back to top
2025. augusztus 26. 19:25
Kezdőlap Blog Oldal 443

A gyári csapatba kevés volt, ám mégis a Ducatinál folytatja Rinaldi 2024-ben

0

Július közepén Michael Rinaldi megtudta, hogy az idei szezon után elveszíti a helyét a Ducati gyári csapatában, és új munkaadó után kell néznie a 2024-es Superbike-világbajnokságra. Mostanra a döntés megszületett.

Michael Rinaldi három évig versenyzett a Ducati gyári csapatában, az Aruba.it-ben, és ez idő alatt négy győzelmet és 20 dobogós helyezést szerzett. A 27 éves versenyző az egyetlen a három éllovas mellett, aki 2022 óta futamot nyert, de a Ducati számára ez kevés. Rinaldi mindig is küzdött a nyomással, és eredményei néha elmaradtak kétségtelen tehetségétől. Éppen ezért a Supersport-világbajnok Nicolo Bulega jövőre lehetőséget kap Álvaro Bautista mellett.

Az olasz sokáig reménykedett abban, hogy a Honda gyári csapatában kap helyet, de marad az Iker Lecuona és Xavi Vierge felállás. A Yamahától kapott volna gyári szerződést, és ott jó kilátásai lettek volna, de a Team GMT94-ben kapott volna helyet.

Korábbi Moto2-es versenyző lesz Bautista csapattársa a Ducatinál

Rinaldi sportszakmai szempontból legígéretesebb lehetőséget választotta: marad a Ducatinál.

Az utolsó még szabad hely a Motocorsa csapatnál volt. Lorenzo Mauri tulajdonos Portugáliában jelentette be, hogy két versenyzővel szeretne szerepelni a november elején Jerezben megrendezésre kerülő első téli teszten, a SPEEDWEEK.com megtudta, hogy Philipp Öttlről és Loris Bazról van szó.

Most meglepő módon fordult a kocka, és Mauri megegyezett Rinaldival, akivel a csapatfőnök olyan versenyzőt kap, akinek a legjobb kapcsolatai vannak a bolognai gyárral és a gyári csapattal is. Az ötszörös futamgyőztes pedig továbbra is a mezőny leggyorsabb motorján ülhet, amelyet öt év után is jól ismer. Bassani a csapatnál töltött három éve alatt hatszor állhatott fel a dobogóra, privát versenyzőként pedig elképesztő 41 alkalommal végzett az első hatban.

Rinaldinak egyértelmű elképzelései vannak 2024-re: „Tudjuk, milyen erős a Ducati csomag, illetve azt is, hogy az elmúlt szezonokban a top 3: Johnny, Toprak és Álvaro jelentette a különbséget, mert őket nehéz legyőzni. Szeretnék csatlakozni a titánokhoz, és már alig várom, hogy jövőre méltó kihívójuk legyek.”

Binder elnézést kért az ütközésekért, Marininek előjött a korábbi problémája a bukás után

0

Brad Binder Luca Marinitől és Miguel Oliveirától, illetve a csapataiktól is bocsánatot kért az Indonéz Nagydíj után. Az olasz pilóta már nem annyira dühös, miután megbeszélték a történteket, ezzel együtt felvetett egy szabályváltoztatást, és elárulta, hogy ugyanaz a testrésze fáj, amelyet már korábban is megütött a szezon során.

Brad Binder valósággal tört-zúzott az Indonéz Nagydíjon. Míg a sprintfutamon ő volt Aleix Espargaró áldozata, addig a főversenyen változtak a szerepek, és ő tette tönkre mások versenyét. Ennek következtében kétszer is hosszú körös büntetést kapott, ám így is a hatodik helyen ért célba, és növelte előnyét a gyári Aprilia pilótájával szemben a tabella negyedik helyén.

Dráma Indonéziában: Martín óriásit hibázott, Bagnaia a 13. helyről indulva tarolt és ismét a tabella élén áll

Az első incidens Luca Marinivel történt, még a futam elején. A dél-afrikai versenyző a belső íven bement a VR46 pilótája mellé, ám túlságosan nagy volt a lendület, így meglökte őt. A 26 esztendős pilóta nem tudott a motoron maradni, így számára véget ért a futam. A verseny későbbi szakaszában aztán Oliveirának is nekiment, és bár ő nem esett el, rengeteg időt veszített, és csupán a tizenkettedik pozícióban ért célba.

„Ez egy nehéz hétvége volt számunkra – kezdte Binder. – A friss gumikon gyorsak voltunk, de csak a mai futamon találtuk meg a megfelelő tempót, tegnap küszködtem az elején. Nem rajtoltam rosszul, minden rendben volt, próbáltam kitapasztalni a közepes gumit, amelyet péntek óta nem használtam. Sajnos a nyolcas kanyarban megremegtem: amikor meg akartam fogni az első féket, meghúztam az ujjaimmal. Pánikolni kezdtem, mert két srác jött kívülről. Ráléptem a hátsó fékemre, és megpróbáltam minden pilótát kikerülni. Nagyon sajnálom, hogy végül nekimentem Lucának, és tönkretettem a versenyét. Sajnálom a csapatát, hogy elrontottam azt, ami egy igazán jó nap lehetett volna számukra. Ezután túl keményen nyomtam, próbáltam átmenni a mezőnyön. Amikor megtörtént Miguellel az az incidens, kicsit forrófejű voltam. Az utolsó pillanatban vetődtem be, és őt is elértem. Mindkét hosszú körös büntetést megérdemeltem. Elnézést kérek mindkét pilótától és mindkét csapattól.”

Ami az RNF Aprilia versenyzőjével történt esetet illeti, Binder elmondta, úgy érezte, hogy fékezésnél előnyben van a többiekkel szemben. Azonban az első abroncsa ekkorra már túlmelegedett, így rosszul mérte fel a féktávot. Hozzátette, pont azért ment be belülre, hogy ne találja el ellenfelét, de végül nem sikerült elkerülnie az összeérést. A gyári KTM motorosa ezért és az első ütközésért is vállalta a felelősséget.

„Nem számít, mi történik, az ember felelős azért, hogy senkinek ne menjen neki a pályán, senki mást ne sodorjon veszélybe – fogalmazott, majd kitért a fékproblémáira. – Már a nap korábbi részében is volt erre példa, de a versenyen nem történt ilyen. Azt hittem, a srácok megoldották a problémámat. Nagyon szerencsés voltam, hogy még volt egy kis nyomás. Ha semmit nem ütöttem volna el, kit találok el? Mi lett volna? Sokkal nagyobb sebességgel történt volna. Sajnos az ilyen dolgok megeshetnek, nagyon sajnálom [Marinit és Oliveirát]. Soha senkinek nem áll szándékában, hogy ilyen kimenetelű [balesetet] okozzon másnak.”

Marini még visszaült a motorra, hogy letöltse az indiai sprintfutamon kapott hosszú körös büntetését, majd feladta a futamot. Eleinte érthető módon nagyon dühös volt Binderre, hiszen a kétszeres MotoGP-futamgyőztes kiütötte őt. A leintés után viszont a bukás okozója odament hozzá, hogy elnézését kérjen, áldozata pedig valamennyire megenyhült.

„Lehetetlen volt [elkerülnöm] – nyilatkozta. – Csak egy villanást láttam, és bumm. Ez történt. Brad eljött hozzám, hogy magyarázatot adjon nekem, így már kevésbé vagyok dühös. Azt mondta, hogy a kerékvetőn túl volt egy necces pillanata a motoron. Néha előfordul az ilyesmi. Ezen a hétvégén velem is előfordult, ismerem ezt a rossz érzést. Ez az én esetemben csak balszerencse, az ilyesmit nem tudom kezelni.”

Marini azt sem hagyta szó nélkül, hogy Binder kétszer is büntetést érő manővert hajtott végre. A VR46 versenyzője úgy véli, változtatni kellene a szabályokon, és a második kihágásnak szigorúbb megítélés alá kellene esnie, lényegében azért, mert az elkövető pilóta már „visszaeső”. Az egyszeres MotoGP-dobogós a labdarúgást hozta fel példaként.

„Ez egy furcsa eset, amely talán először fordult elő, nem tudom – jelentette ki. – A büntetés? Erről beszélhetünk. Talán a második büntetésnek kicsit keményebbnek kell lennie. Mint a futballban, sárga és piros lappal, vagy ilyesmi. Nagyobb biztonságot akarunk. Ez lesz az egyik napirendi pontja a Biztonsági Bizottság következő [ülésének], azt hiszem.”

Marini úgy vágott neki a hétvégének, hogy még nem épült fel teljesen az Indiában elszenvedett kulcscsonttöréséből. Szerencséjére arra nem sérült rá, ellenben egy korábbi problémája ismét előjött az esés után. „Fáj a hüvelykujjam, [mint] Le Mans-ban – utalt az Álex Márquezzel történt ütközésére. – Hasonló volt az incidens. Hátulról eltalálták a testemet, nem tudom, mi történt. Jobban érzem magam, mint Le Mans-ban, úgyhogy meglátjuk, hogy Phillip Islanden mi lesz. A kulcscsontom viszont jól van, ez a legfontosabb.”

Di Giannantonio úgy érzi, az egész világ ellene fordult

0

Az indonéziai főfutamon elért negyedik helyezése után Fabio Di Giannantoniót elöntötték az érzelmek. A Gresini Ducati versenyzője elárulta, milyen nehéz volt számára az elmúlt néhány hónap, és mit kíván a jövőre nézve.

A Gresini Ducati csapat bejelentette a MotoGP-szupersztár Marc Márquez szerződtetését. Ez egyúttal azt is jelentette, hogy Fabio Di Giannantonio két év után kénytelen elhagyni az istállót.

Az olasz a mandalikai 4. helyezéssel erőteljes választ adott erre a döntésre, eddigi legjobb eredményét elérve a királykategóriában. A parc fermében ezt követően „Diggia” nehezen tudta visszafogni az érzelmeit:

„Volt egy pillanat a világ előtt, mert az összes kamera rám szegeződött” ─ jellemezte a verseny utáni perceket.

Dráma Indonéziában: Martín óriásit hibázott, Bagnaia a 13. helyről indulva tarolt és ismét a tabella élén áll

A 25 éves versenyző ezután így magyarázta érzelmi kitörését: „Nagyon keményen dolgozom sok területen. Az elmúlt néhány hónap azonban nagyon nehéz volt számomra, mivel az egész világ ellenem fordult. Érzelmes ember vagyok, és még ha ez csak egy sport is, számomra ez az egész életem. Így amikor hirtelen mindenki rosszat mondott rólam és a munkámról, nehéz volt feldolgoznom.”

A római azonban nem adta fel, ehelyett inkább arra koncentrált, hogy bebizonyítsa, hogy a kritikusai tévednek: „Még azokban a sötét pillanatokban is erős voltam. Lezártam a közösségi médiát és lemondtam néhány interjút, hogy teljes mértékben a munkámra koncentrálhassak. A negyedik hely nem győzelem, és nem is dobogó, de ez egy jó eredmény, ami elégedettséggel tölt el, és azt mutatja, hogy a munkám meghozza a gyümölcsét.”

„Természetesen nagyon szomorú vagyok. Olyan sok mindenen mentünk keresztül együtt a Gresini csapattal, a Moto3-as időszaktól kezdve a Moto2-n át egészen Fausto Gresini haláláig. Együtt építettük fel a csapatot, és tudták, milyen nehéz volt számomra a tavalyi év. Ezért azt is tudták, hogy egyre jobb vagyok, csak időre és önbizalomra van szükségem. Ez üzlet, és ezt el kell fogadnom.”

A 2024-es lehetőségeiről „Diggia” így nyilatkozott: „Úgy gondolom, a bajnokság szempontjából szégyen elveszíteni egy olyan versenyzőt, aki jó munkát végez. Megmutatom, hogy megérdemlem a helyem ebben a mezőnyben. Csak ha már biztos vagyok benne, hogy jövőre már nem lesz helyem itt, akkor gondolok a további lehetőségekre.”

Egyre mélyebb gödörben a Repsol Honda, Márquez lazasága sem segített

0

A Repsol Honda csapat nulla ponttal távozott Indonéziából. Mind Marc Márquez, mind Joan Mir bukott a vasárnapi főfutamon.

Marc Márquez nem kevesebb, mint négy bukást szenvedett el Mandalikában mintegy 24 óra alatt, amivel megközelítette a Sachsenringen felállított rekordját (öt bukás). A világ legnagyobb motorgyártójának szenvedése a királykategóriában nem ér véget. Sőt, egyre rosszabb.

A Honda az ötödik, utolsó helyre esett vissza a konstruktőri világbajnokságban. A felső vezetésben csak tanácstalanság uralkodik, a cég továbbra is terv nélkül gazdálkodik, a kudarcot pedig gondosan adminisztrálják. Évente egyszer lecserélnek egy vezetőt, és amikor új alkatrészek jönnek, azok általában lassabbak, mint az előzőek.

Dráma Indonéziában: Martín óriásit hibázott, Bagnaia a 13. helyről indulva tarolt és ismét a tabella élén áll

Ezért is küldte vissza Marc Márquez a 2024-es futóművet a hétfői misanói teszt után egyenesen a műszaki múzeumba. Az LCR-nél pedig azzal a Kalex alvázzal versenyeznek, amelyet a spanyol június végén, Assenben vont ki a forgalomból.

„Ez a hétvége pénteken egész jól indult, de aztán napról napra romlott a helyzetünk. A mai versenyen elég nyugodt és laza voltam. Persze, folyamatosan veszítettem pozíciókat, de nem estem pánikba, csak próbáltam befejezni a versenyt.”

A nyolcadik kör után Marc Márquez a tizedik helyen állt Brad Binder mögött, amikor a 13-as kanyarban elment a motor eleje.

„Nehéz megérteni, hogy mi történt, de nem maradt más hátra, mint kipipálni a hétvégét, és továbblépni az Ausztrál GP-re” ─ nyilatkozta szűkszavúan Márquez.

A spanyol klasszis a második helyet szerezte meg Álex Rins mögött és Pecco Bagnaia előtt 2022-ben.

Martín a fájdalmas kiesés után: Eddig nem hibáztam, előbb-utóbb el kellett jönnie

0

Jorge Martín elárulta, mi okozta az Indonéz Nagydíjon történt drámai kiesését. A Pramac versenyzője úgy véli, statisztikai alapon előbb-utóbb el kellett jönnie a hibának.

Katasztrofálisan végződött az Indonéz Nagydíj Jorge Martín számára. A spanyol pilóta senkitől sem zavartatva esett ki az élről, miután a 13. körben elcsúszott a korábban is sokakkal kibabráló 11-es kanyarban. Mivel Francesco Bagnaia megnyerte a viadalt, ellenfele nem sokáig vezette a világbajnoki tabellát, jelenleg pedig 18 pontos hátrányban van a címvédőhöz képest.

Dráma Indonéziában: Martín óriásit hibázott, Bagnaia a 13. helyről indulva tarolt és ismét a tabella élén áll

Pedig Martín akár még növelhette is volna a sprintfutam után kialakult 7 egységnyi előnyét. A rajt álomszerűen alakult számára: a hatodik helyről valósággal kilőtt, és az első kanyarba már ő fordult be elsőként. Ezután pedig folyamatosan növelte a különbséget a második helyen motorozó Maverick Viñalesszel szemben, és a baleset előtt már körülbelül 3 másodperc volt a differencia kettőjük között.

„Tökéletes volt – utalt a futamnak a balesete előtti szakaszára Martín. – Remekül rajtoltam, majd megpróbáltam kicsit növelni a különbséget. Aztán amikor megláttam a 2,8 másodpercet, nagyon meglepődtem, és azt mondtam [magamban], hogy »rendben, talán itt az ideje megnyugodni«. A tízes kanyarban kicsit szélesre mentem, úgy tűnt, hogy kissé koszos volt [ott a pálya]. Szóval amikor bementem a tizenegyesbe, elvesztettem a [motor] elejét. Ugyanaz történt, mint az előző körben. Ilyesmi azonban megesik.”

Martínnak ez volt a harmadik nullázása főfutamon, korábban csupán a szezon első két versenyén, a Portugál és az Amerikai Nagydíjon esett ki. Azóta viszont stabilan hozta a pontokat, a mandalikai hétvégét megelőző négy főfutamon pedig egyaránt dobogóra állt, és kettőt meg is nyert. A 25 éves pilóta szerint idő kérdése volt, hogy komoly hibát kövessen el.

„Nagyszerűen éreztem magam, ekkor már nem fékeztem olyan keményen, próbáltam az íven maradni – magyarázta. – Három másodperces [előnyöm] volt, már elvégeztem a kemény munkát, csak teljesíteni kellett volna a köröket a célba éréshez. Ez van. Nem könnyű fenntartani a koncentrációt, amikor az ember másodpercekkel vezet. Ezzel együtt, mondjuk úgy, hogy biztonságos üzemmódban mentem. Szóval örülök, hogy a tempóm megvan, és minden pályán gyors voltam. Már tizennégy futam telt el hiba nélkül. Csupán statisztikai alapon előbb-utóbb jönnie kellett, és végül jött is. Szóval magabiztos vagyok azzal kapcsolatban, hogy a hátralévő versenyeken a győzelemért küzdhetek.”

Ami a korábbi hibákat illeti, Martín megszólalása nem felel meg a valóságnak. Már Portimãóban is magától esett el, de ez még magyarázható azzal, hogy a futam elején Marc Márquez az ő motorját érintve szállt bele Miguel Oliveirába, aminek következtében megsérült a bokája. Austinban kiütötte Álex Márquezt, a silverstone-i sprintfutamon pedig rajtbalesetet okozott, majd Luca Marinivel ütközött, bár utóbbiért nem büntették.

Többekben is felmerült, hogy Martín és sok más versenyző bukásának a gumiválasztáshoz is köze volt. A spanyol motoros lágy első abronccsal versenyzett, ellentétben például a keményet használó Bagnaiával. Az érintett azonban leszögezte, hogy a kettő között nincs összefüggés. „Igen, biztosan – válaszolta arra a kérdésre, hogy utólag is a lágyat tenné-e fel. – Nagyon jól éreztem magam. A koszos tízes kanyar, az okozta a bukásomat.”

Bagnaia elmondta, mire gondolt Martín kiesése után, Quartararo bosszankodott

0

Óriási drámát hozott a MotoGP mezőnyének indonéz futama vasárnap. Jorge Martín az élről esett el, majd pont legnagyobb riválisa, Pecco Bagnaia volt az, aki behúzta a rekkenő hőségben rendezett futamot. 

Pecco Bagnaia ismét a világbajnoki tabella élén. A gyári Ducati versenyzője a 13. helyről kezdte meg az indonéz főfutamot, és a tegnapi eredményeket elnézve kevesen gondolták, hogy ilyen zseniális teljesítményt produkál majd. Az olasz egyértelműen kijelentette, hogy járt neki és a csapatának ez a siker:

„Szerintem megérdemeltük. Az első két kört nagyon megnyomtam, majd láttam, hogy Jorge és Maverick elhúz a mezőnytől, onnantól kezdve tudtam, hogy csak magamra számíthatok. Mindent megpróbáltam. Mikor észrevettem, hogy Martín elesett, nem aggódtam, mert tudtam, hogy a gumim ki fog tartani a verseny végéig, és ez így is történt. Szeretném megköszönni a csapatomnak, csodás menyasszonyomnak és a családomnak.”

Dráma Indonéziában: Martín óriásit hibázott, Bagnaia a 13. helyről indulva tarolt és ismét a tabella élén áll

A második helyet Maverick Viñales szerezte meg, aki a tegnapi sprintfutamon a negyedik helyen zárt. Mindent beleadott ugyan, de végül nem sikerült utolérnie Bagnaiát.

„Nagyon jól motoroztam. A tegnapi hibámból tanulva próbáltam jobban menedzselni a gumikat, húztam a gázt folyamatosan, de Pecco gyorsabb volt nálam. Ő jobban tudta tartalékolni a hátsó abroncsot, mint én. Köszönöm mindenkinek, a csapatnak, nagyszerű munkát végeztünk a csodálatos indonéz közönség előtt.”

Fabio Quartararo a harmadik helyével azonban közel sem volt olyan elégedett, mint gondolnánk. A francia versenyző így panaszkodott:

„Nagyon frusztrált vagyok, mert tudom, hogy többre lettem volna képes. Három másodperces hátrányt dolgoztam le, és dühít, hogy nem volt a végén annyi a motorban, hogy az előttem lévőkkel is felvegyem a versenyt. Ettől függetlenül örülök annak, hogy dobogóra álltunk, és várom a következő futamot Ausztráliában.”

Dráma Indonéziában: Martín óriásit hibázott, Bagnaia a 13. helyről indulva tarolt és ismét a tabella élén áll

0

A magabiztos kezdés után Jorge Martín végül a kavicságyban fejezte be azt az indonéz futamot, melyet legnagyobb riválisa, Pecco Bagnaia nyert meg. A Yamaha becsületét Fabio Quartararo mentette meg.

A tegnapi sprintverseny végeredménye alapján Jorge Martín átvette a vezetést a világbajnoki tabellán Pecco Bagnaiától. Az olasz pilóta mindössze a 13. helyről várhatta a mai főfutam rajtját is. A mezőny minden tagjánál megfigyelhető volt, hogy egyik pilóta sem választotta hátra a kemény keverékű abroncsot, de meglehetősen megoszlottak a gumiválasztások.

Jorge Martín a hatodik helyről szenzációs rajtot vett és azonnal az élre tört. Luca Marini és Enea Bastianini egy-egy hosszú körös büntetéssel érkeztek erre a futamra, melyeket korábbi versenyen szabtak ki rájuk. Az élen haladó kettős, Martín és Maverick Viñales szépen ellógott az üldözőktől, mögöttük kis lemaradásban érkezett Brad Binder és Marini, akik összeértek, melynek következtében az olasz kicsúszott.

Fabio Quartararót gyorsan bedarálták az üldözők, először Pecco Bagnaia, Aleix Espargaró, majd Binder is megelőzte. A dél-afrikait azonban megbüntették felelőtlen motorozás miatt, így le kellett töltenie egy hosszú közös büntetést a Marinivel történt incidens miatt. Martín előnye az élen már másfél másodpercre duzzadt Viñalesszel szemben.

Marini bukását követően visszaállt, letöltötte a hosszú körös büntetését, majd visszatért a bokszba. A pálya hőmérséklete mindeközben 70 fokra emelkedett, ami jelentősen megnehezítette a körülményeket.

19 körrel a leintés előtt Marc Márquez a négyes szektorban kavicságyba csúsztatta a Hondát. A spanyol klasszis így nulla ponttal zárta az indonéz hétvégét. Teljes volt a döbbenet és a csalódottság a Honda-bokszban.

Binder tovább folytatta „ámokfutását”, ezúttal Miguel Oliveira volt a szenvedő alany, aki kiszaladt a kavicságyba egy a dél-afrikai versenytársával történt ütközés után.

15 körrel a vége előtt a Repsol Honda végérvényesem lehúzhatta a rolót, hiszen Joan Mir is eldobta a motort, de az igazi dráma még csak most következett. Jorge Martín az élen hibázott óriásit a 11-es kanyarban három másodperces előnyben.

Brad Binder újabb hosszú körös büntetést zsebelt be az Oliveirával történt ütközés okán. Az első helyet Viñales örökölte meg, Bagnaia bő egy másodperces hátrányban követte őt, a harmadik helyen pedig Quartararo érkezett. A Pramac Ducati eközben a Repsol Honda sorsára jutott, Zarco is a kavicságyba fektette a motort.

Bagnaia fokozatosan dolgozta le a hátrányát Viñalesszel szemben, a 11. körre fordulva már csak fél másodperc volt a lemaradása a spanyol mögött. Ám, aki igazán jó köröket motorozott, az a harmadik helyen érkező Fabio Quartararo volt, aki gyorsabb szektorokat futott, mint az előtte haladó kettős.

7 és fél körrel a vége előtt Bagnaia a 13. helyről rajtolva átvette a vezetést. Viñales azonnal próbált visszatámadni, de kísérlete nem sikerült. Az élen haladó páros csatájának köszönhetően Quartararo hátránya jelentősen csökkent. A francia abszolút megérkezett az előtte motorozó Aprilia-versenyzőre, míg Bagnaia előnye már közel egy másodperc volt.

Az utolsó körre fordulva Quartararo folyamatosan nyomás alatt tartotta Viñalest, Bagnaia megnyugtató előnyben vezetett. A negyedik szektorban a három versenyző azonban egy bollyá fejlődött, ám az olasz elsőségét nem veszélyeztették az üldözők. 18 pontos előnnyel távozik Indonéziából Pecco Bagnaia.

A futam végeredménye: 

Idén hetedszer verte tönkre a mezőnyt Pedro Acosta, Arbolino csak 6. lett

0

Pedro Acosta ismét nem bízta a véletlenre. Az Arón Canettel való kezdeti csatákat követően az élre állt, és át sem adta a pozíciót egészen a leintésig. Tony Arbolino óriásit rajtolt, de végül csak a hatodik helyen zárt.

Rendkívül érdekes első sort hozott a Moto2-es kvalifikáció szombaton: Arón Canet, Manuel González és Filip Salač alkotta. Pedro Acosta a második sor elejéről várta a rajtot, míg legnagyobb riválisa, Tony Arbolino mindössze a 10. rajtkockát szerezte meg.

Acostának remekül sikerült elkapnia a rajtot, az első kanyarba éllovasként fordult, ám Canet azonnal átvette tőle a pozíciót. Arbolino óriási tempóval kezdte meg a felzárkózást, már a negyedik helyen haladt. A második kör elején Acosta bedobta a motort Canet mellé, mögöttük González érkezett. A Pons csapat versenyzője azonban nem hagyta annyiban a dolgot, nem engedte elszökni Acostát, újra az élte állt.

A nagyszerű kvalifikációt teljesítő Salač Ai Ogurával ért össze, melynek következtében bukott, így számára véget ért az indonéz szereplés. Az élen eközben ismét csere történt a spanyol versenyzők között, Arbolino pedig feljött a harmadik helyre. Acosta körideje fél másodperccel jobb volt, mint az őt üldöző Caneté, így hat tizedes előnyre tett szert. Ogura eközben kapott egy hosszú körös büntetést, vélhetően a Salač-incidens miatt.

Acosta sorra futotta a gyorsabbnál gyorsabb köröket az élen, igyekezett minél jobban leszakítani magáról Canetet. Arbolino kissé kibillent a ritmusából, így ketten is elmentek mellette. A negyedik helyen haladó González választotta egyébként egyedüliként a kemény hátsó gumit.

Acosta előnye az élen már egy másodperc fölé emelkedett, Canet is fellélegezhetett a második helyen, hiszen légüres térben motorozott, tempója viszont folyamatosan esett vissza, így a mögötte érkező Fermín Aldeguer jelentősen csökkenteni tudta a különbséget kettejük között. 5 körrel a leintés előtt a fiatal pilóta két szektor alatt a felére csökkentette azt.

Arbolino azonban még nem lélegezhetett fel, hiszen Jake Dixon kezdte el ostromolni őt. Az olasz végül hibát követett el, érintette a rázókövet, megcsúszott, szerencsére meg tudta fogni a motort, de Dixon el tudott menni mellette.

Acosta elsőségét végül senki nem tudta veszélyeztetni, a fiatal spanyol idei hetedik futamgyőzelmét szerezte. Dixon az utolsó körben még Gonzálezt is lehajrázta, így a negyedik helyen szelte át a célvonalat.

A futam végeredménye:

 

Diogo Moreira első Moto3-as futamgyőzelmét szerezte, legnagyobb riválisa kétszer is büntetést kapott

0

Nem mindennapi izgalmakat tartogatott az indonéz forróságban megrendezett Moto3-as futam. A brazil, Diogo Moreira első futamgyőzelmét könyvelhette el, míg Daniel Holgado két hossz körös büntetést is kapott.

Jaume Masià számára nem is alakulhatott volna jobban az indonéz időmérő a Moto3-as kategóriában, hiszen a spanyol versenyző az első sor közepéről kezdhette meg a tikkasztó hőségben megrendezett futamot magyar idő szerint vasárnap kora reggel. A pálya hőmérséklete a rajt előtt 58 fok volt, ami egy valóban megterhelő versenyt vetített elő a mezőny tagjai számára.

A pole pozícióból induló Diogo Moreirának sikerült legjobban elkapnia a rajtot, Masià nagyon visszaesett, Ayumu Sasaki pedig a mezőny legvégén találta magát. Moreira egyáltalán nem lehetett nyugodt az élen, mivel mind Daniel Holgado, mint Colin Veijer megelőzte őt, Iván Ortolá pedig dupla hosszú körös büntetést kapott, mivel kiugrott a rajtnál.

Moreira a folyamatos előzések eredményeképp visszaesett az ötödik helyre. Sasaki a 20. helyen haladva több, mint egy tizeddel gyorsabb kört motorozott, mint az éllovas Holgado. A spanyol mögé honfitársa, Masià zárkózott fel, ám a Leopard versenyzőjének folyamatosan védekeznie kellett a mögötte érkező David Alonsóval szemben. Az egyetlen hölgy versenyző, Ana Carrasco óriási highside-ot produkált.

Masià 14 körrel a leintés előtt az élre állt, míg Sasaki folyamatosan zárkózott fel a 19. helyről. Lemaradása az élmenőhöz képest 6,3 másodperc volt. Az első bolyban folyamatos volt az átrendeződés, ismét Holgado haladt a vezető pozícióban.

Moreira vette át az üldöző szerepet Holgado mögött, majd Veijer és Masià érkezett. A brazil versenyző egy rendkívül látványos manőverrel, a zöld részről érkezve dobta be a motort Holgado elé, majd kettejük között oda-vissza előzések követték egymást. 7 körrel a vége előtt ismét Holgado vezette a futamot, az éllovas azonban kapott egy hosszú körös büntetést. Moreira eközben visszaesett a hetedik helyre.

A spanyol versenyző az első lehetőség alkalmával végre is hajtotta a büntetést, a 10. helyre sikerült visszaállnia. Masià örökölte meg a vezető pozíciót, de Alonso folyamatosan nyomás alatt tartotta a Leopard pilótáját.

Holgado több versenyzőt is maga mögé utasított egyszerre három körrel a verseny vége előtt, így feljött a hatodik helyre, abszolút nem vette vissza a lendületét, pár másodpercre még a vezető pozíciót is élvezhette ismét, ám újabb hosszú körös büntetést kapott.

Az utolsó kört Moreira kezdte meg az élen, Holgado azonban nem jött ki a büntetőívre, így a leintést követően időbüntetésre készülhetett. Folyamatos volt az átrendeződés az élmezőnyben, de Moreirától senki nem tudta elvenni a győzelmet.

A futam végeredménye: 

Viñales elárulta, miért zuhant vissza az élről a negyedik helyre a sprint végén

0

Maverick Viñales vezette az Indonéz Nagydíj sprintfutamának nagy részét, de mivel elfogyott a hátsó gumija, csupán a negyedik helyen végzett. A spanyol pilóta ugyanakkor hangsúlyozta, nem az abronccsal, hanem a motorjával volt a baj.

Maverick Viñales számára álomszerűen indult az Indonéz Nagydíj sprintversenye. A 28 éves motoros a második helyről indult, és bár az 1-es kanyarban még nem ő vezetett, a kijáratnál sikerült megelőznie Luca Marinit. Ezután el is lépett a többiektől, és egy ponton már 1 másodpercnél is nagyobb volt az előnye az olasz versenyző, majd Jorge Martín előtt, ám végül az első háromba sem fért be.

A 8. kör végére ugyanis a Pramac pilótája utolérte őt, majd nem sokkal később meg is előzte, majd Marinivel szemben is csak ideig-óráig tudott védekezni. Marco Bezzecchi ellen viszonylag sokáig bírta, de az utolsó körben alulmaradt, így a negyedik helyen ért célba. Viñales elárulta, mi okozta a jelentős tempóbeli visszaesést. „Hat körrel a vége előtt a hátsó gumi hirtelen elfogyott – nyilatkozta. – Semmit sem tehettem, nem volt esélyem visszatámadni.”

A gyári Aprilia versenyzőjének visszaesése már csak azért is furcsa, mert a mezőny többi tagjánál nem volt tapasztalható ez a jelenség. Ennek tudatában nem meglepő, hogy Viñales sietett leszögezni, hogy nem az abronccsal vagy abroncsokkal volt a baj, hanem a motorban kell keresni a baj okát. A kilencszeres MotoGP-futamgyőztes hozzátette, büszke a csapatára, de javítaniuk kell a teljesítményükön.

Sprintgyőzelmével Martín letaszította Bagnaiát a tabella éléről, Rossi versenyzői Lorenzót idézték

„Ennek semmi köze a gumihoz, hanem inkább a motorunkhoz [kapcsolódik] – hangsúlyozta. – Ki kell derítenünk, hogy mi történt, és még jobban fel kell készülnünk a holnapi napra. A futam elején fantasztikusan éreztem magam a motoron. Konzervatívan vezettem, mindkét kereket a pályán tartottam, és így is egy másodperces előnyt tudtam kiépíteni. Aztán hirtelen minden tapadást elvesztettem.”

Viñales a 2021-es szezonnyitó Katari Nagydíjon nyert utoljára, vagyis több mint két és fél év után nyerhetett volna, még ha csak sprintfutamról is van szó. A spanyol pilóta azonban nem bánkódik az elszalasztott lehetőség miatt. „Nincs okunk panaszra – jelentette ki. – Vezettük a versenyt, küzdöttünk, most továbblépünk, és a következő feladatra koncentrálunk. Ezért mondtam korábban, hogy büszke vagyok a csapatomra.”

Felmerül a kérdés, hogy ha a 13 körös futamot nem bírta ki a gumi megfelelő tempóban, akkor mire számíthat a 27 körös főversenyen. Viñales úgy véli, a keményebb keverék lehet a megoldás. „Hat körrel a vége előtt ment el a tapadás, tehát nagyon korán – fogalmazott. – Ilyesmi még soha nem történt a mostani hétvége előtt. A főfutamon ki akarom próbálni a közepes keveréket. Nyilvánvaló, hogy a lágy gumi nem bírta.”