back to top
2025. július 09. 12:13
Kezdőlap Blog Oldal 650

Széles választékot biztosít a Pirelli Magny Cours-ban

0

Három új gumikeveréket szállít a Pirelli a hétvégén a franciaországi fordulóra, kettőt száraz pályára, egy pedig az esős időjárás esetére.

A 2022-es Superbike Világbajnokság második fele kezdődik meg most hétvégén. A hetedik forduló és a Pirelli francia fordulója a magny-cours-i pályán már itt van közvetlenül előttünk. A nyári szünet után a küzdelem a címért újraindul. A versenyzőknek új dinamikával kell szembenézni, mivel a Pirelli – a bajnokság egyetlen hivatalos gumiszállítója – új variációkat visz a hétvégén az ikonikus francia helyszínre.

A gumiválaszték

Ami az új abroncsokat illeti, ezen a hétvégén minden szem az első kerékre szegeződik. A Pirelli a teljesen új B0570 specifikációjú első abroncsot (SC1A) viszi, amely rengeteg első tapadást kínál. Ezen felül ideális kombináció lesz az SCX vagy SCQ hátsó abroncsokkal. Ez a gumiabroncs kiemelkedő szerepet játszott a legutóbbi barcelonai nyári teszten. A legtöbb csapatnak és versenyzőnek elnyerte a tetszését, de azt állították, hogy ez az SCQ első megfelelője. Maximális teljesítményt és jó tapadást kínál, de nem tartós hosszú távon. Szintén az első abroncsok repertoárjában szerepel a jól ismert standard SC1 és a fejlesztett SC1 A0674 (SC1B). Utóbbi 2022-ben hat futamot nyert. Nedves időjárás esetén egy új esőgumi is előkerül, az SCRD, amelyet úgy terveztek, hogy vizes körülmények között és alacsony pályahőmérsékleten nagyobb tapadást nyújtson.

A fejlesztés azonban nem csak az első gumikra koncentrálódik, Magny-Cours-ban debütál az új SCX hátsó abroncs is, amelynél tovább folytatódott a keverék fejlesztése, amelyek az idei szezonban Misanóban kezdődtek – a gumiabroncs a fejlesztett SCX B0800 (SCXA) nevet viseli majd. Az SCX ezen új specifikációja mellett létezik majd a standard SCX és a standard SC0 is. A mosti forduló után az SCQ abroncs visszatér a Superpole-ra és a sprintversenyre.

A Pirelli előzetes értékelése

A Pirelli motorkerékpár-versenyzési igazgatója, Giorgio Barbier a fordulóra vonatkozó választékról kifejtette: „Magny-Cours-ban folytatjuk a fejlesztési munkánkat, miközben mindig garantáljuk, hogy a versenyzők választhatják a standard megoldásokat, vagy azokat, amelyeket már nagyon jól ismernek. Az új abroncsok, amelyeket idehozunk, valójában a korábbi, más fordulókon már tesztelt variációkkal kapcsolatban kapott visszajelzések és új megoldások eredménye is.

„A hátsó SCX opció esetében például megpróbáltuk egyetlen abroncsban egyesíteni azokat a tulajdonságokat, amelyeket a versenyzők a júliusban Misanóban tesztelt két megoldásnál értékeltek. Az új lágy első ehelyett abba az irányba megy, hogy még lágyabb abroncsot kínáljon. Így nagyobb tapadást tud garantálni, hogy ellensúlyozza a lágyabb hátsó opciókat. Ha nem esik az eső, ami Magny-Cours-ban soha nem zárható ki, akkor láthatjuk az elért eredményeket. Érdekes lesz figyelemmel kísérni a francia bajnokságból érkező szabadkártyások teljesítményét is, akiknek ez alkalommal lehetőségük lesz arra, hogy jobban megismerjék a gumiabroncsainkat.”

Ha a teljes kiosztást nézzük, az elejére hat darab új SC1A abroncs kerül, míg nyolc darab SC1B fejlesztésű és nyolc darab SC1 standard abroncs lesz. Négy új fejlesztésű esőgumi lesz, amihez hat darab standard esőgumi társul. Hátulra az SCX keverékek mindegyikéből nyolc darab áll majd rendelkezésre, így összesen 16 SCX gumi lesz felhasználható. Emelett hét SC0 abroncs és a szokásos négy SCQ abroncs gumikeverék lesz jelen. Ami az esőgumikat illeti, hátul nyolc SCR1 áll rendelkezésre. A köztes keverék (SCW) változatlan marad, három gumiabroncsot biztosítanak elölre és hármat hátra.

Quartararo: A motor inkább nyugodt, mint agresszív

0

A Yamaha gyári versenyzője, Fabio Quartararo ismét nagyon magabiztos volt a misanói teszt második napjának első edzése után, hiszen most már tudja, hogy a Yamaha jó munkát végzett a 2023-as M1 fejlesztése során.

Fabio Quartararo már kedden hangsúlyozta, hogy a 2023-as MotoGP-szezonra tervezett új motor tisztességes lépés a jó irányba. Ez a szerdai első edzésen Misanóban is beigazolódott, hiszen a végsebességi értékek valóban nem voltak semmik.

„Boldog vagyok. Megerősíthetjük, hogy a motor nagy előrelépést hozott. Reggel elkaptam Zarco szélárnyékát, és a végsebesség nagyon jó volt. 298 km/h, a szélárnyékban, de ha megnézzük az átlagsebesség adatait, akkor is erős volt.” – tisztázta a világbajnoki éllovas.

„Ha megnézzük a többi versenyző értékeit, nagyon sokat javultunk. Ezután az elektronikán is dolgoztunk, mert a motor karaktere kicsit más.”

„1:31.3-as időt mentem egy olyan gumival, amelyben már 26 kör volt. A végén új gumit tettünk fel, de észre sem lehetett venni, hogy az új volt. A tapadás mindenesetre teljesen más.”

„Ennek ellenére nagyon boldog vagyok, mert ez volt az első teszt az új prototípussal, és nagyon jó tempót mentem. A Yamaha még tovább akar javulni. Erre nem mondok nemet, ha van hova fejlődniük. Még csak szeptember van, van még néhány hónapunk az előszezoni tesztig.”

„A motor kicsit megváltozott, de még mindig otthon érzem magam rajta. A motor inkább nyugodt, mint agresszív. Ezen dolgoztunk, aztán délután az aerodinamikán is.” 

 

Elképesztően szoros a csata a MotoAmerica bajnoki címéért

0

A MotoAmerica 2022-es szezonja Jake Gagne és Danilo Petrucci különmeccséről szólt. Két hétvégéjük van még eldönteni, ki nyerjen.

Nyolc hétvége, 16 verseny, 246 kör és 659 948 mérföld teljesítése után a 2022-es MotoAmerica Superbike-szezon tabelláján mindössze egy pont a különbség az élen. A szezon két csúcspilótája közül a Fresh N Lean Progressive Yamaha Racing versenyzője, Jake Gagne vezet a Warhorse HSBK Racing Ducati olasz motorosa, Danilo Petrucci előtt. A mezőny, benne a két nagyágyúval, a szezon utolsó előtti versenyére készül. A helyszín a New Jersey Motorsports Park lesz hétvégén.

Eltérő úton jutottak el ide

A MotoAmerica két éllovasa teljesen eltérő módon jutott el idáig. Gagne a szezon során 10 futamot is megnyert, kettőn viszont nullázot. Petrucci ezzel ellentétben a legtöbb versenyen nem hozott olyan tempót, mint Gagne. Cserébe viszont tökéletesen ki tudta használni riválisa hibáit, amikor az megingott. Az olasz négy futamot nyert. Ebből kettőt az első fordulóban a Circuit of The Americas pályán két domináns teljesítmény végén. A harmadikat akkor, amikor Gagne Road Atlantán a kavicságyban tette le az YZF-R1-esét. A negyedik akkor jött, amikor Gagne a Brainerd International Racewayen még egy Yamahát leírt. Összességében Petrucci 16 versenyen 14 dobogós helyezést ért el, és 11 egymást követő versenyen állt dobogóra az NJMP-hez érkezve.

Mindketten bajnoki címhez méltó szezont futottak, de csak az egyikük kaphatja meg ezt. A New Jersey-i futam után a szezon a 23-25. közötti hétvégén Barberben zárul.

A többiek

Gagne és Petrucci mellett a MotoAmerica mezőnyéből még ketten tudtak futamot nyerni. Az egyik Gagne csapattársa, Cameron Petersen, a másik a másik dél-afrikai, Mathew Scholtz. Mindkettejük győzelme Road Americára esett, Scholtz a szezon elején ment jobban, Petersen formaidőzítése pedig az év második felére esett. Petersen 10 dobogós helyezéssel rendelkezik, míg Scholtz nyolccal.

Ezzel Petersen 22 ponttal előzi meg dél-afrikai honfitársát két hétvégével és négy versennyel a szezon befejezte előtt. A két dél-afrikai annyit el tudott érni, hogy ha Gagne vagy Petrucci rosszabb napot fogott ki, az nem jelentett a két szupersztárnak automatikus második helyet. Akár ők is beleszólhatnak a bajnokság végkimenetelébe.

Gyakorlatilag mi vagyunk a második finanszírozott Yamaha csapat” – mondta Scholtz, miután a második futamban Gagne mögött a második helyen végzett a Pitt Race-en. „Mindenképpen segítenek nekünk, de végül is a Westby fizeti a fizetésemet. A Westby minden egyes évben átadja nekem a szerződési ajánlatot, szóval csak a lehető legjobbat akarom nyújtani nekik. De ha tudok segíteni a Yamahának, akkor biztosan segítek. Szeretném, ha én lennék az első, és Jake (Gagne) a második. Ez lenne a legideálisabb helyzet.

A nagy négyes mögött

Gagne, Petrucci, Petersen és Scholtz kiemelkednek a 2022-es MotoAmerica-mezőnyből. Mögöttük viszont az ötödik helyért még nagy csata dúlhat az év végéig. Az ezért folytatott versenyben Héctor Barberáé jelenleg 20 ponttal vezet. Míg Jacobsennek több dobogós helyezése van (kettő az egy ellenében), Barberának kevesebb a nullázása. A spanyol mindössze két versenyen maradt le a pontokról, míg Jacobsennel ez ötször is előfordult.

Mögöttük, még a top 10-en belül a mexikói Richie Escalante áll a hetedik helyen. A Superbike-újonc kiváló szezont futott, és öt pont előnyben van csapattársához, Jake Lewishoz képest. További nyolccal lemaradva jön Ashton Yates, a top 10-et pedig Hayden Gillim zárja.

A tavalyi történések

A New Jersey Motorsport Parkban tavaly aratott két győzelmével Jake Gagne lett a nyolcadik különböző versenyző, aki a sorozat 13 éves történetében a Garden State-ben AMA Superbike futamot nyert. Az AMA Superbike történetében az NJMP-ben a legtöbb győzelmet Josh Hayes szerezte, aki 11 Superbike-győzelmet aratott a létesítményben, beleértve az első két AMA Superbike-futamot, amelyet 2009-ben Millville-ben rendeztek a pályán. Hayes idén egy Squid Hunter Yamaha YZF-R6-os motorral indul az NJMP-n a Supersport osztályban.

A MotoAmerica Superbike-bajnokság 2021-es hétvégéjén három futamot rendeztek az NJMP-ben, hogy pótolják a Circuit of The Americas versenypályán elmaradt fordulót.

Jake Gagne egy évvel ezelőtt dominált a három futamon. Szombaton az első futamban Mathew Scholtzot és Toni Elíast győzte le, majd vasárnap két győzelemmel folytatta – Scholtz és Josh Herrin előtt.

Amellett, hogy Gagne a három futamot tisztán nyerte, a pole pozícióba is kvalifikálta magát a Fresh N Lean Attack Performance Yamaha Racing YZF-R1-esével. A körrekord 1:19.806-tal továbbra is Cameron Beaubier nevéhez fűződik, még a 2020-as Superpole-ról. A versenyben futott leggyorsabb kör viszont már Gagne-é. 1:20.076-os idejét a tavalyi második futamon érte el bő 3,5 kilométer hosszú pályán.

Aleix Espargaró: Ilyen egy versenyző élete

0

Az Aprilia versenyzője, Aleix Espargaró számára idő előtt véget ért a misanói MotoGP-teszt. A 14-es kanyarban történt baleset következtében megsérült az ujja.

Aleix Espargaró 75 kört tett meg az Aprilia RS-GP-vel a MotoGP-teszt első napján, kedden a misanói pályán. A spanyol 1:31.531 perces legjobb köridejét futotta, amivel az összesített időmérőn a harmadik helyen végzett.

Szerdán a világbajnoki bronzérmes erősen kezdett. Az Aprilia gyári versenyzője 36 kört teljesített a tesztprogramjából, de aztán a 14-es kanyarban balesetet szenvedett. Egy enyhe sérülés az ujján idő előtt véget vetett a tesztnapnak.

„Ilyen egy versenyző élete.” – viccelődött Aleix az interjúban, majd kifejtette: „Nagy fájdalmaim vannak, ezért délután nem fogok motorozni. Úgy nézett ki, mint egy kígyó. A héten szükség lesz majd egy kontrollvizsgálatra. Szerencsére nincs semmi olyan, ami műtétet igényel. Csak pihentetni kell egy kicsit, aztán Aragónra már rendben lesz.”

Espargaró ezután beszámolt a részletekről a teszten.

„Jól ment. A tempónk nem volt rossz, a 2023-as motorhoz tudtunk tesztelni néhány dolgot, hogy megértsük, működnek-e vagy sem. Nyugodtnak kell maradnunk, amikor technikai megbeszélést tartunk, mert ahogy láthatjuk, a többiek nagyon gyorsak ezen a teszten. A tapadás teljesen más, mint egy GP-hétvégén. Mindent alaposan elemezni kell, és aztán megnézni, hogy valami jobb vagy rosszabb.”

„Volt néhány aerodinamikai alkatrész, amit tesztelnünk kellett, de ezt már kedd délután megtettem. A motor egyensúlyának megváltoztatásáról is szó volt. A Maverick még tesztelni fog néhány dolgot, de számomra a napnak vége.”

 

A WSBK-ban is nehéz a Honda dolga

0

A Honda elismerte, messze van még a Superbike-világbajnokságon az a pillanat, mire ismét futamokat nyernek.

A 2022-es Superbike-világbajnoki szezon során a Honda eddig mindössze egyetlen dobogót ünnepelhetett. A legjobb helyen a tabellán az ezt a dobogót szerző Iker Lecuona áll, ő hatodik. Csapattársa, Xavi Vierge Lecuona pontjainak felénél egy kicsit többet szerzett, ő tizedik összetettben. A japánok utoljára még 2016-ban ünnepelhettek dobogót, és berendezkedtek arra, hogy a következő még odébb van.

Leon Camier szerint a Honda át kellett, hogy értékelje a két évvel ezelőtti visszatérés során kitűzött céljait.

Azt hiszem, rájöttek, mennyire nehéz is itt nyerni” – mondja Camier a Motorsport.com kérdésére. „Főleg ezekkel a szabályokkal. Itt nem tudsz csak úgy szabadon fejleszteni és dolgozni, mint a MotoGP-ben. Követned kell a szabályokat. Ez azt is jelenti, hogy unortodox gondolatokra is vetemedned kell, hogy megoldást találj a problémáidra. Egy gyártó nem feltétlenül eszközöl ilyen változásokat gyorsan. Ezzel mindenki tisztában van. Cserébe viszont nagyon alaposak, és hosszú távú tervekkel a fejükben dolgoznak.

A Honda jelenleg negyedik a gyártók között, csak a BMW-t előzik meg. Lemaradásuk az előttük lévőkhöz képest több mint 100 pont. „Szerencsére nincs rajtunk nagy nyomás. Nyilván amint lehet, nyerni akarunk, de nincs az a mentalitás, hogy nyertek, vagy b*szhatjátok. Ez nem így működik. A mi jelenlegi helyünk a top 6, esetleg top 5 vagy top 4. Errefelé járunk jelen pillanatban. A nagyokhoz képest még mindig megvan a hátrányunk, ezt látjuk mi is. Meg kell próbálnunk ledolgozni ezt. Nyilván onnan, ahol tavaly voltunk, ez nem fog menni egyik pillanatról a másikra. Ez sok-sok részleten múlik, amikből nem lehet csak egyhez hozzányúlni.

Jules Cluzel év végén visszavonul!

24 futamgyőzelem, 62 dobogós helyezés, számtalan csata és a World Supersport „majdnem embere” – Jules Cluzel a szezon végén visszavonul.

A Supersport Világbajnokság visszatér a pályára Magny-Cours-ban, ami mindenkinek fontos hétvége, különösen a francia versenyzők és csapatok számára. A forduló előtt Jules Cluzel bejelentette, hogy visszavonul. A francia több, mint egy évtizede a WorldSBK paddock egyik sziklaszilárd tagja, és többször is közel állt ahhoz, hogy behúzza a Supersport-világbajnoki címet, bár a sérülések és a balszerencse gyakran útját állta.

Cluzel 2012-ben került először a Supersport mezőnybe, Moto2-es pályafutása után, majd azonnal kihívóvá vált. Mindössze negyedik versenyén, Monzában győzni tudott a géposztályban. Abban a szezonban végül a második helyen végzett, 21 ponttal megelőzve Kenan Sofuoglut. Cluzel ezután a fellépett egy szezonra a Superbike mezőnyébe, ahol a tizedik helyet szerezte meg, és Silverstone-ban – a 2010-es Moto2-győzelmének színhelyén – dobogóra is állhatott. Ezután visszaváltott a WSSP kategóriára.

A Supersport géposztályban többször is a második helyen végzett, a bajnoki címet azonban sosem sikerült elérnie. Cluzel legközelebb 2018-ban került a világbajnoki címhez. Ekkor a Losailban rendezett szezonzáró előtt mindössze öt ponttal volt lemaradva Sandro Cortese mögött. Végig szoros csatában volt a címért, amíg el nem esett.

A következő szezonjait is végigkísérte a balszerencse, de 2022 különösen nagy kihívásokat tartogatott számára, és hat forduló után, dobogós helyezés nélkül, Cluzel bejelentette, hogy visszavonul a sportágtól, az idei szezon végén.

A döntéséről a pilóta az Instagramon beszélt, és így fogalmazott: „Kedves hűséges szurkolóim, a legutóbbi, doningtoni sérülésem óta gondolkodom a jövőmön… A saroksérülésem önmagában nem volt túl komoly, de az arthrodézis bokámról van szó, ezért hosszú lábadozásra kényszerültem. Tegnap Carole-ban motoroztam, minden rendben van. Azonban meghoztam a döntést, hogy jövőre nem indulok. Ránézek a kislányomra, Kimie-re, és elsősorban ő és azok a szép pillanatok, amelyeket a fizikai képességeim teljes birtokában szeretnék vele tölteni, vezettek erre a döntésre. A döntést tényleg nem volt könnyű meghozni, hiszen annyira szeretek versenyezni, és még mindig gyorsnak érzem magam.

„Az is igaz, hogy az eredmények néhány éve nem tesznek jót a motivációmnak, és a jövőbeli kilátások sem nyújtanak több garanciát. Számíthattok rám, hogy a szezon végéig mindent beleadok. Remélem, hogy ezek az utolsó versenyek alkalmat adnak arra, hogy néhány nagyon jó eredményt érjek el.  Szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki támogatott, és a hétvégén Magny-Cours-ban találkozunk.”

Ami a WorldSSP statisztikáit illeti, Cluzel az egyik legeredményesebb versenyző. 24 győzelmet és 62 dobogós helyezést szerzett, nem beszélve a 24 pole-ról, 56 első soros indulásról és 17 leggyorsabb körről. Annak ellenére, hogy végül soha nem szerezte meg a bajnoki címet, Cluzel személyisége, jelenléte, karizmája és határozott hozzáállása az évek során a rajongók kedvencévé tette őt. Jelen állás szerint ő lesz a legsikeresebb World Supersport versenyző, aki soha nem nyerte meg a világbajnokságot.

Ötödik vb-címe után szerződést is hosszabbított Gajser

0

A szlovén Tim Gajser nemrég ötödik motokrossz-világbajnoki címét ünnepelhette. Ez szerződéshosszabbítást is ért számára.

Nemrég fejeződött be a motokrossz-világbajnokság szezonja, amely Tim Gajser ötödik vb-címét hozta, a negyediket a királykategóriában. Az emellett egyszer az MX2-ben is vb-címet szerző szlovén a szezonzáróra már világbajnokként érkezett, miután azt már két fordulóval azelőtt bebiztosította.

Gajser ennek ellenére jól ment a szezon utolsó két hétvégéjén is. Ezek közül mindkettőn ő lett a hétvége összetett győztese, végül több mint száz ponttal végzett az élen.

Nagyon könnyű döntést volt, hogy ennek a csodálatos kapcsolatnak a folytatása mellett döntöttünk a HRC-vel” – kommentálta a szerződéshosszabbítás tényét Gajser. „Mintha ez lenne a második otthonom. Sehol nem lennék jobb környezetben. Mindig azt mondtam, ‘boldog versenyző, gyors versenyző’. Mindenkivel imádok együtt dolgozni, legyen szó a Japánban lévő szerelőkről, az edzésen velem dolgozó szerelőről vagy az edzőmről. Nagyon várom, hogy ezt a jövőben is folytathassuk.

Gajser legnagyobb sikereit itt érte el. „Öt vb-címet nyertem a Hondával, szóval nagyon jól érzem magam a CFR450R nyergében. Mindig nagyszerű motort készítenek fel számomra, így tudom, hogy 2023-ban is világbajnoki címet célozhatok meg, már a hatodikat. Köszönettel tartozomm mindenkinek, akinek szerepe volt ebben, és az összes szurkolómnak.

Gajser csapattársa 2023-ban már nem Mitch Evans, hanem a spanyol Rubén Fernández lesz a másik Hondán.

Nem csak Márquez, van der Mark is visszatérhet

0

A MotoGP-ben Marc Márquez, a Superbike-vb-n Michael van der Mark volt a nagy hiányzó. Most a holland is újra bőrruhát húzhat.

A BMW holland versenyzője, Michael van der Mark eddig mindössze a holland hétvége három versenyét tudta teljesíteni. Estorilban még megpróbálkozott az indulással, de attól a három versenytől már vissza kellett lépnie. Azóta egyetlen hétvégén sem versenyzett. Emellett már a szezon nyitóhétvégéjén, a MotorLand Aragónon sem tudott ott lenni. A tavaszi kihagyást még egy télen összeszedett lábtörés miatt kellett eszközölnie, a mostani kihagyást pedig az Estorilban összeszedett csípősérülés okozta.

A Superbike-vb soron következő hétvégéjén (immár reményei szerint véglegesen) visszatérhet, és ismét versenyezhet.

Azt hiszem, mindenki el tudja képzelni, mennyire várom már a visszatérést” – mondja van der Mark. „Jó rég versenyeztem már, így nagyon izgatott vagyok emiatt. Persze erre még meg kell kapnom az engedélyt az orvosoktól. Én a magam részéről jól érzem magam, de persze az orvosoknak kell erre rámondaniuk az áment. Azt nehéz most megmondani, mit  várhatok ettől a hétvégétől. A legfontosabb, hogy nyugodt maradjak, mert tényleg rég versenyeztem. Meglátjuk, mi lesz. Magny-Cours-t mindenesetre szeretem, értem is el itt jó eredményeket. Örülök a visszatérésnek, de mondom, nyugodtnak kell maradnom. Még mindig van hat hétvége a szezonból.

Van der Mark helyén Misanóban és Doningtonban az ukrán Ilja Mihalcsik versenyzett. Mostban a brit Superbike-menő Peter Hickman ült a helyére. A holland még sérülten egy évvel meghosszabbította szerződését. A BMW új fejlesztései közül most lesz alkalma először kipróbálni a Kalex által gyártott újfajta lengőkart. Ezt csapattársa, Scott Redding már Donington óta használja.

Márquez egyelőre inkább szenved a visszatérés után

0

Négy hónap után Marc Márquez már majdnem versenykörülmények között motorozik. A misanói teszten viszont egyelőre még sok a problémája.

Azok után, hogy Marc Márquez nemrég, még egyedül, a MotorLand Aragón pályáján gyakorolt, tegnap már Misanóban került még egy lépéssel közelebb a versenykörülmények között történő visszatéréshez. Ezt követően pedig a San Marinó-i Nagydíj után a pályán maradó MotoGP-mezőny kétnapos tesztjén volt jelenése. Márquez első nekifutásra leginkább technikai újdonságokat próbálgatott, legjobb ideje pedig egy másodperccel is lassabb volt Bagnaiáénál.

Egyelőre a gyors kör sokadlagos feladat, a cél a visszarázódás. Ez pedig nem egyszerű.

Az első kifutásokat még nem élveztem egyáltalán, aztán délutánra kicsit jobb lett minden” – mondta Márquez az első tesztnap végén. „Őszintén szólva az első nap még jóval inkább a szenvedésről szólt. Ez viszont normális. Így volt ez Katarban, a szezon előtt is, mert ezek a motorok brutálisak. Ilyenkor lehetsz akármilyen fitt, van gondod. Amikor én kimentem a pályára, azt láttam, hogy mindenki brutális tempóban megy. Nyilván ők a versenyhétvégék terhelése mellett más ritmusban vannak. Én a sajátomra koncentráltam. Ki kellett tapasztalnom, hogy kell vezetnem a motort, milyen testhelyzetben. Nem volt egyébként rossz, kedden jöhet a következő lépés.

Négy hónap kihagyás furcsa dolgokra készteti az embert. Márquez is ilyen volt. „100 nap után ösztönből vezetsz. Fogalmad sincs, milyen a köridőd ilyenkor. De végül ez nem is lett rossz. De a legfontosabb az volt, hogy minél több kört meg tudjak tenni. Erre a testem és konkrétan a karom pedig jól reagált. Egyelőre rövid etapok voltak a soron, a hosszúkhoz még rengeteg munka vár rám. Dolgoznak az izmok, de akkora erőkifejtés még odébb van.

Ez azt jelenti, hogy a versenyhétvégék teljesítése is odébb lehet még. „Ha most lett volna egy 27 körös verseny, biztos, hogy nem fejezem be. Talán 10-et tudtam volna teljesíteni, annyit biztos, hogy nem.

Bagnaia az első tesztnap leggyorsabbja, Márquez újra motoron

0

Az érdeklődők egyrészt nyilván kíváncsiak voltak arra, ki lesz a leggyorsabb. Ez az első tesztnap végén Bagnaia lett. De mindenki figyelte Marc Márquez teljesítményét is.

A MotoGP mezőnye a San Marinó-i Nagydíj hétvégéje után is maradt Misano Adriaticóban, hogy egy kétnapos teszttel készüljön fel a szezon hajrájára. Ennek az eseménynek az első napján volt több érdekes szereplő is a pályán. Ilyven volt egyrészt a négy hónap után visszatérő Marc Márquez, másrészt a Suzuki ajándékát kiélvező Dominique Aegerter is. Ezen sok-sok technikai érdekességet is láthattunk a gyártóktól.

Honda

Márquez fekete Hondája új légbeömlőt, új oldalidomokat és több egyéb aeroelemeket is magára vett, hasonlóan, ahogy a Ducati is kinéz jelenleg. A Honda célja a változtatásokkal az, hogy nagyobb stabilitást és nagyobb tapadást adjon kanyarodás közben a motornak. A nyolcszoros világbajnok nem elsősorban a gyors körökre koncentrált, el is maradt a legjobb időtől több mint egy másodperccel.

Az ismét tesztpilótává visszavedlő Stefan Bradl egy, a Kalex által gyártott lengőkart tesztelt, ami egy érdekes szemléletváltás ahhoz képest, hogy ebből évekig saját gyártású karbonelemet használtak. A Honda nagyon dolgozik azon, hogy kikecmeregjen a gödörből, amit ásott magának, ez ennek az egyik leglátványosabb megnyilvánulása.

Stefan Bradl, Misano teszt
Fotó: MotoGP Media

Dolgozott a Honda másik motorosa, Takaaki Nakagami is, akinek a motorja egy olyan légbeömlőt kapott, amit eddig a japánoknál soha nem láthattunk.

Takaaki Nakagami, Misano teszt
Fotó: MotoGP Media

Yamaha

Az iwatai gyártó korábban már bejelentette, hogy Misanóban egy új motorblokkot próbálgat majd. Fabio Quartararo tulajdonképpen egész évben a meg nem lévő végsebesség miatt panaszkodik, reményeik szerint erre a problémára az új blokk lehet a megoldás. A vb-címvédő és idén is éllovas francia 80 kört tett meg az első nap során.

Quartararo csapattársával, Franco Morbidellivel megjáratott egy új vázat is, valamint itt is feltűnt egy új kialakítású légbeömlő nyílás a motoron. Ez könnyen elképzelhető, hogy már a 2023-as felkészülés része.

Szintén Morbidelli motorjára kerültek fel olyan szárnyelemek, amik nagyobbak, mint amiket a Yamaha eddig használt.

Aprilia

Az olaszok a Yamahához hasonlóan ugyancsak szárnyelemeket próbálgattak, a tesztpilóta Lorenzo Savadori például két külön motorral is. Ismét felkerült a motorra az a hátsó szárnyacska, amelyet idén néhányszor már láthattunk.

Az első tesztnap során Espargaró és Viñales is álltak a legjobb köridők élén, a két spanyol végül harmadik, illetve ötödik lett a nap végén.

A KTM-nél Dani Pedrosa ülhetett motorra, míg a Ducati továbbra is nagyon erős. Utóbbi versenyzői a legjobb 10 időből hatot birtokoltak az első nap végén. A leggyorsabb közülük Pecco Bagnaia volt, szűk két tizeddel márkatársa, Luca Marini előtt.

Dominique Aegerter, Misano teszt 1. nap
Fotó: MotoGP Media

Joan Mir távollétében a Suzuki egyik motorját Dominique Aegerter kapta meg, aki első nekifutásra csak 2,3 másodperccel maradt el Bagnaia legjobb körétől. A boksz másik oldalán Álex Rins jóval inkább „rendes” tesztnapot teljesített, végül hat tized lemaradásban tizenkettedikként zárta a napot.

Az első tesztnap legjobb köridejei – az élmezőny

1. Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) – 1:31.292
2. Luca Marini (Mooney VR46 Racing Team) + 0.181
3. Aleix Espargaro (Aprilia Racing) + 0.239
4. Jorge Martin (Prima Pramac Racing) + 0.262
5. Maverick Viñales (Aprilia Racing) + 0.265
6. Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™) + 0.296
7. Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team) + 0.299
8. Johann Zarco (Prima Pramac Racing) + 0.314
9. Pol Espargaro (Repsol Honda Team) + 0.415
10. Enea Bastianini (Gresini Racing MotoGP™) + 0.449