen 1450 motoros vehet majd részt. A képzésen érvényes műszaki engedéllyel rendelkező motorkerékpárral indulhatnak azok, akiknek megvan a megfelelő jogosítványuk. Az első tréningre április 1. szombat 8:00-tól lehet jelentkezni április 5. szerda 14:00-ig a humdamotosafety.hu oldalon. A Pécs-Pogány repülőtéren megrendezendő képzésen való részvétel feltétele a 10 000 forintos regisztrációs díj megfizetése. A többi helyszínen a jelentkezési lehetőség néhány héttel az egyes programok előtt nyílik majd meg, a részletekről a program honlapján, illetve az Ügynökség közösségimédia-felületein lehet majd tájékozódni. A befolyt összegből magyarországi gyermekeknek szervez közlekedésbiztonsági rendezvényeket a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány tulajdonában álló Ügynökség.

Vezetéstechnikai tréning
Fotó: HUMDA

Azért is vállaltam nagy örömmel a rendezvénysorozat fővédnöki tisztét, mert a mobilitással kapcsolatos képzésekben, kutatásokban meghatározó szerepet betöltő Széchenyi István Egyetem fontosnak tartja a közlekedés biztonságosabbá tételét. Ennek fontos eleme a motoros balesetek számának csökkentése is. A motoros közlekedésbiztonsági nap azt a célt szolgálja, hogy a résztvevők zárt pályán tudják gyakorolni élesben a balesetek jelentős részét okozó, összetettebb manővereket” – emelte ki prof. dr. Palkovics László, a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány kuratóriumi elnöke.

A Széchenyi István Egyetem számos tevékenységével szolgálja a közlekedésbiztonságot. Ebben a tematikában közel harminc éve előadás-sorozatot tartunk a hallgatóknak. A járműmérnök- és a közlekedésmérnök-képzés tantárgyi programjában szerepel az ezt előtérbe helyező szemlélet átadása, valamint kutatásaink egy része szintén erre irányul. Emellett az egyetemünkhöz szorosan kapcsolódó Mobilis Interaktív Kiállítási Központ egyik célja a gyermekek és a fiatalok biztonságos közlekedésre nevelése” – tette hozzá dr. Szauter Ferenc, a győri egyetem Járműipari Kutatóközpontjának vezetője.

A motorosok biztonsága kiemelten fontos számunkra. Az autósoknak és minden közlekedőnek is oda kell figyelni rájuk, de a legfontosabb, hogy ők is megfelelően felkészüljenek. A Moto Safety-n elsajátítható tudás rendkívül hasznos a tavasztól újra két keréken közlekedőknek. Sokan közülük több hónapos kihagyás után térnek vissza az utakra, számukra különösen előnyös egy ilyen képzés. Nekik is hozzá kell járulniuk annak a célnak az eléréséhez, hogy 2050-re balesetmentessé váljon a közlekedés. A közúti balesetek több mint kilenc tizedét emberi hiba okozza, ezek száma a felkészültebb közlekedők, így a felkészültebb motorosok révén is jelentősen csökkenthető már most. Ezért is javaslom minden érintettnek, hogy jelentkezzen a HUMDA Moto Safety programjára. Az itt megszerezett tudás életeket is menthet” – tette hozzá Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A Repsol Honda csapat fellebbezést nyújtott be Marc Márquez büntetésének ügyében

0

A Honda fellebbezett Marc Márquez büntetésének módosítása ellen, amelyet a Portugál Nagydíjon a Miguel Oliveirával történt ütközése miatt kapott.

Marc Márquezt a FIM stewardjai kétszeres hosszú körös büntetéssel sújtották, amiért olyan ütközést idézett elő, amely őt és Oliveirát is kiiktatta a versenyből, miközben Jorge Martínnak is nekiment, ami miatt a spanyolnak le kellett térnie a pályáról.

Az eredeti eljárás szerint a büntetést az Argentin Nagydíjon kellene letöltenie, de azóta Márqueznek meg kellett műteni a balesetben megsérült jobb kézközépcsontját, ami miatt a hétvégi futamon nem indul.

Ez azt jelentette, hogy Márquez a távolléte miatt nem fogja letölteni a büntetést. Ez azonban kedden megváltozott, amikor a FIM pontosítást adott ki a büntetéssel kapcsolatban, miszerint Márquez azon a futamon tölti le a két hosszú kört, amelyiken legközelebb indul.

Hiába hagyja ki a következő hétvégét, Marc Márquez mégsem ússza meg a büntetést

Ennek hatására a Honda bejelentette, hogy fellebbezni fog a büntetés megváltoztatása céljából, mivel állításuk szerint az „nincs összhangban a MotoGP jelenlegi szabályaival”.

„A Repsol Honda csapat minden, a hatályos szabályok által kínált jogorvoslati lehetőséget fel kíván használni, hogy megvédje jogait és érdekeit, amelyeket a legutóbbi elfogadott határozat következtében megsértettnek tart, és nyújt be a FIM Stewardoknál” ─ áll a csapat közleményében.

Az ügy lényege, hogy a FIM két nappal az eredeti döntés után megváltoztatta a Márquezre kiszabott büntetés letöltésének időpontját.

Az eredeti büntetés kiosztása után a spanyol azt mondta, hogy teljes mértékben egyetért azzal.

Mindkét Yamaha-pilóta megszólalt: tanácstalanság és frusztráció uralkodik náluk

0

A Yamaha gyári csapata mondhatni esélytelenül vágott neki a szezonnyitó hétvégének Portugáliában. Míg Fabio Quartararo egy tizedik, majd egy nyolcadik hellyel gazdagodott, addig csapattársa, Franco Morbidelli két tizennegyedik hellyel zárt.

A 11. és 17. rajtpozíció jelentette az első mélyütést jelentette a két Yamaha-pilóta, Fabio Quartararo és Franco Morbidelli számára. A futamokon elsősorban a bukott ellenfeleknek volt köszönhető, hogy sikerült előrébb végezniük, de így is jelentősen elmaradtak az élmezőnytől.

„Azzal a technikával, ahogy mi motorozunk, lehetetlen az elöl lévő srácokkal harcolni” jegyezte meg Quartararo.

A Yamaha sztárja elmondta, miért érzi veszélyesnek a sprintversenyeket

„A többiek beállítják a motort, és teljesen más a tapadásuk, mint nekünk. Nagy potenciál van bennünk, gyorsak lehetünk, de nem tudjuk tartani a lépést a riválisokkal. Természetesen néhány gyárnak gyorsabb motorjai vannak, mint nekünk, így mi védtelenek vagyunk ellenük. Tanácstalan vagyok, amikor az emberek azt kérdezik tőlem, hogy mit tegyünk.”

„Nagyon kemény verseny volt” ─ összegezte Morbidelli az év első nagydíját.

„A teszten 0,6 másodperccel maradtam le az élmenőktől, a versenyen 0,5 másodperccel. Tehát egy tizedmásodpercet javultam, a pozitívumokat kell szem előtt tartani. Következetesen motoroztam, behoztam a motort, és két pontot szereztem.”

„A mi motorozási stílusunk nagyon különböző. Egyes szakaszokon sokkal gyorsabbak vagyunk, máshol sokkal lassabbak. Amikor más mögött motorozunk, az jelenti talán a legnagyobb problémát. Mindenki a legjobbját nyújtja, és mindent megtesz, hogy jobb pozíciót szerezzen. Ez a sport a férfiak sportja, egyértelműen. Le kell vezetnem a feszültséget a következő futamig.”

A GASGAS versenyzőjére hosszú kihagyás vár „bonyolult” sérülése miatt

0

Aleix Espargaró testvére, Pol volt az első több versenyző közül, aki megsérült Portimãóban. A GASGAS versenyzője múlt pénteken bukott, ami állkapocs-, és csigolyatörést, valamint  tüdőzúzódást okozott. Az Aprilia-pilóta tájékoztatta a szurkolókat öccse állapotáról.

Pol Espargarónak állkapocsműtétre van szüksége és emellett hátsérülése is van, ami miatt egy ideig nem lesz ott a MotoGP-ben, mondta Aleix Espargaró. Az Aprilia versenyzője, Aleix meglátogatta testvérét a barcelonai kórházban.

Ijesztő balesete után kórházba szállították a MotoGP pilótáját (videó)

Az Argentínában megrendezésre kerülő második fordulót négy versenyző is kihagyja sérülés miatt (Marc Márquez, Miguel Oliveira és Enea Bastianini), de Pol valószínűleg hosszú ideig lesz távol a versenypályától. Aleix elárulta, hogy műtétre lesz szükség „az állkapocsprobléma miatt. A hátán, a bordáin és máshol is vannak sérülései. Nagyon hosszú lesz a felépülési folyamata. A legfontosabb, hogy fel tudjon épülni. Holnap már motorra akar ülni, de ez nem történhet meg. Az a fontos, hogy fiatal lévén, jól felépüljön a hátával kapcsolatos problémából, mert ez egy bonyolult sérülés. Úgy tűnt, hogy minden könnyebb lesz, de nagy fájdalmai vannak. Türelmesnek kell lennünk, és ez egy hosszú folyamat lesz. Jól van, élénkebb, mint korábban. Nyugodtabban és boldogabban távozom.”

Az idősebb testvér Twitter-oldalán tett közzé egy megható bejegyzést testvére fizikumával kapcsolatban. „Ezt már tudjátok, de csak a biztonság kedvéért: a bátyám egy hős, erősebb és bátrabb, mint Hulk.”

Pol Espargaró is bejelentkezett a kórházból:

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Pol Espargaró (@polespargaro) által megosztott bejegyzés

Az Aprilia-pilóta reagált versenyzőtársa pikáns megjegyzéseire

0

Aleix Espargaró az a versenyző, aki minden esetről elmondja a véleményét. A VR46-versenyző beleállt a spanyolba, ezt sem hagyhatta szó nélkül.

Marco Bezzecchi a szombati sprintverseny után odaszúrt versenyzőtársainak. Nem nevezett meg senkit, de mivel az eset közelében az Aprilia-pilóta volt, így Aleix Espargaró magára vette az olasz megjegyzését.

„Vannak olyan versenyzők, akik sírnak a Biztonsági Bizottságban az előzések miatt. Sírnak, mint egy kisbaba, aztán az első alkalommal olyat csinálnak, ami teljesen hülyeség és tönkreteszik a versenyedet. Úgy hét helyet vesztettem. Az a vicces, hogy három versenyző panaszkodik, és a három versenyző közül az egyik, aki mindig panaszkodik – és rám tavaly sokszor – ma ezt [az érintkezést] csinálja. Szóval nem értem, hogy miért panaszkodnak annyiszor rám, majd miért csinálják ugyanazt! Szeretek agresszív lenni, és nem panaszkodom. Erről szól a versenyzés. Szeretek csatázni.”nyilatkozta a fiatal olasz versenyző a sprintfutam után.

Espargaró és Bezzecchi a sprintfutam során értek össze, és a VR46-os versenyző futama nem sokkal később idő előtt véget ért. A spanyol, aki amúgy is dühös volt az egész hétvégén mutatott agresszió miatt, elmagyarázta, mi történt, miután beszélt Bezzecchivel, hogy tisztázzák a problémáikat.

„Marco tegnap azt mondta, hogy a 3-as kanyarban majdnem mindenkinek nekimentem. Ez olyan állítás, ami feldühít, mert úgy gondolom, hogy tiszta versenyző vagyok. Továbbra is a legtisztább versenyző akarok lenni a rajtrácson. [Vasárnap] nem akartam előzni – egy másodperccel gyorsabb voltam az előttem haladó versenyzőnél, de hátrébb végeztem, mert nem láttam a helyet. Szóval nem erőltettem, hogy bukást okozzak. Tiszta versenyző akarok lenni – ha előzni tudok, akkor előzök, ha nem, akkor nem.”

„Azt mondtam Marcónak: ‘Nem láttalak. Hozzád értem?’ Azt felelte: ‘Nem, de megváltoztattad az ívet.’ Azt válaszoltam: mert az 1-es kanyarban nincs hely. Beszélni kell az emberekkel, ez a legjobb, amit tehetsz.”

Az ingerült Espargaró arra is frusztráltan reagált, amikor egy kamerás stáb megpróbálta rögzíteni az Aprilia bokszában folytatott beszélgetéseit.

„Mindig vannak kamerák! Van, amikor az ember beszélni akar a csapattal, és nem kellene hallaniuk. Olyan ez néha, mint a Big Brother! Legalábbis vannak pillanatok, amik jobb ha megmaradnak nekünk.”

A Ducati-versenyző elárulta mikor térne vissza sérülése után

0

Enea Bastianini Luca Marinivel való közeli találkozója után megsérült Portimãóban. Az olasz versenyző megosztotta a szurkolókkal állapotát.

Enea Bastianini biztosan nem jó emlékként fogja elraktározni a gyári Ducatin való debütálást, ami egyben a történelmi első sprintfutam is volt a MotoGP-ben. Miután Luca Marini kiütötte a versenyből, lapockacsonttörést diagnosztizáltak nála. Bastianini így Pol Espargaróhoz, Oliveirához és Marc Márquezhez hasonlóan nem lesz ott a hétvégi argentin futam rajtrácsán.

Óriási Ducati-dráma után a címvédő utolsó körös előzéssel győzött a történelmi MotoGP-futamon

„A vizsgálatok elég pozitívak voltak”mondta Bastianini. „A törés a lapockán van, de szerencsére nem elmozdult törésről van szó. Hétfőn megkezdhetem a rehabilitációt. Örülünk annak, hogy Austinban versenyezhetünk. A cél az lesz, hogy a versenyre felépüljek. Természetesen elég jól kell lennem ahhoz, hogy irányítani tudjak egy MotoGP-motort, különben nincs értelme. Hogy ez hogy sikerül, majd később megítéljük.”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Enea Bastianini (@bestia23) által megosztott bejegyzés

A tavalyi világbajnokság harmadik helyezettjét Forliban kezeli Dr. Giuseppe Porcellini, számos olasz GP-sztár bizalmi orvosa. A doctor operálta már Valentino Rossit és Andrea Doviziosót is.

A Ducati nem fogja helyettesíteni Bastianinit Argentínában, ahogy a másik három sérült versenyzőt sem pótolják, így csak 18 versenyző indul majd a dél-amerikai hétvégén.