back to top
2025. július 07. 07:58
Kezdőlap Blog Oldal 661

Márquez: Ne higgyétek, hogy a pilótaváltás megoldja

0

Marc Márquez meghatározta céljait és elvárásait a Honda felé. Eközben azzal is tisztában van, hogy ez az utolsó esélye a karját illetően.

A Repsol Honda versenyzője, Marc Márquez egyre közelebb kerül a visszatéréséhez, szerda este érkezett a hír, hogy újra engedélyt kapott a motoros edzések megkezdésére. Ez mindenképpen pozitív fejlemény, és a nyolcszoros világbajnok teljes mértékben arra összpontosíthatja figyelmét, hogy minél hamarabb visszatérhessen a királykategória küzdelmeibe.

A Honda nehéz időszakon van túl, hiszen a katari nyitónap óta nem sikerült dobogós helyezést elérni, miközben a júniusi Német Nagydíjon 40 év után először nem szereztek bajnoki pontot. A sztárjuk távolléte sem segített a helyzeten. Eközben a spanyol nemrég megkérdőjelezte a projekt jövőképét. Egy dolog azonban egyértelmű, ha Márquez végül visszatér, egy győztes motort akar. Ha ez nem így lesz, akkor utalt arra, hogy esetleg meg kell vizsgálnia a lehetőségeit.

„Ez a Hondától függ, mennyit adok nekik? Két évet, ami még hátra van a szerződésemből. Nem fogom letagadni. Mindig azt mondom: ‘A Honda az Honda, álmaim márkája’. Nagy tiszteletet adtak nekem, és nagyon hálás vagyok mindenért, amit tettek, de amíg versenyzem és úgy gondolom, hogy jó szinten vagyok, addig győztes projektet akarok. Ha nem…” mondta Márquez nemrég Izaksun Ruiznak a spanyol DAZN műsorszolgáltatótól.

Márquez nem fejtette ki bővebben ezeket a megjegyzéseket, de úgy tűnik, hogy egy újabb hosszú kihagyás nem tudja elnyomni a vágyát, hogy a legjobb legyen, ha végül visszatér. Azt is bevallotta, hogy a kihagyás mentálisan legalább olyan nehéz volt, mint fizikailag. Sok kívülálló azt találgatta, hogy a sérülései miatt talán úgy dönt, hogy szögre akasztja bukósisakját, és saját nagyapja is ezt javasolta neki, de Márquezt keményebb fából faragták.

„A nagyapám azt mondta nekem: ‘Ejj, hagyd már, van elég, amiből élhetsz, amit tettél, megtetted, hagyd abba’. Megígértem a nagyapámnak: „Ígérem, ez az utolsó esélye a karomnak”. Mondtam neki, hogy ha ez nem sikerül… nincs több esély. Mentálisan nehéz: leveszik a hevedert, elkezdem mozgatni a karomat, fel tudok emelni egy normális poharat, és meg tudok enni egy darab húst anélkül, hogy felemelném a könyökömet. Most már úgy eszem, mint egy normális ember, csak apróságok. Egy éve nem emeltem fel a karomat 90 fokban. Már két topon vagyok, de lesznek mélypontok, ez előfordul.”

A Repsol Honda ásza a hétvégén Ausztriában a csapat bokszában is jelen volt, és figyelte a Red Bull Ringen zajló eseményeket. Múlt csütörtökön külön médiabeszélgetést tartott, ahol őszintén és mélyrehatóan beszélt a Honda jelenlegi projektjéről, és arról, hogy szerinte mennyire szükség van a jövőkép átalakítására, ha vissza akarják állítani státuszukat a MotoGP kategóriában.

„Nincs elveszve, de olyan ponton van, ahol nagyon könnyű lenne pánikba esni. És amikor pánikba esel, a pillanat hevében hozol döntéseket, gyors döntéseket, amelyeket később megbánhatsz. A jó dolog az, hogy a csapatban nincs senki, aki bekötött szemmel járna. Mondtam nekik: Ne higgyétek, hogy a pilótaváltás megoldja a problémát” – folytatta a beszélgetést Ruizzal.

„Ez nem katasztrófa. Olyan, mint egy kirakós játék, minden darab az asztalon van, és néhány darab megfordul. Nem akarom senki fejét venni, de a munkamódszerekben az az érzésem, hogy információk vesznek el, nagyon jó ötletek, csak azért, mert… Nem tudom, az e-mailek néha elvesznek.”

A HRC versenyzője úgy véli, a japán csapatnak „koncepcióváltásra” van szüksége ahhoz, hogy újra a csúcsra jussanak

Ami a 2023-as évet illeti, Márquez célja, hogy újra győzni tudjon. Ahogy a MotoGP-ben gyakran mondják, az első riválisod a csapattársad, és bár még nem tudjuk, ki lesz a következő csapattársa, a spanyol nem várja tátott szájjal, ő újra a legjobb akar lenni.

„Az a célom, ha jön egy új csapattárs, hogy legyőzzem őt. Nem érdekel, hogy újonc vagy világbajnok, mint Mir. Azt akarom, hogy a boksz egyik vagy másik oldala, de mindkét motorral nyerjen, ahogy 2013-ban is volt, amikor én jöttem.”

Dovizioso visszatekint pályafutására

0

A Yamaha versenyzője, Andrea Dovizioso pályafutása utolsó nagydíja előtt áll. Misanói futama előtt visszatekintett karrierjére.

A SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában Andrea Dovizioso beszélt néhány olyan tényezőről, amelyek fontos szerepet játszottak GP-karrierjében. A pályákról, a motorokról és a csapattársakról. A 36 éves olasz számára tíz nap múlva, 346 futam után ér véget a motoros világbajnoki karrierje.

Szerinted hiányzik valami jelenleg a MotoGP osztályból?

“A MotoGP megváltozott. Ma már a sebességgel nyerhetsz versenyt. Nehéz sok előzési manővert bemutatni, mert mindenki gyors, és inkább a köridőkkel játszol, mint a versenystratégiával vagy a gumifogyasztási stratégiával. Ha gyors vagy az edzéseken, akkor már megtaláltad azt a sebességet, amit többé-kevésbé meg tudsz tartani a versenyen. Ez a gumicserék következménye. Egy kicsit jobban nyomhatod, mint korábban, és a végéig tarthatod a hasonló tempót. Ezért van az, hogy most kevesebb a küzdelem a MotoGP-ben. Sok az aerodinamika, és ez nem segíti az előzéseket. Nem akarok negatívan beszélni róla, egyszerűen csak a változást látjuk.”

Nagyon sok pályán versenyeztél 21 szezonban, melyik pálya tetszett a legjobban?

‘Több is van, mint egy. Szerintem Mugello őrületes. A mugellói győzelemért vívott csatát (2017) soha nem fogom elfelejteni, nagyszerű volt! Sajnos idén nem voltam versenyképes, és nem volt olyan jó, mert nem volt sok néző. Ez egy szokatlan Mugello volt, nagyon furcsa. Ha a pálya vonalvezetéséről beszélünk, Malajzia nagyon-nagyon jó. Ott nyertem 2016-ban és 2017-ben esőben. Katar nem egy rendkívüli pálya, de ott mindig versenyképes voltam. És amikor versenyképes vagy, az mindig jó. Szóval el tudod képzelni, milyen volt idén!”

Rengeteg csapattársad volt, Dani Pedrosa és Casey Stoner a Repsol Hondánál, Nicky Hayden a Ducatinál, Cal Crutchlow a Tech3 Yamahánál és a Ducatinál, Andrea Iannone és Danilo Petrucci a Ducatinál, Valentino Rossi a Petronas Yamahánál és Darryn Binder a WithU RNF-nél. Ki volt a legjobb csapattársad?

„A legjobb csapattársam…”

És még Jorge Lorenzót is elfelejtettem…

„Miért felejtetted el Jorge Lorenzót? Nehéz csak egyet megnevezni, mert sokakkal volt jó kapcsolatom. Nicky igazán különleges volt, mert Nicky, az cask Nicky. Egy igazi amerikai. Nyugodt és mégis érzelmes. Nem akarok neveket mondani. Sok csapattársamról van jónéhány jó dolog. De nem mindenkitől. Voltak negatív dolgok is, mert ez normális, amikor egymás ellen versenyzel. Nehéz barátkozni.”

Versenyeztél a Honda RC213V-vel, a Yamaha M1-gyel különböző korszakokban és a Ducatival 2013-tól 2020-ig. Melyik volt a legjobb motor, amivel valaha is pályára gurultál?

„A legjobb motoron ülni egy dolog, de a legjobb motor mindig az, amin a legjobb eredményeket érted el. Van egy különbség. A legjobb eredmény akkor születik, ha a motor és a te kombinációd jó az ellenfelekhez képest. Ez nem azt jelenti azt, hogy ez a legjobb versenygép, amivel valaha is mentél. De 2018-ban volt a legjobb érzésem egy motorral. Sajnos a szezon elején volt két nullázásom, ami teljesen megváltoztatta a bajnokságot. Nem tudtam a végéig harcolni. Ez volt a legjobb szezonom. Őrült futamokat teljesítettem. Amikor jó érzésem volt, eldöntöttem, hogy valami mást fogok csinálni és meg tudtam tenni. Ez egy kicsit szokatlan volt. Nem normális, amikor vasárnap felkelsz, és azt mondod magadnak: „Ma lesz az én napom”. Nem volt normális, de nagyon jó volt.”

Viñales: Nem lehet minden nap karácsony

0

Két egymást követő dobogó után a harmadik futam már jelentősen félrement Maverick Viñales esetében. Több tényezőn múlt ez.

Németországgal kezdődően fokozatosan egyre inkább javuló tendenciát mutatott Maverick Viñales. Bár a Sachsenringen még műszaki hiba miatt kiesett, látszott, egyre inkább alakul a tempója. Ezt a következő két futamon, a holland TT-n, majd Silverstone-ban aztán dobogóra is tudta váltani. A legutóbbi futam, az Osztrák Nagydíj aztán megint nem sikerült túl jól Viñales 13. helyével.

Egyszerűen nem bíztunk a közepes gumiban a hétvégén” – mondja lemondóan Viñales. „A közepes hátsó gumi pedig egyértelműen hiba volt, jókora hiba. Végsősoron kockáztattunk, de ez nem jött be. Nem lehet minden nap karácsony. Keményebben kell dolgoznunk, főleg a hétvégék elején, pénteken, hogy jobban megérthessük őket és legyen róluk elég adatunk. Találtunk viszont sok pozitív dolgot, például a vezetési stílusomban is, ezekre lehet majd építeni.

Nem csak Viñales szenvedett a gumikkal, Pol Espargaró sem találta a tapadást. „Nehéz versenyünk volt, folyamatosan szenvedtünk a tapadással és a féktávok megtalálásával. Nem tudtunk úgy versenyezni, ahogy szerettünk volna, nem is jött az eredmény. De dolgoznunk kell tovább. Misanót remélhetőleg jobban tudjuk majd élvezni.

A csapattárs, Aleix Espargaró számára sem alakult túl jól az Osztrák Nagydíj, a jobbik apriliás is csak hatodik lett. Espargaró hátránya így 32 pontra hízott Fabio Quartararóval szemben. Viñales 85 szerzett pontjával tizenegyedik összetettben.

Márquez: Győztes motort akarok, és ez a Hondán múlik

0

Dolgozik a visszatérésen Marc Márquez, a fizikuma ezt egyre inkább lehetővé teszi. A dolog másik fele viszont egy Márquezhez méltó motor a Hondától.

A legfrissebb hír Marc Márquez egészségével kapcsolatban az, hogy immár emelheti a rehabilitációhoz szükséges edzések intenzitását. Ez talán már egy egyre inkább közeledő visszatérést sejtet. Ezzel párhuzamosan viszont a Honda rettenetesen szenved minden csapat minden motorosával. Ez pedig nem biztos, hogy a legcsábítóbb perspektíva a nyolcszoros világbajnok számára.

A jövőm a Hondától függ” – szögezi le Márquez a spanyol DAZN kérdésére. „Két évem van még a szerződésemből. A Honda az Honda, ez álmaim márkája. Hálás is vagyok nekik. Van még két év a szerződésemből. Viszont amíg úgy érzem, hogy megvan hozzá a szintem, addig azt akarom, hogy a motor, amin ülök, szintén győztes legyen. Ez pedig szintén a Hondán múlik.

Hogy mennyire jó választás még Marc Márquez számára a Honda, azt öccsén, Álexen közelről is megnézheti majd, aki az LCR-t otthagyva 2023-tól a Gresini versenyzője lesz. Meglesz rögtön az összehasonlítási alap a Ducatival.

Nekem egy győztes motorra van szükségem. A Hondának pedig meg kell találnia az újtát. Ki tudja, a régi stílusú Márquez-motor nem is működne már ma. Azok a motorok kicsik voltak, alacsonyak és agilisak, a mostaniak pedig nagyok, robusztusak és hosszúak. Nem tudom, nem én vagyok a mérnök. Én csak annyit tudok mondani, hogy elmondom nekik, mi a motor gyenge pontja, hol vesztünk a többi gyártóhoz képest.

Márquez még nem fért hozzá az új fejlesztésekhez. „Nem, még nem tudtam őket kipróbálni, de ne felejtsük el, én Mugellóban ültem motoron. Az egy nagyon, nagyon macerás motor volt. Sok munka lesz vele, nem kicsi a baj.

Marini: A kevesebb edzés katasztrófa lesz

0

A Ducati versenyzője, Luca Marini spielbergi 4. helyezésével eddig legjobb MotoGP eredményét érte el. A jövőben még ennél is többre számít.

Az osztrák versenyhétvége után a Mooney VR46 versenyzője, Luca Marini a 13. helyen áll a MotoGP összesített tabelláján. A szezonból még hét futam van hátra, a következőt haza pályán, Misanóban teljesíti. Ott Valentino Rossi testvére tavaly a harmadik helyről indulhatott, a versenyen pedig kilencedik lett.

„Tavaly azért indultam az első sorból, mert a pályán a kvalifikáción még voltak nedves foltok” – magyarázta Marini az interjúban. „Nem tudom, hogy ez normál körülmények között sikerült volna-e. Idén minden más, szóval majd meglátjuk, hogy hol végzünk.”

Az olasz hozzátette: „Nagyon fontos lesz, hogy már pénteken jól kezdjünk, hogy egyből a Q2-be kerülhessünk. Ha aztán egy jó kvalifikációt teljesítünk, akkor bármi lehetséges.”

„Úgy érzem, hogy egyre előrébb kerülök. Persze ez a rajtpozíciótól függ, de az érzés jó. Azt hiszem, változtatnunk kell a motoron, hogy 100 százalékos állapotban mehessek. De egyre közelebb kerülünk” – mondta a Ducati versenyzője.

„Azt hiszem, meg kell várnunk a misanói tesztet, mert egy átlagos GP-hétvégén nincs időnk” – hangsúlyozta Marini. „Spielbergben lehetetlen volt előrelépni, mert sok dolgunk volt a gumikkal, nagyon furcsák voltak, mert más burkolatot használtunk. Az elektronikán is dolgoznunk kellett, így kifutottunk az időből, hogy a motoron dolgozzunk.”

Jövőre még kevesebb lesz az edzésidő a szombati sprintfutam beiktatása miatt. „Igen, ez egy katasztrófa” – válaszolta Marini. „Remélem, azon versenyzők közé fogok tartozni, akiknek már a szezon elején tökéletes lesz a beállításuk. Akkor az egész évadban nem kell majd változtatnom semmin. Ez tényleg sokat számít majd, mert az idő nagyon szűkös. A hétvégéken tényleg csak a gumikra és az elektronikára lehet koncentrálni, a motor ugyanolyan marad.”

Tehát Marini reméli, hogy a motor nem fog változni? „A gyártók színvonala a csúcson van. Nem lehet valami teljesen újat kitalálni. Szerintem az idei évről a jövő évre nem lesz óriási a lépés” – mondta az olasz versenyző. „Talán az aerodinamikán lesz több változás, de egyébként a maximumon vagyunk. Hacsak nem változtatnak a szabályokon.”

Jarvis: Franky marad, a többi badarság

0

Még akkor is, ha az eredmények sok kívánnivalót hagynak maguk után: Franco Morbidelli 2023-ban is a Yamaha gyári csapatában versenyez majd Fabio Quartararo mellett.

A Monster Energy Yamaha csapat Fabio Quartararóval továbbra is vezeti a MotoGP világbajnokságot. A franciát már legalább két éve vitathatatlanul a mezőny legjobb versenyzőjének tartják. Egyértelműen túlszárnyalja márkatársait. Mindazonáltal „Franky”, a 2020-as MotoGP világbajnokság második helyezettje a következő szezonban is együtt fog szerepelni Quartararóval.

„Remélem, Franco hamarosan javulni fog, és visszatér 2020-as formájához.” – jegyezte meg Lin Jarvis.

Az olasz médiában az utóbbi időben sok találgatás látott napvilágot arról, hogy Morbidelli elhagyja a Yamahát, és a WithU-Aprilia RNF-hez szerződik.

A Yamaha azonban továbbra is hűséges Morbidellihez, még akkor is, ha a világbajnoki tabellán a kiábrándító 19. helyre csúszott vissza. A 2017-es Moto2-es világbajnok 13 versenyen mindössze 26 pontot gyűjtött, a spielbergi baleset pedig az ötödik nullázását eredményezte ebben a szezonban.

„Franky marad. A többi badarság.” – oszlatott el minden kétséget Jarvis.

 

Vietti: Ez a bukás tönkretette az egész hétvégi munkánkat

0

Celestino Vietti számára szerencsétlenül ért véget a Moto2-es verseny a Red Bull Ringen. A Mooney VR46 csapat versenyzője a második hely megszerzésére tett kísérlete közben bukott, és így elszalasztotta a 20 világbajnoki pont bezsebelésének lehetőségét.

A szezon kezdete után Celestino Vietti számított a Moto2-es kategória egyértelmű favoritjának. Három versenyen két győzelmet aratott, és egyszer második lett. Azóta azonban egyre nehezebbé vált a szezon a Mooney VR46 csapat versenyzője számára. Legutóbb Barcelonában állt dobogóra, azóta kétszer nullázott.

Tíz körrel a vége előtt Vietti, aki a rajtrács 7. helyéről a 3. helyre küzdötte fel magát, üldözőbe vette Somkiat Chantrát. Miközben megpróbálta megelőzni őt, a 20 éves versenyző a 3-as kanyarban elesett. Visszaállt a versenybe, de végül a bokszutca felé kellett vennie az irányt.

„Nehéz vasárnap volt, és ez a hülye hiba tönkretette az egész hétvégi munkánkat.” – jegyezte meg Vietti.

„Nagyon sajnálom a csapatot, nagyszerű munkát végeztek. A motor tökéletesen működött, és erős volt a tempóm. Ez még bosszantóbbá teszi a bukást.”

Mivel világbajnoki riválisai, Ai Ogura és Augusto Fernández értékes pontokat gyűjtöttek az első, illetve az ötödik helyezéssel, Vietti lemaradása a világbajnoki tabellán tovább nőtt. A világbajnokságot vezető Ogura mögött már 27 pont a lemaradása.

 

Bastianini: Még nem tudom a jövőmet

0

Enea Bastianini hiába húzta be a pole pozíciót Spielbergben, a futamon nullázott. Nyilatkozatában elmondta mi okozta kiesését.

Enea Bastianini négy év után először indult világbajnoki futamon az első rajtkockából, de a pole pozíció nem hozott neki szerencsét. A Gresini versenyzője az ötödik körben épphogy visszatért Jorge Martin elé a harmadik helyre, amikor gondjai támadtak az első kerekével.

„Jól mentünk, a saját tempómat motoroztam, és hagytam némi távolságot Peccónak és Jacknek, hogy kontrollálni tudjam az első gumi hőmérsékletét” – mesélte az olasz. „Martin manőverével, ami egy kicsit buta volt, időt vesztettünk, de utána újra megelőztem őt és a saját ritmusomban mentem. Azonban aztán a 9-es és 10-es kanyar között a kerékkel nekiütköztem a kerékvetőnek, és a felni megsérült. Az első gumiabroncs légnyomása lement, és a versenyemnek vége lett. Ez balszerencse volt.”

„Kár a nullázásért – sóhajtott a háromszoros szezongyőztes. „Kellemetlen, amikor a dobogóért vagy a győzelemért küzdhettél volna – a dobogóért biztosan, talán a győzelemért is. Versenyképes voltam ma, és azt hiszem, tudtuk volna tartani Pecco, Quartararo és Miller tempóját. Most így alakult, de a következő versenyen visszatérünk” – tekintett előre az olasz a két hét múlva Misanóban megrendezésre kerülő hazai futamára.

Misanót a Ducati illetékesei is többször emlegették a második gyári pilóta bejelentésének határidejeként. Ez még érdekesebbé tette a megfigyelők számára Bastianini és Martin párharcát a Red Bull Ringen. „Nem hiszem, hogy ezen múlik a jövőnk. Mindig jó vele küzdeni. Jorge nagyon versenyképes volt ma és nagyon agresszív is, de ezt tudjuk, ez normális” mondta Bastianini. „Még nem tudom a jövőmet, Misano előtt vagy utána fogjuk megtudni. Úgy kell folytatnunk, ahogy ezen a nagydíjon tettük.”

Redding: A motor -és kerékpárverseny sok mindenben hasonlít

0

A motorversenyzők nagy része a kerékpározást is előnyben részesíti szabadidejében. Nincs ezzel másképp Scott Redding sem, akinek saját csapata is van.

SRCT – a Scott Redding Cycling Team rövidítése. Scott Redding, a BMW Motorrad gyári versenyzője a két kerék iránti szenvedélyének él a BMW M 1000 RR motorjának 999 köbcentiméteres gépével és a versenykerékpárjával egyaránt. A britnek nemcsak saját profi versenycsapata van, az SCRT Muc-Off, hanem rendszeresen részt vesz angliai kerékpárversenyeken is, amikor ideje engedi. Redding számára ez tökéletes felkészülés a Superbike Világbajnokságra is.

A kerékpárversenyzés ideális a fizikai erőnlét fenntartására – és, ahogy Redding hangsúlyozza, a testsúly ellenőrzésében is segít: „Sokat kerékpározom, hogy a súlyomat kordában tartsam. Most három kilogrammal vagyok könnyebb, mint a szezon elején. Ez mind annak köszönhető, hogy bicikliztem, és több kalóriát égettem el, mint amennyit bevittem. Általánosságban elmondható, hogy ez jót tesz az egészségemnek, és élvezem.”

Ez azonban csak az egyik pozitív hatás. Amellett, hogy segíti a kondícióját, a kerékpározás mentálisan is felkészíti őt a WSBK futamokra. „Amikor kerékpározom, a végsőkig feszegetem a határaimat” – mondta. „Amikor megyek versenyezni, és küzdök a motorral, a gumi csúszik, és kezdek elfáradni, akkor tudom, hogy még többet kell beleadnom. A kerékpárversenyeken annyi erőfeszítést teszek bele, hogy alig marad energiám. A motorversenyzésben valójában nem éred el a kimerültségnek ezt a szintjét, így most már mindig tudom, hogy az energiaszintem elég magas ahhoz, hogy befejezzem a versenyt, és egészen a célig harcoljak.”

A kerékpározás és a motorversenyek között sok hasonlóság van. Így a kerékpárversenyek tökéletes felkészülést jelentenek, ha a versenyzői készségekről van szó. Redding egyetért ezzel: „A Superbike-ban a gumik kímélésére kell gondolni. Egy kerékpárversenyen a lábaim kímélésére kell gondolnom. Az előzéshez is szükséged van némi versenyzői kézügyességre. Szóval véleményem szerint nagyon hasonló.”

Redding mindig magával viszi a versenybiciklijét – még a WorldSBK versenyeken is mindig megtalálható a teherautójában. Amikor a versenyhétvégére való utolsó előkészületekről van szó, a pályabejárásra is magával viszi a kerékpárját: „Ez lehetővé teszi számomra, hogy felismerjem a bukkanókat, hogy milyen ívek állnak rendelkezésre, milyen az aszfalt, például, hogy vannak-e különböző aszfaltfajták, és hogy esetleg más íveket kell-e választanom, hogy elkerüljek néhány bukkanót a pályán.” Ezeket az információkat aztán hasznosítja, amikor elindul a BMW M 1000 RR-rel.

A Donington Parkban megrendezett WorldSBK fordzlón Redding, az SRCT Muc-Off csapata és a BMW által biztosított csapattámogató autó együtt ment ki a pályára. Elkísérte őket a Global Cycling Network, a világ legnagyobb online kerékpárverseny-csatornája. Azért voltak ott, hogy egy dokumentumfilmet forgassanak, amely a kerékpárversenyzés és a motorversenyzés közötti párhuzamokat emeli ki, és amelyben Redding részletesen beszámol a sportág iránti rajongásáról.

David Muñoz jövőre is a BOÉ csapatnál versenyez

0

A világbajnoki újonc David Muñoz továbbra is szenzációt okoz a MotoGP paddockban. Spielbergi mérlege: szerződéshosszabbítás a BOÉ-val, a második dobogó és egy nagy bók Jorge Lorenzótól.

David Muñoz május 15-én ünnepelte 16. születésnapját, így csak Mugellóban mutatkozott be a világbajnoki mezőnyben. A Red Bull MotoGP Rookies Cup 2021-es összesített második helyezettje debütálásakor rögtön a 11. hellyel nyűgözte le a mezőnyt. Alig egy héttel később Montemelóban, második világbajnoki futamán a dobogóra a dobogó második fokára léphetett fel.

Spielbergben a harmadik helyen végzett, amivel másodszor állhatott fel a dobogóra – mindössze hatodik versenyén a Moto3-as világbajnokságban. Nem csak ezért volt teljes siker a versenyhétvége a versenyző számára: A BOÉ Motorsport bejelentette, hogy szerződést hosszabbított Muñozzal a 2023-as szezonra.

„Nagyon boldog vagyok, hogy a BOÉ Motorsport csapatánál folytathatom. Már a kezdetektől fogva egy család tagjának éreztem magam, és nagyra értékelem a bizalmat, amit az első pillanattól kezdve éreznek velem szemben” – hangsúlyozta a fiatal spanyol, aki az eddigi sikerekre szeretne építeni. „Szeretnék köszönetet mondani az egész csapatnak mindenért, különösen José Ángel Gutiérrez Boé-nak, hogy egy újabb évben számítanak rám. Alig várom, hogy továbbra is tanuljak és fejlődjek mindenkivel együtt.”

José Ángel Gutiérrez Boé csapatfőnök elmondta: „Mióta tavaly David mellett döntöttünk, tudtuk, hogy a tehetsége és a benne rejlő potenciál biztos befutóvá teszi őt. Ezt meg is mutatta, és nagyon elégedettek vagyunk a munkájával. Amióta csatlakozott hozzánk, együtt nőttünk fel, és úgy gondolom, hogy remek hangulatot visz a csapatba. Szeretnénk így folytatni és jövőre is együtt küzdeni a nagy célokért. Most folyamatosan azon kell gondolkodnunk, hogy mit tudunk javítani futamról futamra, hogy tovább erősödjünk.”

Az ötszörös világbajnok Jorge Lorenzo, aki a DAZN Spain szakértőjeként járt Spielbergben, David Muñozt is a nap hősének nevezte a Yamaha sztárja, Fabio Quartararo mellett.