back to top
2025. június 27. 12:46
Kezdőlap Blog Oldal 444

Több név is felmerült Álex Rins helyettesítésére Silverstone-ban

0

Egy dolog biztos: Álex Rinsnek hosszabb szünetet kell tartania, ezért az LCR Hondának szüksége van a Brit Nagydíjra egy helyettes pilótára. A választás miért ne eshetne épp Iker Lecuonára?

Álex Rins kihagyja a szezon második felének első futamát Silverstone-ban a Mugellóban elszenvedett lábsérülése miatt. Csapatfőnöke, Lucio Cecchinello a héten megerősítette ezt a SPEEDWEEK.com-nak.

Így kézenfekvő lenne egy újabb esély Stefan Bradlnek, aki június végén Assenben már képviselte az austini győztest. Valójában azonban egy másik lehetőség is felmerült: a Honda Iker Lecuonának szeretne még egy MotoGP-s lehetőséget adni, szintén egy esetleges visszatérés okán, mint állandó versenyző. A 24 éves valenciai pilóta az idei szezonban már helyettesítette Marc Márquezt és Joan Mirt a Repsol Honda csapatában Jerezben és Assenben.

Már most eldőlt, hogy a következő futamot is ki kell hagynia Álex Rinsnek

Lecuonának tulajdonképpen Suzukában indult volna augusztus első hétvégéjén, Takumi Takahashi és  Xavi Vierge mellett, mert Tetsuta Nagashima megsérült. Nagashima azonban most úgy tűnik, hogy időben felépül, és így Suzukában átveheti Lecuona helyét. Erről a motorsport.com spanyol kollégái számoltak be.

A SPEEDWEEK.com kérdésére Cecchinello megerősítette, hogy Lecuona neve is felmerült a Brit Nagydíjra vonatkozóan Rins helyettesítésére.

„Ez az egyik lehetőség, de még tisztáznom kell néhány dolgot Lecuona menedzserével” ─ tette hozzá az olasz.

Joan Mir egy olasz gyártó ajtaján kopogtat lehetőségért, de közel sem biztos, hogy megkapja azt

0

Joan Mir tárgyal a Ducatival arról, hogy csatlakozzon hozzájuk a 2024-es MotoGP-szezonra.

A Motosprint beszámolója szerint „több felállás is tárgyalás alatt van”, amelyek mindegyike azt jelentené, hogy elhagyja a Hondát. A Gresini Racing csapat az a hely, amelyre Joan Mir szemet vetett a Ducati felállásán belül. Várhatóan felszabadul egy hely, ha megválik az alakulat Fabio di Giannantoniótól, de a 2020-as világbajnok nem az egyetlen jelölt a hely betöltésére.

Menekülne a Hondától a szenvedő Mir? – menedzsere válaszolt

Tony Arbolino a Moto2-ből igazolna fel, és Johann Zarco is a pletykák szerint egy olyan átrendeződés része lehet, amelynek során Marco Bezzecchi talán a Pramachoz igazol.

„Nem biztos, hogy Mir lesz a befutó” ─ áll a jelentésben, azonban az érdeklődése egy újabb izgalmas lehetőséget ad a Ducati számára a 2024-es versenyzői felállásban.

Mir az első évének közepén jár a Repsol Honda versenyzőjeként, és a szerződés értelmében a következő szezonra is megtarthatják őt. Azonban a 2023-as idény elég szerencsétlenül alakul számára. A spanyol jelenleg kézsérülésből lábadozik, de várhatóan augusztus 6-án Silverstone-ra már visszatérhet.

Mostban dőlhet el, ki lesz Bautista csapattársa 2024-ben

0

Stefano Cecconi a Ducatival közösen a következő napokban dönt arról, hogy ki fog 2024-ben a gyári csapatban versenyezni Álvaro Bautista mellett. Michael Rinaldi helye közel sem biztos.

Michael Ruben Rinaldi 2021 óta versenyez a Ducati gyári csapatánál, és ez idő alatt 16 dobogós helyezést szerzett, köztük három győzelmet. Ezekben az években a világbajnokságon az ötödik és a negyedik helyen végzett, jelenleg pedig a hatodik.

A 27 éves versenyző tudja: ez nem lesz elég ahhoz, hogy 2024-re is megőrizze helyét a világbajnok Álvaro Bautista mellett.

„A helyzetem nehéz” ─ ismerte el Rinaldi.

„Egész pályafutásom alatt keményen dolgoztam, tavaly télen még a szokásosnál is többet. Nagyobb erőfeszítéseket teszek, mint valaha. Tudom, hogy jobb vagyok, de az eredmények nem jönnek, pedig elengedhetetlenek lennének ahhoz, hogy bizonyítsak. Valami mindig történik. Nincs más választásom, minthogy tovább küzdjek.”

Stefano Cecconi a Ducatival közösen szerette volna eldönteni, kivel gurul pályára 2024-ben, de Claudio Domenicali, Gigi Dall’Igna és Paolo Ciabatti az angliai „Goodwood Festival of Speed”-en voltak. A tervek véglegesítésére most kerül sor a következő, július utolsó hétvégéjén megrendezésre kerülő rendezvény előtt Mostban.

Nem Rinaldi sérült meg a legsúlyosabban a horrorisztikus többfős bukásban Doningtonban vasárnap

Az Aruba 2016 óta támogatja Rinaldit, de az elképzelések szerint átigazolna a Go Eleven Ducati csapathoz, amelynél 2020-ban már versenyzett.

A Ducati Corse vezérigazgatója, Gigi Dall’Igna egyelőre úgy látja, hogy a korábbi MotoGP-pilóta Andrea Iannone kerülne az említett csapathoz. A 33 éves versenyző jelenleg négyéves doppingeltiltását tölti, de a neve még mindig ismert. Hogy mennyire lenne gyors, azt senki sem tudja megjósolni. Rinaldi biztos befutó lenne a Go Eleven számára, míg Iannone szerződtetése kockázatos.

A jelenlegi versenyzővel, Philipp Öttllel is folytathatnák, de ha csak egy motor áll majd rendelkezésre, Öttl aligha fog érvényesülni Rinaldi vagy Iannone ellen. Az idei szezonban nyújtott teljesítménye nem volt elég meggyőző.

Acosta: A tabellán elfoglalt pozíció másodlagos

0

Pedro Acosta visszatekintett a 2023-as szezonjának első felére, és elmondta, mit talál most könnyebbnek a Moto2-es újonc idényéhez képest.

A 2021-es szenzációs Moto3-as világbajnoki győzelem után nagy elvárások nehezedtek Pedro Acosta vállára, amikor 2022-ben a Red Bull KTM Ajo csapatával feljutott a Moto2-es világbajnokságba.

Első szezonja a középső géposztályban azonban nem volt teljesen egyszerű. Néhány hiba, különösen a szezon elején, megnehezítette a spanyol számára a debütálást. Ennek ellenére három győzelmet és további két dobogós helyezést szerzett az idény során. Az összesítésben az ötödik helyen végzett, így a 2023-as bajnoki cím egyik legfőbb várományosának tartották. Acosta azonban eleinte visszafogottan nyilatkozott:

„A szezon kezdete előtt nem voltak nagy elvárásaim, de arra akartam koncentrálni, hogy minél kevesebb hibát kövessek el.”

A MotoGP-ben szerepel jövőre az egyik legnagyobb tehetség, Pedro Acosta

A 2023-as szezon első nyolc futamán a „mazarróni cápa” végül méltóvá vált a favorit szerepére. Minimalizálta a hibákat, mindössze egy Le Mans-i versenybaleset szerepel a szezon eddigi mérlegén. Másrészt négy győzelemmel és további három dobogós helyezéssel áll a tabella második helyén, nyolc ponttal lemaradva Tony Arbolino mögött.

„Minden téren fejlődtem a tavalyi évhez képest, tanultam a hibáimból, hogy a jövőben elkerüljem őket. Arra is koncentráltam, hogy erősebb legyek a szombati kvalifikáción. Ez megkönnyíti a helyzetemet a vasárnapi versenyen.”

Az, hogy jelenleg a tabellán Arbolino mögött áll, nem zavarja a spanyolt.

„A tabellán elfoglalt pozíció másodlagos. Az a fontos, hogy versenyképesek legyünk, és minden vasárnap a győzelemért vagy legalább a dobogós helyekért küzdhessünk. Ez nagyon magabiztossá tesz engem. Ugyan  szeretnék egy kicsit gyorsabb lenni vizes pályán, valamint a kvalifikáción is szeretnék robbanékonyabb lenni. Ezen a két szemponton fogunk dolgozni a következő versenyeken.”

Reagált a pletykákra Di Giannantonio, aki alatt az egyik legjobban inog az ülés

0

Fabio Di Giannantonio tisztában van a vele kapcsolatos pletykákkal, de ez csak arra sarkallja, hogy a következő futamokon jól szerepeljen. A Gresini versenyzője arról is beszélt, hogy a műtétjének lesz-e rossz hatása a teljesítményére.

Ha van valaki a MotoGP mezőnyében, akinek nagy veszélyben van az ülése, akkor az mindenképpen Fabio Di Giannantonio. Az olasz pilóta a második szezonját teljesíti a királykategóriában, de egyelőre közel sem hozza az elvárható teljesítményt. Tavaly ő végzett a leghátrébb a tabellán a Ducati versenyzői közül, most pedig minden bizonnyal csak azért nem ő az utolsó közülük, mert Enea Bastianini a szezonnyitón megsérült, és amellett, hogy négy hétvégét kihagyott, ez a visszatérése után is hatással volt rá.

A Gresini versenyzőjének meg vannak számlálva a napjai a MotoGP-ben

Ennek következtében felröppentek a pletykák, hogy a 24 éves pilóta év végén távozhat a Gresinitől és egyúttal az egész MotoGP-ből. Pótlására a legtöbben a Moto2 listavezetőjét, Tony Arbolinót, illetve a Yamahánál szintén nehéz helyzetben lévő Franco Morbidellit tartják a legesélyesebbnek, de Johann Zarco neve is felmerült. Di Giannantonio azonban ennek ellenére is motiváltan várja az idény második részét.

„Tényleg nagyon motivált vagyok, mert rendkívül szép fejlődésen mentünk keresztül idén – nyilatkozta az olasz Sky-nak. – Sok pletyka kering, többek között rólam is, de ez igazából motivál engem. A következő három-négy futamon nagyon jól akarok teljesíteni, hogy a jövő évre nézve jó pozícióba kerüljek. Minden versenyző számára, akinek szerződést kell hosszabbítania, fontos, hogy jól teljesítsen. Általában ez a helyzet. Motivált vagyok, főleg azért, mert nagyon nagy a potenciál. Most úgy tűnik, hogy a Ducati a legjobb motor a mezőnyben. Már csak néhány apró módosítás hiányzik, amit futamról futamra végzünk el. Azonban tényleg azt kell mondanom, hogy érzésem szerint felkészültünk Silverstone-ra.”

A Gresini motorosának helyzetét aligha könnyíti meg, hogy a nyári szünet elején egy műtétet is el kellett végezni rajta. Ezzel egyébként ő lett a tizenharmadik állandó versenyző, aki idén a motoron szerzett sérülése miatt kés alá feküdt. Di Giannantonio ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a Brit Nagydíjon ebből már semmit nem fog érezni.

„Volt egy kis alkarműtétem, amely nekünk, versenyzőknek már-már rutinszerű – jelentette ki, majd azt is elárulta, hogy mi a helyzet a rehabilitációjával. – A felépülés jól halad, fizioterápián vagyok, és jövő hétre már százszázalékos állapotban leszek. Szóval motiváltan fogunk megérkezni Silverstone-ba.”

Újabb MotoGP-versenyzőt kellett megműteni (kép)

Kérdés, hogy az augusztus 4-e és 6-a közötti futamhétvégén, illetve utána lesz-e még miért küzdenie, amit a MotoGP-ülését illeti. A gyártók és a csapatok ugyanis sokszor a nyári szünetben döntenek a következő évi felállásukról, és ha ez a Gresini esetében is így lesz, akkor a 34 ponttal a bajnokság tizenötödik helyén álló Di Giannantonio aligha van jó helyzetben.

Bautista nem bírta el a nyomást, amit Razgatlıoğlu helyezett rá Imolában?

0

A 2023-as Superbike-világbajnokság imolai találkozóján Álvaro Bautista hibát követett el. A Yamaha-tábor szerint ez nem történt volna meg, ha Toprak Razgatlıoğlu nem tartja nyomás alatt a spanyolt.

Álvaro Bautista eredményei a 2023-as Superbike-világbajnokságon nagyszerűen alakulnak. A Ducati versenyzőjének 17 győzelme van eddig. Mindössze két versenybaleset árnyékolja be a tökéletes képet: az első a lomboki Superpole-on történt, a második pedig a múlt hétvégén, a vasárnapi imolai főfutamon.

Toprak Razgatlıoğlu nyerte a sprintversenyt, jelentős nyomást helyezve ezzel Bautistára. Az ilyen napok emlékeztetik a Pata Yamaha csapatfőnökét, Paul Denninget arra, hogy a kivételes török versenyző mennyire fontos a Superbike-projekt számára, és mennyire fog hiányozni jövőre, amikor már a BMW színeiben fog versenyezni.

Razgatlıoğlut felhúzták, de így is legyőzte a bemelegítésen bukó Bautistát Imolában

„Ez volt a Yamaha első győzelme a Superpole-on Imolában, és egyben az egyik legizgalmasabb csata, amit valaha is vívott. Toprak folyamatos nyomása valószínűleg hozzájárult Álvaro délutáni hibájához.”

Denning ugyanakkor arra figyelmeztet, hogy a Ducati V4R közelmúltbeli fordulatszám-csökkentése nem elég az esélyegyenlőség megteremtéséhez.

„Toprak agresszívan motorozott, mint mindig az első futamban, sok körön át vezette a versenyt, és mindent beleadott, hogy megszerezze a győzelmet, de mint egy kihagyott lemez, ez megint nem volt elég. Ez az egész rendelkezés egy vicc! Bár Álvaro kétségtelenül első osztályúan motorozik, az erőviszonyok a végén egyértelműen nem stimmeltek ismét.”

Miután két Moto2-es csapat is megvált tőle, Lorenzo Dalla Porta úgy döntött, bajnokságot vált

2019-es Moto3-as világbajnok, Lorenzo Dalla Porta elhagyja a GP-paddockot, és a Supersport-világbajnokságban próbál szerencsét.

Kedden délben az Evan Bros Yamaha csapat bejelentette, hogy Andrea Mantovanival békés úton megegyeztek a szerződésbontásról. A július utolsó hétvégéjétől kezdve egy másik olasz pilótája lesz a Yamaha R6-osnak, aki nem más, mint Lorenzo Dalla Porta.

Dalla Porta 2019-ben négy győzelemmel és összesen 11 dobogós helyezéssel nyerte meg a Moto3-as világbajnokságot a Leopard Hondával, majd 2020-ban a Moto2-es géposztályba váltott az Italtrans Racing csapatához. Enea Bastianini csapattársa volt akkor, aki abban a szezonban világbajnok lett.

Mindössze öt futam után csapata szerződést bontott a korábbi Moto3-as világbajnokkal

A fiatal olasz azonban nehezen viselte a Kalexre való váltást, 2021-ben pedig vállproblémákkal is küzdött, amelynek végül műtét lett a vége. Az első három Moto2-es évében nem végzett a 27., 27. és 22. helynél előrébb az összesítésben. A 2023-as évre át kellett adni helyét az Italtransnál honfitársának, Dennis Foggiának, de a Pertamina Mandalika SAG-nál talált ülést, eredeti megállapodás szerint két évre.

A 26 éves olasz szerződését azonban május elején, mindössze öt futam után felbontották. Ezt követően az ex-Moto3-as világbajnok a Forward színeiben érkezett Mugellóba és a Sachsenringre beugróként. Az eredetileg tervezett harmadik, asseni nagydíj előtt azonban egy hónapon belül másodszor is menesztették Dalla Portát, aki ebben a szezonban még nem szerzett pontot.

Korábbi csapattársa mellett kapott lehetőséget Dalla Porta, akivel idő előtt szerződést bontottak

Végül a Supersport-világbajnokság hátralévő szezonjára megállapodott az Evan Bros csapattal.

„Boldog vagyok, hogy megkaptam ezt a lehetőséget, az Evan Bros az egyik legjobb csapat ebben a kategóriában” ─ mondta Dalla Porta.

„Mindent meg akarok tenni, hogy olyan eredményeket érjek el, amilyeneket a csapat és én is megérdemlek. A projekt jó, keményen kell dolgoznunk, hogy gyorsan fejlődjünk.”

Fabio Evangelista csapatfőnök így nyilatkozott: „Nagyon boldog vagyok, hogy Lorenzót a csapatunkban üdvözölhetem. Az első feladat az, hogy segítsünk neki alkalmazkodni a kategóriához és a gumikhoz, majd lépésről lépésre javulni, azzal a céllal, hogy nagyszerű eredményeket érjünk el. A csapat, mint mindig, most is készen áll arra, hogy keményen dolgozzon, hogy a szezon második felében főszereplő legyen.”

Lorenzo ijesztőnek tartja a MotoGP motorjait, félti a versenyzőket

0

Jorge Lorenzo elárulta, nézőként ugyan kedveli a sprintfutam formátumát, de megérti a versenyzők aggályait. Az ötszörös világbajnok szerint az aerodinamika miatt félelmetessé váltak a MotoGP motorjai, és úgy véli, ezen a téren muszáj megállni.

Elképesztően kemény az idei MotoGP-szezon abból a szempontból, hogy hány sérülést okozó baleset történt már. A mezőny még csak nyolc fordulón van túl, de az állandó versenyzők több mint felét, egészen pontosan tizenhárom pilótát kellett már megműteni a pályán szerzett sérülése miatt. Legutóbb, már a nyári szünet alatt Jorge Martín, majd Fabio Di Giannantonio jelentette be, hogy kés alá feküdt.

Újabb MotoGP-versenyzőt kellett megműteni (kép)

Sokan a sprintfutamok bevezetésének tulajdonítják a jelenséget, amiben alighanem van igazság. A pilóták a korábbinál másfélszer több körön át vívnak test a test elleni küzdelmet a pályán, aminek ráadásul közvetett hatásai is lehetnek, mint például a fáradtság. Jorge Lorenzo is látja a problémát, de szerinte nem ez az egyetlen oka a rengeteg sérülésnek.

„Kedvelem a sprintet, de nézőként beszélek – nyilatkozta a GPone-nak. – Megértem a versenyzőket, a kockázat [mértéke] megduplázódik vagy megtriplázódik. A motorok erősek az aerodinamika miatt. Aggódom a versenyzők egészsége miatt, de nézőként tetszik. Eljutottunk arra a pontra, amikor a MotoGP-motorok már tényleg ijesztőek.”

Az elmúlt időszakban a MotoGP nagyon elment abba az irányba, hogy az aerodinamika rendkívül fontossá vált. Ennek következtében nyilvánvalóan javult a motorok teljesítménye, de ennek nem egy negatív hatása lehet. Azt már sokan felvetették, hogy mindez megnehezíti az előzéseket, de könnyen lehet, hogy ez a kisebbik baj, hiszen így egy balesetnek is komolyabb következménye lehet.

„Háromszáz lóerősek és háromszázhetven kilométer per óra fölé mennek – utalt a királykategória motorjaira Lorenzo. – Ha nem állunk meg, akkor pár éven belül elérik a négyszáz kilométer per órát. Szerintem valamilyen módon limitálnunk kell ezeknek a motoroknak az erejét. Én az aerodinamikát korlátoznám, amennyire csak lehet, talán ki is iktatnám.”

Stoner kifakadt: A MotoGP jelenleg kiábrándító, az összes sz*rságnak mennie kell

Nem a spanyol expilóta az egyetlen a MotoGP visszavonult világbajnokai közül, aki bírálta a sportág jelenlegi helyzetét, sőt, Casey Stoner még élesebb kritikát fogalmazott meg. 2007 és 2011 világbajnoka a szárnyelemeket, a magasságszabályozót, valamint a kipörgésgátlót is eltüntetné a motorokról, ha mindez rajta múlna.

Pol Espargaró nem akar többé a súlyos sérüléséről beszélni, és biztos a jövőjében

0

Pol Espargaró biztos benne, hogy Pedro Acosta nem az ő helyére fog érkezni, és kitölti a 2024-ig szóló szerződését a GasGasnál. A súlyos sérüléséből felgyógyult versenyző minden szempontból vissza akar térni a normalitáshoz.

Az már biztos, hogy a Moto2-ben szereplő Pedro Acosta jövőre bemutatkozik a MotoGP-ben, már csak az a kérdés, hogy a KTM-en belül melyik csapatnál és kinek a helyére. Brad Bindernek, Jack Millernek és Pol Espargarónak jövő év végén jár le a szerződése, Augusto Fernándeznek viszont idén. Papíron tehát az ő ülése van a legnagyobb veszélyben, de nem biztos, hogy a helyzet ilyen egyszerű.

Csapattársa ugyanis súlyos balesetet szenvedett a Portugál Nagydíj második edzésén, és borda-, hát-, csigolya- és állkapocssérülésből kellett felépülnie. Többen is úgy vélik, hogy egyáltalán nem biztos, hogy a spanyol versenyző vissza tud térni korábbi formájához, így Acosta akár az ő helyén is debütálhat. Espargaró azonban biztos benne, hogy ez nem így fog történni.

Három és fél hónap után így száguldott Pol Espargaró egy Yamahán (videó)

„Hallottam a Pedro Acostával kapcsolatos pletykákat – idézi a DAZN. – Az elsődleges szándékom az volt, hogy felépüljek és visszatérjek a normális életemhez. Nemcsak a motorozáshoz, hanem ahhoz is, hogy a lányaimat elvigyem az óvodába. Kétéves szerződésem van, és 2024 végén meglátom, mit fogok csinálni. Ki fogom tölteni, a márka mindig is támogatott, és megadta nekem a bizalmat. Szükségük van rám a motoron, megérdemeltem ezt a helyet.”

Espargaró a múlt héten ült először motorra azóta, hogy a portimãói tréningen elesett. A 32 éves pilóta a barcelonai pályán, a Yamaha Superbike-motorján tett meg jó néhány kört, hiszen a KTM ebben a géposztályban nem rendelkezik motorral. A nyolcszoros MotoGP-dobogós hálás azért, hogy összejöhetett ez a lehetőség.

„A minap a katalóniai pályán edzettem – jelentette ki. – Helyet csináltak nekem, hogy tréningezhessek, és nagyon köszönöm nekik, mert most mindenkitől szükség van az erőfeszítésre. Lehetőséget adtak, hogy délelőtt edzhessek. Nehéz volt a nagy hőségben, de negyven-ötven kört meg tudtam tenni. Van némi kényelmetlenség, de semmi olyasmi, ami megakadályozna a motorozásban.”

A GasGas pilótája aztán a közönség előtt is motorozott, hiszen csütörtökön és pénteken ott volt a Goodwoodi Sebességfesztiválon. Természetesen ott is szóba került a sérülése, ám Espargaró már tovább akar lépni erről a témáról, és minden szempontból vissza akar térni oda, ahonnan a márciusi 24-i bukása kisiklatta.

Nem csak az autóké a világ – így ünnepelt a MotoGP Goodwoodban (videók)

„Nagyszerű újra találkozni a szurkolókkal az otthon töltött hónapok után, a portimãói sérülésből felépülve, de szeretnék visszatérni a normalitáshoz – magyarázta. – Nem akarok több időt tölteni azzal, hogy a sérülésemről beszélek. Megértem, hogy az emberek tudni akarják, mikor térek vissza, de tényleg vissza akarok térni, vissza akarok térni a normál kerékvágásba, elkezdeni dolgozni a csapattal, visszanyerni a sebességemet és újra harcolni ezekkel a srácokkal. Nagyon remélem [hogy sikerülni fog].”

Stoner elárulta, melyik jelenlegi versenyzőben lát egy különleges adottságot

0

Casey Stoner szerint a mostani MotoGP-mezőnyben van egy versenyző, aki előnybe kerülne, ha betiltanák a kipörgésgátlót. A kétszeres világbajnok Francesco Bagnaiát is méltatta.

Casey Stoner volt az előző hétvége egyik főszereplője, hiszen ott volt a Goodwoodi Sebességfesztiválon, és felült a 2008-as, 1-es rajtszámmal ellátott Ducatijára. Az ausztrál exversenyző a MotoGP jelenlegi helyzetéről is beszélt, és kifejtette, egyáltalán nincs elragadtatva attól az irányvonaltól, amerre a királykategória halad.

Stoner kifakadt: A MotoGP jelenleg kiábrándító, az összes sz*rságnak mennie kell

A Honda és a Ducati egykori pilótája azért nemcsak kritizált, hanem dicsért is. Például kijelentette, hogy a mezőnyben van egy pilóta, akiben lát egy különleges adottságot, és ha a MotoGP visszatérne a szerinte helyes irányba, akkor ez a motoros előnybe kerülne a többiekkel szemben. Ez a versenyző pedig nem más, mint Marco Bezzecchi.

„Amint megláttam, hogyan motorozik, megtetszett – nyilatkozta a SPEEDWEEK.com-nak. – Az én szememben van benne valami, ami a többi versenyzőből hiányzik. Ha elhagynánk a kipörgésgátlót, ő lenne azon kevesek egyike, akik még mindig elöl tudnának motorozni. Marco olyan vezetési stílussal rendelkezik, amely lehetővé teszi számára, hogy a maga egyedi módján használja ki a tapadást. A jelenlegi élmenők közül néhányan valószínűleg továbbra is elöl maradnának, de úgy gondolom, hogy Marcónak lenne egy kis előnye, ha betiltanák a kipörgésgátlót, és azt mondanák a versenyzőknek, hogy találjanak akkora tapadást, amekkorát csak lehetséges.”

Nyilvánvaló, hogy nem maradhatott el a kérdés Francesco Bagnaiával kapcsolatban sem, hiszen Stoner óta ő lett tavaly a Ducati első világbajnoka, sőt, Phil Read és az 1974-es idény óta a második, aki nem japán gyártó motorján ülve ért fel a csúcsra. A 37 éves exmotoros úgy véli, az olasz pilóta rengeteget fejlődött az elmúlt időszakban.

„Annak kell lennie, hiszen ő a címvédő és a világbajnoki éllovas is – válaszolta arra a kérdésre, hogy Bagnaia jelenti-e a mércét a többiek számára. – Fantasztikus munkát végez, és nem csak tavaly óta. Pecco már korábban is mindig nagyon versenyképes volt. Azonban úgy vélem, bizonyos értelemben kicsit le kellett nyugodnia, és így is lett. Sokat tanult az elmúlt két évben, és dolgozott a gyengeségein.”

Mégsem a Honda és a Yamaha a hibás? – Stoner a szabályokat okolja a japánok szenvedéséért

A gyári Ducati versenyzője nyolc forduló után négy futamgyőzelemmel, illetve 194 ponttal áll a tabella élén. Bezzecchi két alkalommal tudott nyerni, és 36 egységgel gyűjtött kevesebbet honfitársánál. Közöttük azonban ott van Jorge Martín, aki egyetlen ponttal előzi meg a VR46 versenyzőjét a második pozícióban. A felek két és fél hét múlva, a Brit Nagydíj hétvégéjén csaphatnak össze legközelebb.