back to top
2025. július 07. 12:41
Kezdőlap Blog Oldal 660

Uccio Salucci: Rossinak újra motorra kell ülnie

0

Uccio Salucci feltett szándéka meggyőzni Valentino Rossit, hogy próbálja ki öccse Ducatiját. Vajon tényleg ennyire győzködni kell a Doktort?

„Egy ideje már nyaggatom, és fogom is …” – mondta nevetve Uccio.

A Mooney VR46 csapat menedzsere, Alessio „Uccio” Salucci a GPone.com-nak adott interjújában elárulta, hogy elképzelhető, hogy Valentino Rossi kipróbálja azt a Ducatit, amellyel testvére, Luca Marini a MotoGP-ben versenyez:

„Ha ki akarja próbálni … a végén még fogja és viszi!”

„Számomra bármikor kipróbálhatja, amikor csak akarja, még akkor is, ha jelenleg nem látom azt, hogy nagyon kísértésbe esne. Egy olyan versenyző számára, mint ő, egy MotoGP gép kipróbálása nem három kör megtételét jelenti. Valentino Rossi számára ez úgy néz ki, hogy tesztet szervez: tudjuk, hogy nehéz megtenni, de remélem, hogy megteszi. Szeretném, ha kipróbálná a Ducatit. Újra motorra kell ülnie. „

„Az egész helyzet nyomaszt. Tudtuk, hogy Vale visszavonulása nem lesz szép a sportágunk számára.”

A Doktor most a négy keréken bizonyít: „Nehéz bajnokságot választott, minden nap edz, az elkötelezettsége szinte ugyanaz, mint amikor a MotoGP-ben versenyzett. Azonban, ha el akarja vállalni a tesztet … Én már régóta nyaggatom, és fogom is.”

 

Russell: A MotoGP-nek is tesztelnie kellene a sprintversenyeket

0

George Russell a Forma-1-ben már tudja, milyen egy sprintverseny. Szerinte bátor a MotoGP-től, hogy mindenféle teszt nélkül ők is bevezetik.

A nyár egyik legkurrensebb híre a MotoGP-vel kapcsolatban a sprintversenyek 2023-as bevezetése. Erről nem csak a bajnokság paddockjában, hanem az egyetemes technikaisport-világban megvan gyakorlatilag mindenkinek a véleménye.

Fernando Alonso, mint az F1 egyik versenyzője, nemrég, az Osztrák Nagydíjon az Apriliánál vendégeskedett. Szintén F1-es kollégája, a Mercedest vezető George Russell szerint bátor döntés ez a bajnokságtól – azt is elmondta, hogy miért.

Elég bátor döntés anélkül bevállalni ezeket, hogy ki sem próbálták volna” – mondta el Russell a Motorsport.com kérdésére. „Az F1-ben szerencsések voltunk, hogy volt időnk kipróbálni ezeket. Persze a MotoGP egy másik állatfaj. Két keréken nyilván nagyobb lesz az esélye a hibáknak, hogy valaki elesik és összetöri magát. Azt hiszem, nekünk kicsit több a mozgásterünk. Bátor döntés, de nem biztos, hogy rossz, sőt. Az F1-ben jelenleg egy nagyon prosperáló időszakban vagyunk, amiért hálával tartozunk minden illetékesnek.

Nem osztja Russell véleményét a másik rivális, a második vb-címére hajtó Max Verstappen. „Nem fogom élvezni. Sajnálom, nem szeretem őket. Én úgy nőttem fel, hogy a versenyek izgalmai különlegesek, és vasárnap vannak. Ennek pedig így is kellett volna maradnia. A vasárnap a versenynap.

Russell F1-es tapasztalataival ellentétben a MotoGP-s sprintversenyek kivitelezése más lesz. Két keréken ugyanis minden egyes helyszínen lesz majd egy sprintverseny 2023-tól, fele versenytávval, feleannyi pontért.

Dixon zsinórban harmadszor dobogón

0

A Kalex versenyzője, Jake Dixon jelenleg nagyon erős etapot teljesít a Moto2-es világbajnokságban, mivel a GASGAS Aspar Team versenyzője Spielbergben zsinórban harmadszor állhatott dobogóra.

Ismét a harmadik helyet szerezte meg a mindig higgadt Jake Dixon, Jorge Martínez „Aspar” csapatának versenyzője. Az angol a Pedro Acosta, Arón Canet és Augusto Fernández társaságában vívott csatában a harmadik helyet szerezte meg az osztrák futamon.

„Ez egy őrült verseny volt. A rajtnál erős voltam, de aztán a 8. körtől kezdve gondjaim voltak a gumik jó állapotban tartásával.” – magyarázta a világbajnoki hetedik helyezett.

„Ezután kipróbáltam néhány különböző funkciót. A szívem és az elszántságom nem engedte, hogy negyedik legyek ezen a versenyen.”

„Az első próbálkozásom nem sikerült, de aztán az utolsó kanyarban összejött. Nagyszerű volt ebben a pozícióban végezni. Általában nem szoktam nagyon keményen fékezni, de most sikerült.”

 

Aleix Espargaró a sprintversenyekről: Túl nagy a kockázat

0

Aleix Espargaró a hatodik helyen végzett a Red Bull Ringen. A spanyol beszámolt a technikai változtatásokról és beszélt a MotoGP jövő évi új formátumáról.

Az Aprilia versenyzője számára kiábrándítóan indult az osztrák futam, mivel a motorján nem akart bekapcsolni a „startberendezés”. Ennek ellenére a 33 éves versenyző mindent beleadott. A végén még azt is mondta, hogy ez volt pályafutása legjobb versenye.

„A hétvége folyamán változtattunk sok mindenen. A súlyelosztáson, hosszabb lett a motor és csökkentettük a súlypontot. Mindent megpróbáltunk, de nem kimondottan váltak be az újítások.” – hangsúlyozta a világbajnoki második helyezett az interjúban.

„Úgy fékeztem a versenyen, mint egy őrült, nem is tudom, miért nem követtem el egyetlen hibát sem, de a végén tönkretettem vele a gumit.”

„Tudom, hogy pontokat vesztettünk a bajnokságban, de nagyon elégedett vagyok a teljesítményemmel. Nem tehettem mást. Nagyon koncentráltak voltunk a verseny során, és stabil teljesítményt nyújtottunk, de ennyire volt elég.”

„Most már nagyon várjuk Misanót, mert ez is egy nagyon szűk pálya, nem lesz könnyű. Először is túl kell élnünk ezt a hétvégét, mielőtt elmegyünk Aragonba és más pályákra, amelyek jobban fekszenek nekünk.”

A 2023-as új sprintverseny-koncepcióról az Aprilia gyári versenyzőjének további gondolatai vannak.

„Biztos vagyok benne, hogy a MotoGP vezetősége úgy gondolja, hogy egy sprintverseny a legjobb intézkedés a jobb show és a sportág számára. Nem osztom ezt a véleményt, ez az én véleményem. Nem hiszem, hogy ez megoldás lenne. A kockázat túl nagy. 44 futam túl sok a MotoGP osztályban.”

„Azt mondják, hogy ugyanaz a pályaidő, de ez ‘baromság’. Mert az nem ugyanaz, ha egy FP4-en vagy egy versenyen mész. Megpróbálom, és alkalmazkodnunk kell a bajnoksághoz. Most így döntöttek, nekünk kell megbirkóznunk vele, de talán ez egy jó megoldás.”

Puig: A Hondának fiatal versenyző kell

0

A Honda a szezon közben döntött Pol Espargaró ellen, és azóta Joan Mir szerződtetésével próbálkozik. Csak idő kérdése, hogy mikor válik hivatalossá. Alberto Puig az életkorra hivatkozik, mint tényezőre.

Idén semmi sem a tervek szerint alakul a Honda számára. A világ legnagyobb japán motorgyártója az utolsó helyen áll a konstruktőri bajnokságban. A MotoGP tabelláján is csak a 15-18. helyeken állnak a hondás pilóták. Marc Márquez még mindig a legjobb a négy állandó versenyző közül, bár május vége óta nem indult versenyen. Pol Espargaró 42 pontot gyűjtött és a 17. helyen áll.

A spanyol 2023-ban a Tech3 GASGAS csapathoz kerül, a Repsol Hondánál elméletileg Joan Mir veszi át a helyét (de még semmi sem hivatalos!). Miért választaná a Honda a 2020-as MotoGP világbajnokot?

„Pol mindvégig hosszabbítani akart a Hondával, de idén azt mondtuk neki, hogy több időre van szükségünk a döntéshez.” – mondta Alberto Puig, a Repsol Honda csapatfőnöke a DAZN-nak a Jorge Lorenzóval Spielbergben készült interjúban.

„A Honda a családias jelleg miatt igyekszik olyan versenyzőket találni, akik egy kicsit fiatalabbak. Az a feladatuk, hogy fejlesszék a motort, ezért megpróbálnak egy fiatalabb versenyzőt találni, aki egy kicsit tovább maradhat a csapatnál. Senki, aki már elmúlt 30 éves.” – mondta a spanyol.

Joan Mir szeptember 1-jén lesz 25 éves, Pol Espargaró pedig 31.

„Egyetértek azzal, hogy a sebességet tekintve nincs nagy különbség kettejük (Espargaró és Mir) között. Mindketten nagyon gyorsak, és Pol nagyon jó versenyző, de azt hiszem, ebben az esetben a kor lenne a döntő tényező a döntés meghozatalában.”

 

Megvan a Prima Pramac 2023-as versenyzőpárosa is

0

Enea Bastianini gyári Ducatiba való átigazolása után nem meglepő a bejelentés, de a Prima Pramac Ducati csapat is hivatalossá tette 2023-as versenyzőfelállását. 

Miután a Ducati Lenovo Team bejelentette, hogy Enea Bastianini 2023-ban Francesco Bagnaia csapattársaként áll rajthoz, a Prima Pramac Racing megerősítette, hogy Jorge Martin és Johann Zarco alkotja a következő szezonban is versenyzőpárosát. A spanyol és a francia jövőre már a harmadik szezonban lesznek csapattársak.

Paolo Campinoti: „A Prima Pramac Racing csapatfőnökeként nem is lehetnék boldogabb, hogy Johann és Jorge a következő szezonban ismét nálunk versenyzik. Ők ketten nem csak nagyon különleges emberek, hanem ritka tehetséggel rendelkező versenyzők is. Velük már eddig is nagyszerű dolgokat értünk el. Biztos vagyok benne, hogy az idei szezon második felében és a következőben még sokkal többet tudunk majd fejlődni, együtt, ahogyan csak egy ilyen csapat, mint a miénk, képes erre.”

Úgy tűnik a két versenyző a pályán kívül is jó csapatot alkot…

Megvan Joan Mir helyettese Misanóra

0

A Suzuki úgy döntött, hogy a misanói futamon a sérült Joan Mir helyett a 31 éves japán versenyző, Kazuki Watanabe debütál a MotoGP-ben.

A MotoGP 2020-as világbajnoka, Mir a múlt heti Osztrák Nagydíjon egy csúnya highside-balesetben törte el a jobb bokáját.

A Suzuki versenyzőjének 15 nap pihenőt rendeltek el az orvosok a futamot követő hétfői vizsgálatot követően, így a jövő heti misanói fordulóból is ki kell hagynia.

A Suzuki lehetőségei Mir pótlására korlátozottak voltak, mivel a szokásos beugró és hivatalos tesztpilóta Sylvain Guintoli jelenleg nem versenyezhet, miután a Suzuka 8 órás verseny előtt megsérült a csuklója.

Az olasz médiában megjelent hírek szerint a kétszeres MotoGP-győztes Danilo Petruccinak felajánlották a lehetőséget, de ő visszautasította, hogy a Ducatival a MotoAmerica bajnoki címre való törekvésére koncentrálhasson.

A Suzuki ezért kénytelen volt az egyszeres 250-es pontszerző Watanabénak adni egy lehetőséget Misanóban.

Watanabe, aki Guintoli társa a Yoshimura SERT Suzuki endurance csapatnál, még soha nem ült MotoGP gépen, és csak öt Grand Prix-n indult a 250cc/Moto2-es géposztályban 2009-ben és 2010-ben – legjobb helyezése a 14. hely volt a 2009-es Japán Nagydíjon.

„Először is, szeretnék mielőbbi felépülést kívánni Joannak az elszenvedett sérüléséből, remek versenyző, akire érdemes figyelni, és remélem, hamarosan újra a pályán lesz.” – mondta Watanabe.

„Nagyon örültem a lehetőségnek, hogy Misanóban helyettesíteni fogok, csodálatos lesz kipróbálni a MotoGP-motort azon a pályán.”

„Mindent megteszek majd, hogy jól teljesítsek, és visszaadjak valamit a csapatnak, amelytől ezt a lehetőséget kaptam.”

A Suzuki csapatfőnöke, Livio Suppo hozzátette: „Nagyon sajnáljuk, hogy Joan nem tud majd versenyezni Misanóban, és gyors felépülést kívánunk neki!”

„Közben örömmel üdvözöljük Kazuki Watanabét a csapatunkban, aki nagy tapasztalattal rendelkezik a Suzukinál, és erős szezont fut az Japán Superbike Bajnokságban, néhány hete harmadik lett a Suzuka 8 órás versenyen is.”

Hivatalos: Bastianini ül a gyári Ducatira!

0

Megszületett és hivatalossá vált a döntés a gyári Ducatinál: Enea Bastianini lesz a második versenyzőjük 2023-ban.

Rengeteg találgatás volt az elmúlt időszakban, hogy ki lesz Francesco Bagnaia csapattársa a gyári Ducati színeiben: Enea Bastianini vagy Jorge Martín. A találgatásoknak ezennel vége, az olasz márka bejelentette, hogy Enea Bastianini öltheti magára a vörös ruhát és versenyezhet gyári gépük nyergében 2023-ban.

A Speedweek.com értesülései szerint a Ducati azért választotta Enea Bastianinit, mert a tavalyi GP21-es motorral idén három futamot nyert. A rivális Jorge Martín a 2021-es spielbergi futam óta azonban nem tudott győzni. Olaszországban nemrégiben olyan pletykák terjedtek el, hogy a spanyolnak jobb esélyei lehetnek, mert a Ducati nem feltétlenül akar két olaszt a Lenovo csapatában. Ezek a híresztelések nem bizonyultak igaznak, teljesen olasz gyári csapattal fog versenyezni a bolognai márka jövőre.

Bastianini a hétvégi spielbergi futamot idejekorán fejezte be keréksérülése miatt. A verseny utáni nyilatkozatban még azt mondta, nem tudja hol folytatja jövőre.

A mostani bejelentés értelmében, Jorge Martín a Prima Pramac Ducati színeiben gurul pályára 2023-ban is a királykategória küzdelmeiben.

Íme a Ducati bejelentése a Twitteren:

Enea Bastianini: „Nagyon örülök, hogy a jövő évtől kezdve a Ducati hivatalos csapatának színeit viselhetem. Ez volt az álmom, és most valóra vált. A MotoGP-ben eltöltött két év alatt rengeteget tanultam és fejlődtem, és hiszem, hogy a Ducati Lenovo csapat mérnökeivel és embereivel csak fejlődhetek! Szeretném megköszönni Claudiónak, Giginek, Paolónak és Davide-nak, hogy bíztak bennem és megadták nekem ezt a hihetetlen lehetőséget. És szeretném megköszönni Nadiának és az egész Gresini csapatnak is a nagyszerű támogatást, amit kaptam tőlük ebben a csodálatos közös szezonban. Megpróbálom a lehető legjobban zárni a 2022-es szezont, mielőtt teljes elkötelezettséggel és csapatszellemmel nekivágok az új kalandomnak, mint gyári Ducati versenyző.”

A Gresini csapata is nagyon büszke versenyzőjére:

Luigi Dall’Igna: „Nagyon boldogok vagyunk, hogy Bastianini 2023-ban a gyári csapatban versenyez. Enea egy nagyon tehetséges versenyző, és sokat érett a Ducatival töltött két év alatt. Gyorsan tudott fejlődni, a MotoGP-ben való debütáló évében két dobogós helyezést szerzett, majd idén három gyönyörű győzelmet aratott a Gresini csapatával Katarban, az Egyesült Államokban és Franciaországban. Meggyőződésünk, hogy jövőre a Ducati Lenovo Team gyári versenyzőjeként újabb lépést tehet előre, és minden versenyen a főszereplők között lesz. Nem volt könnyű döntés, mert mind Enea, mind Jorge Martín két nagyon gyors fiatal versenyző, ezért mindkettőjüknek ugyanazt az anyagot és technikai támogatást biztosítottuk. Biztosak vagyunk benne, hogy mindketten képesek lesznek megmutatni nagyszerű tehetségüket a pályán.”

Morbidelli: Ausztriában jó dolgok történtek

0

A legutóbbi három futamból immár másodszor fordult elő az, hogy Franco Morbidelli pontot sem szerzett. Az olasz viszont alapvetően nem elégedetlen.

A számok alapján továbbra sem megy. Franco Morbidelli legjobb eredménye 2022-ben még mindig az özönvízben megrendezett Indonéz Nagydíjon összehozott hetedik hely, az idén összeszedett 26 pontjának közel egyharmadát ott szerezte, kilencet. Míg Fabio Quartararo éppen növeli az előnyét az összetettben, ami már 32 pont Aleix Espargaróval szemben, „Morbido” mindössze a tabella tizenkilencedik helyén áll.

És ahogy két futammal ezelőtt Hollandiában, legutóbb az Osztrák Nagydíjon sem sikerült célba érnie. Ezzel együtt Morbidelli tudott pozitívumokat találni a spielbergi versenyben.

Frusztrált vagyok, mert ott a hatos kanyarban az az én hibám volt” – mondja Morbidelli. „Ahogy a heteshez tartottam, a hatosban nagyon lesodródtam az ideális ívről. Gondolom, ott összeszedhettem valami koszt, aztán elszállt az eleje.

Pedig jóval több lehetett volna ebben Morbidelli szerint. „Kár ezért, mert erősnek éreztem magam. Nyilván nem annyira, mint Fabio, az ő tempója hihetetlen volt. De úgy érzem, utolérhettem volna az előttem lévő bolyt. Miguelt például már meg is előztem. Ott tudtam lenni, és ez mindenképp pozitív.

Az olasz szerint úgy voltak biztató jelek a hétvége során, hogy az osztrák pálya egyébként a Yamahának még csak nem is fekszik.

Tudtuk, hogy a pálya nem fekszik igazán a Yamahának. Szóval üdítő volt látni, ahogy az elvégzett munka kifizetődik. Lépünk előre egy olyan pályán is, ami nehéz számunkra. Top 10-es volt a tempónk a warm-upon is. Harcolni tudtunk a Q2-ért. Szóval jó dolgok történtek a hétvégén.

Marini: A sprintversenyek mellett még kevesebb időnk lesz

0

A Ducati versenyzője, Luca Marini számára a Red Bull Ringen rendezett futam nagy sikerrel zárult. Az olasz a MotoGP-futamon elért legjobb eredményét, a 4. helyet érte el.

Az osztrák hétvége után Luca Marini, a Mooney VR46 Racing Team versenyzője a 13. helyen áll a MotoGP összesített tabelláján. Még hét verseny van hátra a szezonból, a következő a San Marinó-i lesz Misanóban. Ott Valentino Rossi testvére tavaly a harmadik helyre kvalifikált, a versenyen pedig kilencedik lett. Hogy sikerül vajon a jövő hét?

„Tavaly azért álltam az első sorban, mert a pálya a kvalifikáción még nedves volt.” – magyarázta Marini.

„Nem tudom, hogy normális körülmények között működött volna-e. Idén minden más, úgyhogy majd meglátjuk, hol tartunk.”

„Nagyon fontos lesz, hogy már pénteken jól rajtoljunk, hogy egyenesen a Q2-be kerülhessünk. Ha aztán jó kvalifikációs tréningünk lesz, akkor bármi lehetséges.”

„Úgy érzem, hogy egyre inkább az élre kerülök. Persze ez a rajtpozíciótól is függ, de az én megérzésem jó. Azt hiszem, változtatnunk kell a motoron, hogy 100 százalékos teljesítményt nyújthassak, de egyre közelebb és közelebb kerülünk.” – mondta a Ducati versenyzője.

„Azt hiszem, meg kell várnunk a misanói tesztet, mert egy átlagos GP-hétvégén nincs időnk.” – hangsúlyozta Marini utána.

„Spielbergben lehetetlen volt előrelépni, mert sok dolgunk volt a gumikkal, nagyon furcsák voltak, mert más burkolatot használtunk. Az elektronikán is dolgoznunk kellett, így kifutottunk az időből, hogy a motoron dolgozzunk.”

Jövőre még kevesebb idő lesz a gyakorlásra, mivel szombaton sprintverseny lesz.

„Igen, ez egy katasztrófa. Remélem, hogy egyike leszek azoknak a srácoknak, akiknek már a szezon kezdetén tökéletes lesz a beállításuk. Akkor az egész idényben nem kell semmit sem változtatni. Ez tényleg sokat számít, mert az idő nagyon szűkös. Hétvégén tényleg csak a gumikra és az elektronikára koncentrálhatsz, a motor ugyanolyan marad.”

„A gyártók színvonala a legmagasabb szinten van. Nem lehet valami teljesen újat kitalálni. Azt hiszem, az idei évről a jövő évre nem lesz óriási a lépés. Talán még az aerodinamikával lehet játszani, de egyébként ez a maximum. Hacsak nem változtatják meg a szabályokat.”