back to top
2025. július 11. 11:48
Kezdőlap Blog Oldal 399

Zarco szaltóval ünnepelte meg első győzelmét, Di Giannantoniónak össze kell szednie magát

0

Johann Zarco és Fabio Di Giannantonio számára is rengeteget jelentett az Ausztrál Nagydíjon elért első MotoGP-győzelem, illetve -dobogó. Francesco Bagnaia végig nyugodt maradt, és kiemelte, ismét egy nehezen induló hétvégén sikerült sok pontot szereznie.

Sokáig úgy tűnt, hogy Jorge Martín sima győzelmet arat az Ausztrál Nagydíj főfutamán, amelyet rendhagyó módon szombaton rendeztek meg. A spanyol pilóta előnye 3 másodperc felett is volt az őt üldözőkkel szemben, a hajrára viszont minden felborult. Gumijai, különösen a lágy hátsó, annyira elfogytak, hogy végül nemhogy a győzelem, de a dobogó sem lett meg neki, és csak az ötödik helyet szerezte meg.

Óriási végjáték után Zarco először nyert a MotoGP-ben, Di Giannantonio dobogós Ausztráliában

Ezzel pedig lehetőséget teremtett csapattársa, Johann Zarco számára, hogy életében először nyerjen a MotoGP-ben, és ő ezt ki is használta. A francia versenyző az utolsó körben előzte meg a spanyol pilótát, majd jött Francesco Bagnaia és Fabio Di Giannantonio is. A 33 éves motoros 2016-ban, még a Moto2-ben győzött utoljára, ezt pedig a jól ismert, de régen látott szaltóval ünnepelte meg.

„Nagyon jó érzés, nagyon jó itt lenni – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – A rajtom remekül alakult, utána pedig elég gyors voltam Pecco mögött. Nem maradtam le a többiektől, akik az élen voltak, csak Martín húzott el teljesen. Próbáltam a lehető legjobban megóvni a hátsó gumit, mert tudtam, hogy az utolsó néhány körben normál esetben jól tudom kezelni az abroncsot. Láttam, hogy a gumi mozgolódik, de volt még benne. Aztán próbáltam támadni, amikor benne voltam ebben a bolyban, és meglepődve láttam, hogy Martín teljesen visszaesik. Azt mondtam [magamban], hogy »itt a lehetőség«, és próbáltam előzni. Eléggé rendben volt, utána pedig igyekeztem felszedni a motort. Ennyi futam után elsőként átszelni a célvonalat, ez rengeteg érzelmet jelent.”

Bagnaiának ugyan nem jött össze az újabb győzelem, de így is kifejezetten boldog lehet, hiszen 27 pontra növelte előnyét a tabellán Martínnal szemben. A címvédő igyekezett higgadt maradni, és a végén ő is lecsapott a kínálkozó lehetőségre. Mindezt azok után, hogy a múlt heti indonéziai fordulóhoz hasonlóan ezúttal is a Q1-ben kellett kezdenie az időmérőt.

„Láttam, hogy a srácok az élen húzzák, túlságosan is – utalt Martínra és Brad Binderre. – A hátsó abroncsom nagyon kipörgött, úgyhogy az egész futamon próbáltam nyugodt maradni, tudtam, hogy nagyon hosszú a verseny. A végén pedig láttam, hogy közeledünk Jorgéra. A viadal utolsó szakaszában Johann nagyon erős volt, én pedig próbáltam követni őt. Amikor megelőzte Martínt, igyekeztem ezt kihasználni, és tökéletesen alakult. Nagyon boldog vagyok. Újabb nehezen induló hétvége, de sokat sikerült fejlődnünk. Rengeteget dolgoztunk a közepes [gumin], a dobogó pedig fantasztikus, és ismét sok pontot szereztem.”

Zarcóhoz hasonlóan Di Giannantonio is első bálozó, csak ő az első dobogóját szerezte meg a királykategóriában. A Gresini pilótája hihetetlen formajavuláson ment át azóta, hogy kiderült, jövőre át kell adnia az ülését Marc Márqueznek. Mandalikán az egyéni rekordot jelentő negyedik helyen látta meg a kockás zászlót, most pedig tovább javított a csúcson, ami nyilvánvalóan rengeteget jelent neki.

„Kicsit össze kell szednem magam – kezdte. – Kétszáz százalékot adtam. Azt gondoltam, hogy ez jó futam lehet, mert a hétvége során nagyszerű volt a tempóm, erre a teljesítményre azonban nem számítottam. A rajt elképesztő volt, talán életem legjobbja. Ezután próbáltam kontrollálni a hátsó [gumit], de nem volt könnyű. Utána pedig micsoda utolsó kör volt, a legjobbakkal harcoltam. Rendkívül büszke vagyok.”

Óriási végjáték után Zarco először nyert a MotoGP-ben, Di Giannantonio dobogós Ausztráliában

0

Hihetetlen utolsó kör után Johann Zarco nyerte az Ausztrál Nagydíjat, így életében először nyert a MotoGP-ben. Francesco Bagnaia tovább növelte előnyét a szinte végig vezető Jorge Martínnal szemben, míg Fabio Di Giannantonio először állhatott fel a dobogóra a királykategóriában.

Rendhagyó módon nem a sprint-, hanem a főfutamot rendezték meg az Ausztrál Nagydíj szombati napján. Ennek oka, hogy vasárnapra mostoha időjárási körülményeket jósolnak, ezért úgy döntöttek, hogy ha valami elmarad, akkor inkább a rövidebb verseny maradjon el, és a hosszabbikat biztonságos körülmények között tartsák meg.

Változik az Ausztrál Nagydíj menetrendje, szombatra tették a MotoGP-futamot

A pole pozíciót Jorge Martín szerezte meg körrekorddal, A spanyol pilóta a pályafutása legjobb időmérős eredményét beállító Brad Bindert és Francesco Bagnaiát előzte meg, Elölre a közepeseket választó Raúl Fernándezt, Joan Mirt és Franco Morbidellit leszámítva mindenki a keményet választotta, hátulra pedig a lágyak mellett döntő Martín, Marc Márquez, Pol Espargaró és Raúl Fernández kivételével a teljes mezőny a közepesre voksolt.

Martín óriási körrekorddal szerezte meg a pole-t Ausztráliában, Bagnaia szintén az első sorból indul

A rajt után Martín kiválóan jött el, és bár egy pillanatra úgy tűnt, hogy lehet esélye az előzésre, végül Binder maradt a második. A hazai pályán Jack Miller feljött a negyedik helyre, majd ideiglenesen a címvédő mellett is elment. Utána viszont nemcsak vele, hanem Fabio Di Giannantonióval és Marc Márquezzel szemben is pozíciót vesztett.

Martín és Binder elléptek a mezőnytől, Bagnaia viszont nem tudott velük menni, sőt, Di Giannantonio a 3. körben megelőzte a gyári Ducati versenyzőjét. Johann Zarco aztán elment az idősebbik Márquez mellett, de a nyolcszoros világbajnok aztán visszaelőzte a francia pilótát, és ő vehette üldözőbe Bagnaiát.

Ebből azonban nem lett semmi, hiszen az 5. kör végén Zarco a célegyenesben visszaelőzte Márquezt. Azonban mindez csak átmeneti volt, mert a Pramac pilótája elmérte a 4-es kanyart, így elveszítette az ötödik pozíciót, de csak pár másodperc erejéig, hiszen utána ő is vissza tudott támadni. Sőt, a gyári Honda motorosának hátrafelé kellett figyelnie, hiszen Aleix Espargaró megtámadta őt.

A 10. körre Martín már 2,5 másodperccel vezetett, de Bindernek és Di Giannantoniónak is 1 másodperc feletti volt az előnye az előtte lévőhöz képest. Bagnaia kicsit elkezdett közeledni honfitársára, Zarco pedig nem tudta támadni őt. Ahogyan Márquez sem a francia pilótát, akinek elkezdhetett fogyni a lágy hátsó gumija.

A futam, sőt, a MotoGP-t tekintve a nap első bukását Joan Mir produkálta a 11. körben, aki Luca Marinivel és Augusto Fernándezzel csatázott, és előbbivel összeért. Bagnaia eközben 1 másodpercen belülre került Di Giannantonióhoz képest. Hátrébb Marc Márquez egyre inkább visszaesett, és előbb Aleix Espargaró, majd Miller is elment mellette, sőt, a gyári KTM versenyzője az állandó mezőny legidősebb tagját is maga mögé utasította.

A következő esés Augusto Fernández mutatta be a 4-es kanyarban. Ami az élmezőnyt illeti, Binder tempója szintén beszakadt, így ő, Di Giannantonio és Bagnaia már szinte 1 másodpercen belül voltak a 15. körben, sőt, a címvédő mögött szorosan ott loholt Zarco. Marc Márquezt időközben már öccse, Álex is megelőzte, így visszaesett a kilencedik helyre.

A francia pilóta jelenléte miatt aztán Bagnaia ismét leszakadt honfitársától, aki pedig Bindert támadhatta. A Gresini pilótája aztán a 18. körben meg is előzte ellenfelét, így már a második helyen állt. Mindeközben viszont Bagnaia és Zarco ismét visszajöttek rájuk, így egy négyes boly alakult ki a másodiktól az ötödik pozícióig.

A 22. kör elején aztán Zarco megelőzte Bagnaiát, így feljött a negyedik helyre, nem sokkal korábban pedig Bindernek nem sikerült elmennie Di Giannantonio mellett. Mögöttük Álex Márquez eközben már a hatodik pozícióig zárkózott fel, Aleix Espargaró pedig visszaelőzte Millert. Marc Márquez ekkor már csak a tizedik volt, hiszen Bezzecchi is maga mögé utasította.

A 23. körben Binder bevetődött Di Giannantonio mellé a 4-es kanyarban, és visszaszerezte a második helyet. A következő kör elején aztán Di Giannantoniót Zarco is megtámadta, így az olasz versenyző elvesztette a dobogós helyet. Mögöttük Espargaró és Miller is megelőzte Álex Márquezt, Marc Márquez pedig a tizenharmadik helyre esett vissza.

Martín előnye közben rohamosan csökkent. Binder aztán három pozíciót is bukott a sikánban, és az ötödik helyig csúszott vissza. Az utolsó körre Martín teljesen elfogyott, és Zarco meg is előzte őt, és Bagnaia is elment mellette. Ezt követően Di Giannantonio és Binder is megelőzte Martínt.

Zarco ezzel pályafutása első győzelmét aratta a MotoGP-ben, a huszadik dobogójával jött ez össze. Bagnaia szintén boldog lehet, hiszen ezzel 27 pontra növelte előnyét Martínnal szemben. Di Giannantonio pedig karrierje első dobogóját szerezte meg a királykategóriában, nem sokkal azután, hogy eldőlt, nem maradhat a Gresininél. A hatodik helyet Bezzecchi szerezte meg.

A MotoGP Phillip Island-i futamának végeredménye

Martín óriási körrekorddal szerezte meg a pole-t Ausztráliában, Bagnaia szintén az első sorból indul

0

Jorge Martín saját körrekordját megdöntve szerezte meg a pole pozíciót az Ausztrál Nagydíj időmérőjén a MotoGP-ben, Brad Bindert és Francesco Bagnaiát megelőzve. A japán gyártók versenyzői közül kizárólag Marc Márquez jutott be a Q2-be a bukás nélküli kvalifikáción.

Magyar idő szerint éjszaka rendezték az Ausztrál Nagydíj időmérőjét a MotoGP mezőnye számára, ám Álex Rins nélkül, aki fájdalmak miatt visszalépett a hétvége további részétől. Az első szakasz Brad Binder, Jack Miller, Maverick Viñales, Jorge Martín, Pol Espargaró, Marco Bezzecchi, Fabio Di Giannantonio, Enea Bastianini, Aleix Espargaró és Johann Zarco részvétele nélkül zajlott, hiszen ők már pénteken bejutottak a Q2-be. A második szabadedzésen a Pramac spanyol versenyzője volt a leggyorsabb.

Kettős KTM-elsőséggel zárult az első nap Ausztráliában, Bagnaia megint nem jutott a Q2-be

Az első mért kört Álex Márquez teljesítette, ám 1:36.394 másodperces ideje korántsem volt mérvadó. Az első körök után Francesco Bagnaia 1:28.784-gyel állt az élre, 367 ezreddel megelőzve Fabio Quartararót, és további 14 századdal Marc Márquezt. Utána viszont visszaesett a még mindig továbbjutást érő második helyre, hiszen Augusto Fernández mögé, aki 1:28.435-tel vette át a vezetést, 108 ezreddel megelőzve a címvédőt, aki mindössze 1 ezreddel bizonyult gyorsabbnak a nyolcszoros világbajnoknál.

A hajrában Bagnaia javítani tudott, így 1:28.160-as idővel átvette a vezetést, míg Fernández és Márquez nem tudott javítani. Az utolsó körben viszont nem gyorsult a címvédő, ugyanakkor maradt az élen, a Honda pilótája viszont megelőzte honfitársát, és 77 ezredes hátránnyal a második lett, így ő szerezte meg a második továbbjutó helyet. Öccse 87 ezreddel maradt le a Q2-ről, mögöttük pedig a főfutamot háromhelyes rajtbüntetéssel kezdő Augusto Fernández, Raúl Fernández, Joan Mir, Fabio Quartararo, Luca Marini, Miguel Oliveira, Franco Morbidelli és Nakagami Takaaki volt a sorrend.

A Q2 első próbálkozásai után Martín 1:27.869-cel állt az élre, 213 ezreddel megelőzve Bindert, és további 189-cel Bagnaiát. A Pramac versenyzője aztán tovább javított, egészen pontosan 23 ezreddel. A dél-afrikai és az olasz pilóta nem tudtak gyorsulni, mögöttük pedig Zarco, Aleix Espargaró, Viñales, Di Giannantonio, Miller, Pol Espargaró, Bezzecchi, Bastianini és az idő nélküli Márquez volt a sorrend a félidőben.

Néhányan más ritmusban motoroztak a többiekhez képest, és Viñales szűk 6 perccel a vége előtt feljött az ötödik helyre, megelőzve csapattársát. Ezután természetesen megérkeztek a többiek, és megkezdődött a véghajrá. A nagy tűzijáték előtt Pol Espargaró feljött az ötödik pozícióba, majd pedig Martín igencsak megdöntötte saját pályacsúcsát, és 1:27.245-re módosította legjobb körét. Binder 416 ezreddel, míg Bagnaia további 5 századdal maradt el tőle. Mögöttük Aleix Espargaró, Zarco, Di Giannantonio, Márquez, Miller, Viñales, Bezzecchi, Pol Espargaró és Bastianini lett a sorrend. A végén volt még egy közjáték, hiszen Miller a mezőny többségével ellentétben szeretett volna még egy gyorskört futni, de feltartották, elsősorban az idősebbik Espargaróra volt dühös.

A MotoGP Phillip Island-i időmérőjének végeredménye

Amerikában kalandozik a magyar enduroversenyző (videó)

0

Zsigovits Norbert az amerikai Superenduro-bajnokság négy fordulóján vesz részt, a fiatal versenyző egy hónapot tölt az Egyesült Államokban.

Fő célja, hogy tapasztalatot szerezzen és felkészüljön a Superenduro-világbajnokságra, amely 2023. november 25-én Franciaországban kezdődik. A Hungarian Motorsport Academy tagja videóra veszi az amerikai kalandjait, az első epizód nálunk is megtekinthető!

Szívszorító helyzetben van a kerekesszékbe került versenyző, édesapja elsírta magát a kórházban

0

Nagy bajban van Carlos Tatay, aki nyáron szenvedett olyan súlyos balesetet a Moto2-es Európa-bajnokság portimãói futamán, hogy kerekesszékbe került. A spanyol versenyző ellátását nem fedezik azok a szervezetek, amelyeknek kellene, ehelyett egymással állnak vitában.

Carlos Tatay nyáron szenvedett rendkívül súlyos balesetet. A Pertamina Mandalika SAG pilótája a 2. körben bukott az 1-es kanyar előtt, és nagy erővel az aszfaltnak csapódott, majd nekicsúszott a korlátnak a Moto2-es Európa-bajnokság portimãói versenyén. Ezután kórházba szállították, ahol megműtötték, ám kiderült, hogy komoly sérülései vannak, és minimum ideiglenesen kerekesszékbe került.

A spanyol versenyző nemrég adott először interjút a történtek óta, ahol alapvetően jó hírekről számolt be: azt ugyan még nem tudta megmondani, hogy sérülése egészen pontosan mennyire súlyos, de igyekszik a történtek után is pozitívan látni a világot. Azonban nem sokkal később elárulta, hogy mindennek tetejében még pénzügyi gondokkal is küszködik.

Jó híreket közölt a kerekesszékbe került motorversenyző, már kezdi érezni a lábait

„Megoldásra van szükségünk, most – jelentette ki Nico Abad, egy spanyol műsorvezető YouTube-csatornájára közzétett videóban. – A kórházi számlát nem fizették ki, pedig a törvény szerint fedezniük kellene. Apám a főorvos irodája előtt sírt. Mondtam neki, hogy »Apa, el kell mondanod, mi folyik itt, mert ez így nem mehet tovább«.”

Az ügy hátterében az áll, hogy Spanyolországban hoztak egy törvényt, miszerint a szövetségeknek meg kell újítaniuk a sportolói biztosításokat. Ezt pedig 1994 óta nem tették meg. Jelenleg azonban nem mindenki fizette ki a részét, így Tatay és családja nagy gondban van. A 20 éves motorost emberi szempontból is nagyon rosszul érinti mindez.

„Ők voltak az elsők, akik fotózkodni hívtak, amikor megnyertem a Red Bull Rookies Cupot, és amikor második lettem a [Moto3-as] junior-világbajnokságon – mutatott rá. – Az, hogy így cserben hagytak, borzasztóan fáj. Mindenkit ismerek a szövetségben. Minden évben három engedélyt fizetek ki: a spanyol, a valenciai és a nemzetközi licencet. Csak a nemzetközi [szövetség] fedezte a saját részét. Minden spanyol pilóta egy 1994-es biztosítással versenyez, és a szövetség nem újította meg azt.”

A spanyol és a valenciai szövetség a beszélgetés pillanatáig tehát semmivel nem járult hozzá Tatay kórházi költségeihez. Ezt egyedül a helyi Nemzeti Sporttanács tette meg, amely fedezte azt, hogy bekerült a toledói kórházba, ahol folytathatta a rehabilitációt. Azonban mindez nem elég, így a két érintett szövetségnek vélhetően nagyon hamar megegyezésre kellene jutnia.

Marc Márquez elismerte, hogy nem elég magabiztos

0

Nem sikerült bejutni a Q2-be Marc Márqueznek, ráadásul kétszer is bukott a pénteki edzések közben. A spanyol versenyző ezután őszintén beszélt problémáiról és önbizalomhiányról. Pénteken Álex Rins volt a Honda legeredményesebb pilótája, Márquez erről a kérdésről sem rejtette véka alá véleményét.

Eseménydús pénteken van túl Marc Márquez, hiszen ő produkálta a pénteki nap első bukását. A Honda versenyzője a 10-es kanyarban vesztette el uralmát motorja felett. A spanyol versenyző ezután egész nap csak küszködött a pályán, az első szabadedzésen a 12. helyet tudta megszerezni. A Q2-be jutásról döntő edzésen csak a 16. helyen végzett, ráadásul ez alkalommal is meglátogatta a kavicságyat, a 10-es kanyar újra megtréfálta a hatszoros MotoGP-bajnokot.

„Nincs túl sok önbizalmam, és a korai bukás az első szabadedzésen nem segített ezen. Alapvetően nem vagyok elég magabiztos, és itt gyors kanyarok vannak, a leggyorsabbakban nem is nyomom, csak gurulok. Egyedül a lassú kanyarokban megyek, aztán ezekben is esem el, de így bukni legalább elég biztonságos. Kizárólag a gyors kanyarok azok, ahol pillanatnyilag nem érzem jól magam” – mondta el az edzések után.

Márqueznek nincs szerencséje a Phillip Island-i pálya 10-es kanyarjával. A mostani hétvégén elszenvedett két itteni bukásához hasonlóan négy éve szintén gondjai akadtak ebben a lassú jobbosban. Akkor azonban nem került a földre, hanem egy fantasztikus mozdulattal elkerülte az esést, több mint 70 fokos dőlésből hozta vissza motort a Lukey Heights (Len Lukey ausztrál versenyző, a pálya építtetője, és első tulajdonosa volt) nevet viselő 9-es kanyar utáni fordulóban.

„Két esetem is volt ma a tízes kanyarban. A másodikra gondol? Akkor csak megállítottam a motort – reagált viccesen a pilóta. – Közel voltam ahhoz, hogy megmentsem, mint 2019-ben, de nem sikerült. Jó nap volt, nem rossz, az volt, amire számítottam. A tízes kanyarban történtek nem segítettek, nem igazán mentünk jól”.

A pénteki nap legjobb Hondával elért eredményét meglepetésre nem Márquez, hanem Álex Rins mondhatja a magáénak, aki a 12. helyet hozta el az edzésről. A jövőre már a Gresini pilótájaként versenyző motoros ennek a kérdésnek nem tulajdonított túl nagy jelentőséget az Autosport.com szerint.

„Teljesen másfajta módon vezet, de ez a stílus jól áll a Hondának. Közel vagyunk a szintjéhez, összehasonlítottam az adatainkat, hogy megértsem, miért gyorsabb egy tizeddel. Én követettem valakit, ő valaki mást, szóval nem úgy mentünk, mint amikor a legjobb köridőt üldözzük. A versenytempónk hasonló az övéhez.”

Természetesen a hétvége menetrendjének megváltozásáról is megkérdezték a nyolcszoros bajnokot. A 30 éves pilóta alapvetően pozitívan állt az intézkedéshez, azt azonban kiemelte, hogy ez jelentősen megnehezítheti majd a versenyre történő felkészülést.

Változik az Ausztrál Nagydíj menetrendje, szombatra tették a MotoGP-futamot

„A sprint ez által nem fog sokat változni, de a főfutam igen, hiszen kevesebb időnk lesz megérteni a hátsó gumit. Inkább valamiféle szerencsejáték lesz, hiszen nem tudjuk, hogy mennyi gumit fogunk elfogyasztani. Mi mindig elfogadjuk és követjük a versenyirányítás és a bajnokság utasításait arról, hogy mit kell tenni” – tette hozzá.

Büntetés járt Quartararo feltartásáért, de nem ezen múlt a továbbjutása

0

Augusto Fernández háromhelyes rajtbüntetést kapott az Ausztrál Nagydíj főfutamára, miután az edzés végén feltartotta Fabio Quartararót. Bár a francia versenyző akkor dühösnek tűnt, később leszögezte, hogy amúgy sem került volna be a Q2-be.

Fabio Quartararo csupán a tizenhetedik helyen végzett az Ausztrál Nagydíj edzésén, így pénteken nem jutott be a Q2-be. Az utolsó gyorskörén Augusto Fernández feltartotta őt, így ki kellett mennie a bukótérbe, és esélye sem volt a javításra. A Yamaha pilótája dühösen reagált az esetre, de valójában neki olyan sokat nem számított az incidens.

Kettős KTM-elsőséggel zárult az első nap Ausztráliában, Bagnaia megint nem jutott a Q2-be

Ellentétben a spanyol pilótával, ugyanis őt három hellyel hátrasorolták, így a szombatra áttett főfutamon ennyivel hátrébb fog rajtolni az időmérőn elért helyezésénél. „Nincs mentségem, nem láttam [Quartararót] – vállalta magára a felelősséget Fernández. Ellenfele viszont hangsúlyozta, hogy az idején talán javíthatott volna, de számára teljesen mindegy volt, mert a továbbjutásra egyébként sem lett volna esélye azzal a körrel.

„Ott már fél másodperces lemaradásban voltam – nyilatkozta a 24 éves motoros, majd összehasonlította mostani szereplését a tavalyival. – Talán egy kicsit javítottam volna, de a Q2-re nem volt esély. Az 1:29.4 másodperces legjobb időmmel már egyértelműen a határon voltam. Tavaly ötödik lettem az időmérőn, most a tizenhetedik vagyok. Ez abszurd.”

Quartararo mostanában valóságos hullámvasúton van, hiszen hétvégéről hévégére jelentősen változnak az eredményei. Indiában dobogóra állhatott, ráadásul a második helyért harcolt, hogy aztán Japánban csupán a tizedik helyen érjen célba. A múlt heti Indonéz Nagydíjon ismét harmadik lett, Phillip Islanden viszont egyelőre nem találja a ritmust.

„A fordulékonyság és az agilitás, amelyek korábban jellemezték a motort, teljesen eltűntek – magyarázta 2021 MotoGP-világbajnoka, aki nem tudja mire vélni a történteket. – Az erősségünk a gyengeségünkké vált. Nem értem, mi történik. Indiában dobogó, Japánban katasztrófa, aztán legutóbb Indonéziában ismét dobogó. Tanácstalan vagyok.”

Quartararo annyit azért tud, hogy Mandalikán feküdt nekik az új gumik szerkezete. Most viszont épp az ellenkezője történik, legalábbis a francia pilóta szerint, hiszen úgy véli, a mostani abroncsok ellenfeleiknek kedveznek. „Nem tudunk jól bánni a gumikkal – jelentette ki. – A jelenlegi abroncsokon a többi motor gyorsabb, és ez negatív hatással van ránk.”

Változik az Ausztrál Nagydíj menetrendje, szombatra tették a MotoGP-futamot

A francia versenyző a közelmúlt statisztikája alapján nem lehet túlzottan optimista: utoljára az Argentin Nagydíj időmérőjén sikerült továbbverekednie magát a Q1-ből, azóta hétszer próbálkozott a kvalifikáció első szakaszában, mindannyiszor sikertelenül. Ami a versenyt illeti, szerinte a menetrend megváltoztatása nem igazán befolyásolja az eredményét, és csak egyetlen tényezőben tud bízni. „Tavaly minden edzésen jobbak lettünk, ahogyan a pálya felgumizódott.”

A hazai pályán mindig zseniális Stonert méltatták a MotoGP idei élmenői

0

Francesco Bagnaia, Jorge Martín és Marco Bezzecchi közös ausztráliai sajtótájékoztatójuk alkalmával méltatták Casey Stonert, a hazaiak kétszeres MotoGP-bajnokát. Stoner változó körülmények közötti jó tempója mellett az is szóba került, hogy mennyire gyors volt a most következő verseny helyszínéül szolgáló Phillip Island-i pályán.  

Két világbajnoki cím, 38 MotoGP-futamgyőzelem, ami mindkét összevetésben a második legeredményesebbé teszi az ausztrálok között – mindkét listán Mick Doohan előzi csak meg –, ráadásul ő az egyetlen a kontinensnyi méretű országból, aki két márkával is felért a csúcsra. Casey Stoner egy igazi legenda, akinek pályafutására bármikor érdemes visszatekinteni, és ez az Ausztrál Nagydíj idején fokozottan igaz. Stoner egyik legjobb pályája volt a Phillip Island Grand Prix Circuit, 2007 és 2012 között nem talált legyőzőre hazai futamán. A pálya ma már őrzi a nevét, hiszen a 3-as kanyart visszavonulása után róla nevezték el. „A hármas kanyar talán a kedvencem az egész világon” – mondta el ekkor.

Francesco Bagnaia, Jorge Martín és Marco Bezzecchi a most hétvégén esedékes ausztráliai versenyhétvége előtt közösen vettek részt a sajtótájékoztatón. A pilóták az aktuális kérdések megvitatásán túl Stoner méltatására is fordítottak időt, és külön kiemelték, hogy mennyire gyors tudott lenni változó körülmények között. Érdekesség, hogy a bajnokság első három helyezettje közül egyik sem kezdte még el Moto3-as karrierjét sem Stoner 2012-es visszavonulásakor – Bagnaia volt az első, aki bekerült a körforgásba, ő 2013-ban lett a Moto3 mezőnyének tagja –, ennek ellenére mindannyian élénk emlékekkel rendelkeznek róla.

Martínt még a gyengesége is erősebbé teszi?

„Hihetetlen ösztönei voltak. Valahányszor változtak a körülmények, ő képes volt azokkal változni. Emlékszem egy esős edzésre, három kört ment, és két másodperccel volt gyorsabb mindenki másnál. Negyven percet követően elkezdtek közeledni hozzá, erre ő elment még két körre ,és még két másodpercet faragott az idején, elképesztő volt.”

„Bámulatos volt az, amikor azon a Ducatin ülve megszerezte a világbajnoki címet, az a motor csak alatta volt gyors, és az évek során bizonyította, hogy ő az egyetlen, aki gyors tud lenni vele. Amikor megérkezett a Hondához, minden könnyedén ment számára, szóval azt gondolom, hogy a tehetsége és az ösztönei kimagaslóak voltak” – dicsérte a ma 38 éves kornak örvendő ausztrált Bagnaia.

Stoner és Bagnaia közösen alkotnak egy nagyon elit és szűk körű klubot, a ducatis világbajnokokét. Az olasz versenyző a tavalyi évben, a „sziget királya” – Stoner ezt a becenevet a hat egymás követő hazai, Phillip Island-i győzelme miatt kapta – pedig 2007-ben ért fel a világ tetejére a bolognai márka motorjával.

„A valaha volt legtehetségesebbek egyike ebben a sportban. Emlékszem arra, hogy Aleix [Espargaró] mesélt nekem arról a bizonyos edzésről [amelyet Bagnaia említett], amikor annyival a többiek előtt járt. Biztos vagyok benne, hogy ha ennyire gyors vagy mindenki máshoz képest, akkor van benned valami különleges. Szerintem elég nagy kár, hogy ilyen korán visszavonult. Nagyon jó lett volna, ha többet láthatom versenyezni, vagy ha esetleg mehettem is volna vele, de hát így alakult” – nyilatkozta lemondóan Martín.

Minden idők legnagyobbja lehetett volna, de ő meg akart halni

„Nehéz ehhez bármi mást hozzátennem, azt tudom csak mondani, hogy egy bámulatosan tehetséges és nagyon jó srácról van szó. Mindenhol fantasztikus volt őt nézni, de itt valami igazán kiemelkedőt tudott letenni az asztalra. Ez a pálya amúgy is szédületes, és az ő vezetési stílusával együtt valami igazán csodálatossá állt össze” – tette hozzá Bezzecchi.

„Na, ő el tudott szakadni a többiektől itt” – vette vissza a szót Bagnaia, arra a korábbi témára reflektálva, amikor kiemelték, hogy a Phillip Island-i pályán lehetetlen elölről indulva megszökni a mezőny elől.

Bagnaia szerint elfogadhatatlan, ami manapság a MotoGP-ben történik

0

Francesco Bagnaia első próbálkozásra nem jutott be a Q2-be az Ausztrál Nagydíjon. Az olasz pilóta ennek okairól, a versenyhétvége menetrendjének megváltoztatásáról és a szélárnyékpotyázókról is elmondta a véleményét a pénteki edzéseket követően.

Az elmúlt időszakban nem alakulnak jól a péntekek Francesco Bagnaia számára, hiszen az edzésen mutatott teljesítménye miatt ezen a hétvégén is a Q1-ben kell kezdenie a szombati napot. Bagnaia a 11. helyen zárta a bejutásról döntő edzést, kevesebb mint kéttizedes lemaradásban a Q2-őt érő 10. időtől. Az olasz pilótának sorozatban második alkalommal kell az időmérő első szakaszában (is) részt vennie, míg bajnoki riválisa, Jorge Martín mindkét alkalommal bejutott a Q”-be. A tavalyi bajnok a problémák ellenére pozitívan látja saját helyzetét.

Kettős KTM-elsőséggel zárult az első nap Ausztráliában, Bagnaia megint nem jutott a Q2-be

„Közepes gumit tettünk fel hátra az etap kezdetén, hogy megpróbáljam a lehető legjobban nyomni, és jól is éreztem magam. Ezzel a keverékkel a miénk volt az egyik legjobb idő, de amikor lágyra váltottunk, hogy megpróbáljunk jó köridőt futni, akkor problémákba ütköztünk. Elképzelhető, hogy az volt a megfelelő stratégia, amit a többiek csináltak, ők lággyal kezdtek, hogy kielemezhessék, hogyan reagál” – mondta a bolognaiak versenyzője.

„Minden alkalommal, amikor egyik pályáról átmegyünk egy másikra, ugyanazokkal a beállításokkal kezdünk, és  nálam ez nem működik. Az egész szezonban jellemző, hogy a péntek küzdelmesen telik, szombatra előre tudunk lépni, és vasárnap vagyunk a leggyorsabbak. Ebben az esetben eggyel kevesebb napunk van a leggyorsabbnak lenni, de persze az is igaz, hogy ezen a pályán nehéz nagy előnyt kiépíteni.”

„Sokat küszködtem a kigyorsításoknál és a gyors kanyarok bejáratainál, túl agresszív és nagyon ideges volt a motorom, például két tizedet veszítettem Martínhoz képest csak az utolsó kanyar és a célvonal között, ami hihetetlen. Az is probléma volt, hogy a pálya egyik részén sem volt elég tapadásom kigyorsítás közben, de ahogy Mandalikán, úgy itt sem annyira rossz a helyzet, mint amilyennek kívülről kinézhet, furcsa szituáció. A sebesség tekintetében már most a legjobbak között vagyunk, ahogy a gumik szempontjából is. Azt gondolom, hogy jó munkát végeztünk, de még javulnunk kell ahhoz, hogy pozitívabban tudjuk elkezdeni a hétvégét. Itt lehetséges a felzárkózás: 2019-ben a 13. vagy 14. helyről rajtoltam, és negyedikként fejeztem be a versenyt, és úgy vélem, hogy azóta sokat fejlődtem”

Péntek reggel a MotoGP bejelentette, hogy a várható időjárási viszonyok miatt gyakorlatilag megcserélik a sprint-, és a főfutam időpontját, így szombaton az időmérő után a hétvége hosszabbik viadalára kerül majd sor.  A döntés hátterében az áll, hogy a sorozat szeretné elkerülni, hogy a fontosabb verseny maradjon el, és így minél több pontot biztosan ki lehessen osztani.  A Ducati-pilóta erről a témáról is elmondta a véleményét a Motorsport.com olasz kiadásának.

Változik az Ausztrál Nagydíj menetrendje, szombatra tették a MotoGP-futamot

„Figyelembe véve, amit az időjárás-előrejelzésben láthatunk, szerintem ez a jó a döntés, vasárnap a bokszutca kinyitása is nehézségekbe ütközhet, ráadásul még 14 kört teljesíteni kellene. Az a probléma, hogy holnap reggel kulcsfontosságú lesz haladni a gumikkal, hogy kiderüljön mennyire működnek. A közepes keverékkel már végeztünk, azzal jól éreztem magam a motoron még ennyire sok kör megtétele után is, szóval a lágyat kell kipróbálnunk, több versenyzőt láttam, aki tudott javítani ezzel az idején. Érdekes lesz, mindenkinek új lesz ez a helyzet, de engem ez nem ijeszt meg. 2019-ben, amikor minden vasárnap volt, jól ment nekünk. Kihívásokkal teli nap lesz, mivel először még a Q1-et is teljesítenem kell, szóval elég sok kört fogunk megtenni, de bármire készek vagyunk.”

A második edzés végén ismét előjött az ún. „kampózás” jelensége. Ennek lényege, hogy egy versenyző közvetlenül az egyik ellenfele mögött próbálja megfutni a gyorskörét, és igyekszik kihasználni a másik motor által nyújtott szélárnyékot. Többek között Bagnaiával is megcsinálták ezt, aki azonban nem ért egyet ezzel a fajta előnyszerzési kísérlettel.

„Természetesen, ha gyors vagy, akkor mindenki a te kerekedet keresi, főleg az én esetemben, mivel rólam köztudott, hogy minden esetben nyomom. Mindig azokkal kellett foglalkoznom, akik mögöttem jönnek, bár gyakran akkor is megvertem őket, amikor a szélárnyékomban voltak. Nem hiszem, hogy ez sokat változott volna, bár általánosságban véve a MotoGP igenis átalakul, manapság általában tíz versenyző várakozik az ideális íven a szélárnyékra várva, és véleményem szerint ez nem helyes, nem elfogadható. A Biztonsági Bizottság ülésein Moto3-as pilótákat zaklatunk ezzel a témával, aztán mi vagyunk az elsők, akik újra megcsinálják, ez nincs rendben” – fejezte ki dühösen aggodalmait a 26 éves pilóta.

Már kaphatók a jegyek a 2024-es Superenduro GP of Hungary versenyre, az MVM Dome-ba

0

Elindult a jegyértékesítés a 2024. február 3-án az MVM Dome-ban zajló Superenduro GP of Hungary versenyre. Az előző alkalommal, a korábbi helyszínen három héttel a rendezvény előtt minden jegy elkelt, ezúttal még nagyobb közönség előtt versenyezhetnek a sportág legjobbjai, köztük Billy Bolt, Taddy Błażusiak és a Prestige mezőny két magyar kiválósága, Zsigovits Norbert és Szőke Márk.

Arany-, ezüst- és bronzfokozatú jegyek közül választhatnak az érdeklődők az új helyszínen, a budapesti MVM Dome-ban 2024. február 3-án zajló Superenduro GP of Hungary versenyre. Az aranyfokozatú székek a 100-as, az ezüst a 200-as, a bronz a 300-as szektorokat jelölik, emellett idén is van az edzésekre érvényes Training, a bokszlátogatást biztosító Paddock és kerekesszékes kísérő jegy is.

A versenyt rendező TRP Hungary idén progresszíven emelkedő árú jegyvásárlást biztosít: az első 500 arany-, az első 500 ezüst- és az első 500 bronzfokozatú jegy jelentős kedvezménnyel akár 9.990 Ft-ért megvásárolható, a továbbiakban 2023. november 15-ig, 2024. január 3-ig és 2024. február 2-ig különböző mértékű árengedmény vehető igénybe. A jegyek elérhetők a Superenduro.hu oldalról és az Eventim hálózatában.

„Az idei év elején a Superenduro GP of Hungary minden várakozásunkat felülmúlóan hatalmas siker volt, és 2024-re tovább emeljük a tétet: szeretnénk, ha ez lenne a régió legnagyobb motoros eseménye, amely Európa egyik legimpozánsabb sportcsarnokában valósul meg. A versenyzők szenzációs csatákat vívnak, ráadásul magyar pilótáknak is drukkolhatunk” – nyilatkozta Őry Tamás, a TRP Hungary ügyvezető igazgatója.

Superenduro GP of Hungary
Fotó: TRP Hungary/MGR Images

A mezőnyben idén is ott lesz a Hungarian Motorsport Academy három versenyzője: a Prestige kategóriában Zsigovits Norbert és Szőke Márk is rajthoz áll, korábban mindketten futamot nyertek Budapesten az Európa-kupában. A Juniorok mezőnyében az új generáció képviselője, Liszka Roland is az esélyesek között szerepel majd, és az ismét visszatérő Európa-kupában is várhatók további magyar indulók.

Páratlanul izgalmas versenyek

A Superenduro a motorversenyzés egyik látványos formája. A sportág lényegében az enduro-, a motokrossz- és a triálversenyzés ötvözete, az edzéseken az óra ellen kell hajtani, a futamokon viszont test-test elleni küzdelem is zajlik. Különböző szekciók vannak, akadnak endurós, jellemzően fa- és kőakadályok, vannak motokrosszos elemek, például ugrók, hullámsorok, mandinerek, kanyarok, és vannak triálos ügyességi elemek is, előfordulhatnak magasabb építmények is.

A GP fordulói jellemzően egynapos események, amelyek során három kategóriában küzdenek a versenyzők egymással rövid, néhány perces futamok keretein belül, általában sportcsarnokokban. A formátum, a szabályok, a versenyzők és a helyszín részletes bemutatása a Superenduro.hu oldalon található.

A 2024-es Superenduro GP of Hungary jegyárai

Időszak Bronze Silver Gold Paddock Training jegy Kerekessz. kísérő
Első 500 jegy 9 990 Ft 15 990 Ft 19 990 Ft 5 990 Ft 4 990 Ft 4 990 Ft
11.15-ig 11 990 Ft 17 990 Ft 21 990 Ft
01.03-ig 13 990 Ft 19 990 Ft 23 990 Ft
02.02-ig 15 990 Ft 21 990 Ft 25 990 Ft
Helyszíni 18 990 Ft 24 990 Ft 28 990 Ft