back to top
2024. november 22. 03:31
KezdőlapMotoGPMi következik a Marc Márquez-korszak után? – bemutatta idei festését a Repsol...

Mi következik a Marc Márquez-korszak után? – bemutatta idei festését a Repsol Honda

Nyolcadik csapatként a Repsol Honda is bemutatta idei festését. A japán istálló Marc Márquez nélkül vág neki a 2024-es szezonnak, amelyben a megkapott koncessziós jogok segítségével próbálhatnak majd felzárkózni az élmezőnyre.

A KTM bemutatója után pontosan egy nappal, magyar idő szerint kedden délelőtt a Repsol Honda leleplezte motorjainak idei festését, amely elég jelentősen megváltozott az elmúlt években megszokottakhoz képest. Az eddig domináló narancssárga helyét az alapszínek között a kék vette át, bár előbbi sem tűnt el teljesen. Emellett ki kell még emelni, hogy csökkent a főszponzor, a Repsol logójának mérete. A japán gyártó vezetői már korábban kijelentették, hogy minden sorozatban, amelyben indulnak, így a MotoGP-ben is, szeretnének visszatérni a cég saját gyökereihez, és ezért a vállalati színeket – a pirosat, a fehéret és a kéket – akarják hangsúlyozni.

A csapat körüli legnagyobb változást egyértelműen Marc Márquez távozása jelenti. A spanyol pilóta tizenegy szezon és hat együtt megszerzett MotoGP-bajnoki cím után hagyta el az istállót a Gresini (és a Ducati) kedvéért. Nehéz megjósolni, hogy Márquez eligazolása milyen hatással lesz a Hondára. Maga a versenyző úgy gondolja, hogy az alakulat akár még kifejezetten jól is járhat ezzel.

A hírek szerint többen is esélyesek voltak arra, hogy elfoglalhassák a Márquez távozásával megüresedő ülést, de a Honda végül Luca Marini mellett döntött. A VR46-tól elcsábított Marini így annak a Joan Mirnek a csapattársa lett, akinek a tavalyi volt az első szezonja az alakulatnál. A 2020-as MotoGP-bajnoknak nem sikerült túl jól ez az idény, az állandó pilóták közül csak a nála jóval több futamról hiányzó Pol Espargarót sikerült megelőznie a tabellán. Viszont talán nem olyan nagy elvetemültség azt állítani, hogy ez az eredmény inkább a nehezen vezethető motornak, mint magának Mirnek volt betudható.

Márquez távozásának egyik oka szintén pont a RC213V volt, amelynek teljesítménye egyben a Honda általános visszaesését is eredményezte. A korábbi sikercsapat az elmúlt években szezonról szezonra egyre gyengébben szerepelt, tavaly már csak az LCR-nél és a GasGasnál sikerült több pontot gyűjteniük. Egyébként az aszakaiak a gyártók összevetésében még ennél is rosszabbul, az utolsó helyen végeztek. Ez többek között annak volt köszönhető, hogy a pilótáik sok futamról hiányoztak a számtalan bukásuk során elszenvedett sérüléseik miatt.

Belefér a Hondának egy újabb katasztrofális év? – a gyári istálló csapatfőnöke válaszolt

A csapat mélyrepülése végül a tavalyi szezon végén meghozta az „eredményét”, hiszen a Yamahával együtt elég nagy kedvezményekhez jutottak a koncessziós jogok terén. Idén pedig ezek segítségével próbálhatnak majd felzárkózni az európai gyártókra.

Így használnák ki a Honda az engedményeket, amihez új pilótát akarnak szerződtetni

A valenciai teszten úgy tűnt, hogy már el is kezdték a visszakapaszkodást, forradalmi újításokkal álltak elő, és még Mir is pozitívan nyilatkozott a motorról. A sepangi shakedownon viszont kiderült, hogy talán mégsem lesz annyira gyors a fejlődésük. Ezen a gyakorláson pont a kedvezmények miatt vehettek részt a csapat állandó pilótái, akik mindketten azon a véleményen voltak, hogy még nem tartanak ott, ahol szeretnének.

Marini a Hondáról: amikor átszeled a célvonalat, rosszabb időt látsz, mint amire számítottál

A szintén Sepangban megrendezett első kollektív MotoGP-teszten aztán megint valamivel jobb arcát mutatta a Honda, hiszen Mir tizedikként zárta a harmadik, leggyorsabb napot (bár Marini tizenkilencedik helye már kevésbé volt reménykeltő). Ami talán még ennél is fontosabb, hogy a sprintszimulációk tekintetében a csapat mindkét versenyzője a legjobb tízben végzett.

A tavalyi idény második felében sokáig úgy tűnt, hogy Alberto Puig csapatfőnök kényszerűségből távozhat az alakulattól, de végül az ő elküldésére nem került sor. Viszont az idei szezont így is két korábban fontos szerepet betöltő szakember nélkül kezdi majd meg az istálló, hiszen Puigdzsal ellentétben Kokubu Sinicsi nem úszta meg a kirúgást, Javier Ortiz pedig követte Márquezt a Gresinihez.

A kisöccsének tekinti Marc Márquezt az egyetlen ember, aki vele tarthatott a Hondától a Ducatihoz

A Honda gyári csapatának 1995 óta a Repsol a névadó szponzora. A két szervezet együttműködése számtalan sikerekben gazdag szezont eredményezett, de ennek ellenére úgy tűnik, hogy ma már nem felhőtlen közöttük a kapcsolat. A két fél a motor festése és a támogatás összegének csökkentése miatt is egymásnak feszült az elmúlt időszakban.

A sepangi teszten kiderült, hogy valóban csökken a Repsol szerepe a Honda MotoGP-csapatánál?