back to top
2025. július 08. 03:29
Kezdőlap Blog Oldal 77

Már látja a fényt az alagút végén Martín, utódja nem támogatja a visszatérését segítő ötletet

0

Jorge Martín elárulta, a második sérülése súlyosabb volt az elsőnél, ugyanakkor most már sokkal gyorsabban halad a felépülése, mint korábban. Egyik utódja, Jack Miller viszont nem támogatja azt a javaslatot, amely a visszatérését lenne hivatott megkönnyíteni.

Talán ki lehet jelenteni, hogy a szezonrajt legnagyobb vesztese Jorge Martín. A spanyol pilóta ugyanis eddig egyik futamhétvégén sem volt ott, ahogyan Austinban sem lesz jelen, miután az előszezonban kétszer is megsérült. Az első, sepangi bukása miatt „csak” a tesztelés hátralévő részét kellett kihagynia, viszont a Thai Nagydíj hetében ismét elesett, ami újabb töréseket eredményezett.

Egyelőre tehát várni kell arra, hogy a címvédő éles körülmények között bemutatkozzon új motorján, az Aprilián. A spanyol pilóta addig is közzétett egy videót az Instagram-oldalán, hogy tájékoztassa rajongóit, illetve követőit. Egyfajta mentegetőzéssel kezdett, és kijelentette, az elmúlt hetek nehézségei okozták, hogy nem volt túlságosan aktív a közösségi médiában. Ezután rátért a történtekre.

Miként tudjátok, az első sérülésemet Malajziában szenvedtem el, utána elég gyorsan felépültem, újra elkezdtem edzeni, aztán supermotoedzés közben jött egy nagy bukás, amely sokkal komolyabb volt – árulta el. – Az első sérülésem után viszonylag gyorsan meggyógyultam, és elég jól éreztem magam. A thaiföldi [hétvége] előtt supermotomotorral tréningeztem, és ezzel estem nagyot. Nagyon nehéz időszak volt, de most már kicsit kezdem látni a fényt.”

Martín elárulta, mikorra tervezi a visszatérést, de eredményeket akkora sem tud garantálni

Martín mindkét balesetben több végtagját is eltörte. A legrosszabb a bal csuklójának sérülése, amely abból a szempontból elég alattomos, hogy a teljes felépülés általában meglehetősen hosszú időt vesz igénybe, ahogyan azt a Moto2-es Joe Roberts esete is mutatja. A 27 éves motoros mindent megtesz annak érdekében, hogy okuljon a közelmúlt eseményeiből.

A legsúlyosabban az orsócsontom és a sajkacsontom sérült meg, ezenkívül négy törésem volt a bal lábamban, valamint némi izomsérülés a bordáimnál – foglalta össze második balesetének eredményét. – Szóval egyáltalán nem egy könnyed sérülés volt, az biztos. Ha van valami, amit elmondhatok, az az, hogy száz százalékot fogok nyújtani, hogy a legjobb formámban térjek vissza, száz százalékot fogok adni annak érdekében, hogy tanuljak a hibáimból, ahogyan mindig is próbálok, és a lehető leghamarabb vissza fogok térni.”

Martín a napokban bejelentette, hogy a Katari Nagydíj április 11-e és 13-a között esedékes hétvégéjén már ott szeretne lenni. Ezt azonban még nem érdemes készpénznek venni, hiszen ő maga sem biztos benne, hogy sikerülni fog. Az mindenesetre pozitívum, hogy a gyógyulása most már jobban halad, mint korábban.

Nagyon keményen dolgozom a felépülésért – szögezte le. – Nem tudom pontosan, mikor térhetek vissza. Az biztos, hogy Austinban nem leszek, a terv az, hogy Katarban már ott legyek, de semmi nem biztos. Szóval még nem tudom. Nagyon várom már, hogy újra csatlakozhassak a csapatomhoz, az Apriliához, hogy ismét vezethessem azt a csodálatos motort. Csak ennyit tudok mondani. Sajnálom, hogy ennyi időt kihagytam, de azt hiszem, kezdek kicsit jobban lenni, most már elkezdek edzeni, az állapotom sokkal gyorsabban javul, mint közvetlenül a sérülésem után, úgyhogy remélem, nagyon hamar találkozunk a pályán.”

Martín bizonyos szempontból az előző hétnek is főszereplője volt, még ha csak áttételesen is. Az Aprilia ugyanis előállt egy javaslattal, amely segítené őt a visszatérésben, ahogyan persze később más megsérülő pilótákkal is ugyanez lenne a helyzet. Az ötlet lényege, hogy ezeknek a versenyzőknek biztosítsanak egy tesztnapot MotoGP-motorral. Jack Miller, aki tulajdonképpen az egyik utódjának tekinthető a Pramacnál, azonban ellenzi mindezt: az ausztrál motoros Valentino Rossi 2010-es és Marc Márquez 2020-as sérülését hozta fel példaként.

Az Aprilia megváltoztatná a szabályokat, hogy Martínnak „simább” legyen a visszatérése

Végső soron ez a MotoGP, és már nagyon régóta ezek a szabályok – fogalmazott. – Ha visszamegyünk oda, amikor Valentino Rossi eltörte a lábát, és így tovább, vagy például Marc Márquezről is beszélhetek, aki majdnem egy teljes szezont hagyott ki… [Martínék] csak azt a rendelkezésre álló tesztet tudták teljesíteni. Ez így működik. Vannak Superbike-motorok és különböző vezetési [módok]. A szabály az szabály, ez számukra sajnálatos, de idén ezeket a lapokat osztották nekik.”

Egyetlen gyártó ellenzi az Aprilia Martín érdekében benyújtott kérelmét – vagy mégsem?

Marc Márqueznek „nem volt mersze” megcsinálni, amit Rossi és Bagnaia is megtett

0

Marc Márquez szerint Lionel Messi és Diego Maradona túl nagy alakok ahhoz, hogy az ő nevükkel ellátott argentin mezt viselje, így maradt a sajátjánál. És ha már legendás sportolók, a nyolcszoros világbajnok azt is elárulta, ki inspirálta, amikor sérüléséből próbált visszajönni.

Marc Márquez a burirami fordulóhoz hasonlóan Argentínában is tökéletes hétvégét teljesített, hiszen azok után, hogy megszerezte a pole pozíciót, a sprintet és a főfutamot is megnyerte, és ha ez nem lenne elég, a leggyorsabb kört is megfutotta. Ő azonban Marco Bezzecchi két évvel ezelőtti performanszával ellentétben nem argentin mezzel ünnepelt, igaz, azért a hétvége előtt ő is kedveskedett ezzel a gesztussal a helyieknek.

A 32 éves motoros egy 93-as számmal és a saját vezetéknevével ellátott mezben érkezett meg a pálya területére. Felmerül a kérdés, hogy miért nem az elmúlt évek, évtizedek egyik, ha nem a legnagyobb futballistájának, Lionel Messinek a mezét választotta. „Ehhez nincs merszem – jelentette ki a Ducati Corse által közzétett videóban. – Az argentínai Ducatitól kaptam egy mezt ajándékba. Az eseményen mondtam nekik, hogy ebben fogok megérkezni a pályára. A hátulján a »Márquez« név van. Messi nagyon nagy név, úgyhogy ezt meghagyom a merészeknek.”

Márquez ezzel vélhetően senkinek nem akart üzenni, pláne odaszúrni, de ettől még tény, hogy mostani csapattársa, Francesco Bagnaia két évvel ezelőtt egy Messi nevével ellátott argentin mezben érkezett meg a paddockba. A spanyol versenyző ráadásul egy másik megszólalásában – amelyben nagyjából ugyanezt mondta el – a szintén világbajnok és ugyancsak legendának számító Diego Maradonát is megemlítette ugyanilyen kontextusban. Az 1986-os vb legjobbjának megválasztott labdarúgó nevével ellátott mezt pedig emlékezetes módon Valentino Rossi viselte a 2015-ös győzelme után.

Márquezt Nadal inspirálta

Ha már élsportolók, Márquez nemrég egy másik legendát is megemlített. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a gyári Ducati versenyzőjét jelölték az idei Laures-díjra az év visszatérése kategóriában. Ennek kapcsán készítettek vele egy interjút, amelynek az egyik részletét néhány napja közzétették. Ebben az immáron hatvannégyszeres MotoGP-futamgyőztes elmondta, hogy a tavaly visszavonult teniszező, az egyébként vele jó barátságot ápoló Rafael Nadal inspirálta.

Martín vb-címe nem ért jelölést a rangos díjra, Marc Márquez viszont felkerült az egyik listára

A sportban természetesen rengeteg nagy visszatérést, fordítást látunk, és vannak nagy inspirációt jelentő pillanatok – fogalmazott. – Számomra Rafa Nadal igazi inspiráció volt. Pontosan emlékszem arra a napra, amikor az Australian Openen játszott, és megnyerte, rengeteg sérülés után. Én otthon, a kanapémon voltam, a teljesen rossz karommal, és mondtam, hogy »rendben, meg fogom csinálni«. Rengeteg napba, rengeteg [nehéz] pillanatba telt, de Rafa Nadal nagy inspirációt jelentett.”

Márquez Nadal 2022-es melbourne-i győzelméről beszélt, amely nemcsak azért volt nagy szó, mert valóban számos sérülés után diadalmaskodott, hanem a meccs alakulása is elképesztő volt. A spanyol teniszező ellenfele, Daniil Medvedev ugyanis már 2–0-s szettelőnyben volt, ráadásul a harmadik játszmában 3–2-es vezetésnél három breaklabdája is volt. Nadalnak innen sikerült fordítania, amivel megdöntötte Roger Federer rekordját, és abban a pillanatban övé volt a legtöbb Grand Slam-győzelem a férfiaknál, igaz, Novak Đoković ezt azóta elvette tőle.

„Márquez-bajnokság” váltja le idén a „Ducati-kupát” a kirúgott csapat főnöke szerint

0

Razlan Razali arra számít, hogy a Márquez fivérek fogják uralni az idei MotoGP-szezont. A korábban a Petronas Yamahát is vezető Razali megemlékezett arról, hogy majdnem sikerült leigazolnia Álexet, majd többek szerint arra utalt, hogy ezt Valentino Rossi akadályozta meg.

Nem lehet kérdés, hogy eddig kik az idei MotoGP-szezon főszereplői: Marc Márquez, aki négy győzelemmel, és testvére, Álex Márquez, aki négy második hellyel jelentkezett. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a gyártók között változott az éllovas szerepe, hiszen mindketten az elmúlt éveket meghatározó Ducati pilótái, Marc a gyári csapatot, Álex a Gresinit erősíti. A fivérek domináns teljesítménye pedig Razlan Razalinak, a királykategóriából 2023-ban kitett RNF akkori csapatfőnökének is feltűnt.

Már nem Bagnaiát, hanem saját testvérét tekinti legnagyobb bajnoki ellenfelének Marc Márquez

„Egy Márquezt is elég nehéz legyőzni… most pedig már kettő van – írta Razali egy Instagram-bejegyzésében. – Egyszer régen az egyik fivér majdnem odakerült a csapatunkhoz, nem is egyszer, hanem kétszer! Úgy néz ki, hogy a fivérek uralni fogják a 2025-ös MotoGP-szezont, a rajtrács legjobb motorjával… az elmúlt néhány szezonban Ducati-kupa volt, most pedig itt van a Márquez-bajnokság! Talán meg kellene kérni a 46-ost, hogy térjen vissza a visszavonulásból?”

Razali bejegyzése sokak figyelmét felkeltette, leginkább az utolsó mondat miatt. A 46-os, vagyis Valentino Rossi visszatérését „javasló” mondatot ugyanis lehet úgy érteni, miszerint csak a Doktor tudná felvenni a versenyt a Márquez fivérekkel. Számos kommentelő szerint azonban nem erről van szó. Razali még a Petronas SRT csapatfőnökeként 2019-ben megpróbálta leigazolni Álex Márquezt, amire szintén utalt a bejegyzésében. A maláj szakember elmondása szerint viszont a Yamaha megakadályozta a spanyol pilóta szerződtetését, méghozzá azért, mert a gyári alakulatnál versenyző Rossi a 2015-ös sepangi események miatt egy Márquezt sem akart a közelében látni.

Álex Márquezen csattant az ostor: a Yamaha a sepangi botrány miatt megvétózta a leigazolását

A történetet még pikánsabbá teszi, hogy Álex abban az évben a Marc VDS-szel bajnok lett a középső géposztályban, Rossi pedig 2021-ben pont a Petronas pilótájaként vonult vissza. Mellékesen talán valamelyest ez az eset is hozzájárult ahhoz, hogy Razali 2023-ban átvitte a csapatát a Yamahától az Apriliához. Viszont ez sem védte meg attól, hogy kitegyék a MotoGP-ből, az RNF-re átnevezett alakulat helyét pedig a Trackhouse vegye át.

Hivatalos: Oliveira kihagyja az Amerikai Nagydíjat, a Yamaha tesztcsapatából érkezik a helyettese

0

A Yamaha bejelentette, hogy Miguel Oliveira a termasi sérülése miatt kihagyja az Amerikai Nagydíjat. Egyben az is kiderült, hogy a helyét Austinban Augusto Fernández veszi át a Pramacnál. Viszont így a szintén sérült Jonathan Rea pótlására valaki mást kell keresnie a japán gyártónak.

Nem kezdődött jól Miguel Oliveira kalandja a Pramac Yamahával, hiszen már a második fordulót sem tudta befejezni új csapatával. Ehhez Fermín Aldeguer „segítette hozzá”, akivel az Argentin Nagydíj sprintjén a középmezőnyben csatáztak, amikor az újonc elmért egy kanyart, és kivezette a pályáról vetélytársát, aki látványosan megütötte magát a kavicságyban. Oliveirát ezután a Santiago del Estero-i kórházba szállították, ahol szerencsére azt állapították meg, hogy semmilye sem tört el. A főfutamon mégsem állt rajthoz, amire nyomós oka volt.

Oliveira még vasárnap visszatért Portugáliába, ahol újabb vizsgálatok során kiderült, megsérült a bal oldali szegy- és kulcscsontízülete. Az ebből való felépülés alatt pedig nem mozgathatja a kezét, így a Yamaha csütörtökön bejelentette, biztosan kihagyja a március 28-30-i Amerikai Nagydíjat, és könnyen lehet, hogy a Katari Nagydíjon sem lesz bevethető.

„Először is szeretnék köszönetet mondani a csapatnak és az orvosoknak, akik kezeltek – olvashatóak Oliveira szavai a Yamaha közleményében. – A hazatérésem után MRI-vizsgálatot végeztek rajtam, amellyel a szegy- és a kulcscsontízület ficamát állapították meg, szalagszakadással együtt.”

„Nyilvánvalóan megbeszéltük, hogy melyik a leggyorsabb felépülési lehetőség, és úgy döntöttünk, hogy egy ideig mozdulatlanul kell tartani a karomat. A visszatérésem időpontja így megjósolhatatlan, mert meg kell várnunk a testem biológiai reakcióját. Minden héten értékelni fogjuk, hogy milyen a helyzet. Azon dolgozunk, hogy minél hamarabb visszatérhessek a pályára, de mindenekfelett a felépülésemre koncentrálunk, valamint arra, hogy újra százszázalékos állapotban legyek.”

Mit nem szabad csinálnia egy gyártót váltó versenyzőnek? – Oliveira válaszolt

Oliveira kényszerszünete mellett arra is fény derült csütörtökön, hogy az előzetes értesüléseket igazolva Augusto Fernández lesz a portugál pilóta helyettese. A 2022-es Moto2-es világbajnok jó választás erre a szerepre, hiszen friss élményekkel rendelkezik a MotoGP-ből. Fernández két évet töltött el a királykategóriában, tavaly még az állandó mezőny tagja volt, de végül kiszorult a KTM kötelékéből. A Yamaha ezután csapott le rá, és szerződtette a tesztcsapatába. A 27 éves motoros teszteken már kipróbálta az M1-et, de versenyezni Austinban fog vele először.

„Először is szeretném Miguelnek a jókívánságaimat küldeni a mielőbbi felépüléshez – mondta Fernández. – Remélem, hogy hamarosan visszatérhet. Szeretnék köszönetet mondani a Yamahának és a Pramacnak is ezért a lehetőségért. Az austini egy fantasztikus pálya, és alig várom, hogy az M1-gyel versenyezhessek. Nagyon várom, hogy elkezdődjön a versenyhétvége.”

Viszont ez egyben azt is jelenti, hogy az eredeti tervekkel szemben Fernández nem tudja helyettesíteni a szintén sérült Jonathan Rea-t Portimãóban, a portugáliai Superbike-fordulóra ugyanis az Amerikai Nagydíjjal egy hétvégén kerül sor. Korábban a GRT csapatában az endurance-világbajnokságban szereplő Marvin Fritz, valamint az olasz Superbike-bajnokságban induló Alessandro Delbianco állt rajthoz beugróként, így könnyen lehet, hogy az északír klasszis helyettese végül kettőjük közül fog kikerülni.

Rea: Nagyobb volt a sérülés, mint amire eredetileg számítottunk

El kellett halasztani az új Ducati Panigale bemutatkozását, az időjárás tett keresztbe a terveknek

Egy sajtóértesülés szerint az eredeti március végi időpont helyett április elején tesztelik majd először az új Ducati Panigale V4-R-t, amely jövőre debütál a Superbike-világbajnokságon. A jerezi pályát ért viharkárok miatt volt szükség a halasztásra, amely így kényszerű helyszínváltoztatással is egyben jár.

Február végén Ausztráliában elindult az idei Superbike-világbajnoki szezon, sőt azóta már az első idényközi kollektív tesztre is sor került Portimãóban. A gyártók ezen a gyakorláson mindenekelőtt a március 28-30-i portugáliai fordulóra készültek, de ez nem jelenti azt, hogy eközben leálltak a távlati célok kergetésével.

A Ducati legalábbis biztos nem, hiszen az olasz gyártó az eredeti tervei szerint március 25-26-án Jerezben akarta tesztelni az új Panigale V4-R-t, amely jövőre fogja leváltani a mostani, 2018-ban debütált változatot. Azonban a pályát ért jelentős viharkárok miatt végül erre nem lesz lehetősége a bolognaiaknak. Egyébként a létesítményt ért csapás nem csak őket hátráltatja, a Spanyol Superbike-bajnokság március 22-ére kitűzött szezonnyitóját teljesen törölni kellett.

Brutális vihar után újabb spanyolországi pálya került víz és ezúttal jég alá (videók)

A GPOne.com számolt be arról, hogy így az új Panigale V4-R április 7-8-án mutatkozik majd be a Misano World Circuit Marco Simoncellin, egy KTM szervezte tesztet „kihasználva”. A motort természetesen a Ducati tesztpilótája, Michele Pirro viszi majd először pályára, aki közvetlenül a gyakorlás előtt az olasz Superbike-bajnokság misanói fordulóján fog résztvenni.

Pirrót követően elméletileg a gyári csapat duója próbálhatná ki az új motort, de ezzel van egy kis probléma. A márkák általában csak azoknak a pilótáiknak szokták ezt lehetővé tenni, akik rendelkeznek élő szerződéssel a következő szezonra is, azonban mind Nicolò Bulega, mind Álvaro Bautista mostani kontraktusa 2025 végén lejár. Külön bonyolítja a helyzetet, hogy Bautista a hosszabbítását korábban az új gép kipróbálásától tette függővé.

„Sírni fogtok a halott fiatok után” – vállalhatatlan megjegyzés egy pilótaapukától Márquezék szüleinek

0

Óscar Haro elmesélt egy megdöbbentő történetet, miszerint Marc Márquez szüleit valaki, egy meg nem nevezett pilóta apja lényegében fiuk halálával fenyegette meg 2015-ben. Az LCR Honda korábbi sportigazgatója arról is megemlékezett, hogy Ángel Nieto sietett a szülők segítségére, majd ennek kapcsán hosszan dicsérte a spanyol legendát.

Az elmúlt évtizedek legnagyobb botránya 2015-ben rázta meg a MotoGP-t. Az esetet annyival lehetne röviden összefoglalni, hogy a fiatal Marc Márquez és a rutinos Valentino Rossi közti feszültség a Maláj Nagydíjon Márquez bukásához és Rossi bajnoki esélyeinek füstbe menéséhez vezetett. Ez persze felkorbácsolta az indulatokat a szurkolók közt is, akik a mai napig vitatkoznak arról, hogy a Doktor megrúgta-e vetélytársát, vagy sem. Ezzel szemben abban biztosak lehetünk, hogy a történtek az egyik érintettnek sem tettek jót. Óscar Harótól, az LCR Honda korábbi sportigazgatójától pedig nemrég megtudhattuk, hogy az eset Márquez édesanyját is nagyon megviselte.

Livio Suppo szerint Marc Márquez és Rossi 2015-ös balhéja „sebet ejtett a sportág történelmén”

„Egy órát beszélgettem Marc anyukájával, amikor az a vihar lecsapott 2015-ben. Felhívtam, és megkérdeztem tőle: »nos, már abba tudtad hagyni a sírást?«. Ő egy fantasztikus ember, egy őszinte és jó kedélyű nő” – idézte fel Haro Nico Abad podcastjében, majd megosztott egy megdöbbentő történetet.

„Volt egy fickó, egy szemétláda, aki azt mondta Marc szüleinek: »Úgy fogjátok végezni, mint [Marco] Simoncelli szülei, a fiatok halott lesz, ti meg a paddockban fogtok sírni utána«.  Ráadásul legjobb tudomásom szerint ez egy versenyző édesapja volt, de ez minden, amit mondhatok…. Ez nagyon feldühített. Nem mondok neveket, de mindenki tudja, hogy kiről van szó.”

Haro elárulta, ezt hallva maga Ángel Nieto volt, aki lépéseket tett. A 2017-ben elhunyt spanyol legenda – akit Márquez épp az Argentin Nagydíjon fogott be a győzelmi ranglistán – nem habozott szembeszállni a kegyetlen megszólalóval. „Ángel odament, elkapta a kamionok között, és azt mondta: »gyere ide, elmagyarázom neked«, és el is magyarázta” – tette hozzá.

Még a királyt is „megmentette” Rossi barátja, aki nem akarta emlegetni legendás teljesítményét

Az ex-csapatvezető szerint Nieto fellépése hűen tükrözte, hogy nemcsak a versenyzőkkel, hanem a családjukkal is törődött.  „Ez az a nagyság, ami Ángelben megvolt: ő nemcsak a rajtrácson lévő versenyzőkkel, hanem az összes apával és anyával is foglalkozott. Mert ő volt versenyző, apa, menedzser… ő volt minden, ami valaki a MotoGP-ben csak lehetett.”

Azt is elmesélte, hogy a jerezi pálya névadója a Márquez fivérek édesanyját, Roser Alentàt külön is segítette. „Alentà elmondott nekem egy történetet. Amikor egy nagyon nehéz időszakon ment keresztül, Ángel magával vitte őt egy motorhome-ba. Ugyanis látta, hogy nagyon sír, és meg akarta vele beszélni, hogy miért. Én azt nem fogom elmondani, hogy miért, de szerintem Ángel gesztusa nagyon szép volt… Ő mindig is törődött a szülőkkel.”

Haro arról szintén megemlékezett, hogy Nieto igazságérzetét nem kötötte a nemzetisége. „Ángel mindig azt mondta: »Nincs olyan versenyző, aki egy másik versenyzőt le akar lökni a motorról, ilyen nem létezik. Meg lehet büntetni, lehet szidni, de egy versenyző soha nem akar lelökni egy másik versenyzőt«” – magyarázta, hogy a tizenháromszoros világbajnok hogyan védte meg Rossit is.

Rossi Marc Márquez iránti gyűlölete megfertőzte a paddockot, állítja az LCR szakembere

Martín elárulta, mikorra tervezi a visszatérést, de eredményeket akkora sem tud garantálni

0

Jorge Martín saját elmondása szerint a Katari Nagydíjon térhet vissza a sérülésből, de csak ha annak nem lesz egészségügyi kockázata. A spanyol pilóta úgy látja, a kihagyása miatt jelentős lemaradásban van a mezőny többi részéhez képest. Martín emellett a sérülései számáról és Marc Márquezről is szót ejtett.

Hihetetlenül rosszul kezdődött az idei MotoGP-szezon Jorge Martínnak, vagyis pontosabban nem is kezdődött el. Martín ugyanis a sepangi teszt első napján bukott, aminek következtében a jobb kezét és a bal lábát is eltörte. Emiatt kihagyta az előszezon további részét, ám a Thai Nagydíjra vissza tudott volna térni. Csakhogy kevesebb mint egy héttel azelőtt egy edzésen ismét elesett, és ezúttal a bal keze sérült meg súlyosan, ami egy második műtétet követelt. Így persze nem tudott elindulni a szezonnyitón, sőt az Argentin Nagydíjon sem, és már az is biztos, hogy a jövő heti Amerikai Nagydíjon sem ül motorra.

Hivatalos: Martín az Amerikai Nagydíjat is kihagyja

Ráadásul Martínt a kihagyás kellemetlenebbül érinti az átlagosnál, hiszen épp idénre csatlakozott az Apriliához. A bukásai miatt az új motorjával, az RS-GP25-tel eddig alig 13 kört tudott megtenni. Ez valószínűleg még sokáig el fogja kísérni, de legalább már látja maga előtt, hogy várhatóan mikor térhet vissza a mezőnybe.

„Megpróbálok elindulni Katarban, de csak akkor, ha ez semmilyen kockázattal nem jár” – nyilatkozta Martín a La Gazzetta dello Sportnak. Mindenesetre a szezon negyedik fordulóját, az április 11-13-i Katari Nagydíjat már mindenképp a helyszínről akarja követni, akkor is, ha nem ül motorra. „Az első futamokat a tévében néztem, amelyet folyamatosan kikapcsoltam, majd újra bekapcsoltam. De hát ilyenkor ez van, hiba lett volna siettetni a visszatérést” – magyarázta.

Bezzecchi elmondta, mit gondol Martín újabb halasztásáról, Ogura szerint most kihívásra van szüksége

Bár már gondolkodik arról, hogy mikor fog újra versenyezni, messze nincs tökéletes fizikai állapotban. „Legalább 5000 kilométerrel vagyok lemaradva a többiekhez képest – jelentette ki. – Vissza kell térnem, és még meg is kell ismerkednem a motorral. Szóval nem tudom garantálni a győzelmet, vagy akár az ötödik helyet, de mindent bele fogok adni. Ennek pedig egyszer győzelem lesz az eredménye. Minden okkal történik, a sérülések után a korábbiaknál erősebben tudunk visszatérni.”

Ezúttal kifejezetten szerencsétlen időpontban szenvedett sérülést, de azok mindig is a részét képezték a pályafutásának, csakúgy, mint a legtöbb motorversenyzőnek.  „Lehetetlen megszámolni őket, úgy ötvenre saccolom a töréseim számát” – összesítette.

Ahogy már említettük, Martín idén a Pramac helyett az Aprilia pilótája, pedig tavaly sokáig úgy tűnt, ő lesz Francesco Bagnaia új csapattársa a gyári Ducatinál. Azonban az olasz márka végül Marc Márquezt választotta helyette – Bolognában még bőven azelőtt meghozták ezt a döntést, mielőtt kiderült, hogy Martíné lesz a 2024-es MotoGP-bajnoki cím.

Egyetlen gyártó ellenzi az Aprilia Martín érdekében benyújtott kérelmét – vagy mégsem?

„Az élet már csak ilyen, nincs bennem harag. És a tavaly úgyis a világbajnokság megnyerésére koncentráltam – mondta megengedően. – A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy egy olyan motorral csináljam ezt meg, amellyel még nem nyertek világbajnokságot. Itt, az Apriliánál pedig csodálatos emberek vannak, egy család vagyunk. Én hozom a világbajnoki tapasztalatomat, és mindannyian a lehető legjobbat akarjuk kihozni ebből a projektből.”

Azt, hogy a „lehető legtöbb” számos elsőséget jelentsen, pont a Ducati-ülést megkapó Márquez miatt nehéz egyelőre elképzelni. A nyolcszoros világbajnok ugyanis félelmetes formában kezdte az idényt, mind a két eddigi főfutamot és mind a két sprintet behúzta. Martín pedig nem várja, hogy honfitársa le fog állni. „Nehéz nem arra számítani, hogy Marc sokszor győzni fog” – jegyezte meg.

Így áll a MotoGP-tabella az Argentin Nagydíj után

Mir élete egyik legfrusztrálóbb futamán van túl, miután a „legrosszabb forgatókönyv” lépett életbe

0

Joan Mir egy ideig kényelmesen motorozott az Argentin Nagydíjon, ám aztán túlmelegedett az első gumija, a hajrában pedig már nem tudott mit tenni, ezért frusztrálónak titulálta a versenyt. Magával a teljesítménnyel viszont elégedett, és a szezon egészét illetően optimista.

Joan Mir a tizedik helyen ért célba az Argentin Nagydíjon, így a 2023-as indiai főfutam óta először végzett a legjobb tízben vasárnap. utólag ráadásul kilencedikként rangsorolták, hiszen Ai Ogurát nem homologizált elektronikai vezérlőegység miatt kizárták. A spanyol versenyző azonban mégis bosszúsan értékelt a leintés után.

Reagált a kizárt pilóta csapata, nem csalás, hanem „technikai hiba” vezetett a szabálytalansághoz

Még úgy is, hogy az első körökben minden rendben ment. „Talán ez volt pályafutásom egyik legfrusztrálóbb futama – nyilatkozta. – Tudom, hogy itt fontos jól menedzselni a gumikat. Egy olyan bolyban voltam, ahol ezt meg tudtam tenni, és komfortosan éreztem magam Brad Binder mögött, tudtam tartani a tempóját, és kímélni az abroncsaimat.”

Azonban a 4-es és az 5-ös kanyar közötti egyenesben kiütközött a Honda legnagyobb gyengesége, amit Mir a féktávokon próbált kompenzálni, de ez előbb-utóbb bekérte az árát. „Minden alkalommal, amikor az egyenesbe értünk, megelőztek – panaszkodott. – A fékezésnél próbáltam védekezni, de miközben ezt tettem, a tizedik körre túlmelegedett a gumim. Onnantól kezdve gondjaim adódtak fékezés közben, és már nem tudtam védekezni az egyenesekben vagy a fékezés alatt. Többször is szélesre futottam.”

A 27 esztendős motoros összesen 4 másodpercet vesztett, utána viszont valamelyest tudott javítani a helyzeten. Ekkor azonban már késő volt. „Megpróbáltam finomabban menni, hogy csökkentsem az első gumi hőmérsékletét – árulta el. – Sikerült újra utolérnem a bolyt, és szerintem gyorsabb voltam náluk, viszont már nem tudtam többet tenni. Ezért vagyok ennyire frusztrált.”

Marc nyerte a Márquez-kupa termasi fordulóját, győzelmével történelmi mérföldkőhöz érkezett

Mir már számtalanszor megjegyezte, hogy bár egyértelmű a Honda fejlődése, a motorblokk terén még mindig nagy a lemaradás. Ráadásul abból a szempontból is balszerencséje volt, hogy olyan motorokkal kellett volna felvennie a harcot, amelyek egyértelműen jobbak ezen a téren mind az aranyszárnyasoknál, mind a másik japán márkánál.

Tisztában vagyunk vele, hogy jelenleg nem olyan motorblokkal rendelkezünk, amilyenre szükségünk lenne a pozíciónk megtartásához – szögezte le. – Ezen a futamon ugyanakkor a lehető legrosszabb forgatókönyv lépett életbe: két KTM, egy Aprilia, valamint egy Ducati volt körülöttem, Yamahák pedig nem. Ezek voltak a leggyorsabb motorok, én pedig pont a közepén voltam.”

Mir márkatársa, Johann Zarco úgy fogalmazott, hogy ha a viadal elején sikerül Francesco Bagnaia előtt maradnia, akkor akár a dobogó is meglehetett volna neki. Ebből a szempontból a kétszeres világbajnok hasonló helyzetben volt, persze valamivel hátrébb. „Ha sikerül két versenyzőt megelőznöm, és Zarco mögé vagy elé kerülök, másképp alakult volna a verseny – vélekedett. – Az előzéshez viszont védekezni is tudni kell, amire én nem voltam képes.”

Az „álomszerű” hétvége ellenére Zarco csalódott és dühös volt a futam után

Persze az egyszeres királykategóriás futamgyőztes is tudja, hogy tavaly a két kezét összetette volna ilyen eredményért. „Frusztráló, ugyanakkor ígéretes, mert voltak pozitívumok is ezen a futamon – mondta. – Jól kezeltem a gumikat, a végén pedig versenyképesnek bizonyultam, ami nem könnyű. Jó munkát végeztünk, de most nem vagyok elégedett.”

Ami pedig szintén előrelépés mind az előző idény nagy részéhez, mind a Thai Nagydíjhoz képest, hogy ezúttal motoron maradt. „Voltak nehéz pillanataim a versenyen, de kontrollálni tudtam őket – idézte fel. – Azok után, ami Buriramban történt, be akartam fejezni a futamot, pontokat szerettem volna szerezni, és hasznos adatokat gyűjteni.”

Ami pedig a jövőt illeti, Mir úgy gondolja, hogy ha Termasban ilyen eredményre voltak képesek, akkor más pályákon ennél is jobbak lehetnek. Igaz, nem feltétlenül a következő lesz az a helyszín, ahol ez megtörténik. „Ha a legrosszabb esetben is sikerül a legjobb tízbe kerülnünk, akkor talán lehet néhány jó versenyünk idén – állította. – Jönnek majd a rövidebb egyenesekkel rendelkező pályák, bár Austin még nem tartozik ezek közé.”

Így áll a MotoGP-tabella az Argentin Nagydíj után

Remekül sikerült a „bemelegítés”, de még sok a tennivaló Brazíliában a tényleges visszatérésig (videók)

0

Bár a Brazil Nagydíj csak jövőre tér vissza a versenynaptárba, a gyorsaságimotoros-világbajnokság néhány versenyzője már ezen a héten ellátogatott a leendő helyszínre, hogy találkozzanak a szurkolókkal. Franco Morbidelli és Luca Marini is lelkesedik az új helyszín, illetve a rajongók iránt, de Carlos Ezpeleta, a kereskedelmi jogokat birtokló Dorna sportigazgatója azt is hangsúlyozta, hogy még rengeteg a munka.

Ahogyan arról decemberben mi is beszámoltunk, a MotoGP jövőre visszatér Brazíliába. A helyszín Goiânia lesz, ahol a gyorsaságimotoros-vb 1987 és 1989 között már versenyzett, a helyszín viszont azóta a háromszoros Forma–1-es világbajnok, Ayrton Senna nevét viseli. A sorozat pedig kihasználta az alkalmat, és a „bemelegítést” már ezen a héten megtartotta.

Hivatalos: a MotoGP 2026-ban visszatér Brazíliába

Az előző hétvégén ugyanis Argentínában versenyzett a mezőny, vagyis az idei versenynaptár állomásai közül ez volt a legközelebbi pont a brazíliai futam leendő helyszínéhez. Ennélfogva a két helyi hős, a Moto2-ben szereplő Diogo Moreira és a MotoE mezőnyét erősítő Eric Granado ellátogattak a pályára, hozzájuk pedig az anyai ágon szintén brazil származású Franco Morbidelli, valamint Luca Marini csatlakozott. Az eredeti tervek szerint Miguel Oliveira – jó eséllyel a portugál anyanyelv miatt – szintén elutazott volna, de mivel szombaton megsérült, ő hazafelé vette az irányt.

Oliveira az austini hétvégét is kihagyhatja, Rea-nek kereshet új helyettest a Yamaha

A másik négy pilóta viszont így találkozhatott a közismerten rendkívül szenvedélyes brazil közönséggel, és az esemény egy pontján mindannyian motorra pattantak, hogy ezzel is szórakoztassák a kilátogatókat. Morbidelli méltatta a nézősereget. „Az itteni emberek várják már, hogy jövőre megérkezzen a MotoGP” – nyilatkozta.

Marini pedig magáról a vonalvezetésről mondott néhány szót. „Szerintem ez egy rendkívül gyors pálya – jelentette ki a gyári Honda pilótája. – Talán itt a legnagyobb az átlagsebesség a MotoGP-ben. Egy ilyen pálya, ahol számos kanyart be lehet látni a nézőtérről, hihetetlen lesz a rajongók számára. Igyekszünk a lehető legjobb show-t nyújtani nekik.”

Carlos Ezpeleta, a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna sportigazgatója szintén részt vett a rendezvényen, és a pozitívumok mellett azt is hozzátette, hogy még rengeteg munka vár a szervezőkre, elsősorban infrastrukturális téren. „Nagyon örülünk, ez egy nagyszerű esemény volt – fogalmazott. – Hálásak vagyunk Goiás kormányának. A pálya kialakítása a MotoGP-re lett tervezve, de a következő tizenkét hónapban még sok mindenen kell javítani.”

Nagyon jó látni ezt a támogatást, illetve azt, hogy van itt egy közönség – ezek már Dan Rossomondónak, a Dorna kereskedelmi igazgatójának a szavai. – Erre kell építenünk. Sokszor hangoztattam, hogy a sport a közösségi tevékenységek egyik utolsó bástyája, amely összehozza az embereket. Látva, hogy ezek a szurkolók milyen szenvedéllyel rajonganak a sportágunkért, és látva a versenyzőink reakcióját, izgatottan várjuk, hogy egy év múlva visszatérjünk ide.”

Oliveira az austini hétvégét is kihagyhatja, Rea-nek kereshet új helyettest a Yamaha

0

Sajtóértesülések szerint Miguel Oliveira az Amerikai Nagydíjat is kihagyja, helyettese pedig Augusto Fernández lesz. Ennek következtében a Yamahának új pilótát kell keresnie Jonathan Rea pótlására.

Miguel Oliveira pechszériája folytatódott az Argentin Nagydíj hétvégéjén, ugyanis ismét egy olyan baleset után sérült meg, amelyben teljesen vétlen volt. A sprintfutamon Fermín Aldeguerrel csatázott, amikor a Gresini újonca nekiment, ő pedig annyira szerencsétlenül esett el, hogy nem úszta meg ép bőrrel az incidenst.

Öröm az ürömben, hogy a vizsgálatok alapján a törést ki lehetett zárni, a portugál motorosnak azonban így is ki kellett hagynia a főversenyt, az orvosok ugyanis aggódtak a bal vállában található szalag állapota miatt, ráadásul a felső bordáinál jelentős méretű vérömleny keletkezett, és az egész testében fájdalmakat tapasztalt.

Hiába úszta meg törés nélkül, Oliveirának ki kell hagynia az Argentin Nagydíj főfutamát

Oliveira ennek következtében hazarepült, ahol még alaposabban kivizsgálták. Ennek eredménye egyelőre nem ismert, ám a SPEEDWEEK.com úgy értesült, hogy a másfél hét múlva esedékes Amerikai Nagydíjat is ki kell hagynia. A helyettese pedig a Yamaha tesztpilótai szerepét betöltő Augusto Fernández lesz, ami önmagában magától értetődő lenne, de jelenleg érdekes helyzetet szül.

A spanyol pilótának ugyanis az eredeti tervek szerint mintegy nyolcezer kilométerrel arrébb, Portimãóban lenne jelenése, hiszen ugyanezen a hétvégén itt rendezik a Superbike-világbajnokság következő fordulóját. A hangvillások pedig már korábban bejelentették, hogy a 2022-es Moto2-es világbajnok pótolja az előszezoni tesztelésen elszenvedett sérülése miatt továbbra is hiányzó Jonathan Rea-t.

Fernándeznek még az is megadatott, hogy az éles bevetés előtt felüljön a Yamaha R1-esre, hiszen múlt héten rendezték a Superbike-vb tesztjét szintén Portimãóban. A 27 éves versenyző mindkét napon tizenharmadikként zárt, de ami ennél jóval fontosabb, értékes tapasztalatot gyűjtött. Legalábbis akkor értékesnek tűnt, de ha az információk igaznak bizonyulnak, akkor lényegében teljesen feleslegesen volt ott, legalábbis egyelőre.

Razgatlıoğlu ismét tarolt, és a körrekordnál is jobb időt ment a Superbike-vb tesztjén, Bulega bukott

Úgy tűnik tehát, hogy a Yamaha kénytelen megkeresni a helyettes helyettesét, hiszen Fernández austini szereplése egyébként észszerű megoldásnak tűnik. Rea tavalyi sérülése után Niccolò Canepa ült fel a motorjára, ám ő azóta visszavonult. A GRT csapatában az endurance-világbajnokságban szereplő Marvin Fritz, valamint az olasz Superbike-bajnokságban induló Alessandro Delbianco állt rajthoz beugróként, így könnyen lehet, hogy a mostani helyettes kettőjük közül fog kikerülni.