back to top
2025. július 06. 22:29
Kezdőlap Blog Oldal 637

Bastianini: Ez egy kemény futam lesz

0

Enea Bastianini lendületben van. A  24 éves versenyző sorozatban harmadszor indul az első sorból. A korábbi Moto2-es világbajnok szerint ez nem véletlenül van így.

Spielberg és Misano után Aragóniában is az első sorból indul Enea Bastianini. Az olasz versenyző a harmadik helyről kezdi meg a mai futamot a Ducati gyári pilótái, Jack Miller és Pecco Bagnaia mögött.

A nyári szünet előtti utolsó négy versenyen tapasztalt hullámvölgy után „La Bestia” Silverstone-ban újra pályára lépett. A Gresini versenyzője a kvalifikáció után azt mondta, hogy „fantasztikus érzés volt a motoron”, de „nem tudta megmagyarázni”, hogy miért van ez jelenleg így.

Ennek ellenére szombat délután pozitívan összegezte az eddigi aragóniai látogatást:

„A hétvége eddig nagyon jól alakul számunkra. Tegnap jelentősebb gumikopást tapasztaltunk, mint ma, annak ellenére, hogy pénteken alacsonyabb volt a tapadási szint. Holnap szeretném kihasználni az első sorból való indulást, hogy jó versenyt futhassak, de takarékoskodnom kell a gumikkal.”

„Általában a verseny vége felé erősödöm, ez egy kemény futam lesz. Fabio [Quartararo], Aleix és Maverick holnap is gyorsak lesznek, de úgy gondolom, hogy a Suzukinak is van esélye. Nem én vagyok az egyetlen, aki nyerni akar, de ha megcsillan előttem a lehetőség, mindent meg fogok tenni, hogy a többiek előtt végezzek.”

A Sterilgarda Max csapat 2 tagját büntetéssel sújtották Fernández akadályozása miatt

0

A Sterilgarda Husqvarna Max csapat 2 tagja etikátlanul viselkedett a Moto3 időmérő edzésének 2. szakaszában, amikor akadályozta Adriàn Fernández boxból való kihajtását.

A Tech3 csapat Twitter oldalán jelent meg egy videó az esetről, amin látszik, hogy a Sterilgarda Husqvarna Max csapat 2 tagja akadályt képez Adriàn Fernández indulásánál.

A csapat két tagjáról később megállapították, hogy agresszív és veszélyes módon beavatkoztak és érintkeztek egy másik csapat motorjával és versenyzőjével, amikor éppen elhagyta a boxot a Moto3 Q2-es időmérőjén.

Mindkét csapattagot 2000 eurós pénzbüntetéssel sújtották, és mindkettőjüket kizárták az az ausztrál és malajziai versenyhétvégéről.  A következő két futamra nem lenne lehetséges a szóban forgó csapattagok pótlása a bevándorlási és utazási korlátozások miatt, ami potenciálisan biztonsági kockázatot jelenthet versenyzőjük számára. A két futamra szóló eltiltást ezért elhalasztották, és így az Ausztrál és a Malajziai Nagydíjra vonatkozik.

Az esetet maga Max Biaggi is elitélte: „Elfogadhatatlan viselkedés! Nyilvánosan is elnézést kérünk a Tech3 Racing csapattól és Adriàn Fernándeztől. Elfogadhatatlan, veszélyes cselekedet, amelyet etikai kódexünk semmilyen módon nem támogat! A felelősöket ennek megfelelően büntetjük.”

Biaggi bocsánatkérése és az eset a Twitteren megtekinthető:

Az eset másik szögből:

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

MotoGP™ (@motogp) által megosztott bejegyzés

Brad Binder: Sokkal többet vártam

0

A Red Bull KTM gyári versenyzője, Brad Binder sérült jobb bokájára panaszkodik, de így is sokat vár a mai futamtól.

„Az FP4-en nagyon küzdöttem, mert minden alkalommal, amikor a motor felfelé lendült, nagyon fájt a bokám. Alig tudtam használni a hátsó féket. Egyszerűen nem tudtam eléggé hátrahajlítani a bokámat. Nagyon kényelmetlenül éreztem magam. Aztán a mobilklinikán adtak nekem fájdalomcsillapítót, ami segített. A lábam furcsa helyzetben volt vezetés és fékezés közben, de ettől eltekintve minden rendben volt.” – kezdte Binder.

„Sokkal többet vártam a kvalifikációtól. A lágy hátsó gumival a motorunk nagyon jól működik, de a közepes nem a legjobb választás. A tegnap reggeli első kifutásnál volt némi problémám vele. Azonnal ki kell állnom. Most már izgatottan várom a mai versenyt.”

„Ha hátul vagy és jól rajtolsz, akkor az első bollyal maradhatsz. Ha viszont forgalomba keveredsz, az élmenők ellépnek. Az első három-négy körben három-négy másodpercet veszítesz. Nem tudod utolérni az élcsoportot, nem tudsz ekkora lemaradást behozni.”

„Okosnak kell lenned a 23 körös versenyen, mert hét jobbos és tíz balos kanyar van itt. Így a tapadás csak a bal oldalon csökken, a többi kanyarban nincsenek problémák. Alapvetően két kanyar van, ahol vigyázni kell a gumiabroncsokra. Ezek a 10-es és 16-os. A többi kanyarban nincs gondom.”

Aleix Espargaró: Pole pozícióra számítottam

0

Szombaton Aleix Espargaró jó irányba billentette a számára eddig vegyesen alakult  hétvégét Aragónban.

A világbajnokság harmadik helyén álló Aleix Espargaró számára két bukással kezdősött a péntek.

„Emiatt egy kicsit elvesztettem az önbizalmam” – ismerte el az Aprilia gyári versenyzője.

„Nem sérültem meg, de a bukások után mindig használt gumikkal kellett kimennem. Aztán egy kicsit gyengébbnek éreztem a féket, pedig nagy jelentőséggel bír ezen a pályán.”

Espargaró a negyedik szabadedzésen – amely köztudottan versenyszimulációként szolgál a versenyzők számára – a hatodik helyen végzett.

„Szombat reggel nem voltam gyors a közepes gumikeverékkel elöl. A negyedik szabadedzésen végre újra jobban éreztem a motort.”

A 33 éves pilóta a tizenegyedik helyen zárta a három szabadedzés összesített időmérőjét, mindössze 0,049 másodperccel maradt le a Q2-be jutásról. A délutáni első időmérőn fölényes teljesítményt nyújtva a leggyorsabb időt érte el, így beleszólhatott a pole pozícióért folytatott küzdelembe.

Mivel azonban a spanyol már a Q1-ben is indulni kényszerült, egy hátsó gumival kevesebb állt rendelkezésére, mint riválisainak, akik egyenesen a Q2-be jutottak.

„Ezért kellett az első körnek jól sikerülnie” – jelentette ki Espargaró.

A spanyol 1:46,590 perces idejével 0,521 másodperccel maradt el a pole-t megszerző Pecco Bagnaia mögött, és a negyedik helyen végzett.

„Elégedett vagyok a negyedik hellyel. Amikor csütörtökön megérkeztem ide, pole pozíciót vártam, de a három ducatis az élen hihetetlenül erős volt.”

„A verseny előtt először pihennem kell. Biztosan nem lesz könnyű, a többi versenyző nagyon gyors. Fabio és én sok időt veszítünk, különösen az egyenesekben. Leülök majd a csapattal, és megnézzük, hogyan tudunk a lehető legjobban vigyázni a hátsó gumikra, hogy a verseny végén még mindig legyen mit előrántani a kalapból.”

2024-től India is szerepelhet a MotoGP naptárjában

0

A Buddh International Circuit 2024-ben csatlakozhat a MotoGP naptárjához, amit a motorsport.com több forrásból megerősített.

A Indiai Motorsport Klubok Szövetsége (FMSCI) júniusban jelentette be, hogy „azon dolgozik, hogy a MotoGP és a Formula E egy fordulóját” a világ második legnépesebb országába vigyék.

Pénteken több helyi médium is arról számolt be, hogy tervben van a MotoGP 2023-as Indiai Nagydíja, és a Dorna vezetője, Carmelo Ezpeleta várhatóan a jövő hétvégi Japán Nagydíj előtt tesz bejelentést.

A Motorsport.com most több forrásból is megerősítette, hogy a Delhi külvárosában található Buddh International Circuit már jövőre MotoGP-futamot rendezhet, bár a 2024-es évet tartják reálisabb lehetőségnek az első Indiai Nagydíj megrendezésére.

Ez azt követően történt, hogy a Dorna ebben a hónapban sikeresen megrendezte a FIM Mini GP Indiát, amelynek célja a fiatal tehetségek felkutatása és a MotoGP-ig vezető út kínálása számukra. A Dorna sportigazgatója, Carlos Ezpeleta megerősítette a Motorsport.com-nak, hogy a jövő héten további tárgyalásokat folytat a promóterekkel, de kizárta, hogy India 2024 előtt csatlakozik a naptárhoz.

„Jövő héten [valószínűleg szerdán] Indiába utazunk, hogy találkozzunk a helyi hatóságokkal, és megvizsgáljuk annak lehetőségét, hogy a jövőben ott rendezzünk futamokat” – mondta Ezpeleta. „2023-ban ez egyáltalán nem jöhet szóba”.

A Dorna korábban már közel egy évtizeddel ezelőtt megpróbálta meghódítani az indiai piacot, amikor a Buddh Circuit 2013-ban csatlakozott a Superbike-világbajnokság naptárához, csakhogy a futamot „működési kihívások” miatt törölték.

Bár a BIC elsősorban Forma-1-es pályának épült, motorkerékpár versenyzésre is alkalmasnak tervezték, és rendelkezik egy alternatív 10/11/12-es kanyaros szakasszal, amelyet az ARRC is használt. Ha a terv megvalósul, akkor Malajzia, Thaiföld és Indonézia után India lesz a legújabb ország Ázsia déli részén, amely csatlakozik a MotoGP naptárjához.

A MotoGP már évek óta bontogatja szárnyait ebben a régióban, és Indiát tekintik a terjeszkedés logikus következő lépésének, mivel itt található a világ legnagyobb kétkerekű piaca.

Márquez aggódik: Fogalmam sincs, hogy fogom kibírni

0

Marc Márquez azt remélte, hogy a visszatérése utáni első bukás azért várat magára. Azonban a harmadik szabadedzésen a spanyol a kavicságyban kötött ki.

„Nem tudom, hogyan reagál majd a testem a vasárnapi megterhelésre. Mivel nem szoktam hosszú etapokat teljesíteni, fogalmam sincs, hogyan fogok megbirkózni a 23 körös versennyel.” – mondja Marc.

„Egy dolog világos: ha a MotoGP-ben lazítasz, akkor utolsó leszel. A köridők nagyon közel vannak egymáshoz. Még ha mindent beleadok is, nehéz bekerülni az első tízbe. Úgyhogy úgy versenyzem, ahogy mindig is szoktam, húzom a gázt, és próbálom megtalálni a határaimat.”

Az izmaimat még építenem és erősítenem kell, de a csontok gyógyulása tökéletes.” – tette hozzá a 29 éves spanyol.

„Tudom, hogy szenvedni fogok a versenyen, de az adrenalin dolgozik bennem, így könnyebben viselem majd. Ha egy kicsit csökkentem a tempómat, kevésbé fogok szenvedni. Ha a versenyen látom, hogy nem vagyok elég erős, akkor lazítok. Így tettem Le Mans-ban és Mugellóban is, az utolsó versenyeimen. Ugyanígy fogok eljárni itt is. Aztán majd meglátjuk, hogy a szezon utolsó futamain pozitív irányba megy-e a felépülés, és hogy az elejétől a végéig 100 százalékos szinten tudok-e versenyezni.”

Bagnaia: Ez tökéletes volt

0

Francesco Bagnaia pole pozíciót szerzett Aragónban. Ennek ellenére a Ducati versenyzője meg van győződve arról, hogy a verseny nem előre lefutott.

Bagnaia az elmúlt négy MotoGP-futamot zsinórban megnyerte Assenben, Silverstone-ban, Spielbergben és Misanóban, és a világbajnokságban a 6. helyről a 2. helyre ugrott előre. Az olasz versenyző 91-ről 30 pontra csökkentette lemaradását a világbajnokságot vezető Fabio Quartararóval szemben.

A MotorLand Aragónban megrendezésre kerülő fordulón eddig úgy tűnik, hogy az olasz folytatja a sorozatot. Azon a pályán, ahol egy évvel ezelőtt megszerezte első MotoGP-győzelmét, a 2022-es szezon ötödik pole pozícióját zsebelte be a kvalifikáción.

„Nagyon elégedett vagyok a köridőmmel, mert szerintem ez volt az egyik legjobb kvalifikációs köröm – tökéletes volt” – mondta boldogan Bagnaia. „Az egyetlen aggodalmam a második kanyar volt, mert ott még mindig túl hideg volt az első gumi. Éreztem, hogy az eleje nem stabil, de ez volt az egyetlen trükkös pillanat, egyébként minden úgy ment, mint a karikacsapás. Az edzésen vesztettem egy kis időt a negyedik szektorban, de a kvalifikáción nem.”

Sok versenyző panaszkodott az aszfaltcsík gyenge tapadási szintjére.

„Eleinte mi is aggódtunk egy kicsit a tapadás miatt, különösen azért, mert legutóbb Misanóban különösen magas volt a tapadási szintünk. De ha megnézzük a tempót használt gumikkal és a kvalifikáción is, gyorsabbak vagyunk, mint 2021-ben. Azt hiszem, idén jobb a tapadás” nyilatkozta a Ducati versenyzője. „Mivel ezen a hétvégén nem esett az eső, a tapadás minden egyes edzéssel jobb lett. A versenyen meglátjuk, a Moto2-es futam után a tapadás általában egy kicsit rosszabb, ha nem is igazán rossz. Szóval már az első kanyartól kezdve nyomnunk kell, hogy a gumik felmelegedjenek.”

Crutchlow és az a bizonyos „Quartararo-titok”

0

A MotoGP-be visszatérő Cal Crutchlow nagyon nyíltan beszélt a világbajnok Fabio Quartararo sebességének titkáról.

Cal Crutchlow száraz humorával ismét mosolyt csalt a média arcára az aragóniai paddockban. A jelenlegi sztárversenyzők teljesítményéről volt szó.

„Aggaszt, hogy a fiúk ilyen gyorsak. Dovi volt az egyik utolsó srác, aki irányítani tudta a versenyt. Sokkal gyorsabbak a fiúk, mint tavaly.”

A Yamaha M1-es frakcióról a 36 éves Crutchlow így vélekedik:

„Nem kell nekik a leggyorsabb motor, csak az egyenesekben kell tudni védekezniük. Korábban ez nem volt probléma, de most sok gyors motor van a mezőnyben. Már most is jó munkát végeztek, majd meglátjuk, mi jön.”

„Amit Fabio a motorral művel, az nagyon különleges. Tudom, hogyan csinálja. A tévében is látod, de te magad nem tudod így csinálni, ez a különbség. Nekem is ugyanazok a problémáim, mint Dovinak. Fabio egyszerűen nem megy olyan lassan a kanyarokban, mint mi, így neki nem kell utána annyi gázt adni kigyorsításkor, ezért kevesebb a kerék kipörgése – ilyen egyszerű ez!”

„Közelebb kell hoznunk a többi yamahás versenyzőt Fabióhoz. Értem, hogy Dovinak hol voltak problémái. Van egyfajta Marc Márquez-effektus. Most úgy tűnik, hogy a többi versenyzőnek is gondot okoz olyan gyorsan menni, mint ahogy Fabio tud.”

Zarco: Lesznek problémáink…ahogy a többieknek is

0

A Pramac Ducati versenyzője, Johann Zarco a MotoGP aragóniai kvalifikációján visszaverte csapattársát, Jorge Martínt, és az ötödik helyet szerezte meg a rajtrácson, közvetlenül a világbajnoki favorit, Fabio Quartararo előtt.

Johann Zarco az ötödik helyet szerezte meg MotoGP szombat délutáni aragóniai kvalifikációján, de a francia így is csak a negyedik legjobb ducatis versenyző volt a mezőnyben. A 32 éves pilóta 0,577 másodperccel maradt el Francesco „Pecco” Bagnaia mesés pole idejétől.

„Ez egy pozitív kvalifikáció volt. Reggel az FP3-ban nem voltam elégedett. Nem éreztem jól magam az első gumival, de amikor megláttam az eredményeket, nem lehettem elégedetlen, mert minden nagyon szoros volt.”

„Az FP4-en használt gumikkal indultunk, megpróbáltuk többé-kevésbé a vasárnapi legrosszabb körülményeket szimulálni. A Q1 kemény volt, de az 1:46-os időm nagy önbizalmat adott a Q2-re. Az ötödik hely jó eredmény.”

„Természetesen nagyon nehéz megmondani, hogy pontosan mi fog történni vasárnap. Annyi bizonyos, hogy a hátsó gumikkal lesznek problémáink – és feltehetően nem csak nekünk.”

Aragón – Görbe Soma kiesett a szombati RBRC futamon

Utolsó előtti fordulójához érkezett a 2022-es Red Bull Rookies Cup, amelyet a MotoGP Aragóniai Nagydíjának részeként rendeztek. Ahogy az idei év többi futamán, úgy ezúttal is rajthoz állt hazánk fia, Görbe Soma – és az év többi futamához hasonlóan ezúttal is balszerencse sújtotta.

Közel egy hónap telt el a legutóbbi, ausztriai forduló óta. Soma akkor érte el az idei legjob eredményét – ám a levezető körben egy baleset részese lett, mivel integetés közben hátulról nekiment egy egykerekező versenytársa, Amaury Mizera.

Szabadedzések

A szokásos menetrendnek megfelelően ezúttal is pénteken rendeztek két szabadedzést, valamint egy időmérőt.
Az első edzésen Soma a 17. helyet szerezte meg, 1,7 másodperccel a finn Rico Salmela mögött. A második tréningen csak a 19. lett – de a körideje több tizedet javult délelőtthöz képest, és az olasz Filippo Fariolitől is kevesebbre, csak 1,4 másodperccel maradt el.

Időmérő

Péntek kora este került sor a kvalifikációra. Soma a 14. rajthelyet szerezte meg, de a mezőny roppant szoros volt: a második és a 15. helyezett egy másodpercen belül voltak! A rajtelsőséget az újdonsült JuniorGP világbajnok spanyol José Rueda szerezte meg: ő bő hat tizedet adott a második olasz Luca Lunettának.

Szombati verseny

A szombati futam felvétele itt nézhető vissza, a rajt 11:00-nál kezdődik.

Soma jól rajtolt, és az első körökben tartotta a rajtpozícióját. Időközben nagyot csatázott a maláj Danial Shahrillal és a dél-afrikai Ruché Moodleyval. Később Soma feljött a 13. helyre, mivel megelőzte a francia Gabin Planques-t.
Ám ezután Somát utolérte a balszerencse: 9 körrel a vége előtt, a 12-es kanyarban elesett. Nem sérült meg, de a futamot nem tudta folytatni.
Az élen a szokásos sokfős adok-kapok zajlott. A kilencfős élboly folyamatosan csatázott, a győzelmet végül a finn Rico Salmela szerezte meg, aki csak hajszállal győzte le a befutónál a két spanyolt: a listavezető Ruedát és Máximo Quilest. A befutó szorosságát jelzi, hogy az első nyolc helyezett fél másodpercen belül ért célba!

Végeredmény:

1 Rico SALMELA FIN 30’52.081
2 José Antonio RUEDA SPA 0.022
3 Máximo QUILES SPA 0.026
4 Collin VEIJER NED 0.060
5 Angel PIQUERAS SPA 0.301
6 Tatchakorn BUASRI THA 0.311
7 Casey O’GORMAN IRL 0.367
8 Marcos RUDA SPA 0.492
9 Harrison VOIGHT AUS 1.050
10 Ruché MOODLEY RSA 9.413
11 Demis MIHAILA ITA 20.026
12 Lorenz LUCIANO BEL 19.851
13 Jacob ROULSTONE AUS 20.159
14 Jakob ROSENTHALER AUT 20.153
15 Alex VENTURINI ITA 26.628
16 Cormac BUCHANAN NZE 28.722
17 Fadillah Arbi ADITAMA INA 28.779
18 Freddie HEINRICH GER 41.744
19 Guillermo MORENO MEX 1’02.008
Nem értek célba
Filippo FARIOLI ITA 7 kör
Gabin PLANQUES FRA 7 kör
Luca LUNETTA ITA 8 kör
Danial SHAHRIL MAL 8 kör
GÖRBE Soma HUN 9 kör

Soma tehát sajnos nem ért célba, de holnap lesz lehetősége javítani. A vasárnapi verseny a MotoGP futama után, 15:30-kor kezdődik, és a sorozat facebook-oldalán, valamint a Red Bul TV alkalmazáson lehet élőben nézni.