back to top
2025. május 14. 09:16
Kezdőlap Blog Oldal 131

Vége a találgatásoknak, eldőlt, hogy Iannone hol folytatja pályafutását

0

A GoEleven bejelentette, hogy szerződést hosszabbított Andrea Iannonéval. A 35 éves versenyző így jövőre is a Superbike-vb mezőnyét fogja erősíteni.

A Superbike-világbajnokság legfontosabb ülései már elkeltek a jövő évre vonatkozóan, hiszen a gyári vagy gyári támogatású csapatok egyaránt bejelentették, hogy az idei szezonhoz képest változatlan felállással vágnak neki a 2025-ös évadnak. Ugyanakkor maradtak még érdekes kérdések, ilyen volt például Andrea Iannone sorsa is: szerdán késő délután azonban az ő sorsa is eldőlt, hiszen a GoEleven bejelentette, hogy folytatják a közös munkát.

Az olasz motoros tizenöt idényt húzott le a gyorsaságimotoros-világbajnokság különböző kategóriáiban. Pályafutása csúcspontjának a zsinórban három Moto2-es összetettbeli harmadik helyet lehet tekinteni, valamint a már MotoGP-versenyzőként elért győzelmét a 2016-os Osztrák Nagydíjon, amellyel nemcsak a Ducati nyeretlenségi sorozatát, hanem egyszersmind a Honda és a Yamaha évek óta tartó hegemóniáját is megszakította.

A 2019-es idény hajrájában viszont tiltott szert találtak a szervezetében, és végül négy évre eltiltották mindenfajta versenyzéstől. Mindez tavaly járt le, és ősszel bejelentették, hogy a Superbike-vb-n, a GoEleven csapatának színeiben tér vissza a pályára. Az együttműködés pedig álomszerűen indult a két fél között.

Iannone ugyanis az első sorba kvalifikált a Phillip Island-i idénynyitón, majd helyi idő szerint szombat délután harmadikként ért célba úgy, hogy vezette is a futamot. A második, montmelói fordulóban aztán ismét dobogóra állt, amikor a Superpole versenyen ő is kihasználta Toprak Razgatlıoğlu Álvaro Bautista elleni manőverét, és másodikként intették le.

Kiderült, Iannone tényleg a Ducati elhagyását fontolgatja, „élete legnehezebb döntésével” szembesült

Az idény első felében aztán megkezdődtek a találgatások Iannone jövőjével kapcsolatban: szóba került, hogy a gyári Ducatihoz igazol, de a Yamaha is felmerült, sőt, még egy esetleges MotoGP-visszatérésről is felröppent a pletyka. Nyárra azonban beleszürkült a mezőnybe, és csupán a második mosti futamon állhatott fel a dobogóra, Danilo Petrucci pedig ellépett tőle a független versenyzők közötti összevetésben.

Cremonában aztán ismét magára talált, de mindkét főfutamon elesett, így csak vasárnap délelőtt ünnepelhetett a pódiumon. Egy hét múlva, Aragóniában viszont megnyerte az első viadalt, és a már említett spielbergi futam óta először tudott győzni bármilyen kategóriában. A GoElevennek „csak” négy évet kellett várnia, érdekesség, hogy 2020-ban szintén az első alcañizi versenyen tudtak diadalmaskodni, akkor Michael Ruben Rinaldi révén.

Iannone nyerte az év legdrámaibb futamát, Bulega kiesése tette értékesebbé Razgatlıoğlu második helyét

Ami az idei szezont illeti, már csak a most hétvégén esedékes jerezi forduló van hátra. Iannone a hetedik pozíciót foglalja el a tabellán, de ebből még hatodik és nyolcadik hely is lehet, hiszen 211 pontjával 4-gyel marad el Michael van der Marktól, és kétszer ennyivel előzi meg Andrea Locatellit. Ennél azonban jóval fontosabb, hogy jövőre mit hoz az együttműködés.

Örömmel folytatom ezt az utat a GoEleven csapatával, a Ducati Panigale V4 R-t hajtva – nyilatkozta a 35 esztendős versenyző. – Az első évem a Superbike-világbajnokságban tele volt meglepetésekkel és elégedettségre okot adó eseményekkel. Továbbra is együtt fogunk dolgozni, hogy folyamatosan fejlődjünk és új célokat érjünk el. Köszönöm Gigi Dall’Ignának, Claudio Domenicalinak, Paolo Ciabattinak, Marco Zambenedettinek, Mauro Grassillinek és a GoEleven teljes istállójának a további bizalmat. Külön köszönet illeti Remo Gobbit és a Superbike-vb családját is.”

Az egész csapatunknak sokat jelent, hogy Andrea Iannonéval megőrizzük a projekt folytonosságát, én pedig különösen lelkes voltam, mert meggyőződésem, hogy a 2024-ben szerzett tapasztalatokkal minden egyes futamon sok adatot tudunk gyűjteni, és szilárd alapokról indulhatunk – kezdte Gianni Ramello, a GoEleven tulajdonosa, aki az új szponzort is köszöntötte. – Kitartunk a 2023-as év végén meghozott szokatlan döntés mellett, amely ezzel együtt nyerőnek bizonyult, és nagy megelégedést, illetve dobogós helyezéseket hozott számunkra. Szeretném üdvözölni a Patát is, ahol úgy határoztak, hogy hisznek a GoElevenben és Andrea projektjében, lehetővé téve számunkra, hogy újabb lépést tegyünk előre. Szeretnék köszönetet mondani minden munkatársamnak, különösen Eliának, Denisnek és Lucianának, akik mindig támogattak ezen az úton, valamint a Ducatinak, amely lehetővé teszi, hogy versenyképes és erős motorral rendelkezzünk. Külön meg kell említenem Andreát, azt a versenyzőt és embert, akivel különleges kapcsolat alakult ki. Sokaktól eltérően én nem ismertem őt, de néhány futam után belopta magát a szívembe, és nemcsak a tehetsége miatt, hanem emberként is. Nagy lelkesedéssel önt el a tudat, hogy 2025-ben közösen folytatjuk, és készen állunk arra, hogy fontos pozíciókért harcoljunk.”

Nagyon izgatott vagyok, hogy 2025-ben is együtt dolgozhatunk Andreával – ezek már Denis Sacchettinek, a GoEleven csapatmenedzserének szavai. – Úgy vélem, ő és a csapat harmóniát, valamint folyamatos fejlődést hozott, amit az aragóniai győzelem is bizonyít. Ez egy álom, amely három fordulóval a vége előtt vált valóra, és óriási motivációval lát el minket 2025-re. Négy év kihagyás után Andrea jobb eredményeket ért el, mint vártuk, egy számára vadonatúj bajnokságban, gumikkal és motorral, így biztosak vagyunk benne, hogy még nagyobb eredményeket célozhatunk meg. A projektünket tovább erősíti egy fantasztikus motor, a Ducati Panigale V4 R, amelynek minden, a Ducati által pályára vitt technológiai fejlesztését élvezni fogjuk. Szeretnék köszönetet mondani Andrea Iannonénak, Mauro Grassillinek, Marco Zambenedettinek és Gigi Dall’Ignának a belénk vetett újbóli bizalomért, valamint a Ramello családnak a GoEleven fejlődése érdekében tett erőfeszítéséért.”

Nélküle még több vb-címe lehetne, de Lorenzo szerint így is profitált Rossi jelenlétéből

0

Jorge Lorenzo úgy véli, bár a másik nélkül mindketten sikeresebbek lettek volna, gyorsabbá tették egymást Valentino Rossival, ráadásul az olasz legendának minden kollégája sokat köszönhet. A 37 éves expilóta kitért a Max Biaggival való barátságára, és a botrányos 2015-ös idényről is szót ejtett.

Valentino Rossi és Jorge Lorenzo párharca a MotoGP történetének egyik legemlékezetesebb rivalizálása volt. A két versenyző ráadásul akkor harcolt egymással a legmagasabb célokért, amikor egyazon csapatnál, a gyári Yamahánál versenyeztek. Két időszakban összesen hét esztendőt töltöttek el szomszédos garázsokban, és előfordult, hogy ezeket egy fal választotta el egymástól.

Amikor Lorenzo 2008-ban megérkezett, Rossi már öt királykategóriás világbajnoki címnél tartott, és túl volt már néhány komoly csatán, sőt, olykor ellenségeskedésen is. Ezek közül a legemlékezetesebb talán a Max Biaggival történt háborúskodása volt. Későbbi csapattársa viszont nagyon felnézett az idősebbik olasz motorosra, később pedig barátok is lettek, így felmerül a kérdés, hogy ez befolyásolta-e a kapcsolatát legnagyobb ellenfelével.

Rossi elismerte, az ő hibája volt, hogy évekig fújtak egymásra Biaggival

Max Biaggi volt a példaképem – nyilatkozta Lorenzo a trentói Festival dello Sport elnevezésű eseményen. – Amikor először találkoztam vele, sok mindenről beszélgettünk, többek között Valentino Rossiról is. Rögtön elmondtam neki, hogy ő a kedvencem. Nem hiszem, hogy a Maxszal való barátságom befolyásolta volna a Rossival való viszonyomat. A sebesség valószínűleg fontosabb volt.”

Bár mindketten a gyorsasági motorversenyzés legendáinak számítanak, és ketten együtt tizennégy vb-címig jutottak, amiből tízet a legmagasabb géposztályban zsebeltek be, jelentős mértékben akadályozták egymást abban, hogy még sikeresebbé váljanak. Egy-egy végső győzelmet mindenképpen elvettek a másiktól, hiszen 2009-ben Lorenzo második lett Rossi mögött, hat évvel később pedig fordított volt a sorrend az első két pozícióban. A spanyol expilóta azonban manapság már jóval árnyaltabban látja a helyzetet, és úgy véli, a Doktor jelenléte több szempontból is a hasznára volt.

Rossi felidézte a rivalizálását Lorenzóval, aki szerinte egy nem kedves, de zseniális versenyző volt

Mindketten többször nyertünk volna a másik nélkül, azonban a rivalizálásunknak köszönhetően sokkal gyorsabbá váltunk – vélekedett. – Ma már a legnagyobb tisztelettel gondolok rá. A karizmájából mindannyian profitáltunk, mert sokak számára lehetővé tette, hogy közelebb kerüljenek a világbajnoksághoz, láthatóbbá téve a sorozatot.”

Lorenzo pár szó erejéig az utolsó világbajnoki címére is kitért, amelyet botrányos körülmények közepette szerzett meg, bár az ellentmondásos eseményeket semmiképpen nem ő indította el. Nemrég elárulta, hogy a győzelme ellenére a szurkolóktól kapott szidalmak miatt nem tudott felhőtlenül örülni a sikernek, és most is arra utalt, hogy a drukkerek többsége Rossi mellett állt „Nyilván mindenki Valentino verzióját hitte el – fogalmazott. – 2015 brutális év volt, minden megtörtént. Nem szabad elfelejteni, hogy az utolsó futamig egyszer sem voltam kizárólagos éllovas.”

Lorenzo felidézte, mekkora gyűlöletet kapott saját honfitársitól a botrányos szezon végén

Martínt annyira megviselte a tavalyi vereség, hogy még az új év elején sem akart motorra ülni

0

Jorge Martín felidézte, hogyan hatott rá a tavalyi bajnoki vereség. A spanyol versenyző ebből tanulva elkezdett dolgozni a mentális állapotán, és úgy érzi, jó úton halad, ami akár világbajnoki címet is hozhat neki.

Bár matematikailag még nem dőlt el, de szinte teljesen biztos, hogy a MotoGP egyéni világbajnoki címe idén Jorge Martín és Francesco Bagnaia között fog eldőlni. A Pramac pilótája négy fordulóval a vége előtt vezeti a tabellát, de előnye mindössze 10 pont a címvédővel szemben, így egyáltalán nem túlzás kijelenteni, hogy még bármi megtörténhet.

A két versenyző már a második párviadalát vívja a végső győzelemért, hiszen tavaly is ők küzdöttek meg az elsőségért. Akkor egészen a szezonzáró Valenciai Nagydíjig várni kellett, hogy eldőljön a csata, igaz, nem a befutóig, hiszen az eleve hátrányban lévő Martín korábban kiesett. A spanyol motoros elárulta, a vereség hatását még az idei előszezonban is érezte.

Februárban, a szünet után, amikor újra pályára mentünk, nem akartam visszaülni a MotoGP-motorra – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – Rengeteg félelem volt bennem. Nem tudtam, hogy képes leszek-e olyan gyors lenni, mint tavaly. Aztán motorra pattantam, és rájöttem, hogy ugyanolyan. Újra gyors voltam, ismét tudtam harcolni. Most az a célom, hogy küzdjek, és száz százalékot nyújtsak.”

Martín tavaly az idény második részében lendült bele, az első szakasz viszont nem sikerült jól. 2024-ben viszont rögtön ott volt az élmezőnyben, és Katarban a sprintet, Portugáliában pedig a főfutamot nyert meg. Hogy mi hozta meg a javulást? Nos, a 26 éves motoros szerint nem arról van szó, hogy a nyers tempója javult.

Kicsit erősebbnek érzem magam, mivel majdnem minden téren valamivel jobb vagyok – fogalmazott. – Azt nem érzem, hogy gyorsabb lennék. Az előző idényben talán gyorsabb voltam, nagyobb volt a sebességem a többiekénél. Jelenleg közel vagyunk egymáshoz Peccóval, Enea [Bastianinivel] és Marc [Márquezzel], hasonló szinten vagyunk. Azonban én erősebb vagyok, mert bizonyos pontokon kicsit jobb vagyok.”

Bár tavaly nyártól kezdve egyértelműen megvolt a sebessége, Martín nehezen viselte a bajnoki csatával járó nyomást, és ez olykor a pályán is meglátszott. Mandalikában az élről, senkitől sem zavartatva dobta el a motort, Phillip Islanden pedig szembement a mezőnnyel a gumiválasztás terén, és bár az utolsó körig vezetett, végül ez lett a veszte. Ha ezek nincsenek, akkor vélhetően sokkal jobb helyzetből várja az idényzárót, ahol nem hibázik Bagnaia mögött, így nem kerül olyan helyzetbe, hogy az utolsó szalmaszálba kapaszkodva végül nekiment Márqueznek. Bár idén is követett már el hibákat, összességében kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújt, ami nem véletlen.

Mentális szempontból sokat javultunk – jelentette ki. – A tavalyi szezon nehéz volt, nem voltam képes kezelni a mentális nyomást. Ezzel sokat küszködtem, nem tudtam, hogyan kell csinálni. Előfordult, hogy a versenyeken »elaludtam«. Azt mondtam, hogy »rendben, segítségre van szükségem azon a téren, hogy miként álljak hozzá a hétvégékhez és a teherhez«. Úgy voltam vele, hogy »oké, meg kell tennem«. Idén elkezdtem dolgozni a mentális állapotomon, hogy legyenek eszközeim az ilyen helyzetek kezeléséhez, hogy megtanuljam, miként kell megközelíteni a hétvégéket, akár egy rossz eredmény után. Ez volt a kulcsa ennek az idénynek. Fontos volt, hogy jobban jelen legyek. Az előző évadban túl sokat töprengtem. Próbáltam elképzelni, mi történhet, de ez nem jó módszer. Tavaly túlságosan megszállottja voltam az eredménynek, nyerni, nyerni és nyerni próbáltam. Ugyanakkor ez az út talán nem segít. Most igyekszem inkább magamra összpontosítani, minden szituációból próbálok tanulni. Nem minden a győzelemről szól. Ha képes vagyok nyerni, az tökéletes. Ha nem, az is rendben van, együtt tudok élni vele. Ez volt az előző idény legfőbb tanulsága. Idén tökéletesen alszom, úgyhogy szerintem jó munkát végeztünk.”

Martín nemrég felfedte, hogy a mentális teher ebben az idényben is nagy kihívást jelent számára, és ez olykor hibákhoz, bukásokhoz vezet, ahogyan ez a Japán Nagydíj időmérőjén is történt. Ugyanakkor azt is elmondta, hogy valójában már gyerekkora óta hozzászokott ehhez az érzéshez, amely egyébként bizonyos értelemben jót jelent.

Martín őszintén vallott a bajnoki csata jelentette nyomásról: Néha emiatt nem koncentrálok eléggé

Ott van a nyomás, de nincs bajom vele – szögezte le. – Ahogyan a Roland Garroson mondják, a teher kiváltság, nem mindenkinek adatik meg. Az élen vagyunk, nagy dolgokért küzdünk. Amikor az ember hátul van, könnyebb a helyzet, mert csak nyomnia kell. Elöl viszont nehezebb, mert többet kell gondolkodni. Idén az a stratégiám, hogy, még ha elöl is vagyok, úgy gondolkodom, mintha hátul lennék: nyomom, nyomom, nyomom. Száz százalékot nyújtok, a többire pedig nem gondolok, legalábbis arra nem, amit nem tudok irányítani.”

Hogy ez elég lesz-e a világbajnoki címhez? Legkésőbb november 17-én kiderül, mindenesetre Martín hisz a sikerben. „Ez egy nagy álom, sokat jelentene – utalt a végső győzelemre. – Tudom, hogy képes vagyok győzni. Ötven-ötven százalék. Ha nem nyerek, a következő idényben újra megpróbálom. Harcolni fogok a lehetőségért, hogy eldönthessem, az egyes vagy a nyolcvankilences rajtszámot viselem.”

„Salamoni döntés” született a friss futamgyőztes és az ő kirúgását követelő főszponzor ügyében

0

A Gresini bejelentette, hogy az idényből hátralévő négy Moto2-es hétvégét szponzorfelirat nélkül teljesíti, ám „pozitív megbeszéléseket” folytat a QJ Motorral Manuel González ügye kapcsán. A spanyol versenyző ismét bocsánatot kért gesztusa miatt.

Hiába szerezte meg Manuel González élete első gyorsaságimotoros-világbajnoki futamgyőzelmét a Moto2-es Japán Nagydíjon, a sajtó nem emiatt foglalkozik vele. A 22 éves motoros még a rajt előtt hacsimakit, vagyis egy hagyományos japán fejpántot viselt, amivel a rendező ország előtt akart tisztelegni, ám akaratán kívül ez nagyon rosszul sült el.

A második világháborúban történtek miatt ugyanis Kínában ennek nagyon rossz üzenete van, ezért a Gresini Moto2-es csapatának kínai névadó szponzora, a QJ Motor egyebek mellett a spanyol pilóta azonnali kirúgását követelte. Az olasz istálló azóta eltávolította honlapjáról a márkát, de, mint kiderült, nem történt végleges szakítás.

Tisztelegni akart a rendezők előtt, csapatának főszponzora kirúgatná az újdonsült futamgyőztest

Motegiben történt egy incidens, amelyben Manuel González volt az érintett, aki a rajtrácson egy japán fejpántot viselt – olvasható a közleményben. – Ezzel a cselekedettel – bár nem szándékosan – megsértette a kínaiak érzékenységét. Jelenleg pozitív megbeszélések folynak a QJ Motor és a Gresini Racing között, és várhatóan hamarosan minden megoldódik.”

Mindez azonban nem jelenti azt, hogy ne lennének következményei az esetnek. A Gresini ugyanis bejelentette, hogy Phillip Islanden szponzorfelirat nélkül állnak rajthoz, és ez idén már végig így lesz. „A Kína iránti tiszteletünk jeléül a Gresini Racing Moto2-es csapata a jelenlegi idény hátralévő négy fordulóján márkajelzés nélkül fog versenyezni” – írták.

A hosszú távú megoldásban segít, hogy González a szezon végén az incidenstől teljesen függetlenül távozik a Gresinitől, és lényegében helyet cserél a jelenleg a Husqvarnát erősítő Darryn Binderrel. Ennélfogva a QJ Motornak jövőre egyébként sem kell „közösséget vállalnia” a spanyol versenyzővel, így alighanem folytatódhat az együttműködés. A konfliktust akaratlanul kiváltó pilóta a közösségi médiában már elnézést kért, és ezt az Ausztrál Nagydíj hétvégéjét felvezető közleményben is megtette.

Bocsánatot kért a versenyző, akit csapatának főszponzora ki akar rúgatni

Mindenekelőtt szeretnék őszintén bocsánatot kérni mindenkitől, akit megbántottam a japán rajtrácson készült képeimmel – kezdte. – Nem politikai üzenetnek szántam, csupán a versenynek otthont adó városhoz kapcsolódó képsornak. Nem akartam tiszteletlen lenni vagy megsérteni a kínaiakat, ez egy szándékolatlan gesztus volt, amelyet sajnálok. Szeretnék még egyszer elnézést kérni, remélve, hogy megbocsátást és támogatást kapok. Köszönöm!”

A Ducati eldobta a márkát „a szívükben hordozó” versenyzőit Marc Márquez kedvéért?

0

Paolo Campinoti nem ért egyet a Ducati döntésével, miszerint Marc Márquezt szerződtették a gyári istállóhoz, és úgy véli, ezzel több olyan személyt is elengedtek, akik „a szívükben” hordozzák a márkát, ráadásul még feszültség is lesz csapaton belül. A Pramac tulajdonosa ugyanakkor leszögezte, hogy a bolognaiak a szakítás ellenére is korrekt módon kezelik őket.

Azok után, hogy Marc Márquez tavaly meghozta élete talán legnehezebb döntését, és tizenegy év után elhagyta a Hondát, jövőre már a gyári Ducatinál fog versenyezni, Francesco Bagnaia csapattársaként. A következő idény egyik legizgalmasabb kérdése, hogy mire megy egymással a mezőny két legeredményesebb pilótája a vélhetően legjobb motoron.

Így változott meg Marc Márquez vezetési stílusa, amióta Honda helyett Ducatit vezet

A Ducati döntésével azonban nem mindenki ért egyet. Szűk egy héttel a bejelentés előtt még úgy tűnt, hogy a bolognaiak végül Jorge Martín mellett teszik le a voksukat, ám végül a nyolcszoros világbajnokot választották. Az ifjabbik spanyol motoros csapatának, a Pramacnak a tulajdonosa szerint azonban a gyártó ezzel több szempontból is veszített.

Nem igazán értek egyet a Borgo Panigaléban hozott döntéssel – nyilatkozta a hétvégén rendezett trentói Il Festival dello Sport elnevezésű rendezvényen. – Úgy gondolom, jövőre lesz feszültség a garázsukban, felesleges úgy tenni, mintha nem ez lenne a helyzet. Nincs értelme álpozitív képet festeni, rendkívül feszült lesz a légkör. Ezzel a döntéssel sok olyan embert veszítenek el, akiknek a szívükben van a Ducati, mint mi, mint Martín, aki szerintem megérdemelt volna egy esélyt, és mint Enea Bastianini, mindezt egy emberért.”

Valóban, a Ducati három olyan versenyzőjét is elveszíti Márquez szerződtetésének következményeként, aki tavaly vagy tavalyelőtt a tabella első három helyén végzett. Az említett Bastianininek talán meglett volna a lehetősége a gyártón belüli visszalépésre, de ő inkább a Tech3 KTM-hez távozik, míg Marco Bezzecchi a gyári Apriliához igazol.

Hiába versenyez vele Bagnaia és Martín is, a Ducati nem fejleszti tovább az idei motorját

Ahogyan Martín is, ráadásul az ő esete azért is érdekes, mert borsot törhet a Ducati orra alá. Ha ugyanis megnyeri az idei világbajnokságot, akkor lehetősége lesz használni az 1-es rajtszámot, ám ezt már nyilvánvalóan nem jelenlegi munkaadójánál fogja megtenni. Erre miden esélye megvan, hiszen négy fordulóval a vége előtt 10 ponttal vezet Bagnaia előtt.

Ha pedig ez nem lenne elég, a spanyol versenyző jelenlegi csapata, a Pramac is távozik a Ducati kötelékéből, hiszen jövőre már a Yamaha gyári támogatású szatellitcsapataként fog működni. Mindezek ellenére Campinoti leszögezte, hogy a címvédő gyártó továbbra is korrekten jár el velük szemben. „A Ducatinál kifogástalanul viselkednek velünk, igazi úriember módjára – hangsúlyozta. – Efelől nem is volt kétségem.”

Újabb hátborzongató részlet derült ki Morbidelli balesetéről, ellenfelei nevére sem emlékezett

0

Franco Morbidelli elárulta, év eleji bukása olyan fokú ideiglenes emlékezetkiesést okozott neki, hogy több fontos ember nevét is elfelejtette. Mostanra viszont elég jó formába lendült, és Paolo Campinoti, a Pramac tulajdonosa már arról ábrándozik, hogy győzelemmel búcsúzzanak el egymástól.

Múlt hétvégén tartották a Festival dello Sport elnevezésű eseményt, Olaszország egyik legnagyobb éves sportfesztiválját Trentóban. A rendezvényen számos illusztris vendég megjelent, és ebből a motorsport, illetve azon belül a MotoGP sem maradhatott ki. Többek között Franco Morbidelli, valamint jelenlegi csapatának, a Pramacnak a tulajdonosa, Paolo Campinoti is jelen volt.

A 29 esztendős pilóta ismét felidézte a január végén történt portimãói bukását, amelynek következtében mindkét előszezoni tesztet ki kellett hagynia. Nemrég elárulta, hogy két hétig számára fontos embereket nem ismert fel, ám a baleset nemcsak az arc-, hanem a névmemóriájára is hatott, ami bizonyára szintén okozott ijesztő pillanatokat.

Őszinte leszek, egy ekkora ütés után nem tudtam, hogy képes leszek-e visszanyerni a korábbi állapotomat – nyilatkozta Morbidelli. – Nagyon furcsa időszakon mentem keresztül, melynek során alapvető dolgokra nem emlékeztem. Nem emlékeztem az anyósom nevére, ahogyan sok ellenfelemére sem. Az orvosok azt mondták, hogy nyugodjak meg, ez normális. Aztán pedig valóban javulni kezdtek a dolgok.”

Sokkoló vallomás Morbidellitől: a saját rokonait sem ismerte fel súlyos balesete után

Morbidelli a szezonnyitóra ugyan vissza tudott térni, de a történtek és annak következményei a formájára is kihatottak. Az első hétvégéken többször is előfordult, hogy a szintén lefelé kilógó Luca Marini mögött végzett. Azóta viszont jelentősen javult a teljesítménye, olyannyira, hogy a sprinteket is beleszámolva az utóbbi öt futamon kivétel nélkül az első ötben zárt.

Ennek is köszönhetően sikerült megelőznie Aleix Espargarót, valamint Marco Bezzecchi, Fabio Di Giannantonio és Álex Márquez személyében három olyan pilótát, akik tavalyi Ducatit vezetnek, így feljött a tabella nyolcadik helyére. A közvetlenül előtte álló Maverick Viñalestől már 27 pont választja el, de a jelenlegi tendenciát látva benne van a pakliban az újabb előzés. Azonban jelenleg talán nem is ez a legfontosabb, hanem a jó forma megtalálása, illetve megtartása. „Ismét érdekes pozíciókért harcolok, és jól érezzük magunkat” – foglalta össze a helyzetet Morbidelli.

Morbidelli év végén távozik a Pramactól: az olasz istálló jövőre már a Yamaha motorjait használja, a háromszoros MotoGP-futamgyőztes pedig tavaly pont a japán gyártónak intett búcsút egy gyötrelmes időszak után. Campinoti reménykedik a szép elválásban. „Én megtartottam volna – utalt versenyzőjére, majd felvázolta az álomszerű forgatókönyvet. – Meg kell nyernie egy futamot, hogy bezáruljon a kör, és a lehető legszebben búcsúzzon tőlünk. Mondjuk Valenciában jó lenne.”

Változik a gyorsaságimotoros-világbajnokság hétvégéinek formátuma

0

A MotoGP bejelentette, hogy a következő évtől a Moto2 és a Moto3 hétvégi menetrendje jobban fog igazodni a MotoGP-éhez. Emellett a technikai szabályzat néhány pontján is lesznek módosítások a kisebb kategóriákra vonatkozóan.

A MotoGP hétvégéinek formátuma tavaly jelentős változáson esett át, mivel 2023-ban bevezették a sprintfutamokat. Ennek következtében eggyel csökkent a tréningek száma: pénteken két edzést tartottak, amelyek együttes eredménye meghatározta, hogy melyik tíz versenyzőnek nem kell részt vennie a Q1-ben, míg másnap az időmérő előtt egy teljesen tét nélküli szabadedzést bonyolítottak le.

Mindez azonban csak a nyári szünetig tartott, a Brit Nagydíjtól ugyanis ismét módosítottak: a péntek délelőtti etap ugyanis azóta már szintén szabadedzés, így a kvalifikáció kezdetéig csak a péntek délutáni pályaeseménynek van tétje. Ez a rendszer már bevált, és azóta is így zajlanak a hétvégék, de csak a MotoGP-ben.

A Moto2-ben és a Moto3-ban ugyanis továbbra is egy szabadedzés és két edzés van, igaz, az alsóbb géposztályokban előbb a sehova nem számító gyakorlást tartják meg. Jövőre azonban ez változni fog, hogy igazodjanak a királykategória jól bevált formátumához. Mindez azt jelenti, hogy a Q1-Q2-es szereplésről 2025-tól kezdve kizárólag a második etap dönt, és a szombat délelőtti esemény szabadedzéssé minősül át.

Újra befagyasztják a motorblokkfejlesztést a MotoGP-ben, de nem minden jóslat vált valóra

Minderről a Grand Prix Bizottság legutóbbi ülésén döntöttek, ahogyan arról is, hogy a sportszabályzat egy másik pontjának esetében is összehangolják a három kategóriát. A következő idénytől ugyanis a motorokat mindhárom géposztályban visszatolják a bokszutcába, amennyiben a rajtprocedúra közben esik az eső.

Emellett a technikai szabályzat néhány pontján is módosítottak. A Moto3-ban megemelték a vázra és a motorblokkra vonatkozó ármaximumot, hogy a megnövekedett költségek ne csak a gyártókat terheljék, valamint döntés született arról, hogy 2026 végéig be lesznek fagyasztva a váz- és az erőforrás-specifikációk. A középső géposztályban hétről kilencre emelték a privát tesztnapok maximális számát a koncessziós jogokkal rendelkező gyártók számára.

Két keréken – hivatásszerűen?!

0

A motoros életérzés több is lehet, mint szabadidős tevékenység vagy hobbi. A járművek világa ugyanis számos karrierlehetőséget is kínál azoknak, akik legszívesebben ezekkel kelnek és fekszenek. De nemcsak a vezetők, hanem a technikai, logisztikai és értékesítési szakemberek is sok-sok munkalehetőség elébe nézhetnek.

Vezess, szerelj, beszélj róla – élj a szenvedélyednek!

Amennyiben motoros vagy autós szakemberként szeretnél dolgozni, ma már minden esély adott rá. Autószerelőkre, motorszerelőkre, értékesítési dolgozókra is nagy igény van mind a márkaszervizekben, mind a műhelyekben egyaránt. Így pedig napról napra valami olyannal foglalkozhatsz, amit egyébként szinte ingyen is csinálnál – csak ez esetben fizetnek is érte, jó esetben nem is keveset.

További extra, hogy vidéken is bőven találhatsz állást – sőt, ezekben a városokban és környékükön még inkább ki lehet használni az autózás és motorozás előnyeit, mint egy zsúfolt nagyvárosban. Kecskemét városában a gépipar és autógyártás területén számos meghirdetett munkakör vár betöltésre – amelyek a Kecskemetallas.hu oldalán is fellelhetőek több ízben. Dolgozhatunk futárként, motort vezetve, de épp szerelőként, oktatóként, és a már említett területeken is, a kép tehát igen sokszínű.

Kihívások és lehetőségek a járműiparban

A járműiparban természetesen folyamatosan változik a világ, az új technológiák és az elektromos járművek elterjedése is jelentősen meghatározza az iparágat. Ami viszont biztos, hogy a magasan képzett szakemberek iránti kereslet nagy, valamint egyre fontosabb a nyelvtudás, illetve különböző soft skillek is, mint a jó kommunikációs készség, az empátia, hiszen az ügyfelek megtartása minden szerviz, műhely és vállalkozás számára alapvető feladat.

Motoros hivatások – na ez az igazi adrenalinbomba és életút!

Akik imádják a gyorsaságot, az adrenalint, azoknak a motorozás nemcsak hobbi, hanem életstílus, szenvedély – és általában kiváló szakemberek is lesznek belőlük, hiszen az álmaiknak élnek. De nem szabad elfelejteni, hogy első a biztonság – épp ezért az új generációkat is a felelősségteljes közlekedésre kell nevelni. Így pedig a motorozásra való igény is egyre nagyobb lehet majd a világban – még több márkakereskedéssel és izgalmas járgánnyal.

(X)

Vizsgálatot kezdeményezett egy európai parlamenti képviselő a MotoGP felvásárlása kapcsán

0

Az Európai Parlament egyik képviselője levélben fordult az Európai Bizottsághoz, hogy vizsgálatot kérjen a MotoGP kereskedelmi jogainak leendő tulajdonosát érintően. A belga politikus arra akar választ kapni, hogy a Liberty Media nem alakít-e ki monopóliumot a tágabb értelemben vett motorsportban.

Áprilisban hivatalossá vált, hogy a Liberty Media komoly részesedést szerez a MotoGP és a Superbike-világbajnokság kereskedelmi jogait birtokló Dornában. Az amerikai vállalat a spanyol cég mintegy 86 százalékát fogja birtokolni. A felek abban bíznak, hogy a felvásárlási folyamat az idei év végéig befejeződik, ám ehhez zöld utat kell kapniuk a versenyjogi szervezetektől.

Ebből a szempontból nem jó hír az érintettek számára, hogy egy európai parlamenti képviselő vizsgálatot kezdeményezett a Liberty Mediával kapcsolatban. A belga Keresztényszocialista Párt politikusa, az Európai Néppárt frakciójában ülő Pascal Arimont levélben fordult az Európai Bizottsághoz, és kifejezte azon aggodalmát, hogy a vállalat monopóliumot hozhat létre a tágabb értelemben vett motorsportban.

A vállalatcsoport ugyanis már most több neves versenysorozat kereskedelmi jogait birtokolja. A csúcsot a Forma–1 jelenti, de a Forma–2 és a Forma–3 is a Liberty Media tulajdonában áll. Az elektromos együléses sorozat,vagyis a Formula E esetében pedig a testvérvállalat, a Liberty Global a jogok tulajdonosa.

A Liberty Media még a Forma–1 egy részétől is megválik, hogy le tudja zárni a MotoGP felvásárlását

A Liberty Mediát egyébként többek között az amerikai Kongresszus is vizsgálja, miután év elején elutasították az Andretti F1-be való csatlakozási kérelmét. Arimont ezt is felhozta a levelében. „A kereskedelmi megállapodások nagyon megnehezítik az új csapatok belépését az F1-be, ami potenciálisan illegális módon akadályozza a versenyt” – idézi a Het Belang van Limburg.

A belga képviselő szerint tehát a Liberty Mediával kapcsolatban versenyjogi aggályok merülnek fel, és „a fogyasztók védelme és a tisztességes verseny biztosítása érdekében” kezdeményezte a vizsgálatot. Hogy mi lesz az ügy következő fejleménye, az az Európai Bizottságon, pontosabban annak a versenyjogért felelős biztosán, Margrethe Vestageren múlik, akinek hat héten belül válaszolnia kell a megkeresésre.

Nem először fordult elő, hogy a MotoGP és a Forma–1 ilyen jellegű összefonódása problémát jelentett a versenyjogi szervezeteknek. 2006-ban például a CVC Capitalnek el kellett adnia a kétkerekű csúcskategóriában meglévő részesedését, hogy beszállhasson az F1-be. Igaz, Greg Maffei, a Liberty vezérigazgatója ennek kapcsán megjegyezte, hogy információi szerint itt valójában az idő rövidsége akadályozta meg, hogy végigmenjenek a szabályozási folyamaton.

Jó híreket közölt súlyos beteg gyerekéről a Superbike-világbajnok

0

Sylvain Guintoli újabb tájékoztatást adott ki legkisebb gyermekének állapotáról, miután nemrég szörnyű hírt közölt róla. A francia pilóta elárulta, Luca most volt a legjobb állapotban, amióta kórházban ápolják, és egy videót is közzétett róla.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Sylvain Guintoli augusztus végén szörnyű hírt jelentett be: a korábbi MotoGP-versenyző és egyben 2014 Superbike-világbajnoka közölte a nyilvánossággal, hogy legkisebb gyermekénél, Lucánál rákot diagnosztizáltak. Ennek következtében visszalépett a Bol d’Ortól, valamint ideiglenesen a szakértői feladatait sem látja el.

Szörnyű hírt adott közre a korábbi Superbike-világbajnok, visszalép a legendás motorversenytől

A 42 esztendős motoros szeptember közepén egy köszönetnyilvánító videót tett közzé az Instagramon, amelyben megemlítette, hogy fia jól reagál a kezelésekre. Nemrég pedig egy újabb bejegyzéssel jelentkezett, amelyben kifejezetten jó hírekről számolt be: kiderült, hogy Luca most volt a legjobb állapotban, amióta bekerült a kórházba.

A mi Lucánknak most volt a legjobb napja a júliusi megbetegedése óta – kezdte az Instagram-bejegyzését. – Miután az intenzív osztályon az életéért küzdött, több kemoterápiás kezelés és a két héttel ezelőtti első műtét után végre kicsit jobban érezte magát. Először tudott kimenni és kint játszani, vezette a kocsiját, és széles mosollyal felpörgette az új autót. Luca Sonic-mobilnak hívja, nagy Sonic-rajongó, így biztos vagyok benne, hogy ez segít motiválni őt a gyakori kórházi látogatásokat illetően, hogy folytassuk a kezelését. Nagy köszönet a BMW brit leányvállalatának a nagyszerű ötletért. Nagyon szeretlek téged, kisember.”

Guintoli egy videót is közzétett, amelyből kiderült, hogy fiának valóban nagy élményben volt része. Előbb ugyanis beült egy BMW volánja mögé, és lenyomhatta a gázpedált, felpörgetve ezzel a motort. Ezután pedig ténylegesen úgy érezhette, hogy vezet, hiszen édesapja ölében ülve egy homokfutót kormányozhatott. Nem véletlen, hogy a német gyártó karolta fel az ügyet, hiszen a francia pilóta versenyzőként és tesztpilótaként is ezt a márkát képviseli jelenleg.