back to top
2025. július 07. 17:28
Kezdőlap Blog Oldal 659

Foggia Moto2-es szerződésről tárgyal

0

Dennis Foggia jelenleg a Moto3-as világbajnoki csatával van elfoglalva, de dolgozik már a jövőjén is. Ez pedig elképzelései szerint a Moto2.

Kifejezetten vegyesek jelenleg Dennis Foggia eredményei, főleg hazai futama óta. Olaszországban például pont kiesett, majd rögtön utána a Katalán Nagydíjon is. A Holland TT-n ugyancsak nem ért célba, így hiába ékelődik ezek közé Silverstone-i győzelem és sachsenringi második hely, a legutóbbi osztrák futam sem sikerült jól számára, amikor csak tizenkettedik lett.

Foggia a hektikus eredménysorának köszönhetően kissé lemaradt, hátránya már 49 pont Sergio García mögött. Viszont így is harmadik, ez pedig, tavalyi összetett második helyét megfejelve, jó ajánlólevél lehet számára a Moto2-be. Dolgozik is ezen a stábjával.

Nagyon pozitív (a szezon összképe)” – mondja Foggia 2022-t értékelve. „Sajnos volt több olyan epizód, aminél nagyon szerencsétlenek voltunk. De ezek nem rajtunk múltak. Viszont elégedett vagyok, mert ha nem voltak ellenségesek a körülmények, ki tudtuk használni a lehetőségeinket. Én mindig 100 százalékot nyújtottam, várva a lehetőségre.

Foggia nem aggódik a vb-csatát illetően sem. „Abszolút nyugodt vagyok, úgy értve, hogy rajtam aztán semmilyen nyomás nincs. Továbbra is egyetlen célom van, hogy a legjobbamat nyújtsam. És szeretnék jól szórakozni. Ez továbbra is a legfontosabb. Ausztria után, ha minden jól megy, könnyebb lesz az élet. De persze ez a világbajnokság, sok minden megtörténhet.

Ez a teljesítmény pedig Moto2-es szerződést érhet Foggia reményei szerint. „Beszélünk Moto2-es csapatokkal, de ezzel kapcsolatban is nyugodt vagyok. Nagyon nehéz kategória, de biztos vagyok magamban, hogy a nagyobb motorral is menni fog. Edzem már egyébként erre a feladatra. Ott a cél majd talán az lehet, hogy legyek stabilan a top 12-ben, aztán majd lehet feljebb lépdelni. De haladjunk lépésenként. Egyelőre itt van még a Moto3 is. Én pedig szeretek üldöző lenni.

Poncharal izgatott Pol Espargaró érkezése miatt

0

Hervé Poncharal és a Tech3 MotoGP alakulata új kihívás elé néz 2023-ban a GASGAS gyári csapataként. A francia különösen izgatott Pol Espargaró érkezése miatt.

A Tech3 negyedik éve áll kapcsolatban a KTM-mel, és 2023-tól Hervé Poncharal versenycsapata ezután GASGAS gyári csapatként indul a motoros világbajnokság királykategóriájában. A motorok megegyeznek majd az RC16-os motorokkal. „A legjobbat fogjuk nyújtani ezeken a motorokon” – ígérte Pit Beirer.

Miért esett a választás tulajdonképpen az eredetileg spanyol GASGAS márkára, holott a Husqvarna már egy évvel régebb óta GP-versenyez a  Moto3-as géposztályban? Tisztázta a Pierer Mobility igazgatótanácsának tagja, Hubert Trunkenpolz: „A GASGAS-t a jövőben inkább motorsportos márkaként pozícionáljuk a csoporton belül. A Husqvarna viszont az a márka, amelyet inkább a városi mobilitás irányában látunk. A GASGAS dinamikus, fiatalos: Húzd a gázt!. Azt hiszem, ez mindent elmond arról, hogy mi a célunk a márkával.”

A Red Bull okán feltűnő kék-ezüst és a KTM márka narancssárgája után, a csapat jövőre a piros-fehér GASGAS márkát képviseli.

Hervé Poncharal lelkendezett: „Amióta csatlakoztunk a Pierer Mobility AG-hoz, szakmai szempontból életem legboldogabb éveit éltem át. Amikor Stefan Piererrel, Hubert Trunkenpolzzal és Pit Beirerrel dolgozol, a cél és a legfontosabb természetesen a verseny. De az estéket is szívesen töltöm ezekkel az urakkal, amikor az üzletről, a stratégiáról és a motorkerékpár-ipar fejlődéséről beszélgetünk. Nagyon-nagyon boldog vagyok, hogy egy európai gyártóhoz tartozhatok. Az európai gyártók összességében felemelkedőben vannak, ezt minden vasárnap láthatjuk a MotoGP dobogóján.”

“Az, hogy a GASGAS teljes értékű gyári csapata lehetek, büszkeséggel tölt el” – hangsúlyozta a francia, aki nemcsak a KTM felső vezetésének mondott köszönetet, hanem az Aspar csapatnak is, akik magasra emelik a GASGAS márkát a kisebb géposztályokban. „Szeretnék köszönetet mondani Jorge „Aspar” Martíneznek és versenyzőinek, akik egyengetik az utat. Nagyszerű munkát végeznek, és mindannyian fejlődtünk. Mindannyian összetartozunk, és örülök, hogy most még közelebb kerültünk egymáshoz.”

A tehetséges versenyzők számára egyébként a GASGAS mostantól a Red Bull KTM-hez hasonlóan karrierlétrát kínál a Moto3-tól a Moto2-n át a MotoGP-ig. Hubert Trunkenpolz ezzel kapcsolatban megerősítette, hogy az Asparral már megállapodtak az együttműködés további három évre történő folytatásáról.

Poncharal nagyon örült Pol Espargaró visszatérésének is a csapatához.

„Nagyszerű éveket töltöttünk együtt tekintett vissza a Tech3 csapatfőnöke. „Mindig is mondtuk, hogy Pol egy igazi harcos. Pol kulcsfigurája volt a KTM MotoGP-programjának, és nagyon örülök, hogy visszatér a családhoz. Alig várjuk, hogy együtt dolgozhassunk vele, és úgy gondolom, hogy ő a tökéletes nagykövete a GASGAS márkának. Olyan ez, mint egy tündérmese – üdv újra itt!”

Poncharal szerint a GASGAS-MotoGP projekt nem is indulhatna jobban. „Egyszerűen boldog vagyok, szeretem a kihívásokat. Ezért vagyok itt, és a versenyzés a kihívásokról szól” – mondta. „És nagyon boldog vagyok, hogy részese lehetek ennek az új kihívásnak.”

Surra év végén elhagyja a VR46 Akadémiát

0

A Moto3-as versenyző Alberto Surra kevesebb mint egy évvel azután, hogy hivatalosan is csatlakozott Valentino Rossi VR46 Riders Academy-hez, bejelentette, hogy a 2022-es szezon végén elhagyja azt.

Alberto Surra hivatalosan csak tavaly szeptemberben csatlakozott a VR46 Riders Academy-hoz, közel egyéves próbaidő után.

„Ez egy szűk csoport, amibe úgymond lábujjhegyen kell belesétálnod, olyan szép és könnyű. A többiek már régóta ott vannak, így az elején nem olyan könnyű. Ettől függetlenül azt kell mondanom, hogy mindenkivel nagyon jól kijövök.” – mondta Surra a SPEEDWEEK.com-nak egy tavalyi interjúban.

Mentora, Valentino Rossi annak idején világossá tette, hogy a tehetség mellett a jellemnek is meg kell felelnie.

„Szeretjük a szimpatikus és művelt srácokat, akik – még ha fiatalok is – tudják, hol a helyük.”

Surra volt az első „szerzemény” a híres tehetségek közül Baldassarri, Bulega és Foggia távozását követően a 2019-es szezon végén, de most a 18 éves torinói elárulta, hogy a jelenlegi szezon végén ő is elhagyja a kilencszeres világbajnok által vezetett csapatot.

„A VR46 Riders Academy-vel eltöltött csodálatos idő után a szezon végén elhagyom a csapatot. Köszönöm mindenkinek.” – írta Surra a közösségi média csatornáin.

A fiatal olasz tavaly a VR46 CIV csapatától a Moto3-as világbajnokságban szereplő Snipershez igazolt, de a 2021-es holland TT-n átvette Filip Salac Hondáját. 2022-ben Surra első teljes világbajnoki szezonját teljesítette, de sérülések miatt a 13 futamból hatot kihagyott. Eddigi egyetlen világbajnoki pontját tavaly Aragónban szerezte.

BSB Cadwell Park – Ray eddig nem talált legyőzőre

0

Cadwell Park nem csak az ugratás miatt különleges, hiszen a Brit Bajnokság mostani fordulója szombattól hétfőig tart, ezen felül pedig egy tradicionális kvalifikációt is tartottak. Bradley Ray eddig legyőzhetetlen a hétvégén.

Időmérő edzések

Rendhagyó módon, a Brit Bajnokság e hétvégéi fordulója szombaton kezdődött, mivel Nagy Britanniában a hétfő ünnepnap, így a versenyhétvége zárónapja is erre a napra esik. Nem ez az egyetlen különlegesség a hétvégében, hiszen a cadwell parki fordulón visszatértek a hagyományos időmérő edzéshez. A kvalifikáció már szombaton elkezdődött a szabadedzéseken, a legjobb 12 versenyző egyenes ágon jutott be a Superpole időmérő edzésre. A többi pilóta egy hagyományos lebonyolítású időmérőn vett részt, ahonnan a legjobb 3 csatlakozott a végső harchoz a legjobb rajtpozícióért. A Superpole időmérésen a legjobb 15 versenyzőnek mindössze egy kör állt a rendelkezésére, hogy mindent kihozzon magából és motorjából, a versenyzők pedig egymást követően gurultak ki a pályára.

Tom Sykes volt az első versenyző, és a hétvégi leggyorsabb körét futotta, ezzel biztosítva a második sorból való indulást a hatodik helyről.

Peter Hickman következett, aki sokáig az élen állt a különleges időmérőn. A BMW versenyzőjét a tizenegyedikként induló Rory Skinner utasította hátrébb először. Skinner olyan időt motorozott, amit úgy tűnt nehéz lesz megdönteni; a hétvége addigi leggyorsabb körét, de Ray mindent beleadott, hogy megszerezze a rajtelsőséget. Ray volt az utolsó előtti versenyző, aki a pályára gurult, a legjobbját az utolsó szektorig tartogatta, ahol gyorsabb fokozatra kapcsolt, és 0,258 másodperccel megelőzte Rory Skinnert.

Skinner csapattársa, Lee Jackson is a győzelemre hajtott, de 0,019 másodperccel lemaradt csapattársától, így Ray és Skinner mellett a harmadik rajtkockából indulhatott az eBay Sprint versenyen.

Danny Buchan indulhatott a második sor elejéről a sprintversenyen, Hickman pedig végül az ötödik helyen végzett. A szombati nap leggyorsabb versenyzője, Tommy Bridewell a nyolcadik leggyorsabb volt. Eközben Ryan Vickers és Andrew Irwin sem tudtak mért kört teljesíteni, mindketten buktak körükön.

Superpole végeredménye:
1 Bradley RAY Rich Energy OMG  Yamaha 1:25.457
2 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki 1:25.715 0.258
3 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 1:25.734 0.277
4 Danny BUCHAN Motorrad BMW BMW 1:25.868 0.411
5 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 1:25.997 0.540
6 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 1:25.998 0.541
7 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 1:26.071 0.614
8 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford  Ducati 1:26.091 0.634
9 Tarran MACKENZIE McAMS Yamaha Yamaha 1:26.327 0.870
10 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 1:26.425 0.968
11 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 1:26.526 1.069
12 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 1:26.558 1.101
13 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 1:26.851 1.394
14 Ryan VICKERS FHO Racing BMW
15 Andrew IRWIN Motorrad BMW BMW
Első futam

Bradley Ray mesterien teljesített vasárnap délután a Bennetts British Superbike Bajnokság eBay Sprint futamán a Cadwell Parkban, megszerezve szezonbeli negyedik győzelmét, amivel felzárkózott a tabellán, a dobogóra pedig Rory Skinner és Danny Buchan állhatott fel.

A második kör után újraindított futam úgy indult, hogy Ray a pole pozíciójából rajtolva az élre állt Skinner előtt, Danny Buchan és Jason O’Halloran pedig szorosan követte őket.

Ray végig teljes gázon ment, végül 0,786 másodperccel megelőzte az üldözőket a célban. A harmadik helyért óriási csata volt. Buchan a hetedik körben megelőzte O’Hallorant, aki a SYNETIQ BMW csapat szezonbeli első dobogós helyezéséért küzdött, és a bajnoki éllovas minden erőfeszítése ellenére sem tudta őt visszaelőzni.

A futam top 3 versenyzője Ray, Skinner és Buchan lett, O’Halloran pedig a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót. Tommy Bridewell az ötödik helyre küzdötte fel magát, megelőzve Peter Hickmant.

Andrew Irwin feljebb tudott lépni; ő Leon Haslammal küzdött a hetedik helyért a záró szakaszon, eközben Glenn Irwin és Josh Brookes is feljebb tudott lépni a sorrendben, velük zárult a top10.

A futamot a második körben piros zászlóval megszakították, miután Dan Jones, Lee Jackson és Takumi Takahashi balesetet szenvedett. Jones-t a pálya orvosi központjába szállították, ahol eszméleténél volt, majd a Hull kórházba szállították további kivizsgálásra és kezelésre.

Az első (sprintfutam végeredménye): 
1 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha
2 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki 0.786
3 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 1.293
4 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 3.340
5 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Ducati 3.667
6 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 8.388
7 Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 12.418
8 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 12.719
9 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 13.136
10 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 14.294
11 Tarran MACKENZIE McAMS Yamaha Yamaha 14.750
12 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 14.833
13 Ryan VICKERS FHO Racing BMW 16.148
14 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 21.701
15 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 25.231
16 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 26.012
17 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 26.384
18 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 26.811
19 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 27.274
20 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 27.781
21 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 35.656
22 Luke HOPKINS Black Onyx Security Honda 42.073
23 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 50.274
Nem ért célba
DNF Tom SYKES MCE Ducati Ducati 2 kör
DNF Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 3 kör
DNF James EAST NP Racing Kawasaki 10 kör

Pol Espargaró: Márquez mindent figyelemmel kísér

0

Pol Espargaró napjai a Hondánál meg vannak számlálva. A gyári csapat pilótája jövőre a Tech3-GASGAS színeiben versenyez majd a MotoGP géposztályban, de előtte még aggódik a jelenlegi motorja miatt.

Spielbergben Pol Espargaró csak a 16. helyen ért célba, egy pozícióval megelőzve csapattársát, Stefan Bradlt, aki a sérült Marc Márquez helyett versenyez a Repsol Hondánál. Egyik gyári Honda-pilóta sem szerzett pontot. A világ legnagyobb motorgyártójának még sokat kell dolgoznia, hogy visszatérjen a dobogóra (utolsó dobogós helyezése: Pol Espargaró 2022-ben Katarban).

Bár Espargaró 2023-ban már nem a Honda versenyzője lesz, de a 31 éves versenyzőt az RC213V technikai fejlesztése foglalkoztatja.

„A Hondának többet kellene foglalkoznia a hátsó kereket érintő problémákkal. Nemcsak a tapadás és a kigyorsítás a gond, hanem a kanyarok bejárata is kritikus. Nem tudok teljes fékerőt kifejteni, mert a hátsó kerék nagyon korán felemelkedik a talajról, ami jelentősen megnehezíti a dolgunkat.”

Amikor Marc Márquez a Red Bull Ringen vendégeskedett, képek készültek róla, amint beszélgetnek Espargaróval. Miről volt szó vajon?

„Ő minden versenyt figyelemmel kísért. Beszél a testvérével, aki szintén ugyanannál a gyárnál versenyez. Rendszeres eszmecserét folytat a szerelőivel is. Sokat gondolkodik azon, hogy mit lehet javítani, és hol vannak a problémák, velem is erről beszélt.Amikor panaszkodtam néhány dologra, igyekezett megoldással szolgálni.”

Dokumentumfilm-sorozat indul a HRC 40. évfordulója alkalmából

0

A Honda Racing Corporation (HRC) 40. évfordulója alkalmából dokumentumfilm-sorozatot indít a versenyzés hátteréről. Az 1. epizód a MotoGP sztárjával, Marc Márquezzel foglalkozik.

1982. szeptember 1-jén alakult meg a Honda motorsport részlege, a HRC. Azóta (de már korábban is) számos győzelmet és világbajnoki sikert ünnepelhettünk a különböző sorozatokban és kategóriákban. Freddie Spencer, Wayne Gardner, Mick Doohan, Valentino Rossi és Marc Márquez voltak a japán gyártó legsikeresebb versenyzői.

A HRC más sorozatokban is nagy diadalokat ünnepelt. John Kocinski és Colin Edwards például több Superbike-világbajnoki címet nyert a Hondának. Legutóbb Ricky Brabec és Kevin Benavides nyerte meg a világ legkeményebb raliversenyét a Honda számára a Dakar-ralin 2020-ban és 2021-ben. Az ötszörös motokrossz-világbajnok Tim Gajser szintén a Hondával együtt szerezte meg az összes címét.

A 40. évforduló alkalmából – amelyet szeptember 1-jén, Misanóban ünnepelnek – a vállalat dokumentumfilm-sorozatot indított. Összesen hat epizódból áll. A novemberi valenciai MotoGP-idényzáróig kéthetente új epizód jelenik meg a YouTube-on.

A pénteken megjelent első epizód, a „Marc” a Honda gyári versenyzőjéről, a MotoGP világbajnokságon szereplő Marc Márquezről szól. A 2. epizód egyébként szeptember 9-én jelenik meg „Stefan” címmel.

Quartararo: Hiába tökéletes a motor, ha a versenyző nem elég jó

0

A Yamaha gyári versenyzője, Fabio Quartararo számára jelenleg minden a tervek szerint halad. A spielbergi második helye után továbbra is kényelmesen vezeti a világbajnokságot. Ezért is érdemelte ki a bókokat.

Fabio Quartararo jóval a világbajnoki második Aleix Espargaró előtt ért célba a MotoGP spielbergi futamán, de Pecco Bagnaia nyerte meg az említett futamot. Így a 20 fordulóból 13 után a tabella a következő: 1. Quartararo 200, 2. Aleix Espargaró 168 és 3. Bagnaia 156 ponttal. Ezzel tovább növelte világbajnoki előnyét, de kire koncentrál a francia?

„A végén a riválisok előtt kell célba érned. Természetesen növeltem az előnyömet Aleix-szel szemben.” – magyarázta a 23 éves versenyző.

„De Silverstone-ban már mondtam, hogy Pecco az utolsó körök embere. Ő az, akit meg kell verni, de igazából két nagy ellenfelem van: ő és Aleix!”

„Meglátjuk, milyen lesz a következő versenyeken. Izgatottan várom Misanót, a tengerentúli futamok is izgalmasak lesznek. Olyan pályákra érkezünk, amelyeket 2019 óta nem láttunk. Két ellenfél a bajnokságban, de a futamokon sokkal több van.”

Aleix Espargaró a MotoGP jelenlegi mezőnyének legjobb versenyzőjének nevezte Fabio Quartararót Ausztriában. Mit mond erről ő maga?

„Nem szeretem megmondani, hogy te vagy-e a legjobb versenyző vagy sem. Tudom, hogy jelenleg a legjobbamat nyújtom, még ha vannak is nehézségeink a motorral.” – terelte kicsit a témát.

„Ezen a pályán sokkal rosszabbra számítottam. Természetesen a Ducati jelenleg nagyon erős, de ez nem csak a motorról szól. Megépítheted a tökéletes gépet, de ha nincs megfelelő versenyződ, akkor elvesztél.”

Végül azonban hízelgőnek találta az Aprilia versenyzőjének szavait:

„Nem akarok felvágni, de persze ez egy kedves bók Aleix részéről.” – mondta mosolyogva Fabio.

Márquez: Arról álmodom, hogy fájdalom nélkül motorozom

0

Marc Márquez esetében zajlik már a rehabilitáció, de még messze az út vége. Ez pedig rengeteg mentális kérdést is felvet.

Marc Márquez a 2022-es szezon elején még a ketttőslátása miatt hagyta ki az indonéz és az azt követő argentin futamot. Visszatért ugyan, de állt még előtte egy jóval nagyobb kihívás. A harmadik műtétje óta is rakoncátlankodó karja. Az Olasz Nagydíj után aztán megszületett a döntés: jöhet a negyedik műtét.

Azóta Márquez nem versenyzett, de még így is ő a legjobb hondás motoros. Persze nagyon szeretne visszatérni, de ez még odébb lehet. A rehabilitáció zajlik, még ha ez nem is feltétlenül a legegyszerűbb mentális szinteken. Erről a HRC „Behind the dream: Marc” című videójában beszélt.

A körülöttem lévő emberek a legfontosabbak ebben a folyamatban. Mert végsősoron ugyanúgy ember vagyok én is. Mert mondhatom én azt, hogy erős vagyok, de ezeknek az embereknek ott kell lenniük, ha valami oknál fogva kétkedni kezdenék mindebben” – mondja Márquez a hozzá legközelebb állókkal kapcsolatban. „Nem maradhat minden rád, néha ki kell adnod magadból ezeket. Kell valaki, akivel szembenézhetsz a problémáiddal.

Első lépésként, talán Márquez lelkét is kenegetve, a nyolcszoros világbajnok részt vett az Osztrák Nagydíjon. „Más szerepben érkeztem ide, más mentalitással. A cél az volt, hogy segítsek a csapatnak. Én is összeültem a meetingekre a mérnökökkel, de pénteken aztán haza is jöttem, mert haladnom kell a rehabilitációval is.

Márquez tűkön ül már a visszatéréssel kapcsolatban – persze nem úgy megy az. „Amikor otthon vagy, nyilván versenyezni akarsz. De ezt otthon kontrollálni tudod. Ha viszont a pályán vagy, az más. Ilyenkor idegesebb leszel. Látod a motorodat, amin ugyan más a rajtszám, de attól még az a te motorod. A csapat sincs egyszerű helyzetben. El kell fogadnunk, hogy mi most nehéz időszakon megyünk át. Dolgozni kell, a lehető legjobbunkat nyújtva, és a jövőben javulni. Szokták kérdezni, álmodok-e arról, hogy megint nyerek. Nem. Egyelőre arról álmodok, hogy fájdalom nélkül tudok motorozni.

„Nem Rossi visszavonulása miatt nézik kevesebben a MotoGP-t”

0

Bár kétségtelen, hogy emblematikus egyéniség távozott, nem Valentino Rossi távozása az oka a csökkenő nézettségnek egy brit szakember szerint.

Valentino Rossi 2021 végén felhagyott aktív motorversenyzői karrierjével. Jelenleg a Doktor autóversenyzőként tevékenykedik, a GT World Challenge rövidebb és hosszabb távú versenyein is indul.

Rossi visszavonulásával egy korszakos egyéniség távozott a paddockból – legalábbis versenyzőként. A csapatok szövetségének (International Race Teams’ Association, IRTA) elnöke, Mike Trimby szerint ez viszont csak egy csepp a tengerben a csökkenő nézettséget illetően.

Mindenki azt mondja, hogy Valentino távozása majd megöli a sportot. Ez viszont egyszerűen nem igaz. Az emberek sokkal nagyobbnak érzékelik ezt a problémát, mint amekkora az valójában” – mondja a Rossi-hatás kapcsán Trimby a BBC podcastjében. „Az igaz, hogy Olaszországban például kisebb volt a nézettség. Ehhez viszont semmi köze nem volt Valentino visszavonulásának. Annak jóval inkább, hogy a promóter majdnem megduplázta a belépőjegyek árát.

Trimby szerint Rossi után is van, illetve lesz élet. „Amikor Kenny Roberts, Barry Sheene, vagy bármilyen nagy sztár abbahagyta, utána is jöttek újak. Nem állt meg az élet. Így lesz ez most is. Fabio (Quartararo) például a semmiből lett óriási sztár, a MotoGP pedig most szinte a legnépszerűbb sport Franciaországban.

Trimby annak idején maga is versenyző volt, majd visszavonulása után a pályák biztonságán igyekezett a maga eszközével javítani vezetőként.

Nagyon jó látni, mennyit fejlődött a versenyzés azóta. Óriási show-t tudunk nyújtani anélkül, hogy komoly veszélybe sodornánk embereket. Az országok pedig sorbaállnak a versenyrendezésért. Így pedig a Dorna nyugodtan lehet szigorú a versenyrendezést illetően.

A versenyrendezésre tehát óriási az igény. Egyvalaki viszont nem lesz már ott. Valentino Rossi.

Alex Lowes: A hőségben mindig ugyanaz a probléma

0

A Superbike-világbajnokság mind az öt gyári csapata kihasználta a barcelonai pályán megrendezett tesztet, hogy felkészüljön a szezon második felének forró körülményeire.

A barcelonai, portimaói és mandalikai futamokon általában meleg van, de Magny-Cours-ban, San Juanban és Phillip Islanden is előfordulhat, hogy az időjárás megvicceli a versenyzőket.

A múlt hétvégi barcelonai teszten, amikor az aszfalt 54 Celsius-fokig melegedett, a versenyzők sokat dolgoztak, hogy ideálisan felkészüljenek ezekre a körülményekre.

Nem csak a hőmérséklet számít, ahogy azt Alex Lowes, a Kawasaki gyári versenyzője a SPEEDWEEK.com-nak elmondta.

„Sok múlik magán az aszfalton is.” – jegyezte meg az angol.

„Indonéziában és Thaiföldön mindig meleg van, így az aszfalt hőmérséklete is nagyon magas. Ott nem érzem rosszul magam. Európában, ahol a pályák megterhelőbbek, és a tapadás alapvetően alacsonyabb, az még inkább csökken, ha meleg van.”

A barcelonai pozitív tanulságok Mandalika esetében is segítenek?

„Talán, de nem feltétlenül.” – vélekedett Lowes.

„A barcelonai pálya egy kicsit furcsa, mert ott sokat kell dőlni. Nem a legjobb hely arra, hogy kidolgozzuk a különböző pályák alapbeállításait. Ha jól érzed magad ott a hőségben, és jól tudod irányítani a motort, az máshol is segíteni fog. Mindig ugyanaz a probléma, hogy a hátsó kerék kipörög, és a motor nehezen irányítható a kanyar kijáratánál, és sok időt veszítesz. A barcelonai teszt során ezt elég jól sikerült kezelni. Sokat dolgoztunk a kormányzással és a hátsó lengéscsillapítóval, és megnéztük, melyik kombináció működik a legjobban – erről szól a tesztelés.”