back to top
2025. július 08. 03:04
Kezdőlap Blog Oldal 657

Dovizioso: Misanóban nagy buli lesz

0

A Yamaha versenyzője, Andrea Dovizioso számára vasárnap véget ér a MotoGP-versenyzői pályafutása. Az olasz versenyző utolsó futamán indul Misanóban, és nagy bulit szeretne.

Andrea Dovizioso számára enyhén szólva sem ez a legjobb szezon karrierje során. A WithU RNF Yamaha csapat olasz versenyzője 20 futamból 13 után csak a 21. helyen áll a világbajnokságban. A 36 éves versenyző tizenegy pontot szerzett, a misanói verseny után pedig szögre akasztja MotoGP-s bukósisakját.

A 24-szeres nagydíj győztes és 2004-es 125 köbcentis világbajnok tavalyi rövid szünet után Misanóban tért vissza a motoros világbajnokságba. Dovizioso nyolc év Ducati után ült vissza egy Yamaha M1-esre, de ez azóta sem okozott neki örömet. Legjobb eredménye egy tizenegyedik hely volt 2022 áprilisában Portimãóban. A nyári szünet után a háromszoros MotoGP második meghozta a döntést, és hazai futama után Misanóban visszavonul.

„San Marino lesz az utolsó nagydíjam” mondta Dovizioso. „Nagyon szokatlan és furcsa lesz a hosszú pályafutásom után. De nagyon várom már, hogy Misanóban hagyjam abba, mert minden barátom és szurkolóm ott lesz. Remélem, nagyszerű hétvége lesz.”

A Yamaha versenyzője hozzátette: „Nagyon fontos lesz, hogy versenyképes legyek. Meg akarok próbálni pontokat szerezni, és úgy gondolom, hogy négy nagyon jó napunk lesz ott. És egy nagyszerű bulit szeretnék.” Cal Crutchlow az Aragóniai GP-től veszi át az olasz Yamaháját.

Andrea Dovizioso GP-karrierje:
  • 345 verseny
  • 24 győzelem
  • 39 második helyezés
  • 40 harmadik hely
  • 20 pole pozíció
  • 22 leggyorsabb kör
  • 125 köbcentis világbajnok 2004-ben Hondával
  • Ötször volt második helyezett (2006/07-ben a 250 köbcentis kategóriában és 2017-2019-ben a MotoGP-ben).
  • Kétszeres világbajnoki harmadik (2005 a 250 köbcentis kategóriában és 2011 a MotoGP-ben)

Bagnaia: Nem veszíthetjük el a koncentrációt

0

A Ducati versenyzője, Francesco Bagnaia a hétvégén Misanóban bizonyíthat. Az olasz tudja, hogy fel kell zárkóznia, hogy versenyben maradjon a MotoGP világbajnoki címért folytatott küzdelemben.

Fabio Quartararo szerint Pecco Bagnaia „a pillanat embere” a MotoGP világbajnokságban. A legutóbbi három versenyen, Assenben, Silverstone-ban és Spielbergben a Ducati gyári pilótája minden esetben győztesként haladt át a célvonalon. Misanóban az olasz az utóbbi időben mindig nagyon gyors volt. 2020-ban Bagnaia az élen haladva bukott, tavaly pedig az Emilia Romagna GP-n történt bukás miatt szintén az élről kellett feladnia a versenyt.

Azonban 2021-ben Bagnaia megnyerte a misanói pályán rendezett két futam közül az elsőt. A 25 éves versenyző a harmadik helyen áll az összesített tabellán. A világbajnokságot vezető Fabio Quartararo mögött 44 pont a lemaradása 20 futamból 13 után.

„Izgatottan várom, hogy ezen a hétvégén ismét Misanóban versenyezhetek. Alig 20 percre lakom a pályától, ez egy nagyon különleges pálya számomra. Sok jó emlékem van, szóval izgalmas hétvége lesz.” – erősítette meg a Ducati gyári versenyzője.

„Minden bizonnyal sok Ducati-szurkoló lesz a lelátón, így a hangulat még különlegesebb lesz.”

„Úgy érkezünk Misanóba, hogy az elmúlt három futamot megnyertük. Tavaly is elsők lettünk ezen a pályán, így nagyok az elvárások.” – mondta Bagnaia, akinek jövőre új csapattársa lesz Enea Bastianini személyében.

„Nem szabad elveszítenünk a koncentrációt: A célunk a legjobb eredmény elérése, hogy minél több fontos pontot gyűjtsünk az összesített tabellán.”

 

Tom Sykes visszatérhet a Superbike világbajnokságba?

0

A Kawasaki csapatfőnöke, Manuel Puccetti egy tapasztalt versenyzőt szeretne 2023-ra, a 37 éves korábbi bajnok Tom Sykes pedig a Superbike-világbajnokságba való visszatérésén dolgozik.

Amikor Tom Sykes 2021 augusztusában megtudta Scott Redding érkezik a gyári csapatnál, nem volt számára ígéretes alternatíva a Superbike-világbajnokságban.

A 2013-as világbajnok a Brit Bajnokságba és a Ducatihoz igazolt, de ott eddig nem volt sikeres. Sykes 21 futam után a csalódást keltő 15. helyen áll összesítésben; még Donington Parkban sem végzett 7. helynél jobb pozícióban. Az a hír járja, hogy Paul Bird csapata nem reagál Sykes kívánságaira, és hogy hiányzik a támogatás. Csapattársa, Josh Brookes, aki 2020-ban bajnok volt a Ducatival, szintén csak a tizenkettedik helyen áll az összesítésben.

A múlt hétvégén a Cadwell Parkban rendezett BSB fordulón elhangzott, hogy Sykes már aláírt a 2023-as Superbike-világbajnokságra, és visszatér a Kawasakihoz. A most 37 éves versenyző a japán gyártóval ünnepelte legnagyobb sikereit: 2012 és 2017 között mindig az első háromban végzett a világbajnokságon, és 34 győzelmet aratott.

Mivel Sykes nem jöhet szóba a Kawasaki gyári csapatánál, hiszen 2023-ban is Jonathan Rea és Alex Lowes versenyez náluk, ezért a Puccetti csapatot vette célba. Az olaszországi alakulat egyike azon kevés privát csapatoknak, amelyek az elmúlt tíz évben győzelmeket és dobogós helyezéseket értek el.

A Donington Parkban megrendezett SBK versenyhétvégén Manuel Puccetti számos megbeszélést folytatott, többek között a korábbi világbajnok Tom Sykes-szal és Sylvain Guintolival. „Szükségünk van egy olyan Superbike-pilótára, akivel azonnal jó eredményeket érhetünk el” – hangsúlyozta a csapattulajdonos. „A szponzorainknak, a Kawasakinak és nekem is erős eredmények kellenek, egy tapasztalt versenyző valószínűleg jobb erre, mint egy fiatal.”

„Tárgyalunk Sykes-szal, de még nincs megállapodás” – mondta Puccetti a SPEEDWEEK.com-nak. „Semmi sincs lefixálva, még a jelenlegi versenyzőmmel, Lucas Mahias-szal sem beszéltem. Ő már négy éve motorozik nálunk, valószínűleg az idei szezon után befejezzük az együttműködést. Különböző nevek vannak az asztalon 2023-ra, Tom is köztük van. A Kawasaki Europe-al tárgyalunk a különböző lehetőségekről, de jelenleg mindenki szabadságon van. Szeptember végére, Barcelonára már pontosabb elképzeléseim lesznek. A szezonunk december előtt ér véget, még hátra van a bajnokság fele és rengeteg időnk van. Ezt az időt ki fogom használni a döntésre. Ami biztos, hogy egy motorunk lesz a Superbike és két versenyzővel indulunk a Supersport-világbajnokságon.”

Rea: A MotoGP topcsapatoknak több pénzre lesz szüksége

Bejelentette a Dorna, hogy a MotoGP-ben 2023-ban bevezetik a szombati sprintfutamokat. A mezőnyt ez a kérdés megosztja. A Forma-1 paddockból már érkeztek ezzel kapcsolatban vélemények, most Jonathan Rea és Alex Lowes is megszólalt a változtatásról.

A következő szezontól a MotoGP-ben is lesz sprintfutam, minden szombaton 15 órakor. A rajtrács a sprintversenyen és a vasárnapi főfutamon is ugyanaz lesz, és a kvalifikációs eredmény alapján alakul ki.

A Superbike-ban az 1988-as alapítás óta két fő futam van. Korábban mindkettőt vasárnap rendezték, de 2016 óta az egyiket szombaton, a másikat vasárnap tartják. 2019-ben egy sprintfutammal egészült ki a vasárnapi program, és azóta minden versenyhétvégén három futamot teljesítenek a versenyzők.

A reakciók megoszlanak, íme a kawasakisok véleménye a sprintfutamokról:

„Én élvezem a sprintversenyt, de a csapatoknak fejfájást okoz” – mondta a hatszoros Superbike-világbajnok Jonathan Rea. „Meg kell barátkozni a gumikínálattal, és ki kell találni, hogyan lehetünk gyorsak a főfutamra és a rövidebbre egyaránt. Szükséged van némi tapasztalatra, hogy megszokd. Egy MotoGP-futam általában 42 perc körül szokott lenni, a mienk 36 körül. Két hosszú futamunk és egy sprintversenyünk van, fizikailag elég megterhelő. Mindegyik versenyző fitt, de mentálisan is nehéz.”

„Ugyanaz a fizetés, dupla kockázat” – mondja a MotoGP versenyzőinek nagy része.

„A győzelmekért bónuszt kell kapnod” – hangsúlyozta Rea a SPEEDWEEK.com-nak. „Egy plusz fél futamról beszélünk. A Yamahánál például több mint 100 ezer dollárt kapnak egy győzelemért, szóval 50 ezer dollárról beszélünk, ha valaki megnyeri a sprintfutamot.”

A topcsapatoknak lényegesen több pénzre lesz szükségük a bónuszokra, „a MotoGP-ben gyakorlatilag mindenért bónuszt kapnak” – tette hozzá Rea Kawasaki csapattársa, Alex Lowes.

Valójában nemcsak a győzelmekért vagy a dobogós helyezésekért járnak extra kifizetések, hanem bizonyos kvalifikációs és világbajnoki helyezésekért is.

„A pénteki nap nagyon stresszes lesz számukra” – folytatta Rea. „És azok a csapatok, amelyeknek nincs jó alapbeállításuk, megrekedhetnek. Ha rögtön a pénteki első edzésen megvan a tempó, akkor minden rendben van. De sok csapat a vasárnap reggeli bemelegítésig dolgozik a beállításokon. Most azonban már szombaton egy rendes versenyt kell teljesíteniük, a táv felét, a pontok felével és a bónuszok felével.”

„Végső soron nem fognak többet motorozni, mint eddigmondta Lowes. „Szóval fizikailag nem lesz megterhelőbb, de mentálisan igen.”

Aegerter esélylatolgatásba kezdett

0

Domi Aegerter előnye a MotoE világbajnokságban 34-ről 17,5 pontra csökkent. Misanóban azonban egy második és egy harmadik hely is elég lesz neki a címvédéshez, ha Eric Granado ismét kétszer nyer.

A Supersport sorozat győztese, Dominique Aegerter a 2020-as harmadik helyezés és a 2021-es majdnem bajnoki cím után a hétvégi misanói fináléban végre arra törekszik, hogy először megnyerje a MotoE világbajnokságot. Aegerter és a német Dynavolt Intact-MotoE csapat számára szombaton és vasárnap a Misano World Circuit versenypályán a szezon döntő 11. és 12. futama következik.

Spielbergben Aegerter nem kevesebb, mint 14 értékes pontot veszített a Lucio Cecchinello LCR-E csapatának brazil kétszeres győztesével, Eric Granadóval szemben, aki a második és harmadik helyen végzett. A svájci előnye Stájerországban így 31,5 pontról 17,5 pontra csökkent. Hét futam után még mindig megnyugtató 34 pontnál járt.

Tavaly Aegerter nyolc ponttal Torres mögött jutott be a vasárnapi misanói döntőbe. Az utolsó körben azonban lendületes támadása miatt bekövetkezett ütközés után a spanyol szerezte meg a világbajnoki győzelmet.

A holland TT után Assenben (12 futamból 8 után) Aegerternek még mindig 31,5 pont volt az előnye.

„Ez egyrészt sok volt, másrészt nem sok, mert még mindig 100 pont volt a tét.” – összegzett a 31 éves svájci, aki szeptember 30-án tölti be 32. életévét, és aki 2006-ban, a Portugál GP-n debütált a 125 köbcentis világbajnokságban 15 évesen a Caponera-Aprilia csapatnál, Olivier Métraux szponzorációjának köszönhetően.

„Granado biztosan gyors, Ferrari és Casadei jó, de Casadei visszaesett a tabellán az ötödik helyre.” – jegyezte meg Aegerter.

„Ferrari sem nyerheti meg már a bajnokságot.”

A címvédő spanyol Jordi Torres a döntő előtt csak a tizenkettedik a tabellán.

„Megsérült, de valójában még soha nem volt ennyire gyors.” – mondja Aegerter.

„Tavaly megnyerte a világbajnokságot, igen. Egyszerűen csak jókor volt jó helyen.”

„A MotoE elég nehéz az egyméretű motorok miatt, a mezőny közel van egymáshoz. Ha elkövetsz egy apró hibát, azonnal visszaesel a nyolcadik helyre. Mivel a versenytáv általában csak hat-hét kör, nem tudsz felzárkózni, és elég sok pontot veszítesz.”

Főnöke szerint kell egy nagy eredmény Locatellinek

0

Andrea Locatelli egyelőre alig több mint feleannyi pontot szerzett, mint yamahás csapattársa, Toprak Razgatlıoğlu. Főnöke szerint egy jó eredménnyel átszakadhat a gát.

Supersport-világbajnoki címe után második szezonját kezdte meg 2022-ben a Superbike-vb mezőnyében Andrea Locatelli. Mellette aztán a török csapattárs, Toprak Razgatlıoğlu tavaly világbajnoki címet ünnepelhetett, és idén sem áll rosszul a címvédést illetően. Az olasz ezalatt mindössze néhány dobogót tudott felmutatni, nyernie egyelőre egyszer sem sikerült.

2022-ben is nagy a különbség kettejük között, a legutóbb Mostban duplázó Razgatlıoğlu 260 ponttal rendelkezik, Locatelli 144-gyel. Főnöke, Paul Denning szerint a még jobb teljesítményben sokat segítene rajta akár egyetlen kiemelkedő eredmény is.

Azt hiszem, az önbizalmon múlik” – mondja Locatelli teljesítménye kapcsán Denning. „Idén is kiváló munkát végez, nem hibázik. Ott van a negyedik helyen. Doningtonban szembesült olyan kihívásokkal, amire nem számítottunk nála, de Assenben például kiváló eredményt hozott, amikor Johnny és Toprak összeütköztek.

Még egy ilyen, assenihez hasonló eredmény, és Denning szerint mindenki megláthatná Locatelli valós potenciálját – maga az érintett is.

Kell neki egy jó eredmény, ehhez pedig hinnie kell magában. Ez nem csak rá igaz, hanem mindenkire a nagy hármas mögött. Harcolniuk kell a nagyokkal, és képesek is erre. Ha ez a lépés megvan, utána sokkal könnyebben jön a kellő önbizalom. Most kell neki egy eredmény, amire aztán építhet.

Bár szakítanak, Fernández hálás a KTM-nek

0

Raúl Fernández a Tech3 KTM színeiben futotta újonc szezonját a MotoGP-ben. Egy év után máris távozik, de nem haraggal.

2020-ban még a Moto3-ban volt negyedik év végén, tavaly pedig már a Moto2-ben múlt kevésen a világbajnoki cím Raúl Fernández számára. Az Ajo KTM motorosát így tehát az osztrákok fel is hozták a királykategóriába, ahol a Tech3 színeiben ejthette meg bemutatkozását.

Fernández bemutatkozása nem sikerült a legkönnyebben, a szezon első nyolc futamából egyen sem tudott pontot szerezni – igaz, kettőn el sem tudott indulni. Jelenleg öt ponttal rendelkezik, amivel 24. összetettben. Legjobb eredménye a sachsenringi 12. hely.

Bár nemrég például Stefan Pierer vezérigazgató is kritizálta őt, és általában egy hullámvasút volt a két fél kapcsolata, Fernández hálával a szívében gondol a KTM kötelékében töltött évekre.

Ahogy azt már tudjátok, elválnak útjaink év végén a KTM-mel” – mondja Fernández, akit a crash.net idéz. „Hálás vagyok viszont nekik a segítségért, amit az évek során nyújtottak. Már a Red Bull Rookies Cup óta részét képezik az életemnek és a karrieremnek, már akkor a család tagja lettem. Ezekben az években voltak csodálatos pillanataink és nehezebb pillanataink, de mindenek felett rengeteget tanulhattam. Szeretném leszögezni, hogy a szívem részben mindig narancssárga lesz, hiszen fontos része volt a KTM az életemnek. Köszönöm.

Raúl Fernández kapcsán sokáig a legtöbben azt valószínűsítették, hogy vissza kell térnie a Moto2-be. Végül maradhat a királykategóriában 2023-ban is, méghozzá az Apriliákra váltó RNF versenyzőjeként.

Herrera csajos környezetben Aragónban

0

A MotoE-ben szereplő Maria Herrera szabadkártyás lehetőséget kapott Aragóniai Nagydíjon a Moto3-as mezőny tagjaként.

Maria Herrera a MotoE világbajnokság kezdete óta versenyez az elektromos motoros versenysorozatban. Legjobb eredménye 2019-es Misanóból származik, amikor az Energica motorral az 5. helyet szerezte meg. Összesen 30 MotoE-futamon indult, az idei világbajnokság döntőjét a jövő hétvégén Misanóban rendezik meg.

A 26 éves versenyző két héttel később Aragónban ünnepli visszatérését a Moto3-as világbajnokságban. Herrera a spanyolországi pályán az Angeluss MTA csapat KTM-jén fog versenyezni. Ennek a csapatnak az a különlegessége, hogy a csapat tagjai mind nők. Herrera így öt év után tér vissza a Moto3-ba.

Az Aurora Angelucci által indított ambiciózus projekt, amelynek célja a nők motorozásban való jelenlétének elősegítése és a nemek közötti távolság csökkentése a versenyzésben, most hivatalosan is elindul egy nagyon fontos első kezdeményezéssel a versenypályán.

„Nagyon örülök, hogy részese lehetek ennek a projektnek, és hogy idén egy kizárólag női csapattal versenyezhetek szabadkártyával.” – magyarázta Herrera.

„Úgy gondolom, hogy az Angeluss csapat fő célja, hogy segítse a jövő versenyzőit.”

„Gyorsan elfogadtam ezt a lehetőséget. A 100%-ban női csapat egy olyan kezdeményezés, amely azonnal felkeltette a figyelmemet. Hihetetlen élmény lesz, amely során feleleveníthetem a régi Moto3-as napjaimat.”

 

Elárverezték Rossi 14 éves robogóját

0

Árverésre került az a robogó, mellyel Valentino Rossi 14 éve a paddockban közlekedett.

A „Minardi Day” részeként hétvégén az imolai „Autodromo Enzo e Dino Ferrari” autópályán árverést tartottak, amelyen egy sor különleges versenyzői darabot – köztük egy Yamaha Giggle 50-et – árvereztek el.

Ez volt az a robogó, amelyet a Yamaha gyári csapata és különösen a szupersztár Valentino Rossi használt a MotoGP paddockjában a 2008-as és 2009-es szezonban, azaz a 8. és 9. bajnoki címének sikeres éveiben. A 46-os szám erről tanúskodik; mindössze két ilyen kivitelű motorkerékpár volt forgalomban.

A még forgalomban nem járt, de teljesen működőképes járművet a 115-szörös futamgyőztes és kilencszeres motoros világbajnok autogramjával finomították.

Végül az immár 14 éves járgány 17 000 eurót hozott, amelyet jótékony célra fordítanak. A „Medea La Nostra Famiglia” egyesület, amely különösen a fejlődési rendellenességgel élők gondozásával és rehabilitációjával foglalkozik, az autista gyermekek integrációját célzó projekthez használja majd fel az összeget.

 

Zeelenberg: Morbidelli vezetési stílusa nem illik a motorhoz

0

A Motorsport.com-nak nyilatkozva Morbidelli korábbi csapatfőnöke, Wilco Zeelenberg elmondta gondolatait arról, mi lehet a probléma az olasz számára.

A háromszoros MotoGP futamgyőztes és a 2020-as világbajnokság második helyezettje, Franco Morbidelli tehetsége tagadhatatlan. A gyári Yamaha-csapathoz való álomváltás azonban eddig rémálomnak bizonyult az olasz számára. Míg csapattársa, Fabio Quartararo 200 ponttal vezeti a világbajnokságot, addig a korábbi Moto2 világbajnok mindössze 26 ponttal a 19. helyen áll a tabellán.

De vajon mi okozza Morbidelli 2022-es küzdelmét? A Motorsport.com felkereste egykori csapatfőnökét, a WithU RNF Yamahánál dolgozó Wilco Zeelenberget, hogy megtudja, szerinte mi hátráltatja az olaszt.

„Franco tavaly Jerezben dobogóra állt – kezdte a tapasztalt holland. „És minden viszonylag jól ment. Aztán megsérült a térde. Azóta nem a saját szintjén motorozik. Most egészséges, de még mindig küzd, és ez rejtély számomra. Szerintem a vezetési stílusa nem illik a motorhoz.”

„Fabio [Quartararo] nagyobb kanyarsebességel dolgozik, de nem is melegíti túl a gumikat, kisebb dőlésszöggel motorozik. Elkerüli azokat a problémákat, amik a többi versenyzőnél fennállnak. A márkatársai ‘régimódibb’ stílusban motoroznak. Keményen fékeznek, és behúzott fékkel mennek be a kanyarba. Fabio az egyenesben fékez, kiengedi a féket, majd kanyarodik. Minden kanyarban ezt csinálja, és minden kanyarban sikerül egy-két km/h-val gyorsabbnak lennie. Minden adatot megosztunk egymással, és pontosan látjuk, hogy mit csinál. A tehetségének és a magasságának köszönhetően jobban kezeli a motort. Nagyon magas, és mindig meg tudja tartani a tapadást a hátsó keréken. Ezt jobban csinálja, mint a többiek. Ez a tényezők kombinációja.”

Morbidelli maga is elismerte, hogy át kell alakítania a vezetési stílusát, hogy többet tudjon kihozni a Yamaha M1-ből. Az idei szezon legtöbb hétvégéjén az olasz a versenyen erős tempót mutatott be, de a gyenge kvalifikációs teljesítményt követően nem tudta ezt kihasználni vasárnap.

„A legnagyobb kihívás az, hogy megtaláljuk a megfelelő sebességet” – mondta Morbidelli a nyári szünet előtt. „És ahhoz, hogy a megfelelő sebességet elérjük ezzel a motorral, nagyon agresszívnak kell lennünk. És jelenleg ez nem az én stílusom. Az agresszivitás nem az én motorozási stílusom. Szóval ezt a nyári szünetet arra fogjuk használni, hogy átalaktísuk magunkat, hogy megértsük, megpróbálok majd valami mást hozni a vezetési stílusomba, hogy agresszívebb legyek, és hogy ez a motor működjön alattam. Ismétlem, megpróbálok majd feléjük közeledni, és ők is megpróbálnak majd felém.”