back to top
2025. július 28. 18:36
Kezdőlap Blog Oldal 564

A gyári Ducati pilótái elárulták, mit várnak a sepangi teszttől

0

A shakedown teszt során Michele Pirro képviselte a Ducatit. Az új Desmosedicin számtalan újítást észrevehettünk, kezdve a két különböző kipufogócsővel. A tesztversenyző pozitívan értékelte az eddigi eredményeket, de vajon hogyan vélekednek a gyári pilóták.

„Elégedett vagyok a három nap alatt végzett munkánkkal.” – idézi a 36 éves pugliai versenyzőt a Corsedimoto.com. „Rengeteg kilométert tettünk meg száraz és nedves pályán egyaránt, több mint 170 kört. A változékony időjárás miatt a program nagy részét az utolsó tesztnapra kellett hagynunk, amely teljes egészében száraz pályán zajlott.”

Alig több mint egy hónap van hátra a világbajnokság kezdetéig, így a gyári versenyzők már alig várják, hogy idén újra motorra ülhessenek. Az év első hivatalos tesztje pénteken kezdődik Sepangban, Bagnaia pedig sokat vár az előttük álló három naptól, és reméli, hogy rögtön orvosolni tudják majd a felmerülő hibákat.

„Boldog vagyok, hogy végre újra pályára gurulhatok. A tél folyamán folyamatosan edzettem, hogy felkészüljek erre a szezonra. Most három nagyon fontos tesztnap áll előttünk, rengeteg dolgunk lesz, és bízom benne, hogy minden újítást ki tudunk próbálni, és lesz lehetőségünk felmérni a hiányosságokat és azonnal megoldást találni rájuk.”

A gyári csapat új versenyzőt köszönthet idén Enea Bastianini személyében, aki lelkesen néz szembe az előtte álló kihívással:

„Három tesztnap vár ránk, amelyek lehetővé teszik, hogy jobban megismerjem az új csapatom. Pecco és én együtt fogunk dolgozni ezen a teszten annak érdekében, hogy azonnal fel tudjuk mérni azt az irányt, mely felé el kell majd indulnunk a portugál teszten.”

A Yamaha csupa újdonsággal érkezett Sepangba – részletek Massimo Meregallitól

0

Fabio Quartararo, a Yamaha gyári versenyzője már nagyon várja az első hivatalos MotoGP-tesztet. Elérkezett hát a várva várt nap, melyre a gyártó rengeteg újítással készült.

„A várakozásnak vége! A téli szünet nagyon hosszú volt, de tudtam eleget edzeni és volt időm felkészülni a szezonra. Kicsit korábban érkeztem Sepangba, és a shakedown teszt alatt hallottam és láttam pozitív dolgokat, és most már alig várom, hogy motorra ülhessek.” – mondta Quartararo.

A Yamaha csapatvezetője, Massimo Meregalli, aki szintén a helyszínen volt a shakedown teszten, az alábbiak szerint vélekedik: „Lenyűgözött az a proaktív munka, amit a Yamaha mérnökei végeztek a tél folyamán: Sok mindent ki kell értékelnünk. Az alkatrészek mennyisége, amelyeket erre a tesztre készítettek, valóban hatalmas: új eszközöket kaptunk a futóműhöz, az aerodinamikához, a lengőkarhoz és a motorhoz.” – sorolta az olasz.

„Arra számítok, hogy a versenyzők a péntek délelőttöt arra használják fel, hogy lendületbe jöjjenek. Ezután intenzív munka van rájuk. Nehéz nap elé nézünk, annyi biztos, és az időjárás is kulcsszerepet játszik majd. Igyekszünk a lehető legtöbbet kihozni magunkból, hogy minél előnyösebb helyzetből kezdhessük meg a 2023-as szezont.”

 

 

Marc Márquez elárulta, mit tesz, ha a Honda ismét kudarcot vall

0

Marc Márquez jó kondícióban érkezett Sepangba, ahol rákérdeztek a Hondával való kapcsolatára. A spanyol világbajnok elmondta ezzel kapcsolatos érzéseit.

Marc Márquez határozott szándéka, hogy az utolsó napig tiszteletben tartsa és teljesítse 2024 év végéig tartó szerződését, függetlenül attól, hogy a Honda milyen motort ad neki idén. A nyolcszoros világbajnok tagadta, hogy létezne olyan záradék vagy kiskapu a Honda szerződésében, amely lehetővé tenné számára, hogy 2023 végén elhagyja a csapatot, ha az idei motor nem felel meg az elvárásainak.

„Nem tudnék ilyen gondolattal a fejemben nekivágni egy olyan világbajnokságnak, ahol vissza akarom szerezni a bajnoki címet.” – mondta a GPone.com által ismertetett nyilatkozatában. „Nagyon tisztelem a Hondát, különösen azért, ahogyan a balesetem után az elmúlt két évben bántak velem. Ez egy különleges ajándék volt. Nyilvánvalóan, ha nem sikerül újra nyernem, mert nincsenek meg hozzá az eszközeim, akkor azt fogom keresni, hogy mi a legjobb számomra. De az álmom az, hogy a Hondánál maradjak, bár a legnagyobb álmom az, hogy továbbra is bajnokságot nyerjek” – mondta a spanyol versenyző.

Születhet egy Marc Márquez – Ducati “házasság”?

Marc Márquez péntektől vasárnapig Malajziában dolgozik majd a 2023-as RC213V finomhangolásán, amely jelentősen megváltozott a tavalyi motorhoz képest: többek között megújult a váz, kompaktabbak a méretei.

A Honda versenyzője azt is elmondta, hogy nagyon várja már, hogy viszontlássa a csapatot. „Jó lesz újra látni a csapatot. A legfontosabb dolog az, hogy lássam, hogyan dolgozott a Honda a télen, és elkezdjük megérteni, milyen a motor és hol tartunk.”

Az Aprilia újonca elmondta, hogy mit vár új alakulatától

0

Az Aprilia RNF újonca, Miguel Oliveira első benyomásairól beszélt új csapatával és motorjával kapcsolatban.

Miguel Oliveira MotoGP pályafutásának új fejezete veszi kezdetét pénteken Sepangban. A portugál versenyző a KTM kötelékét elhagyva az Aprilia szatellit csapatában kezd új kihívásba 2023-tól.

„Izgalmas, nem csak számomra, hanem az egész csapat számára” írta le a hangulatot csütörtökön Oliveira. „Új motorok érkeznek, és két csapat bizonyos értelemben egyesül, van néhány Aprilia-s srác a boxban. Ez még egy kicsit bizonytalan terület, mert nyilvánvalóan még nem ismerjük egymást olyan jól. Szóval most már cask neki kell állnunk a munkának. A valenciai teszt egy nagyon-nagyon rövid nap volt, aztán nagyon hosszú tél következett. Most alig várom, hogy belevágjunk a munkába.”

Oliveira kifejtette, miért érzi úgy, hogy megérte kilépni a komfortzónájából

Ezután a portugál versenyző az első benyomásokról beszélt. „Ez egy más motor, más filozófia, a kezelhetőséget tekintve, a futómű tűnt ki, nagyon jól kezelhető. Nem emlékszem másra. Ez még cask az elős nap volt, minden ismeretlennek és furcsának tűnt. Arra számítok, hogy ezután a három nap után itt Sepangban már teljesebb képet fogok kapni.”

Egyik márkáról a másikra váltani nem egyszerű vállalkozás, tudja ezt a portugál versenyző is. Így fokozatosságra törekszik. „Szerintem a legegyszerűbb úgy motorozni, ahogy korábban. Aztán meglátod, hogy mi felel meg a motorhoz, mit kell változtatnod, és mit tud a motor megváltoztatni nálad. Ez arról szól, hogy te közeledsz a motorhoz, és a motor közeledik hozzád. Valenciában csak arról szólt a teszt, hogy megismerjem a motort. Itt Sepangban több időnk van a pályán, és megpróbáljuk ezt a két oldalt összerakni.”

Oliveira a csapattal találkozott a téli szünet során, de a gyárba még nem jutott el. „Ott voltam az év végi találkozón, de Noale-ban még nem jártam. Minden nagyon jól működik a gyári csapattal. Az a tervünk, hogy azzal a csomaggal dolgozunk, amink van. Jelenleg nem tudok többet mondani, mert még nem igazán vágtunk bele a munkába. Ez most inkább elmélet, még nem vezettünk.”

Az Aprilia 2022-es motorokat tervez a szatellit csapat versenyzői számára. De az új RS-GP23 a hét eleji shakedown teszten többek között egy jelentősen továbbfejlesztett aero csomaggal gurult pályára. Az, hogy Oliveira számára is lesznek-e frissítések, még bizonytalan. „Nem mondhatom, hogy ez lesz a motorom az egész szezonra, mert nem igazán tudom. Az biztos, hogy az Aprilia a gyári versenyzőkkel együtt teszteli és értékeli majd a 2023-as motort. Ha tényleg jó lesz, akkor az Aprilia fogja eldönteni, hogy mit adnak nekünk, nem én. Amit egyelőre tudok, az az, hogy 2022-es motoron fogok ülni.”

Továbbra sincs egyetértés a MotoGP-szurkolók számára kritikus területen

0

Az elmúlt években a szurkolók és a csapatok egy része is kritizálta a királykategóriában elindult folyamatot, miszerint a technika egyre nagyobb szerepet kap, ami kevésbé látványos versenyekhez vezet.

Az utóbbi időszakban egyre hangosabbak azok a vélemények, miszerint a MotoGP-ben túl nagy hangsúlyt kapnak a technikai fejlesztések, többek között az aerodinamikai elemek. Ennek következtében egyre kevesebb előzést láthatnak a szurkolók, és a versenyzők tehetsége is kevésbé hangsúlyos, mint a korábbi években. Erre a nyolcszoros világbajnok Marc Márquez is kitért már.

Márquez szerint súlyos probléma az előzések hiánya

A KTM motorsport-igazgatója, Pit Beirer a csapatbemutatón is figyelmeztetett már erre: „Az az érzésem, hogy a motorok már annyira jók, hogy minden, amit most hozunk, azt eredményezi, hogy a versenyzők később fékeznek és gyorsabban jönnek a kanyarban. De akkor hol lesz a jövőben előzés?”

Emellett természetesen a motorfejlesztés magas költsége sem elhanyagolható. A Ducati természetesen ezt másképp látja.

Davide Tardozzi, a Ducati csapatfőnöke a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában elmondta:Nem igaz, hogy a szárnyak nem teszik lehetővé az előzési manővereket. A motoros világbajnokságban versenyzünk, ahol a jövő technológiáját kutatjuk. Így természetes, hogy új technológiák jelennek meg. Az elmúlt hat-hét évben csak a Ducati hozott innovációt a MotoGP-be. Semmit, amit a többi gyártó csinált, nem másolt le a konkurencia. Eleinte egyszerűen az volt az igény, hogy lassítsák le a technológiai fejlődést. Ez egyrészt azért volt, mert néhányuk nem volt hasznos az utcai gyártásban. Másrészt a költségek is a középpontba kerültek. Úgy gondolom, hogy a MotoGP-ben a technológiának kellene a legfontosabb elemnek lennie, mert meg kell mutatni, hová fejlődhet a motoros technológia. A MotoGP-nek technológiai kihívásnak kell lennie, és a Ducati számára az elmúlt években az is volt. De minden innováció esetében akadnak olyan gyárak, amelyek kritizálják azt. De ha egy olyan világbajnokságot akarunk, ami csak a versenyzőkről szól, akkor olyan sorozat kellene, ahol mindenki ugyanazon a motoron ül.”

Hatalmas bulit szervez Marc Márquez, konvoj fogja a helyszínre kísérni (videó)

0

Február 20-án debütál a „Marc Márquez: ALL IN” című dokumentumfilm, melyhez a címszereplő nem mindennapi bemutatót szervezett rajongói számára. Márquez úgy döntött, hogy a Red Bull közreműködésével egy hatalmas bulit szervez Madridban.

A bemutatóra jövő vasárnap, február 19-én 12:00 órakor kerül sor Madrid központjában, a Plaza de Españán. Előtte, 11:30-kor egy motoros konvoj érkezik majd Marc Márquez vezetésével.

A konvojban való részvételhez a Red Bull létrehozott egy weboldalt, ahol az érdeklődők regisztrálhatnak és megadhatják adataikat. Azoknak a motorosoknak, akik a spanyol klasszissal szeretnének motorozni, nagykorúnak kell lenniük, rendelkezniük kell motoros jogosítvánnyal, és természetesen érvényes műszaki vizsgával rendelkező motorral kell érkezniük. Természetesen a legkisebbek sem maradhatnak ki a jóból, ha szüleikkel vagy törvényes képviselőikkel utaznak.

A Puerta del Ángelnél reggel 9:30-kor nyitják meg az eseményt, a konvoj 11:30-kor indul a Plaza de España felé, ahol a Red Bull külön színpadot állít fel a „Marc Márquez: ALL IN” című sorozat első epizódjának vetítésére. A Honda versenyzője természetesen az első sorban fog ülni, hogy rajongói körében élvezhesse a premiert.

„Már nagyon vártam ezt a bejelentést. Február 19-én, vasárnap 12:00-kor ott leszek a madridi Plaza de España téren a dokumentumfilmem premierjén, ott foglak várni titeket!” – zárta Marc egy szép videóval, melyben RC213V-S motorjával indul el madridi otthonából.

A pályán kívül már elindult a tavalyi vb-harc visszavágója? – riválisa figyelmeztette a címvédőt

0

Fabio Quartararo elárulta, mit gondol a Ducati két pilótájáról, illetve a kapcsolatukról, és egy többféle módon értelmezhető mondatot is elejtett. A Yamaha versenyzője azóta cáfolta, hogy bármilyen hátsó szándéka lett volna.

Az elmúlt két szezonban Fabio Quartararo és Francesco Bagnaia végeztek a MotoGP-világbajnokság első két helyén. Bár 2021-ben a Ducati versenyzője nem jelentett igazi fenyegetést a francia motoros elsőségére, tavaly szoros volt a küzdelem köztük, legalábbis ami a pontverseny alakulását illeti. Bagnaia 91 pontos hátrányt dolgozott le, és vette át a vezetést két fordulóval a vége előtt, hogy aztán a szezonzárón bebiztosítsa végső győzelmét.

Francesco Bagnaia, Fabio Quartararo
Bagnaia és Quartararo idén is fontos szereplői lehetnek a világbajnoki harcnak (Fotó: MotoGP Media)

Könnyen lehet, hogy ők ketten idén is harcban lesznek a bajnoki címért, de valószínű, hogy az olasz pilótának nehezebb dolga lesz csapaton belül. Idén ugyanis Enea Bastianini lesz a csapattársa, aki a második legtöbb futamot nyerte a 2022-es idényben, ráadásul még akkor is megszorongatta honfitársát, amikor már eldőlt, hogy a gyári Ducatinál folytatja pályafutását. Sokak a szezont is meghatározhatja kettejük kapcsolata, ezzel kapcsolatban Quartararót is megkérdezték.

Bastianini kemény dió lesz, és kíváncsian várom, milyen lesz a kapcsolata Peccóval – nyilatkozta a Mowmag.com-nak. – Tavaly ketten együtt tizenegy futamot nyertek. Ez lesz a legerősebb csapat, de [mi a helyzet] amikor a csapattársa gyorsabb az embernél? Nagy csata lesz.” A válasz nagy részében semmi különös nincs, a 23 éves pilóta elmondta azt, amit már sokan mások is, de az utolsó előtti mondattal kapcsolatban felmerülhetnek kérdések.

Természetesen nem állítjuk, hogy így van, de nem kizárt, hogy 2021 világbajnoka már most megkezdte a pszichikai hadviselést Bagnaia ellen. Nyilvánvaló, hogy neki az az érdeke, hogy a Ducati versenyzői minél kiegyenlítettebb csatát vívjanak, hogy a végén jobbnak bizonyuló versenyző minél több pontot veszítsen a másikkal szemben. Persze az is lehetséges, hogy Quartararóban egyáltalán nem volt ilyen jellegű szándék.

Ami viszont biztos, hogy a Yamaha versenyzője az újabb világbajnoki címet célozza meg, és az ehhez vezető úton a Ducati lesz az egyik, ha nem a legnagyobb ellenfele. Bár tavaly Quartararo és Bagnaia maradt a legtovább versenyben a vb-címért, a pályán nem vívtak igazán emlékezetes párharcot. A 11-szeres MotoGP-futamgyőztes szerint azonban ez is változni fog.

Alig várom, hogy kipróbáljam az új motort, és megismerjem a tavalyi tesztet követő fejlesztéseket – fogalmazott. – Egyértelmű, hogy meg akarom nyerni a bajnokságot, de az is világos, hogy lesznek ellenfelek, és nem lesz könnyű. A Ducati az a csapat, amelyiket le kell győzni. Tavaly nem volt igazi test a test elleni küzdelmem Peccóval, mert a körülmények soha nem hoztak össze minket versenyen, de biztos vagyok benne, hogy eljön a csata [ideje].”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

MotoGP™ (@motogp) által megosztott bejegyzés

Quartararo már a shakedown utolsó napjára megérkezett Sepangba

Hogy melyik versenyző, illetve motor milyen tempóra lehet képes idén, arra a pénteken kezdődő sepangi teszt adhat némi választ. A háromnapos eseményen már az állandó mezőny tagjai is vezetni fognak, és kipróbálhatják a gyártóik új fejlesztéseit. Ami a Yamahát illeti, a japánok mindenképpen optimisták lehetnek, hiszen a shakedownon úgy tűnt, hogy a végsebesség sokat javult.

Frissítés: Quartararo cáfolt

Quartararo a saját Facebook-oldalán reagált a hírre. A francia versenyző nem az eredeti cikket, hanem a Crash.net-en megjelent írást, pontosabban arról egy képernyőfotót osztott meg, melynek címében kijelentő módban állították, hogy már megkezdte a lélektani hadviselést Bagnaia ellen. A Yamaha pilótája mindössze egyetlen szót fűzött hozzá: „FAKE”, azaz nem igaz, hogy bármilyen hátsó szándéka lett volna.

Ismét belerúgott Rossiba a nagyközönség véleményével nem törődő Marc Márquez

0

Marc Márquez továbbra is médiakörúton van az előszezon kezdete előtt. A katalán versenyző legutóbbi állomása a „Viajando con Chester” című műsor volt, ahol a nyolcszoros világbajnok egy terjedelmes interjút adott, amelyben beszélt a rajongói számára már ismert témákról: műtétjétől kezdve a Valentino Rossival való kapcsolatáig.

Ha van valami, ami Marc Márquezt egész sportolói pályafutása során jellemezte, az a tehetsége mellett az örökös mosolya. A mosoly még mindig ott van, különösen akkor, amikor nyer, de most már más érzések is vannak, amelyek egészen a közelmúltig ismeretlenek voltak a Honda versenyzője számára:

„Mosolyogtam, de ez szinte muszájból volt. Amikor megnyertem a versenyeket, sírtam, nem mosolyogtam. Furcsa volt. Most azonban újra képes vagyok rá.”

„Mielőtt az utolsó műtétet elvégezték volna a karomon, 29 évesen a visszavonulás lehetősége is megfordult a fejemben. Most már jól vagyok, nincs fájdalom. Illetve, ha visszavonulok, mit csinálok? Unatkozom. Nem szenvedélyem a tengerpartra járás vagy a világ körüli utazás, ez nem jelent számomra semmit. Jelenleg nem. Most a szenvedélyem a motorozás (…). Adrenalinfüggő vagyok, szeretek a határon menni. Szeretem boldognak látni a szurkolóimat, amikor nyerek, ez az én doppingom, ami függővé tesz.”

Természetesen ─ ha már Sepang  ─  szóba került Valentino Rossival való kapcsolata is, amely a 2015-ös események után megromlott. Márquez nem titkolja, hogy gyerekként két példaképe volt, Pedrosa és Valentino Rossi, de ez az eset mindent megváltoztatott.

„Én 22 éves voltam, ő pedig vagy 10 évvel volt idősebb. Megvolt a tapasztalata. Megérkeztünk a malajziai sajtótájékoztatóra, és nyilvánosan támadott engem, ez a tisztelet hiánya. Nem nekem kellett elővennem, hogy beszéljük meg, hanem ő esett nekem. Sokkot kaptam, nem tudtam, hogyan reagáljak. Azt hiszem, ez megfélemlítés volt. Nem véletlenül vesztette el a türelmét, de az nem járja, hogy egy versenyzőt a pálya szélére kényszerítesz, ránézel, és meglököd a lábaddal. Ez szándékos.”

„Malajzia után beszéltünk, de Argentína után már nem. Hogy helyrehozzuk? Egyikünk sem igényli ezt. Korábban próbálkoztam, de elengedtem, nem kell mindenkivel barátkoznom.”

Ha van valami közös Rossiban és Márquezben, akkor az a jellemük; mindketten a MotoGP-paddock két legkiemelkedőbb alakjai voltak az elmúlt két évtizedben, és ezt a pályán és azon kívül is bizonyították. Manapság azonban a spanyol versenyző úgy véli, hogy egyre több sportoló rejtegeti valódi természetét, hogy ne érje nyilvános támadás, és ennek első számú okaként egyenesen a közösségi médiát jelöli meg.

„Húsz évvel ezelőtt azt mondtál, amit akartál, és nem tudtad, hogy az emberek mit gondolnak, nem kaptad meg az észrevételeiket, olvastad az újságot, és ennyi. Most mondasz valamit, és azonnal eljut a közösségi hálózatokra. Sz*rok-e arra, hogy mit mondanak rólam az emberek? Voltak pillanatok amikor törődtem ezekkel a megnyilvánulásokkal, de most már nem érdekelnek. Van Twitter-fiókom, de nincs a mobilomon. Van egy közösségi menedzserem, én mondom meg neki, hogy mit tehet közzé. Szeretem az Instagramot, de a kommenteket soha nem olvasom el, vagy csak nagyon ritkán. De a Twitter… na az olyan, mint egy hentesüzlet.”

A MotoGP címvédője bevallotta, eleinte tartott élete nagy lehetőségétől

0

Mielőtt a Ducati gyári csapatához igazolt volna, Francesco Bagnaia teli volt kétséggel és félelemmel, mivel mindenféle rosszindulatú pletykát hallott az istállóról.

Két évvel később Bagnaia a híres olasz márka első királykategóriás világbajnoki címét szerezte meg Casey Stoner 2007-es győzelme óta, és az idei szezonban is nagy esélyesként indul.

„Amikor megérkeztem a gyári csapathoz, kicsit féltem, mert a pletykák nem voltak a legjobbak.” – nyilatkozta Bagnaia a Sky-nak.

„Ám azt kell mondanom, hogy amióta megérkeztem, Jack Millernek is köszönhetően fantasztikus hangulatot sikerült teremtenünk a garázsban. Biztos vagyok benne, hogy új csapattársammal, Enea Bastianinivel is ugyanígy lesz. Természetesen mindketten a győzelemért vagyunk itt, de intelligensek vagyunk, és nagyon jól tudjuk, hogy ezt közös munkával érhetjük el.”

Bagnaia az elmúlt szezonban ötször bukott, és ezáltal 91 pontos lemaradása lett Fabio Quartararóval szemben, majd hihetetlen felzárkózásba kezdett, és végül ő emelhette magasba a világbajnoki trófeát.

„Rendkívül ambiciózus és elszánt ember vagyok, tudtam, hogy nagyon nehéz lesz. Általában amikor a szezon közepén ekkora lemaradásban vagy, azt hiszed, hogy vége, de végül fél órával a sachsenringi futam után magamhoz tértem és újra hittem magamban. Assen előtt volt egy nagyon fontos megbeszélés, ami kellett ahhoz, hogy a nulláról is képes legyek visszajönni.”

Idén a gyári Ducatit úgy könyvelték el, mint a legerősebb motor. Tavaly ilyenkor azonban közel sem volt ilyen rózsás a helyzet.

„Az elején voltak gondok, mert a GP22-es közel sem volt annyira kezes bárány, mint az egy évvel korábbi fejlesztésű gép. Aztán igyekeztünk kihozni mindent abból, amink volt, és utólag belegondolva, ez sikerült is. Sok pontot dobtam el a hibáim miatt, de mindig is azon a véleményen voltam, hogy hibák nélkül nem tanulsz, és azt hiszem, tavaly sokat tanultam, és ez tette lehetővé, hogy egy hihetetlen szezont fussunk, amelyben minden a lehető legjobban működött. Miénk lett a bajnoki cím, amire nagyon büszke vagyok. Az utolsó versenynap nagyon hosszú volt, de a végén megpróbáltam élvezni, mert tudtam, hogy ez elvezet minket ahhoz a bizonyos álomhoz, ami nemcsak az enyém, hanem az egész Ducati csapaté, valamint a VR46 Akadémiáé is. Amint áthaladtam a célvonalon, tudtam, hogy sikerült. Fantasztikus pillanat volt.”

Rossiék a mai MotoGP-t már nem tudnák olyan könnyen letarolni?

0

Valentino Rossi, Marc Márquez, Jorge Lorenzo és Casey Stoner ─ négy név, és összesen 18 bajnoki cím. Azonban az olasz klasszis két versenyzője a jelenlegi rajtrácson úgy véli, hogy a „Fantasztikus Négyes” a múltban sikereket érhetett el, de ma meggyűlne a bajuk az új, versenyképesebb generációval.

„Most minden más szintet képvisel.”– mondta a Mooney VR46 versenyzője, Luca Marini a Sky-nak.

„Igaz, hogy ha megnézzük a Vale vagy Lorenzo által megnyert világbajnokságokat, az rengeteg, illetve számos ellenfelük volt, de úgy vélem, hogy a mai mezőny sokkal erősebb és legalább 10 pilóta esélyes a világbajnoki címre. Minden megváltozott, beleértve a motorokat is, és a 2023-as rajtrács valószínűleg minden idők legerősebbje lesz. Nagyon boldog vagyok, hogy a MotoGP-ben motorozhatok, és remélem, hogy nem reked meg a fejlődésünk és esélyesek lehetünk.”

Marini csapattársa, Marco Bezzecchi hozzátette: A „Fantasztikus Négyes” korában a gyári és a privát csapatok motorjai között is nagyobb volt a különbség, mint manapság. Anélkül, hogy bármit is elvennék az olyan emberektől, mint Vale, Lorenzo, Dani Pedrosa, Stoner vagy Márquez, fontos megjegyezni, hogy most minden sokkal kiegyenlítettebb. Most már mindannyiunknak versenyképes technikai csomagja van.”

Bezzecchi véleményét bizonyítja, hogy a MotoGP az elmúlt négy évben négy különböző bajnokot avathatott, négy különböző csapatot képviselve.

Márquez (Honda) 2019-ben, Joan Mir (Suzuki) 2020-ban, Fabio Quartararo (Yamaha) 2021-ben és Francesco Bagnaia (Ducati) 2022-ben.

Bagnaia és új csapattársa, Enea Bastianini elméletileg a legjobb motorból profitálhat, de a Yamaha sem volt rest, figyelembe véve a shakedown teszt eredményeit. Marc Márquezt pedig sosem szabad leírni.