back to top
2025. június 24. 08:25
Kezdőlap Blog Oldal 713

Holland TT: Javuló köridők, délután is Muñoz az élen

0

Hidegebb pálya, de valamivel jobb körülmények fogadták a Moto3 mezőnyét délelőtthöz képest. Egyvalami nem változott: David Muñoz első helye.

David Muñoz egyelőre három futamot teljesített a Moto3-ban, egészen kiváló eredményekkel. Háromból háromszor pontot tudott szerezni, a Katalán Nagydíjon ráadásul másodikként intették le. Ő kezdte a mezőny tetején a Holland TT hétvégéjét az első edzésen, és kiváló tempóban nyitott az FP2-n is.

A második szabadedzés elején még vegyes volt, ki az, aki délelőtt és ki az, aki délután futotta a legjobb idejét. Ekkor, a még csak kicsit jobb körülmények között a délelőtthöz hasonlóan Muñoz volt a leggyorsabb.

Idővel már mindenkinek a délutáni volt a jobbik köre, az utolsó negyed órára pedig még az FP2 elejéhez képest is elkezdett drasztikusan javulni a pálya. Az első ember, aki 1:50-en belüli körre volt képes, Tatsuki Suzuki volt, őt ekkora John McPhee követte a második helyen.

Egy száraz pályás edzéshez képest óriási tülekedés volt a komplett bokszutcában, ugyanis már a holnapi harmadik szabadedzésre is rossz időt jósoltak. A végéhez közeledve kimondottan gyengén álltak a tabella éllovasai, közülük Izan Guevara tudta idejében összekapni magát, Sergio García viszont még a 20-ba is csak komoly erőfeszítések árán tudott odaférni. A vb-harmadik Dennis Foggia is csak García környékén szerénykedett.

David Muñoz az edzés végére visszajött a pályára, 1:49.491-es idővel pedig megint a lista élére ugrott. Őt a második-harmadik helyen két japán követte. Az 1:50-es lélektani határ alá összesen négyen tudtak bemenni az FP2 végére.

A pénteki nap összesített időeredményei

# Versenyző Csapat Motor 1. edzés 2. edzés Kül.
1 David Muñoz BOE KTM 1:52.406 1:49.491
2 Tatsuki Suzuki Leopard Honda 1:52.963 1:49.672 +0.181
3 Ryusei Yamanaka MT Helmets KTM 1:56.397 1:49.723 +0.232
4 Scott Ogden VisionTrack Honda 1:53.182 1:49.947 +0.456
5 Andrea Migno Rivacold Honda 1:54.486 1:50.070 +0.579
6 Carlos Tatay Prüstel CFMOTO 1:55.024 1:50.083 +0.592
7 Lorenzo Fellon SIC58 Honda 1:54.357 1:50.188 +0.697
8 Riccardo Rossi SIC58 Honda 1:54.687 1:50.240 +0.749
9 Deniz Öncü Tech3 KTM 1:52.689 1:50.342 +0.851
10 Jaume Masia Ajo KTM 1:54.306 1:50.356 +0.865
11 John McPhee Max Husqvarna 1:52.775 1:50.386 +0.895
12 Izan Guevara Aspar GasGas 1:53.575 1:50.488 +0.997
13 Iván Ortolá Angeluss KTM 1:55.328 1:50.773 +1.282
14 Sergio García Aspar GasGas 1:54.115 1:50.789 +1.298
15 Ayumu Sasaki Max Husqvarna 1:55.532 1:50.789 +1.298
16 Alberto Surra Rivacold Honda 1:53.176 1:50.844 +1.353
17 Xavier Artigas Prüstel CFMOTO 1:54.832 1:50.859 +1.368
18 Daniel Holgado Ajo KTM 1:56.496 1:51.105 +1.614
19 Diogo Moreira MT Helmets KTM 1:55.980 1:51.144 +1.653
20 Mario Aji Team Asia Honda 1:55.072 1:51.176 +1.685
21 Dennis Foggia Leopard Honda 1:55.590 1:51.366 +1.875
22 Adrián Fernández Tech3 KTM 1:55.935 1:51.661 +2.170
23 Elia Bartolini Avintia KTM 1:58.412 1:51.667 +2.176
24 Stefano Nepa Angeluss KTM 1:56.016 1:51.793 +2.302
25 Luca Lunetta Avintia KTM 2:00.402 1:51.884 +2.393
26 Joshua Whatley VisionTrack Honda 1:56.972 1:51.917 +2.426
27 Taiyo Furusato Team Asia Honda 1:56.698 1:51.957 +2.466
28 Joel Kelso CIP KTM 1:56.030 1:52.050 +2.559
29 Ana Carrasco BOE KTM 2:00.025 1:53.192 +3.701
30 Kaito Toba CIP KTM 1:58.415 1:54.285 +4.794

Assen – Canet volt a leggyorsabb a spanyolok uralta vizes edzésen

0

Bár a MotoGP szabadedzés végére úgy tűnt, javulhatnak a körülmények, a Moto2-esek is ugyanolyan vizes pályán gyakorolhattak.

Pedro Acosta nélkül kezdődött a Holland Nagydíj, miután a spanyol versenyző edzésbalesetet szenvedett kedden. A motorjára nem ült fel más, így Augosto Fernandez ezen a hétvégén egyedüli versenyzője lesz az Ajo Motorsportnak. A spanyolok összességében így is uralták az edzést, hiszen a leintéskor kisajátították az első három helyet. Az elején ígéretes volt még Marcel Schrötter is, a nagyobb bukást viszont ebben a kategóriában sem tudták elkerülni.

Barry Baltus bukott a pálya egyik leggyorsabb szakaszán, de szerencsére nem sérült meg. Sokáig vezetett Tony Arbolino is, aki szintén érezte a vizes pályát. Akivel nem nagyon lehetett találkozni az élmezőnyben, az egyik bajnokesélyes Celestino Vietti, aki vizen nem találta meg a rég elvesztett nyerő formáját.

Az utolsó percekre itt is gyorsult a többség, Canet  is az utolsó körében futotta meg a legjobb idejét, kevesebb, mint egy tizeddel megelőzve Aldeguer-t.

1 Aron Canet Flexbox HP40 01’46.877 0.000
2 Fermín Aldeguer MB Conveyors Speed Up 01’46.962 0.085 / 0.085
3 Augusto Fernandez Red Bull KTM Ajo 01’47.052 0.175 / 0.090
4 Somkiat Chantra IDEMITSU Honda Team Asia 01’47.081 0.204 / 0.029
5 Tony Arbolino Elf Marc VDS Racing Team 01’47.123 0.246 / 0.042
6 Sam Lowes Elf Marc VDS Racing Team 01’47.272 0.395 / 0.149
7 Filip Salac Gresini Racing Moto2 01’47.374 0.497 / 0.102
8 Jake Dixon Inde GASGAS Aspar Team 01’47.426 0.549 / 0.052
9 Alonso Lopez MB Conveyors Speed Up 01’47.621 0.744 / 0.195
10 Ai Ogura IDEMITSU Honda Team Asia 01’47.640 0.763 / 0.019
11 Alessandro Zaccone Gresini Racing Moto2 01’47.894 1.017 / 0.254
12 Cameron Beaubier American Racing 01’47.898 1.021 / 0.004
13 Celestino Vietti Mooney VR46 Racing Team 01’48.061 1.184 / 0.163
14 Marcel Schrotter Liqui Moly Intact GP 01’48.089 1.212 / 0.028
15 Zonta Van Den Goorbergh RW Racing GP 01’48.145 1.268 / 0.056
16 Jeremy Alcoba Liqui Moly Intact GP 01’48.179 1.302 / 0.034
17 Jorge Navarro Flexbox HP40 01’48.397 1.520 / 0.218
18 Joe Roberts Italtrans Racing Team 01’48.409 1.532 / 0.012
19 Niccolò Antonelli Mooney VR46 Racing Team 01’48.619 1.742 / 0.210
20 Bo Bendsneyder Pertamina Mandalika SAG Team 01’48.899 2.022 / 0.280
21 Sean Dylan Kelly American Racing 01’48.942 2.065 / 0.043
22 Barry Baltus RW Racing GP 01’49.550 2.673 / 0.608
23 Albert Arenas Inde GASGAS Aspar Team 01’49.585 2.708 / 0.035
24 Alex Toledo Pertamina Mandalika SAG Team 01’49.699 2.822 / 0.114
25 Lorenzo Dalla Porta Italtrans Racing Team 01’50.548 3.671 / 0.849
26 Manuel Gonzalez Yamaha VR46 Master Camp 01’50.792 3.915 / 0.244
27 Keminth Kubo Yamaha VR46 Master Camp 01’51.274 4.397 / 0.482
28 Marcos Ramirez MV Agusta Forward Racing 01’51.832 4.955 / 0.558
105%-on kívül
Simone Corsi MV Agusta Forward Racing 01’52.622 5.745 / 0.790

 

Assen – Milleré az első szabadedzés

0

A Moto3-asokhoz hasonlóan a MotoGP-sek is esőben kezdhették a gyakorlást Assenben. Az esőmenők Indonéziához hasonlóan itt is jól érezték magukat, ugyanis a nehéz körülmények ellenére a köridők alig több, mint 10 másodperccel voltak rosszabbak a szárazon futottaknál. Jack Miller a 2016-os futamgyőztes formáját idézve szinte végig a leggyorsabb volt.

Az első kanyar többeken is kifogott. A legrosszabbul viszont alighanem Enea Bastianini járt, neki ugyanis felúszott a motorja, és esélye sem volt elkerülni a bukást. Az olasz emiatt az edzés végén már ki sem jött a javuló körülmények között.

A múlt heti mélypont után jól kezdtek a Hondák: Pol Espargaro és Alex Marquez is az élmezőnyben volt, ahogy Miguel Oliveira is a KTM-mel. Visszafogottabb volt a címvédő Fabio Quartararo, aki mindössze a 17. helyen zárt – még Morbidelli is megelőzte. Millerhez legközelebb végül a Suzukis Mir tudott kerülni. A 2020-as világbajnok alig több, mint egy tizedet kapott az ausztráltól. A Moto3-asokhoz képest összességében jóval kisebbek az időkülönbségek, már-már száraz pályát idézően.

MotoGP első szabadedzés végeredménye

1 Jack Miller Ducati Lenovo Team 01’42.589 0.000
2 Joan Mir Team SUZUKI ECSTAR 01’42.698 0.109 / 0.109
3 Pol Espargaro Repsol Honda Team 01’42.891 0.302 / 0.193
4 Alex Marquez LCR Honda CASTROL 01’42.959 0.370 / 0.068
5 Aleix Espargaro Aprilia Racing 01’43.030 0.441 / 0.071
6 Miguel Oliveira Red Bull KTM Factory Racing 01’43.091 0.502 / 0.061
7 Alex Rins Team SUZUKI ECSTAR 01’43.116 0.527 / 0.025
8 Johann Zarco Prima Pramac Racing 01’43.150 0.561 / 0.034
9 Jorge Martin Prima Pramac Racing 01’43.189 0.600 / 0.039
10 Maverick Viñales Aprilia Racing 01’43.417 0.828 / 0.228
11 Francesco Bagnaia Ducati Lenovo Team 01’43.424 0.835 / 0.007
12 Fabio Di Giannantonio Gresini Racing MotoGP 01’43.481 0.892 / 0.057
13 Brad Binder Red Bull KTM Factory Racing 01’43.514 0.925 / 0.033
14 Marco Bezzecchi Mooney VR46 Racing Team 01’43.542 0.953 / 0.028
15 Franco Morbidelli Monster Energy Yamaha MotoGP 01’43.724 1.135 / 0.182
16 Takaaki Nakagami LCR Honda IDEMITSU 01’43.818 1.229 / 0.094
17 Fabio Quartararo Monster Energy Yamaha MotoGP 01’44.248 1.659 / 0.430
18 Stefan Bradl Repsol Honda Team 01’44.265 1.676 / 0.017
19 Raul Fernandez Tech3 KTM Factory Racing 01’44.285 1.696 / 0.020
20 Darryn Binder WithU Yamaha RNF MotoGP Team 01’44.602 2.013 / 0.317
21 Andrea Dovizioso WithU Yamaha RNF MotoGP Team 01’44.825 2.236 / 0.223
22 Lorenzo Savadori Aprilia Racing 01’44.968 2.379 / 0.143
23 Remy Gardner Tech3 KTM Factory Racing 01’45.282 2.693 / 0.314
24 Luca Marini Mooney VR46 Racing Team 01’45.392 2.803 / 0.110
25 Enea Bastianini Gresini Racing MotoGP 01’46.446 3.857 / 1.054

 

Assen – Munoz kezdett az élen az esőben

0

Mondhatjuk, hogy szokásos asseni időjárás fogadta a mezőnyt, hiszen hatalmas esőben kezdhették meg a körözést a Moto3-asok. Ennek következtében aligha meglepő, hogy a szárazon megszokott nevek helyett másokkal lehetett találkozni a lista elején.

David Munoz és Scott Odgen hamar felvette a tempót, és újonc létük ellenére magabiztosan mentek az esőben. Ilyen körülmények között a bukások elől is nehezebb menekülni, de erre most az utolsó 10 percig várni kellett. Ekkor Surra vesztette el az irányítást a motorja felett.

Munoz végül maradt az élen az első szabadedzés végéig, közel 3 tizedet adva Deniz Öncünek. Az esőben jellemzően az átlagnál jobban teljesítő McPhee lett a harmadik. A két GasGas már egy másodpercen kívül volt Munozhoz képest a 7. és a 8. helyen, de ezeknek az eredményeknek még nincs nagy jelentősége. Persze a hétvége során előfordulhat, hogy közbeszól még az időjárás.

Moto3 első szabadedzés végeredménye

1 David Muñoz BOE Motorsports 01’52.406 0.000
2 Deniz Öncü Red Bull KTM Tech3 01’52.689 0.283 / 0.283
3 John McPhee Sterilgarda Husqvarna Max 01’52.775 0.369 / 0.086
4 Tatsuki Suzuki Leopard Racing 01’52.963 0.557 / 0.188
5 Alberto Surra Rivacold Snipers Team 01’53.176 0.770 / 0.213
6 Scott Ogden VisionTrack Racing Team 01’53.182 0.776 / 0.006
7 Izan Guevara GASGAS Aspar Team 01’53.575 1.169 / 0.393
8 Sergio Garcia GASGAS Aspar Team 01’54.115 1.709 / 0.540
9 Jaume Masia Red Bull KTM Ajo 01’54.306 1.900 / 0.191
10 Lorenzo Fellon SIC58 Squadra Corse 01’54.357 1.951 / 0.051
11 Andrea Migno Rivacold Snipers Team 01’54.486 2.080 / 0.129
12 Riccardo Rossi SIC58 Squadra Corse 01’54.687 2.281 / 0.201
13 Xavier Artigas CFMOTO Racing PruestelGP 01’54.832 2.426 / 0.145
14 Carlos Tatay CFMOTO Racing PruestelGP 01’55.024 2.618 / 0.192
15 Mario Suryo Aji Honda Team Asia 01’55.072 2.666 / 0.048
16 Ivan Ortola Angeluss MTA Team 01’55.328 2.922 / 0.256
17 Ayumu Sasaki Sterilgarda Husqvarna Max 01’55.532 3.126 / 0.204
18 Dennis Foggia Leopard Racing 01’55.590 3.184 / 0.058
19 Adrian Fernandez Red Bull KTM Tech3 01’55.935 3.529 / 0.345
20 Diogo Moreira MT Helmets – MSI 01’55.980 3.574 / 0.045
21 Stefano Nepa Angeluss MTA Team 01’56.016 3.610 / 0.036
22 Joel Kelso CIP Green Power 01’56.030 3.624 / 0.014
23 Ryusei Yamanaka MT Helmets – MSI 01’56.397 3.991 / 0.367
24 Daniel Holgado Red Bull KTM Ajo 01’56.496 4.090 / 0.099
25 Taiyo Furusato Honda Team Asia 01’56.698 4.292 / 0.202
26 Joshua Whatley VisionTrack Racing Team 01’56.972 4.566 / 0.274
105%-on kívül
Elia Bartolini QJMotor Avintia Racing Team 01’58.412 6.006 / 1.440
Kaito Toba CIP Green Power 01’58.415 6.009 / 0.003
Ana Carrasco BOE Motorsports 02’00.025 7.619 / 1.610
Luca Lunetta QJMotor Avintia Racing Team 02’00.402 7.996 / 0.377

 

Miller: A motorversenyzők egoisták

0

A világbajnokság mezőnye számára már csak az asseni futam van hátra a nyári szünet előtt. Azt jósolják, vegyes időjárási körülmények várnak a pilótákra hétvégén.

Jack Miller 2016-ban esős körülmények között szerezte első futamgyőzelmét Assenben a Marc VDS színeiben. A múlt héten harmadikként zárt Sachsenringen. Hasonlóan jó eredményben reménykedik az ausztrál versenyző.

„Újra Hollandiában. Egy szép, meleg idő fogadott minket csütörtökön. A hétvége azonban még tartogat meglepetéseket az időjárást illetően. Szép hetem volt, sokat pihentem és edzettem. Nagyon szeretem a csapadékos időt, főleg nyáron.” – kezdi Miller.

„Mindannyian versenyzők vagyunk és egoisták. A magam részéről elmondhatom, hogy jól megyek mind esőben, mind szárazon. A GP22-es motor kiválóan működik. Természetesen a tavalyi évben használt versenygéphez képest vannak eltérések. Meglátjuk, mire számíthatunk idén, mivel tavaly nem igazán sikerült jól bevennünk a sikánt. Mindegy, hogy esős vagy száraz verseny elé nézünk, ezen dolgoznunk kell. Az első szabadedzés minden kérdésünkre választ ad majd.”

„Le Mans-ban dobogón végeztem, két pontot szereztem Mugellóban és egyet Barcelonában, majd jött ez a harmadik hely a múlt héten. Valami kiveszett belőlünk azon a két sikertelen futamon. Mindig vannak apróságok, amik előre visznek minket, vagy épp fordítva. Tisztában vagyunk vele, hogy nagyon éles a mezőny, így a különbségekre kell építkeznünk.”

Martín és Bagnaia ellen is versenyez Bastianini

0

Kiválóan kezdte a szezont, most viszont rossz formában van Enea Bastianini. 2023-at szem előtt tartva is javulni akar Hollandiában.

Kiválóan kezdte a 2022-es szezont Enea Bastianini, az olasz még mindig az egyetlen ember Fabio Quartararo mellett, aki legalább három futamot nyerni tudott. És mégis, a Gresini motorosának 72 pont a hátránya Quartararo mögött, hiszen hiába nyeri is a futamokat, a mérlegbe belerondít most már három kiesés is. Emellett legutóbb a Német Nagydíjon is csak 10. lett, nagyban egy borzalmasan alakuló időmérő miatt is.

Bastianini számára tehát itt az ideje a formajavulásnak. És nem is csak a felzárkózás miatt, hanem mert ezeken a futamokon sok múlhat 2023 vonatkozásában is.

A cél az, hogy megingassam Martínt és Bagnaiát is” – mondja Bastianini. „De mindketten rendkívül erősek. Rengeteg problémám lesz velük az idei szezon során.

Jorge Martín egyrészt az idei szezon során is ellenfél lesz majd Bastianini számára, másrészt pedig gyakorlatilag köztük dől el a másik gyári Ducati-ülés sorsa Bagnaia bokszának túloldalán. A két versenyző tehát most a jelene mellett a jövőjéért is hajt. A legjobb benyomáshoz a Bestia szerint egy dologra feltétlenül szükség lesz.

Nagyon fontos lesz, hogy előrébbről tudjunk rajtolni. Általában én vagyok az, aki viszonylag használható gumikkal tud megérkezni az utolsó körökre. Ezt viszont hátulról elég nehéz kivitelezni.

Újabb csavar a pilótapiacon: Álex Márquez elhagyja az LCR-t?

0

Álex Márquez 2020-ban debütált a MotoGP-ben, amikor Jorge Lorenzo helyét vette át a Repsol Hondánál. Úgy tűnik 3 év után 2022 végén elhagyja a japán márka kötelékét.

Két dobogós helyezést szerezve újonc évében, a fiatalabbik Márquez 2021-ben az LCR-hez került egy kétéves szerződéssel, közvetlenül a Hondával. Eredményei azonban nem érték el újonc szezonjának teljesítményét. Márquez eddigi legjobb helyezése egy hetedik pozíció 2022-ben, és mindössze 26 pontot szerzett a világbajnokság aktuális évadában.

Az elmúlt hetekben veszélybe került a helye az LCR-nél. Mivel a versenyzői piac nagy sebességre kapcsolt, és Alex Rins erősen szóba jön helyére a Honda szatellitcsapatánál.

Az es.Motorsport.com-nak nyilatkozva az LCR főnöke, Lucio Cecchinello szinte megerősítette Márquez távozását az év végén.

„Tökéletesen megértjük, hogy Álexnek egyre nehezebb egy olyan motoron maradnia, amely sajnos nem olyan versenyképes, mint amilyet megérdemelne a kemény munkájáért és elkötelezettségéért” mondta. „A végsőkig a lehető legjobbat fogjuk nyújtani Álexnek, de nehéz számára megtalálni a motivációt, ha azt látja, hogy nincs esélye, hogy jó eredményeket érjen el”.”

Márquez év végi távozása az LCR-től szinte teljesen megerősíti Rins érkezését a csapathoz. Rins-szel kapcsolatban Cecchinello megerősítette, hogy a spanyol menedzserével már folytak tárgyalások, és reméli, hogy a hétvégi Holland nagydíj végére sikerül tető alá hozni a megállapodást.

„Beszéltünk Rins ügynökével, és sok mindenben megértettük egymást” – tette hozzá Cecchinello. „Remélem, hogy ezen a hétvégén itt Assenben újra találkozhatok vele, és további előrelépést érhetünk el, szeretném még a nyári szünet előtt lezárni a dolgot, mivel az idei év nagyon hosszú.”

Rins korábban, csütörtökön Assenben azt mondta, hogy kényelmes helyzetben van a jövőjét illetően, mivel több „érdekes” lehetőséget is értékel.

Mivel Márquez a Gresini úgy tűnik a Ducati ülésére hajt. Az alakulatnál Enea Bastianini helyét venné át, mivel ő nagy valószínűséggel vagy a Pramachoz, vagy a Ducati gyári csapatához kerül. Ez felveti, hogy Miguel Oliveira várható szerződtetése az alakulathoz mégsem jön össze. A KTM pilóta fő lehetőségei most úgy tűnik, hogy elfogadja a Tech3-hoz való visszatérést jövőre, vagy csatlakozik az RNF Racing csapathoz az Aprilia gépen.

A Gresini jelenlegi újonca, Fabio Di Giannantonio is megjegyezte csütörtökön Assenben, hogy várhatóan ezen a hétvégén megtudja a jövőjét. Valószínűleg maradni fog jelenlegi helyén. A jelenlegi versenyzői piacon jóslatokba bocsátkozni azonban lehetetlen küldetésnek tűnik…

Legalább egy elviselhető hétvégét szeretne Álex Rins

0

Három egymást követő kiesés után Álex Rins Németországban rajthoz sem tudott állni. Hollandiában viszont az indulással számol.

Ha nem lett volna elég, hogy zsinórban három futamon is kiesett, Álex Rins a sorban harmadik alkalmával még csuklóját is eltörte, miután Taka Nakagami megtorpedózta őket. Műtétje után megpróbálkozott az indulással a Német Nagydíjon is, a pénteki napot követően viszont kénytelen volt visszalépni.

Álex Rins Hollandiában is ott lesz, és a Holland TT-n is megpróbálkozik az indulással. Jelige: hátha most már kevésbé fáj.

Nehéz volt a pálya széléről figyelni, mi történik a Sachsenringen, de meg kellett hozni a döntést” – idézi fel a visszalépést Rins. „Hosszú távon ez volt a legjobb döntés.

Most abban reménykedik, hogy az idő neki dolgozik. „Ez a néhány nap arra mindenképp jó volt, hogy gyógyuljon a csuklóm. Remélhetőleg ezúttal már elviselhető lesz a fájdalom mértéke a hétvége során. Folyamatosan konzultálni fogok az orvosokkal, a hétvége minden egyes programpontja után. De mindenképp versenyezni akarok Assenben, ez egy csodálatos hely!

Azzal, hogy Álex Rins immár négy egymást követő futamon nem tudott egyetlen pontot sem szerezni, jelenleg a nyolcadik helyen áll. Csapattársa, a 2020-as világbajnok pontosan mögötte jön a tabellán, pontosan ugyanannyi, 69 ponttal.

A két Suzuki-motoros közül Mir a tavalyi holland TT-n dobogóra állhatott. Álex Rins akkor csak a 11. helyen zárt.

Pedro Acostát sikeresen megműtötték

0

A fiatal spanyol versenyző lábát a mai nap folyamán megoperálták. A hétvégi holland futamot biztosan kihagyja.

Mint arról korábban beszámoltunk, Pedro Acosta egy motokrossz edzés során eltörte a bal combcsontját. A Moto3-as világbajnoknak annyiból szerencséje van, hogy a most hétvégén megrendezésre kerülő asseni futam után kezdődik a nyári szünet, mely reméljük elegendő idő lesz a rehabilitációra, és a teljes felépülésre.

A műtétet Dr. Ignacio Ginebreda és csapata végezte, minden problémamentesen zajlott. Acosta 24 órán belül el is kezdheti a rehabilitációt. Egyelőre azonban nem tudni, melyik futamon térhet vissza a 18 éves versenyző.

Mielőbbi gyógyulást kívánunk neki!

Nem lesz péntek délelőtti edzés Japánban

0

Bár a tengerentúli idény még csak 3 hónap múlva lesz a MotoGP-ben, a logisztikának már most is foglalkozni kell vele. A világban zajló események miatt ez ráadásul sokkal komplikáltabb feladat most, mint volt 3 évvel ezelőtt, amikor legutóbb utaztak a Távol-Keletre.

A Japán Nagydíj a legsűrűbb helyre került a naptárba, hiszen a három egymást követő futamok sorozatának közepén található. Ráadásul amitől még nehezebb a szállítás, hogy a spanyolországi Aragonból érkeznek a felszerelések. A FIM, az IRTA és a Dorna részéről erősen tartanak attól, hogy az Ukrajnában zajló háborúk miatt járattörlések lehetnek még szeptemberben is, ezért úgy döntöttek, hogy péntek délelőtt nem lesz szabadedzés Motegiben.

Forrás: Repsol Honda

A változtatás azt jelenti, hogy Japánban mindössze két szabadedzés összeadott eredményei alapján fog kialakulni, hogy kik jutnak tovább a Q2-be. Az első program így helyi idő szerint 13:15-kor a Moto3-asok első szabadedzése lesz. Őket követi a Moto2 14:10-kor, majd 15:10-kor a MotoGP. A királykategória számára egyúttal az eredeti 45 perc helyett 75 perc lesz a pénteki gyakorlás, a másik két kategória viszont nem kap extra időt az elmaradt edzés helyett.