back to top
2025. július 29. 07:35
Kezdőlap Blog Oldal 533

Rossi versenyzője szóhoz sem jutott első királykategóriás győzelme után

0

Marco Bezecchi a sprintversenyen elért második helye után a vasárnapi futamgyőzelemmel tette tökéletessé argentin hétvégéjét. A Mooney VR46 Ducati sztárja Pecco Bagnaia bukása után átvette a vezetést a világbajnoki tabellán is.

Marco Bezzecchi már korán elhúzott a mezőnytől és azon volt, hogy megszerezze első győzelmét a királykategóriában. Mögötte izgalmas csata alakult ki a fennmaradó dobogós helyekért.

Miután a második helyen haladó Francesco Bagnaia kiesett a versenyből, és Johann Zarco felzárkózott, egyértelművé vált, hogy mely versenyzők szerepelnek majd a dobogón Bezzecchi mellett.

Az első három helyezett nyilatkozata következik:

Marco Bezzecchi (1): „Szóhoz sem jutok. Nem gondoltam, hogy ilyen gyors leszek, mert általában nem vagyok túl jó vizes pályán. Végig azon voltam, hogy koncentrált maradjak, kemény verseny volt.”

Johann Zarco (2): „Esőben jó a tapadás ezen a pályán. Az elején küzdöttem, mert nem voltam olyan gyors, mint az elöl lévő srácok, de a verseny felétől kezdve tudtam használni a vezetési stílusomat, és folyamatosan törtem előre. A végén minden jól alakult, örülök a pontoknak és a dobogónak.”

Álex Márquez (3): „Mindent megtettünk, ami tőlünk telik, és sok pontot szereztünk a bajnokságot illetően. A végén gondjaim voltak a hátsó kerék tapadásával, ezért nem tudtam visszaverni Zarco támadását. Ez az első dobogós helyezésem a 2020-as aragóniai futam óta. Hosszú volt az út, úgyhogy örülök az eredménynek.”

A dühös Bagnaia saját fejét püfölte hibája után, amely előtt értetlenül áll (videó)

0

Francesco Bagnaia óriási hibát követett el az Argentin Nagydíjon, amikor a második helyen haladva elesett. A gyári Ducati versenyzője nem érti, mi történt, és dühös az eset miatt, Marco Bezzecchi győzelmének viszont örül.

A MotoGP Argentin Nagydíjának legnagyobb drámáját egyértelműen Francesco Bagnaia szolgáltatta. Az olasz pilóta a versenynek körülbelül a kétharmadánál teljesen magától elcsúszott a vizes pályán. Bár vissza tudott ülni a motorra, csupán a tizenhatodik helyen végzett, aminek következtében még a világbajnoki tabellán is elvesztette a vezetést a futamgyőztes Marco Bezzecchivel szemben.

A világbajnok óriási hibája után új győztese lett a MotoGP-nek az ítéletidőben

A gyári Ducati motorosa ráadásul nem kevés pontot dobott el, hiszen pár körrel korábban előzte meg Álex Márquezt, és jött fel a második pozícióba. Vélhetően ez is az oka annak, hogy a leintés után elkezdte ütögetni a fejét, mert érezte, hogy ez rajta ment el. Később kijelentette, hogy dühös, és szavai arra utalnak, hogy csalódott magában, egyben értetlenül áll a történtek előtt.

Elestem. Őszintén szólva nagyon bosszús vagyok – nyilatkozta a leintés után. – Olyan esésem volt, amelyet nem lehet megérteni. Az ember néha úgy bukik, hogy nem tudja, miért [történt], és ezeket a legnehezebb megérteni, ezekből a legnehezebb tanulni. Az [azt megelőző] tizenhat körben ugyanazt a mozdulatot hajtottam végre, de ebben a körben elestem. Ez nem egy normális bukás, mert amikor az ember elveszíti a [motor] elejét, annak az az oka, hogy túl nagyot fékezett, vagy túl korán engedte fel a féket. Most úgy vesztettem el az elejét, hogy hozzáértem a gázhoz, úgyhogy ezt nehezebb megérteni. Azonban ennyi az egész, hibát követtem el. Kíváncsi voltam, hogy idén jobb pilóta vagyok-e, pontosabb, hiba nélkül [versenyzek-e], jobb dolgokat teszek-e, de az év második futamán máris buktam. Ez dühít.”

Bagnaia mondataiból nem véletlenül érződik a keserűség. Bár a győzelemre nem mutatkozott sok esély, miután elment Márquez mellett, a dobogó középső fokát aligha veszélyeztette volna bárki is. A 26 éves pilóta ráadásul igyekezett megfontoltan motorozni, és ez elmondása szerint sikerült is neki, ám ennek ellenére is megcsúszott, ami megpecsételte a sorsát.

Nagyszerűen éreztem magam – jelentette ki. – Anélkül, hogy erőltettem volna, hogy őrültségeket csináltam volna, második voltam. Abban már biztos voltam, hogy Marco az élen túl gyors nekem, már öt másodperc volt a különbség. Csak az Álexszel szembeni különbséget kontrolláltam, és ennyi. Emiatt még inkább bosszús vagyok, mert normál esetben, ha az ember kontrollálja [a futamát], nem kell buknia, és ezt meg kell értenem.”

Bagnaia esése

Bagnaiának azért is lehetett volna könnyű dolga a második hely megszerzésében, mert jól láthatóan több gumija maradt, mint például a Gresini versenyzőjének. A világbajnoki címvédő elárulta, eleinte nagyon vigyázott az abroncsokra, amiből később profitálhatott volna, ám aztán valószínűleg túlságosan is nyomta a gázt, amiből nagy baj lett számára.

Nem éreztem nagy visszaesést, mert az elején nagyon óvatos voltam – utalt a gumikra. – Láttam, hogy Álex előttem jobban nyomja, és tudtam, hogy a verseny fele után be tudom hozni a lemaradást. Aztán elestem. A motorom hátsó tapadása rendben volt, jól gyorsítottam ki, és elöl is jó volt érzetre. Fékezésnél kicsit erőlködtem, de minden az irányításom alatt volt, szóval emiatt nem értem. Tudjuk, hogy a határon voltunk, mert nagyon versenyképes köridőink voltak, talán ez volt az oka. Azonban az az egyetlen lényeges pont, hogy buktam, mert elkövettem egy hibát.”

Bár vélhetően Bagnaia sem tudta volna utolérni, Bezzecchi győzelmére így végképp senki nem jelentett veszélyt, így a VR46 pilótája életében először állhatott a dobogó tetején a MotoGP-ben. A 24 esztendős versenyző honfitársához hasonlóan Valentino Rossi akadémiáján nevelkedett, így az ő sikere valamennyire vigaszt nyújt a tavalyi világbajnoknak.

Bagnaia és Márquez csatája

Örülök Marcónak, szerintem nagyon megérdemelte a győzelmet – fogalmazott Bagnaia. – Legyőzhetetlen volt ezen a hétvégén. Szombaton rendkívül versenyképes volt, ahogyan most, a vizes pályán is. A Moto3-ban itt volt az első győzelme, [most pedig] itt van az első diadala a MotoGP-ben, úgyhogy nagyon büszke lehet magára. Biztos vagyok benne, hogy az egész szezonban nagyon versenyképes lesz.”

A világbajnok óriási hibája után új győztese lett a MotoGP-nek az ítéletidőben

0

Hihetetlen rajt-cél győzelmet aratott Valentino Rossi tanítványa Argentínában. Pecco Bagnaia óriási hibát követett el.

Igazi ítéletidőben vágott neki a MotoGP mezőnye az argentin főfutamnak. Rengeteg víz volt a pályán, a látási viszonyok pedig meglehetősen korlátozottak.

Álex Márquez remekül kapta el a rajtot, de Marco Bezzecchi fordult elsőként, és azonnal némi előnyt kezdett kiépíteni. A tegnapi sprintfutam győztese, Brad Binder már az első körben bukott.

Bezzecchi több mint egy másodperc előnyt épített ki az élen Álex Márquezzel szemben, a harmadik helyen pedig Pecco Bagnaia érkezett.

A mezőny végén óriási csata alakult ki Fabio Quartararo, Aleix Espargaró, Maverick Viñales, Augusto Fernández, valamint Luca Marini között.

A nyolcadik helyért Jack Miller és Jorge Martín küzdött. 15 körrel a leintés előtt számos előzést mutattak be egymás ellen, végül a spanyolnak jött ki jobban a lépés.

Bezzecchi előnye négy másodpercre duzzadt az élen, mögötte Pecco Bagnaia utolérte Álex Márquezt. Az olasz versenyző az első adandó alkalommal bevágott márkatársa mellé, de a spanyol gyorsan vissza tudta venni a pozíciót. Bagnaia azonban nem adta fel, tapadt folyamatosan Márquezre, és végül megszerezte a második helyet.

Morbidelli kezdett el fokozatosan felzárkózni Álex Márquezre. Eközben a 13-as kanyarban Bagnaia kicsúszott. Sikerült ugyan visszaállnia, de mindössze a 16. helyen haladt.

Fabio Quartararónak sikerült átverekednie magát Álex Rinsen, így a hetedik helyet szerezte meg a francia versenyző. Rins plexije teljesen bepárásodott, nehezen tudott megbirkózni a fennálló körülményekkel.

Johann Zarco egyre inkább megközelítette a harmadik helyen haladó Morbidellit, eközben Miller sokkal jobb köridőket motorozott, mint az őt megelőző Martín. Marini feljött a nyolcadik helyre, megelőzte Rinst.

Morbidelli hibájának köszönhetően, Zarco fellépett a harmadik helyre, és célba vette Álex Márquezt. Alig pár kanyarral később, már kevesebb mint egy másodperc volt a hátránya a spanyollal szemben. Végül a franciának sikerült megszereznie a második pozíciót.

Marco Bezzecchi pályafutása első királykategóriás győzelmét aratta Johann Zarco és Álex Márquez előtt.

A futam végeredménye: 

Óriási dráma, a második helyről esett el a MotoGP címvédője (videó)

0

Francesco Bagnaia nem sokkal az Argentin Nagydíj féltávja után feljött a második helyre, ám ahelyett, hogy a győzelemért üldözőbe vette volna Marco Bezzecchit, hibázott, és elesett. Bát tudta folytatni a futamot, nagyon visszaesett.

Összetett elsőséget hozott az olasz versenyző győzelme Argentínában

0

Nem mindennapi hármas csatát tartogatott számunkra a középső géposztály futama Argentínában. Tony Arbolino ellen azonban nem volt ellenszere sem Jake Dixonnak, sem Alonso Lópeznek.

A Moto2-es géposztály futamát esős versennyé nyilvánították a rajtnál, ezáltal a versenytávot 14 körre csökkentették. Ai Ogura nagyszerűen teljesített sérüléséből visszatérve, azonban mára úgy döntött, hogy visszalép az Argentin Nagydíjon való indulástól.

Alonso López rajtja rettenetesen sikerült, de az első pár kanyarban sikerült visszaverekednie magát az első négy közé. Arón Canet vette át a vezetést, mögötte az újdonsült apuka, Jake Dixon érkezett. Pedro Acosta a 14. helyre esett vissza.

A második körre fordulva Dixon átvette a vezetést, López megelőzte Canetet, akit dupla hosszú körös büntetésre ítélték, mert kiugrott a rajtnál. A célegyenes ráfordítóban a pole pozícióból induló spanyol versenyző az élre tört.

Az első négy versenyző, Tony Arbolinóval kiegészülve elszakadt egy kissé az üldözőktől, Canet pedig letöltötte az első hosszú körös büntetését, az ötödik helyre esett vissza. López óriási tempót diktált az élen, előnye már majdnem egy másodperc volt.

Canet második hosszú köre is nagyszerűen sikerült, egyáltalán nem veszített pozíciót. Arbolino azonban elkezdte megközelíteni a kisebb hibákat vétő Lópezt. Az olasz versenyző hat tizedre faragta a különbséget közte és spanyol versenytársa között. Canet eközben megelőzte Bindert, de lendületben maradt, így elindult az első boly után.

Dixon a harmadik helyen megfutotta a verseny leggyorsabb körét, de egyelőre nem előzte meg Arbolinót. Acosta kiszorult a pontszerzők közül. López előnye elfogyott, majd hatalmas csata vette kezdetét az első három versenyző között, de pozíciócsere nem történt.

López újra elkezdte építeni előnyét az élen, folyamatosan a kigyorsításokra koncentrált. Eközben a pálya elkezdett szépen lassan felszáradni, egyre kevesebb vizet vertek fel a versenyzők.

Acostának sikerült beverekednie magát a pontszerzők közé, a fiatal versenyző a 12. helyen haladt. Arbolino menet közben utolérte Lópezt az élen. A spanyol hibájának köszönhetően az olasz versenyző átvette a vezetést.

Dixon volt a legnagyobb haszonélvezője Arbolino és López csatájának, pillanatok alatt felért a pole pozícióból induló versenyzőre. Az utolsó kört a Marc VDS pilótája kezdte meg az élen, és nem is talált legyőzőre a célvonalig.

A futam végeredménye: 

A futam nagy részét uralva, óriási előnnyel aratott diadalt a japán versenyző

0

A körülmények közel sem voltak ideálisak a legkisebb kategória rajtjánál. A Moto3-asok vizes pályán, 17 fokos levegőhőmérséklet mellett kezdték meg az argentin futamot.

A pole pozícióból induló Ayumu Sasaki nagyszerűen kapta el a rajtot, ám az első kanyart kissé szélesen vette és visszaesett a harmadik helyre. Diogo Moreira és Deniz Öncü váltogatták a pozíciót egymás között az élen, a török versenyző meglehetősen érdekes íveket választott, cikázva a többiek között.

A brazil versenyző hirtelen visszaesett, Öncü mögé így a Leopard Racing képviselői érkeztek meg. A fiatal török igyekezett ellépni az üldözőktől, megfutotta a leggyorsabb kört, és hat tizedre növelte az előnyét Tatsuki Suzukival szemben.

Öncü viszont nem sokáig élvezhette az elsőséget, a 11-es kanyarban elesett. Suzuki előnye több, mint egy másodperc volt Jaume Masiával szemben.

A 25. helyről induló David Almansa négy kör alatt a második helyre verekedte fel magát. A üldözők egymás közötti harcának köszönhetően Suzuki előnye már két másodpercre duzzadt az élen.

A második helyen Ayumu Sasaki haladt, aki néhány tized előnyre tett szert, míg mögötte komolyan csatát hívott Masiá, Almansa és Xavi Artigas. A pályán szépen fokozatosan elkezdtek megjelenni a száraz ívek. Sasakit felelőtlen motorozáson kapta a versenyigazgatóság, így vissza kellett adnia egy pozíciót.

Suzuki előnye már három és fél másodpercre nőtt az élen. Sasaki motorjának eleje hirtelen elment, és a japán versenyző a kavicságyban találta magát.

Masiá is biztosnak mondható másfél perces előnyt motorozott ki a többiekkel szemben. David Muñoz érkezett meg az üldöző bolyba. Masiá tempót talált, és elkezdte faragni a különbséget közte és csapattársa között.

Sárga zászló jelent meg az egyes szektorban, Masiá esett el a nagy felzárkózásban. Suzuki előnye így hat és fél másodpercre nőtt.

Újabb bukás következett: Muñoz és Artigas csúszott ki. Az üldöző bolyban Almanza, Daniel Holgado, Andrea Migno, Moreira és Scott Ogden érkezett.

Két körrel a leintés előtt Tatsuki Suzuki előnye már több, mint hét másodperc volt, Almansának azonban nem volt ilyen szerencsés, dobogóesélyes volt, de az utolsó körben elesett.

A futamot végül Suzuki nyerte, Moreira és a visszatérő Migno csatlakozott még hozzá a dobogón.

A futam végeredménye: 

Súlyos sérülést szenvedett a Repsol Honda versenyzője ─ kihagyja az argentin futamot

0

A Repsol Honda versenyzője koponya- és nyaki sérüléseket szenvedett a sprintversenyen történt bukása következtében.

A reggeli orvosi vizsgálatot követően a MotoGP és a pálya orvosi személyzete a Repsol Honda Team versenyzőjét, Joan Mirt alkalmatlannak nyilvánította az Argentin Nagydíjon való részvételre, mivel a szombati sprintversenyen történt bukásakor koponya- és nyaki sérülést szenvedett.

A Santiago del Estero kórházban végzett CT- és ultrahangvizsgálatok során megerősítették a nyaki sérülést (ostorcsapás sérülés: Szemből, hátulról, vagy oldalról történő ütközés során a fej hirtelen tehetetlenül hátra, előre vagy oldalra csapódik, és a nyak a nagy lendület miatt a természetes mozgásához képest ellentétes irányba mozdul el. Következménye különböző súlyosságú nyaki gerincsérülés), és Mir továbbra is émelygést és szédülést érzett.

A spanyol versenyző hazatért Európába, hogy folytassa a felépülését, hogy teljes mértékben felkészülhessen az április 14-16. között megrendezésre kerülő Amerikai Nagydíjra.

Morbidelli: Mi kimondjuk, hogy valaki korábban s*ggfej volt

0

A Yamaha versenyzője, Franco Morbidelli nyíltan beszélt a VR46-os kollégái elleni küzdelmekről és a Termasban rendezett sprintversenyen nyújtott teljesítményéről.

Franco Morbidelli nem mindennapi teljesítményt nyújtott a szombati sprintversenyen Termas de Río Hondán. Az olasz a verseny korai szakaszában még vezetett is. Végül „Franky” a Yamaha YZR-M1-gyel a 4. helyen ért célba, és a bokszban lelkes tapsvihar fogadta.

Bár a végén 1,5 másodperccel maradt le a dobogóról, a pilóta végre ismét boldog volt.

„Jó volt. Jól indultam, de aztán egy kicsit túlságosan izgatott lettem. Az első kanyarban volt az az egy vizes folt, és megijedtem, ezért széles ívet választottam, így visszaestem. Aztán azonban újra át tudtam venni a vezetést. Hihetetlenül jó érzés volt. Az én potenciálom alacsonyabb volt, mint a Ducati versenyzőké. Örülök negyedik helynek, a csapat megérdemli, mert nagyon kemény munka van mögötte.” ─ jegyezte meg Morbidelli a SPEEDWEEK.com-on.

Rossi versenyzője nagy felzárkózást mutatott be, de a győzelem nem sikerült neki a sprintfutamon

A Yamaha közel sem tűnt olyan esélytelennek a hosszú egyenesben, mint azt gondolták: „Ez a csapatnak és Marmorini mérnöknek jár. Nagyszerű munkát végeztek. Idén sokkal jobb motorunk van. de még mindig vannak területek, amelyek fejlődésre szorulnak. Például a tapadás nem az erősségünk.”

„Tele vagyok örömmel. Bár nem tudom, hogy látszik-e rajtam. A motor most egy remek alap, amire lehet építeni. Meglátjuk, hogy meg tudjuk-e oldani a többi problémát. Nem szabad elbíznom magam, és a mai futamra kell gondolnom.”

Marco Bezzecchivel és Luca Marinivel való küzdelemről Morbidelli így nyilatkozott: „Nagyon jó barátok vagyunk. Nekünk nem okoz gondot kimondani, hogy valaki korábban s*ggfej volt. Azt hiszem, ez a pályán is látszik, ahogyan egymás között és a többi ellenféllel harcolunk.”

Sokat vár a mai versenytől a gyakran még mindig „kistestvérként” kezelt pilóta

0

Miután a kvalifikáció mindkét szakaszán végigsöpörve megszerezte első pole pozícióját a királykategóriában, Álex Márquez kissé eufórikus hangulatban vágott neki a sprintversenynek Argentínában. Az ötödik hely azonban csalódást okozott számára.

A Termas de Río Hondóban rendezett sprint első etapjának csatája már a második körben kellemetlen következményekkel járt volna a pole pozíciót megszerző Álex Márquez számára. Egy riasztó megingást követően rövid időre sikerült kicsit megnyugodnia, mielőtt újra harcba szállt volna az első helyekért. Szombaton már volt némi bukási tapasztalata a Q1 utolsó körében, de ez nem akadályozta meg a fiatalabb Márquezt abban, hogy bejusson a Q2-be, és ott az utolsó percekben a leggyorsabb időt érje el a slickeken a felszáradó pályán. A Gresini Ducati újoncának ez volt az első MotoGP pole-ja.

Rossi versenyzője nagy felzárkózást mutatott be, de a győzelem nem sikerült neki a sprintfutamon

Álex Márquez ugyan a Moto2-es géposztály 2019-es világbajnoka, de gyakran még mindig „a kistestvérként” kezelik. Mióta csatlakozott Fausto Gresini 2022-es Desmosedici csapatához, a katalán már elég sokat letett az asztalra, és többször megmutatta, hogy képes az első helyezésekért harcolni.

„Kicsit többet vártam volna” ─ ismerte el a sprintben elért ötödik hely után a spanyol versenyző, szavait a SPEEDWEEK.com idézi.

„Minden nap új trükköket tanulok a Ducatival, hogyan lehet vele gyorsan menni. A mai versenytől sokat várok. Ha az Aprilia ismét a pénteki tempót mutatja, nehéz lesz utolérni őket, de az üldözőbolyban látom magam. Már most közel vagyunk a dobogóhoz, és egyre magabiztosabbnak érzem magam.”

A sprintfutam dobogósai így értékelték a rendkívül izgalmas versenyt

0

Nem mindennapi végeredményt hozott a MotoGP tegnapi sprintfutama. Brad Binder egy hihetetlen rajtot követően fokozatosan zárkózott fel, majd ellenállt Marco Bezzecchi támadásának, és végül megnyerte a futamot.

Ismét rendkívül izgalmas sprintfutamnak lehettünk tanúi a királykategóriában, ezúttal Argentínában. Az élmezőny rendkívül szoros volt, és rendkívül látványos csatákat láthattunk a versenyzőktől. Lássuk, hogyan látták az eseményeket a dobogósok!

Luca Marini (3): „Nagyon jól rajtoltam, ami egy sprintfutam esetében rendkívül fontos, ahogyan az is, hogy minél előkelőbb rajtpozícióból kezdd meg a versenyt. Örülök ennek az eredménynek, de nem vagyok benne biztos, hogy ezt a tempót át tudjuk ültetni a mai napba is, hogy hasonlóan jó pozíciókért harcolhassak. Portugália egy rémálom volt számomra, így visszagondolva. A sprintfutamok eleje nagyon kemény, mert mindenki előzni akar. Jól dolgoztunk, köszönöm a csapatnak.”

Marco Bezzecchi (2): „Igazából úgy érzem, hogy a győzelem a verseny elején ment el, mert a nagy bolyozás közepette visszaestem, és újra fel kellett zárkóznom. Mire azonban sikerült, Binder már messzebb volt, és kellett volna még egy kör. Ő jobb munkát végzett, mint én, de ettől eltekintve elégedett vagyok. Szeretnék köszönetet mondani a csapatnak, valamint a Ducatinak, hogy ilyen jó munkát végeztek.”

Rossi versenyzője nagy felzárkózást mutatott be, de a győzelem nem sikerült neki a sprintfutamon

Brad Binder (1): „Arra próbáltam törekedni, hogy egyáltalán motoron maradjak. Kíváncsi vagyok, hogy sikerül-e átvinni ezt a teljesítményt a mai főfutamra. Folyamatosan koncentráltam, és azon voltam, hogy minél előrébb kerüljek. Nagyon boldog vagyok.”