back to top
2025. július 07. 07:10
Kezdőlap Blog Oldal 639

Aragón: Öncü a leggyorsabb a harmadik szabadedzésen

0

A hűvös időben kezdődő harmadik edzésen Deniz Öncü bizonyult a legjobbnak, amivel behúzta az első helyet a szabadedzések után.

Napos, 17 fokos levegő – és 19 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdődött meg a Moto3-asok harmadik szabadedzése.

A gyakorlás elején Surra bukott, aki nehezen kelt fel esése után, perceken keresztül a pálya mellett ápolták a versenyzőt. Nem sokkal később érkezett az információ, miszerint a bal kezében és a jobb csípőjében jelentkező fájdalom miatt az orvosi központba vitték kivizsgálásra. A hűvös körülmények között több bukás is történt a legkisebb kategória edzésén.

Az edzés felénél García, Masiá és McPhee is a 14-en kívül foglalt helyet, így a második etapra volt feladatuk, hogy egyenes ágon a Q2-be motorozzák magukat. A hűvös aszfalton azonban nem volt könnyű dolguk, 12 perccel a leintés előtt még kevés köridő javítást láthattunk. Toba, Guevara, Tatay és Suzuki tudtak csupán erősebb kört teljesíteni pénteki idejüknél a top14-ben.

10 perccel a leintés előtt kezdtek javulni a köridők, Moreira állt az élre, majd Sasaki és Guevara is megverték Foggia pénteken futott idejét. Eközben Masiá és García is odaért a Q2-es helyekre.

Az utolsó nagy roham során sorra érkeztek a javítások, de Izan Guevara leggyorsabb ideje percekig nem került veszélybe. McPhee az utolsó próbálkozásokra tartogatta hétvégi leggyorsabb körét, így közvetlenül a leintés előtt sikerült odaérnie a Q2-es pozíciókba. Deniz Öncü teljesített egy nagyon gyors kört az edzés végén, amivel meg is nyerte az edzéseket az összesített idők tekintetében is. A második helyen Guevara, míg a harmadikon Holgado fejezte be a szabadedzéseket. Toba utolsó körén bukott, amivel egyben az egyenes ágon Q2-be kerülést is eldobta.

A top14-be a korábban említett trión kívül Sasaki, Artigas, Foggia, Moreira, McPhee, Masiá, García, Fernández, Suzuki, Ortolá és Nepa fértek be.

Aragón: Moto3 szabadedzések kombinált végeredménye:
1 D.ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 157,265
2 I.GUEVARA GASGAS Aspar  GASGAS 157,612 0,347
3 D.HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 157,829 0,564
4 A.SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 158,037 0,772
5 X.ARTIGAS CFMOTO PruestelGP CFMOTO 158,240 0,975
6 D.FOGGIA Leopard Racing HONDA 158,292 1,027
7 D.MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 158,308 1,043
8 J.MCPHEE Sterilgarda Max HUSQVARNA 158,451 1,186
9 J.MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 158,452 1,187
10 S.GARCIA GASGAS Aspar  GASGAS 158,460 1,195
11 A.FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 158,478 1,213
12 T.SUZUKI Leopard Racing HONDA 158,511 1,246
13 I.ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM 158,589 1,324
14 S.NEPA Angeluss MTA Team KTM 158,610 1,345
15 K.TOBA CIP Green Power KTM 158,623 1,358
16 R.ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 158,661 1,396
17 J.KELSO CIP Green Power KTM 158,690 1,425
18 L.FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 158,710 1,445
19 C.TATAY CFMOTO PruestelGP CFMOTO 158,751 1,486
20 D.MUÑOZ BOE Motorsports KTM 158,757 1,492
21 E.BARTOLINI Avintia Racing  KTM 158,970 1,705
22 R.YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 159,270 2,005
23 T.FURUSATO Honda Team Asia HONDA 159,431 2,166
24 A.MIGNO Rivacold Snipers Team HONDA 159,474 2,209
25 S.OGDEN VisionTrack Racing HONDA 159,476 2,211
26 M.AJI Honda Team Asia HONDA 1’59.980 2,715
27 N.CARRARO Avintia Racing  KTM 2’00.180 2,915
28 J.WHATLEY VisionTrack Racing  HONDA 200,505 3,24
29 A.SURRA Rivacold Snipers Team HONDA 200,799 3,534
30 A.CARRASCO BOE Motorsports KTM 2’00.869 3,604
31 A.MOROSI MT Helmets – MSI KTM 2’01.712 4,447
32 M.HERRERA Angeluss MTA Team KTM 202,902 5,637

A Ducati változtat stratégiáján 2023-ra

0

A Ducati nagyban megváltoztatta idei stratégiáját, a 2023-as évben a VR46 és a Gresini nem kapja meg a legújabb specifikációt. Hogy miért? Ezt is elárulták.

2023-ban ismét nyolc Ducatis lesz a MotoGP rajtrácsán teljes munkaidőben, de a bolognai gyár kissé másképp áll hozzá a dolgokhoz. Jövőre ugyanis csak a Ducati Lenovo és a Prima Pramac Racing indul majd GP23-as Desmosedicivel. A Mooney VR46 Racing és a Gresini Racing teljes egészében GP22-es gépekkel fog rendelkezni.

Ez eltérést jelent a Ducati 2022-es flottájának összetételétől, hiszen a VR46-os Luca Marini jelenleg is a legújabb specifikációjú gépek egyikével versenyez. Ehelyett jövőre csak Francesco Bagnaia, Enea Bastianini, valamint a Pramac duója, Jorge Martin és Johann Zarco kap majd 2023-as specifikációjú versenygépet. Marini és Marco Bezzecchi, valamint a Gresini párosa, Fabio Di Giannantonio és Álex Márquez GP22-esekkel versenyzenek majd.

A Ducati Lenovo csapatfőnöke, Davide Tardozzi Aragónban megerősítette a változást.

„A VR46 és a Gresini is 2022-es specifikációjú lesz. Csak a Pramac versenyez olyan motorokkal, mint a gyári motorok” – nyilatkozta.

Bár a döntés meglepőnek tűnhet, Tardozzi szerint van rá egy teljesen logikus magyarázat. A szatellitcsapatok és fiatal versenyzőik életét akarják megkönnyíteni azzal, hogy olyan motorokat biztosítanak számukra, amelyekről már egy teljes szezonra elegendő adat áll rendelkezésükre.

„Úgy gondoljuk, hogy jobb, ha a másik két szatellitcsapat a jól ismert, sok adattal rendelkező motorra koncentrál. Ezzel hagyjuk, hogy a fiatalabb versenyzők jobban fejlődjenek a több adattal, ami sokkal könnyebb számukra” – érvelt.

Tardozzi megerősítette azokat a híreket is, amelyek szerint a Pramacnak jövőre új csapatfőnöke lesz, mégpedig az a Gino Borsoi, aki jelenleg a Moto3-as világbajnokságot vezető GASGAS Aspar csapatnál dolgozik.

„Ez igaz”jegyezte meg.

„Úgy gondolom, Paolo Campinoti [a Pramac Group vezérigazgatója és a Pramac Racing csapatfőnöke] nagyon jó döntést hozott. Gino egy nagyon tehetséges és tapasztalt csapatfőnök, szóval nagyon-nagyon-nagyon boldogok vagyunk, hogy Ginót a csapatunkban üdvözölhetjük.”

A jelenlegi Pramac csapatvezető, Alberto Giribuola jövőjét még nem erősítették meg, bár a MotoGP rajtrácsán egy másik projekttel is kapcsolatba hozták. Ez azt bizonyítja, hogy még ha a versenyzői piac épp csak kezd elcsendesedni, a furcsa szezonnak még nincs vége.

Beaubier visszatér a MotoAmericába!

0

Az American Racing versenyzője, Cameron Beaubier két Moto2-es világbajnoki szezon után visszatér a MotoAmerica mezőnyébe.

Az ötszörös MotoAmerica Superbike-bajnok a világbajnokságon való kihívásokkal teli bemutatkozás után úgy döntött, hogy hazatér az Egyesült Államokba, és 2023-ban ismét a MotoAmericában versenyez.

Beaubier, aki áprilisban az austini amerikai nagydíjon hazai szurkolók előtt szerezte meg debütáló Moto2-es pole pozícióját, nem érte el azokat a versenyeredményeket, amelyeket a  bajnokságba való váltás során elvárt magától. Eredetileg úgy tervezte, hogy további egy szezonon át az American Racing csapatnál folytatja, ám a 29 éves versenyző úgy döntött, hogy inkább visszatér Kaliforniába.

Miért született a döntés?

„Nem volt könnyű döntés, az biztos” – erősítette meg Beaubier csütörtök délután az aragóni paddockból. „Először is azonban szeretném megköszönni a csapatnak a lehetőséget, hogy itt lehetek és versenyezhetek a világbajnokságon, és most, hogy tiszteletben tartják a döntésemet.

„Örülök, hogy megmutattam, hogy amikor összeállnak a dolgok, versenyképes vagyok, de elsősorban azzal a reménnyel jöttem ide, hogy a MotoGP-be jutok, és decemberben leszek 30 éves. Szóval bármennyire is jól teljesítek jövőre, nem hiszem, hogy 31 évesen bekerülök a királykategóriába. Ezzel nincs is bajom, de nem akarom, hogy évről évre ebben az osztályban versenyezzek, ezért úgy döntöttem, hogy a pályafutásom alkonyati éveit jobb lenne ismét itthon tölteni.

„Amellett, hogy ez intenzív a pályán, nem fogok hazudni, a döntésem egy része abból fakad, hogy honvágyam van. Egész életemben Észak-Kaliforniában éltem, és nehéz volt sok időt tölteni távol mindentől és mindenkitől, akit ismerek és szeretek. Nem is tudtam, hogy mennyire értékelem a MotoAmerica sorozatban való versenyzést és azt a lehetőséget, hogy minden versenyhétvége után otthon lehetek.

„Megértem, hogy néhány szurkolóm csalódott lesz, hogy nem láthat többé a világbajnokságon, de szeretném, ha mindannyian tudnák, hogy nagyon boldog vagyok, hogy megragadtam a lehetőséget, hogy idejöjjek, hogy nagydíjversenyző legyek, és újra megtapasztaljam az életet ebben a paddockban, mint egy igazi felnőtt. Ez hatalmas tiszteletet adott nekem az összes itteni versenyző iránt, és hogy mennyire versenyképes és tehetséges mindenki itt.

„Az elmúlt két évben versenyzőként sokat fejlődtem, és alig várom, hogy ezt magammal vigyem, és a lehető legerősebben zárjam ezt a szezont, magam és a csapat számára.”

Ki fog az American Racingnél versenyezni?

Bár az American Racing 2023 új felállását még nem erősítették meg, az ajtó nyitva állhat a brit Rory Skinner előtt, aki augusztusban két szabadkártyás szereplést is teljesített, köszönhetően a csapatfőnökkel, Eitan Butbullal való kapcsolatának. Az amerikai azonban megerősítette azon szándékát, hogy az amerikai tehetségeknek utat biztosít a világbajnokságra.

„Szeretném világossá tenni, hogy a csapat azon projektje, hogy amerikai versenyzőket juttasson a világbajnokságra, továbbra is a középpontjában áll mindannak, amit az American Racingnél teszünk, és továbbra is keresni fogjuk a következő amerikai versenyzőt, akit behozhatunk.

„Most már azt is megértjük, hogy a jövőben a MotoAmerica és a Moto2 világbajnokság között is meg kell teremtenünk egy lépcsőfokot, hogy az amerikai versenyzők számára zökkenőmentesebb legyen az átmenet, ezért dolgozunk azon a lehetőségen, hogy a FIM JuniorGP európai Moto2 osztályába is szerepeltesse a csapatot, hogy a fiatal és tehetséges versenyzőket könnyebben felkészítsük a világbajnokság középső osztályának követelményeire.”

Deniz Öncü búcsúzik a Tech3 csapattól

0

Deniz Öncü jövőre már nem a Tech3 csapatnál fog versenyezni. Hogy hol folytatja pályafutását, még nem ismert.

Ahogy a MotoGP rajtrács kialakult 2023-ra, úgy kezd felbolydulni a méhkas a kisebb kategóriákban. Deniz Öncü közösségi média oldalain jelentette be, hogy jövőre nem marad a Tech3 KTM kötelékében.

„2022 végén elhagyom ezt a csapatot, a Tech3 Racinget . Csodálatos utazás volt ennek a családnak a tagja lenni. Sok szép és nehéz pillanatot éltünk át. De minden egyes napot, amikor ebben a családban voltam, élveztem. Nem tudom eléggé megköszönni a csapatomnak ezt a 3 évet, különösen a csapatomnak és a csodálatos főnökömnek, Herve Poncharalnak! Remélem, hogy egy nap újra együtt leszünk, de egyelőre büszke leszek arra, amit eddig tettünk, és biztos vagyok benne, hogy az év utolsó részében még lesz néhány szép napunk.”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Deniz Öncü (@denizoncu53) által megosztott bejegyzés

Hogy hol folytatja pályafutását? Korábban beszámoltunk már arról, hogy Moto2-es babérokra törne, hogy ez összejön-e neki? Az hamarosan ki fog derülni.

Marc Márquez: Elégedett vagyok magammal

0

Marc Márquez 110 nap utáni visszatérése állt ma Aragónban a figyelem középpontjában. A spanyol a legjobb idejét a Kalex új alumínium lengőkarjával érte el.

Marc Márquez a nyolcadik helyen zárta a MotoGP mai első edzésnapját Aragónban, mindössze 0,359 másodperccel maradva el Jorge Martín legjobb idejétől az 5,077 kilométeres pályán.

„Elégedett vagyok, különösen a nap folyamán elért fejlődésemmel, mert a reggeli FP1-en elég rosszul éreztem magam. Nagyon nehezen találtam jó pozíciót a motoron” – mesélte a Repsol Honda gyári versenyzője.

„Nem éreztem jól magam. Délután jobb volt, már az elejétől fogva. A pozícióm jobb volt. Ez a pozitív hozadéka a mai napnak.”

„Még rengeteget kell dolgoznunk a motoron, mert egyértelmű, hogy vannak még gyenge pontjaink. Ettől eltekintve elégedett vagyok magammal. Most már alig várom a szombatot. Ma láttam, hogy a reggelek valamiért sokkal problémásabbak, mint a délutánok. Csak rövid kifutásokat végeztem, de elégedett vagyok az eredménnyel. Holnap sem fogok hosszú etapokat futni. Az erőmet a versenyre kell tartogatnom, ami 23 körös.”

Marc Márquez pénteken ismét két ijesztő pillanatot élt át, többször is megfogta a jobb vállát.

„Sejtettem, hogy itt nagyobb lesz a feszültség, mint a misanói teszten, ahol szinte mindig egyedül mentem. Friss gumikkal mentem, és a célegyenesben megcsúsztam. Elvesztettem az uralmat a hátsó kerék felett, majd meg tudtam fogni a motort. Ezután éreztem valamit a vállamon…. De ez normális. Mert az izomzat még nem elég ellenálló ahhoz, hogy az ilyen hirtelen mozdulatokat kezelni tudja.”

A spanyol elmondta, hogy a második edzésen ismét tesztelte a Kalex alumínium lengőkarját.

„A legjobb időmet ezzel értem el, de még ki kell derítenünk, hogyan viselkedik ez a lengőkar hosszabb távon, és melyik változat ad jobb tempót.”

Bol d’Or – Kovács Bálint csapatáé a Stock rajtelsőség!

Csütörtökön és pénteken lezajlottak a százéves fennállását ünneplő legendás francia hosszútávú verseny, a Bol d’Or időmérő edzései. A Superstock kategória rajtelsőségét a Wójcik Racing Team 777-es számú csapata szerezte meg – ebben a csapatban indul Kovács Bálint is!

A lengyel Wójcik Racing Team két motort is indít az Endurance világbajnokságon: egyet az EWC, egy másikat pedig a Superstock géposztályban. Bálint nem konkrét egységhez, hanem általánosságban tartozik a lengyel Wójcik Racing Team kötelékébe – vagyis amelyik egységnél jobbnak látják az indulását, abban indítják. Az eddigi versenyeket a 77-es számú EWC brigáddal teljesítette (így a Spa-i 24 órásat is, ahol a zseniális ötödik helyet szerezték meg), de a Bol d’Or edzésein és időmérőin a 777-es, Superstock gárda tagja volt.

Bálint és a csapattársai köridei

Az időmérő edzés végeredményét úgy határozzák meg, hogy az adott csapat kék, sárga és piros karszalagos versenyzői közül a két leggyorsabb idejét átlagolják, és az így kapott idők által alkotják a sorrendet. Bálint és csapattársainak legjobb köridei az időmérőről:

Kevin Manfredi 1:54.674
Danny Webb 1:54.952
Marek Szkopek 1:57.474
Kovács Bálint 1:55.654

Bálint nemcsak lengyel csapattársánál, Marek Szkopeknél volt gyorsabb, hanem a zöld karszalagos versenyzők között az első, és a második kvalifikáción is a leggyorsabb volt a Superstock géposztály indulói közül!

„Hol vannak a többiek?” Fotó: Izsó Krisztián

Bol d’Or időmérő edzés végeredménye:

Íme az első 15 helyezett, a teljes, 43 indulót tartalmazó sorrend itt található (kattintásra letöltés indul).

1 BMW Motorrad WET EWC BMW 1:51.667
2 YART Yamaha Official EWC YAMAHA 1:51.883
3 Yoshimura SERT Motul EWC SUZUKI 1:52.288
4 F.C.C. TSR Honda EWC HONDA 1:52.393
5 Team Moto Ain EWC YAMAHA 1:52.822
6 Tati Team Beringer EWC KAWASAKI 1:53.052
7 Webike SRC Kawasaki EWC KAWASAKI 1:53.093
8 ERC Endurance Ducati EWC DUCATI 1:53.237
9 Viltais Racing Igol EWC YAMAHA 1:53.358
10 Wójcik Racing Team #77 EWC YAMAHA 1:53.493
11 Team LRP Poland EWC BMW 1:54.807
12 Wójcik Racing Team  #777 SST YAMAHA 1.54.813
13 Sapeurs Pompiers SST YAMAHA 1:55.134
14 National Motos SST HONDA 1:55.135
15 Maco Racing EWC YAMAHA 1:55.418

 

A Bol d’Oron az összetett rajtelsőséget a gyári BMW alakulat szerezte meg, az abszolút egyéni legjobb időt is az ő csapatukban induló ukrán Ilya Mykhalchik futotta meg (1:51.641). Második helyről Yamaha hivatalos gyári csapata, a YART indulhat majd, mögülük pedig a címvédő és idei Yoshimura SERT Motul – akiknek jelen állás szerint ez az utolsó futamuk a Suzuki gyári csapataként, hiszen az anyacégük 2023-tól mindenütt megszűnteti a gyári jelenlétet.

A gyári BMW-é a rajtelsőség. Fotó: Izsó Krisztián

Bálinték csapata az összetett 12. helyéről várhatja a szombat délután három órakor érkező rajtjelet – mögülük a Superstock géposztály második helyezettje, a nagy múltú yamahás francia Sapeurs Pompiers startol.

Persze jól tudjuk: egy 24 órás verseny esetén a rajtpozíció csupán jelképes értékkel bír.

A Bol d’Or menetrendje és közvetítési információk:

Holnap délelőtt 08:30-kor vár egy 45 perces bemelegítő edzés a mezőnyre. 14:15-kor kezdődik a rajtceremónia, majd 15 órakor elrajtol a verseny, és vasárnap délután 15 órakor fogják leinteni.
A verseny 24 órájából közel huszat élőben közvetít az Eurosport 1 és 2, az alábbi módon:

14:45 – 01:25 Eurosport 1
06:00 – 09:20 Eurosport 2
09:20 – 15:30 Eurosport 1

 

Vagyis a négy és fél éjszakai órát leszámítva a teljes versenyt, valamint a rajtceremóniát és a díjkiosztót is láthatjuk a televízióban!

Martín: Az nyer vasárnap, aki a legjobban menedzseli a hátsó gumit

0

A pénteki aragóniai legjobb idő megerősítette Jorge Martín meggyőződését, hogy a misanói MotoGP-teszten előrelépést tett.

„Ez csak a péntek volt, de az biztos, hogy jobb az első és nem a 15. hely” – nevetett a Pramac Ducati ifjonca az FP2-es legjobb ideje után. Ennek ellenére lát még javítanivalót:

„A tempót tekintve nem vagyok messze, úgy érzem, egy-két tized hiányzik a győzelemhez. Az első és a hátsó érzésen még javítanom kell, még nincs meg a szuper magabiztosságom. Remélhetőleg holnapra teszünk egy kis lépést még előre.”

„Misanóban az volt a probléma, hogy bár korábban fékeztem, mint Pecco, mégis küszködtem az első kerék blokkolásával. Csak az 1-es és 8-as kanyarban négy tizedet vesztettem Peccóval szemben, a pálya többi részén ugyanolyan gyors voltam. Úgy gondolom, hogy versenyképesek vagyunk. Misanóban ez csak az „elölzárás” miatt volt. A teszt során egy kicsit változtattunk a vezetési stílusomon, de a beállításokon is. Ez segít abban, hogy később és biztonságosan fékezzek. Szóval a teszt szuper jó volt, és remélem, hogy mindezt ki tudjuk használni ezen a hétvégén – annak ellenére, hogy a tapadás nagyon jó volt a teszten, és minden működött.”

„A lejtmenet hihetetlen. Aki a legjobban bánik a hátsó gumival, az fog nyerni vasárnap.”

Egyébként Martín volt az egyetlen Ducati-pilóta, aki pénteken használta az új kuplungot, amelyet először a múlt heti hivatalos teszten láthattunk.

„A misanói teszten kipróbáltuk. Úgy tűnik, hogy egy kicsit könnyebb kontrollálni a teljesítményt.”

 

 

Augusto Fernández 2023-ban a GASGAS színeit képviseli a MotoGP-ben

Nem sokkal az aragóniai FP2 előtt megerősítették: A Moto2-es világbajnokságot vezető Augusto Fernández 2023-ban fellép a MotoGP-be, és a GASGAS Factory Racing Team versenyzője lesz.

Ezzel a bejelentéssel teljessé vált a 2023-as MotoGP-rajtrács.

A hétszeres GP-győztes így teljessé teszi a spanyol felállást Pol Espargaróval kiegészülve az eredetileg spanyol márka első MotoGP-s évében  – emlékeztetett Pit Beirer, a Pierer Mobility AG motorsport-igazgatója.

A Red Bull KTM Ajo csapat Moto2-es pilótájára utalva Beirer hozzátette:

„Augusto Fernández eddig nagyszerűen dolgozott együtt Akival és csapatával, keményen küzdött a pályán, és bebizonyította, hogy képes helyt állni egy ilyen szoros világbajnokságban. Úgy érezzük, mindent megtett, hogy megérdemelje a lehetőséget, hogy 2023-ban Pol Espargaró mellett fedezze fel a MotoGP-t. A legnehezebb lépés előtt áll, de mi hiszünk benne, és ő is hisz bennünk.”

„Hűha, nagyszerű, hogy a GASGAS-szal ugorhatunk a MotoGP-be” – lelkendezett maga Augusto, aki négy ponttal vezeti a Moto2-es világbajnokságot Ai Ogura előtt.

„Szeretném megköszönni mindenkinek. Nagyon boldog vagyok, ez egy álom. A Moto2-ben még mindig van feladatunk, szeretném megszerezni a bajnoki címet, és a lehető legjobban kezdeni a MotoGP-karrieremet és ezt az új kihívást.”

 

 

Aragón: Canet nyerte a nyitónapot Aragónban

0

A második szabadedzésen Arón Canet és Augusto Fernández helyet cseréltek, míg Alonso Lopez, aki alig két hete Misanóban aratott áttörő győzelmet, mindkét edzésen a harmadik leggyorsabb volt.

Fernández volt a leggyorsabb a Moto2 első edzésén megelőzve Canet-et. Nem sokkal az FP2 félideje előtt szétválasztotta őket López az összesített idők tekintetében.

Kevesebb, mint négy perccel az edzés vége előtt azonban Canet két pozíciót lépett előre idejével. Fernández FP2-es leggyorsabb ideje, mindössze 0,027 másodperccel volt lassabb az FP1-es referenciaidejénél. Canet az edzés elején hatalmasat mentett, elkerülte a bukást, így meg tudta szerezni a pénteki napon az elsőséget.

Jake Dixon a negyedik helyet szerezte meg, megelőzve Tony Arbolinót. A top 10-be Pedro Acosta, Albert Arenas, Fermín Aldeguer, Joe Roberts és Somkiat Chantra fértek be.

Ai Ogura, aki mindössze négy ponttal van lemaradva a tabellát vezető Fernández mögött, a 12. helyen zárta a napot, míg a Mooney VR46 Racing egyik versenyzője sincs jelenleg Q2-t érő helyen. Celestino Vietti a 17., Niccoló Antonelli pedig a 27. helyen zárta a napot. Mindketten buktak a második gyakorláson, ahogy Marcos Ramirez, Zonta van den Goorbergh és Cameron Beabuier is, akik jelenleg a 11., 14. és 15. helyen állnak az összesített eredmények alapján.

Aragón: Moto2 pénteki edzések kombinált eredménye:
1 A.CANET Flexbox HP40 KALEX 1’52.852
2 A.FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 1’52.925 0.073
3 A.LOPEZ CAG Speed Up BOSCOSCURO 153,011 0.159
4 J.DIXON GASGAS Aspar  KALEX 153,128 0.276
5 T.ARBOLINO Elf Marc VDS Racing KALEX 153,154 0.302
6 P.ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 153,225 0.373
7 A.ARENAS GASGAS Aspar  KALEX 153,315 0.463
8 F.ALDEGUER CAG Speed Up BOSCOSCURO 1’53.399 0.547
9 J.ROBERTS Italtrans Racing Team KALEX 1’53.575 0.723
10 S.CHANTRA Team Asia KALEX 1’53.599 0.747
11 M.RAMIREZ MV Agusta Forward  MV AGUSTA 1’53.638 0.786
12 A.OGURA  Team Asia KALEX 1’53.654 0.802
13 J.NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 1’53.665 0.813
14 Z.VD GOORBERGH RW Racing GP KALEX 1’53.816 0.964
15 C.BEAUBIER American Racing KALEX 1’53.821 0.969
16 F.SALAC Gresini Racing Moto2 KALEX 153,834 0.982
17 C.VIETTI Mooney VR46  KALEX 153,917 1.065
18 B.BENDSNEYDE Pertamina SAG Team KALEX 154,07 1.218
19 S.CORSI MV Agusta Forward  MV AGUSTA 154,104 1.252
20 M.GONZALEZ VR46 Master Camp KALEX 154,107 1.255
21 A.ZACCONE Gresini Racing Moto2 KALEX 154,311 1.459
22 M.SCHROTTER Liqui Moly Intact GP KALEX 154,331 1.479
23 B.BALTUS RW Racing GP KALEX 154,39 1.538
24 S.AGIUS Elf Marc VDS Racing KALEX 154,641 1.789
25 L.DALLA PORTA Italtrans Racing  KALEX 154,681 1.829
26 K.KUBO YVR46 Master Camp KALEX 154,778 1.926
27 N.ANTONELLI Mooney VR46 Racing  KALEX 1’54.854 2.002
28 J.ALCOBA Liqui Moly Intact GP KALEX 1’54.999 2.147
29 S.KELLY American Racing KALEX 1’55.279 2.427
30 T.HADA Pertamina Mandalika SAG Team KALEX 1’55.732 2.880

Aragón: Martín a leggyorsabb pénteken, Marc Márquez 8.

0

0,074 másodperc választotta el az első két helyezettet a MotorLand Aragón nyitónapján, Martín az első, míg Quartararo a második helyen zártak. A nyolcszoros bajnok, Marc Márquez visszatérése után sikeres pénteki napot tudhat maga mögött.

Az első szabadedzésen futott idők már az edzés elején megdőltek, hiszen a péntek reggeli tempót diktáló Aleix Espargaró az 1. helyről a 11. helyig esett vissza délután. Marc Márquez rövid ideig a leggyorsabb is volt, majd Francesco Bagnaia ért oda az első pozícióba.

Aleix Espargaró feljött a 4. helyre, majd pénteken másodjára is bukott.

A délutáni etap felénél Marc Márquez, ahogy a misanói teszten is láthattuk, a sokat emlegetett Kalex lengőkarral merészkedett ki a pályára.

Az utolsó 10 percre érve az első négy versenyzőt – Viñales, Bagnaia, Quartararo és Luca Marini  – mindössze 0,051 másodperc választotta el egymástól. A leggyorsabb körök azonban még csak ezután következtek. Álex Rins ideiglenes az élre állt, de Quartararo, majd Martín is megjavította a spanyol idejét. A Prima Pramac Ducati versenyzője végül 0.074 másodperccel végzett Quartararo előtt az élen. Harmadikként Johann Zarco fejezte be a két szabadedzést.

Bastianini utolsó körével a negyedik helyen végzett az összesített időmérőn, egy pozícióval megelőzve leendő csapattársát, Francesco Bagnaiát. Rins és Viñales végül a 6.-7. helyről várhatják a szombati folytatást. Marc Márquez a 8. helyen végzett a nyitónapon – és sugárzó mosollyal érkezett vissza a bokszba az edzés végén.

Jack Miller és Marini zárta a top 10-et, míg Aleix Espargaró két bukása után a top 10-en kívül végzett. Az Aprilia sztárja számára döntő fontosságú lesz a harmadik szabadedzés, hiszen jelenleg alanyi jogon nem nincs a kvalifikáció Q2-es névsorában.

Aragón: MotoGP szabadedzések kombinált végeredménye:
1 Jorge MARTIN Prima Pramac Racing DUCATI 1’47.402
2 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 1’47.476 0.074
3 Johann ZARCO Prima Pramac Racing DUCATI 1’47.509 0.107
4 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1’47.583 0.181
5 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 1’47.639 0.237
6 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 1’47.665 0.263
7 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’47.678 0.276
8 Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 1’47.761 0.359
9 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 1’47.800 0.398
10 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 1’47.893 0.491
11 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 1’47.911 0.509
12 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 1’47.912 0.510
13 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’47.951 0.549
14 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 1’48.002 0.600
15 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 1’48.042 0.640
16 F. DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 1’48.229 0.827
17 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 1’48.475 1.073
18 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 1’48.521 1.119
19 Cal CRUTCHLOW RNF Yamaha YAMAHA 1’48.531 1.129
20 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 1’48.618 1.216
21 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 1’48.621 1.219
22 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 1’48.688 1.286
23 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 1’48.743 1.341
24 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1’48.752 1.350