Mindkét Suzuki pont nélkül tért haza a francia futamról. Mirnek különösen fájt a kiesés. Szerinte minden hibát elkövettek, amit csak lehet.
A jelenleg a világbajnoki pontversenyben a 9. helyet elfoglaló spanyol számára rendkívül fájdalmas az elmúlt időszak. Mióta a Suzuki bejelentette év végi kivonulását, természetes, hogy versenyzőik zaklatottabbak mentálisan.
„Jelenleg nincs szerencsénk, pedig szükségünk lenne rá”– kezdi Mir.
„Van pár nullázásunk sajnos, pedig tényleg a versenyzésre összpontosítok. A csapat jelenlegi helyzete azonban jelentősen rányomja a bélyegét a teljesítményemre. Függetlenül attól, hogy a tempónk tökéletes volt egészen a bukásig, rendkívül fájó időszak ez most számomra.”
„Ha a világbajnoki címért harcolsz, rendszeresen dobogós helyezéseket kell szállítanod. Egész évben erre összpontosítok, hogy ez sikerüljön. Biztos vagyok benne, hogy hamarosan fog is. Az jelentősen emelné az önbizalmam.”
„Az aerodinamika megnehezíti az előzést, mivel kevesebb levegőt érzel, van némi turbulencia, és a vákuum szinte ráhúz az előtted lévő versenyzőre. Jerezben ez nagyobb problémát jelentett, mint Le Mans-ban. A francia futamon közelebb tudtam kerülni a versenytársakhoz. Amennyi hibát csak elkövethettünk a szezon kezdete óta, azt el is követtük. Optimistának kell maradnunk és jó eredményeket hozni. Nem egyszerű most senki helyzete a csapatnál, nagyszerű szakemberek, de nem látszik rajtuk semmi.”
A kilencszeres világbajnok ex-motorversenyző mostanság a GT World Challange Europe sorozatban bontogatja szárnyait meglehetősen eredményesen.
Hétvégén került megrendezésre a harmadik GT futam Magny-Cours-ban, ahol Valentino Rossi az időmérő edzésen elszenvedett egy bukást. Csapattársával végül a 22. helyre kvalifikáltak, majd az első versenyen a 15., a másodikon pedig a 11. helyet szerezték meg.
„Az első verseny kimondottan nehéz volt. Sajnos elég hátulról indultunk, mivel elkövettem egy hibát az időmérőn, így nem volt lehetőségünk jobb rajtpozíciót elérni a 22.-nél. Maga a futam nem volt rossz, nagyon élveztem. Részese voltam néhány csatának, és előzéseket is tudtam bemutatni. A tempón körről körre javult. A második verseny már könnyebb volt. A célunk a Top10 elérése volt, de végül 11.-ek lettünk, aminek örülök. Nehéz volt vezetni az autót, megszenvedtem rendesen a hőséggel is, és némi időt veszítettem azzal, amikor az egyik Porsche-val harcoltam.”
Rossi csapattársa, Frederic Vervisch szerint a ’Doktor’ szépen fejlődik:
„Nagyon jó volt a tempónk, Vale rendkívüli fejlődést mutat, számos előzést hajtott végre. Az első futam tényleg komplikáltabb volt a rajthely miatt, illetve büntetést is kaptunk. A második versenyen egyszerűbb dolgunk volt. Örülök, hogy nem vesztettünk pozíciót, mert ezen a pályán nagyon nehéz előzni. Az a célunk, hogy Top5-ös helyezéseket érjünk el.”
2022 legkellemesebb meglepetése Aleix Espargaró és az Aprilia teljesítménye. A meglepetésfaktor mellett szóba került Márquez, a politika és sok más is.
Eddigi karrierje során maximum a dobogóra állhatott fel Aleix Espargaró, és azt sem túl gyakran. Az idei szezonig még ebből is csak három volt neki, futamot pedig egyáltalán nem nyert karrierje során. Ehhez képest 2022-ben egészen szürreális események történnek vele. Argentínában futamot nyert, a legutóbbi három futamon pedig kivétel nélkül a dobogóra állhatott. Ugyanez volt a helyzet a hétvégi Francia Nagydíjon is.
Aleix Espargaró most a Marcának adott mélyinterjút, ahol kiderült, hogy a sajátján kívül is nagy sportfogyasztó, valamint szóba került többek között az is, hogy katalánként mennyire markánsan (nem) foglal állást politikai kérdésekben.
Az esélytelenek nyugalma
Marca: Nagyon szeretsz más sportokat is nézni. Mivel tudod párhuzamba vonni a teljesítményedet? A „Súper Depor”-ral, ami spanyol bajnok lett? A Premier League-et megnyerő Leicester Cityvel? Vagy valami mással?
Aleix Espargaró: „Igen, a Leicester egy jó példa ennek a szemléltetésére. Vagy akár a Brawn GP, amely F1-es világbajnoki címet szerzett 2009-ben Jenson Buttonnel, abszolút váratlan módon. Ez viszont két olyan példa, amely az esélytelen győzelmével végződött. Nekünk egyelőre be kell fejeznünk a munkát, mert nem nyertünk még semmit.„
Fotó: FIM Pictures/Lukasz Swiderek
Marca: Mi kellhet ehhez?
Aleix Espargaró: „A kiegyensúlyozottság. Ami pedig ehhez kell, az még egy kis sebesség. Jelenleg ez a Yamahának megvan, így pedig minden pályán tud hozni egy erős átlagot. Az Apriliának ez egyelőre még hiányzik. Fabióra viszont olyan nyomás nehezedik, amivel nekünk viszont nem kell foglalkoznunk. Szóval ami nekünk kifizetődhet, az az egyenletes teljesítmény.„
Marca: Érdekes, csak Fabióról beszélsz…
Aleix Espargaró: „A többiek jelenleg se nem olyan gyorsak, se nem olyan kiegyensúlyozottak. Az egyik talán megvalósul néhány embernél, hogy vagy gyorsabbak, vagy kiegyensúlyozottabbak. De hogy mindkettő egyszerre… Martín és Pecco (Bagnaia) nagyon gyorsak, de nem kiegyensúlyozottak. A Suzuki meg konstans, de nem gyors. Szóval a kettő együtt jelenleg csak Fabiónál és nálam van meg. Jelenleg ő a legyőzendő rivális.„
Marca: Akkor is elégedetten vonultál volna vissza, ha egyetlen futamot sem nyersz, és soha esélyed sincs vb-címet szerezni?
AE: „Igen, és nem csak azért mondom ezt olyan magabiztosan, mert idén már nyertem futamot. A karrierem ezzel a szezonnal is csak statisztikai értelemben fog megváltozni, hogy végre nyertem egy futamot. Én viszont büszke vagyok mindarra, amit elértem. Saját magammal szemben nem lenne igazságos, ha most az eredmények alapján kezdenék megítélni mindent. Olyan karrierem volt, amely során rengeteget kellett dolgoznom és szenvednem. Szívesen büszkélkednék azzal, hogy van két-három világbajnoki címem és 14-15 futamgyőzelmem, persze. De ez nem mindenkinek adatik meg. Én gyerekkoromban csak annyit akartam, hogy motorozhassak. Ezt pedig elértem.„
Fotó: FIM Pictures/Lukasz Swiderek
Az őszinteség mindenek előtt
Marca: Mindig jellemző volt rád, hogy ami a szíveden, a szádon. Mit gondolsz, adott neked ez egy olyan karizmát, amivel mások nem rendelkeznek?
AE: „Érdekes kérdés… Sokan, mikor távoznak vagy visszavonulnak, megváltoznak. Elkezdenek teljesen máshogy megnyilvánulni. Ez számomra elfogadhatatlan. Vagy, amilyen vagy. Persze ez nem mindig fog mindenkinek tetszeni, de hűnek kell lenned önmagadhoz. Én a magam részéről büszke vagyok arra, amilyen vagyok. A stílusom az évek során sok problémát is okozott nekem. De ilyen vagyok. Nem fogok senkit átverni, meg fogom neki mondani, mi van. Azt hiszem, több ilyen ember kellene. Már a fiatal srácokat is olyan profizmusra nevelik, ami már unalmas. Mindannyian ugyanazt mondják: köszönöm a családomnak, köszönöm a csapatomnak… Az viszont fel sem merül: mit éreztél? Mit okozott ez benned? Az őszinteség jó dolog. Persze néha jó, ha az ember politikailag korrektebb. De túlságosan sztenderdizálunk mindent. Ez pedig nekem nem tetszik.„
Marca: Volt olyan, amikor azt mondtad magadnak, jobb lett volna csendben maradni?
AE: „Persze, rengeteg. Például a politikát illetően, amibe nem volt miért beleszólnom. A legnagyobb problémám a politikai témákban alkotott véleményemből volt. Nem azért, amit gondolok, hanem mert leginkább senki nem kérdezett erről. Ha megkérdeznek valamiről, arra mindig válaszolni fogok. Viszont az, hogy anélkül mondtam el a véleményem bizonyos politikai témákról, hogy bárki kérdezett volna, sehová nem vezetett. Rengetegszer tévedtem, de talán a politika volt a legvékonyabb jég.„
Marca: Na és mi a helyzet azzal, amikor a két Márquez került terítékre? Azt megbántad?
AE: „Nem a szó általános értelmében kritizáltam őket, már csak azért sem, mert mindkettejüket rettenetesen tisztelem, főleg Marcot. Amit kritizáltam, az két konkrét eset, azt pedig nem bántam meg. Az én szempontomból egyik esetben sem viselkedtek jól. Viszont pont Marc esetében túlzásba estem. Ezt kénytelen vagyok elismerni, mert én is csináltam többször olyat, mint ő. Az viszont, hogy pont ő csináljon ilyet, meglepett. Azt viszont szögezzük le, hogy mérföldekre vagyok tőle. Azt hiszem, soha nem hiányzott tőlem a tisztelet felé. Most, hideg fejjel visszagondolva, túlzásba estem Marckal kapcsolatban egy olyan dologban, ami velem is rengetegszer előfordult.„
Fotó: MotoGP Media
Vezérszerep az Apriliánál
Marca: Tavaly te ajánlottad be Maverick Viñalest az Apriliához. Idén rengeteg furcsa dolog történik. Kivonul a Suzuki, a testvéred, Pol pedig távozhat a Repsoltól. Őt is beajánlanád a csapathoz, vagy idáig azért nem mennél el?
AE: „Azt akarom, hogy az Aprilia velem és Maverickkel fejlődjön és lépjen előre. Ebben a világban rengeteget tud jelenteni a folytonosság. Én vagyok erre a legjobb példa. Az elmúlt években egy világot építettünk fel. De visszatérve a kérdésre, persze, ajánlanám őt. De a legjobb az lenne, ha a Hondánál folytathatná.„
Marca: Arra gondolunk, odamennél-e az Aprilia vezetőségéhez, hogy igazolják le Polt. Ahogy azt tetted Maverickkel.
AE: „Ami Maverick esetében vezérelt, az az, hogy tudtam, mennyire tehetséges. Emellett pedig nagyszerű ember is. És amikor ez a kettő összejön, az mindenkinek nagyon jó. A testvérem szintén óriási tehetség, egy irigylésre méltó eredménysorral. Emellett pedig szintén egy kiváló ember. Persze, ajánlanám őt is, de a két esetben nincs túl sok párhuzam.„
Fotó: MotoGP Media
A visszavonulás után – két kerék, de nem úgy?
Marca: Nemrég azt mondtad, egy utolsó, kétéves szerződést még szeretnél az Apriliával, majd szívesen lennél profi bringás. Honnan ez a szenvedély?
AE: „Eleve nagyon későn ismerkedtem meg ezzel a sportággal, és meg sem tudom valószínűleg magyarázni, mi fogott meg benne. De a nap 24 órájában tudok ezzel foglalkozni. Edzésként, nézve, hallgatva… Lenyűgöz. Másrészt pedig úgy működök, hogy célokat tűzök ki magam elé. Amikor minden tökéletesnek tűnhet, mint idén, akkor is. Keresek egy új célt, nem tudok, mondjuk az Ironman-indulást. Így működöm. Így motiválom magam. Nagyon szívesen kipróbálnám magam bringásként.„
Marca: Itt viszont karriert építettél gyerekkorodtól fogva, idén pedig már dobogókat szerzel, futamot is nyertél. Mit érhetnél el a kerékpározás világában, túl a harmincon?”
AE: „Nyilván nagyon nehéz dolgom lenne. Tudom, milyen szinten vannak a profi kerékpárosok. Viszont az, hogy megmutassam magamnak, hogy képes vagyok erre, egy elég nagy cél. Persze tisztában vagyok a korlátaimmal. Akik ott vannak, tizenöt éve ezt csinálják, pont mint én a saját sportágamban. Huszonhat évesen kezdtem el bringázni. Álmokat és célokat mindig lehet találni.„
Amióta Európába értek, egyre jobban kidomborodnak a Honda hátrányai, és problémái. Noha Marc Marquez révén azért fontos pontokat szereztek Jerezben és Le Mans-ban, de a nyolcszoros világbajnok mindkét alkalommal legjobb Hondásként is 10 másodpercen kívül végzett a futamgyőzteshez képest. És bár Spanyolországban ezzel együtt is a dobogós helyekért harcolt, összességében továbbra is a legjobb eredménye egy negyedik hely 2022-ben. Franciaországban úgy lett hatodik, hogy hárman is kiestek előle. Érthető módon Alberto Puig sem lehetett elégedett ezután a futam után.
„Ez egyértelműen nem az az eredmény, amire számítottunk, vagy ami a célunk lenne. Persze mindig a maximumra törekszünk, de az a helyzet, hogy vannak gondjaink. Továbbra is keressük, hogy tudjuk a bennünk lévő potenciált elérni. A mostani hétvége Le Mans-ban megint nem volt könnyű. Eredmények szempontjából nem azt értük el, amire számítottunk, de azért a verseny nem volt egy teljes katasztrófa. De át kell látnunk az egész helyzetet, hiszen ez nem a valódi képességünket mutatta, és egyértelműen nem Marc valódi pozícióját.”
Forrás: Repsol Honda
A világbajnoki pontversenyben Marquez a 10. helyet foglalja el 48 pontos lemaradással Quartararo mögött a szezon harmadánál. Igaz, ebben benne van a két kihagyott versenye is, de a szezonnyitón látott jó kezdést, illetve az austini felzárkózást leszámítva kevés jelét láttuk idén annak, hogy versenyképesek lehetnek a Hondások. Az egyetlen dobogót Pol Espargaro szerezte még a katari harmadik helyével, azóta csak távolodnak az élmezőnytől.
„Tudjuk, hol kell fejlődnünk. Több időre van szükségünk tesztelni, amiről azt gondoljunk, hogy segít megoldani a problémákat. Most tovább kell folytatni a munkát, és várni, hogy ezek a megoldások megérkezzenek Európába lehetőleg minél hamarabb. Szerintem az egyetlen pozitív oldala ennek, hogy nem vagyunk boldogok. Ez azért jó, mert versenykörülmények között, amikor nem úgy mennek a dolgok, ahogy vártuk, akkor nagyon könnyű elveszíteni a motivációt. De mi nem ilyenek vagyunk, vissza fogunk támadni, fejlődni fogunk és elérjük a célul kitűzött eredményeket.”
Mindössze 2 ponttal gazdagodott a spanyol a francia hétvégén, miután egy kanyarlevágásért hosszú körös büntetésre ítélték.
„A rajtom jó volt, és az első kör sem sikerült rosszul” – kezdi Alex Márquez.
„Nagyon erős bolyban haladtam, de elkövettem egy hibát a nyolcas kanyarban. levágtam a sikánt, mert el akartam kerülni egy esetleges ütközést Marinivel. Ezáltal két pozíciót is veszítettem, ennek ellenére a versenyigazgatóság hosszú körös büntetést szabott ki számomra. Nem érzem jogosnak a dolgot.”
„Ha csak egy tizeddel lassabban haladtam volna a kanyarlevágáskor, nem büntettek volna meg, de egy ilyen helyzetben nagyon nehéz kontroll alatt tartani a motort. Túl későn tértem vissza fejben, hiába futottam 1.32-es köröket, addigra már nem volt esélyem. Továbbra is van problémánk az első gumival, főleg a kanyarokban. Azt pedig rettentő nehéz elfogadni, hogy ennyien vannak előtted.”
Jonathan Rea az Assen utáni négyhetes szünetet többek között arra használta fel, hogy ellátogasson a Számára hazai rendezésű North West 200 utcai versenyre is. A Kawasaki sztárja most a hétvégén Estorilban megrendezésre kerülő Superbike-világbajnoki fordulóra koncentrál.
Jonathan Rea szeretné visszaszerezni a Superbike-világbajnoki címet, amitől Toprak Razgatlioglu fosztotta meg 2021-ben.
Idén Rea három győzelmet és két második helyet szerzett, és két versenyhétvége után a második helyen áll Álvaro Bautista mögött. Az utolsó asseni futam nem ért túl szerencsésen véget az északír számára, hiszen török ellenfelével ütközött, aminek következményeként mindketten kiestek a versenyből.
A 35 éves versenyző már nagyon várja a soron következő estorili hétvégét, elmondta, hogy jó volt egy kis szünet, de már nagyon vágyott a Kawasakijára.
„Bár jó volt a szünet, egy hétnyi pályától való távolmaradás után vissza akartam kapni a Kawasakimat. Amikor jó az érzés a motorral, akkor jobb folytatni”– ismerte el Rea. „Másrészt az is jó, hogy egy kis időt otthon tölthetek, edzéssel és azzal, hogy meglátogathatom az North West 200-at. Nagyon jó, hogy egy ilyen nagy esemény Észak-Írországban van. A szurkolók támogatása hihetetlen, még egy utcai versenyen is.”
Az utcai versenyzésnek nagy hagyománya van Nagy-Britanniában. Rea édesapja, Johnny 1989-ben nyert a Man-szigeten a junior TT kategóriában. Nagyapja, John nagyapja Joey Dunlop szponzora volt. Jonathan Rea Facebook oldalán közzétette, hogy kigurulna motorjával egy közös motorozásra néhány helyi társával, de biztonsági okok miatt ezt a tervét végül parkolópályára tették.
„Most már izgatottan várom Estorilt. A pálya elég király, nagyszerű vonalvezetéssel. 2020-ban ott nyertem a hatodik világbajnoki címemet, de akkor nem sikerült jól a hétvége. A 2021-es évben sokkal jobb eredményeket értünk el, és versenyképesek voltunk. Akkor jöttünk rá, hogyan lehet optimálisan kihasználni a ZX-10RR erősségeit”– emlékezett vissza Rea. „Idén ismét javult a motorunk. A szezon első futamain nagyon erősnek és rendkívül egyenletesnek éreztem magam. Estorilban létfontosságú lesz, hogy lendületben maradjunk. Az asseni kudarcot leszámítva mindig a dobogón voltunk, és mindig az első két helyezett között.”
A Yamaha csapatfőnöke, Paul Denning meg van győződve arról, hogy a 2021-es Superbike világbajnok Toprak Razgatlıoğlu egy évszázados tehetség.
Nem is lehet kérdéses, hogy a török hatalmas tehetség, hiszen a 6 szezonon keresztül egyeduralkodó Jonathan Rea-nek olyannyira komoly kihívója lett a 2021-es szezonban, hogy meg is szakította az észak-ír versenyző évekig tartó sikersorozatát. Toprak Razgatlıoğlu 13 győzelemmel és 29 dobogós helyezéssel nyerte a világbajnokság tavalyi évadát.
A Yamaha versenyzőjét azóta egy lehetséges MotoGP szerepléssel is hírbe hozták. Azonban a Supersport világbajnok Kenan Sofuoğlu védence még két évre írt alá a Superbike világbajnokságra. Tette ezt azért, mert a Yamahának nincs szabad helye a gyári csapatban.
A Pata Yamaha csapatfőnöke, Paul Denning egyértelművé tette, hogy megérdemli a helyet a királykategóriában.
„Tehetségesebb, mint bármelyik pilóta, akivel valaha dolgoztam, és tehetségesebb, mint bármelyik pilóta, akit valaha láttam” – mondta el a török versenyzőről, akit olyan kivételes tehetségnek tart, mint Casey Stoner vagy Marc Marquez. „Toprakot egy szintre tenném velük. Azokat a dolgokat, amiket a motoron tud, még sosem láttuk: hogyan használja az első féket, milyen dőlésszöget mutat be és a hátsó kerékkel a levegőben… az a ráérzés és a megértés, amivel rendelkezik, hihetetlen. Ez teszi őt természetessé. Olyan dolgokat tud az egyensúlyával, a testkontrolljával és az erejével, amire a legtöbb sportoló nem képes.”
Razgatlıoğlu azon kevés superbike pilóta egyike, aki a MotoGP paddockban a legnagyobb elismerésnek örvend. Egy MotoGP teszttel, a Yamaha szeretné meggyőzni a Superbike világbajnokot, hogy fontolja meg a helyet a szatellit csapatban.
Noha a világbajnoki címvédő Quartararo egyelőre nem magát, hanem Bastianinit tartja a legfőbb bajnokesélyesnek, kettejük között a pontversenyben ott van még Aleix Espargaro is. Az Aprilia tavaly év végéig mindössze egy dobogós helyezést szerzett a MotoGP-be való visszatérés óta. Idén viszont az első futamgyőzelem, és további három dobogó után már a koncesszióit is elveszítette – utolsóként a gyártók közül. Joggal merül fel a kérdés, hogy Aleix Espargaro és az Aprilia 2022-ben bajnokesélyesnek számíthat-e.
Futamgyőzelmekben egyelőre Bastianini az etalon, hiszen egyedül ő nyert egynél többet, de dobogós helyezésekben Aleix Espargaro az, aki kiemelkedik. A Le Mans-i már sorozatban harmadik dobogós helyezése volt, ahogy visszatértek Európába. Így a termasi győzelemmel együtt már összesen négynél tart, ami a legtöbb a mezőnyben. Az összetettben a lemaradása mindössze négy pont a listavezető Quartararo mögött. A versenyző és a csapat is élete formájában, hiszen soha korábban nem szereztek ennyi pontot az első hét futamon. És nemcsak egy pályán, hanem lényegében már minden körülmények között bizonyítottak idén. Szinte hihetetlen, de az eddig általában sereghajtó (vagy minimum utolsó erőnek számító) Aprilia Espargaro alatt egyelőre bajnokesélyesnek látszik.
Forrás: MotoGP Media
Biztos vagyok benne, hogy harcban lehetünk a bajnoki címért, de nem igazán gondolkodok rajta. Csak próbálom élvezni a pillanatot, Valenciáig minden egyes versenyen dobogóra állni, még több futamot nyerni, és egy nehéz pályafutás után jól érezni magam.
Az utóbbi években többször fordultak elő szürreális végeredmények, és óriási formaingadozások mindenkinél a királykategóriában. A bajnok 2020-ban, majd 2021-ben is az lett, akinél a legkevésbé fordult elő hanyatlás.
Ebben a kategóriában úgy látszik, hogy mindenki gyors, és ez igaz is. Múlt héten olvastam egy interjút Gigi Dall’Ignával, és érdekes volt, mert azt mondta, hogy ebben a bajnokságban mindenki gyors, de ismerni a motort a határon, minden egyes részletét a motornak, az jelenti a különbséget.”
Francesco Bagnaia megint nullázott egy adott versenyhétvégén. A gyári Ducati olasza tudja, ezek a legkevésbé sem férnek bele.
Hiába szerezte meg első futamgyőzelmét Jerezben Francesco Bagnaia, a legutóbbi Francia Nagydíjon történő kiesésével tulajdonképpen semmissé is tette azt. A túlságosan hullámzó teljesítménnyel (benne pedig immár két kieséssel) az olasz hátránya máris 46 pontra hízott Fabio Quartararóhoz képest.
„Tökéletes hétvége volt a balesetig” – sajnálkozik a kiesésekor második Bagnaia a crash.net kérdésére válaszolva. „Jól kezeltem a versenyt, gyors voltam. Kezelni tudtam magam mögött Jacket, és akkor sem volt baj, amikor már Enea (Bastianini) volt mögöttem. Aztán amikor Enea megelőzött engem, ugyanúgy jártam el, mint Márquez ellen Aragóniában. Próbáltam minél előbb visszakerülni elé, de a nyolcasban hibáztam. Próbáltam keményebben fékezni, de blokkolt az első egész nap, így elmentem egyenesen. Talán túl keményen fékeztem. Aztán arra gondoltam, nincs semmi nyomás, majd meglesz. Nem akartam őt hirtelen utolérni. Az volt a fejemben, hogy kiegyensúlyozott körökkel meglehet majd. Meg egyébként is, könnyű volt hibázni. Aztán mégis, amikor az utolsó előtti kanyarba érkeztem, én estem ki.„
Már most frissen is drágának tűnik a hiba. A szezon végén pedig pláne fájhat ez a végelszámolásnál. „Alapvetően jól éreztem magam a lágyakon, de mivel melegebb volt, arra gondoltam, megyek a közepessel. De nem gondolom, hogy ez lett volna a baj. Nem tudom (miért történt). Még lassabban is vettem a kanyart, hogy kicsit megpihenhessek. Szóval nem értem, emiatt pedig mérges is vagyok. Az egyetlen lényegi információ, hogy elvesztettem minimum 20, de lehet, hogy 25 pontot. Ilyen hibákkal pedig nem leszek bajnok. Itt az ideje még érettebbnek lennem.„
Marc Márquez úgy lett hatodik a Francia Nagydíj leintésekor, hogy tulajdonképpen még örülnie is kellett ennek. Erőből még ez sem biztos, hogy ment volna.
Minden egyes versenyen, amelyen Marc Márquez elindult, a negyedik és a hatodik hely között zárt valamelyik pozícióban. Voltak olyan futamok, amikor akár esélye is lehetett volna egy jobb eredményre. Le Mans és a Francia Nagydíj viszont nem ilyen volt. Márquez úgy lett hatodik, hogy inkább hátrafelé kellett figyelnie, előre pedig hiába szerett volna, nem volt különösebb értelme. Erőből ráadásul nem is ez a helyezés volt a realitás.
„A kiesések nélkül a mi pozíciónk a kilencedik volt” – szögezi le Márquez. „Viszont hárman kiestek, így összejött egy hatodik hely. Ennél több viszont nem ment, egyszerűen nem tudtam gyorsabb lenni. Amikor Zarco megelőzött, szándékosan szélesen vettem a kanyart, hogy ne veszítsek tempót. Megpróbáltam beállni mögé, de láttam, hogy gyorsabb nálam. Nem volt meg a sebességem. Így pedig csak be akartam érni és befejezni a versenyt.„
Márquez a Francia Nagydíj során bajlódott a jobb karjával is – pontosan azzal, ami már 2020-ban problémát okozott neki. Nem is érezte tökéletes állapotban magát. „Felkeltem, és nem éreztem jól magam. De versenynap volt, menni kellett. Küszködtem a warm-up során, elmentem rajtot gyakorolna, aztán éreztem egy furcsa remegést a karomban. Kicsit fájt, de semmi extra. A versenyen ez aztán rendben volt, olyan szinten, mint mondjuk Jerezben vagy Portimaóban.„
Márquez még ezzel is a legjobb hondásként zárta a Francia Nagydíjat. A spanyol jelenleg tizedik összetettben, 54 szerzett ponttal.