back to top
2025. július 06. 17:00
Kezdőlap Blog Oldal 636

Quartararo a bokszba való visszatérés során is balesetet szenvedett

0

A MotoGP aragóniai futama hatalmas káoszt hozott – a világbajnokságot vezető Fabio Quartararo volt a verseny egyik szenvedő alanya.

Fabio Quartararo az aragóniai futam korai szakaszában Márquez motorja hátuljának ütközött. A francia előnye a világbajnoki tabellán így tíz pontra olvadt Pecco Bagnaia előtt. Aleix Espargaró pedig csak 17 ponttal van lemaradva.

Ez azonban még nem minden: a paddockba való visszaúton a pályabíró, aki Quartararót szállította, újabb hajmeresztő balesetet szenvedett.

„Kár – hosszú évek után először éreztem jól magam Aragóniában. Persze a 3-as kanyarban történt kiesés nem volt a legjobb dolog” – bosszankodott Quartararo.

„Nagyon kemény versenyeken vagyok túl, de motivált vagyok a következőket illetően!”

A bokszba való visszatéréskor történt incidensről is szó volt.

„A pályabíró összeütközött egy másik robogóval, én pedig másodszor is ütköztem. Elég gyorsak voltunk ráadásul, szerencsére még nem vettem le a sisakomat. Szerencsére nem történt velem semmi baj. A sebeim az első balesetből származnak. A pályabíró, azt hiszem, egy kicsit megsérült.”

Így is van. A pályabíró az ütközés után a földön maradt, és orvosi ellátásra szorult.

Quartararo tudja: „Sok versenyző hibázott már. Erre nem számítottam Marc esetében. A sérülések mind a pályán történt ütközésből származnak. A probléma a mellkasomon lévő terület lesz gyógyulás szempontjából, a csípőm valószínűleg három nap múlva rendben lesz.”

„Az utóbbi időben mindig gyors voltam, de nem igazán voltam következetes. Szóval nagyon örültem az FP4-nek – egyenletes és gyors voltam. A versenytől eltekintve ez egy pozitív hétvége volt. Most már nagyon várom azokat a pályákat, ahol már régóta nem voltunk. Japán az egyik kedvencem, Thaiföld szintén. Továbbra is keményen fogunk dolgozni.”

Márquez: Mindkét eset nagyon szerencsétlen volt

0

A Repsol Honda sztárja, Marc Márquez volt az egyik főszereplője a MotoGP aragóniai futamának első kanyarokban kialakult káoszának. A spanyol elmesélte a szerencsétlen körülmények láncolatát, és nem hibáztatja Quartararót és Nakagamit.

Hogyan történt az első körben Marc Márquez és a világbajnokságot vezető Fabio Quartararo ütközése?

„A hátsó kerekem egy kicsit megcsúszott a 3-as kanyarban” – mesélte Marc.

„Nem volt nagyon kemény csúszás. A probléma az volt, hogy Fabio szuper-szuper közel volt mögöttem. Talán az volt a szándéka, hogy ott előzzön meg, amikor irányt vált, ahogyan ez már korábban is megtörtént. A gumiabroncs még hideg volt, és Enea és Aleix voltak előttem az ideális íven, nem akartam támadni őket, de én voltam jobb helyzetben. Ez egy versenybaleset volt. Így történt az ütközés.”

„Ez volt az az incidens, ami magával hozta a következőt. Mivel befordultam az 5-ös kanyarba, valami furcsát éreztem, és megkérdeztem magamtól: „Mi történik?”. Gázt adtam, és a 6-os kanyarba érve jól éreztem magam. Aztán Nakagami megelőzött a 7-es kanyarban belülről, majd szélesre került, és aktiválta a hátsó ülésmagasság-szabályozót. Ekkor ismét egy kicsit előtte voltam. Aztán hirtelen az az érzésem támadt, hogy a hátsó kerék beragadt. Valahogy blokkolt. Amikor balra akartam váltani, már nem éreztem nyomatékot. Akkor megálltam, de nem a Nakagamival történt incidens miatt, hanem a Fabióval történt ütközés következtében. Mindkét eset nagyon szerencsétlen volt.”

Elkerülhető lett volna a Nakagamival történt incidens egy holeshot-berendezés nélkül?

„Sosem lehet tudni. A Fabióval való ütközés eszközök és szárnyak nélkül is megtörtént volna. Taka nagyon közel volt. Ezért történhet ilyesmi. Szárnyak nélkül azonban elkerülhető lett volna az ütközés vele.”

A Max Racing szerelői kontra Fernández vita tovább folytatódott

0

Miután a Sterilgarda Husqvarna Max két szerelője szombaton megkapta jogos büntetését, este folytatódott a vita.

A Max Racing Team két szerelője és a Fernández család közötti vita szombat este sem ért véget. Ahogy arról korábban beszámoltunk, a két szerelő a kvalifikáció alatt a szomszédos Red Bull Tech3 KTM boxa elé sétált, és az első fék megragadásával megakadályozták Adrián Fernándezt abban, hogy elhagyja a boxot. A feltételezések szerint azt szerették volna megakadályozni, hogy a spanyol Ayumu Sasaki szélárnyékában motorozzon a pályán.

A FIM MotoGP felügyelőbizottság ki is osztotta a büntetést – egyenként 2000 eurós pénzbírságot kaptak, és eltiltották őket az ausztrál és malajziai nagydíjakról. A Speedweek.com értesülései szerint a vita azonban este folytatódott, a beszámolók azonban ellentmondásosak.

Tény: A Max Racing két szerelője közül az egyiket a Husqvarna Moto3-as csapatfőnökének, Peter Öttlnek este kórházba kellett vinnie. Állítólag este fél tíz körül fejbe verte őt Carlos Fernández, Adrián édesapja, aminek következtében felrepett a szája és megduzzadt az arca.

A testvérek, Raúl és Adrián Fernández másként nyilatkoztak a történtekről. Elmondásuk szerint a két szerelő este fél tíz körül érkezett Raúl Fernández lakóautójához, megszólította a két testvért és a szülőket, és mindenekelőtt az édesanyjukat méltatta illetlen módon.

Vasárnap reggel a hatóságok a paddockban minden érintettől jegyzőkönyvet vettek fel, elvégre büntetőjogi szempontból releváns bűncselekményekről van szó, például testi sértésről.

„Nem voltam ott, csak azt láttam, hogy az egyik szerelőm megsérült. Ezért vittem be a kórházba” – magyarázta Peter Öttl.

Mivel azonban jelenleg tanúvallomás áll tanúvallomás ellen, nem lehet megítélni, hogy miért történt újra a veszekedés szombat este. Talán a rendőrök egyszer majd azonosítják a valódi tettes(eke)t.

A szombati időmérőn történt eset még egyszer:

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

MotoGP™ (@motogp) által megosztott bejegyzés

Sikertelen visszatérés, horrorbukások, konstruktőri diadal – ez történt Aragónban

0

Az Aragóniai Nagydíj Fabio Quartararo és Taka Nakagami súlyos bukásaival kezdődött – mindketten a Marc Márquezzel való érintkezés után kényszerültek feladni a versenyt.A futam vége pedig hihetetlen izgalmakat tartogatott.

Marc Márquez már az első kör után kénytelen volt félbeszakítani visszatérő versenyét, miután nem sokkal a rajt után két súlyos balesetbe is belekeveredett: a 3-as kanyarban a Honda sztárja épp egy highside-ot fogott meg, de Fabio Quartararo hátulról nekiment és nagyot repült. Az érintkezés után Marc Márquez motorjával gondok adódtak, mert a Yamaha burkolatának egy darabja beszorult a motorba. Ezért ütközött össze Takaaki Nakagamival, aki szintén elesett.

„Nagyon peches helyzet volt” – nyilatkozta Marc Márquez a motogp.com-nak.

„A 3-as kanyarban volt egy pillanat, amin felül kellett kerekednem, és sajnos Fabio nagyon közel volt, ahogy az az első körben lenni szokott. Már az 5-ös kanyarban éreztem valamit az érintkezés után, és a 7-es kanyar kijáratánál, amikor aktiváltam a hátsó eszközt, a motor elkezdte blokkolni a hátsó kereket, és balra húzott. Nagyon balszerencsés volt.”

Az első információk szerint Quartararo és Nakagami szerencsére nagyobb sérülések nélkül megúszták a balesetet.

A győzelem a sokáig vezető Pecco Bagnaia és leendő csapattársa, Enea Bastianini között dőlt el az utolsó körben – a Gresini sztárja végül behúzta a futamot. Az Aprilia versenyzője, Aleix Espargaró legyőzte a Red Bull KTM gyári pilótáját, Brad Bindert, és Mugello óta először állhatott újra dobogóra.

Bagnaia már csak tíz ponttal van lemaradva Quartararo mögött a világbajnoki tabellán. Aleix Espargaró 17 pontra csökkentette hátrányát. A Ducati pedig idő előtt lett konstruktőri világbajnok.

Enea Bastianini: „A rajtnál Aleix-szel összeértünk, és vesztettem néhány pozíciót. A verseny során én is hibáztam néhányat, de végül sikerült utolérnem Peccót, és így is meg tudtam verni.”

Pecco Bagnaia: „A maximumot nyújtottam. Enea hátsó gumija a végén jobban tapadt. Az utolsó körben már nem volt esélyem arra, hogy újra megelőzzem, mert már sokat kockáztattam az előtte lévő körökben.”

Aleix Espargaró: „Az idei szezonban az életem a rugalmasságról szól. Nehéz hétvége volt, amely nem indult jól a két bukás miatt. Lépésről lépésre javultam, és megpróbáltam minél jobban érezni magam a versenyen. Lehetetlen volt követni a két Ducatit. A harmadik hely fantasztikus.”

Aragón: Bastianini törte meg Bagnaia győzelmi sorozatát

0

A futam elején történt Quartararo bukás után Bagnaia és Bastianini külön versenyt futott, végül utóbbi húzta be a futamgyőzelmet. 

Jack Miller kapta el legjobban a rajtot, de az első kanyarban már Francesco Bagnaia fordulhatott el elsőként. Quartararo számára a verseny hamar véget ért, néhány méter után bukott a francia. Marc Márquez motorjában akadt el a Yamaha, így a spanyol is feladni kényszerült a futamot. Később Márquez azt nyilatkozta, hogy a 3-as kanyarban elvesztette az uralmat a motor hátulja felett, ez okozta a francia ráfutásos balesetét. Quartararo sérülést szenvedett és az orvosi központba szállították.

A Yamaha Instagram oldalán mutatta meg Quartararót az ellátás után:

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Monster Energy Yamaha MotoGP (@yamahamotogp) által megosztott bejegyzés

Nem sokkal később Nakagami is eldobta a versenygépét, melynek Marc Márquez is részese volt. A bukás nem volt veszélytelen, de a versenytársak ki tudták kerülni. A visszatérő spanyol pár perccel később meglátogatta az LCR Honda garázsát megbeszélni a történteket.

Az 5. körben az élen motorozó gyári ducatis duóra megérkezett Bastianini, aki Millert vette célba és el is tudott menni az ausztrál mellett. Eközben Bagnaia egy minimális előnyt tudott kiépíteni az élen. Bastianini után Binder is megelőzte Millert, majd Aleix Espargaró is maga mögé utasította.

A 8. körben Bastianini megérkezett leendő csapattársa mögé és könnyedén el is ment mellette, de a következő körben hibázott, így Bagnaia visszavette a vezető pozíciót. Bastianini hibájának köszönhetően megkapta a nyakába Brad Bindert. A KTM versenyzője azonban nem tudta támadni az olaszt, aki ismét elindult Bagnaia után.

A futam feléhez érkezve a gyári ducatis bajnokaspiráns 6 tizedes előnnyel motorozott az élen Bastianini és Brad Binder előtt. A mezőnyben hátrébb eközben a futam korai szakaszán a 19. helyig visszacsúszó Viñales elkezdett visszazárkózni, és a 14. helyig ment előre, ahol az előtte motorozó Crutchlow-t vette célba és maga mögött is tudta hagyni a Dovizioso helyére érkező britet. Crutchlow a legjobb Yamaha versenyzőként fejezte be a futamot.

8 körrel a leintés előtt Bagnaia és Bastianini 2 másodperces előnyre tett szert a továbbra is dobogós helyen haladó Brad Binder előtt, akit nem akart szem elől veszíteni Aleix Espargaró és Jack Miller a 4. és 5. pozícióban. A 9. helyért Oliveira és Rins között alakult ki csata, akik cserélgették egymás között a pozíciókat. Utóbbi került ebből ki győztesen.

A futam utolsó harmadába érkezve Bagnaia továbbra sem tudta leszakítani magáról Bastianinit, aki 4 tizedes távolságból követte riválisát.

3 körrel a leintés előtt Bastianini már nagyon közelről követte Bagnaiát, és Binderre is megérkezett Aleix Espargaró. A spanyol meg is előzte Brad Bindert és odaért a dobogós pozícióba. Az utolsó körben Bastianini megelőzte Bagnaiát és behúzta a győzelmet, 0.042 másodperces előnnyel a célban. A dobogó legalsó fokára Aleix Espargaró állhatott fel. A top10-ben Brad Binder, Jack Miller, Jorge Martín, Luca Marini, Johann Zarco, Alex Rins és Marco Bezzecchi végeztek.

A világbajnokság teljesen nyílttá vált, Bagnaia 10 pontra megközelítette Quartararót. A Ducati pedig megnyerte a 2022-es konstruktőri bajnoki címet.

Aragón: MotoGP verseny végeredménye: 
1 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI
2 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 0.042
3 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 6.139
4 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 6.379
5 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 6.964
6 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 12.030
7 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 12.474
8 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 12.655
9 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 12.702
10 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 16.150
11 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 17.071
12 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 18.463
13 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 18.730
14 Cal CRUTCHLOW RNF Yamaha YAMAHA 20.090
15 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 27.588
16 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 28.805
17 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 30.422
18 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 31.330
19 F. DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 31.595
20 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 36.160
Nem ért célba
Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 22 kör
Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA
Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA

Aragón: Acosta második Moto2-es győzelmét szerezte

0

Minden szem a jövőre már a MotoGP-ben versenyző Fernándezre szegeződött a középső géposztály futamának kezdete előtt. Vietti teljesítménye továbbra is hatalmas kérdőjel. Talán ma sikerül neki?

Még el sem kezdődött a Moto2-es futam, de már is egyik bukás követte a másikat. A rajtot a lehető legjobban elkapó Alonso López volt talán a legnagyobb név a kiesők között.

López kiesését követően Fernández állt az élre, mögötte Dixon húzta a gázt. A harmadik helyért vérre menő csata zajlott Acosta és Canet között. A nagy kakaskodás eredményeképp Fernández 2 másodperces előnyre tett szert. Dixont gyorsan bedarálta a két üldöző, és azonnal honfitársuk nyomába eredtek.

Acosta ugyan nem tudta leszakítani magáról a többieket, de a második helyen haladva szépen fokozatosan elkezdte faragni a hátrányát csapattársával szemben. vietti szinte lekopírozta Foggia előző futamon mutatott szereplését, mindössze a 11. helyen körözött az olasz pilóta.

Canet eközben megelőzte Acostát. Hátrányuk Fernándezzel szemben már alig fél másodperc volt. A spanyol pilótákból álló hármas végül szépen összeért az élen. Meglepetésünkre Tony Arbolino is csatlakozott az élmenőkhöz. Acosta a futam felénél úgy döntött, az élre áll.

Az Ajo csapat két pilótája egy kis lélegzetvételnyi előnyhöz jutott az élen. Arbolino és Canet kőkemény csatát vívtak a harmadik helyért. A spanyol pilóta végül sikeresen leszakította magáról olyan vetélytársát.

A második bolyban Ogura és Dixon küzdött egymással. A japán jött ki győztesen az ütközetből.

Az élen Acosta közel egy másodperces előnyt motorozott ki csapattársával szemben, melynek eredményeképp Fernándezt utolérte a harmadik helyen érkező Canet. A tavalyi Moto3-as világbajnok 6 körrel a vége előtt másfél másodperces megnyugtató előnyben körözött az aragóniai aszfaltcsíkon, de Fernández dolgát nem könnyítette meg a szorosan mögötte érkező Canet.

Acostának eszébe sem jutott elvenni a gázt, tovább tudta növelni az előnyét az üldözőkkel szemben. Vietti számára továbbra sem sikerült túl jól a futam. Mindössze a 12. helyen csatázott az olasz versenyző.

Canet 3 körrel a vége előtt úgy döntött, lecsap. Sikerült megelőznie Fernándezt.

Az üldözők miatt nem kellett aggódniuk, mivel 3.6 másodpercre haladt mögöttük a következő boly Arbolino vezetésével.

Acosta megnyugtató előnyben kezdte meg az utolsó kört. Canetnek sikerült leszakítania magáról Fernándezt, így az Ajo csapat pilótája nem tudott támadást indítani honfitársa ellen.

Dixon számára az utolsó körben ért véget a verseny. A negyedik helyért hatalmas csata zajlott, majd végül Ogura diadalmaskodott Arbolinóval szemben. Celestino Vietti végül a 10. helyen hozta be a motort. Pedro Acosta pályafutása második Moto2-es győzelmét aratta.

A futam végeredménye:

1 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo  KALEX 39’35.337
2 Aron CANET Flexbox HP40  KALEX 2.612
3 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 3.799
4 Ai OGURA IDEMITSU Honda  KALEX 7.736
5 Tony ARBOLINO Elf Marc VDS  KALEX 7.803
6 Fermín ALDEGUER CAG Speed Up  BOSCOSCURO 8.620
7 Somkiat CHANTRA IDEMITSU Honda  KALEX 14.893
8 Jorge NAVARRO Flexbox HP40  KALEX 20.014
9 Joe ROBERTS Italtrans Racing  KALEX 26.758
10 Celestino VIETTI Mooney VR46  KALEX 31.360
11 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 31.501
12 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing  KALEX 31.876
13 Barry BALTUS RW Racing GP  KALEX 31.952
14 Alessandro ZACCONE Gresini Racing  KALEX 32.178
15 Bo BENDSNEYDER Pertamina Mandalika  KALEX 32.895
16 Senna AGIUS Elf Marc VDS  KALEX 33.396
17 Filip SALAC Gresini Racing  KALEX 42.998
18 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward  MV AGUSTA 45.314
19 Simone CORSI MV Agusta Forward  MV AGUSTA 50.088
20 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46  KALEX 53.382
21 Sean Dylan KELLY American Racing  KALEX 1’02.499
Nem ért célba:
Jake DIXON Shimoko GASGAS  KALEX 1 kör
Keminth KUBO Yamaha VR46 Master  KALEX 5 kör
Taiga HADA Pertamina Mandalika  KALEX 5 kör
Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP KALEX 15 kör
 Albert ARENAS Shimoko GASGAS  KALEX 20 kör
Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master KALEX 20 kör
Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact  KALEX 20 kör
Alonso LOPEZ  CAG Speed Up BOSCOSCURO 21 kör
Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact  KALEX 21 kör

 

Aragón: Guevara nyert, Holgado először a dobogón

0

A Moto3-as szokásoktól eltérően ezúttal nem öldöklő csatában és folyamatos előzgetéssel dőlt el a győzelem sorsa. Izan Guevara viszont óriási előnyre tett szert a bajnokságban, ugyanis sem Garcia, sem Foggia nem volt még a legjobb 10-ben sem.

A pole pozícióból induló Guevara simán megtartotta a vezető helyét, hátrébb viszont már az első kanyarban volt egy bukás. És a folytatásban sem úszta meg a mezőny, de az élcsoportot ez nem befolyásolta. Az első három versenyző hamar egy magabiztos előnyt épített ki, akiket McPhee vezetésével próbáltak utolérni. Az angol viszont hamar lassulni kezdett, és nem tudta tartani a pozíciót.

Az első hármas nem szakadt el egymástól, ennek ellenére maradtak a pozíciók. Hátrébb viszont Garcia került gondba többször, miközben próbált zárkózni. Így ahelyett, hogy feljött volna az üldözőboly elejébe, egyre hátrébb csúszott. De nem tudott feljebb kapaszkodni Foggia sem, és a futam végére a másik Leopard Racinges Suzuki is a top10-en kívül találta magát. Velük ellentétben Adrian Fernández még onnan is visszajött, hogy Munoz kitette a páláyról, és a boly végére visszaesett. Az esetet hosszúkörös büntetéssel jutalmazták, de Munoz még így is a vb-aspiránsok előtt ért célba.

Guevara idén verhetetlennek tűnik a spanyol helyszíneken, hiszen Jerez és Barcelona után a Motorland Aragon versenypályán is győzni tudott. Sasaki második helyével már hatodik dobogóját szerzi, Holgado pedig életében először állhatott fel a pódiumra. Mivel Garcia csak 13. lett, így Guevara előnye már 33 pont a csapattárs előtt az összetettben.

Pos. Rider Team
1 Izan Guevara Autosolar GASGAS Aspar Team 37’29.944
2 AyumuSasaki Sterilgarda Husqvarna Max +0.957
3 Daniel Holgado Red Bull KTM Ajo +6.536
4 Deniz Öncü Red Bull KTM Tech3 +12.906
5 Adrian Fernandez Red Bull KTM Tech3 +16.695
6 Ivan Ortola Angeluss MTA Team +16.721
7 David Muñoz BOE Motorsports +16.855
8 Jaume Masia Red Bull KTM Ajo +16.961
9 Carlos Tatay CFMOTO Racing PruestelGP +17.048
10 John McPhee Sterilgarda Husqvarna Max +17.071
11 Xavier Artigas CFMOTO Racing PruestelGP +17.136
12 Tatsuki Suzuki Leopard Racing +17.167
13 Sergio Garcia Autosolar GASGAS Aspar Team +17.217
14 Dennis Foggia Leopard Racing +18.083
15 Diogo Moreira MT Helmets – MSI +23.442
16 Riccardo Rossi SIC58 Squadra Corse +25.637
17 Taiyo Furusato Honda Team Asia +28.688
18 Andrea Migno Rivacold Snipers Team +31.435
19 Stefano Nepa Angeluss MTA Team +31.525
20 Elia Bartolini QJMotor Avintia Racing Team +31.592
21 Joel Kelso CIP Green Power +31.599
22 Scott Ogden VisionTrack Racing Team +31.990
23 Kaito Toba CIP Green Power +34.415
24 Mario Suryo Aji Honda Team Asia +34.747
25 Ana Carrasco BOE Motorsports +60.627
26 Alessandro Morosi MT Helmets – MSI +83.545
27 Maria Herrera Angeluss MTA Team +83.608
Nem fejezte be a futamot
Ryusei Yamanaka MT Helmets – MSI 7 laps
Nicola Carraro QJMotor Avintia Racing Team 18 laps
Lorenzo Fellon SIC58 Squadra Corse 18 laps
Joshua Whatley VisionTrack Racing Team

Miller: Ebből is látszik, mennyire jó a motor

0

A Ducati gyári pilótája, Jack Miller egyszerűen remekül kezdett Aragónban. Ő is jó formában érzi magát a versenyre.

„A szezon előrehaladtával mindannyian elég jól érezzük magunkat, Enea a tavalyi motoron ül, és ő is van annyira jó, mint én” – jegyezte meg Miller.

„A motor jól működik, a többieknek is hihetetlenül jól ment. Az, hogy háromszor egymás után ugyanazok a srácok állnak az első sorban – ráadásul teljesen különböző pályákon – csak azt mutatja, hogy mennyire jó a motor.”

„Elégedett vagyok azzal, ahogy a szombati nap alakult. Pénteken nem voltam túl boldog. Kielemeztük, hogy min kell dolgoznunk, és egyik napról a másikra változtattunk néhány dolgon. Szombat reggel rögtön jobban éreztem magam a motorral, képes voltam szinte azonnal javítani.”

„Mindent beleadtam, és őszintén szólva úgy éreztem, hogy ez elég lesz.”

„Jól érzem magam, úgy érzem, készen állok. Először is megpróbálok túljutni a második körön. Aztán majd meglátjuk. Az FP4-en elég jól éreztem magam.. Tizenhét kört mentem. Láttam, hogy néhányan egy kicsit gyorsabbak voltak. A versenynapra általában mindig találok egy kicsit többet. Szerintem ez ma is így lesz.”

Quartararo: Ez volt a maximum

0

A Yamaha gyári versenyzője, Fabio Quartararo mindent kihozott a motorjából az aragóniai kvalifikáción, de a 6. rajtkocka a „maximumot jelentette” ma számára. A világbajnok csak egy megoldást lát a MotoGP-futamra.

Fabio Quartararo már előre tartott attól, hogy a MotorLand Aragónban a Yamaha M1-essel nehéz dolga lesz a Ducatik ellen.

„Természetesen nem vagyok boldog, de a maximumot nyújtottam” – foglalta össze a 23 éves francia a kvalifikációs napját. „Elkövettem azt az egy hibát, de nem hiszem, hogy javíthattam volna a rajtpozíciómon, legfeljebb a köridőn. A 2-es kanyarban elvesztettem az irányítást az első kerék felett. A motor abban a pillanatban elég egyenes volt, nem tudom, miért történt. A második körben javítottam a köridőmön. De ez nem sokat változtat, nem mentem volna fél másodperccel gyorsabban.”

Így a címvédőnek csak a tökéletes rajt és első körök reménye marad – és utána? „Azután majd meglátjuk” – mondta Quartararo. „Kár, mert nagyon örülök a tempómnak. Nagyon jól érzem magam, úgy érzem, megvan a tempónk ahhoz, hogy harcoljunk a győzelemért. De a szezon eleje óta mindig ugyanez a helyzet: lehetek három tizeddel gyorsabb a többieknél a tempó tekintetében, de a versenyen akkor is lemaradok. Ez a probléma. A kvalifikáció nagyon fontos, és a hatodik hely volt a maximum. De úgy gondolom, hogy holnap még mindig valami kiemelkedőre lehetünk képesek.”

Megkérdezték tőle, hogy büszke-e a teljesítményére, amikor a nehéz körülmények ellenére is folyamatosan a maximumot hozza ki magából? „Hát, amikor először csinálod, az jó érzés. De aztán eljön az a pillanat, amikor ránézel az időkre, csinálsz egy piros harmadik szektort – és a végén a hatodik helyen haladsz át a célvonalon, mert négy tizeddel lemaradsz. Büszke lehetsz, de sok minden van a fejemben – és sok rossz szó” – tette hozzá Fabio egy gyors mosollyal. Aztán rögtön újra komolyra váltott: „Kezdek hozzászokni. De tudjuk, hol van a négy tized – legalább négy tized.”

A 23 körös versenyre előre tekintve Quartararo azt is tudja: „A legnagyobb riválisom az első gumi nyomása lesz, mert néhány motor mögött fogunk menni. Ez probléma, mert nagyon keményen kell húznunk a fékeket. Figyelnünk kell arra, hogy a guminyomás ne emelkedjen túlságosan.”

A világbajnok hozzátette: „Agresszívan kell majd előznöm. Ha kontaktot kell vállalnom, akkor meg kell tennem. Ez lesz az egyetlen megoldás ezen a versenyen. Úgy gondolom, hogy Peccónak és Eneának is nagyon erős a tempója. Remélhetőleg velük tudok maradni.”

A Yamaha gyári versenyzője egyébként ragaszkodott a misanói teszten használt új futóműhöz. „Hogy valóban jobb-e, majd meglátjuk. De legalábbis ezen a versenyen ezt fogjuk használni” erősítette meg Quartararo szombaton Aragónban. Nagy különbségeket azonban nem érzett. „Nehéz megmondani, talán a lassú kanyarokban egy kicsit jobb a kanyarvétel, de itt nincs sok ilyen, csak a 7-es kanyar. Misanóban viszont egy kicsit jobbnak éreztem a futóművet.”

Bastianini: Ez egy kemény futam lesz

0

Enea Bastianini lendületben van. A  24 éves versenyző sorozatban harmadszor indul az első sorból. A korábbi Moto2-es világbajnok szerint ez nem véletlenül van így.

Spielberg és Misano után Aragóniában is az első sorból indul Enea Bastianini. Az olasz versenyző a harmadik helyről kezdi meg a mai futamot a Ducati gyári pilótái, Jack Miller és Pecco Bagnaia mögött.

A nyári szünet előtti utolsó négy versenyen tapasztalt hullámvölgy után „La Bestia” Silverstone-ban újra pályára lépett. A Gresini versenyzője a kvalifikáció után azt mondta, hogy „fantasztikus érzés volt a motoron”, de „nem tudta megmagyarázni”, hogy miért van ez jelenleg így.

Ennek ellenére szombat délután pozitívan összegezte az eddigi aragóniai látogatást:

„A hétvége eddig nagyon jól alakul számunkra. Tegnap jelentősebb gumikopást tapasztaltunk, mint ma, annak ellenére, hogy pénteken alacsonyabb volt a tapadási szint. Holnap szeretném kihasználni az első sorból való indulást, hogy jó versenyt futhassak, de takarékoskodnom kell a gumikkal.”

„Általában a verseny vége felé erősödöm, ez egy kemény futam lesz. Fabio [Quartararo], Aleix és Maverick holnap is gyorsak lesznek, de úgy gondolom, hogy a Suzukinak is van esélye. Nem én vagyok az egyetlen, aki nyerni akar, de ha megcsillan előttem a lehetőség, mindent meg fogok tenni, hogy a többiek előtt végezzek.”