back to top
2025. május 30. 08:47
Kezdőlap Blog Oldal 734

Rea és Razgatlıoğlu még mindig másképp látják az asseni esetet

0

Csütörtök délután Jonathan Rea és Toprak Razgatlıoğlu először találkozott egymással Estorilban a Superbike-világbajnokságon Assenben történt ütközésük óta.

Az SBK promótere, a Dorna úgy határozta meg a csütörtök délutáni videóinterjúk időpontját, hogy Jonathan Rea és Toprak Razgatlıoğlu útjainak keresztezniük kellett egymást a médiaközpontban.

„Három percet késtem, de addig szóval tartották Toprakot, amíg odaértem” – mosolygott Rea, amikor a SPEEDWEEK.com-mal találkozott. „Szeretik a drámát – ökölpacsival üdvözöltük egymást, semmi más nem történt.”

A két világbajnok az asseni hétvégén ütközött egymással. Három és fél hét elmúltával is eltérő a vélemény az esettel kapcsolatban.

Természetesen Assen óta a hatszoros világbajnok Jonathan Rea minden videót, fotót és fedélzeti felvételt megnézett. „Továbbra is úgy látom a balesetet, ahogy vasárnap elmondtam” – véleményezte az északír. „Topraknak más a véleménye. Nem téved teljesen abban, amit mond. De hányszor fordult elő, hogy elkésett egy kanyar csúcspontjánál és kiütött egy másik versenyzőt? Én még csak nem is panaszkodtam, miközben Scott Redding eléggé kiadta magából a dühét. Toprak pedig ennek megfelelően vágott vissza. Tudom, hogy agresszív stílusa van. Ilyen a versenyzés.”

„Toprak nem gyorsított teljesen, mert nem akart letérni a pályáról” – jellemezte Rea az esetet ismét saját szemszögéből. „Tudtam, hogy elrontotta azt a kanyart. Tempóval vettem a kanyart, a motorom mellett lógtam a belső íven, és már a következő kanyarra figyeltem. Nem Toprakra koncentráltam, hanem a saját ívemre. Az egész az ő hibájával kezdődött, és egy szerencsétlen ütközéssel végződött. Én nem hibáztatom őt, míg ő engem hibáztat. De ez egy versenybaleset volt. Elkerülhette volna az ütközést, ha elfogadja, hogy hibázott. Ha tudod, hogy más pilóták is vannak körülötted, akkor figyelned kell rájuk. És persze én is adhattam volna helyet neki, egyikünk sincs jó helyzetben ebben a kérdésben.

„A versenybaleseteket magad mögött kell hagyni, ezek nem változtatnak a hozzáállásomon. És nem változtatják meg a véleményemet Toprakról sem. Csak azt kívánom, bárcsak óvatosabb lenne. Nyomás alatt volt, és természetesen megpróbálta megvédeni az ívét. Remélem, tanul ebből valamit. Ez nem olyan, mint tavaly, amikor a végtelenségig kellett küzdenem, csak hogy ott lehessek. Most újra játékban vagyok. Nagyon balszerencsés volt, hogy mindketten elestünk. Nézzétek meg a testbeszédemet az esés után. Azt mondta: Tényleg szükség volt erre? Nem kell erről többet beszélnünk. Nekem sem kell dühösnek lennem. Ő tudja, hogy mi történt. És csak ő tudja, mi járt a fejében, amikor a pálya szélén, a normálisnál 20 km/h-val lassabban hajtott. Ő hozta meg ezt a döntést. Volt egy rés, és én kihasználtam. Aztán csak összeértünk.”

WSBK: A helyettes is helyettest kap, jön Marvin Fritz Estorilban

0

Roberto Tamburini már eleve egy beugró motoros Isaac Viñales helyén. Most ő is kiesik egy sérülés miatt, így jön egy helyettes az ő helyére is.

Érdekes heteken van túl a Motoxracing Superbike-világbajnoki istálló. A csapat egy szem Yamahájára eredetileg Isaac Viñales ülhetett volna fel a 2022-es szezonra, azonban ő alig néhány héttel a szezonkezdet előtt távozott. Viñales egyébként azóta ugyancsak talált magának helyet a rajtrácson, de helyére a Motoxracingnél az olasz Roberto Tamburini került.

Nos, most Roberto Tamburini egy edzésbalesetben megsérült, így elég komoly a fluktuáció az istállónál. A helyettes Tamburini helyén végül a német Marvin Fritz lesz Portugáliában, akinek sem a Yamaha, sem a Superbike-vb nem ismeretlen terep.

Az alapesetben az endurance-vb-n vitézkedő Fritz tavaly már indult két hétvégén. Legjobb eredményét Mostban érte el, itt az első futamon tizedikként intették le. Ezt követően sem a másik két cseh futamon, sem a jerezi hétvégén nem tudott több pontot szerezni. A most helyettes szerepben induló Fritz tavalyi szabadkártyás szereplésekor egy endurance-specifikációjú Yamahán ült, most tehát először próbálhat ki egy ízig-vérig WSBK-szabályok szerint felkészített gépet.

El sem hittem, amikor megkaptam a hírt, hogy már Estorilban versenyezhetek!” – lelkendezett Fritz. „Azzal számoltam, hogy majd Mostban szereplek szabadkártyásként, ezt most jelentősen átírta a sors. És emiatt nagyon boldog vagyok!

Persze Fritz bár beugrik, így pedig váratlan versenylehetőséget kap, sportszerű is. „Nagyon sajnálom Robertót, remélem, mihamarabb rendbejön. A magam részéről viszont alig várom, hogy felülhessek a Motoxracing R1-esére. Ez egy nagyszerű lehetőség, és igyekszem a legtöbbet kihozni belőle. Köszönettel tartozom a belém vetett bizalomért Sandro Carusi csapatfőnöknek.

A Motoxracing Yamahájával az „eredeti helyettes” Roberto Tamburini legjobb eredménye egyelőre egy 11. hely a harmadik holland futamon. Az olasz a hat versenyből háromszor is pontot tudott szerezni, összesen kilencet.

Alonso bevállalta az Aprilia ajánlatát Espargaró helyett

0

Természetes a címben is látható kijelentés csupán a keddi közös viccelődés része, amikor az Alpine Forma 1-es csapata és az Aprilia MotoGP-s alakultainak versenyzői egy közös edzésen vettek részt.

Motorsportos világok mérkőztek meg kedden, amikor az Aprilia Racing versenyzői, Aleix Espargaró és Maverick Viñales az Alpine F1-es versenyzőpárossal, Fernando Alonsóval és Esteban Oconnal töltötték az edzésnapot. A közös gyakorláson mind a négy pilóta, Aleix Espargaró, Maverick Viñales, Fernando Alonso és Esteban Ocon is részt vettek. Az Aprilia párosa a kétszeres F1-es világbajnok, Alonso edzőközpontjában teljesítették a gyakorlónapot az észak-spanyolországi Oviedo mellett, ahol gokartozással és minimotorokkal köröztek a pályán.
A pálya a legmagasabb szintű nemzetközi versenyek megrendezésére jóváhagyott és maga Fernando Alonso által tervezett aszfaltcsík, ahol találkozhatunk a kétszeres F1-es világbajnok kedvenc kanyarjaival: a suzukai ívekkel, a pármai sikánnal, a valenciai utolsó kanyarral és a jaramai első kanyarral, így Európa egyik legjobb gokartpályája.

A jövő hétvégi Olasz Nagydíjra és a hétvégi spanyol F1-es fordulóra való tökéletes felkészülés jegyében a kvartett négy és két keréken is párbajozott. Ráadásul Espargaró és az Aprilia szerződési vitája is véget érhetett, Fernando Alonso ugyanis lecsapott rá, hogy helyette ő ír alá az Apriliával szerződést a következő szezonra.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Aprilia (@aprilia) által megosztott bejegyzés

Miller és Martin is megszólalt a Suzuki távozásával kapcsolatban

0

A Suzuki kivonulása nem csak a teljes csapatot, hanem a többi versenyzőt is sokkolta. Miller és Martin is megosztotta véleményét ez ügyben.

„Abszolút megrökönyödik az ember, ha azt hallja, hogy egy olyan gyártó, aki két évvel ezelőtt világbajnoki címet szerzett, kiszáll. Ezen kívül úgy tűnt, hogy erre az idényre az eddigi legjobb fejlesztésű motorral készültek.” – kezdi Miller.

„A Suzuki és én egy időben érkeztünk a MotoGP-be. Látni, hogy vége egy korszaknak, nagyon szomorú. Ami a versenyzőket illeti, két nagyon jó pilótájuk van, gyorsan találnak új helyet majd maguknak. Viszont ott az a 45-50 ember a csapatnál, akiknek új állás után kell nézniük, hogy el tudják látni a családjukat.”

„Hihetetlen a tény, hogy vége, mert a Suzuki egyike a három legnagyobb márkának. Szeretem a változatosságot. Szeretek sok különböző motort látni a rajtrácson. Egy világbajnokság attól függ, hogy milyen gyártók veszek részt rajta: Honda, Yamaha, Suzuki – a nagy nevek.”

Martin az alábbi gondolatokat fogalmazta meg:

„Kár, hogy a Suzuki az idény végén elköszön. Remélem, hogy mind a versenyzők, mind az összes munkatárs a csapatnál talál majd új állást. Nagyon sok embert és családot érint ez a hír. A pilótapiacnak sem tesz jót, sem a MotoGP-nek. Mir és Rins nagyon erősek, biztosan találni fognak új csapatot maguknak. Nem hiszem, hogy bajban lennének. Azonban ez azt is jelenti, hogy más versenyző akkor nem lesz esélyes arra, hogy ülést kapjon.”

16 év után született ismét Gresini-siker Le Mans-ban

0

Régi emlékeket idézett meg a Gresini a Francia Nagydíjon: az istálló egykor sikeres volt Le Mans-ban, de 2006 óta nem nyert. Egészen mostanáig.

Egy nem túl sikeres 500 köbenctis próbálkozást követően, amelyre 1998-99-ben került sor, a MotoGP, mint új királykategória 2002-es indulására a Gresini Racing (akkori nevén Fortuna Honda Gresini) már jóval alaposabban felkészült. Ebben a szezonban Daijiro Kato még nem tudott győzni, aztán pedig a sajnálatos tények miatt később sem.

2003-tól viszont Sete Gibernau, később pedig Marco Melandri révén az istálló rendszeres szereplője volt a dobogós ünnepléseknek. Valamelyik pozícióban szinte mindig megtaláltuk a Gresini egyik versenyzőjét, nem egyszer győztesként.

Az istálló egyik kedvenc pályája pedig nagyon hamar a Le Mans Bugatti Circuit lett, 2003 és 2006 között például négyből háromszor ők nyertek itt. Első két sikerüket Sete Gibernau szállította, a 2006-os futam hőse pedig Marco Melandri volt.

Az olasz az ötödik helyről várhatta a rajtot, innen tudott felkapaszkodni egészen a győzelemig. Szintén nagy felzárkózó volt a Gresini motorosa mögött Loris Capirossi. Capirex Melandri mellől rajtolt a versenyen, végül pedig ugyanúgy pontosan mögötte ért célba a leintéskor. Ezzel mindketten bedarálták Dani Pedrosát, akié egyébként a pole-pozíció volt.

2022-ben aztán szintén a Gresini adta a futamgyőztest Enea Bastianini személyében. 16 év telt tehát el a két siker között. Sok minden átalakult, egyvalami nem: a győztes istálló személye.

Így nézett ki a 2006-os és a 2022-es futam az istálló szemszögéből a MotoGP múltidéző Twitter-posztjában:

Nem tud pozitívumot mondani a Hondáról Pol Espargaró

0

Rettenetesen küszködik minden hondás a MotoGP-ben, élükön Marc Márquezzel. A csapattárs, Pol Espargaró is dühös.

Marc Márquez egyszer sem állhatott még dobogóra idén, legutóbb Franciaországban például csak hatodik lett. Márquez úgy jobb, mint csapattársa, Pol Espargaró, hogy egyébként két futamot ki is hagyott hozzá képest. Espargaró a szezon első futamán, Katarban még dobogóra is állhatott, azóta viszont még a top tízbe is csak egyszer tudott bekerülni.

Egyszerűen nem vagyok elég gyors” – kezd bele Espargaró a Motorsport.com kérdésére. „Korábban mindig éreztem, hogyha valahol erős voltam. Volt olyan versenyem a KTM-nél például, amikor úgy álltam dobogóra, hogy mindenki sokkal gyorsabb volt nálam, de sokkal rövidebb féktávokat tudtam venni. Régebben az volt a pozitívum a motoromon.

Most viszont… „A Hondánál nincs olyan tulajdonság, amit ki tudnék emelni. Szenvedek a fékezésnél, szenvedek a kanyar közepén, szenvedek a kigyorsításnál. És ezzel meg is magyaráztam, miért maradok le húszegynéhány másodpercekkel az első mögött. Nem vagyok gyors, és nem tudok jól motorozni.

A gyenge motor miatt pedig Espargaró olyan, egyértelműnek gondolt területeken is küzd, mint az előzés. „Miután a motornak nincs egy kiemelhető erős pontja sem, így nem tudom a többi riválist mivel megfogni, amikor támadnám őket. Már a kigyorsításokon rengeteg időt vesztek, és az egyetlen, ahol ebből visszanyerhetnék, a féktávok. Viszont amikor a KTM mögé kerültem, azt hiszem, Brad (Binder) mögé, hatszor próbálkoztam meg ezzel, mind a hatszor lecsúsztam az ívről.

Gardner: Ha a KTM nem hosszabbít velem, elgondolkozom a Superbike-on

0

A KTM szenvedése nem könnyíti meg az ausztrál dolgát. Gardner egy évre írt alá a gyártóval, az idény végén lejár a szerződése. Hogyan tovább?

Az osztrák gyártó azóta küszködik, mióta a mezőny megérkezett Európába. Oliveira esős mandalikai győzelme és Binder dobogós helyezése Katarban arra engedett következtetni még a szezon elején, hogy a KTM lesz az idény meglepetése. Ebben a pillanatban azonban úgy néz ki, hogy elhamarkodott lett volna ez a kijelentés. Nemcsak a két újonc, Raúl Fernandez és Remy Gardner szenved, hanem a gyári üléssel rendelkező pilóták, Miguel Oliveira és Brad Binder is.

Remy Gardner úgy érkezett a királykategóriába, hogy az előző szezonban uralta a Moto2-es géposztályt. Jelenleg azonban nem látja a fényt az alagút végén, és elgondolkozott azon, hogy ha a KTM nem hosszabbítja meg a szerződését, abban az esetben elképzelhető, hogy a Superbike-világbajnokságban folytatja pályafutását. Mivel szerződése az idény végén lejár, nincs könnyű dolga az ausztrál újoncnak:

„Nem élvezem a jelen helyzetet. Minden alkalommal újabb és újabb sérülés árnyékolja be a napjaimat. Ha megpróbálom keményebben húzni a gázt, a kavicságyban kötök ki. Remélem hamarosan érdemi változások következnek be a motor fejlesztését illetően.”

„Hét futam után, mindössze két tizeddel maradok le Oliveira mögött az időmérő edzésen. Nem gondolnám, hogy ez rossz teljesítmény lenne, de nem az én szavam dönt, hanem a csapaté. Ha ők úgy döntenek, hogy nincs rám szükségük, akkor elgondolkozom azon, hogy a Superbike-világbajnokságban folytatom majd.”

 

Felnéz Rossira és nem akarja otthagyni a Hondát Márquez

0

Marc Márquez karrierjének kulcsfiguráiról, valamint a küzdelmesebb jelenről beszélgetett a DAZN interjújában. Rossi, Pedrosa és a Honda is szóba került.

Azok után, hogy évekig bármihez nyúlt, az arannyá változott, Marc Márquez egy ideje jóval többet küzd a körülményekkel maga körül. 2020-ban tulajdonképpen a teljes szezont ki kellett hagynia, és tavaly, bár futamokat is nyert, kicsit el volt veszve a korábbi évekhez képest.

2022 sem alakul egyelőre a legfényesebben számára, ugyanis egyelőre még dobogóra sem állhatott. Legjobb eredménye egy negyedik hely, legutóbb, Le Mans-ban hatodikként intették le.

Tíz éve itt vagyok már. Ebből nyolc nagyszerű év volt és csak kettő küzdelmes. Ez az életem csapata” – tesz hűségesküt Márquez a Repsol felé az interjú elején. „Miért ne vonuljak innen vissza? Kellően motivált vagyok ahhoz, hogy visszatérjek a csúcsra. Ezt pedig nem máshol, itt akarom megtenni. Aztán ha ez három-négy év múlva sem valósul meg, azt fogom majd mondani, hogy valami hiányzik. Vagy a motor, vagy én, de valami hiányzik.

29 évével Márquez most már nem az újonc fiú, aki rögtön nyerni tudott, hanem a mezőny sztárja. Most már ő inspirál másokat, annak idején viszont neki is voltak ilyen versenyzők.

Két ember jelentette számomra a motorost a gyerekkoromban: Valentino Rossi és Dani Pedrosa. Dani posztere kinn is volt a falamon. Ráadásul hamar, gyerekként meg is ismerhettem. Egyszer, 2013-ban egy az egyben azt mondtam: tegyétek fel azt, ami Daninak is van. Valentino pedig az, aki a legjobban megmozgatott. Felnézek rá, nem is csak a címei miatt, hanem azért, ami ő a MotoGP-ben volt. Rengeteget tanított nekünk, akiknek felkerültünk.

Márqueznek nem derogált ott lenni Rossi búcsúztatóján sem. „Egyértelmű volt, egy dolog nem törli a másikat. Akármi is történt köztünk, attól még elvitathatatlan az, amit a motorsportért tett.

Sebestyén Peti megújultan érkezik Estorilba!

Három hét szünet után Portugáliába érkezik a Superbike-világbajnokság mezőnye. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével  versenyző Sebestyén Peti vállsérüléséből felépülve újult erővel várja a világbajnokság harmadik fordulóját.

A magyar pilótánál az első aragóniai hétvégén jelentkeztek először a vállproblémák, amik egyre jobban hátráltatták a versenyzésben. Bár Assenben az egykörös tempó bíztató volt, a versenytávot Peti nem tudta végig teljesíteni, vasárnap pedig már az orvosok sem engedték motorozni. Hollandiából visszatérve a csapat közreműködésével, Peti azonnal Olaszországba utazott, ahol Dr. Porcellini, az olaszok elsőszámú vállspecialistája instabilitást diagnosztizált a vállában. Az elmúlt hetekben fókuszált rehabilitáció zajlott, az indulás előtti vizsgálaton pedig jelentős javulást állapítottak meg.

„Hollandia után elég csalódott voltam, hiszen érezhető volt, hogy egy egészséges vállal, erős hétvégét futhattam volna. Igyekeztem minél gyorsabban átállítani az agyamat és a gyógyulásra koncentrálni. Nagyon szépen köszönöm a csapatnak a gyors közbenjárást, illetve a HUMDA-nak is, akik Magyarországon is segítettek, hogy minél komplexebb kezeléseken tudjak részt venni. Talmácsi Gáborral teszteltük kicsit a vállam az R3-ason, a csapatnál Ravennában pedig indulás előtt a 600-as edzőmotorommal is tudtunk egyet edzeni, így ki tudtam próbálni, hogy valóban sokkal jobban működik a vállam. Nagyon várom ezt a hétvégét, szeretem az estorili pályát, illetve nagy örömre szolgál, hogy Fekete Bálint mérnök is csatlakozik a csapathoz a hétvégére. Úgy gondolom itt az ideje, hogy összeálljanak a dolgok egy mindenki számára méltó eredményre!”mondta el a HUMDA pilótája.

A portugáliai fordulón pénteken kezdődnek a szabadedzések, az időeltolódás miatt, egész hétvégén a megszokottnál egy órával későbbi időpontban várható a program. A szombati időmérőt az Arena4-en, a versenyt az Eurosport 2-n, és a vasárnapi futamot az Arena4+-on lehet majd követni.

Hétvégi menetrend és közvetítések:

Péntek:

  1. Szabadedzés: 12:25 – 13:10
  2. Szabadedzés: 17:00 – 17:45      Streaming: worldsbk.com

Live Timing: worldsbk.com

Szombat:

Időmérő edzés: 11:25 – 11.45         ARENA 4 TV! ÉLŐ  

I. Futam 16:15     Eurosport 2  ÉLŐ

Vasárnap:

II. Futam 13:30     Arena4+

Gyönyörű győzelemmel tért vissza Szőke Márk a hétvégén

Egy év kihagyás és számos sérülés után Szőke Márk ismét magyar enduro versenyen indult, s bár a korona kicsit már kezdett lecsúszni a fejéről, megigazította, s újra fantasztikus eredményt nyújtott.

Miután a tavalyi évben sípcsonttörése után kényszerpihenőre tette magát, Márk kihagyta a magyar bajnokságot. Viszont hosszú lábadozás után elindult az Enduro GP-n, ahol három helyszínen is részt vett (Olaszország, Portugália, Franciaország). Maradék erejével még nekivágott itthon a Királyválasztónak, de sajnos a motor szűrője felmondta a szolgálatot verseny közben. Így az elsőről a harmadik helyre csúszott.

Az idei SuperEndurón szerzett sérülése még nem gyógyult meg, térde folyamatosan felvizesedik, a csontján lévő hajszálrepedések még nem hegedtek be. Mégis belevágott az idei kalandba nem kevés félelemmel, ami végig a fejében zajlott a verseny során.

Szőke Márk
Fotó: Gráf Orsolya

Már régóta a SuperEnduróra edzettem, teljesen átálltam arra az edzésmódra, s megdöbbenve értettem és éreztem meg azt, amit kölyökként felfogni sem tudtam” – kezd bele Szőke Márk. „Hogy ‘mi az a rutin?’ s hogy ‘a rutint egyáltalán hogyan lehet megszerezni?’ Azt hiszem valami furcsa elérhetetlen dolognak tartottam, misztikumnak, amikor kevesebb edzéssel magadhoz képest sokkal magasabb szintet érsz el. Aki régóta versenyzik biztosan megérti mire gondolok. Én most jutottam el idáig. Fejben persze tudtam mit kell tenni, sőt már jobban ment mint gyakorlatban, ezért nagyon tartottam attól, hogy átesek a ló túloldalára,
de szerencsére nem ez történt.

A hétvége mindkét napján egy-egy verseny zajlott, s keményen be is ütött a
nyári meleg. A pálya tempós, nehéz és veszélyes volt a sérültek miatt, de
Mackó hiba nélkül teljesítette, kategóriájában és abszolútban is fölényes győzelmet aratott. Gyenes Emanuel 1 perc 55 másodperccel ért be mögötte, Jager István 3 perc 7 másodperccel ért célba.

A térde persze estére felvizesedett és bedagadt.

Szőke Márk
Fotó: Gráf Orsolya

Második nap egyenletes, stabil tempóval teljesítette a távot, összeszedettnek tűnt és láthatólag vissza-vissza tért a régi ereje, magabiztos győzelmet aratott. Így tehát a 2 nap is abszolútban és kategóriájában újra győztesen gurult be a hibátlanul működő Sherco 300 SE Factory motorján. Gyenes Emanuel 2 perc 28 másodperccel ért be mögötte, Jager István pedig 3 perc 54 másodperccel ért aznap célba.

Abszolútban a két nap összetett eredménye alapján 59 másodperccel nyert. Pontszáma az első és második versenyen a maximum 25+25 lett.