back to top
2025. július 05. 23:12
Kezdőlap Blog Oldal 55

Kiderült, Marc Márqueznek hihetetlenül sokba kerülhetett, hogy Ducatira váltott

0

Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója elégedett Marc Márquez teljesítményével. Viszont egy Dall’Ignával készült beszélgetés kapcsán egy spanyol lap nyilvánosságra hozta, az értesülése szerint Márquez évi több mint 25 millió euróról mondott le, amikor elhagyta a Hondát az olasz márka kedvéért.

Marc Márquez kiválóan kezdte el az első szezonját a gyári Ducatinál. Az austini vasárnapi bukását kivéve mindent megnyert, amit csak lehetett. Ehhez persze fontos hozzátenni, hogy nem most ismerkedett meg a Desmosedicivel, hiszen tavaly a Gresininél kitanulta az előző generációját. Jó kérdés, hogy mire lett volna képes, ha korábban, nem „csak” a 2023-as idény után hagyja el a küszködő Hondát a Ducati kedvéért, vagy a bolognaiak azonnal gyári gépet adnak alá. Ám Gigi Dall’Igna, az olasz márka versenyrészlegének általános igazgatója látszólag nem rágódik ezen.

A Ducati igazgatója szerint Marc Márquez „egyedülálló”, de Bagnaia is „kategóriájához méltó” csatát vívott

„Nem tudom, hogy most a legjobb Márquezt látjuk-e a MotoGP-ben, de azt tudom, hogy a legjobb Márquezt egy Ducatin figyelhetjük. Ez biztos. – mondta Dall’Igna az AS-nek. – Nem tudom, milyen lett volna, ha már korábban hozzánk kerül, de most egy csodálatos versenyző. Én amúgy sem számítottam arra, hogy sok időre lesz szüksége, mert már egy éve egy Ducatin ül, ismeri a környezetet, az összes embert és a motort. Valószínűleg most valamivel könnyebb neki így teljesíteni.”

Viszont Márqueznek ahhoz, hogy tavaly felülhessen egy Ducatira, óriási anyagi áldozatot kellett vállalnia. Azt már korábban is sejteni lehetett, a Honda szinte mindent megadott volna neki, hogy maradásra bírja. 2023-ban ugyanis nagyjából 14,5 millió eurós fizetésével ő vezette a vonatkozó rangsort, ráadásul akkor több mint háromszor annyit kapott, mint a második Francesco Bagnaia.

Az AS pedig azóta megtudta, hogy a japán márka hajlandó lett volna még ennél is feljebb lépni. A spanyol lap értesülése szerint 2023-ban egy négy évről és 100 millió euróról, tehát évi 25 millióról szóló szerződéstervezetet tettek le elé. Ez azt jelenti, hogy a kieső szponzorok, amilyen például a Red Bull volt, és a csökkentett fizetése miatt összesen körülbelül 125 millió euróról, akkori árfolyamon több mint 44 milliárd forintról mondhatott le.

Óriási árat kell fizetnie Marc Márqueznek, hogy ismét a világbajnoki címért harcolhasson

Ez áttételesen a Ducatit is érinthette volna, ám Dall’Igna mosolyogva válaszolt, amikor megkérdezték tőle, Márquez leigazolásakor tudták-e, hogy egy ilyen összeggel kell versenyezniük: „Igen, tudtam, de annak, aki nyerni akar, annak a pénz nem lehet kérdés. Ha nyerni akarsz, nagyon sok mindenről le kell mondanod, néha még a pénzről is. Pedig az [a 125 millió] elég sok pénz…”

Aleix Espargaró: Martín sérülése fizikailag is összetett, de mentálisan még rosszabb

0

Aleix Espargaró szerint Jorge Martín katari sérülése mentálisan nagyobb kihívás elé állítja a címvédőt, mint fizikai szempontból. Espargaró elárulta, hogy minden nap beszél a továbbra is fájdalmakkal küzdő barátjával. A Honda tesztpilótája a bajnoki küzdelemről is szót ejtett, úgy látja, idén Marc Márquezt senki sem tudja megfogni.

Bár még csak az első négy fordulón van túl a MotoGP mezőnye, azt talán már most meg lehet állapítani, hogy ki az idei szezon legnagyobb vesztese: Jorge Martín. A címvédő ugyanis hihetetlen balszerencsével már a harmadik komoly sérülését szenvedte el az előző hétvégén, a Katari Nagydíjon. Először a sepangi teszten, majd egy privát gyakorláson sérült meg, amiből hosszú kihagyás után Lusailban tudott visszatérni. Ebben viszont nem volt sok köszönet, mivel a főfutamon elesett a 12-es kanyar kijáratánál, a közvetlenül mögötte motorozó Fabio Di Giannantonio pedig már nem tudta teljesen kikerülni.

Néhány centin múlt, hogy nem lett végzetes Martín balesete?

Az ütközésnek pedig komoly következményei lettek Martínra nézve: nem kevesebb mint tizenegy bordája tört el, és légmell alakult ki nála. Utóbbi ráadásul még rosszabbodott is, így mesterséges mellkascsapolást kellett alkalmazni, hogy eltávolítsák a tüdejébe került vért és más folyadékot. A spanyol pilóta pedig azóta is a katari kórház vendégszeretetét élvezi, mivel ilyen állapotban egyelőre nem szállítható repülővel. Persze mindez nemcsak a testét, hanem a lelkét is megviselte, legalábbis közeli jóbarátja, Aleix Espargaró szerint.

„Azon túl, hogy már túl van az életveszélyen, a sérülése nagyon súlyos, ami azt jelenti, hogy még néhány napig az intenzív osztályon kell maradnia Katarban – nyilatkozta Espargaró a MARCA-nak. – Fizikai szempontból is egy nagyon összetett sérülésről van szó, de ez csapás mentálisan biztosan még rosszabb, nagyon nehezen kezelhető, hiszen két egymást követő baleset után szenvedte el, amelyek miatt már amúgy is kihagyta a bajnokság nyitányát. Tényleg nem érdemelte meg ezt. A nyáron megpróbálok majd a közelében lenni, hogy eltereljem a figyelmét, és sikeresen felépüljön, hiszen végül is még nagyon fiatal. Ez egy tényleg kemény csapás volt körülötte mindenkinek.”

Ha Espargaró most nem is tud barátja mellett lenni, folyamatosan kommunikálnak. „Minden nap beszélek vele és a családjával telefonon – árulta el. – Még mindig nagy fájdalmai vannak, tüdőproblémái, és a világ másik felén egy intenzív osztályon van egy géphez kötve. Szóval ez egy igazán nehéz helyzet. De azt reméljük, hogy már nem kell sokáig halasztani a visszatérését Spanyolországba, hogy megkezdhesse a felépülést.”

Speciális körülmények között szállítják haza Martínt, aki biztosan kihagyja a Spanyol Nagydíjat

Martínnal szemben Marc Márqueznek eddig kiváló szezonja van. A gyári Ducati új pilótája az austini vasárnapi bukását leszámítva mindent megnyert, amit meglehetett, és így vezeti is a tabellát. Bár a nyolcszoros világbajnoknak persze nagyszerű kihívói vannak a testvére, Álex Márquez és Francesco Bagnaia személyében, Espargaró szerint lényegében már most lefutott a bajnoki küzdelem.

„Nagyon nehéz elképzelni, hogy bármelyik riválisa legyőzze, hiszen több tényező is mellette szól: ő a világ és talán a történelem legjobb versenyzője, a mostani legerősebb motoron – mutatott rá. – Ráadásul, és ez jól látható, megvan a tempója, valamint most már olyan érettséget és tisztánlátást tudhat magáénak, hogy mindent kézben tud tartani. Mondjuk úgy, hogy mindig készen áll az A, a B és a C terve is. Sztratoszférikus magasságban motorozik, és valószínűtlennek tartom, hogy bárki meg tudja állítani.”

Espargaró egyébként nemsokára akár maga próbálhatja megállítani Márquezt, hiszen a soron következő fordulóban, a Spanyol Nagydíjon ismét rajthoz áll. Na persze már nem az Apriliával, ahogy tavaly, hiszen a visszavonulása óta a Honda tesztpilótája, a japán gyártó pedig szabadkártyával benevezte. Emellett Espargaró mostanában a kerékpározással foglalkozik, Martín állapotáról is akkor beszélt a sajtónak, amikor Ibizán járt egy bicikliverseny miatt. Komoly tervei is vannak ezen a téren, hiszen – Valteri Bottast követve – indulni akar a gravelkerékpár-világbajnokságon.

Hivatalos: Aleix Espargaró hazai pályán debütál a Honda pilótájaként

Nehéz kezdés: Kovács óriásit bukott a Le Mans-i 24 órás versenyen, eltört a kulcscsontja

0

Drámai módon kezdődött a Le Mans-i 24 órás viadal a HERT by Moto Jungle Racing számára, ugyanis az első óra végén Kovács Bálint nagy bukást szenvedett el a pálya utolsó kanyarjában. A vállát ütötte be, és azonnal beszállították az orvosi központba. Az állapotáról rövidesen rossz hír érkezett, ugyanis eltört a kulcscsontja.

Szombaton délután, pontban 15 órakor, nedves körülmények között elrajtolt a 2025-ös Le Mans-i 24 órás motorverseny, a HERT (Hungarian Endurance Racing Team) by Moto Jungle Racinggel a mezőnyben. A színmagyar csapat a Superstock kategóriában a kezdésig mindent vitt, hiszen az időmérő edzésen sikerült megszereznie a pole pozíciót.

Balszerencse után jöhet a diadal? – a pole-ból kezdi a magyar csapat a Le Mans-i 24 órást

A 713-as rajtszámmal ellátott BMW a közvetlen rajtot problémamentesen abszolválta, de elég hamar ki kellett jönnie Kovács Bálintnak a bokszutcába. Az Eurosport információi szerint a 8-as számú Team Bolliger Kawasakijával találkozott, ezért meg kellett húzni a váltókart. Kovács néhany percnyi kényszerű várakozás után visszatérhetett a pályára, azonban az első óra derekán ismét hosszú ideig állt a bokszban. Ezt követően újból kigurult, de sajnos a verseny 53. percében jött a következő drámai fordulat.

Frissítés: Később Kovács elmondta, ő maga okozta a technikai problémát, mivel megcsúszott a rajtnál, amelynél minden pilóta gyalog fut oda a motorjához, megrúgta a váltókart, így az elállítódott. Ráadásul ekkor a 3-as fokozatot is elvesztette a csapat, a folytatásban tehát azt nem tudták, illetve tudják használni.

A 23 éves versenyző a pálya utolsó kanyarjában elvesztette uralmát a motor felett, csúnyát bukott, és beütötte a vállát, amelyet aztán látványosan fájlalt. Azonnal visszatért a garázsba, ahol újabb néhány perces várakozás vette kezdetét. Az esést követően azonnal az orvosi központba szállították. Az első információk szerint tudja mozgatni a vállát, de az legfrissebb hírek nem hangoztak túl bizalomgerjesztően, ugyanis a közvetítésben elhangzottak alapján kulcscsonttörést szenvedett. Kovácsot Számadó Máté váltotta a nyeregben, a Moto Jungle cikkünk írásakor a 44. helyen állt.

Frissítés: a csapat később megerősítette, hogy Kovács kulcscsontja eltört, de nem mozdult el. Emiatt kiszállt a versenyből, de azt az alakulat három pilótával folytatja. Valamivel ezután Kelemen Krisztián, a menedzsere elárulta, beszélt a pilótával, akit „letört” az eset. Kiderült, a pálya orvosi központjába röntgenezték meg, és ott vált egyértelművé, hogy nem tudja vállalni a további részvételt. Nagy valószínűséggel megússza a műtétet. Jelenleg egy vállkötéssel segíti a csapattársait, akik már nélküle harcolnak.

Marc Márquez szinte verhetetlen, de Viñales megmutatta, hogy ki lehet hívni

0

Hervé Poncharal, a Tech3 csapatfőnöke felidézte, hogy mi történt a paddockban és a pihenőszobában a Katari Nagydíjat követően. Hosszasan méltatta Marc Márquezt, valamint a soron következő versenyekről is szót ejtett.

A Katari Nagydíj legnagyobb meglepetését az eddig küszködő KTM és Maverick Viñales szolgáltatta. A spanyol versenyző az időmérőn a hatodik helyre kvalifikálta magát. A sprinten visszacsúszott a tizedik helyig, de ez betudható volt annak, hogy a hátsó gumija teljesen megadta magát a verseny végére. A főfutam viszont álomszerűre sikeredett neki. A tízszeres MotoGP-futamgyőztes öt körön át vezethette is a nagydíjat. A kockás zászló a második pozícióban intette le, és bár utólag megbüntették Viñalest a guminyomásszabály miatt, a mosolyt nem lehetett letörölni sem az ő, sem a Tech3 munkatársainak arcáról.

Hivatalos: Viñalest megbüntették, a második hely helyett csak néhány pontot szerzett

„Nagyon jó volt azt hallani, hogy Pecco [Bagnaia] és Marc [Márquez] is le voltak nyűgözve attól, hogy Maverick és az istálló mit csinált – idézte fel a pihenőszobában elhangzottakat a Crash.net-nek Hervé Poncharal, a Tech3 csapatfőnöke. – Említették a gyorsulásunkat, azt, ahogy a motor kilőtt a kanyarokból. Ez egy óriási löket minden KTM-pilóta számára. Elfogadtuk a büntetést, de Maverick azért a második helyen szelte át a célvonalat. Tudjuk, hogy jó volt a teljesítményünk, mert az [alacsony guminyomás] ebben nem segített.”

Poncharal arról is beszámolt, hogy nem csak a versenyzői oldalról hallott elismerő hangokat: „Davide Tardozzi [a gyári Ducati csapatfőnöke – a szerk.] is szép szavakkal illetett minket a parc fermében. Azt mondta nekem, hogy »Hervé, ez bámulatos volt! Szükségünk van ilyen ellenfelekre!« Az ugyanis fontos a bajnokság szempontjából – még a győztes gyártó számára is –, hogy versenyképesek legyünk, és kihívások elé állítsuk őket.”

Viñales „sztárként” viselkedett, még a büntetése után is ünneplésre szólította fel csapatát

A Tech3 vezetője Marc Márquez teljesítményéről is szót ejtett, szintén a brit szaklapnak: „Szerintem ez a legjobb Marc Márquez, akit valaha láttam. Megtartotta a nyers tempóját, de most már nagyobb tapasztalattal rendelkezik. Nemcsak a versenyzésben, de az életben is, mindazzal a nehéz időszakkal, amelyen keresztülment. Azt szokták mondani, hogy Marc Márquez legfőbb riválisa saját maga. És olyat láthattunk tőle még Thaiföldön, amikor nyugodtan visszaállt Álex [Márquez] mögé [hogy megemelje a guminyomást], amilyet talán még sosem korábban. Habár eddig is egy gép volt a motoron, most már minden mást is kipipál.”

„Azt hiszem, megtalálta a belső, békés lelkiállapotát. Jó környezetben van, a megfelelő motoron. Megtalálta, hogy mire van szüksége ahhoz, hogy így teljesítsen, és nem gondolnám azt, hogy el fogja szalasztani ezt a lehetőséget. Ő egy nagyon okos ember. Nagyon sokan úgy vélhették, hogy Lusail nehéz leszneki, mivel nem a kedvenc pályája, de láttuk, hogy mi történt. Jelenleg szinte legyőzhetetlennek tűnik. De csak majdnem” – folytatta.

Szorosabb a viszonyuk, mint valaha, de Marc Márquez kevésbé lenne boldog, ha öccse ellene győzne először

Ebbe a „majdnem” szócskába pedig bele lehet kapaszkodni: „Enea [Bastianinivel] és Maverickkel mindent meg fogunk tenni, hogy megismételjük azt, amit megtettünk Katarban. Maverick megmutatta, hogy ki lehet hívni Marcot. Úgyhogy próbáljuk meg még egyszer!”

De vajon ténylegesen várhatunk hasonló bravúrt a KTM-től a Spanyol Nagydíjon? „Bár jól éreztük magunkat Texasban és Katarban is szombaton, de egyáltalán nem számítottunk erre. Tudjuk, hogy Maverick imádja Austint és Lusailt is. Azzal is tisztában vagyunk, hogy tavaly is jól ment a motor ezeken a helyszíneken. Jerez, Le Mans és Silverstone [a soron következő helyszínek – a szerk.] nagyon nehéz pályák lesznek nekünk. Úgyhogy ez egy óriási kérdőjel számunkra. Jerez tulajdonképpen az előző két aszfaltcsíknak a szöges ellentettje. Ha gyorsak tudunk lenni ott, akkor az egy nagyon jó jel. Ezt még meg kell látnunk.”

Főnöke reagált Viñales büntetésére, az egyik legnagyobb kedvezményezettet is „idegesíti” a helyzet

Néhány centin múlt, hogy nem lett végzetes Martín balesete?

0

Marco Simoncelli édesapja szerint könnyen tragédiába torkollhatott volna Jorge Martín Katari Nagydíjon elszenvedett balesete. Paolo Simoncelli hosszasan elmélkedett a pálya korlátairól, és arról is szót ejtett, hogy milyen volt a lusaili forduló összképe.

Jorge Martín várva várt visszatérése rémálomba fordult át, a címvédő ugyanis a Katari Nagydíj főversenyén bukott viszonylag nagy tempónál. A bajt nem közvetlenül az esés idézte elő, hanem a Fabio Di Giannantonióval történő találkozó. Az olasz nem tudta lereagálni a balesetét, és eltalálta a spanyolt. Martín ennek következtében légmellet kapott, és többszörös bordatörést szenvedett. Bár már jobban van, de még továbbra is Katarban tartózkodik, mivel nincsen szállítható állapotban. A Spanyol Nagydíjat biztosan kihagyja, de minden bizonnyal nem csak azt, mivel több hónapos felépülés vár rá.

Speciális körülmények között szállítják haza Martínt, aki biztosan kihagyja a Spanyol Nagydíjat

A Katari Nagydíj tizennegyedik köre egy emberben biztosan déjà vu érzést kelthetett. Ő Paolo Simoncelli, Marco Simoncelli édesapja. „Super Sic” hasonló körülmények között, a 2011-es Maláj Nagydíj második körében vesztette életét. A két eset közti párhuzam miatt Paolo is megszólalt a vasárnap látottakról.

„Hálásan hagyhattuk el Katart, de nem azért, ami történt, hanem azért, ami végül nem következett be. Martín »szinte sértetlenül« jött ki a balesetből és az ütésből. Szerencsére tíz centivel arrébb találták el, ahhoz a ponthoz képest, ahonnan már nem lenne visszaút. Nem most jött el ez a pillanat, de ez nem is a sors kérdése, vagy hívja mindenki úgy, ahogy szeretné. Azon a néhány centiméteren könnyen elkerülhetetlenné válhatott volna a tragédia” – elemezte az esetet a SIC58 Racing Team tulajdonosa.

Rossi csak hónapokkal a tragédia után látogatta meg Simoncelli családját, majd közölte, „én voltam”

„Ezért kezdtem el a népszerű »misanói« rázóköveken gondolkodni. Az egyre könnyebb felnik a maximumok hajszolása közben könnyen elhajlanak és megsérülnek. Ez minden alkalommal többletköltség a csapatok számára. És talán túlságosan könnyelműen kaptak zöld utat. Ezeknek az elemeknek a védelem lenne a célja, de túl gyakori, hogy a probléma forrásaként szolgálnak. Ezért a maguk módján felelőséggel tartoznak [az istállók]” – magyarázta Paolo.

„A másik oldalról figyelembe kell venni azt, hogy a mostani versenyzőknek már nincsenek erre belső szabályaik. Tisztában vannak vele, hogy nincsen se kavicságy, se fal a kanyarokon túl, és emiatt »pályán kívüli fesztivállá« alakul át az egész. Az aszfaltozott [bukótér] mindent megváltoztatott. Azok, akik mernek, nem fizetnek rá. Akik szélesre mennek, visszajönnek a pályára problémamentesen. Akik pedig nem hibáznak…mégis milyen előnyt kovácsolnak ebből?” – teszi fel a költői kérdést Marco Simoncelli édesapja.

Hátborzongató vallomás Simoncelli édesapjától, aki megérezte fia halálát

„Továbbra is büntetnünk kell a túlzott kockázatvállalást, és jutalmazni a pontosságot. Mondom már egy ideje, hogy átlátható szabályokra lenne szükségünk. Például, ha lementél a pályáról, kapsz egy egy másodperces büntetést. Máskülönben vissza kell térnünk a jól bevált kavicságyhoz. Ahol a hibának igenis ára volt. Ahol minden akció a pályán számított, és tanított is.”

Paolo a katari pályáról és a körítésről is véleményt formált: „Katar hozta a tőle elvártat. Mindig lenyűgöző a fényekkel, színekkel, az aranytetejű felhőkarcolókkal és az esti futammal. Napközben ezekkel és Aladdin aranytetőivel álmodsz. Este pedig mintha a »Halálos Iramban« kellős közepén lennél. Talán a naplemente az, ami ad a versenynek valami titokzatosságot. Olyan, mint egy más világ. És a motorok… Van egy teátrális aurájuk a mesterséges fények alatt, mintha tudnák, hogy itt versenyeznek.”

Megható módon emlékezett meg fiáról Simoncelli édesapja csapatának bemutatóján

Egyenesen a Yamaha-pilótától kapott tortát születésnapja alkalmából a fiatal szurkoló (videó)

0

Ismerkedjünk meg Chaimae-val! A fiatal drukker életében először járt MotoGP-fordulón, a „debütálása” pedig nagyon emlékezetesre sikeredett! A Katari Nagydíj hétvégéjén a 18. születésnapját ünneplő Chaimae ugyanis nemcsak egy vezetett túrát kapott a Yamaha garázsában Fabio Quartararótól, de a francia pilóta egy tortával is kedveskedett neki. Az, hogy mi történt még a szurkoló lánnyal, az alábbi rövid videóból kiderül. 

Balszerencse után jöhet a diadal? – a pole-ból kezdi a magyar csapat a Le Mans-i 24 órást

0

A hétvégén a patinás Le Mans-i 24 órás futamon indul el a Moto-Jungle Racing, amely szombaton 15 órakor kezdődik majd el. A négy magyar pilótával felálló alakulatnál a tavalyi balszerencsés vb-bemutatkozásuk után elsősorban a célbaérést tűzték ki. Ugyanakkor az eddigi tempójuk alapján győzelmi esélyekkel rendelkeznek a kategóriájukban, hiszen megszerezték a pole pozíciót. A futam előtt az alakulatot vezető Horváth László lapunknak elárulta, miért változtattak a versenyzői összeállításon és melyik futamokon terveznek még rajthoz állni.

Valószínűleg elég sok magyar motorsportrajongó felszisszen, ha valahol előjön a tavalyi Bol d’Or. A legendás 24 órás viadalon ugyanis hosszú kihagyás után újra elindult egy magyar csapat, a HERT (Hungarian Endurance Racing Team) by Moto Jungle Racing. A színmagyar felállású alakulat hihetetlenül jól kezdte a világbajnoki bemutatkozását – a verseny a motoros hosszútávú-vb egyik állomása –, hiszen kategóriájában, a Superstock-ban vezette is futamot. Azonban végül a technika megadta magát, és így nem látták meg a kockás zászlót.

A magyar csapat tündöklése és a fájdalom könnyei a garázs mélyéről, Dél-Franciaországból

Ez viszont nem szegte a csapattagok kedvét, és kétszeres erőfeszítéssel kezdték el az idei szezonra való felkészülést. A hétvégén pedig már éles körülmények között mutathatják meg, hogyan sikerültek az előkészületek. Ráadásul ismét egy egész napos kihívás, méghozzá a neves Le Mans-i 24 órás futam vár rájuk. Annyi biztos, a viadalt, amelynek most szombati rajtja 15 órakor lesz, gyakorlottabban fogják megkezdeni.

„A Bol d’Oron szerzett tapasztalatok birtokában természetesen másképp készültünk a 24 órás Le Mans-i versenyre – nyilatkozta a csapatot vezető Horváth László a P1Race.hu-nak. – Minden 24 órás verseny speciális felkészülést kíván. Ez az a szakág, amelyben mindenre is fel kell készülni, mindig adódhat meglepetés. De technikailag a Stock kategória műszaki szabályzata nagyon behatárolja a változtatások lehetőségét.”

Az endurance-vb-on két kategória van egyszerre a pályán: a Formula EWC és a Superstock. Az előbbi profi gyári csapatokat és erősebb, testreszabhatóbb motorokat takar, az utóbbiban pedig szériagyártású gépeket használnak az alakulatok, amelyekhez jóval kevesebb módosítási lehetőséget kapnak. A Moto Jungle idén, ahogy tavaly is, egy BMW M1000RR-t használ, amelyet ismét a családi vonatkozású 713-as rajtszámmal kell keresni. A gép felkészítését teljesen maguk, magyar szerelőkkel végzik, de a bajor márka gyári programjától kapnak hozzá támogatást.

Bár a technika tekintetében nem, a pilótafelállásban volt változtatás. Kovács Bálint, Görbe Soma és Számadó Máté trióját Sebestyén Péter helyett ezúttal Juhász Dávid fogja kiegészíteni, aki lényegében a csapaton belül előrelépve kapott lehetőséget. „Juhász Dávid már a tavalyi Bol d’Oron is aktív tartalékversenyzőként tagja volt a csapatnak, Sebestyén Péter pedig a civil elfoglaltságai miatt nem tudta vállalni a versenyzést” – indokolta meg a cserét Horváth. Mostanra pedig már Juhász is megnézhette, milyen belülről a vb-mezőny. A csapat ugyanis április elején részt vett a hivatalos szezon előtti teszten Le Mans-ban, amelynek mindkét napján a kategóriájuk legjobb idejét a magyar pilóták futották meg.

Kategóriája élén zárt a színmagyar csapat a legendás 24 órás futam felvezetéseként

Az alakulat a mostani héten kedden utazott ki Franciaországba, ahol azóta több szabadedzést, köztük egy éjszakait is teljesítettek. Ezek mellett sor került az időmérőre is, amelynek első részét csütörtökön, a másodikat pedig pénteken tartották. A Moto Jungle legénységének pedig ekkor sikerült nagyot villannia, hiszen megszerezték a pole pozíciót. A kvalifikáción minden pilóta egy-egy csoport tagjaként futott két gyorskört (egyet-egyet mindkét nap), amelyek közül a két legjobb átlagából kapták meg az eredményüket. Ez a kettő pedig Kovács csütörtöki 1:36,492 és Görbe 1:36,932-es másodperces köre volt, amely 1:36,712-es átlagot jelentett. Egyébként így 57 ezreddel múlták felül a második a Team Étoile csapatot. A teljes mezőnyt tekintve a YART Yamaha volt a leggyorsabb 1:34.634-gyel. A magyar alakulat összesítésben a tizedik rajthelyre állhat majd fel szombat délután.

Ez a jó szereplés pedig nem volt előzmény nélküli, hiszen a bemutatkozásukkor másodikak lettek az időmérőn. „A tavalyi Bol d’Oron nyújtott teljesítményünk után sokan azt mondták, egyszeri alkalom volt, hogy ilyen versenyképesek voltunk a kvalifikáción, de most újra megcsináltuk: a pole pozícióból indulunk – mutatott rá Kovács a sorozat hivatalos honlapjának. – A csapat hihetetlenül jól dolgozott. A srácok kiváló munkát végeztek a motor fejlesztésében, mi pedig versenyzőként megfelelően fel tudtunk készülni a szezonra.”

Az időmérő szempontjából tehát már most kétségtelen az előrelépés, a nagy kérdés innentől az, hogy ez mit jelent majd a versenyen. A csapatnál a győzelmi esélyeket felvillantó eredmény után sem akarják elbízni magukat, hiszem tudják, hatalmas kihívás előtt állnak. „Az a versenycsapat, amelyik nem a győzelemért indul harcba, azt nem is értjük, de természetesen a reális célunk a kockás zászló elérése” – szögezte le Horváth. „Természetesen ez egy hosszútávú verseny, így a pole pozíció nem jelenti azt, hogy könnyen megnyerjük majd. A fő célunk az, hogy befejezzük a versenyt, mert még nincs túl sok tapasztalatunk” – erősítette meg Kovács.

A Le Mans-i 24 órás futamot 1978 óta minden évben megrendezik, és a motoros hosszútávú versenyzés egyik ékkövének számít. Korábban Le Mans adott otthont a talán még patinásabb Bol d’Ornak, és annak távozása után a szervezők nem akarták, hogy a legendás helyszín verseny nélkül maradjon. Ami a pályát illeti, a MotoGP-ből jól ismert aszfaltcsík 4185 méter hosszú, és 13 méter széles. Kilenc jobb-, valamint öt balkanyart tartalmaz, amelyek jelentős része lassú tempójú, és több sikán is található a nyomvonalon. Éppen ezért fontos, hogy a pilóták minél későbbi féktávot vegyenek, majd jól gyorsítsanak ki, főleg a 6-os, valamint a 14-es kanyarból, ahol a két leghosszabb egyenes kezdődik. Mindezt pedig mi is átélhetjük Kovács videójának köszönhetően.

Amennyiben messzebbre tekintünk a mostani hétvégénél, kitűnik, hogy az idei vb-szezon szokás szerint négy állomást foglal magában. A Moto Jungle ezek közül a tervek szerint csupán egyet, a Suzukai 8 órást fogja kihagyni (a Japánba való elutazás minden bizonnyal túlságosan drága lenne). „Mindenképpen szeretnénk rajthoz állni a hátralevő mindkét európai futamon, tehát a Spái 8 óráson és a Bol d’Oron is” – magyarázta Horváth. Így, ha minden jól megy, a június 6-7-i hétvégén láthatjuk majd újra az alakulatot versenyezni.

Út a MotoGP legnagyobb botrányához: 10 éve ütközött meg először Rossi és Marc Márquez

0

Pontosan 10 éve, a 2015-ös Argentin Nagydíjon indult látványos romlásnak Valentino Rossi és Marc Márquez viszonya. A két kiválóság az április 19-i termasi futam hajrájában csatázott az első helyért, amikor Rossi egyik előzése után Márquez bukott. Az eset után mindketten aránylag nyugodtan reagáltak, bár az olasz pilóta egyértelműen az ellenfelét tette felelőssé, de ezzel érezhetően nőni kezdett köztük a feszültség.

2015-ben hatalmas botrány rázta meg a MotoGP paddockját: Valentino Rossi és Marc Márquez, a motorversenyzés két ikonja akadt össze a sepangi pályán, majd azon kívül is. A 10 éves évforduló alkalmából cikksorozatban idézzük fel a hírhedt ütközéshez vezető eseményeket.

Izgalmasan kezdődött el a 2015-ös MotoGP-szezon, hiszen a katari szezonnyitót Valentino Rossi, a második, az austini futamot pedig Marc Márquez nyerte meg. A harmadik forduló előtt Rossi vezette a tabellát, miután Texasban is dobogóra állhatott, Márquez viszont csak ötödik lett Lusailban. Egyébként az összetettben kettejük közé beékelődött Andrea Dovizioso, aki két, pontosabban három második hellyel kezdte az évet – de ne szaladjunk ennyire előre.

Lorenzo és Marc Márquez árnyékából a Legendák közé – Dovizioso útja a Hírességek Csarnokába

Azt már korábban is sejteni lehetett, hogy a 2015-ös egy feszült szezon lesz, hiszen legalább hárman komoly bajnoki reményekkel várhatták a nyitányt. Az előző két idényt „új jövevényként” behúzó Márquezt mindenki ide sorolta (ahogy sokan s másik gyári Hondán ülő Dani Pedrosát is). Rajta kívül a gyári Yamaha duóját is a legmagasabb szintre helyezték. Erre minden ok megvolt, hiszen 2013-ban Jorge Lorenzo, 2014-ben pedig Rossi volt Márquez első számú kihívója.

A Doktor az említett vetélytársaihoz képest is különleges helyzetben volt, hiszen 2009 óta nem ért fel a csúcsra. Rossi a yamahás sikerkorszaka után két évet eltöltött a Ducatinál, viszont az olasz gyártó nehezen vezethető motorjával nem tudott sikereket elérni. 2013-ra így visszatért a japán márkához, amelynél azonnal felvette a ritmust. Azonban az a szezon így is Márquez és a címvédő Lorenzo küzdelméről, a 2014-es pedig a Honda-versenyző dominanciájáról szólt. Rossi így kifejezetten motiváltan fordult rá a 2015-ös idényre, amelyet az említett módon jól is kezdett.

Rossi „innovátor” volt, Marc Márquez „pitbull” – így vélekedik Lorenzo korábbi riválisairól

Ilyen helyzetben érkezett meg a mezőny április végén az Argentin Nagydíj helyszínére. Termasban aztán már az időmérő is hozott némi meglepetést, na nem a győztes személyét illetően, hiszen a kvalifikációkon általában remeklő Márquez vitte el azévi második pole pozícióját. Mögötte viszont Aleix Espargaró végzett, aki ekkor töltötte az első évét a Suzukinál. Rossi eközben csak nyolcadik lett, 2015-ben már másodszor. A tárgyalt szezonban az olasz pilótának sokszor meggyűlt a baja a gyorskörökkel, részben az akkori Bridgestone-gumik sajátosságai, részben a Yamaha beállítási „arzenálja” miatt.

Viszont az április 19-i futam – amelyet tehát pont 10 éve rendeztek meg – későbbi végeredményt a rajtsorrendnél jobban befolyásolta a gumiválasztás. Márquez ugyanis már a startprocedúra közben úgy döntött, hogy az „extra kemény” hátsó abroncsát egyszerű „keményre” cseréli. A spanyol pilóta azt remélte, ezzel a viadal elején előnybe kerül a vetélytársaihoz képest, akik közül a legtöbben kitartottak a „piros csíkos” keverék mellett. A számítása pedig be is jött, hiszen a rajtnál könnyedén megtartotta az első helyet, majd fokozatosan elkezdett ellépni az üldözőitől. A 25 körös verseny féltávjához közeledve nagyjából 4 másodperccel vezetett Dovizioso előtt.

Ám 14 körrel a vége előtt új név tűnt fel mögötte, mivel Rossi elment Dovi mellett. Az urbinói motoros a rajttól kezdve hihetetlen tempót diktált, és látszólag könnyedén végigelőzte a mezőnyt, majd Márquez után eredt. A keményebb hátsó gumiját kihasználva folyamatosan zárkózott rá, 3 körrel a vége előtt pedig utol is érte. Ezután a két rivális csatázni kezdett, aminek keretében Rossi egy bátor manőverrel átvette a vezetést, de kissé kisodródott, így visszakerült a második helyre.

Persze rövidesen újra bevetette magát, és ismét sikerült élre állnia, ám nem tudta „letisztázni” Márquezt, akivel még össze is értek. Az 5-ös kanyarhoz érve aztán a kilencszeres világbajnok megpróbálta lezárni a kérdést, de eközben a Yamaha hátsó kereke összeért a Honda elsőjével, aminek következtében a spanyol pilóta bukott. Rossi ezután magabiztosan megnyerte a versenyt Dovizioso előtt, és ezzel növelte az előnyét az összetettben.

Az esetet követően a két főszereplő aránylag nyugodtan reagált, de a közvéleményt, különösen a szurkolótáboraikat nagyon megosztották és felkavarták a történtek. Azonnal elkezdődött a felelős keresése, felmerült, hogy Márquez túl agresszívan próbált visszabújni Rossi mellé, ahogy az is, hogy az olasz motoros sportszerűtlenül keresztezte vetélytársa ívét. A sportfelügyelők elsősorban a két keréken maradt Rossi szerepét vizsgálták, de azt találták, hogy nem kell büntetést kiosztaniuk, versenybalesetnek minősítették a szerencsétlen befejezésű találkozást.

„Kár, hogy ez történt, mert jó versenyünk volt – nyilatkozta Márquez a leintés után. – Amikor utolért, néhány kanyarban csatáztunk, de sajnos összeértünk, én pedig elestem. Mindig is mondtam, hogy ő a példaképem és a referencia számomra, így mindig tanulhatok tőle.”

„Érdekes volt a helyzet, mert a gumiválasztásunk különbözött, mivel én a futam előtt úgy éreztem, hogy a keményebb keveréken nem vagyok annyira versenyképes – tette hozzá. – A stratégiánk jól működött, csak kár az utolsó két körért. Amikor láttam, hogy közeledik felém, úgy döntöttem, hogy egy kicsit spórolok a gumikkal. Az utolsó körökben visszatértem egy lassabb tempóhoz, hogy ellenőrizzem, a gumik még mindig jó állapotban vannak-e, hiszen azt gondoltam, hogy a végéig harcolni fogunk.”

Rossi vetélytársával szemben egyértelműen rámutatott, kit tart felelősnek. „Kár, hogy bukott, de szerintem ő hibázott – jegyezte meg. – Marc egy olyan versenyző, aki mindig mindent egy lapra tesz fel. Amikor megérkeztem mögé, jóval gyorsabb voltam, de már csak 2 kör volt hátra. Szóval megpróbáltam megelőzni, de közben arra gondoltam: »most már biztos, hogy Marc megpróbál valamit, hogy elöl maradjon«. És amint erre gondoltam, máris hozzámért a kanyar közepén. Rám tolta a motort, amire azt mondtam: »Bas*ki! Rögtön? Tudom, hogy kemény vagy, de erre nem számítottam!«”

„Aztán amikor gázt adtam, hogy gyorsítsak, mert egy kis előnyt akartam szerezni a következő féktávig, hallottam, hogy volt egy újabb összeérés. De őszintén szólva nem tudtam, hogy melyik oldalon. Szóval arra gondoltam, hogy »talán ez a csata is nagyon kemény lesz!« De miután a célegyenesben láttam a táblán, hogy Dovival szemben mennyi előnyöm van, rájöttem, hogy valami történt. Marc tudta, hogyha megelőzöm, akkor ott fogom hagyni, ezért mindent megpróbált, és azt hiszem, talán egy kicsit túl sokat is.”

Ugyan nem ez volt Rossi és Márquez első csatája, sőt még csak az első összeérésük sem – például ott volt a Honda-pilóta 2013-as vakmerő előzése Laguna Secában –, de ezután kezdtek látványosan elhidegülni egymástól. Az ezt megelőző két évben bármennyire is keményen harcoltak, még jó kapcsolatot tudtak ápolni. Ennek ékes példája, hogy bő fél évvel a termasi ütközésük előtt Rossi meghívta a Ranchára Márquezt, ahol közösen motoroztak, látszólag a legnagyobb harmóniában. Persze van, aki szerint valójában ekkor kezdett el nőni köztük a feszültség, de annyi biztos, részben az Argentin Nagydíjon történtek vezettek el ahhoz a sepangi botrányhoz, amely miatt még ma is ellenséges a két kiválóság viszonya.

A korábbi MotoGP-pilóta úgy tudja, nem Sepangban romlott meg Rossi és Marc Márquez viszonya

Hogyan változtasd SUV-odat teljesen felszerelt kalandpartnerré?

0

A modern városi életmód mellett egyre többen vágynak a természet közelségére, a felfedezés szabadságára. Az emberek keresik azokat a lehetőségeket, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy elmeneküljenek a mindennapi rutinból, és felfedezzék a világ szépségeit. Egy átlagos SUV már önmagában is számos lehetőséget kínál, de megfelelő átalakításokkal és kiegészítőkkel igazi kalandpartnerré válhat. Mint a terepjárás és outdoor életmód szakértője, az elmúlt évtizedben számos járművet láttam átalakulni hétköznapi közlekedési eszközből valódi expedíciós járművé. A megfelelő felszerelés és a tudatos tervezés révén a SUV nem csupán egy jármű, hanem egy mobil bázis, amely lehetővé teszi a kempingezést, a túrázást és a természet felfedezését. Ebben a cikkben bemutatom, hogyan változtathatod SUV-odat teljesen felszerelt kalandpartnerré, amely nemcsak elvisz a legizgalmasabb helyekre, de otthont is nyújt az út során, miközben maximálisan kihasználja a jármű adottságait és a legújabb technológiákat.

Alapvető műszaki módosítások: A terepképesség növelése

A megfelelő felfüggesztés és gumiabroncsok

A terepjáró átalakítás első és legfontosabb lépése a felfüggesztés és a gumiabroncsok módosítása. Egy emelt felfüggesztés nemcsak jobb hasmagasságot biztosít, de a terepszögeket is javítja. A magyar utakon és erdei ösvényeken a General Tire Grabber AT3 sorozata bizonyított kiválóan, amely a Promobil magazin tesztjein is kiemelkedő eredményeket ért el. A 4×4 hajtásrendszer elengedhetetlen a nehéz terepviszonyok leküzdéséhez, de ha járműved már rendelkezik ezzel, akkor is érdemes lehet finomhangolni a rendszert.

Védelem és kiegészítő rendszerek

A SUV kalandfelszerelés fontos elemei a védőlemezek, amelyek megóvják a jármű alvázát és kritikus alkatrészeit a sérülésektől. A Murczin Offroad Technics, amely 30 éves tapasztalattal rendelkezik, kiváló minőségű védőlemezeket és megerősített lökhárítókat kínál. Egy jól elhelyezett csörlő pedig valódi életmentő lehet elakadás esetén. A modern offroad kiegészítők között érdemes megemlíteni a gázlócsöveket (snorkel), amelyek lehetővé teszik a mélyebb vízátkelést, valamint a LED fényhidakat, amelyek nélkülözhetetlenek az éjszakai terepezéshez.

Tárolási megoldások és kempingfelszerelés

Tetőcsomagtartók és dobozok

Egy jól megtervezett tetőcsomagtartó rendszer jelentősen növeli a jármű tárolókapacitását. A modern alumínium rendszerek könnyűek, mégis akár 100 kg terhelést is elbírnak. A pick up plató doboz kiváló megoldást jelent a pickup tulajdonosoknak, míg a hagyományos SUV-okhoz különböző méretű tetődobozok állnak rendelkezésre. Fontos, hogy a választott rendszer vízálló és biztonságosan zárható legyen.

Autó sátor és alvási megoldások

Az autó sátor praktikus megoldást nyújt a kényelmes kempingezéshez bárhol. A tetőre szerelhető változatok különösen népszerűek, mivel percek alatt felállíthatók és távol tartanak a talajon lévő nedvességtől és állatoktól. A magyar piacon elérhető modellek között találunk már 4-5 személyes változatokat is, beépített matracokkal és létrákkal. A SUV kempingezés során érdemes figyelembe venni, hogy a tetősátor használata esetén is szükség lehet egy kisebb elősátorra, ahol főzni és étkezni lehet.

Komfort és védelem a hosszú utakon

Hőmérséklet-szabályozás és árnyékolás

A hosszú utakon és táborozások során kulcsfontosságú a megfelelő hőmérséklet biztosítása. A praktikus autós árnyékolók kirándulásokhoz nemcsak a hőségtől védenek, de az UV-sugárzástól is. A modern összehajtható árnyékolók akár 10 °C-kal is csökkenthetik az utastér hőmérsékletét, ami jelentős üzemanyag-megtakarítást eredményezhet a légkondicionáló használatának csökkentésével. Különösen fontos ez a gyerekekkel utazók számára, akik érzékenyebbek a hőmérsékleti változásokra.

Belső kialakítás és szervezés

A SUV belső terének átgondolt szervezése kulcsfontosságú a sikeres kalandokhoz. Moduláris tárolórendszerek, vízálló táskák és speciális rögzítőelemek segíthetnek a felszerelés rendszerezésében. Az autós üléshuzat felrakása nemcsak védi az eredeti kárpitot, de a speciális anyagokból készült változatok könnyebben tisztíthatók is. A védőszárny és egyéb pickup kiegészítők tovább növelhetik a jármű praktikusságát és terepképességét.

GYIK: Amit a SUV átalakításról tudni érdemes

Milyen költségekkel számolhatok egy alapos SUV átalakítás esetén?

Egy teljes körű SUV kalandfelszerelés beszerzése jelentős beruházás lehet. Az alapvető módosítások (felfüggesztés, gumiabroncsok, védőlemezek) 500.000-1.000.000 Ft körül mozognak. A tetőcsomagtartó rendszer és tetősátor további 300.000-800.000 Ft-ot jelenthet, míg a belső kialakítás és egyéb kiegészítők 200.000-500.000 Ft közötti összeget tehetnek ki. Érdemes fokozatosan fejleszteni a járművet, a legfontosabb elemekkel kezdve.

Milyen engedélyekre van szükségem a módosításokhoz?

A jelentősebb műszaki módosításokhoz (felfüggesztés emelése, nagyobb kerekek) műszaki vizsgára és a változtatások forgalmi engedélybe való bejegyzésére van szükség. A tetőcsomagtartók és egyéb kiegészítők általában nem igényelnek külön engedélyt, de mindig ellenőrizd a gyártói előírásokat és a magyar jogszabályokat. A 4×4 hajtásrendszerrel rendelkező járművek átalakítása általában egyszerűbb, mivel már gyárilag is terephasználatra készültek.

Hol próbálhatom ki az átalakított járművemet Magyarországon?

Magyarországon több legális terepjáró pálya és offroad park található, ahol biztonságosan tesztelheted járműved képességeit. A Balaton környékén, a Mecsekben és az ország több pontján találhatók kijelölt területek. A vadkempingezés a legtöbb erdőben 24 óráig engedélyezett, de mindig ellenőrizd a helyi szabályozásokat, különösen a védett területeken. A Bodolyabér környéki ökokemping kifejezetten terepjárósoknak kialakított lehetőségeket is kínál.

Összegzés: A kalandok új fejezete

A megfelelően átalakított SUV valódi szabadságot ad a természet felfedezéséhez. A terepjáró átalakítás során érdemes szakemberhez fordulni a legjobb eredmény érdekében, különösen a műszaki módosítások esetében. A minőségi offroad kiegészítők jelentősen növelik a jármű képességeit nehéz terepen, míg a kényelmi megoldások, mint az autó sátor vagy az autós árnyékolók, kellemesebbé teszik a hosszú utakat.

Ne feledd, hogy a legjobb felszerelés sem helyettesíti a megfelelő felkészülést és a felelősségteljes hozzáállást. Mindig tervezd meg előre az útvonalat, tájékozódj az időjárási viszonyokról, és vigyél magaddal elegendő vizet, élelmet és elsősegélycsomagot. Az átalakított SUV-od nem csak eljuttat a célhoz, hanem az utazás maga válik az élménnyé, ahol minden megállás egy új kaland kezdete lehet.

A kalandok során szerzett tapasztalatok felbecsülhetetlen értékkel bírnak. Minden egyes út új kihívásokat rejt magában, amelyek leküzdése növeli az önbizalmat és a problémamegoldó készséget. A természetben töltött idő ráadásul egyedülálló lehetőséget kínál a családi és baráti kötelékek megerősítésére. A közös élmények, a közösen leküzdött akadályok és a tábortűz mellett töltött esték olyan emlékeket teremtenek, amelyek egy életen át elkísérnek. Kutatások is bizonyítják, hogy a természetközeli élmények jelentősen javítják mind a mentális, mind a fizikai egészséget, csökkentik a stressz-szintet és növelik a kreativitást. Az átalakított SUV-val megtehető utak során nem csupán új tájakat fedezel fel, hanem önmagadat is jobban megismered, miközben kilépsz a komfortzónádból és felfedezed a képességeid határait. Az útra kelés kultúrája egyre nagyobb teret nyer hazánkban is, ami nem véletlen: a rohanó mindennapok után a természet csendje és a kalandok izgalma olyan egyensúlyt teremt, amely mindannyiunk számára nélkülözhetetlen a teljes élethez.

(X)

Szorosabb a viszonyuk, mint valaha, de Marc Márquez kevésbé lenne boldog, ha öccse ellene győzne először

0

Marc Márquez szerint öccsével szorosabb viszonyt ápol, mint valaha, majd hosszasan dicsérte Álexet. Úgy véli, idő kérdése, és ő is feliratkozik a MotoGP-győztesek listájára, majd arra is választ adott, hogy ezt hogyan fogja megélni. Marc egy családi kérésből is kiindult.

A MotoGP 2025-ös szezonjának egyik slágértémáját egyértelműen a Márquez testvérek szolgáltatják. A négy forduló nyolc versenyéből hat alkalommal Marc–Álex sorrend alakult ki az első két helyen. Egyéni szintre lebontva is brillíroznak: a báty eddig hétszer tudott diadalmaskodni ebben a szezonban, míg öccse szintén hét alkalommal állhatott a dobogó második fokán. Hovatovább, Marc austini bukása után Álex is vezette a pontversenyt egy egységnyi előnnyel.

Ez a helyzet természetesen családon belül is új helyzetet szül, hiszen egymás ellen harcolnak a győzelmekért, ahogyan minden bizonnyal az egyéni bajnoki címért is. De vajon ez kihatással van az egyébként erős kötelékükre? „Nem. Úgy gondolom, hogy [a kapcsolatunk] most szorosabb, mint volt. Ugyanazt a nyelvet beszéljük. Amikor te nyersz, a barátod vagy a testvéred pedig tizedikként végez vagy [körönként] egy másodperc a különbség [köztetek], nehéz ugyanarról beszélni, mert különböző utakat jártatok be. De most nagyon közeli a kapcsolatunk” – fogalmazott Marc Márquez a Motorsport.com-nak adott interjújában.

Marc Márqueznek kifejezetten káros a jelenség, amely fontos része Ayrton Senna legendáriumának

„Nagyon boldog vagyok miatta, mert megérdemli. A karrierje alatt sokszor olvastam azt, hogy azért van a MotoGP-ben, mert Marc a bátyja. Ő egy kétszeres világbajnok [2014-ben a Moto3-ban, 2019-ben a Moto2-ben nyert világbajnokságot – a szerk.], elképesztő tehetséggel rendelkezik, de idő kell neki. Amikor megtalálja a tökéletes motort, amely fekszik a vezetési stílusának, akkor nagyon gyorssá tud válni. Versenyeket fog nyerni az idén” – beszélt öccséről.

„Együtt dolgozunk, de a versenypályán én a piros színt képviselem, ő pedig a Gresiniét. Végül is az egy jó dolog, hogy mindketten Ducatival versenyzünk, ezért meg tudjuk beszélni a finomabb részleteket. A versenypályán pedig mindenki a maximumát nyújtja.”

Marc Márquez a családra kibővítve is elemezte a szituációt: „Édesanyám [Roser Alentà – a szerk.] azzal szokott viccelődni, hogy »vigyázzatok az előzéseknél, kérlek«. Ami a többit illeti, tudják, hogy végső esetben, ha meg kell előznöm, akkor megpróbálom. És ő is meg fogja. Senki nem akar semmilyen hibát véteni előzés közben. Nemcsak a testvéreddel szemben, de egy riválisod ellen sem, mert ez mindenkire nézve veszélyes. Végül is versenyzünk, és tisztában vannak a kockázattal. Nagyon boldogok jelenleg, de szerintem nem tudják, hogy milyen tanáccsal lássanak el minket.”

Márquezék és a szülői fenyegetés: ha összevesznek, otthon megkapják a magukét

„Akár Álex nyer, akár én, ők boldogok lesznek. Én sokkal vidámabb leszek akkor, ha a testvérem húz be egy versenyt, mint amikor én. Még meg kell tapasztalnom, hogy ő nyer egy futamot ellenem. Akkor lehet, hogy nem leszek annyira boldog. Persze Álex megérdemelne már egy MotoGP-sikert, és azt is, hogy harcolhasson a bajnokságért, mert rengeteget dolgozott érte” – viccelődött.

Álex Márquezt tavaly csak a testvére és a motorja fogta vissza?