Kilencedik csapatként az LCR Honda is bemutatta motorjai idei festéseit. A monacói istálló a Johann Zarco – Nakagami Takaaki pilótapárossal vág neki a 2024-es szezonnak.
A KTM és a Repsol Honda után a héten a harmadik, összeségében a kilencedik csapatként, csütörtökön bemutatta motorjai 2024-es külsejét az LCR. A monacói istálló Hondái az előző szezonhoz hasonlóan ebben az évben is két különböző festést fognak viselni. Az alakulat online eseményén először, magyar idő szerint 11 órakor Johann Zarco gépéről hullott le a lepel, amelynek idén a Castrol lesz a saját főszponzora.
Retro in all the best ways! Absolutely love it! pic.twitter.com/7SVuMizAGz
— Simon Patterson (@denkmit) February 15, 2024
Nakagami Takaaki motorja pedig magyar idő szerint 12 órakor debütált. Az ő Hondájának festését főszponzorként 2024-ben is az Idemitsu határozza meg.
Taka's bike in it's full glory pic.twitter.com/U9sHBLHTo7
— Simon Patterson (@denkmit) February 15, 2024
A LCR egy új pilótával vág neki a 2024-es szezonnak, a Yamahához igazoló Álex Rins helyére Zarcót szerződtették. A francia pilóta a tavalyi csapatvilágbajnoki címet begyűjtő Pramactól érkezik, ráadásul eddig a mezőny jelenlegi legjobb motorján, a Ducatin ült, így valószínűleg sokat tud majd segíteni Lucio Cecchinellóéknak. Az előző idényt a tabella ötödik helyén zárta, nagyon meglepő lenne, ha idén a közelébe tudna kerülni ennek az eredménynek.
Zarco méltatta Marc Márquezt, és elmondta, miért érzi magát jobban a Hondán, mint a Ducatin
Zarco az igazolása kapcsán elmondhatja, hogy visszatér régi csapatához, hiszen 2019-ben három futam erejéig már képviselte az istálló színeit. Ugyanis éppen munkanélküli volt – mivel a KTM az idény közepén kirakta –, amikor Takaaki egy korábbi sérülése miatt úgy döntött, hogy kihagyja az utolsó három versenyt, a motorjára pedig ezeken a viadalokon Cannes szülötte ülhetett fel.
Takaaki még most is a csapat pilótája, az idei lesz a hetedik szezonja, amelyet az LCR kötelékében tölt. Az előző szezon egy pontján úgy tűnt, hogy a Honda nem fogja meghosszabbítani a mezőny jelenlegi egyetlen állandó japán versenyzőjének a szerződését, de végül mégis a visszaigazolása mellett döntöttek.
Azonban valószínűleg Takaaki nem a tavalyi eredményei miatt tarthatta meg az állását, hiszen a bajnokságban tizennyolcadikként zárt, a futamok jelentős részén elinduló motorosok közül csak Raúl Fernándeznél sikerült több pontot gyűjtenie. 2024-ben ennél minden bizonnyal jobb teljesítményt kell letennie az asztalra, ha még több évig a MotoGP-ben szeretne maradni.
Az LCR tavalyi szezonjának értékelésekor nem szabad elfelejteni, hogy 2018 óta először sikerült futamot nyerniük. Ezt a kisebb csodát Rins hajtotta végre az Amerikai Nagydíjon, és ő talán még más versenyeken is elérhetett volna jó eredményeket, ha egy sérülés miatt nem kényszerült az idény nagy részének a kihagyására.
Rins már nem is akar versenyezni a Hondával? – a sérült versenyző válaszolt
Rins győzelme nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az előző szezonban az LCR-nek legalább egy csapatot, a GasGast sikerült megelőznie a pontok tekintetében. Nehéz lenne megmondani, hogy idén mire lehet képes az alakulat, hiszen a teljesítményük jelentős részben a Honda fejlesztéseitől függ. Amennyiben a gyártó újításai beválnak, néhány versenyen Zarco akár még oda is érhet az élmezőny közelébe.
A többi gyártó csak néhány lépésre van a Ducatitól az onnan távozó Zarco szerint