back to top
2025. augusztus 26. 17:08
Kezdőlap Blog Oldal 444

A Bindert kiütő Aleix Espargaró elismerte hibáját, mégsem kapott büntetést (videó)

0

Aleix Espargaró vállalta a felelősséget a Brad Binderrel történt ütközésért, és bár tisztában van vele, hogy a pálya megnehezíti a körülményeket, nem akarta ezt mentségként felhozni. A gyári Aprilia pilótája megúszta büntetés nélkül az esetet.

Aleix Espargarónak, illetve a gyári Apriliának jól indult az Indonéz Nagydíj szombati napja, hiszen a 34 éves pilóta a harmadik helyet szerezte meg az időmérőn, míg csapattársa, Maverick Viñales a második lett. Utóbbinak aztán elfogytak a gumijai, így csak a negyedik lett, de honfitársa ennél is sokkal rosszabbul járt, ráadásul saját hibájából.

Sprintgyőzelmével Martín letaszította Bagnaiát a tabella éléről, Rossi versenyzői Lorenzót idézték

Espargaró nem rajtolt jól, és többen is megelőzték őt az indulás után. Az 1. kört a hatodik helyen fejezte be, majd a következő körben Brad Bindert akarta volna megtámadni, ám elcsúszott, és motorja nekicsapódott a KTM-nek. Bár mindketten folytatták a körözést, a spanyol pilóta a 8. körben feladta a versenyt, míg ellenfele az utolsó helyen ért célba.

„Nagyon erősnek éreztem magam, és rendkívül gyors voltam – nyilatkozta Espargaró. – Láttam, hogy Maverick és Jorge Martín elhúznak mellettem elöl, és nem akartam túl sokat veszíteni, a győzelemért harcolhattam volna. Ezért megpróbáltam előzni, de hibáztam. Nem volt helyem, és az ideális ív mellett kellett fékeznem, ahol koszos a pálya. Nagyon sajnálom Bradet és mindenkit a KTM-nél. Próbáltam elkerülni a bukást, de az első kerék rövid időre blokkolt, és megcsúszott.”

A mandalikai pálya abból a szempontból különleges, hogy eleve nem rendeznek rajta sok versenyt, ráadásul a másfél évvel ezelőtti MotoGP-hétvége óta teljesen újraaszfaltozták. Ennek következtében a mezőny tagjainak nagyon precíznek kell lenniük, mert ha valaki lemegy az ideális ívről, a szokásosnál is könnyebben bajba kerülhet. Espargaró azonban nem mentegette magát ezzel.

„Nem akarom ezt kifogásként felhasználni – szögezte le. – Nem Brad hibája, hogy ott koszos [a pálya], az én hibám volt [a baleset]. Azonban előznünk kell, és csak egy ív van. Szóval van egy kockázat, amivel tisztában vagyunk. Ugyanakkor nagyon könnyű elesni, ez meglepett. Jól fékeztem, és körülbelül tíz kilométer per órával lassabb voltam, mint a következő körben. Mindez azonban nem számít. Amint az ember kicsit letér az ideális ívről, máris fennáll a bukás veszélye.”

Espargaró és Binder ütközése azért is volt pikáns, mert közvetlenül egymás mögött állnak a bajnoki tabellán, és szinte biztos, hogy közülük fog kikerülni a legeredményesebb pilóta, aki nem Ducatin ül. Vasárnap természetesen ismét megküzdhetnek egymással, és mivel az állandó mezőny korelnöke nem kapott büntetést a sportfelügyelőktől, akár a futamgyőzelemre is lehet esélye.

„Ehhez jó rajtra van szükségem – fogalmazott Espargaró, aki elmondta, mi volt a probléma a szombati elrugaszkodásnál. – A sprinten gondjaim voltak a kuplunggal, ezért veszítettem néhány pozíciót, utána türelmesebbnek kellett volna lennem. Maverick jobban rajtolt, szóval mindenképpen van hova fejlődnöm. Úgy gondolom, hogy élre állhatok, és elhúzhatok.”

A sprinten bukó Marc Márquez Martínra fogadna, aki úgy véli, továbbra is Bagnaián van a nyomás

0

Marc Márquez elárulta, mi okozta az Indonéz Nagydíj sprintfutamán történt bukását. A gyári Honda versenyzője a világbajnoki csatára is kitért, és kijelentette, szerinte Jorge Martín az esélyesebb.

Jorge Martín a hatodik helyről indulva megnyerte az Indonéz Nagydíj sprintfutamát, így pályafutása során először vezeti a MotoGP bajnoki tabelláját. A Pramac motorosa 7 ponttal gyűjtött többet Francesco Bagnaiánál, aki csupán a nyolcadik helyen zárta a versenyt. Ráadásul könnyen lehet, hogy vasárnap még nagyobb hátrányba kerül, hiszen akkor is csak tizenharmadikként fog rajtolni.

Sprintgyőzelmével Martín letaszította Bagnaiát a tabella éléről, Rossi versenyzői Lorenzót idézték

Marc Márquez számára még ennyire sem alakult jól a szombati küzdelem: a nyolcszoros világbajnok hiába szerezte meg a nyolcadik helyet az időmérőn, és hiába csatázott közvetlenül az élmezőny mögött a rajt után, nem tartott neki sokáig a körözés. A 30 éves pilóta ugyanis a 11-es kanyarban elesett, így kénytelen volt feladni a versenyt.

„Idén sokat küszködtem azzal, hogy meglegyen az érzés, és úgy menjek be a kanyarba, hogy megtartsam a sebességet – nyilatkozta egy sajtóbeszélgetésen. – Emellett az is igaz, hogy a hátsó féket használtam abban a kanyarban, talán nagyobb mértékben, mint normál esetben. Aztán megcsúsztam, de amikor elengedtem [a fékeket], hogy megdöntsem a motort, a hátsó része visszajött, és megtolta az elejét. Már megnéztem az adatokat: nem volt extra sebességem, nem volt extra nyomás az első [gumin]. Csak kicsit jobban használtam a hátsó féket, kicsit jobban csúsztam, és amikor visszajött [a motor], mivel a sebesség már megvolt, elvesztettem az elejét. Holnap nagyon oda kell figyelnem.”

Márquez ezután a bajnoki harcra is kitért, amelyben neki már bőven volt része pályafutása során. Amióta Bagnaia megsérült a Katalán Nagydíjon, Martín minden egyes futamon előrébb végzett nála, legyen szó sprintről vagy főversenyről. A Honda pilótája úgy véli, a honfitárs lendülete a szezon végéig kitart, és őt tartja a bajnoki cm első számú esélyesének.

„Szerintem már két futammal ezelőtt is mondtam, és ma is elmondtam a spanyol újságíróknak: úgy vélem, ha valakire fogadnom kellene, akkor Jorgéra tennék – fogalmazott. – Miért? Mert nincs rajta semmilyen nyomás. Gyári motoron ül, de nem gyári csapatnál. Nem ő a címvédő. Ha megnyeri a bajnokságot, az elképesztő lesz. Ha a második helyen végez, az is rendben lesz, mert az a normális, ha Pecco nyer. Szóval Pecco most szenvedi meg, hogy milyen az, amikor meg kell védeni a címet, hogy néha nehezebb megvédeni a címet, mind [először] megnyerni.”

Martínon nem változtat a tabella állása, Bezzecchi pár napja azt sem tudta, hogy versenyezhet-e

Ami a nyomást illeti, Martín egyetért Márquezzel. A 25 esztendős pilóta már a San Marinó-i Nagydíj után elmondta, hogy szatellitcsapat versenyzőjeként nem az ő feladata a vb-cím megnyerése. Most pedig kijelentette, hogy a teher nem őt fogja potenciálisan agyonnyomni. „Csodálatos érzés, olyan, mint egy álom, de minden futam ugyanolyan lesz – jelentette ki. – Támadnom kell, élveznem kell a pillanatot, és minden jó, ami [pluszban] jön. Úgy érzem, Peccón van a nyomás. Meg fogom őrizni ezt a mentalitást.”

Csapattársa kétszer is kiszúrt Bagnaiával, aki szerint tempója jobb volt az előtte lévőkénél

0

Francesco Bagnaia szerint bizonyos körülmények között nem érzi eléggé a motort, ezzel együtt úgy véli, az Indonéz Nagydíj sprintfutamán jobb tempót tudott volna motorozni a közvetlenül előtte végző pilótáknál. A címvédőt feltartó Enea Bastianini nem tudott semmilyen csapaton belüli együttműködésről.

Francesco Bagnaia csupán a nyolcadik helyen zárt az Indonéz Nagydíj sprintfutamán, és mivel Jorge Martín megnyerte a versenyt, elvesztette az elsőséget a világbajnoki tabellán. Az olasz versenyző az áprilisi Spanyol Nagydíjon állt az összetett élére, és egészen mostanáig vezetett, a montmelói sprint után már 66 pont volt az előnye, ám ebből mostanra hátrány lett.

Sprintgyőzelmével Martín letaszította Bagnaiát a tabella éléről, Rossi versenyzői Lorenzót idézték

Bagnaia a pénteki edzésen alapozta meg az eddig szörnyen alakuló hétvégéjét, amikor nem került be az első tízbe, így a Q1-ben kellett kezdenie az időmérőt. A 26 éves pilóta akkor még higgadtan értékelt, de a kvalifikáció első szakaszában csak a harmadik helyen zárt, miután Luca Marini mellett saját csapattársa, Enea Bastianini is megelőzte. Ennek következtében csupán a tizenharmadik rajtpozíciót szerezte meg a sprint- és a főfutamra.

Lemaradt a Q2-ről, de Bagnaia így is viccelődött: Túl sokat beszéltetek Marc Márquezről

„Sok mindent megpróbáltam, de mintha nem érezném eléggé, amikor új gumikat teszek fel, és az első néhány kör nem alakul jól, a motor nagyon ideges – nyilatkozta már a sprint leintése után, majd azon kesergett, hogy a Q2-ben egyébként a második sorra lett volna jó a köre. – A Q1-ben elért idő az ötödik helyre lett volna jó a Q2-ben, de mindig ez van, a tizenharmadik rajthelyről indulva pedig az ember tudja, hogy nagyon nehéz lesz a verseny.”

Sérülése után Marini megszerezte első pole-ját, Martín csak részben élt Bagnaia betlizésével

Bagnaia a sprintfutamon sem tudott volna sokat javítani a pozícióján, de szerencséjére Marc Márquez kiesett előle, Aleix Espargaró pedig kiütötte Brad Bindert, majd Jack Miller is hibázott. Így aztán a nyolcadik helyen találta magát közvetlenül Bastianini mögött, akit azonban egyszerűen nem tudott maga mögé utasítani, így mindössze 2 pontot gyűjtött.

„A lehető legkeményebben próbálkoztunk, de nem éreztem eléggé [a motort] ahhoz, hogy előzni tudjak – fogalmazott. – Az egyetlen módja az lett volna, ha kilököm a másik versenyzőt, ám ő a csapattársam, és soha nem volt ilyen a vezetési stílusom. Sokszor próbálkoztam, de nem volt rá lehetőség. Próbáltam helyet hagyni saját magam és az előttem haladó között, hogy visszahűtsem az első kereket, és újra megpróbáltam. A tempóm jobb volt, mint az előttem haladóké, de amikor utolértem az előttem lévő pilótát, nem tudtam előzni, lehetetlen volt.”

Bagnaia arra is kitért, hogy a mezőny nagy részével ellentétben azért választott kemény első abroncsot, mert tudta, hogy a guminyomás emelkedni fog, és ez a döntés segített neki. Ami a vasárnapot illeti, a címvédő optimista, mert szerinte a hátsó gumi jobban fog működni a Ducatin, ám tudja, hogy a középmezőnyből rajtolva senki nem mehet biztosra.

„Amikor az ember ennyire hátulról indul, az mindig lutri, így nem tudhatjuk, mi fog történni – magyarázta. – Ma nagyon jól kezdtem, de blokkoltak, és nem tudtam két-három hellyel előrébb kerülni. A holnapi verseny hosszabb lesz, a közepes keverékű hátsó abroncs lesz a jobb, és ez sokat fog nekem segíteni, mert a lágy gumin nagyon ideges a motorom.”

Bagnaia nem kritizálta a bajnokságot tekintve lényegében tét nélkül versenyző Bastianinit azért, mert nem engedte el, ám kívülről nézve kissé érthetetlen, hogy ez miért nem történt meg. A 25 éves versenyző azonban nem tudott arról, hogy ilyen jellegű feladata lett volna. „Őszintén szólva semmit nem tudok erről a csapatjátékról – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre az olasz Sky-nak. – Személy szerint a saját versenyemre koncentráltam, mindent beleadtam, ami bennem volt.”

Bastianini a Katalán Nagydíjon elszenvedett sérülése óta most versenyzett először, és hetedik helyével a sprint- és a főfutamokat is figyelembe véve rögtön megdöntötte idénybeli legjobb eredményét. Ugyanakkor vasárnap nehezebb helyzetben lesz, hiszen Marinihez hasonlóan neki is le kell töltenie a hosszú körös büntetését, amelyet a Katalán Nagydíj rajtja után okozott balesetért kapott.

Martínon nem változtat a tabella állása, Bezzecchi pár napja azt sem tudta, hogy versenyezhet-e

„Örülök, mert a testem kitartott, és egyre jobban érzem magam a motoron – jelentette ki. – Elöl a kemény gumit használtam, mert ez nagyobb biztonságot adott a fékezésnél. Az időmérőn kénytelen voltam a lágyat használni, de nem éreztem eléggé ahhoz, hogy a maximumot nyújtsam a motoron. Ezzel együtt azt mondhatom, hogy elégedett vagyok, sokkal nyugodtabban vezettem a Ducatit, korábban túlságosan feszült voltam, mert a bajnokságra gondoltam.”

Martínon nem változtat a tabella állása, Bezzecchi pár napja azt sem tudta, hogy versenyezhet-e

0

Jorge Martín elárulta, nagyszerű érzés vezetni a tabellát, de vasárnapra nem ideális a hatodik rajtpozíció. Luca Marini és Marco Bezzecchi egyaránt hihetetlennek tartja, hogy törött kulcscsonttal az első háromban végzett az Indonéz Nagydíj sprintfutamán.

Izgalmas csatát hozott az Indonéz Nagydíj sprintfutama. Miután az első kanyar kijáratánál megelőzte Luca Marinit, Maverick Viñales sokáig vezetett, de a verseny második részében az olasz pilóta mellett annak csapattársa, Marco Bezzecchi, valamint Jorge Martín is elment mellette. Végül a Pramac motorosa nyert, megelőzve az idősebbik, illetve az ifjabbik olasz pilótát.

Sprintgyőzelmével Martín letaszította Bagnaiát a tabella éléről, Rossi versenyzői Lorenzót idézték

Martín ezzel átvette a vezetést a bajnoki tabellán, hiszen az eddigi éllovas, Francesco Bagnaia csupán nyolcadikként látta meg a kockás zászlót. A spanyol versenyző 7 ponttal gyűjtött többet riválisánál, és pályafutása során először áll a MotoGP összetettjének élén. Mindez fantasztikus érzés számára, de tudja, hogy a főfutamon nehezebb dolga lesz.

„A hatodik rajtpozíció talán nem a legjobb, holnapra pedig biztosan nem az – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Most viszont legalább tudtam előzni. Ott próbáltam meg, ahol normál esetben nagyon nehéz, de tudtam harcolni az élen haladó srácokkal. Rendkívül nehéz volt nyerni, mert Luca nagyon gyors volt a végén. Vezetni a bajnokságot ezen a ponton nagyszerű érzés, egy álom [vált valóra]. A mentalitásom nem változik, de nagyon örülök, hogy ott vagyok az élen. Remélhetőleg ugyanúgy tudjuk befejezni a hétvégét.”

Marini azok után zárt a második pozícióban, hogy három hete kulcscsonttörést szenvedett Indiában, így Japánban nem is lehetett ott. Miután magyar idő szerint hajnalban megszerezte pályafutása első pole pozícióját a MotoGP-ben, csak a remek formában lévő Martín tudta legyőzni őt. Vasárnap viszont biztosan nehezebb helyzetben lesz, hiszen le kell töltenie a Buddh International Circuiten okozott balesetéért kapott hosszú körös büntetést.

„Elképesztő – kezdte. – A leghihetetlenebb az volt, ahogyan a motoron éreztem magam. Indiában is nagyon erős és gyors voltam, komfortosan éreztem magam. Most rendben voltam, a motor pedig tökéletes volt. A második szabadedzésen volt néhány gondunk, de megértettük és helyrehoztuk őket, és minden jól ment. Amikor az ember a pole pozícióból indul, könnyebb [felvenni] a tempót. Különösen a hátsó gumit óvtam, mert ilyen hőmérséklettel nagyon kemény volt. Az utolsó körökben próbáltam utolérni Jorgét, de a tizenhármas kanyar bejáratánál elvesztettem a [motor] hátulját, ugyanakkor a második hely is lenyűgöző.”

Talán csapattársáénál is nagyobb hőstettet hajtott végre Bezzecchi, aki az előző hétvégén, egy edzésen törte el a kulcscsontját, és csak pénteken reggel vált teljesen biztossá, hogy részt vehet a hétvégén. A 24 éves pilóta pénteken és szombaton is bukott, de szerencséjére nem lett még nagyobb baj, a sprintfutamon pedig a kilencedik helyről egészen a harmadikig zárkózott fel.

Bezzecchi nagyon lehorzsolta a fenekét, de enélkül sokkal nagyobb baj lehetett volna

„Szerda reggelig azt sem tudtam, hogy elindulok-e vagy sem – fogalmazott. – Fantasztikus, hogy itt lehetek. Kicsit szerencsés voltam, de rendkívül gyorsnak bizonyultam. Csodálatos volt megszerezni ezt a dobogót azok után, hogy megműtötték a kulcscsontomat. A csapat hihetetlen munkát végzett, Carlo [Casabiancának], az edzőmnek nagyon szeretném megköszönni, valamint dr. [Giuseppe] Porcellininek és a stábjának, mert ők tették lehetővé, hogy eljöjjek ide. Emellett az egész csapatomnak is. A holnapi nap biztosan nagyon nehéz lesz, de mindent bele fogok adni, ahogyan mindig.”

Sprintgyőzelmével Martín letaszította Bagnaiát a tabella éléről, Rossi versenyzői Lorenzót idézték

0

Jorge Martín nyerte az Indonéz Nagydíj sprintfutamát, így 7 ponttal vezet a nyolcadik helyen végző Francesco Bagnaia előtt, a Ducati pedig bebiztosította a gyártói világbajnoki címet. Az egyaránt kulcscsonttöréssel küszködő Luca Marini és Marco Bezzecchi a második, illetve a harmadik pozícióban zárt.

A Ducati abban a tudatban vághatott neki az Indonéz Nagydíj sprintfutamának, hogy ha a KTM legjobb eredményt elérő versenyzője nem szerez legalább 9 ponttal többet az olasz gyártó legelőrébb végző versenyzőjénél, akkor matematikailag is megvédik a konstruktőri világbajnoki címüket. Erre jó esély mutatkozott, ugyanis a pole pozíciót MotoGP-pályafutása során először Luca Marini szerezte meg Maverick Viñales és Aleix Espargaró előtt. A bajnoki esélyesek közül Jorge Martín csupán a hatodik, Francesco Bagnaia pedig mindössze a tizenharmadik pozícióból indulhatott.

Sérülése után Marini megszerezte első pole-ját, Martín csak részben élt Bagnaia betlizésével

Marini jól jött el a rajtnál, de az első kanyar kijáratánál Viñales elment mellette. Fabio Quartararo feljött a harmadik helyre, Jorge Martín pedig az ötödik volt. Marc Márqueznek nem sokáig tartott a sprint, ugyanis a 11-es kanyarban elesett. Quartararo és Martín ezt követően csatázni kezdett, és bár egy ideig sikeresen védekezett a Yamaha motorosa, a Pramac pilótája a 2. körben elesett.

A 2. kör végén Aleix Espargaró bevetődött Brad Binder mellé, ám elcsúszott, és a KTM-et is magával sodorta, így Bagnaia feljött a kilencedik helyre. Viñales előnye eközben már közel 1 másodpercre nőtt, Martín pedig közeledett Marinire, de figyelmeztetést kapott pályaelhagyások miatt. Hátrébb Jack Miller sodródott le a pályáról, így a címvédő már a nyolcadik helyen motorozott.

Martín az 5. kör elejére érte utol Marinit, de a célegyenes végén még nem tudott támadni. Nem sokkal később viszont az olasz pilóta nyitva hagyta a rést, márkatársa pedig bement mellé, és feljött a második helyre. Ezután üldözőbe vehette Viñalest, akivel szemben körülbelül 1 másodperces hátrányt kellett ledolgoznia.

A 6. körben Marco Bezzecchi maga mögé utasította Quartararót, így megszerezte tőle a negyedik helyet. Hátrébb Bagnaia közel került Enea Bastianinihez, de az ifjabbik olasz versenyző nem engedte el csapattársát. Ezzel párhuzamosan az élmezőnyben is volt esemény, hiszen 5 körrel a vége előtt Martín és Marini utolérték Viñalest.

A Pramac pilótája nem is várt sokáig, és a belső íven elment honfitársa mellett. A 25 éves versenyző aztán el is húzott, ugyanis a gyári Aprilia motorosa további egy körön át feltartotta Marinit, aki aztán szintén maga mögé utasította. Ezt követően Bezzecchi esett rá Viñalesre, de neki nehezebben ment az előzés, talán a sérülése miatt is. 2 körrel a vége előtt megpróbálta, de túlságosan mélyre ment.

Marini eközben közeledett Martínra, de minden bizonnyal hibázott, mert hátránya hirtelen 1 másodpercre nőtt. Az első két hely tehát nem volt kérdéses, míg Bezzecchi az utolsó körben végül megelőzte az Apriliát, így mondhatni, a VR46 pilótái Jorge Lorenzót idézték, aki két nappal kulcscsonttörése után negyedik lett a 2013-as asseni futamon. Mögöttük Quartararo és Fabio Di Giannantonio ért be, majd a hetedik helyen Bastianini végzett, aki nem engedte el Bagnaiát. Ennek következtében Martín átvette a vezetést a tabellán, egészen pontosan 7 egységgel vezet. Az utolsó pontot Miller szerezte meg. A Ducati ezzel megnyerte a gyártók világbajnokságát.

A MotoGP mandalikai sprintfutamának végeredménye

Fontos döntést jelentettek be Rossi csapatánál, változik az istálló neve

0

2024-től más neve lesz a VR46 csapatának, miután új névadó szponzort jelentettek be. A főtámogató az indonéz állami olaj- és földgázipari vállalat, a Pertamina lesz.

A VR46 második éve van jelen a MotoGP-ben, hiszen tavaly debütált a királykategóriában. 2022-ben és idén a pénzügyi szektorban jelen lévő Mooney volt a főszponzor, ám, ahogyan korábban mi is beszámoltunk róla, várható volt, hogy ez jövőre megváltozik. Indonéziában pedig be is jelentették az új főtámogatót, amelynek kiléte szintén nem okozott meglepetést.

A MotoGP-ben is ismert főszponzorra válthat Rossi csapata

Ahogyan azt a nemzetközi sajtó már hónapokkal ezelőtt megszellőztette, az indonéz állami olaj- és földgázipari vállalat, a Pertamina lesz Valentino Rossi csapatának új névadó szponzora. Mindez azt jelenti, hogy a csapat hivatalos neve is megváltozik: 2024-től kezdve már Pertamina Enduro Mooney VR46 Racing Teamként kell keresni őket a mezőnyben.

A felek hároméves szerződést írtak alá, vagyis a Pertamina a jelenlegi technikai korszak végéig biztosan marad. Ugyanakkor elképzelhető, hogy időközben egy még fontosabb változás is lesz a csapat életében: a Ducatival kötött szerződés a következő idény végén lejár, és egyáltalán nem kizárt, hogy a VR46 lesz a Yamaha szatellitcsapata, ami már csak Rossi múltja miatt is kézenfekvő lenne.

A bejelentés helyszíne és időpontja nyilvánvalóan nem véletlen, hiszen ezen a hétvégén rendezik az Indonéz Nagydíjat Mandalikán. A csapat pedig méltó módon ünnepelte meg a hírt, hiszen a szezon során negyedik alkalommal sikerült megszerezni a pole pozíciót az időmérőn Luca Marini révén, aki királykategóriás pályafutása első rajtelsőségét gyűjtötte be.

Sérülése után Marini megszerezte első pole-ját, Martín csak részben élt Bagnaia betlizésével

„Üdvözöljük a Pertamina Lubricants-et, amely a következő három szezonban a VR46 névadó szponzora lesz – nyilatkozta Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója. – Mindez jelzi csapatunk történetét, valamint egy fontos darabot és egy újabb lépést jelent céljaink elérésében. Igazán megtisztelő számunkra, hogy megállapodtunk a motorsport világának egy ilyen márkájával. Ezzel az új szinergiával nem csupán megosztjuk a közös céljainkat, de egyesítjük a MotoGP két legnagyobb és leghűségesebb rajongói bázisát. Egy híd az olasz szurkolók és azok között, akik Indonéziából követnek minket, akiknek remélhetőleg nagy megelégedést tudunk okozni a jövőben.”

„Ez a hosszú távú projekt két, a motorozás és a versenyzés világában oly tapasztalt vállalat között, mint a VR46 és a Pertamina Lubricants, azzal a céllal jött létre, hogy a sportág iránti valódi szenvedélyt egyedülálló nézőpontból hozza el a rajongók százezreinek világszerte – folytatta Salucci. – 2024-ben új korszak kezdődik a MotoGP-történelmünkben, egy sikerekben gazdag kaland, amely mindössze két évvel ezelőtt indult, és amely nem lett volna lehetséges egy olyan partner támogatása és részvétele nélkül, mint a Mooney, amelynek személyesen szeretném megköszönni a kölcsönös bizalmat és tiszteletet.”

Sérülése után Marini megszerezte első pole-ját, Martín csak részben élt Bagnaia betlizésével

0

Luca Marini MotoGP-pályafutása során először megszerezte a pole pozíciót az Indonéz Nagydíj időmérőjén. Francesco Bagnaia be sem jutott a Q2-be, de Jorge Martín is csupán a hatodik leggyorsabbnak bizonyult.

Magyar idő szerint hajnalban rendezték az Indonéz Nagydíj MotoGP-időmérőjét. Ami a Q1-et illeti, Aleix Espargarónak, Maverick Viñalesnek, Marco Bezzecchinek, Brad Bindernek, Jorge Martínnak, Marc Márqueznek, Miguel Oliveirának, Fabio Di Giannantoniónak, Jack Millernek és Fabio Quartararónak nem volt jelenése a kvalifikáció első szakaszában, hiszen ők már az edzésen bejutottak a Q2-be. A közvetlenül az időmérő előtt rendezett második szabadedzésen a Pramac spanyol versenyzője volt a leggyorsabb.

Bagnaia nem jutott tovább a furcsa bukást, csonka mezőnyt és a gyári Apriliák sikerét hozó edzésen

Az első próbálkozások után Francesco Bagnaia elvették, a továbbjutó helyeken Luca Marini és Johann Zarco álltak. A címvédő aztán rontott is, és csupán a harmadik pozícióban állt, amikor a versenyzők visszamentek a bokszba. Az élen Zarco állt 1:30.713-mal, 164 ezreddel megelőzve Franco Morbidellit, és további 6-tal a gyári Ducati versenyzője előtt.

A Q1 hajrájára Bagnaia kockáztatott, és használt első gumin ment ki, hogy behozza lemaradását ezen a téren. Az első próbálkozásával azonban nem javított, míg Enea Bastianini és Marini feljöttek közvetlenül mögé. Utána 87 ezredes előnnyel átvette a vezetést, de nem sokáig állt az élen, ugyanis Marini 243 ezreddel gyorsabbnak bizonyult nála.

A következő körében Bagnaia nem javított, ellentétben csapattársával, aki 99 ezreddel megelőzte a 26 éves versenyzőt. Bagnaia aztán az utolsó körét is elrontotta, így maradt a harmadik helyen, ami azt jelenti, hogy a tavalyi Portugál Nagydíj óta először nem jutott be a Q2-be, és csupán a tizenharmadik helyről indul a futamokon. Marini és Bastianini maradtak az élen, a címvédő mögött pedig a végén bukó Zarco, Morbidelli, Pol Espargaró, Raúl Fernández, Augusto Fernández, Joan Mir, Nakagami Takaaki és Álex Rins lett a sorrend.

A Q2 Bezzecchi esésével indult, de szerencséjére nem sérült rá kulcscsonttörésére, ráadásul közel volt a bokszutcához. Az első próbálkozások után Aleix Espargaró 1:30.501 másodperccel állt az élre, 97 ezreddel megelőzve a Viñalest. A következő dráma Martínnal történt, aki a 16-os kanyar előtt kisodródott a kerékvetőre, és elesett. A spanyol pilóta nem is erőltette azt a motort, hanem ment a tartalékért. 6 perccel a vége előtt a gyári Apriliák mögött Quartararo, Di Giannantonio, Márquez, Martín és Miller volt a sorrend, a többieknek pedig még nem volt mért körük.

Martín aztán javított, így feljött a negyedik helyre Quartararo mögé, 279 ezreddel lemaradva Espargarótól. A mezőny korelnöke aztán nem sokkal később javított, és 1:30.303-ra módosította a leggyorsabb kört, Marini pedig csupán 33 ezreddel maradt el tőle. Ezután jött Viñales, akinek már csak 9 ezred hiányzott az 1:30-on belüli időhöz, miközben Márquez bukott.

Marininek aztán sikerült a bravúr, és 1:29.978-cal élre állt. Innentől kezdve csupán Bezzecchi javított egy pozíciót, így Marini sérülése után megszerezte első pole-ját a MotoGP-ben, megelőzve Viñalest és Espargarót. Mögöttük Quartararo, Binder, Martín, Di Giannantonio, Márquez, Bezzecchi, Miller, Bastianini és Oliveira lett a sorrend.

A MotoGP mandalikai időmérőjének végeredménye

Bezzecchi nagyon lehorzsolta a fenekét, de enélkül sokkal nagyobb baj lehetett volna

0

Marco Bezzecchi elárulta, a fenekén lényegében égési sérüléseket szerzett az Indonéz Nagydíj első szabadedzésén elszenvedett bukása során, de próbálta megóvni törött kulcscsontját. A VR46 pilótája felidézte, hogy a csapatot birtokló Valentino Rossi eleinte kételkedett döntésében, de nem őt volt a legnehezebb meggyőzni.

Sokáig kérdéses volt, hogy Marco Bezzecchi részt vehet-e az Indonéz Nagydíj hétvégéjén. Az olasz versenyző még múlt héten szenvedett balesetet edzés körben, és csapattársa, Luca Marini után ő is eltörte a kulcscsontját. Az otthoni orvosi csapattal közösen az utolsó pillanatban hozták meg a döntést, így helyi idő szerint pénteken reggel érkezett meg a pályára, ahol még a MotoGP orvosai is megvizsgálták.

Idén először lehet teljes a MotoGP mezőnye, de egy kérdőjel még maradt a sérülteket illetően

Végül aztán tőlük is zöld utat kapott, így felülhetett a motorra. Ugyanakkor abban a tudatban kellett és kell a továbbiakban is vezetnie, hogy egy szerencsétlen esés még nagyobb bajt okozhat. A bukás meg is történt az első szabadedzés hajrájában, de egy horzsolás árán sikerült megóvnia sérült testrészét. „Amint elkezdtem csúszni, próbáltam tartani magam – nyilatkozta Bezzecchi. – Megégettem a s***em, hogy ne üssem meg a karomat. Szerencsére amikor becsúsztam a kavicságyba, minden rendben volt.”

Bezzecchi mind a szabadedzést, mind az edzést lassan kezdte, ám ez az előzmények ismeretében korántsem volt meglepő. Az már annál inkább, hogy a helyi idő szerint délelőtti etapot az ötödik helyen zárta, a tétre menő körözés során pedig tovább javított, és a harmadik pozícióban végzett. A 24 éves motoros elárulta, mit érez a motoron, és hogyan próbálja ezt kezelni.

„Van fájdalom – szögezte le. – Kicsit nagyobbra számítottam, de csak azért, mert azt mondtam magamnak, hogy »a legrosszabbra akarok készülni«. Különösen a fékezéseknél van rám hatással, így nem minden körben tudok a legjobban teljesíteni. Ma délután például lassan kezdtem, aztán körről körre gyorsabb lettem. Bevettem néhány fájdalomcsillapítót, nem túl erőset, semmi őrültséget [nem csináltam]. Nem akarok erős fájdalomcsillapítókat szedni. Mindez azonban attól függ, hogy a fájdalom hogyan alakul ezekben a napokban.”

Bezzecchi nem először versenyez sérülten a szezon során, hiszen a Katalán Nagydíjon történt rajtbalesetben összeszedett egy kisebb sérülést. Ennek következtében Misanóban szenvedett, de elmondása szerint a jelenlegi állapota sokkal rosszabb ezen a téren. „Misano fájdalmas volt, de a mostani sokkal fájdalmasabb – jelentette ki. – Ha viszont jól megyek, az biztos, hogy a pezsgő remek fájdalomcsillapító.”

Bezzecchi azt is felidézte, hogy mikor és hogyan voksolt az indulás mellett. Az első gondolata az volt, hogy ne erőltesse a mandalikai szereplést, de aztán idővel megváltozott a véleménye, végül pedig egyértelműen versenyezni akart. Igaz, ezzel nem mindenki értett egyet, így akadt, akiket meg kellett győznie a döntés helyességéről.

Bagnaia nem jutott tovább a furcsa bukást, csonka mezőnyt és a gyári Apriliák sikerét hozó edzésen

„Amikor a műtét után hétfőn reggel hazamentem, nagyon sz**ul éreztem magam – emlékezett vissza. – Szóval az első gondolatom az volt, hogy kihagyom ezt a futamot, és egyenesen Phillip Islandre megyek. Hétfőn viszont ezzel együtt is elmentem az edzőterembe, hogy megpróbáljak dolgozni Carlóval [Bezzecchi fizioterapeutája – a szerk.] és az egész csapatommal. Aztán kedden, amikor otthon felébredtem, sokkal jobban éreztem magam. Jobban néztem ki, jobban mozgott a karom, és jobb erőben voltam, a fájdalom pedig csökkent. Ezért azt mondtam, hogy »rendben, ma még megpróbálom a konditeremben, aztán este döntök«. Utána természetesen meg akartam próbálni. Nem mindenki értett egyet, de megpróbáltam mindenkit meggyőzni, különösen anyukámat. Szerda délelőtt az orvos még utoljára ellenőrzött, és azt mondtam, hogy »oké, belevágok«. Felszálltam a repülőre, és ma reggel megérkeztem.”

Felmerül a kérdés, hogy a VR46 tulajdonosa, Valentino Rossi milyen állásponton volt. Bezzecchi elmondta, hogy a kilencszeres világbajnok eleinte szkeptikus volt, de mint egykori pilótát könnyen meg lehetett győzni. „Az elején kicsit konzervatívabb volt nálam, de miután azt mondtam neki, hogy »jól érzem magam, megpróbálhatom«, egyetértett velem – fogalmazott. – Ő egy versenyző, megérti.”

Miller Bastianinit hibáztatja, aki úgy véli, nem játszott szerepet elődje bukásában

0

Augusto Fernández és Brad Binder elmondták, mi vezetett ahhoz az incidenshez, amelyben a spanyol versenyző motorja nekicsúszott a gyári KTM-nek. Jack Miller úgy véli, Enea Bastianini többet is tehetett volna azért, hogy ne legyen rossz helyen, ugyanakkor kijelentette, ő maga elkerülhette volna a bukást.

Két olyan incidenst is hozott az Indonéz Nagydíj edzése, amelyben több pilóta is érintett volt. Először Augusto Fernández motorja ütközött neki Brad Binder KTM-ének, aki így szintén a földön kötött ki. Nem sokkal később Enea Bastianini volt nagyon lassú az ideális íven, Jack Millert pedig ez annyira megzavarta, hogy ugyancsak bukott.

Bagnaia nem jutott tovább a furcsa bukást, csonka mezőnyt és a gyári Apriliák sikerét hozó edzésen

Ami az első incidenst illeti, a Tech3 GasGas pilótája közvetlenül márkatársa mögött motorozott. A dél-afrikai versenyző a 11-es kanyarban hibázott, így kisodródott a pályáról. Mindez azonban annyira megzavarta a mezőny egyetlen újoncát, hogy ő is hasonló hibát követett el, csak ő el is esett. Ennek következtében motorja nekicsúszott Binder versenygépének, így ő is bukott.

„Mögötte voltam, és először én blokkoltam az elejét, hibáztam – idézte fel a történteket Fernández, aki csak a tizenhetedik helyen végzett. – Amikor viszont megmentettem, ő is blokkolta az elejét, és lesodródott az [ideális] ívről, én pedig egyenesen nekimentem. Hogy elkerüljem a koszos íven történő fékezést, blokkoltam az elejét.”

Bindernek nyilvánvalóan nem volt más választása, mint hogy a tartalékmotorral folytassa a körözést. Ez meg is történt, és végül még jobb eredményt ért el, mint a magyar idő szerint hajnali szabadedzésen. A 28 éves pilóta a negyedik helyen jutott be a Q2-be. Ami a balesetet illeti, hasonlóan látta a történteket, mint Fernández.

„Ma minden rendben volt, a délelőtt egész jól indult – értékelt. – A pálya kissé különleges, nagyon alacsony a hátsó tapadás. Nehéz megérteni, hogy mennyire lehet húzni. Ma kipróbáltunk valamit, és az elején nem igazán tetszett. Blokkoltam az elejét, és szélesre mentem, aztán Augusto [is] blokkolta, megcsúszott, majd eltalált engem. Ettől eltekintve minden rendben volt. Amikor a végén feltettük a lágy gumit, gyors voltam, és bejutottunk a Q2-be. Holnapra megpróbálok még többet javítani.”

Binder után a gyári KTM másik motorosa, Miller is elesett, és ő sem teljesen magától tette ezt. Az incidens ugyanúgy a 11-es kanyarban történt, ahol Enea Bastianini lassú tempóban haladt. Bár felemelte a kezét, mivel nem ment le az ideális ívről, megzavarta a versenyzőt, akinek a helyére érkezett a gyári Ducatihoz. Az ausztrál pilóta szerint az olasz versenyző nem tett meg mindent azért, hogy ne legyen útban, de részben magát is okolta az esésért.

„Nem, egyértelműen nem – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Vini [Maverick Viñales – a szerk.] volt előttem, és az előző kanyarban feltartotta Vinit. Aztán úgy döntött, hogy a következő kanyarban megáll a csúcsponton. Nem volt ideális. Az edzés elején valószínűleg elkerülhettem volna, de mindegy is, megfelelő kört mentem, és megvolt a ritmusom.”

Bastianini másképp látja az esetet, és úgy véli, nem hibáztatható Miller bukásáért. A 25 éves versenyző azt is elárulta, miért lassított le. „Nem tudom – jelentette ki a sérülésből visszatérő pilóta, aki csak a huszadik pozíciót szerezte meg. – Azért emeltem fel a kezem, mert gondom akadt a gázkarral. Jack nem miattam esett el, egy másik íven ment.”

Rinst meglepte Marc Márquez döntése, azt hitte, csak szórakozik a világgal

0

Álex Rins elárulta, meglepődött, amikor Mac Márquez és a Honda bejelentette az év végi szakítást. Az idény végén szintén eligazoló pilóta elárulta, jelentősen megnehezítette volna a döntését, ha a gyári Honda ajánlata is ott van előtte.

A Honda múlt héten jelentette be, hogy Marc Márquez nem tölti ki a 2024-ig tartó szerződését, és már az idei év végén távozik tőlük. A hivatalos közlemény már jó ideje érett, de a közvélemény nem lehetett benne teljesen biztos, hogy igazak a pletykák, vagy a nyolcszoros világbajnok csak szórakozik a világgal. Álex Rins mindenesetre utóbbit hitte.

Az LCR Honda hosszú sérülésből visszatérő pilótáját sok más kollégájához hasonlóan szintén megkérdezték honfitársáról, akiről időközben az is bizonyossá vált, hogy a Gresini Ducatinál folytatja pályafutását. A 27 esztendős motoros visszautalt Márqueznek a misanói hétvége előtt közzétett videójára, amelyhez annyit fűzött hozzá, hogy „történnek dolgok”.

„Meglepett, mert a misanói futamon sokat viccelődött a közösségi médiában – nyilatkozta az Indonéz Nagydíj előtti sajtótájékoztatón. – Emiatt azt gondoltam, hogy talán marad, és kicsit játszadozik velünk. Azonban a Motegiben szerzett dobogója után bejelentette, hogy távozik a Hondától, miközben egy év hátravan a szerződéséből. Hűha! Eléggé meglepett.”

Marc Márquez elismerte, felmerült, hogy év végén elhagyja a MotoGP-t

Ami az ominózus videót illeti, Rinsnek bizonyos szempontból igaza volt, hiszen Márquez elismerte, hogy akkor még 90 százalékban a Honda felé húzott. A 30 éves versenyző hozzátette, hétről hétre változott, hogy éppen hogyan látja saját helyzetét, és tényleg az utolsó pillanatban, a bejelentést megelőző napon jutott végleges elhatározásra.

„Ha meghozta ezt a döntést, annak oka van, és tiszteletben kell tartanunk – folytatta Rins, aki sok sikert kívánt jelenlegi márkatársának. – Természetesen remélem, hogy Marc ismét nyerni fog. Ő egy nagyon gyors versenyző, és ha meghozza ezt a döntést, akkor szerintem azért [teszi], mert a Hondával nem tudja újra átélni a győzelem érzését.”

Rins szintén távozik a Hondától, miután érvényesítette az opciót, miszerint gyári ajánlat esetén szabadon távozhat. A hatszoros MotoGP-futamgyőztes alighanem Márquez helyére léphetett volna, és megkaphatta volna a Repsol egyik motorját, de akkor még nyilvánvalóan senki nem tudhatta, hogy ez lesz a forgatókönyv. Mindenesetre jelentősen megnehezítette volna a döntését, ha a gyári Honda és Yamaha közül kellett volna választania.

„Biztosan megkaphattam volna az ülését jövőre a Hondánál, de amikor úgy döntöttem, hogy egy másik gyártóhoz megyek, nem volt meg ez a lehetőségem – magyarázta. – Egy [adott] időpontig hoznom kellett egy döntést, és abban a pillanatban ott volt előttem a lehetőség, hogy folytassam az LCR-nél, de az is, hogy elmenjek egy gyári csapathoz. Nem tudom, mit tettem volna, ha két [gyári] lehetőségem van, de akkor [csak] a Yamaháé volt, így azt választottam.”