back to top
2025. július 07. 23:51
Kezdőlap Blog Oldal 658

Az RNF is bejelentette a jövő évi versenyzőpárosát

0

Sűrűsödnek a bejelentések a héten. Miután szombaton a gyári Ducati, délelőtt pedig a Repsol Honda második számú ülésének is meglett a gazdája, elkelt a két privát Aprilia is. A találgatásoknak így vége az RNF csapat háza táján.

Azt korábban tudtuk, hogy jövőre már 4 Aprilia lesz a rajtrácson, ezek közül a gyári csapatnál nem lesz változás, Aleix Espargaro és Maverick Vinales is marad. Az ebben a szezonban még Yamahás RNF istállóhoz viszont két KTM-es pilóta csatlakozik. Miguel Oliveira a gyári, Raul Fernandez pedig a Tech 3 csapatból érkezik az olasz márkához. A portugál versenyző tehát nem fogadta el azt a vélhető ajánlatot, hogy a KTM új brandjéhez, a GASGAS-hoz csatlakozzon Pol Espargaro mellé. Raul Fernandeznek pedig a gyenge újonc év után egy remek lehetőség, hogy visszataláljon arra a formájára, ami a Moto2-ben különösen meggyőző volt.

Razlan Razali, az RNF csapatfőnöke: „Izgatottan várjuk, hogy Miguel Oliveira és Raul Fernandez a csapatunkhoz érkezzen 2023-ra. Nem volt egyszerű a folyamat, de tisztáztuk az Apriliával, hogy mely pilótákat szeretnénk. Mindketten fiatalok, Miguel ennek ellenére már tapasztalt, Raulnak pedig azóta nagy rajongója vagyok, hogy múlt évben mindenkit meglepett a Moto2-es teljesítményével. Fantasztikus, hogy végül leigazoltuk. Az Aprilia és mi is hiszünk a versenyzőink tehetségében, szóval már alig várjuk a következő szezont.”

Massimo Rivola: „A szatellit projektünk az RNF-fel úgy alakult, ahogy azt a legelején elterveztük. Két különleges tehetséget sikerült leigazolni, akiket én emberileg is mélyen tisztelek, és a technikai tudásuk is magas. Miguel minden kategóriában bizonyította már a tehetségét. Annak ellenére, hogy még mindig fiatal, már sok tapasztalatra tett szert, és négy futamgyőzelme van a MotoGP-ben, amelyet olykor domináns teljesítménnyel ért el. Raul-lal az oldalán megy majd, aki szerintem az utóbbi évek egyik legnagyobb ígérete. A Moto2-es teljesítménye beszél helyette a sebességéről. Olyan erős csomagot kell biztosítanunk mindkettejük számára, amivel kiaknázhatják a bennük rejlő potenciált. Szeretném megköszönni a KTM-nek a sportszerűséget, hogy mindkét versenyzőjüknek megengedi, hogy a 2022-es szezonzáró után rögtön csatlakozhatnak hozzánk.”

Amaury Mizera elhagyhatta a kórházat

Fantasztikus híreket kaptunk a fiatal francia versenyző, Amaury Mizera állapotáról a mai napon.

Mint ismeretes, a MotoGP Osztrák Nagydíjának betétfutamaként megrendezett Red Bull Rookies Cup forduló első versenyét követően, a leintés utáni levezető körben összeütközött hazánk ifjú motorversenyzője, Görbe Soma, valamint a francia Amaury Mizera. Amaury egykerekezett, és eközben nekiment a magyar fiúnak. Soma megúszta az esetet, (igaz, a vasárnapi futamon nem indult el) Amauryt viszont helikopterrel a grazi kórházba kellett szállítani. Sokáig nem lehetett tudni az állapotáról semmit, több külföldi hírportál is súlyos, életveszélyes sérülésekről számolt be.

A minap azonban ő maga jelentette be az instagramján, hogy már jobban van, és elhagyhatta a kórházat:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Amaury Mizera (@amaury_mizera_2)

„Üdv mindenkinek! 
A Red Bull Ring-i Osztrák Nagydíj után tíz nappal végre híreket közölhetek magamról. 
Az első versenyen – ahol a 12. körben (a hosszúkörös büntetés előtt) még tíz másodpercre voltam, és ahol nagyszerűt csatáztam a versenytársaimmal – a kockás zászló után sajnos nekimentem Görbe Somának.
Az ütközés nagyon durva volt, és azonnal elveszítettem az eszméletemet. Helikopterrel a grazi kórház intenzív osztályára szállítottak.
Ma már örömmel jelenthetem be nektek, hogy elhagyom a kórházat, és hazatérhetek Franciaországba. Az állapotom sokat javult.
Még mindig fáradt vagyok, és neurológiailag még mindig nem vagyok rendben. 
Szeretnék köszönetet mondani a pálya orvosi személyzetének, a grazi kórház dolgozóinak, a Red Bull Rookies Cup stábjának, mindenkinek, aki támogatott engem, valamint a partnereimnek és a szüleimnek.
Amint lehet, visszatérek.
A.M#2″

Viñales megfejelte spielbergi futamát egy Ironman versennyel

0

Az Aprilia versenyzője, Maverick Viñales úgy tűnik egy versenyhétvégével nem elégedett meg Ausztriában – egy héttel a spielbergi MotoGP-futam után egy Ironman 70.3 triatlonversenyen indult Zell am See-ben.

1,9 km úszás, 90 km kerékpározás és 21,1 km futás szerepel egy Ironman 70.3 programjában. Az összeadott távok egyébként 70,3 mérföldet tesznek ki, innen kapta nevét a World Triathlon Corporation versenysorozata.

Egy MotoGP-versenyző is elvegyült a triatlonisták között Zell am See-ben: Maverick Viñales a spielbergi GP-n elért 13. helye után Ausztriában maradt a családjával, és részt vett az Ironman 70.3 versenyen.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Maverick Viñales (@maverick12official) által megosztott bejegyzés

A győzelmet a német Frederic Funk szerezte meg a férfiak profi kategóriájában 3:50:24 órás idővel. Viñales az eső ellenére 5:04:56 óra után ért célba, ahol felesége, Raquel és egyéves kislánya, Nina várta. A 27 éves spanyol ezzel a 25-29 éves korosztályában a 49. helyen végzett, összességében pedig 1477 korosztályos versenyző között a 320. helyen végzett.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Maverick Viñales (@maverick12official) által megosztott bejegyzés

Tapasztalatát hasznosítaná a Repsolnál Mir

0

Hivatalossá vált a régóta sejtett információ, miszerint Joan Mir a Repsol Honda versenyzője lesz. Úgy érzi, tud mit vinni oda.

Lassan végleges formát ölt a MotoGP 2023-as rajtrácsa. Ennek a következő lépése az volt, hogy hivatalossá vált egy régóta nyílt titokként kezelt információ. Joan Mir a Repsol Honda versenyzője lett.

Mir úgy érzi, van a tarsolyában egy s más, amit vinni tud Marc Márquez mellé.

Nagyon izgatott vagyok, hogy végre hivatalosan is bejelenthetem, hogy a Repsol Honda versenyzője leszek 2023-tól. Köszönettel tartozom a HRC-nek a bizalomért, és a nekem adott lehetőségért, hogy ezekért a történelmi színekért versenyezhetek. Ki fogjuk használni azt a tapasztalatot, amit az évek során magamra szedtem a Suzukinál. A cél az, hogy a lehető legtöbbet tudjak segíteni a Hondának abban, hogy ismét világbajnok lehessen. Most viszont itt az idő, hogy a rehabilitációmra koncentráljak, hogy az a legjobban sikerüljön, ami után pedig a lehető legeredményesebben fejezhessem be a szezont a Suzukival” – fogalmazott a hivatalos bejelentéssel kapcsolatos tweetjében Joan Mir.

Joan Mir 2019-ben, egyetlen Moto2-es szezon után került fel a MotoGP-be, azóta kizárólag a Suzuki színeiben versenyzett. Első (és egyetlen) győzelmét a japánokkal még 2020-ban szerezte, igaz, az az egy is világbajnoki címhez segítette abban az évben.

Mir jelenleg tizenkettedik összetettben, köszönhetően annak, hogy hatszor is kiesett már idén. A legutóbbi, osztrák futamon elszenvedett bukás ráadásul sérüléssel is járt, erre utalt posztjában a világbajnok.

Hivatalos: Joan Mir 2023-tól a Repsol Honda versenyzője

0

A hír, amelyre mindenki várt: A Honda Racing Corporation büszkén jelenti be Joan Mir szerződtetését.

A 2020-as MotoGP világbajnok már az első teljes Moto3-as szezonjában, 2016-ban világbajnoki ambíciókkal rendelkező tehetséggé vált. 2017-ben a 36-os rajtszámú Hondával megszerezte a legkisebb kategória világbajnoki címét, majd a következő évben a középső géposztályban debütált.

Eddig 12 nagydíjgyőzelmet és 33 dobogós helyezést szerzett. A 24 éves versenyző kétéves szerződéssel a Honda RC213V fedélzetén fog versenyezni a gyári csapatban Marc Márquez mellett.

 

A Red Bull F1-es szakembereit csábította át a KTM

0

Nem ment messzire munkaerőért a 2023-as szezonra a KTM: a szintén osztrák Red Bull F1-es szakemberei érkeznek hozzájuk.

A KTM annak idején még 2017-ben debütált a királykategóriában, 2019 óta pedig a Tech3-vel szatelitcsapata is van. Ez utóbbi egyébként a másik házon belüli márka, a GASGAS arculatát veszi magára a 2023-as szezonra. Az évek során összesen hat KTM-es futamgyőzelem született, Miguel Oliveira és Brad Binder révén.

A további fejlődés érdekében most az osztrákok majdhogynem házon, de minimum országon belül erősítenek. A KTM-hez ugyanis az F1 jelenlegi csúcsistállója, a Red Bull kötelékéből érkeznek majd mérnökök a 2023-as szezonra.

Nem a KTM lesz az egyetlen, aki ezt az utat választja a felzárkózásra a tradicionális nagy gyártók mögé. Az évek során tett már így az Aprilia is, olyannyira, hogy maga a csapatfőnök Massimo Rivola is korábban az F1-ben dolgozott. Egyébként pont az Aprilia volt az inspiráció a KTM számára, erről a márka vezérigazgatója, Stefan Pierer beszélt.

Az Aprilia is hozott F1-es tapasztalatot, és ez nagyon jól sült el számukra” – dicséri a riválist Pierer. „A főnökük (Massimo Rivola) nagyon okos, kedvelem őt nagyon. Ő is a Forma-1-ből jött, és rengeteg hasznos tudást hozott magával. Nagyon örülök, hogy jövőre három európai gyártó lesz két japán ellen, miután a Suzuki kivonul. Imádom, hogy ekkora verseny lesz az európai gyártók között. Emellett pedig le szeretném győzni a japánokat. Ez ennyire egyszerá.

2023-ra a KTM is az Aprilia által kikövezett útra lép rá. Ennek érdekében pedig érkeznek a Red Bull szakemberei – ugyancsak a Forma-1-ből.

Szerencsére nagyon hosszú idő óta kiváló a kapcsolatunk a Red Bull-lal, így tudtuk, hol kell kopogtatni. Több száz, Forma-1-es tapasztalattal rendelkező szakemberük van, ez pedig kulcsfontosságú lesz 2023-at illetően.

A Red Bull Racing versenyzője, Max Verstappen tavaly karrierje első világbajnoki címét ünnepelhette. Idén jó úton halad a címvédés felé, miután előnye tetemes, 91 pontos.

Új formátum és rövidebb versenyek a szuperkrossz-vb-n

0

A szervezők célja a megújuló hétvége-lebonyolítással az a szuperkrossz-világbajnokságon, hogy maximalizáják az akciókat, az izgalmat és a szórakoztatást.

Az SX Global a FIM Szuperkrossz Világbajnokság (WSX) promótere. Ők voltak azok, akik a napokban bejelentették az új formátumot, amely az októberben kezdődő 2022-es szezonnal lép életbe. Ez reményeik szerint több akciót és még több izgalmat nyújt majd. Az új lebonyolítás során több futam és rövidebb versenytávok várnak majd a mezőnyre, amivel ráadásul a szurkolók számára is kevesebb a holtidő egy-egy programpont között.

A hétvége csúcspontja az SX2-ben és a nagyoknál, a WSX-ben is a három főverseny lesz. Az egyes hétvégék végeredményeit ezen három-három futam összesített eredményei adják majd.

A szabályalkotók célja a hétvégék intenzitásának, valamint kiszámíthatatlanságának növelése. Ezzel minden egyes rajt, illetve holeshot alapvető fontosságúvá válik majd. A lebonyolítást tesztelték már a szintén az SX Global égisze alá tartozó AUS-X Open versenyein. Itt ez pozitív fogadtatásra lelt a mezőnytől és a versenyzőktől is.

A WSX emellett egy SuperPole-időmérővel bővül. Ezen az előfutam első 10 helyezettje vesz részt, és meghatározza a sorrendet a főverseny futamain. Az új, innovatívnak szánt hétvége-lebonyolítást a sportprogramok mellett kísérőesemények, így élőzene és motokrossz-bemutató is színesíti.

Minden, WSX-szel kapcsolatos döntéssel az a célunk, hogy a szuperkrosszban rejlő lehetőségeket innovatív ötletekkel bővítsük. Olyan területekre koncentrálunk, ahol még jobbá tehetjük a sportágat. Ez az új versenyformátum ennek a legjobb példája” – mondta Adam Bailey, az SX Global motorsportért felelős ügyvezető igazgatója. „Miközben egy dinamikus jövő felé kormányozzuk a szuperkrosszt, a középpontban mindig a szurkolói élménynek kell állnia. A több futammal a szurkolóknak lehetőségük lesz arra, hogy több akciót láthatnak kedvenc versenyzőiktől az esemény során. A rövidebb versenyek pedig növelik a drámát és az izgalmat, akciódús csatákkal és kevesebb holtidővel.

A WSX hétvégéinek új lebonyolítása

Kvalifikáció: A WSX és az SX2 mezőnyét két külön időmérő kvalifikációra osztják, ahol az egyéni köridők határozzák meg az egyes osztályok előfutamainak sorrendjét. Mindkét kvalifikációs szakasz 10 percig tart. Az utolsó köröket a 10 perc után is be lehet fejezni.

Előfutamok: Ezek határozzák meg a WSX SuperPole-jának sorrendjét, amely kizárólag a WSX-ben lesz. A WSX két előfutamának első öt-öt helyezettje kap helyet a 10 versenyzőt felvonultató SuperPole-ban. Az egyes előfutamok hatodik és tizenegyedik helyezettjei töltik be a 11-22. helyet a főversenyre rajtsorrendjében. Elsőbbséget élvez  az összesítésben gyorsabb előfutam a rajtsorrend megállapításában.

Az SX2 osztályban, a hagyományos szuperkrossz formátumokhoz hasonlóan, az előfutamok határozzák meg a főverseny sorrendjét. A gyorsabb összesített előfutam élvez elsőbbséget, a főversenyre a két SX2-es előfutam célba érési sorrendje váltakozik.

SuperPole: Ennek során (kizárólag a WSX-ben) 10 versenyző vesz részt, a két előfutam első öt-öt helyezettje. Az egyéni időmérés során a SuperPole forduló körideje határozza meg az első 10 helyezett sorrendjét a WSX főverseny futamain.

Főversenyek: Minden egyes bajnoki fordulóban három főversenyen méretik meg magukat a versenyzők. Ezek között csak egy minimális, 5 perces szünet lesz. A három főverseny összesített eredményeiből áll össze a hétvége összesített eredménylistája, a győztessel, a többi dobogóssal és a további helyezettekkel.

Pontok: A szuperkrossz-világbajnokságon a három főverseny mindegyikéért jár pont. Ezek a hagyományos szuperkrossz-formátumokhoz hasonlóan 25-től indulnak, majd 22, 20, 18 és 16, ennél lejjebb pedig 15, majd mindig eggyel kevesebb. Így egy hétvégén összesen maximum 75 pont szerezhető. Ezen kívül ponttal gazdagodik az SX2 leggyorsabb kvalifikálója, valamint a WSX SuperPole-győztese.

Cadwell Park BSB – Buchan dupla a második versenynapon

0

A hétfői versenynap Danny Buchan duplájával végződött, Skinner pedig harmadikként biztosította helyét a Showdown-on. Mozgalmas napon van túl a mezőny Cadwell Parkban, ami a képek tanúsága szerint hatalmas buli volt Toprak Razgatlıoğlu és Andrea Locatelli részvételével.

Második futam

Danny Buchan a 2022-es Brit Superbike Bajnokság hetedik különböző futamgyőztese lett a hétfő délutáni második futamon a Cadwell Parkban, és ezzel a kilencedik helyre lépett előre a tabellán.

A futamot az utolsó előtti körben piros zászlóval zárták, amikor Josh Brookes bukott a hegy tetején.

A futam elején Jason O’Halloran rajtolt a legjobban és vezette a mezőnyt Buchan, Ray és Rory Skinner előtt. Vezetése nem tartott sokáig, Buchan állt az élre. Buchan igyekezett leszakítani az üldözőket, miközben Skinner a harmadik helyre lépett előre, de Ray visszavágott, és az ötödik körben visszaszerezte a harmadik helyet.

Tommy Bridewell is szépen lépkedett előre; a hatodik körben a negyedik helyre ért fel. Buchan egy kis előnyt tudott kiharcolni Ray előtt, aki a hetedik körre odaért a második helyre.

Bridewell a verseny felénél a dobogót vette célba és sikerült is odaérnie a harmadik pozícióba. Az Oxford Products Racing Ducati versenyzője megőrizte előnyét, és a dobogós helyezésével feljött a hatodik helyre a tabellán, megelőzve Tarran Mackenzie-t és Kyle Ryde-ot, akik a 11., illetve a 15. helyen végeztek. Leon Haslam is egyre feljebb küzdötte magát, amikor a piros zászlót előkerült, már a negyedik helyen állt Skinner előtt, Andrew Irwin pedig Peter Hickmant tartotta maga mögött a hatodik helyen.

O’Halloran végül a nyolcadik helyen fejezte be a versenyt, ami azt jelenti, hogy Ray öt pontra zárkózott fel mögé a tabellán. A futamon Glenn Irwin és Tom Sykes zárta a top10-et.

A boldog dobogósok a Superbike világbajnokságból érkező vendégekkel:

Cadwell Park – BSB második futam végeredménye:
1 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW
2 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha 0.815
3 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Ducati 3.944
4 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 1 kör
5 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki 1 kör
6 Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 1 kör
7 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 1 kör
8 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 1 kör
9 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 1 kör
10 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 1 kör
11 Tarran MACKENZIE McAMS Yamaha Yamaha 1 kör
12 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 1 kör
13 Ryan VICKERS FHO Racing BMW 1 kör
14 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 1 kör
15 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 1 kör
16 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 1 kör
17 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 1 kör
18 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 1 kör
19 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 1 kör
20 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 1 kör
21 Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 1 kör
22 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 1 kör
23 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 1 kör
24 James EAST NP Racing Kawasaki 1 kör
Nem ért célba:
Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 1 kör
Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 3 kör
Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 5 kör
Luke HOPKINS Black Onyx Security Honda 7 kör

Harmadik futam

Danny Buchan a Cadwell Parkban kettős győzelmével visszahelyezte magát a Brit Bajnokság Showdown versenyébe, és ezzel megszerezte a „Pirelli Hegy bajnoka” címet.

Buchan a Coppice-ban megelőzte riválisait, és vezetett Bradley Ray, Jason O’Halloran és Tommy Bridewell előtt, de hamarosan hármas csata alakult ki az élen. A BMW-s versenyző ismét megpróbált elszakadni, fokozatosan növelve előnyét Ray előtt. Buchan végül a harmadik futamon is meg tudta tartani előnyét Ray előtt, Bridewell második dobogós helyezése pedig a hatodik helyig vitte előre őt a tabellán, és felzárkózott az előtte álló Glenn Irwinhez.

A negyedik helyért kiélezett csata folyt a versenyen, ahol heten küzdöttek a pozícióért. Leon Haslam megelőzte Rory Skinnert, így a 4-5. pozícióban fejezték be a futamot. Peter Hickman lett a hatodik, aki ezzel egy helyet visszaesett a tabellán a tizedik helyre, miközben Buchan kettős győzelmével a kilencedik helyre lépett előre Snetterton előtt.

Andrew Irwin egy nehezen kiharcolt hetedik helyet szerzett testvére, Glenn előtt, O’Halloran pedig a kilencedik helyen végzett csapattársa, Tarran Mackenzie előtt. Lee Jackson 10 másodperces időbüntetést kapott a rajtnál való kiugrásért, ami miatt a 12. helyen pozícióban látta meg a kockás zászlót.

Cadwell Park – BSB harmadik futam végeredménye:
1 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW
2 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha 1.864
3 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Ducati 3.628
4 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 11.854
5 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki 11.999
6 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 12.362
7 Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 13.023
8 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 13.928
9 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 14.773
10 Tarran MACKENZIE McAMS Yamaha Yamaha 14.962
11 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 15.801
12 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 23.097
13 Ryan VICKERS FHO Racing BMW 24.443
14 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 24.886
15 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 25.173
16 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 25.636
17 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 26.774
18 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 31.713
19 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 38.817
20 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 39.068
21 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 46.322
22 Luke HOPKINS Black Onyx Security Honda 50.329
23 James EAST NP Racing Kawasaki 59.257
Nem ért célba
DNF Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 7 kör
DNF Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 8 kör
DNF Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 14 kör

Még egy hely elkelt a rájátszásban, hiszen Ray és O’Halloran után Rory Skinner is bebiztosította részvételét hétvégi teljesítménye után.

A hétvége további különlegessége a korábban felsoroltakon kívül, hogy a Superbike világbajnokság Yamaha versenyzői is részt vettek a hétfői programban néhány bemutatókör erejéig. Toprak Razgatlıoğlu és Andrea Locatelli is kipróbálhatták, milyen a hírhedt hegyen az ugratás.

Japán versenyzővel tiszteleg a Suzuki Motegiben

0

A szezon végén a Suzuki kivonul a MotoGP világbajnokságból, de búcsúzóul a hazai futamon Japánban még bevetnek egy helyi hőst: A tesztpilóta Takuya Tsuda szabadkártyával fog szerepelni Motegiben.

A Team Suzuki Ecstar hétfőn jelentette be, hogy Takuya Tsuda szabadkártyával indul a szeptember 23-25. között megrendezésre kerülő Japán Nagydíjon. A csapat egy japán versenyzővel, hazai közönség előtt szeretné volna megköszönni a rajongóknak, hogy az elmúlt években támogatták őket, mielőtt a gyártó a szezon végén búcsút vesz a MotoGP világbajnokságtól.

Shinichi Sahara, a Suzuki projektmenedzsere így nyilatkozott:

„Takuya Tsuda évek óta tesztpilótaként részt vesz a GSX-RR fejlesztésében, és nagyon sokat tett hozzá a Suzuki MotoGP projektjének sikereihez, többek között a 2020-as bajnoki címünkhöz. Remélem, Tsuda élvezni fogja, hogy otthon, Japánban, e különleges közönség előtt motorozhat.”

A 39 éves Tsuda, aki többször is dobogón végzett a suzukai nyolcóráson, 2015 óta tesztpilótaként vesz részt a Suzuki MotoGP projektjében. A 2017-es Spanyol Nagydíjon debütált a királykategóriában Álex Rins helyetteseként. A versenyt a 17. helyen fejezte be.

Most Tsuda újra szerepelhet:

„Szeretném megköszönni a Suzukinak ezt a lehetőséget. Az évek során figyeltem a versenyzők teljesítményét a GSX-RR motoron, amelynek fejlesztésében tesztpilótaként részt vettem. Most már nagyon várom, hogy felszállhassak a motorra, és magam is versenyezhessek a japán szurkolók előtt. Mindent megteszek azért, hogy ez a verseny a fejlődésünk csúcspontja legyen.”

Bastianini menedzsere: Ez volt a jó döntés a Ducatitól

0

Carlo Pernat nyilván a saját igazát látja abban, hogy 2023-tól nem Jorge Martín, hanem Enea Bastianini ül a gyári Ducatira Bagnaia mellé.

A 2023-as szezonra vonatkozó pilótapiac egyik legizgalmasabb kérdése az volt, ki lesz a távozó Jack Miller utódja Pecco Bagnaia mellett a gyári Ducatin. Azt nagyon rég tudni lehetett, hogy erre két ember, Jorge Martín és Enea Bastianini pályázik valós eséllyel. A média képviselői sokáig találgattak, ki kerül fel a nagycsapathoz, végül a Ducati választása a szezont kiválóan kezdő, igaz, azóta kicsit a mezőnybe szürkülő olasz lett.

Enea Bastianini menedzsere, Carlo Pernat szerint pedig nyilván ez volt a jó döntés.

A Ducati jól döntött” – szögezi le Pernat. „Megítélhetje mindenki, ahogy akarja, de ez a jó döntés. Jól csinálta a Ducati, hogy kivárt. Sokan talán azt hitték, hogy már meg is van Jorge Martín szerződése 2023-ra.

Bastianini idén már három futamot is nyert, és hatodik összetettben. Jorge Martín összesen két dobogót tud felmutatni 2022-ből és csak kilencedik összetettben.

Ezek az eredmények azt mutatják, hogy Enea egyszerűen jobb szezont fut, mint Jorge. Három versenyt nyert, és sokkal előrébb van nála a tabellán is. Sportszempontból ez egy teljesen logikus döntés volt. A világon mindenki azt hitte, hogy Jorge van előnyben ezért az ülésért, de megváltoztak a dolgok. Azt gondolom, ez pedig kizárólag Jorgén múlt. A tavalyi szezon után tényleg inkább úgy álltak a dolgok, hogy ez az ülés Jorgéé lesz, idén viszont Bastianini miatt kisebb krízisbe is került. Ötször nullázott!