back to top
2025. június 24. 15:34
Kezdőlap Blog Oldal 715

Hétvégi menetrend – Assen

0

Sachsenring után sincs megállás, a Gyorsasági Motoros Világbajnokság, vagyis a MotoGP szezonja a hollandiai Assenban áll rajthoz. De nemcsak a Grand Prix mezőnyének szurkolhatunk a Katedrális becenevet viselő pályán.

MotoGP: Mivel a Finn Nagydíjat (ismét) törölték, így ez lesz a hosszú nyári szünet előtti utolsó nagydíj. Tavaly Fabio Quartararo diadalmaskodott, és a világbajnoki címvédőnek ezúttal is jó esélye van futamgyőzelemre. Johann Zarco viszont az előző négy futamon rendre 5., 4., 3., és második helyeken futott be – ha követi a sormintát, akkor megszerezheti pályafutása első királykategóriás győzelmét.
A vasárnapi bemelegítő edzések kivételével valamennyi edzést és versenyt élőben közvetít az Arena4 televízió.

MotoE: az FIM elektromos világkupája is folytatódik, számukra ez lesz a negyedik forduló, a hetedik és nyolcadik versennyel. A tabellát a svájci Dominque Aegerter vezeti, de egyetlen hiba elég ahhoz, hogy a brazil Eric Granado vagy az olasz Matteo Ferrari utolérje.
A két versenyt nem láthatjuk televízióban, csak az Arena4+ fizetős online platformon lesz látható.

Northern Talent Cup: a magyarok számára oly kedves utánpótlás-sorozat is rajthoz áll Hollandiában. Az eddigi hat futamból ötöt magyarok húztak be: hármat Rossi Moor, kettőt pedig Farkas Kevin nyert meg, és jó esély van arra, hogy ismét felcsendüljön a magyar himnusz a szombati és a vasárnapi futamokon is.
Mindkét versenyt élőben közvetítik a sorozat YouTube-csatornáján.

Holland Nagydíj hétvégi menetrend

PÉNTEK
08:25 – 08:45 MotoE 1. szabadedzés
09:00 – 09:40 Moto3 1. szabadedzés TV: Arena4
09:55 – 10:40 MotoGP 1. szabadedzés TV: Arena4
10:55 – 11:35 Moto2 1. szabadedzés TV: Arena4
11:50 – 12:20 NTC 1. szabadedzés
12:35 – 12:55 MotoE 2. szabadedzés
13:15 – 13:55 Moto3 2. szabadedzés TV: Arena4
14:10 – 14:55 MotoGP 2. szabadedzés TV: Arena4
15:10 – 15:50 Moto2 2. szabadedzés TV: Arena4
16:05 – 16:35 NTC 2. szabadedzés
16:50 – 17:00 MotoE 1. időmérő
17:10 – 17:20 MotoE 2. időmérő
17:35 – 18:05 NTC Időmérő
SZOMBAT
09:00 – 09:40 Moto3 3. szabadedzés TV: Arena4
09:55 – 10:40 MotoGP 3. szabadedzés TV: Arena4
10:55 – 11:35 Moto2 3. szabadedzés TV: Arena4
12:35 – 12:50 Moto3 1. időmérő TV: Arena4
13:00 – 13:15 Moto3 2. időmérő TV: Arena4
13:30 – 14:00 MotoGP 4. szabadedzés TV: Arena4
14:10 – 14:25 MotoGP 1. időmérő TV: Arena4
14:35 – 14:50 MotoGP 2. időmérő TV: Arena4
15:10 – 15:25 Moto2 1. időmérő TV: Arena4
15:35 – 15:50 Moto2 2. időmérő TV: Arena4
16:15 MotoE 1. verseny
17:15 NTC 1. verseny Online: YouTube
VASÁRNAP
09:00 – 09:10 Moto3 Warm-up
09:20 – 09:30 Moto2 Warm-up
09:40 – 10:00 MotoGP Warm-up
11:00 Moto3 Verseny TV: Arena4
12:20 Moto2 Verseny TV: Arena4
14:00 MotoGP Verseny TV: Arena4
15:30 MotoE 2. verseny
16:20 NTC 2. verseny Online: YouTube

Wayne Rainey újra GP-motoron! +VIDEÓ

Korábban már megírtuk, hogy a Gyorsasági Motoros Grand Prix legendája, a háromszoros 500 köbcentis világbajnok Wayne Rainey hamarosan újra GP-motorra fog pattanni – nos, ez a pillanat eljött.

Az autó-motorsport számtalan legendáját felsorakoztató angliai rendezvény, a Goodwood-i Sebességfesztivál (Festival of Speed) keretében az amerikai sztár felül arra az YZR500-as Yamahára, amellyel 1992-ben megnyerte a harmadik, egyben utolsó világbajnoki címét.
Mint ismeretes, Rainey az 1993-as, Misanoban rendezett Olasz Nagydíjon bekövetkezett bukása révén olyan súlyos gerincsérülést szenvedett, hogy mellkastól lefelé lebénult, így élete végéig tolószékben kényszerül élni.

Rainey már többször is ült speciális, teljesen kézzel irányított motorkerékpáron, versenymotoron azonban most ül először a 29 évvel ezelőtti bukása óta.

A fesztivál csütörtöktől vasárnapig tart, a korábbi világbajnok azonban már megkezdte az (újra)ismerkedést a masinával:

Maga szűkszavúan ennyit írt csak: „Nagyszerű első nap a goodwood-i teszten! Alig várom, hogy újra a mehessek a Grand Prix-motorommal a héten!”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Wayne Rainey (@wrainey60)

Íme egy rövid videó, amint beindítják a számára átalakított motort – és amint pár métert meg is tesz vele:

Itt megtekinthető egy másik, rövid videó is, ahogyan Rainey az YZR500-ast vezeti.

Bezzecchi: Jobb beállítással kevésbé lett volna megterheló

0

A Mooney VR46 Racing újonca, Marco Bezzecchi örült, hogy öt pontot gyűjtött a Sachsenringen.

Marco Bezzecchi eleinte küszködött első versenyhétvégéjén a MotoGP-motorral a kanyargós Sachsenring pályán, az FP2 után a 16. helyen végzett. Az olasz azonban folyamatosan javult, így a Q1-en túljutott, és a 11. helyről kezdhette meg a futamot, amit végül ugyanebben a pozícióban zárt.

„Elégedett vagyok, mert egy olyan hétvége után, ami egy kicsit nehezebb volt, mint az előzőek, még így is elég tisztességes versenyt futotta, – semmi különös, de most sem volt sz*r” – mondta a VR46-os versenyzó a tőle megszokott közvetlen stílusban.

„Matteóval [Flamigni] és a srácokkal különösen péntekről szombatra tettünk egy nagy lépést” hangsúlyozta Bezzecchi. „De nem számítottam arra, hogy vasárnap ilyen nagy gondjaim lesznek a tapadással. Már az elejétől fogva nem volt tapadásom sem elől, sem hátul. Ezért nem voltam különösebben gyors. Igazából azt gondoltam volna, hogy valamivel jobb tempót tudok motorozni. Ennek ellenére szereztünk néhány pontot. Az első alkalom a MotoGP géppel a Sachsenringen kemény volt, de sokat tanultunk.”

A nagy hőség megviselte a versenyzőket a 30 körös futamon. Bezzecchinek azonban nem ez volt a legnagyobb problémája a futamon: „Elég nehéz volt, de nem annyira a hőség miatt” – pontosított. „Természetesen meleg volt, de különösen ezen a pályán az ember végig a motor mellett lóg. A hátadra, a karjaidra és mindenre hatással van. Nehéz volt, de ha egy kicsit jobban beállítottam volna a motort – tehát ha a versenygép még inkább azt csinálta volna, amit akartam -, akkor fizikailag is kevesebb gondom lett volna. De nem igazán passzolt minden, így nagyobb erőfeszítés kellett.”

Húsz nagydíjból tíz után, tehát a szezon felénél Bezzecchi 19 ponttal vezet az „Év újonca” értékelésben Fabio Di Giannantonio előtt.

Lábát törte, így kihagyja a holland TT-t Pedro Acosta

0

A Moto3-as világbajnok, a Moto2-ben idén újoncként már futamot is nyerő Pedro Acosta egy edzésen szenvedett lábtörést, így meg kell műteni.

Azok után, hogy újoncként rögtön meg tudta szerezni a Moto3-as világbajnoki címet, Pedro Acosta azon nyomban fel is lépett a középső kategóriába. A Moto2-ben aztán már nem ment minden olyan simán, mint egy évvel korábban. Acosta szezonja nehezen indult, volt olyan, amikor például négyből háromszor kiesett. Az utóbbi időben viszont kezdett egészen kiváló formába lendülni. Mugellóban megszerezte első Moto2-es futamgyőzelmét is, legutóbb Németországban pedig másodikként intették le.

A javuló tendenciának köszönhetően Acosta feljött összetettben nyolcadiknak, és toronymagasan a legjobb újonc. A felzárkózás most viszont ideiglenesen biztosan megszakad.

Pedro Acosta ugyanis egy edzésbaleset során lábát törte. A mindössze 18 éves spanyol a MotoGP-versenyzőknél oly sokat látott motokrosszos tréning során esett el, melyet bal combcsontja bánt. Csapata tájékoztatása szerint Acostát így nyilván meg kell műteni, hogy a rehabilitáció mennyi lehet, arról az Ajo későbbre ígért friss információkat.

A csapat Twitter-bejegyzése Acosta lábtöréséről:

A világbajnokság mezőnye jelenleg a nyári szünet előtti utolsó futamra, a holland TT-re készül. Ezt követően legközelebb augusztus hetedikén rendeznek majd futamot Silverstone-ban. Az ajós így a komplett szünetet a rehabilitációval töltheti. Az majd később derül ki, mikor lehet szó egyáltalán közelítőleg az újonc visszatéréséről.

Assenbe Celestino Vietti érkezik vb-éllovasként, előnye nyolc pont Ai Ogura előtt.

Guidotti (KTM): A kvalifikáción megy el a jobb helyezés

0

Brad Binder és Miguel Oliveira a 7. és 9. helyet szerezte meg a Red Bull KTM Factory Racing számára a Sachsenringen. Francesco Guidotti csapatfőnök a kvalifikációban látja a problémát.

Sachsenringen mind a négy versenyző pontszerző helyen végzett. Guidotti egyértelműen az időmérőn nyújtott teljesítményben látja a bökkenőt.

„Ismét néhány századdal maradtunk le a Q2-ről”mondta Guidotti Miguel Oliveira kapcsán, aki az FP3-ban az összesített időmérőn a tizenegyedik helyen állva 0,020 másodperccel maradt le a közvetlen Q2-be jutásról. „Tudjuk, hogy a versenyre minden nehezebbé válik. Különösen igaz ez a Sachsenringen, ahol a rajt utáni egyenes nagyon rövid. Ezért nem tudtunk annyi helyet előrelépni, mint Barcelonában vagy Mugellóban – köszönhetően a jó rajtnak és a jó erőátvitelnek ebben a szakaszban. Nagyon bátrak voltak, mert a vonalvezetés sem a legkönnyebb, ha előzésről van szó. Nyolc helyet javítani a rajtpozíción, az igazán nagyszerű.”

Brad Binder a 15. rajtkockából indult, és a 7. helyen fejezte be a 30 körös versenyt, ezzel ő lett a legjobb KTM-es. Red Bull KTM-es csapattársa, Oliveira a 14. rajtkockából a kilencedik helyen végzett a futamon.

„A motor működik, csak a kvalifikációs jó eredmény hiányzik” – értékelt Guidotti. „Csak gyorsabbnak kell lennünk a kvalifikáción, hogy jobb rajtpozíciót szerezzünk és az élcsoportban legyünk. A versenytempó megvolt. Persze még fejlesztenünk kell néhány területet a motoron, ahol megértettük, hogy van hova fejlődnünk.”

„Nem ez az, amit szeretnénk. De ha a kvalifikációt vesszük, ahol jelenleg küszködünk, akkor elégedettnek kell lennünk.”

A futammenő Brad Binder ismét előrébb lépett az összesített tabellán, és az ötödik helyen áll a világbajnokságban – egy ponttal megelőzve a gyéri Ducati párosát, Bagnaiát és Millert. „Talán nem most van itt az ideje, hogy túl sokat nézzük a világbajnoki tabellát. Elvégre a szezon fele még hátra van” – mondta Guidotti. Ennek ellenére szerinte az ötödik helynek örülni kell. „De ez még nem elég” – hangsúlyozta a KTM csapatfőnöke.

Bautista: Nincs előnyöd abból, ha alacsony vagy

0

A spanyol Álvaro Bautista a 2022-es Superbike-világbajnokság eddigi tizenkét futamának felét megnyerte. A Ducati versenyzője nem ért egyet azzal, hogy könnyű súlya miatt ilyen gyors.

Tizennégy dobogós helyezést, köztük hat győzelmet szerzett az öt Ducati-pilóta, Álvaro Bautista, Michael Rinaldi, Axel Bassani, Philipp Öttl és Luca Bernardi az idei év eddigi tizenkét futamán. A győzelmek mindegyikét és a tizenkét dobogós helyezést a világbajnokságot vezető Bautista szerezte, míg csapattársa, Michael Rinaldi a további két dobogós helyezéshez (kétszer volt harmadik) Misanóban járult hozzá.

Misano után Bautista 36 ponttal vezet az összesített tabellán Rea és 79 ponttal a címvédő Toprak Razgatlioglu előtt. A Ducati tehát reménykedhet abban, hogy Carlos Checa 2011-es indulása óta először idén ismét világbajnoki címet nyerhet.

Misanóban Dall’Igna is ott volt a boxban: „Reméljük, mindenünk megvan ahhoz, hogy a végsőkig harcoljunk a világbajnoki címért”mondta Dall’Igna. „Álvaro nagyon jól érezte magát a motoron az elejétől kezdve, az első futamtól versenyképes volt. Van még két másik versenyzőnk, akik többé-kevésbé hasonló teljesítményt nyújtanak a pályán, a bajnokság a végéig nehéz még nehéz lesz. Egy bajnokságot megnyerni mindig komplikált. Nem csak az a fontos, hogy futamokat nyerjünk, hanem hogy az egész szezonban egyenletesek legyün. Ez a legnehezebb a motor és a versenyző számára.”

„Álvaro motorozási stílusa nagyon-nagyon szép – tette hozzá a Ducati versenyfőnöke. „Aligha van valaki más, akit ilyen jó nézni a tévében. Úgy motorozik, mint egy 250-es, nagyon precízen. Minden körben pontosan ugyanazt csinálja. Ez eléggé megkönnyíti a motor beállítását számára.”

„Természetesen egy 250-es teljesen más, mint egy superbike” – mondta Bautista a SPEEDWEEK.com-nak. „Ezt a két motort másképp is kell vezetni. A súlyommal és a méretemmel a verseny elején meg kell próbálnom a lehető leggyorsabban előnyt építeni. Alacsonyabb versenyzőként minden kanyar kijáratánál hátrányom, hogy több súlyt kell az első kerékre helyeznem. A magasabb versenyzőknek ebből a szempontból nincs problémájuk, könnyebben tudnak irányt adni. Ezért találom mindig viccesnek, amikor azt mondják, hogy az alacsonyabb versenyzőknek előnyük van. Ezzel nem értek egyet, sok hátrányunk van. A magasabb versenyzők nem értik meg a problémáimat, mert nem ismerik őket. Ami biztos: még mindig úgy motorozom, mint egy MotoGP-motorral.”

Még nem teljes a kirakós – Átigazolási pletykák

0

Számos fals hír került mostanság napvilágra a médiában. Lássuk csak, mi igaz és mi nem az átigazolási hírekből!

Múlt héten Miguel Oliveira és a Gresini viccelt meg mindenkit, most Álex Rinset hozták összefüggésbe az LCR Hondával, Joan Mirt pedig hónapok óta egy Repsol Honda nyergében képzelik el.

Lassan mindegy egyes puzzle-darabka a helyére kerül. Annyi bizonyos, hogy Jack Miller elhagyja a gyári Ducatit, és Brad Binder csapattársa lesz jövőre a KTM-nél. Ez a hír valóban hivatalos. Mint ahogy az is, hogy a gyári Yamaha továbbra is a Fabio Quartararo-Franco Morbidelli párossal dolgozik majd. Az Aprilia sem kockáztat: Aleix Espargaró és Maverick Viñales erősíti a noalei alakulatot 2023-ban is.

Ami viszont talány, hogy Jack Miller helyét ki veszi át a Ducatinál? Felmerült Enea Bastianini és Jorge Martín neve is. Az olasz származásából adódóan érthető választás lenne, ezen kívül már 3 futamgyőzelme is van az idei szezonban. Azonban a sok nullázás, és a halványabb eredmények nem biztos, hogy őt juttatják majd a Desmosedici nyergébe. Jorge Martín szintén egy Ducati nyergében ül. Már a tesztidőszak alatt azt nyilatkozta, hogy egy álma válna valóra azzal, ha gyári ülést kaphatna.

A másik nagy kérdőjel, hogy ki kerül a nyolcszoros világbajnok Marc Márquez mellé a Repsol Hondához. A legtöbbször szóba került jelölt Joan Mir, aki szintén világbajnok. A 2020-as világbajnok örülne, ha tanulhatna rendkívül sikeres honfitársától, de hatalmas felelősséggel is járna számára ennél az istállónál versenyezni.

A szatellit csapatokat illetően Miguel Oliveira és Álex Rins neve kérdéses. A spanyol pilóta állítólag tárgyalásokba kezdett az LCR Hondával, így az sem kizárt, hogy Lucco Cecchinello csapatát erősíti majd jövőre. Ezzel az átigazolással valószínűleg a fiatalabbik Márquez helyét venné át, csapattársa pedig vagy a Moto2-ből esetlegesen feligazoló Ai Ogura lenne, vagy Takaaki Nakagami.

Oliveira esetében az egyik lehetőség az, hogy Enea Bastianini helyére kerül a Gresini Ducatihoz abban az esetben, ha az olasz Jack Miller ülését kapja, vagy a Pramac Ducati nyergébe ül át. Ha nem így alakul, szóba jöhet még az RNF Aprilia csapat is Razlan Razali vezetésével, aki viszont úgy nyilatkozott, hogy olasz versenyzőt szeretne. Vajon Celestino Vietti lenne a kiszemelt?

Zarco marad a Pramac Ducatinál. Kérdés, hogy kivel ossza majd meg a bokszát : Enea Bastianinivel vagy Jorge Martínnal?

Valentino Rossi alakulata továbbra is a Luca Marini-Marco Bezzecchi felállással szeretné folytatni.

Így tehát Raúl Fernández, Darryn Binder és Alex Márquez marad a két megmaradt ülés valamelyikére az RNF Apriliánál, illetve a Gresini Ducatinál. Valakinek biztosan mennie kell.

Raúl Fernandezt szívesen látná a Ducati Gresini színekben, ahogy Razali is ragaszkodik Binderhez.

Kíváncsian várjuk a hivatalos bejelentéseket.

Nem mindennapi MotoGP konvoj beteg gyermekek mosolyáért

0

A MotoGP csapatok Sachsenring után Assenbe indultak. Mielőtt azonban a versenypályára értek volna, a sofőrök megálltak Emmenben, majd konvojt alkotva érkeztek meg a holland nagydíj helyszínére. Hogy miért? Betegséggel küzdő gyermekek arcára szerettek volna mosolyt csalni.

A hétvégén Assenben megrendezésre kerülő holland versenyhétvége részeként a „Stichting Happy Smile” egy különleges akciót szervezett. A MotoGP paddock teljes konvoja a hollandiai Emmen város közelében lévő parkolóban gyűlt össze, ahonnan hétfőn nagy felvonulás indult a MotoGP hivatalos kamionjaival, a csapatok és a motoros világbajnokság partnereinek járműveivel. Az összes kamion gyerekeket vitt utasként, akikről a „Happy Smile” alapítvány gondoskodik. A konvoj a rendőrség vezetésével TT Assen Circuit felé vette útját, ahol a MotoGP világbajnokság tizenegyedik fordulóját rendezik a hétvégén. Útközben több ezer néző tapssal fogadta őket.

Ez az alapítvány azért jött létre, hogy örömet szerezzen a súlyosan beteg gyermekeknek azzal, hogy olyan élményeket nyújt nekik, amelyek nem mindennapiak. A családok online regisztrálhatják súlyos betegségben szenvedő gyermekeiket az alapítvány rendezvényeire.

A szervezet a Nemzetközi Német Motoros Bajnokságról (IDM) ismert. A „Happy Smile” évek óta együttműködik Werner Daemen BMW csapatával. Számos versenyen a szervezők nagyszerű élményeket kínálnak a gyerekeknek a versenypályák szélén.

Úgy gondoljuk, ez egy csodálatos kezdeményezés, amit ezek a gyerekek sosem fognak elfelejteni és életük meghatározó élménye marad. Le a kalappal a szervezők és a konvoj előtt!

Íme a videó a nem mindennapi felvonulásról:

Leggyengébb GT-hétvégéjén van túl Valentino Rossi

Maga Valentino Rossi, illetve csapattársa, Fred Vervisch is többre számított attól, amit a két zandvoorti sprintfutamon elért.

A Monster VR46-os csapat egyik versenyzője, Valentino Rossi és Fred Vervisch sem volt elégedett azzal, amit Zandvoortban tapasztalt. A Doktor és rutinos túraautós váltótársa mindössze egy 14. és egy 16. helyet tudott elérni a GT World Challenge Europe Sprint Cup két holland versenyén. Pedig legutóbbi hosszú versenyükön kiválóan tudtak együtt dolgozni Vervisch-sel.

Nagyon nehéz hétvégénk volt, többre számítottunk” – fogalmaz Rossi a problémás futamokkal kapcsolatban. „Pedig a végén még jó is volt a tempónk, az top 10-et jelenthetett volna. Legközelebb remélhetőleg jobbak leszünk.

Rossi már pénteken szembesült a nehézségekkel, amikor az egyik edzésen balesetet szenvedett. A versenyen aztán még ráadásul meg is pördült, így nem volt igazán reális esély a pontszerzésre.

Rossi csapattársa, Fred Vervisch is a balesetet emelte ki, mint hátráltató tényező. „Nyilván rendkívül nehéz hétvége volt a kieső edzésidő miatt. A csapat viszont mindent megtett, hogy a lehetőségekhez képest mégis a lehető legjobb hétvégénk legyen. Be tudtuk fejezni mindkét versenyt, és rengeteg értékes tapasztalattal gazdagodtunk.

Az első versenyt egyébként a páros márkatársa, Dries Vanthoor és Charles Weerts nyerte meg. A Doktor legközelebb Misanóban szerepel majd versenyen a GT World Challenge Europe keretein belül.

Razgatlıoğlu el volt ragadtatva a MotoGP versenygéptől

Toprak Razgatlıoğlu a 2021-es Superbike-világbajnokság megnyeréséért járó jutalomként kedden egy napig tesztelhette a MotoGP Yamahát Aragónban. A török nagyon el volt ragadtatva tőle!

A Yamaha szerette volna látni, hogy a 19-szeres Superbike-győztes milyen gyorsan alkalmazkodik a prototípus motorhoz. Razgatlıoğlu viszont ki akarta deríteni, hogy élvezi-e egy ilyen motor vezetését. A szurkolók pedig mindkét világbajnokságon várják, hogy kiderüljön, középtávon melyik sorozathoz húzza majd a török versenyző.

„Ez volt az első alkalom, amikor a Yamaha M1-en ültem. A MotoGP-motor teljesen más érzés volt, mint az R1-esem. Nagyobb teljesítmény, más elektronika, a folyamatos hajtást biztosító váltó… minden teljesen új volt számomra” mondta Razgatlıoğlu. „Minden egyes körrel többet tanultam, mert nem olyan könnyű hozzászokni a MotoGP-motorhoz. A motor jó érzés, különösen az egyenesekben, ahol nagyon gyors, és a karbon fékek is érdekesek.” A török  számára szintén újak voltak a Michelin gumik.

Razgatlıoğlu nem volt egyedül a teszten, hiszen egy régi MotoGP-s ismerős, a Yamaha tesztpilótája Cal Crutchlow a 40 kör alatt végig tanácsokkal és támogatással állt rendelkezésére.

„Szerencsére, mert sokat tudott segíteni nekem” – köszönte meg Razgatlioglu az angolnak. „Az idő ma nagyon meleg volt, így az első, tizenkét körös etap után öt-hat körre korlátoztuk a körözést, hogy először érezzük a motort. A MotoGP-t nézve itt Aragonban a tévében láttam, hogy egy kicsit hullámos a pálya, és ezt éreztem is. De nem olyan rossz, csak a gázon kell maradni, miközben átmegyünk a bukkanókon. Ha elveszed a gázt, a motor instabilabbá válik.”

Aragónban kedden vegyes volt az időjárás. Egész nap meleg volt, de délután egy rövid időre heves eső is esett.

„Összességében nagyon pozitív teszt volt, még akkor is, ha az eső miatt kevesebbet tudtam motorozni, mint szerettem volna” – zárta Razgatlıoğlu. „Nagyon jó volt a királykategóriás Yamahával motorozni. Nagyon köszönöm a lehetőséget.”

A MotoGP-rajongóknak, akik most már szeretnék látni Razgatlioglut a királykategóriában, türelmesnek kell lenniük. Razgatlioglu ugyanis 2023-ban is a Yamaha színeiben indul a Superbike-világbajnokságban, mert ő és menedzsere, Kenan Sofuoglu már a kezdeteknél megegyeztek, hogy a Superbike pilóta nem fog szatellit csapathoz igazolni. A gyári csapatban pedig jövőre Fabio Quartararo és Franco Morbidelli lesz a pályán.