back to top
2025. július 11. 17:48
Kezdőlap Blog Oldal 400

Büntetés járt Quartararo feltartásáért, de nem ezen múlt a továbbjutása

0

Augusto Fernández háromhelyes rajtbüntetést kapott az Ausztrál Nagydíj főfutamára, miután az edzés végén feltartotta Fabio Quartararót. Bár a francia versenyző akkor dühösnek tűnt, később leszögezte, hogy amúgy sem került volna be a Q2-be.

Fabio Quartararo csupán a tizenhetedik helyen végzett az Ausztrál Nagydíj edzésén, így pénteken nem jutott be a Q2-be. Az utolsó gyorskörén Augusto Fernández feltartotta őt, így ki kellett mennie a bukótérbe, és esélye sem volt a javításra. A Yamaha pilótája dühösen reagált az esetre, de valójában neki olyan sokat nem számított az incidens.

Kettős KTM-elsőséggel zárult az első nap Ausztráliában, Bagnaia megint nem jutott a Q2-be

Ellentétben a spanyol pilótával, ugyanis őt három hellyel hátrasorolták, így a szombatra áttett főfutamon ennyivel hátrébb fog rajtolni az időmérőn elért helyezésénél. „Nincs mentségem, nem láttam [Quartararót] – vállalta magára a felelősséget Fernández. Ellenfele viszont hangsúlyozta, hogy az idején talán javíthatott volna, de számára teljesen mindegy volt, mert a továbbjutásra egyébként sem lett volna esélye azzal a körrel.

„Ott már fél másodperces lemaradásban voltam – nyilatkozta a 24 éves motoros, majd összehasonlította mostani szereplését a tavalyival. – Talán egy kicsit javítottam volna, de a Q2-re nem volt esély. Az 1:29.4 másodperces legjobb időmmel már egyértelműen a határon voltam. Tavaly ötödik lettem az időmérőn, most a tizenhetedik vagyok. Ez abszurd.”

Quartararo mostanában valóságos hullámvasúton van, hiszen hétvégéről hévégére jelentősen változnak az eredményei. Indiában dobogóra állhatott, ráadásul a második helyért harcolt, hogy aztán Japánban csupán a tizedik helyen érjen célba. A múlt heti Indonéz Nagydíjon ismét harmadik lett, Phillip Islanden viszont egyelőre nem találja a ritmust.

„A fordulékonyság és az agilitás, amelyek korábban jellemezték a motort, teljesen eltűntek – magyarázta 2021 MotoGP-világbajnoka, aki nem tudja mire vélni a történteket. – Az erősségünk a gyengeségünkké vált. Nem értem, mi történik. Indiában dobogó, Japánban katasztrófa, aztán legutóbb Indonéziában ismét dobogó. Tanácstalan vagyok.”

Quartararo annyit azért tud, hogy Mandalikán feküdt nekik az új gumik szerkezete. Most viszont épp az ellenkezője történik, legalábbis a francia pilóta szerint, hiszen úgy véli, a mostani abroncsok ellenfeleiknek kedveznek. „Nem tudunk jól bánni a gumikkal – jelentette ki. – A jelenlegi abroncsokon a többi motor gyorsabb, és ez negatív hatással van ránk.”

Változik az Ausztrál Nagydíj menetrendje, szombatra tették a MotoGP-futamot

A francia versenyző a közelmúlt statisztikája alapján nem lehet túlzottan optimista: utoljára az Argentin Nagydíj időmérőjén sikerült továbbverekednie magát a Q1-ből, azóta hétszer próbálkozott a kvalifikáció első szakaszában, mindannyiszor sikertelenül. Ami a versenyt illeti, szerinte a menetrend megváltoztatása nem igazán befolyásolja az eredményét, és csak egyetlen tényezőben tud bízni. „Tavaly minden edzésen jobbak lettünk, ahogyan a pálya felgumizódott.”

A hazai pályán mindig zseniális Stonert méltatták a MotoGP idei élmenői

0

Francesco Bagnaia, Jorge Martín és Marco Bezzecchi közös ausztráliai sajtótájékoztatójuk alkalmával méltatták Casey Stonert, a hazaiak kétszeres MotoGP-bajnokát. Stoner változó körülmények közötti jó tempója mellett az is szóba került, hogy mennyire gyors volt a most következő verseny helyszínéül szolgáló Phillip Island-i pályán.  

Két világbajnoki cím, 38 MotoGP-futamgyőzelem, ami mindkét összevetésben a második legeredményesebbé teszi az ausztrálok között – mindkét listán Mick Doohan előzi csak meg –, ráadásul ő az egyetlen a kontinensnyi méretű országból, aki két márkával is felért a csúcsra. Casey Stoner egy igazi legenda, akinek pályafutására bármikor érdemes visszatekinteni, és ez az Ausztrál Nagydíj idején fokozottan igaz. Stoner egyik legjobb pályája volt a Phillip Island Grand Prix Circuit, 2007 és 2012 között nem talált legyőzőre hazai futamán. A pálya ma már őrzi a nevét, hiszen a 3-as kanyart visszavonulása után róla nevezték el. „A hármas kanyar talán a kedvencem az egész világon” – mondta el ekkor.

Francesco Bagnaia, Jorge Martín és Marco Bezzecchi a most hétvégén esedékes ausztráliai versenyhétvége előtt közösen vettek részt a sajtótájékoztatón. A pilóták az aktuális kérdések megvitatásán túl Stoner méltatására is fordítottak időt, és külön kiemelték, hogy mennyire gyors tudott lenni változó körülmények között. Érdekesség, hogy a bajnokság első három helyezettje közül egyik sem kezdte még el Moto3-as karrierjét sem Stoner 2012-es visszavonulásakor – Bagnaia volt az első, aki bekerült a körforgásba, ő 2013-ban lett a Moto3 mezőnyének tagja –, ennek ellenére mindannyian élénk emlékekkel rendelkeznek róla.

Martínt még a gyengesége is erősebbé teszi?

„Hihetetlen ösztönei voltak. Valahányszor változtak a körülmények, ő képes volt azokkal változni. Emlékszem egy esős edzésre, három kört ment, és két másodperccel volt gyorsabb mindenki másnál. Negyven percet követően elkezdtek közeledni hozzá, erre ő elment még két körre ,és még két másodpercet faragott az idején, elképesztő volt.”

„Bámulatos volt az, amikor azon a Ducatin ülve megszerezte a világbajnoki címet, az a motor csak alatta volt gyors, és az évek során bizonyította, hogy ő az egyetlen, aki gyors tud lenni vele. Amikor megérkezett a Hondához, minden könnyedén ment számára, szóval azt gondolom, hogy a tehetsége és az ösztönei kimagaslóak voltak” – dicsérte a ma 38 éves kornak örvendő ausztrált Bagnaia.

Stoner és Bagnaia közösen alkotnak egy nagyon elit és szűk körű klubot, a ducatis világbajnokokét. Az olasz versenyző a tavalyi évben, a „sziget királya” – Stoner ezt a becenevet a hat egymás követő hazai, Phillip Island-i győzelme miatt kapta – pedig 2007-ben ért fel a világ tetejére a bolognai márka motorjával.

„A valaha volt legtehetségesebbek egyike ebben a sportban. Emlékszem arra, hogy Aleix [Espargaró] mesélt nekem arról a bizonyos edzésről [amelyet Bagnaia említett], amikor annyival a többiek előtt járt. Biztos vagyok benne, hogy ha ennyire gyors vagy mindenki máshoz képest, akkor van benned valami különleges. Szerintem elég nagy kár, hogy ilyen korán visszavonult. Nagyon jó lett volna, ha többet láthatom versenyezni, vagy ha esetleg mehettem is volna vele, de hát így alakult” – nyilatkozta lemondóan Martín.

Minden idők legnagyobbja lehetett volna, de ő meg akart halni

„Nehéz ehhez bármi mást hozzátennem, azt tudom csak mondani, hogy egy bámulatosan tehetséges és nagyon jó srácról van szó. Mindenhol fantasztikus volt őt nézni, de itt valami igazán kiemelkedőt tudott letenni az asztalra. Ez a pálya amúgy is szédületes, és az ő vezetési stílusával együtt valami igazán csodálatossá állt össze” – tette hozzá Bezzecchi.

„Na, ő el tudott szakadni a többiektől itt” – vette vissza a szót Bagnaia, arra a korábbi témára reflektálva, amikor kiemelték, hogy a Phillip Island-i pályán lehetetlen elölről indulva megszökni a mezőny elől.

Bagnaia szerint elfogadhatatlan, ami manapság a MotoGP-ben történik

0

Francesco Bagnaia első próbálkozásra nem jutott be a Q2-be az Ausztrál Nagydíjon. Az olasz pilóta ennek okairól, a versenyhétvége menetrendjének megváltoztatásáról és a szélárnyékpotyázókról is elmondta a véleményét a pénteki edzéseket követően.

Az elmúlt időszakban nem alakulnak jól a péntekek Francesco Bagnaia számára, hiszen az edzésen mutatott teljesítménye miatt ezen a hétvégén is a Q1-ben kell kezdenie a szombati napot. Bagnaia a 11. helyen zárta a bejutásról döntő edzést, kevesebb mint kéttizedes lemaradásban a Q2-őt érő 10. időtől. Az olasz pilótának sorozatban második alkalommal kell az időmérő első szakaszában (is) részt vennie, míg bajnoki riválisa, Jorge Martín mindkét alkalommal bejutott a Q”-be. A tavalyi bajnok a problémák ellenére pozitívan látja saját helyzetét.

Kettős KTM-elsőséggel zárult az első nap Ausztráliában, Bagnaia megint nem jutott a Q2-be

„Közepes gumit tettünk fel hátra az etap kezdetén, hogy megpróbáljam a lehető legjobban nyomni, és jól is éreztem magam. Ezzel a keverékkel a miénk volt az egyik legjobb idő, de amikor lágyra váltottunk, hogy megpróbáljunk jó köridőt futni, akkor problémákba ütköztünk. Elképzelhető, hogy az volt a megfelelő stratégia, amit a többiek csináltak, ők lággyal kezdtek, hogy kielemezhessék, hogyan reagál” – mondta a bolognaiak versenyzője.

„Minden alkalommal, amikor egyik pályáról átmegyünk egy másikra, ugyanazokkal a beállításokkal kezdünk, és  nálam ez nem működik. Az egész szezonban jellemző, hogy a péntek küzdelmesen telik, szombatra előre tudunk lépni, és vasárnap vagyunk a leggyorsabbak. Ebben az esetben eggyel kevesebb napunk van a leggyorsabbnak lenni, de persze az is igaz, hogy ezen a pályán nehéz nagy előnyt kiépíteni.”

„Sokat küszködtem a kigyorsításoknál és a gyors kanyarok bejáratainál, túl agresszív és nagyon ideges volt a motorom, például két tizedet veszítettem Martínhoz képest csak az utolsó kanyar és a célvonal között, ami hihetetlen. Az is probléma volt, hogy a pálya egyik részén sem volt elég tapadásom kigyorsítás közben, de ahogy Mandalikán, úgy itt sem annyira rossz a helyzet, mint amilyennek kívülről kinézhet, furcsa szituáció. A sebesség tekintetében már most a legjobbak között vagyunk, ahogy a gumik szempontjából is. Azt gondolom, hogy jó munkát végeztünk, de még javulnunk kell ahhoz, hogy pozitívabban tudjuk elkezdeni a hétvégét. Itt lehetséges a felzárkózás: 2019-ben a 13. vagy 14. helyről rajtoltam, és negyedikként fejeztem be a versenyt, és úgy vélem, hogy azóta sokat fejlődtem”

Péntek reggel a MotoGP bejelentette, hogy a várható időjárási viszonyok miatt gyakorlatilag megcserélik a sprint-, és a főfutam időpontját, így szombaton az időmérő után a hétvége hosszabbik viadalára kerül majd sor.  A döntés hátterében az áll, hogy a sorozat szeretné elkerülni, hogy a fontosabb verseny maradjon el, és így minél több pontot biztosan ki lehessen osztani.  A Ducati-pilóta erről a témáról is elmondta a véleményét a Motorsport.com olasz kiadásának.

Változik az Ausztrál Nagydíj menetrendje, szombatra tették a MotoGP-futamot

„Figyelembe véve, amit az időjárás-előrejelzésben láthatunk, szerintem ez a jó a döntés, vasárnap a bokszutca kinyitása is nehézségekbe ütközhet, ráadásul még 14 kört teljesíteni kellene. Az a probléma, hogy holnap reggel kulcsfontosságú lesz haladni a gumikkal, hogy kiderüljön mennyire működnek. A közepes keverékkel már végeztünk, azzal jól éreztem magam a motoron még ennyire sok kör megtétele után is, szóval a lágyat kell kipróbálnunk, több versenyzőt láttam, aki tudott javítani ezzel az idején. Érdekes lesz, mindenkinek új lesz ez a helyzet, de engem ez nem ijeszt meg. 2019-ben, amikor minden vasárnap volt, jól ment nekünk. Kihívásokkal teli nap lesz, mivel először még a Q1-et is teljesítenem kell, szóval elég sok kört fogunk megtenni, de bármire készek vagyunk.”

A második edzés végén ismét előjött az ún. „kampózás” jelensége. Ennek lényege, hogy egy versenyző közvetlenül az egyik ellenfele mögött próbálja megfutni a gyorskörét, és igyekszik kihasználni a másik motor által nyújtott szélárnyékot. Többek között Bagnaiával is megcsinálták ezt, aki azonban nem ért egyet ezzel a fajta előnyszerzési kísérlettel.

„Természetesen, ha gyors vagy, akkor mindenki a te kerekedet keresi, főleg az én esetemben, mivel rólam köztudott, hogy minden esetben nyomom. Mindig azokkal kellett foglalkoznom, akik mögöttem jönnek, bár gyakran akkor is megvertem őket, amikor a szélárnyékomban voltak. Nem hiszem, hogy ez sokat változott volna, bár általánosságban véve a MotoGP igenis átalakul, manapság általában tíz versenyző várakozik az ideális íven a szélárnyékra várva, és véleményem szerint ez nem helyes, nem elfogadható. A Biztonsági Bizottság ülésein Moto3-as pilótákat zaklatunk ezzel a témával, aztán mi vagyunk az elsők, akik újra megcsinálják, ez nincs rendben” – fejezte ki dühösen aggodalmait a 26 éves pilóta.

Már kaphatók a jegyek a 2024-es Superenduro GP of Hungary versenyre, az MVM Dome-ba

0

Elindult a jegyértékesítés a 2024. február 3-án az MVM Dome-ban zajló Superenduro GP of Hungary versenyre. Az előző alkalommal, a korábbi helyszínen három héttel a rendezvény előtt minden jegy elkelt, ezúttal még nagyobb közönség előtt versenyezhetnek a sportág legjobbjai, köztük Billy Bolt, Taddy Błażusiak és a Prestige mezőny két magyar kiválósága, Zsigovits Norbert és Szőke Márk.

Arany-, ezüst- és bronzfokozatú jegyek közül választhatnak az érdeklődők az új helyszínen, a budapesti MVM Dome-ban 2024. február 3-án zajló Superenduro GP of Hungary versenyre. Az aranyfokozatú székek a 100-as, az ezüst a 200-as, a bronz a 300-as szektorokat jelölik, emellett idén is van az edzésekre érvényes Training, a bokszlátogatást biztosító Paddock és kerekesszékes kísérő jegy is.

A versenyt rendező TRP Hungary idén progresszíven emelkedő árú jegyvásárlást biztosít: az első 500 arany-, az első 500 ezüst- és az első 500 bronzfokozatú jegy jelentős kedvezménnyel akár 9.990 Ft-ért megvásárolható, a továbbiakban 2023. november 15-ig, 2024. január 3-ig és 2024. február 2-ig különböző mértékű árengedmény vehető igénybe. A jegyek elérhetők a Superenduro.hu oldalról és az Eventim hálózatában.

„Az idei év elején a Superenduro GP of Hungary minden várakozásunkat felülmúlóan hatalmas siker volt, és 2024-re tovább emeljük a tétet: szeretnénk, ha ez lenne a régió legnagyobb motoros eseménye, amely Európa egyik legimpozánsabb sportcsarnokában valósul meg. A versenyzők szenzációs csatákat vívnak, ráadásul magyar pilótáknak is drukkolhatunk” – nyilatkozta Őry Tamás, a TRP Hungary ügyvezető igazgatója.

Superenduro GP of Hungary
Fotó: TRP Hungary/MGR Images

A mezőnyben idén is ott lesz a Hungarian Motorsport Academy három versenyzője: a Prestige kategóriában Zsigovits Norbert és Szőke Márk is rajthoz áll, korábban mindketten futamot nyertek Budapesten az Európa-kupában. A Juniorok mezőnyében az új generáció képviselője, Liszka Roland is az esélyesek között szerepel majd, és az ismét visszatérő Európa-kupában is várhatók további magyar indulók.

Páratlanul izgalmas versenyek

A Superenduro a motorversenyzés egyik látványos formája. A sportág lényegében az enduro-, a motokrossz- és a triálversenyzés ötvözete, az edzéseken az óra ellen kell hajtani, a futamokon viszont test-test elleni küzdelem is zajlik. Különböző szekciók vannak, akadnak endurós, jellemzően fa- és kőakadályok, vannak motokrosszos elemek, például ugrók, hullámsorok, mandinerek, kanyarok, és vannak triálos ügyességi elemek is, előfordulhatnak magasabb építmények is.

A GP fordulói jellemzően egynapos események, amelyek során három kategóriában küzdenek a versenyzők egymással rövid, néhány perces futamok keretein belül, általában sportcsarnokokban. A formátum, a szabályok, a versenyzők és a helyszín részletes bemutatása a Superenduro.hu oldalon található.

A 2024-es Superenduro GP of Hungary jegyárai

Időszak Bronze Silver Gold Paddock Training jegy Kerekessz. kísérő
Első 500 jegy 9 990 Ft 15 990 Ft 19 990 Ft 5 990 Ft 4 990 Ft 4 990 Ft
11.15-ig 11 990 Ft 17 990 Ft 21 990 Ft
01.03-ig 13 990 Ft 19 990 Ft 23 990 Ft
02.02-ig 15 990 Ft 21 990 Ft 25 990 Ft
Helyszíni 18 990 Ft 24 990 Ft 28 990 Ft

Nagyobb veszélyt jelent a kisebb kategóriákra a mostoha időjárás, mint a MotoGP versenyzőire?

0

Luca Marini úgy véli, a vasárnap várható körülmények között a MotoGP motorjai a legbiztonságosabbak. A VR46 versenyzője nem akar élni a szabályok adta lehetőséggel.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, változott az Ausztrál Nagydíj hétvégéjének menetrendje. A MotoGP bejelentette, hogy lényegében megcserélték a sprint- és a főfutam időpontját. Mindez azt jelenti, hogy magyar idő szerint szombaton 6:10-kor rendezik a 27 körös versenyt, míg másnap 5 órakor a 13 körből álló viadalt.

Változik az Ausztrál Nagydíj menetrendje, szombatra tették a MotoGP-futamot

Már ha utóbbit egyáltalán meg lehet tartani, hiszen a döntéshozók pont azért látták szükségesnek a változtatást, mert vasárnapra szó szerint viharos körülményeket jósolnak, akár 70 km/h feletti széllökésekkel. Ennek tudatában pedig egyáltalán nem biztos, hogy aznap meg lehet tartani a tervezett programot, arról nem is beszélve, hogy eső is várható.

Persze Phillip Island esetében nem újdonság, hogy az óceán felől felerősödhet a déli szél. Éppen ezért a szabályzat ezen a helyszínen lehetővé teszi, hogy a csapatok eltávolítsák az alsó szárnyelemeket a motorról. Azonban nem mindenki szerint egyértelmű, hogy ilyen esetben ez lenne a jó döntés, Luca Marini például nem tervezi ezt meglépni.

„Véleményem szerint a szárnyelemekkel ellátott motorok elég jól működnek – nyilatkozta még csütörtökön. – Szükség van az extra nyomásra, mert az első kerék könnyen okozhat bukást Phillip Islanden. Természetesen a szárnyelemekkel fizikailag kicsit megterhelőbb a motorozás, de biztonságosabb. Két különböző burkolatunk van, és bár általában a nagyobbat preferálom, Phillip Islanden a kisebbik működik jobban. Kísérletezem vele, de a szárnyelemekhez nem nyúlok hozzá. Ha egy másik versenyző ki akarja próbálni, hogy szárnyelemek nélkül motorozzon, az csodálatos, szívesen várom a véleményét.”

Ami a kisebb kategóriákat illeti, a Moto3 és a Moto2-ben nyilvánvalóan nehezebb lett volna hasonlót lépni, mint a királykategóriánál, tekintve, hogy ott nincsenek sprintfutamok, és a szoros menetrend nem teszi lehetővé, hogy egy nappal előrébb hozzák a futamokat. Bár nyilvánvalóan a MotoGP a leggyorsabb kategória, Marini szerint ilyen körülmények között ők érezhetik magukat a legnagyobb biztonságban. Az olasz pilóta lehetőség szerint vasárnap is versenyezni akar.

Kettős KTM-elsőséggel zárult az első nap Ausztráliában, Bagnaia megint nem jutott a Q2-be

„Okosnak kell lennünk, figyelni a helyzetet, és ha kétségek merülnek fel, akkor reagálni kell – fogalmazott. – Ha nem lesz túl veszélyes, számomra nem jelent problémát a vezetés. Mindannyian versenyezni akarunk, lehetőleg minden körülmények között. MotoGP-motorral elég biztonságos a motorozás Phillip Islanden, mert speciális gumik vannak erre a pályára, és ezek hihetetlenül jók. Moto2-es motorral ez az év legveszélyesebb futama. Ha az ember nem bízik a gumikban a kivezető körén, és a futófelület nem lesz rögtön megfelelő hőmérsékletű, akkor az egész edzésen hideg abroncsokon fog motorozni. Örülök, hogy MotoGP-versenyző vagyok, különösen a vasárnap [szempontjából], ha tényleg szeles és hideg lesz [az időjárás].”

Változik az Ausztrál Nagydíj menetrendje, szombatra tették a MotoGP-futamot

0

A MotoGP bejelentette, hogy változik az Ausztrál Nagydíj menetrendje a várható időjárási körülmények miatt. A főfutamot szombaton rendezik meg, míg a sprintet vasárnapra tették át, már amennyiben utóbbit egyáltalán meg lehet majd rendezni.

Az időjárás-előrejelzések alapján korántsem lehetett ideális körülményekre számítani az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén. A helyzet várhatóan egyre rosszabb lesz, hiszen pénteken még normális körülmények fogadták a mezőnyt, de szombatra, majd pedig vasárnapra is minden bizonnyal romlani fog a helyzet. A MotoGP vezetése pedig komoly döntést hozott annak érdekében, hogy minél több pontot ki lehessen osztani a hétvége során.

Ennek értelmében módosul a hétvégi menetrend. Az időmérőt még az eredeti forgatókönyvnek megfelelően magyar idő szerint szombaton éjjel 1:50-kor rendezik, viszont utána nem a sprint-, hanem a főfutam következik. Ennek időpontja közép-európai idő szerint 6:10, vagyis 10 perccel később kezdődik, mint ahol a sprint szerepelt az eredeti időtervben. A sprintet másnap hajnali 5 órakor tartják meg, amennyiben lesz rá lehetőség.

A MotoGP közleménye hangsúlyozza, hogy ez egy „proaktív” döntés volt annak érdekében, hogy a legjobb, ugyanakkor a legbiztonságosabb szórakozást nyújtsák a pilóták, illetve a nézők számára. Emellett minden bizonnyal az is szempont volt, hogy ha vasárnap a körülmények alkalmatlanok lesznek a futam megrendezésére, akkor ne a fő-, hanem a sprintverseny maradjon el. Ami a Moto2-t és a Moto3-at illeti, azzal kapcsolatban még nincs döntés, de összehívtak egy rendkívüli sajtótájékoztatót. Amint lesz bejelentés, cikkünket frissítjük.

Simon Patterson, a The-Race.com szakírója az X-en kiemelte, hogy jó döntés született, hiszen vasárnap meglehetősen zord körülményekre kell számítani. Nem is az eső, hanem elsősorban a szél jelentheti a gondot: az előrejelzések szerint aznap 34 és 52 km/h közötti szélerősség várható, de előfordulhatnak 77 km/h-s széllökések is.

Kettős KTM-elsőséggel zárult az első nap Ausztráliában, Bagnaia megint nem jutott a Q2-be

A pénteki nap mindenesetre problémamentesen lezajlott. Az első szabadedzésen Jorge Martín brutális különbséggel volt a leggyorsabb, de a tétre menő edzésen a két KTM volt a táblázat tetején. A továbbjutás a spanyol pilótának is meglett, ellentétben Francesco Bagnaiával, aki csupán a tizenegyedik lett, így zsinórban a második hétvégén kell a Q1-ben kezdenie az időmérőt.

Frissítés: a kisebb kategóriákhoz nem nyúltak hozzá

A MotoGP időközben közzétette az új menetrendet, amelyből kiderül, hogy a Moto2-ben és a Moto3-ban minden marad az eredeti tervek szerint. Hozzá kell tenni, hogy a két kisebb géposztályban nehéz is lett volna változtatni, így ott valós a veszély, hogy ezen a hétvégén nem osztanak pontot. Az alábbi bejegyzésben az új, ausztráliai idő szerinti  menetrendet lehet látni.

Kettős KTM-elsőséggel zárult az első nap Ausztráliában, Bagnaia megint nem jutott a Q2-be

0

Brad Binder végzett az élen az Ausztrál Nagydíj edzésén, megelőzve Jack Millert és Maverick Viñalest. Francesco Bagnaia csak a tizenegyedik lett, míg Fabio Quartararót a végén feltartották.

Az első szabadedzés után az edzés következett a MotoGP mezőnyének számára. Ahogyan azt már megszokhattuk, ezúttal már volt tét, hiszen az első tíz helyezett automatikusan továbbjutott az időmérő második szakaszába. Ami a magyar idő szerint éjszaka rendezett gyakorlást illeti, Jorge Martín óriási fölénnyel végzett az élen.

Martín brutális fölénnyel kezdett az élen, Bagnaiának gondjai voltak az ausztráliai nyitányon

Az első köridőt Álex Márquez teljesítette, aki 1:32.167 másodperccel kezdett, de, ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a körök rohamosan javultak. Az első körök után az első tréningen szenvedő Francesco Bagnaia 1:31.709-celvezetett, utána viszont jelentősen visszaesett, és Fabio Di Giannantonio 1:29.828-cal állt az élre.

A Gresini pilótája szintén nem sokáig volt a tabella tetején, és Brad Binder vette át a vezetést, sőt, a következő körében tovább gyorsult. A gyári KTM 1:29.365-tel vezetett, 286 ezreddel megelőzve Marco Bezzecchit, és további 7-tel csapattársát, Jack Millert. Egy ideig aztán nem változott az élmezőny sorrendje, majd Maverick Viñales feljött a második helyre, de körét elvették. Ennek oka az volt, hogy sárga zászló alatt motorozta, mivel Marc Márquez az első szabadedzéshez hasonlóan elesett a 10-es kanyarban.

Honfitársa azonban ismét megfutotta a második helyhez szükséges időt, egészen pontosan 54 ezreddel volt lassabb Bindernél. Sőt, hamarosan újra javított, igaz, mindössze egyetlen ezredet tudott faragni addigi idejéből. Bő 25 perccel a vége előtt aztán Fabio Quartararo feljött a harmadik helyre, 237 ezreddel lemaradva Binder idejétől. Ezt Di Giannantonio hamarosan elvette tőle, akinek hátránya már csak 96 ezred volt.

Sőt, az olasz motoros át is vette a vezetést, egészen pontosan 6 ezredes előnnyel, de aztán Johann Zarco 93 ezreddel nála is gyorsabb volt. 17 perccel a vége előtt aztán Augusto Fernández feljött az ötödik helyre, és ebben a pillanatban mind a négy RC16-os ott volt a legjobb tíz között.

A következő nagy ugrást Aleix Espargaró produkálta a köridőt tekintve, hiszen 425 ezredes előnnyel átvette a vezetést, majd még tovább javított, és 1:28,707-tel 521 ezreddel előzte meg a szintén javító Augusto Fernándezt. Csapattársa, Viñales azonban 58 ezreddel még nála is gyorsabb volt, míg Di Giannantonio 261 ezredes hátránnyal feljött a harmadik pozícióba.

Nem sokkal később megérkezett Martín, és 1:28.299 másodperccel átvette a vezetést, Zarco pedig 157 ezredes hátránnyal feljött a második helyre, Binder pedig szintén megelőzte a gyári Apriliákat. Mindeközben Bagnaia csak a tizedik helyre jött fel 943 ezredes hátránnyal, ám hamarosan Bezzecchi kiütötte őt a legjobb tízből, utána pedig még jobban visszaesett a tabellán.

A véghajrában Di Giannantonio javított először, és fel is ugrott a második helyre, miután 4 ezreddel megverte Zarco idejét. Viñales aztán 87 ezreddel átvette a vezetést, de csak ideiglenesen, mert Binder 269 ezreddel őt is felülmúlta. Martín nem tudta visszatérni az élre, miután nem javított.

Az utolsó próbálkozások során Miller feljött a második helyre, miután 148 ezreddel volt lassabb csapattársánál. Végül a két KTM maradt az élen, megelőzve Viñalest, Martínt, Pol Espargarót, Bezzecchit, Di Giannantoniót, Enea Bastianinit, Aleix Espargarót és Zarcót. Bagnaia csupán a tizenegyedik pozícióban zárt, így ismét a Q1-ben kell kezdenie. Marc Márquez csak a tizenhatodik lett, Quartararo pedig közvetlenül mögötte végzett, miután Augusto Fernández feltartotta őt.

A MotoGP Phillip Island-i edzésének végeredménye

Martín brutális fölénnyel kezdett az élen, Bagnaiának gondjai voltak az ausztráliai nyitányon

0

Jorge Martín 72 százados előnnyel végzett az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén a MotoGP-ben, megelőzve Augusto Fernándezt és Maverick Viñalest. Francesco Bagnaia közel másfél másodperccel maradt el riválisától, és csupán a tizenegyedik helyen zárt.

A MotoGP számára magyar idő szerint éjszaka megkezdődött az Ausztrál Nagydíj hétvégéje, hiszen megrendezték az első szabadedzést Ausztráliában. Ezúttal teljes volt az állandó mezőny, hiszen Álex Márquez a múlt heti alkalom után ezúttal is motorra ült. A Gresini versenyzője Indonéziában az első gyakorlás után visszalépett.

Az első időt csapattársa, Fabio Di Giannantonio teljesítette, az olasz pilóta 1:33.868 másodperccel kezdett. Ezt követően Maverick Viñales állt az élre 1:32.575-tel, 42 századdal megelőzve a másik gyári Apriliát, Aleix Espargarót. A köridők Természetesen javultak, és hamarosan Marc Márquezé volt a legjobb idő 1:31.193-mal, miután 36 ezreddel gyorsabbnak bizonyult Johann Zarcónál.

Szűk 7 perc után a francia versenyző csapattársa, a bajnokság második helyén álló Jorge Martín állt az élre 1:30.267-tel, a 33 éves motoros pedig szintén gyorsult, így 313 ezredes lemaradással továbbra is a másodikm helyen állt. A következő körükben mindkét Pramac-pilóta javított, így a spanyol versenyző 1:29.882-vel állt a tabella tetején, 429 ezreddel megelőzve Zarcót. A harmadik helyre Marco Bezzecchi jött fel, de csak addig, amíg Viñales meg nem előzte, aztán viszont a VR46 motorosa és Álex Márquez is felülmúlta a 28 éves pilóta idejét.

Luca Marini kis híján bukott, de ő még megfogta, így a tréning első esését Marc Márquez produkálta, aki a 10-es kanyarban csúszott el. Mindeközben Brad Binder 403 ezredes hátránnyal bejött a két Pramac közé, míg Álex Márquez ezredre azonos időt motorozott Bezzecchihez képest.

Ezután néhány percig nem változott az élmezőny sorrendje, majd bő 20 perccel a vége előtt Viñales 35 százados hátránnyal feljött a második pozícióba. Sőt, a spanyol versenyző utána tovább javított, és 211 ezredre csökkentette lemaradását. Nem sokkal később a tavalyi futamot megnyerő Álex Rins esett el a 6-os kanyarban.

15 és fél perccel a leintés előtt August Fernández egészen a harmadik helyig kapaszkodott fel, 16 ezreddel megelőzve a mögötte lévő Bindert. A véghajráig aztán ismét nem történt változás, majd 3 perccel a vége előtt Viñales 105 ezreddel megelőzte Martínt, így átvette a vezetést. Fernández szintén megelőzte a Pramac versenyzőjét, és 59 ezredes lemaradással feljött a második helyre.

Martín azonban nem sokáig volt a harmadik helyen, és nem kevesebb mint 511 ezredes előnnyel visszavette a vezetést, majd Fernández 493 ezredes csökkentette az első kettő közötti különbséget. Utána viszont honfitársa tovább gyorsult, és 1:29.039-cel, 72 százados előnnyel zárt az élen. Mögötte Fernández, Viñales, Binder, Zarco, Bezzecchi, Álex Márquez, Jack Miller, Enea Bastianini és Aleix Espargaró lett az első tíz sorrendje. Francesco Bagnaia csupán a tizenegyedik lett, és a végén léthatóan gondjai akadtak. Marc Márquez a legjobb Honda-versenyzőként a tizenkettedik pozícióban végzett, míg Fabio Quartararo a tizennyolcadik lett.

A MotoGP első Phillip Island-i szabadedzésének végeredménye

A Marc Márquez miatt távozó Di Giannantoniónak van egy ajánlata, de azzal nem sokra megy

0

Fabio Di Giannantonio nehéz helyzetbe került, amikor kiderült, hogy Marc Márquez átigazolt a Gresinihez, hiszen ezzel elvesztette a lehetőséget a jövő évi ülés megtartására a csapatnál. „Diggia” ennek ellenére optimistán áll a jövőhöz, véleménye szerint megvan a sebessége ahhoz, hogy a következő szezonban is helyet kapjon a rajtrácson.

Fabio Di Giannantonio második évét tapossa a Gresininél. Jövőre azonban már nem lesz a csapat tagja, hiszen Marc Márquez érkezik majd a helyére. Di Giannantonio annak ellenére kényszerül az alakulat elhagyására, hogy az előző héten érte el legjobb eredményét a MotoGP-ben, az előkelő negyedik helyet szerezte meg Indonéziában. Ezt ráadásul úgy tudta megtenni, hogy saját elmondása alapján a Márquez átigazolását megelőző pletykák megnehezítették számára a versenyzésre való összpontosítást. Az ausztráliai verseny előtt arról is nyilatkozott, hogy hogyan alakultak az elmúlt, bizonytalansággal teli hónapjai.

„Mindig próbálom fejleszteni magamat és gyorsabbá válni. Nem volt könnyű [az elmúlt időszak], de ez a játék része. A célunk – és mondjuk ki, egyben bosszúnk is –, hogy gyorsak legyünk a pályán. Dolgozunk a jövőn, biztos vagyok abban, hogy a stábom jó munkát végez. Természetesen a cél a maradás. Pillanatnyilag a versenypálya bárjától van ajánlatom” – jegyezte meg viccesen a 25 éves versenyző.”

„Bebizonyítottam önmagamnak és mindenki másnak, hogy elég gyors vagyok, elég gyors ahhoz, hogy a mezőnyben maradjak. Ahogy már mondtam, a stábom otthon dolgozik, és meglátjuk, hogy mire jutnak a következő versenyhétvégéken. Én 100 százalékban a pályára koncentrálok.”

Ahhoz, hogy „Diggia” jövőre is a mezőny tagja legyen, ülést kell találni, Márquez távozásával egy mindenképpen felszabadul a Hondánál, amire a crash.net szerint ő és Miguel Oliveira a legesélyesebb pályázók. Az újság ezt azzal indokolja, hogy Johann Zarco elköteleződött az LCR Honda csapatához, Maverick Viñales pedig visszautasította azokat a feltételezéseket, miszerint újra egy japán csapat alkalmazottja lesz.

Hivatalos: Zarco pályafutása az LCR-nél folytatódik 2024-től

„Úgy látszik, hogy kevés esélyünk van, meglátjuk, hogy mi lesz ebből. Ebben a pillanatban úgy tűnik, hogy a Hondánál van egy hely, és ha a Repsol Hondánál van egy ülés, akkor azt miért ne akarnád? Ebben a paddockban azonban sosem tudhatod, több lehetőség is lehet. Amint tisztul a kép, megpróbáljuk felmérni, hogy melyik a jobb projekt a stílusom és a jövőm szempontjából” – mondta Di Giannantonio.

A római születésű másodéves MotoGP-pilóta arra a kérdésre is válaszolt, hogy terveznek-e más sorozatokkal. A Superbike-Világbajnokság és a Moto2 is felmerült mint lehetséges alternatíva, Di Giannantonio azonban leszögezte, hogy ő nem akar távozni a nagyfiúk közül.

„A menedzseremnek mindenképpen kell B-, C-, D- vagy bármilyen tervet készítenie. Az én oldalamról, mi azt beszéltük meg, hogy a MotoGP-re fókuszálunk, a cél az, hogy itt folytassuk. Csak akkor veszünk fontolóra más lehetőségeket, ha biztossá válik, hogy nem maradhatunk a királykategóriában, de a fő cél egyelőre a MotoGP.”

A denevértől a kígyón át a kenguruig – csodálatos élővilág veszi körül a MotoGP pilótáit (galéria)

0

Ezen a hétvégén rendezik az Ausztrál Nagydíjat Phillip Islanden, amely sok szempontból a versenynaptár legkülönlegesebb helyszíne. Többek között az elhelyezkedése miatt is, hiszen a lenyűgöző kilátás mellett az élővilág is szenzációs. A Michelin fotósainak köszönhetően pedig számtalan állatot meg lehet csodálni, legyen szó hüllőkről, emlősökről vagy madarakról.