back to top
2025. július 28. 06:21
Kezdőlap Blog Oldal 562

A végsebesség rendben a Yamahánál, de mégis szenved a korábbi világbajnok

0

Fabio Quartararo a téli szünetben sokat panaszkodott a Yamahára. A sepangi teszt sem sikerült a legjobban számára. Elárulta, hogy mi okozza a legnagyobb problémát jelenleg.

Fabio Quratraro csupán a 17. Helyen zárta a malajziai három napos tesztet. Ez az eredmény nyilvánvalóan kiábrándító a francia számára, aki világbajnoki címének visszaszerzéséért hajt 2023-ban. Bár korai még megállapítani a valós erőviszonyokat, az már látszik, hogy ez nem less egyszerű vállalkozás a Yamaha nyergében. Egy hónapja van a japán márkának, hogy rájöjjön, mi okozza a problémát. Quartararo vegyes érzésekkel zárta a tesztet, a MotoGP stábjának el is mondta, mi okozta a legnagyobb problémát számára.

Ismét a Ducati az élen, Rossi versenyzője a teszt legjobb idejével zárt, a Honda szenved

„Ez egy vegyes érzés.” – kezdte gondolatait a 2021-es világbajnok. „Elégedett vagyok a végsebességgel használt abroncson. A tempón sem olyan rossz. De az új gumin katasztrófa. Nem értjük, miért vagyunk olyan messze. Megpróbáltunk gyors kört menni, ez a legnagyobb probléma. Portimaoban teljesen újra kell kezdenünk. Tavaly itt éppen bekerültünk a Q2-be és végül a 12. helyen végeztünk a kvalifikáción. A tempó jó volt, de meglátjuk tudunk-e egy nagy lépést tenni előre.”

Quartararo egyelőre nem tudja mi okozza a problémát, és lesz-e megoldás gondjaikra az elkövetkezendő hónapban. Tisztában van azzal, hogy az egy körös tempó mennyire fontos lesz az idei szezonban.

„Ki kell találnunk mi a probléma. A kvalifikáció minden évben egyre fontosabb lesz, nekünk meg minden évben egyre több gondunk van a gumikkal. Legfőképp a sprintfutamokon lesz ez lényeges, meglátjuk, hogy előre tudunk-e lépni.”

Ezután arról kérdezték, hogy mennyire tart attól, hogy nagy a különbség a Ducatik idejéhez képest. A francia versenyző tudja, hogy vannak gondok, de bízik a jó tempójában.

„Legfőképp a gyorskört tekintve vagyunk lemaradva, de a tempómat nagyon erősnek érzem. Ha nem teljesítesz jó kvalifikációt és az történik, ami ma, akkor nem tudsz a győzelemért, de még a legjobb 5 pozícióért sem harcolni. Ezen kell dolgoznunk Portimãóban és rá kell jönnünk hogyan tudjuk javítani az egy körös tempónkat.”

Quartararo alig várta, hogy végre visszatérjen a Yamaha nyergébe:

Marc Márquez csapattársa a gyenge eredmények ellenére sem keseredett el

0

Joan Mir nem volt harcban a legjobb időkért, és úgy tűnik, egyelőre nem is akar kitűnni, inkább igyekszik összebarátkozni új motorjával.

Szombaton Mir a 16. időt érte el, 1:59.632-es körrel, ami majdnem egy másodperccel maradt el Martínétól. Ma a 12. helyen zárt, hátránya továbbra is tetemes, de nem fogja fel olyan tragikusan a helyzetet, mint csapattársa, Marc Márquez.

Mir megjegyezte, hogy az új motor koncepciója nagyon különbözik a Suzukitól: „Ez a motor nagyon más, és egy kicsit meg kell változtatnom a vezetési stílusomat. Hiába motoroztam már MotoGP-versenygéppel, ez teljesen ismeretlen számomra, és össze kell még csiszolódnom vele. Talán az elektronika jelenti a legnagyobb különbséget. A fékezés és a kanyarbevétel egyszerűbbnek tűnt, és úgy gondolom, hogy többé-kevésbé kezdtük megérteni, hogy mire van szükségem ahhoz, hogy gyors legyek ezen a motoron, ennek pedig nagyon örülök.” – idézi a spanyolt a Todocircuito.com.

Mir természetesen összehasonlította a saját idejét Márquezével: „Többé-kevésbé hasonló időket megyünk ezeken a teszteken, és fontos, hogy egy jobban megismerjük egymást, és rájöjjünk, mely kanyarokban lehetek én gyorsabb, és melyek azok, amelyekben ő az erősebb. Az adatok egyértelműen megmutatják, mire vagyunk képesek. Még túl korai erről beszélni, de úgy gondolom, hogy jó irányba haladunk. Marc nagyon jó a féktávokon, nagyon jól veszi a kanyarokat, és szerintem ez az egyik legnagyobb erőssége.”

Ismét a Ducati az élen, Rossi versenyzője a teszt legjobb idejével zárt, a Honda szenved

0

Az olasz márkák a malajziai teszt harmadik napján is domináltak. A napot Luca Marini zárta a legjobb idővel, Pecco Bagnaiával és Maverick Viñalesszel szorosan a nyomában.

Az éjszakai eső miatt a MotoGP hivatalos sepangi tesztjének harmadik és egyben utolsó napján is lassan indult a program, de számos versenyző képes volt megjavítani a tegnapi legjobb idejét, köztük a szombati éllovas Jorge Martín, a pénteki meglepetésember Marco Bezzecchi, valamint az Aprilia ásza, Aleix Espargaró is.

Marc Márquez ma két motorral vágott neki a tesztnek, melyek kívülről elég hasonlónak tűntek, de mindkét gép más alkatrészekkel volt felszerelve. Fontos megjegyezni, hogy az a motor, melyet a spanyol „kísérleti gépként” emlegetett a napokban, nem szerepelt azok között, melyekkel ma Márquez szerepelt.

Az Aprilia mindkét sztárja, Aleix Espargaró és Maverick Viñales is a 2023-as aero-csomagot tesztelte a nap folyamán.  Úgy tűnik, hogy az Aprilia ígéretes lépést tett előre az új csomaggal, hiszen az RNF csapat versenyzői, Raúl Fernández és Miguel Oliveira befért az első 10-be a teszt kezdetén.

Délután 3 órára azonban minden a feje tetejére állt. Márquez visszaesett a hatodik helyre, lemaradása 0,462 másodperc. Az első öt helyen csak a Ducati és az Aprilia versenyzői álltak. Fabio Quartararo a 13. helyre esett vissza a Yamahával, de a nagy hőségben sem ő, sem más versenyző nem próbálkozott gyorskörrel, inkább visszavonultak egy rövid szünetre a bokszba.

Míg Pol Espargaró már kipréselt néhány gyors kört a GASGAS-ból, a Red Bull KTM ásza, Brad Binder és Jack Miller folytatták a tesztelést, de továbbra is csak a 21 és 24. helyen álltak.

Maverick Viñales aztán 16:30-kor az élre állt, miközben a pálya felett sötét felhők kezdtek gyülekezni, elsősége azonban nem tartott sokáig, érkezett Luca Marini és Pecco Bagnaia, akik azonnal a harmadik helyre utasították a spanyolt.

A tesztnap utolsó etapjára fordulva nem történt érdemi változás. A Ducati erejét szemlélteti, hogy a harmadik nap első öt helyezettje közül négy versenyző egy-egy Desmosedici nyergében ül, csak Maverick Viñales töri meg a sort az Apriliával a harmadik helyen. A Honda továbbra is szenved, Marc Márquez mindössze a 10. időt szerezte meg, akit öccse több mint három tizeddel előzött meg.

A teszt végeredménye:

Marc Márquez egy fontos dolgot nem ért, ami közelebb repíthetné az élmezőnyhöz

0

Marc Márquez malajziai tesztjére négy motorral készült a Honda. A spanyol versenyző már ki is „selejtezett” egyet.

A sepangi teszt második napján Marc Márquez már nem használta a 22-es specifikációjú motort és a 3 fekete prototípus közül félretettek egyet. Bár a korábbi világbajnok nem árulta el, hogy melyik gépet utasította el, azt azért elmondta, hogy azt a motort félreteszik, ami nagyban különbözik a többitől. Később azonban még ez a gép is visszatérhet.

„Ma a Repsol festésű motor nem volt a boxban, mert az volt a 2022-es motor, mi pedig a három különböző fekete motorra koncentráltunk. Mindhárom motort kipróbáltuk, már egyet elvetettünk, holnap pedig tovább kell dolgoznunk. Már csak egy napunk van itt Sepangban. Fontossági sorrendet kell felállítani, és azokon a motorokon dolgozunk tovább, amelyeken jobban érzem magam. Volt egy gép, ami egészen más volt, és abban a motorban nem érzek igazán jó potenciált, de van benne néhány érdekes dolog. Szóval most elemezniük kell a Hondánál, és van egy hónapjuk, hogy így vagy úgy folytassák.”

Marc Márquez azt is elárulta, hogy csak Portimãóban születik majd döntés arról, hogy melyik motor lesz a nyerő a 2023-as szezonra.

„A végső döntés az utolsó teszt utolsó napján születik majd meg. A csapat nagyon jó munkát végez, a japán és az európai oldalon is. Elég jól megszervezték, amit tesztelünk. Mert nagyon-nagyon sok dolog van, kicsi és nagy. Elég sok időt töltünk az összehasonlító teszteléssel, hogy nagyon pontosak legyünk, és ne tévedjünk el. Még mindig messze vagyunk az élmenőktől, ez nyilvánvaló. De ahogy mondtam, az első dolog, amit tennünk kell, hogy teszteljük a dolgokat. Utána már inkább a ritmusra és a részletekre fogunk koncentrálni. Sajnos ma nem sikerült, de holnap folytatjuk.”

„Elmondom a véleményemet, a Hondánál pedig döntenek majd [a folytatásról], vagy mindkét motorral tovább megyünk, vagy talán csak az egyik irány marad, nem tudom.”

Márqueznek a motorral is vannak gondjai, de Malajzia sem tartozik a kedvenc pályái közé, ezt el is mondta nyilatkozatában.

„Malajzia az egyik legrosszabb pálya számomra az eredmények, a vezetési stílus szempontjából… de messze vagyunk. Hiszem, hogy tudunk még javulni egy kicsit, de a motornak kell tennie egy lépést előre, Jelenleg nem vagyunk azon a szinten, hogy az első ötben harcoljunk. De hiszek a Hondában, és még van egy hónapjuk. Már Valencia után is azt mondták, hogy Malajziában teszünk egy lépést, Portimaóban pedig megpróbálunk még tovább haladni. Néha amit kintről látnak, az egy dolog, a valóság egy másik… De mi nyomni fogjuk, és én hinni akarok. Még cask a 2023-as szezon második napján vagyunk.”

Ezúttal az idei Ducati volt a leggyorsabb a MotoGP kevés lehetőséget hozó második tesztnapján

A spanyol versenyző beszélt arról is, hogy mire fókuszál az utolsó malajziai tesztnapon.

„Még mindig küzdök a motor elejével és a vezetési stílusommal. De még inkább keresem a megoldást a gázadással a kanyar kijáratánál. Ott ér el a Ducati nagy különbséget, az utolsó kanyarból való kigyorsításnál. Az első méterek.”

„A motor erős.” – folytatta Márquez. „A végsebesség és a motor rendben van. De későn érjük el a végsebességet, a gyorsulás nem rossz, de nincs meg a tapadás.”

„Egy kicsit minden területet tanulmányozok, de ez az a két terület, ahol mélyebbre kell mennem. Igaz, hogy jelenleg nem játszunk a beállításokkal. Csak ugyanazzal a beállítással motorozunk és próbálgatjuk az új dolgokat. Van elég lóerőnk. Most meg kell néznünk, hogyan lehetünk hatékonyak. Meg kell értenünk, hogy miért van az, hogy megvan a lóerő, de nem tudjuk kihasználni.” zárta gondolatait a Honda versenyzője.

Ellenfelét hibáztatja az értelmetlen ütközésért Bagnaia

0

Francesco Bagnaia és Pol Espargaró összeért a sepangi MotoGP-teszt második napján, amit némi mutogatás is követett a pályán. A regnáló bajnok reagált az esetre.

Bagnaia az ötödik helyen zárta az esős második tesztnapot Malajziában. A nedves körülmények között zajló edzésen akadt egy atrocitása is, mégpedig a harmadik helyen végző Pol Espargaróval. A tesztnap végén az esetről kérdezték a regnáló bajnokot.

Ezúttal az idei Ducati volt a leggyorsabb a MotoGP kevés lehetőséget hozó második tesztnapján

„Nem tudok sokat mondani erről” – kezdte gondolatait Bagnaia. Kivezető kör volt. Szélesen ment, megpróbált megelőzni, bevágott az ívembe. Nem tudtam semmit tenni. Aztán szélesen ment, én a saját ívemen menten, aztán hozzám ért. Hasztalan volt, az én szemszögemből nézve.”

Bagnaia a pályán kívül töltött időt is igyekezett hasznosan tölteni, beszélgetett volt csapattársával is, Jack Millerrel. Arra próbált rájönni, hogy vajon Miguel Oliveira tavaly hogy volt olyan gyors a vizes aszfalton a KTM-mel.

„Megkérdeztem, hogy megértette-e, miért volt Miguel tavaly olyan gyors vizes körülmények között. Azt mondta, hogy ‘ez egy másik motor’. A fékezést tekintve előnyben vagyunk. A KTM vizes aszfalton nagyon versenyképes. Nagyon kíváncsi voltam rá.”

Az olasz versenyző arról is beszélt, hogy milyen tapasztalatai voltak a Ducatival a nedves pályán. „A tapadás elég furcsa volt. Néhány kanyarban csúszós volt, más kanyarokban jó volt a tapadás. Nem értettem, hogy miért. Sokkal jobb volt az érzésem a vizes pályán, mint tavaly. Ez sokat segített nekem. Szárazon nem tettünk meg egy kört sem. Az érzés jó volt. Tettünk egy lépést a tegnaphoz képest az elektronika szempontjából, szóval elégedettek lehetünk. Folytatjuk a munkát. Remélem, száraz körülmények között, mert több körre van szükségem az új motoron.”

A Yamaha felülmúlta Quartararo várakozásait, szerinte idén esélyesek lesznek

0

A Yamaha gyári versenyzője, Fabio Quartararo úgy véli, hogy a 2023-as MotoGP-szezonban már képes lesz felvenni a harcot a Ducatival. A szombati tesztnapon a 4. helyet sikerült megszereznie.

Szombaton Fabio Quartararo először tesztelte a Yamaha új aero-csomagját. A legtöbb MotoGP-s kollégájához hasonlóan azonban az eső az ő tesztnapjának is a tervezettnél korábban véget vetett. A francia versenyző így összegezte az eseményeket:

„Pozitív nap volt, még akkor is, ha csak néhány kört mentünk száraz pályán. Kipróbáltuk az aero-csomagot, de messzemenő következtetéseket egyelőre nem sikerült levonnunk, tovább kell tesztelnünk.” – idézi Quartararót a SPEEDWEEK.com.

Elképzelhető, hogy a Yamaha a portimãói tesztre (március 11. és 12.) újabb alkatrészeket hoz majd?

„Nem, Portimãóban nem lesz több.” – legyintett Quartararo.

„Már tavaly Misanóban és Valenciában is más-más motorral mentünk. Itt Sepangban alaposabban meg kell vizsgálnunk mindent, szóval két motorunk van itt Sepangban ugyanúgy, ahogy Misanóban is volt. 2022-ben nem volt új motorunk, ezt ideje kimondani. Már az első teszten tudtuk, hogy a motor ugyanaz maradt, mint az előző években. A teszt előtt most volt egy megbeszélésünk a Yamahával, és minden sokkal jobbnak tűnik, mint tavaly. Képes vagyok egyedül is gyors kört futni, ami nagyon jó jel.”

Egyébként a Yamaha még mindig a régi burkolattal érte el a legnagyobb végsebességet.

„Ez egy kis különbség, nem nagy, de persze egy kicsit lassabb vagy, ha az oldalsó burkolaton vannak a légbeömlők. Lépésről lépésre kezdünk jó irányba haladni. Ez nagyon pozitív. Megnéztük a tegnapi adatokat, és úgy tűnik, még mindig küszködöm, és mindig ugyanazokon a helyeken és ugyanazokban a kanyarokban, például az utolsó kanyar előtti féktávon vagy a harmadik szektorban. Tegnap szenvedtem ezeken a részeken, de ma, amikor több időt töltöttem a motoron, sokkal jobb volt, ez látszik az adatokból.”

A legfontosabb kérdés tehát, hogy a 2023-as Yamaha-csomag vajon képes lehet legyőzni a Ducatit idén: „Egyértelmű, hogy 2022 és 2023 között hatalmas előrelépést értünk el – ez nagyobb, mint gondoltam volna. A Yamaha keményen dolgozik, és ez még nem minden. Portimãóban több dolgunk lesz, mert néhány alkatrészt még tesztelni fogunk ott, de abszolút esélyesnek látom magunkat.”

Bukása után fájdalomra számít a MotoGP-teszt második napjának leggyorsabbja

0

Jorge Martín számára vegyes érzésekkel zárult a MotoGP második malajziai tesztnapja. A Pramac Ducati versenyzője a legjobb idő megszerzése után bukott és megsérült a keze.

A tegnapi napon Jorge Martín a negyedik helyen zárt, ami nagyszerű eredmény, de a 25 éves madridi versenyző ma 1:58.736-os idővel lepte meg a mezőnyt. Martín igyekezett kihasználni azt az időintervallumot, amikor még száraz volt a pálya.

„Nem mentem sok kört, szóval nem volt egy ideális nap. A pénteki használt gumikkal vágtam neki az első etapnak, de meglepően gyors voltam. Folyamatosan az 1:59-es körökre voltam képes.” – idézi Martín szavait a SPEEDWEEK.com.

Az ígéretes kezdés után azonban a spanyol elkövetett egy hibát, aminek kellemetlen következményei lettek:

„Az új gumiszettel nem akartam túl keményen nyomni, arra koncentráltam, hogy egyenletes köröket fussak. Ennek ellenére a 7-es kanyarban elcsúsztam egy nedves folton. A balesetben lehorzsoltam a kezem, így nem lesz könnyű a vasárnap számomra, mert vélhetően nagy fájdalmaim lesznek. Ezután az új burkolattal mentem ki a pályára, viszont nem tudtam érdemi információval szolgálni a csapatnak arról, hogy az új vagy a régi burkolat a jobb. A motor alapbeállítása jó, alig változtattunk valamit a tavalyi szezonhoz képest. Gyors vagyok anélkül, hogy agresszív lennék, ami nagyon pozitív.”

Ezúttal az idei Ducati volt a leggyorsabb a MotoGP kevés lehetőséget hozó második tesztnapján

0

Jorge Martín végzett az élen a MotoGP második tesztnapján Sepangban, ám a versenyzőknek kevés lehetőségük volt az igazán gyors körökre, mert többször eleredt az eső. A Yamaha továbbra is bizakodhat, a Honda viszont ezúttal sem tudott az élmezőnyben zárni.

Lassan indult be a MotoGP sepangi tesztjének második napja, ugyanis helyi idő szerint délelőtt esett az eső. Utána aztán felszáradt a pálya, és néhány esőgumis kört követően felkerültek a slickek a motorokra. Ezután a pénteki nap leggyorsabbja, Marco Bezzecchi volt az, aki elsőként 2 perc alá ment a VR46 színeiben, és félidő felé közeledve ismét ő vezetett.

Délután 2 óra környékén azonban az új burkolattal köröző Jorge Martín 1:58.736 másodperccel állt az élre, és az olasz pilótát rajta kívül még tízen megelőzték. A Pramac motorosa 103 ezreddel volt gyorsabb az RNF Apriliát képviselő Miguel Oliveiránál, és további 42-vel a Tech3 GasGast hajtó Pol Espargarónál. Ezzel pedig ki is alakult a végeredmény, mivel nem sokkal később visszatért az eső, és onnantól kezdve nem volt lehetőség visszatenni a száraz pályára alkalmas abroncsokat. Az első nappal ellentétben tehát most egy idei Ducati zárt az élen, hiszen a VR46-tal ellentétben a Pramac a GP23-ast használja.

Fabio Quartararo ezúttal a negyedik helyen végzett, mindössze 161 ezreddel lemaradva Martín idejétől. A Yamaha világbajnoka biztató, 335,4 km/h-s végsebességet produkált, amivel csak két Ducatival szemben maradt alul. Martín és a címvédő Francesco Bagnaia egyaránt 336,4-ig jutott, ami megegyezik Enea Bastianini pénteki legjobbjával.

A tavalyi világbajnok zsinórban másodszor végzett az ötödik helyen: most 1:59.067 másodpercig jutott, ami 21 századdal lassabb az előző napi legjobbjánál. Csapattársa, Bastianini mindössze a kilencedik pozíciót foglalta el a leintéskor, ám minden bizonnyal más programon voltak például Martínékhoz képest, vagy egyszerűen másként jött ki nekik az eső.

A legnagyobb végsebességek a második napon

Ami a Hondát illeti, a japánok a második napon sem voltak ott az élmezőnyben. Ezúttal nem Marc Márquez, hanem az LCR-t erősítő Álex Rins volt a leggyorsabb a négy versenyző közül, aki 427 ezredes hátrányt szedett össze, és nyolcadikként zárt. Honfitársa ennél 287 ezreddel volt lassabb, ami a tizenharmadik pozícióra volt jó, de esetében vélhetően ennek nincs jelentősége, hiszen ugyanazon a programon aligha lett volna lassabb bármelyik márkatársánál.

A sepangi teszt második napjának végeredménye

A Yamaha pilótája elárulta, mit kell tennie, hogy kilábaljon borzalmas időszakából

0

Franco Morbidelli számára a 2023-as szezon sorsdöntő királykategóriás pályafutása szempontjából, hiszen szerződése év végén lejár. A sepangi tesztet a tizedik pozícióban kezdte.

Morbidelli a 2020-as világbajnoki második helyezése után katasztrofális 2 éven van túl. 2023-ban össze kell kapnia magát, hiszen többen is sorban állnak yamahás üléséért.

A sepangi háromnapos teszt nyitányán bíztató teljesítményt nyújtott Rossi tanítványa: megelőzve csapattársát, Fabio Quartararót, a tizedik helyen zárta az első napot. Lemaradása az élen záró VR46 Akadémiás társa, Marco Bezzecchi mögött 0.648 másodperc volt.

A Ducati volt a leggyorsabb, mégis meglepetéssel indult a MotoGP első idei tesztje

„Nagyszerű érzés újra MotoGP-ben lenni. Az első tíz kör a tél után, amikor csak az R1-essel motoroztam, elképesztő volt. Hihetetlen érzés, amit egy MotoGP-motorral átélhetsz. Bárcsak sok embernek megadatna ez az élmény egy nap. A nap nagyon jól ment, rengeteg alkatrészt tudtunk összehasonlítani. A csapat sok új alkatrészt hozott, aminek nagyon örülök. Ez mutatja a hozzáállásukat – ezen a télen nagyon igyekeznek fejlődni. Tetszik, amit az arcokon látok, amikor bejövök a boxba. Most az a dolgunk, hogy így folytassuk. Még mindig hiányzik valami, különben elsők lennénk. De jó úton haladunk.”

Az olasz versenyző keményen dolgozott a téli szünet folyamán, hogy fejlessze saját magát. „Szétdolgoztam magam a télen azért, hogy fejlődjek. Agresszívabban kell motoroznom, és már az edzéseken próbálom átállítani a hozzáállásomat. A motor DNS-e megváltozott 2020-ról 2021-re. Ha gyors akarok lenni ezzel az új koncepcióval, akkor változtatnom kell. Ez rajtam múlik. A tél folyamán nem engedtem el a motoromat, az M1-ről gondolkodtam és álmodtam. Most jó passzban vagyok. A tavalyi szezon végén egyre jobban megbarátkoztam a motorral, a csapattal és továbbra is keményen dolgozom. Még mindig le vagyunk maradva, de dolgozunk rajta.”

Álex Márquez még nem megy a határon, de testvérénél így is jobb időt ért el az első tesztnapon

0

Álex Márquez nagyszerű formában kezdte a sepangi MotoGP tesztet, testvérét is megelőzve. Helyezése még javításra szorul, de a Ducati-újonc nagyon bizakodóan nyilatkozott az első nap után.

Álex Márquez a nap nagy részében az első tíz pozícióban volt, végül a kilencedik helyen zárta az első tesztnapot Sepangban, fél másodperccel lemaradva Marco Bezzecchi mögött, akinek idejét senki nem tudta megverni a nyitónapon.

A Ducati volt a leggyorsabb, mégis meglepetéssel indult a MotoGP első idei tesztje

A korábbi Moto2-világbajnok számára a két küzdelmes hondás év után ez mindenképp bíztató kezdet a 2023-as szezon előtt. A spanyol rendkívül pozitívan nyilatkozott. A második nap prioritása a versenytempó lesz számukra.

Őszintén szólva jobb volt, mint Valenciában. Több időnk volt gondolkodni és kicsit nyugodtabban felkészülni. Ez a nap elég pozitívan alakult.  Még mindig sok mindent kell javítani, megérteni, és nyilván új vagyok ezen a motoron, ez még csak a második nap volt. Különösen a ritmusban kell még sokat fejlődnöm, ez normális. Még mindig vannak dolgok, amiken változtatnom kell, mint például a gázadás és hogy hogyan csúsztassam, hogyan ne, de az egykörös időm elég jó, és jól érzem a motort. Ez valami nagyon jó dolog. Ez egy olyan motor, amely sok visszajelzést ad a versenyzőnek, ami nagyszerű. Még mindig a féktáv az, ahol az ezen a motoron tapasztalt versenyzők különbséget tudnak elérni, szóval még javulnom kell, és holnap egy kicsit jobban kell koncentrálnom a ritmusra, a versenytempóra. De nagyon boldog vagyok. Nem akarok túl lelkes lenni, mert ez még csak az első nap volt, de egy pozitív érzésekkel teli első napot megélni nagyon jó”mondta el élményeit Álex Márquez.

Márquez egyetértett Luca Marinivel, aki szerint a GP22-nek nincsenek igazán gyenge pontjai. A magam részéről nem igazán vannak gyenge pontok, bár még nem megyek a határon. A körömön elértem a határt, ami a 14-es kanyar volt, ahol éreztem, hogy blokkol. Ez volt az első alkalom, hogy ezzel a motorral volt némi blokkolás az elején, de a többi nagyon jól ment. Most egy kicsit össze kell hasonlítanunk az adatokat. Nem csináltunk semmit a beállításokkal, csak próbáltuk a vezetési stílusomat hozzáigazítani. Holnap lesz az a nap, amikor tesztelni fogjuk a beállításokat, hogy megpróbáljuk jobban hozzáigazítani a vezetési stílusomhoz. De ezzel a tempóval nem vagyunk rosszak, ez pozitívum a holnapi napra nézve.”