back to top
2025. szeptember 23. 11:08
Kezdőlap Blog Oldal 881

Csatlakozz hozzánk! Jelentkezz szerkesztőnek!

0

Immáron közel két évtizede működő portálunk szerkesztőségét kívánjuk bővíteni.

A P1race.hu csapata szerkesztő, valamint gyakornok szerkesztő munkatársakat keres!
Amennyiben mindened a motorsport (MotoGP és Superbike előny), jó barátságban vagy a klaviatúrával és szívesen vagy naprakész a motoros versenysport világát illetően, akkor egy pillanatig se habozz. Szeretnénk, ha nemrég megújult oldalunk teljes kapacitással működne és hírek tömkelegével tudnánk kiszolgálni olvasóinkat, ehhez azonban a te segítségedre is szükség van.

Oldalunk számos lehetőséget rejt magában, melyek kiaknázásához tettre kész, proaktív partnereket keresünk. Nálunk te alakíthatsz ki és építhetsz fel valamit, ezért az sem baj, ha nem mindig a képernyő előtt ücsörögsz, hanem vannak ötleteid, elképzeléseid és tettre kész vagy.

Jelentkezésed az info@p1race.hu email címre “P1race szerkesztő” tárgymegjelöléssel várjuk.

Fotó: MotoGP Media

Lorenzo új szerepben a MotoGP-paddockban

0

A 2019-ben visszavonult spanyol élvezi a nyugdíjas éveket. Számtalanszor feltűnt egy-egy futamon távozása óta, ezen kívül új szerepekben is kipróbálta magát, például részt vett korábban a spanyol Álarcos Énekes című műsorban, ahol 4. helyezést ért el. Mi lehet a következő kihívás?

Jorge Lorenzo nem csügged, természetesen a sisak szögre akasztása nem akadályozza meg abban, hogy kövesse a világbajnokság eseményeit. Létrehozott egy „99 másodperc” névre hallgató Youtube-csatornát, ahol különböző futamokat elemez szakértői szemmel, emellett egyre gyakrabban tér vissza sikerei helyszínére, a paddockba.
Az azonban mindenki számára nyílt titok volt, hogy a spanyol kommentátori szerepre hajt, amit idén sikerült is megcsípnie. A mallorcai a spanyol DAZN csapatához csatlakozik, ahol Carlos Checa és Alex Crivillé mellett közvetíti majd a MotoGP eseményeit.

Lorenzo a következőképpen fogalmazott új szerepköre kapcsán, szavait a Speedweek.com idézi:
„Nagyon örülök, hogy kommentátor lehetek. Tudom, hogy ez egy új szerep számomra, és nagyon sokat kell még tanulnom, de úgy vélem sok tapasztalattal rendelkezem korábbi versenyzőként, így a közönség számára biztosítani tudom a MotoGP világába való betekintést. A pályafutásom utolsó 4-5 évében mindhárom  nagy gyártónál versenyeztem, tökéletesen ismerem a motorokat. Ezen kívül természetesen a mérnököket is, ami nagyon fontos, mivel egy technikai sportról beszélünk. 18 év után profinak mondhatom magam, hiszen 15 évesen kezdtem és 32 évesen vonultam vissza. Ismerem az édes, a keserédes és a keserű oldalát ennek a sportnak. MotoGP-világbajnok vagyok, ez különböztet meg engem a többi kommentátortól.”

Fotó: MotoGP Media

Bagnaia: „Sok favorit versenyző van, nem én vagyok az egyetlen”

0

MotoGP-berkekben az a pletyka járja, hogy Pecco Bagnaia a legesélyesebb arra, hogy az idei világbajnoki címet megszerezze. Az olasz versenyző szerint azonban, nem ő az egyetlen várományos.

Valentino Rossi növendéke tavaly épp, hogy lecsúszott a világbajnoki elsőségről. A rendkívül tehetséges fiatal pilótának már a fülébe jutott, hogy őt szeretnék látni idén az összetett ranglista élén, de szerinte nincs kétség afelől, hogy más versenyzők ugyanolyan erősek lehetnek, mint ő, és pályázhatnak az év végi koronára.

Bagnaia az alábbi gondolatokat fogalmazta meg a témával kapcsolatban, szavait a Speedweek.com idézi:
„Nagyszerű érzés számomra, hogy esélyesnek tartanak, de meg vagyok róla győződve, hogy nem én vagyok az egyetlen. nagyon sokan vagyunk, nem én vagyok egyedül, főleg azért nem, mert nem én nyertem meg a világbajnoki címet tavaly. Szerintem egynél több esélyes van, aki megszerezheti a trófeát. Nem tudom, ki lesz a legerősebb ellenfél Katarban, de úgy gondolom, hogy mind a Honda, mind az Aprilia, mind pedig a Suzuki nagyszerű munkát végzett. Nem érzem magamon a nyomást, mert a Ducatinál ez nem így működik. nagyon örülök annak, hogy az előző szezonban jól sikerült az idény második fele számomra, és hogy a többi ducatis pilóta is kiveszi a részét a közös munkából. Ennél a csapatnál mindenki hangot adhat a véleményének. Egy olyan motorral versenyzünk, amivel az utóbbi két évben mindenki boldogult. Természetesen megfelelő módon kell vezetni, de ez senkinek nem okoz problémát. Nagyon jó munkát végzünk együtt.”

Fotó: MotoGP Media

Quartararo: „Marquez ellen nyerni mindig nagyobb öröm”

0

A tavalyi királykategóriás világbajnok úgy érzi, álmai valóra váltak. Nem érzi magát nyomás alatt, rendkívül motivált a kevesebb, mint egy hét múlva iduló szezon kapcsán, és Acostát jövőre a MotoGP-ben látná.

Indul a visszaszámlálás. Pénteken az első szabadedzéssel megkezdődik a 2022-es idény. A MotoGP-ben Fabio Quartararo az a versenyző, akitől a többiek szeretnék elorozni a koronát idén. A francia világbajnoknak már nem kell bizonyítania, ettől függetlenül többet szeretne elérni.

A 22 éves pilóta szavait a DAZN.com idézi:
„Valóra vált az álmom, világbajnok lettem, de most többet szeretnék. A nyomást viszont nem érzem magamon. Annyi csak, hogy sokkal motiváltabb vagyok, ami erőssé tesz, de nem kell bizonyítanom senkinek semmit.”

A francia arról is beszélt, hogy mire számít a visszatérő Marc Marquezzel kapcsolatban:
„Hogy őszinte legyek, mindig nagy öröm ellene versenyezni. Nem ugyanolyan érzés, mint amikor mások ellen harcolsz. Ellene nyerni az teljesen más. A Yamaha minőségi gép, de természetesen a legjobb motorral és a legütőképesebb projekttel szeretnénk rendelkezni, azonban még semmi nincs eldöntve.”

Quartararo természetesen nyomon követi az alacsonyabb kategória történéseit is. Pedro Acosta teljesítmnye egyenesen lenyűgözi.
„Hatalmas meglepetés számomra. Arra számítok, hogy jövőre már a MotoGP-ben fog versenyezni.”

Fotó: MotoGP Media

Itt a 80. Daytona 200 nevezési listája – rajta egy magyar névvel

Két hét múlva rendezik Amerika legnívósabb motorversenyét. A szervezők ismertették a résztvevők névsorát, amin egy magyar nevet is találhatunk.

A motorsportrajongók közössége elsősorban a jövő héten kezdődő MotoGP szezonkezdetre vár, az első és második hétvége között lesz egy másik, rendkívül nívós esemény: a Daytona 200. Az Amerikai Egyesült Államok egyik legnagyobb presztizsű motorversenyének ez lesz a 80. kiírása. Idén a MotoAmerica átvette a verseny szervezését, és idén a megújult Supersport szabályoknak megfelelő gépek is rajthoz állhatnak (vagyis a V2-es Ducati Panigale és a 765-ös Triumph is), ám a verseny továbbra sem számít bele egyetlen bajnokságba sem.
Tegnap hozták nyilvánosságra az idén csak 50 nevet tartalmazó, végleges nevezési listát – amelyen újfent Észak-Amerika legkiválóbb versenyzőit találjuk. A MotoAmerica Superbike és Supersport bajnokságainak krémjéről van szó: a címvédő Superbike bajnok Jake Gagne; a tavalyi és idei csapattársai, Josh Herrin és Cameron Petersen; a két Supersport éllovas Richie Escalante és Sam Lochoff; valamint két korábbi győztes: a tavalyi első Brandon Paasch és a korábban már négyszer diadalmaskodó Danny Eslick.


Vajon idén is ilyen szoros lesz a befutó, mint tavaly?

Ismét nemzetközi lesz a mezőny: elindul a korábbi Supersport VB-futamgyőztes portugál Sheridan Morais; a Brit Supersport bajnokság tavalyi ötödik helyezettje, Harry Truelove (és fivére, Matt); a cseh utcai versenyző Kamil Holan; hogy csak a legismertebbeket mondjuk. De a fentébb említett nevek közül sem mind amerikai: Richie Escalante mexikói, Cameron Petersen és Sam Lochoff pedig dél-afrikaiak.
Ami viszont nekünk, magyaroknak a legfontosabb: újfent elindul a versenyen az Amerikában élő magyar motoros, Halász Antal, aki egy Yamahával vág neki a 200 mérföldnek. Ő lesz az egyetlen magyar induló: nem lesz ott a 2019-ben remeklő Győrfi Alen; ahogyan a másik amerikai magyar versenyző, Nemes Zoltán sem.
Az előző két kiíráson brillírozó Sean Dylan Kelly idén érthető módon nem lesz jelen: mivel 2022-ben a Moto2 világbajnokságon fog indulni, a Katari és Indonéz Nagydíjak közötti hétvégén már nem férne bele a floridai küzdelem. Nem indul a 2019-es győztes Kyle Wyman, és a tavaly részt vevő TT-legenda Michael Dunlop sem.

Íme a 80. Daytona 200 indulóinak listája, a rajtszámaikkal együtt:

2 Josh Herrin USA Ducati
4 Josh Hayes USA Yamaha
14 Michael Selpe USA Ducati
16 Kevin Olmedo SLV Yamaha
18 Christian Miranda USA Yamaha
32 Jake Gagne USA Yamaha
38 Jonathan Schweiger USA Yamaha
42 Roland Williams USA Yamaha
44 Sam Lochoff ZAF Suzuki
45 Cameron Petersen ZAF Yamaha
46 Nick Patenaude USA Yamaha
48 Kevin Nolde USA Yamaha
50 Josh Booth USA Yamaha
53 August Nord USA Yamaha
54 Richie Escalante MEX Suzuki
60 Carl Soltisz USA Suzuki
64 Max Angles USA Kawasaki
68 Luke Power AUS Suzuki
69 Danny Eslick USA Triumph
74 Chris Sarbora USA Kawasaki
77 Matt Burdett USA Yamaha
84 Anthony Fania Jr. USA Yamaha
92 Jason Waters USA Yamaha
95 Hayden Gillim USA Suzuki
96 Brandon Paasch USA Triumph
99 Geoff May USA Suzuki
101 Chris Peris USA Yamaha
111 Reid Hall USA Yamaha
113 Sheridan Morais POR Yamaha
124 Scott Briody USA Suzuki
145 Jose Lloreda COL Yamaha
171 Ray Hofman USA Yamaha
174 Kamil Holan CZE Ducati
176 Vincent Levillain FRA Kawasaki
196 Matt Truelove GBR Yamaha
197 Gene Buonomo USA Yamaha
211 Rober Ringnalda GBR Yamaha
212 Israel Gillette USA Ducati
216 Alex Coelho POR Kawasaki
229 Darren James CAN Yamaha
230 Mark Haye USA Suzuki
291 Stephen Hoffmann USA Yamaha
303 Timothée Monot FRA Yamaha
332 Arthur Aznavuryan USA Yamaha
444 Harry Truelove GBR Yamaha
458 Tim Haye USA Yamaha
618 Alexander Spellman USA Yamaha
678 Walter French USA Suzuki
901 Shawn Veisz USA Triumph
975 Halász Antal HUN Yamaha
Az edzések és az időmérők március 10-én és 11-én (csütörtök és péntek), a verseny pedig március 12-én, szombaton kerül megrendezésre. A versenyt kizárólag interneten, a MotoAmerica fizetős online platformján lehet megtekinteni.

Fotó: MotoAmerica / Brian J. Nelson

Pablo Nieto jobbkeze irányítja idén a VR46 Moto2-es alakulatát

0

Hogy kiről is van szó, arra azonnal rátérünk, de az már biztos, hogy nagyon jó kezekbe kerül idén Rossi középső géposztálybeli versenyzőpárosa.

Nem lesz egyszerű dolguk idén a Moto2-es pilótáknak, hiszen a „Cápa” ismét lecsapni készül, ahogy az a tesztek alapján egyértelműen látszik. A 17 éves spanyol tehetséggel, Pedro Acostával kell felvenni a versenyt idén. Rossi két növendéke, Celestino Vietti, és a frissen a Moto3-as kategóriából érkező Niccoló Antonelli is minden bizonnyal azért küzdenek majd, hogy borsot törjenek a fiatal trónkövetelő orra alá. A VR46 középső géposztályát idén Luca Brivio, Davide Brivio fia irányítja majd, aki immáron 7 éve tagja a tavulliai körforgásnak.

Hogy hogyan is vélekedik új feladatköréről az olasz, ő maga mondja el, szavait a Speedweek.com idézi:
„2015 óta dolgozom minden áldott nap Uccio és Pablo mellett. Mondhatjuk úgy is, hogy csapatkoordinátor vagyok, Pablo jobbkeze. Az új MotoGP-projekt kapcsán gondolkodtunk el azon, hogy jó lenne felosztani egymás között a feladatokat, mivel sokan vagyunk, és sok mindent kell csinálni. Természetesen nem lennék egyedül, mert hosszú ideje együtt dolgozunk, ezt a koncepciót vinnénk tovább, de néha szükség van arra, hogy megosszuk a feladatokat. A tesztek befejezését követően úgy látom, jól haladunk. Úgy vélem, mivel éveken keresztül nap mint nap Pablo mellett dolgoztam, sikerült elsajátítanom a szakértelmét, ami minden bizonnyal segíteni fog. Celestinóval az előző idényben nagyon jól sikerült a szezon második fele, közel tudott kerülni a pódiumos helyezésekhez több alkalommal is. A cél az, hogy megpróbáljunk javulni annak érdekében, hogy lehetősége legyen a legjobbakkal felvenni a versenyt. Meg kell próbálnia már péntektől az első helyek valamelyikén szerepelni, és ezt a tendenciát egy az egész versenyhétvégére kiterjeszteni. Szerintem ez a fő célunk vele kapcsolatban. Ami Antonellit illeti, szerintem azért választotta a VR46, mert rendkívül tehetséges és sok lehetőség van benne. Sok évet töltött a Moto3-ban, így biztosan gyors lesz. Biztosan hosszú idő lesz, mire eléri a kívánt szintet, de meg van hozzá a képessége. Támogatnunk kell őt mindenképpen, és segíteni ezt a fejlődési folyamatot, amin átmegy. Úgy gondolom, tapasztalt emberekkel van körülvéve, akik jól ismerik mind a géposztályt, mind a motort. Ez a tökéletes környezet számára, hogy tanuljon.”

Fotó: Mooney VR46 Racing Team

 

Lüthi: „Lépésről lépésre tapogatjuk ki a határainkat”

0

A CFMOTO PrüstelGP csapat új sportigazgatója, a 2005-ös 125 köbcentis világbajnok úgy véli, jó eredményeket értek el a privát teszteken és alig várja, hogy lássa, hogyan szerepelnek majd versenykörülmények között.

A Moto3-ban Thomas Lüthi csapatát Carlos Tatay és Xavier Artigas alkotja 2022-ben. A két spanyol pilóta közül Tatay 11. lett a portimaói teszten, mindezt úgy, hogy nem utazott más versenyző szélárnyékában. Csapattársa – a Leopard Racing csapattól érkező valenciai győztes – pedig a 21. helyen zárta az említett tesztsorozatot.

A két pilóta, és Lüthi nyilatkozatát a következőkben olvashatjuk, gondolataikat a Speedweek.com idézi:
Carlos Tatay: „Ez egy valóban nagyszerű előszezon volt, és ezalatt nem csak Portimaót értem, hanem a másik két helyszínt, Valenciát és Jerezt is. Nagyon örülök, hogy kifutásról kifutásra képesek vagyunk fejlődni a csapattal és jól tudunk együtt dolgozni. Egyre jobban megértem az új motor működését, ami jó érzés számomra, és nagyon várom a katari idénynyitót.”

Xavi Artigas: „Egyre jobban érzem magam a motoron, a csapat nagyon keményen dolgozik és elégedett vagyok a korábbi tesztekkel. Természetesen szeretnék gyorsabb lenni, ennek érdekében pedig csiszolni kell a vezetési stílusomon.”

Thomas Lüthi: „A szezonra való felkészülési időszak lezárult. Összességében jól sikerült. Szerencsénk volt az időjárás tekintetében, rengeteg kört tettünk meg és különböző beállításokat teszteltünk. Ez pedig nagyon fontos, mert a csapatfelállás új. Nem elég optimális a gyors körünk, ezen még dolgoznunk kell. Carlos és Xavier helyezése valóban jó, és próbáljuk lépésről lépésre kitapogatni a határainkat. Örülök, hogy jövő héten végre versenykörülmények között is bizonyíthatunk.”

Fotó: MotoGP Media

 

A HRC versenyzői belehúztak a felkészülésbe

0

Iker Lecuona és Xavi Vierge komolyan veszik a felkészülést a 2022-es szezonra, ismételten pályára gurultak, hogy tovább tökéletesítsék versenygépeiket.

Alig pár nap telt el a portimaoi tesztjük óta, az újonc pilóták ismételten a versenypályán találták magukat a rövidesen induló Superbike idényre való felkészülés következő lépéseként, ezúttal a januári gyakorláshoz hasonlóan, Jerez de la Fronterában. A két napos privát edzés (Xavi Vierge kétszer fél napot teljesített) után időeredményeket nem ismertettek, de úgy tűnik nem sikerült rosszul az körözés, hiszen a pilóták elégedetten nyilatkoztak tapasztalataikról. Az első napon mindketten nagyrészt az alapbeállításokra koncentráltak, kipróbáltak számos geometriai és elektronikai variációt. Az egyik dolog, ami idén változás lesz a Hondánál az a Nissin fékekre és Showa felfüggesztésre váltás. A második napon a műszaki szakembereikkel finomhangolták gépeiket. Az egy hónappal korábbi jerezi tesztekhez képest nagy előrelépést tapasztaltak. A gyakorlások befejeztével a HRC csapata elemzi az összegyűjtött adatokat és folytatják felkészülésüket az áprilisban induló világbajnoki szezonra.
Xavi Vierge az alábbiakat nyilatkozta az edzés után: „Elégedett vagyok, mert haladást értünk el ezen a teszten és a múlt heti gyakorláshoz képest is. Őszintén szólva, miután úgy döntöttem, hogy mindössze két délutánon keresztül tesztelek, mindkét napot a legmelegebb körülmények között kezdtem, és eleinte küzdöttem. Dolgoztunk néhány új beállításon, és egy kis időbe telt, mire alkalmazkodtunk a különböző tapasztalatokhoz. De nagyon jól haladtunk az elektronikával, addig állítottuk és finomhangoltunk, amíg megtaláltuk az megfelelőt, és vissza tudtam szerezni az önbizalmamat. Mentünk néhány hosszú etapot, sokkal jobb tempóval, mint amikor legutóbb itt voltunk. Néhány start próbát is végeztem, és ott is sikerült egy lépést tenni előre. A munka intenzív volt, azonban sok kört tudtam megtenni probléma és késlekedés nélkül, ami lehetővé tette, hogy sok adatot gyűjtsünk. Most mindent ki kell elemeznünk a következő tesztre való felkészülés során.”

Iker Lecuona is boldogan nyilatkozott a két napról: „Nagyon elégedettek vagyunk a két nap alatt elvégzett munkánkkal. Ismételten szerencsénk volt az időjárással, a körülmények nagyon hasonlóak voltak az egy hónappal ezelőtti jerezi tesztünkön, habár most egy kicsit melegebb volt. Jól kezdtük az edzést és már az elejétől jó tempót tudtam motorozni. Ezután kipróbáltunk sok különböző elemet és beállítást, amelyek közül néhány jól működött, míg mások további fejlesztésre szorulnak, ami ebben a szakaszban normális. Keményen dolgoztunk az elektronikán, a motorfék beállításon és a gép sok más pontján, hogy egyenletes sebességet találjunk. A második napon minden összeraktunk, nagyon gyümölcsöző napunk volt, teljesítettünk egy pozitív hosszú etapot is, amely alatt nagyon jól éreztem magam, valójában a legjobban, amit a versenygépen eddig éreztem. Hasonlóképpen kell dolgoznunk tovább, de addig is mosollyal az arcomon távozom innen.”

Fotó: HRC

Új időszámítás veszi kezdetét a Supersport világbajnokságon

Rövidesen jönnek a teljesen új technikai szabályozások a Supersport világbajnokságon, hiszen a már korábban bejelentett hengerűrtartalomra vonatkozó szabályváltoztatásnak köszönhetően három gyártó új versenygépével találkozhatunk a rajtrácson, nevezetesen a Ducati (Panigale V2), a Triumph (Street Triple RS) és az MV Agusta (F3 800) csatlakozik az idei mezőnyhöz.

Nincs egyszerű helyzetben a Superbike műszaki igazgatója, Scott Smart, hiszen egy hatalmas kihívással járó feladatot kapott, miszerint a nagyon különböző versenygépeket hasonló teljesítményszintre kell hozniuk. A sportágban nem újdonság az egyensúlyszabály, ez korábban is létezett a két-, három- és négyhengeres változatoknál. Azzal, hogy a korábbi szabályon változtattak – 600 cm3 négyhengeres, 675 háromhengeres és 750 cm3 a kéthengereseknél – megadták a lehetőséget a fent már említett gyártónak, hogy beszálljanak a kategória küzdelmeibe. Vajon hogy tudják megoldani a különbségeket? Korábban már beszámoltunk a várható fordulatszámokról (nagyrészt új/belépő modellek esetén ez még nincs pontosan meghatározva), most az újabb lépéseket ismertette a brit technikai vezető.
Scott Smart szerint “a megengedett maximális sebességnek nagyon kicsi a szerepe”. “Sokkal inkább a nyomaték limitálásáról és arról van szó, hogy mi történik, amikor a versenyző gázt ad.” Egyelőre csak előzetes szabályozások vannak, ami még nem definiálja a maximálisan megengedett sebességet a három új gyártó versenygépeinek, várhatóan a március 16-17-én zajló misanoi teszt alkalmával már több részletet ismerhetünk meg, hiszen az istállók március 1-jén kapják meg a pontos specifikációkat. “Időközben minden motorkerékpár megfordult a tesztpadon, a végső tesztek maximum gázállással zajlanak.” – mondta el a szakember a Speedweek.com hírportálnak. “Ennek olyannak kell lennie, hogy a  motorok még megfelelően gyorsuljanak.” Elmagyarázta: ezt úgy kell elképzelnünk, hogy a versenyző 100%-on húzza a gázt, de a fojtószelepek csak 92%-ban nyílnak. Így tudják szabályozni, hogy az egyes versenygépek mikor és milyen helyzetben, hogyan reagáljanak. Ennek érdekében kifejlesztettek egy új “firmware”-t, ami közvetítő funkciót tölt be az ECU (elektronikus motorvezérlő egység) és a szoftver között.
Smart a következő lépésekről így nyilatkozott, arról, hogy mi fog történni miután a csapatok megkapják a specifikációkat: “Ezután megkezdhetjük az elemzéseket a versenypályán. Az új “firmware”-t, melynek segítségével könnyebben fel tudjuk állítani a szabályozásokat, fejlesztenünk kell, hogy tökéletesen kontrollálja a V2-es blokkokat. Ezután minden versenygépet maximum teljesítményen kell tesztelnünk, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a motor mappingek tökéletesen működnek az adott területen. Így lépésről lépésre megtudjuk, hogy mikor és hol, milyen korlátozások szükségesek.“  paddock nem feltétlenül örül a közelgő szabályváltoztatások miatt, ahogy arról korábban már beszámoltunk, a Yamaha hangot is adott véleményének. Hogy mi lesz a következménye a „következő generációs” versenygépek érkezésének? A márciusi teszteken és a rövidesen rajtoló szezonban ki fog derülni mennyire teszi még izgalmasabbá a Supersport világbajnokság küzdelmeit. Az mindenesetre árulkodó, hogy a portimai privát teszten Nicolo Bulega a V2 Ducati nyergében 0,9 másodperccel gyorsabb tudott lenni a Jules Cluzel, Yamaha versenyző által versenyben felállított körrekordnál, de még a legjobb időmérős köridőnél is.

Fotó: Aruba.it Ducati, CM Racing, World Superbike Media

Martin a gyári Ducati színeiben folytatná

0

Bár az előző idényével is rendkívül elégedett lehet, a fiatal spanyol mégis a gyári ülésről álmodozik, de ha épp nem a Ducatitól jön az áhított lehetőség, más csapatok ajánlatait is szívesen meghallgatja.

Jorge Martin nagyszerűen indított az előző szezont. Számos pole pozíciót, dobogós helyezést és még futamgyőzelmet is szerzett. Így aztán nem véletlen, hogy a 24 éves spanyol lett az év újonca tavaly, most pedig gyári színekre vágyik.

Martin az alábbi gondolatokat fogalmazta meg a témával kapcsolatban a Sport.es oldalon keresztül:
„Ha a MotoGP-be érkezel, először nehéz felfogni azt, hogy a példaképeiddel versenyzel, mint például Marquezzel vagy Rossival. Először minden a tanulásról szól, utána ahogy jönnek az eredmények, egyre inkább más célokon kezdesz el gondolkodni. Én lettem az év újonca, de egy versenyző mindig több akar lenni, így természetesen én is magasabbra teszem a mércét idén. A célom az, hogy a szezont a Top5-ben vagy a Top4-ben zárjam úgy, hogy minden versenyen a dobogóért tudjak küzdeni. Ha az ember eléri ezeket a pozíciókat, sikert könyvelhet el, akkor az a logikus lépés, hogy gyári csapatban folytassa. A maximumot fogom nyújtani – ehhez kétség sem fér – annak érdekében, hogy jövőre vörösbe öltözhessek. Az elsődleges cél ez, és amilyen gyorsan csak lehet, el szeretném érni, de más ajánlatokra is nyitott vagyok. Versenyzőként mindig azt szeretnéd, ami sportolói szempontból a legjobb opció számodra.”

Fotó: MotoGP Media